Ogłoszenie z dnia 2020-05-07
Ogłoszenie nr 560078425-N-2020 z dnia 07-05-2020 r.
Milanówek: Przebudowa ulicy Zbigniewa Herberta (dawna Fiderkiewicza)
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 609392-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540258104-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510009480-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Milanówka, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000,
ul. ul. Kościuszki
45,
05-822
Milanówek, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
022 7583061 w. 109, e-mail
przetargi@milanowek.pl, faks
227 248 039.
Adres strony internetowej (url): https://milanowek.pl/bip/menu-przedmiotowe/zamowienia-publiczne-nowe/powyzej-30-000-eur/12939-zp-271-28-tom-2019-przebudowa-ulicy-zbigniewa-herberta-dawna-fiderkiewicza
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa ulicy Zbigniewa Herberta (dawna Fiderkiewicza)
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.271/28/TOM/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Przedmiot zamówienia stanowi: ulica z jezdnią o szerokości 5,5 m o przekroju dwuspadowym z pochyleniami wynoszącymi 2%. Na odcinku Piłsudskiego - Krótka ulica jednokierunkowa w kierunku ul. Piłsudskiego z jezdnią o szerokości 4 m i pochyleniem jednostronnym 2%. Wzdłuż ulicy chodnik dwustronny o zmiennej szerokości w granicach 1,25 m - 3,00 m. Skrzyżowania z drogami poprzecznymi zaprojektowano jako wyniesione. Powierzchnia podwyższona jest o 10 cm, a długość rampy najazdowej wynosi 1 m (spadek 10%). Pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Piłsudzkiego i ul. Krótką zaprojektowano miejsca parkingowe skośne o wymiarach 5,7m x 2,5m. Szerokości zjazdów dostosowane zostały do szerokości bram, a w miejscach połączenia z jezdnią zastosowano skosy 1:1 na długości 1 m. Krawędzie jezdni ograniczono krawężnikami drogowymi betonowymi, obniżonymi w miejscach występowania zjazdów na posesje, krawędzie chodnika obrzeżami betonowymi, a zjazdów wtopionymi opornikami betonowymi. Układ rozwiązania wysokościowego dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu zachowując minimalne spadki potrzebne do odprowadzania wody deszczowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ wraz z dokumentacją techniczną stanowiąca integralną część SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233120-6,
45233200-1,
45111200-0,
45232130-2
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin wykonania zamówienia ustalono na okres: 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy lecz nie później niż do 30.11.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/04/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zaszła konieczność wprowadzenia zmian do umowy w zakresie realizacji dodatkowych robót budowlanych niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia wskazanych i potwierdzonych zapisami protokołu konieczności, a w związku z tym zwiększono wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania robót dodatkowych o kwotę brutto 193.048,50 zł tj. netto 156.950,00 zł.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zamawiający wraz z Wykonawcą w toku realizacji robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia publicznego - po rozebraniu konstrukcji istniejącej drogi ul. Zbigniewa Herberta - stwierdzili, iż pozostała po odkryciu konstrukcja jest niewystarczająca do przeniesienia obecnego ruchu kołowego, zatem zaistniała konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych, które nie są objęte zamówieniem podstawowym (nie ujęte w dokumentacji projektowej). Roboty te polegają na:
- pogłębieniu koryta i obniżeniu posadowienia podbudowy o 4 cm,
- zwiększeniu grubości warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o 4 cm.
Docelowa grubość warstw konstrukcyjnych drogi:
- warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej - 4 cm,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - 8 cm,
- podbudowa z kruszywa łamanego, stabilizowana mechanicznie 0-31,5-20 cm.
Ponadto podczas weryfikacji urządzeń infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej stwierdzono konieczność wymiany istniejących (skorodowanych) elementów na nowe:
- skrzynki zasuw łącznie z podstawami betonowymi - 24 sztuki;
- skrzynki hydrantowe z podstawami betonowymi - 7 sztuk,
- włazy żeliwne D400 fi 600 mm na studniach kanalizacyjnych betonowych - 20 sztuk,
- włazy żeliwne D400 fi 315 mm na studniach kanalizacyjnych PCV - 5 sztuk.
Wyżej wymienione roboty budowlane nie zostały objęte pierwotną dokumentacją projektową, zaś ich realizacja jest niezbędna dla właściwego wykonania przedmiotu zamówienia.
Ponadto w związku z wykonywaniem robót budowlanych przez Wykonawcę, który został wprowadzony na teren prac, i który jest zaawansowany w wykonywaniu robót budowlanych oraz posiada zaplecze sprzętowe i zasoby ludzkie niezbędne do zrealizowania niniejszego zadania inwestycyjnego, zmiana Wykonawcy dla wykonania zakresu robót wynikającego z protokołu konieczności nie może zostać dokonana:
- z powodów ekonomicznych i technicznych - nowy Wykonawca musiałby ponieść dodatkowe koszty związane z przygotowaniem zaplecza budowy, ponadto technicznie nikt nie wziąłby odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie dodatkowych robót;
- zmiana wykonawcy spowodowałaby niedogodność i zwiększenie kosztów dla Zamawiającego - Zamawiający miałby problem z ustaleniem odpowiedzialności za wykonywanie poszczególnych czynności przez różnych Wykonawców oraz musiałby się liczyć ze zwiększeniem kosztów zlecenia tych prac innemu Wykonawcy.
Mając na uwadze powyższe zasadnym stało się ażeby roboty dodatkowe wynikające
z protokołu konieczności, które są niezbędne z punktu widzenia realizacji zadania i celu, zlecić Wykonawcy, który już wykonuje prace zgodnie z zawartą umową, w związku z czym zmiana umowy jest uzasadniona zarówno przez okoliczności faktyczne, jak i kontekst prawny.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1653T Korytnica - Wierzbica - Kije odc. Wierzbica - Kije
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 2880 m2 w miejscowości Szczytniki Czerniejewskie, gm. Czerniejewo
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 1510 m2 w miejscowości Czerniejewo, gm. Czerniejewo
- Odbudowa ziemnego stawu o powierzchni 1443 m2 w miejscowości Żydowo, gm. Czerniejewo
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.