Ogłoszenie z dnia 2020-05-12
Ogłoszenie nr 560080840-N-2020 z dnia 12-05-2020 r.
Siemiatycze: Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach - termomodernizacja
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Tytuł projektu: "Głęboka modernizacja energetyczna budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach"; Nazwa programu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 578522-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540170207-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510245589-N-2019 BZP
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Burmistrz Miasta Siemiatycze, Krajowy numer identyfikacyjny 50658953000000,
ul. ul. Pałacowa
2,
17-300
Siemiatycze, woj.
podlaskie, państwo
Polska, tel.
85 6565800, 6565815, e-mail
urzad@siemiatycze.eu, faks
856 565 803.
Adres strony internetowej (url): https://siemiatycze.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach - termomodernizacja
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IF.271.11.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. W ramach zamówienia przewidziano do wykonania w szczególności zadania: 1) Wymiana pozostałej w złym stanie stolarki stolarki okiennej PCV w kolorze białym, profil 7 komorowy, głębokość zabudowy 82 mm, ścianki profilu gr. 3 mm w klasie A. Pakiet szybowy RS o współczynniku 0,5 (EN 674), współczynnik Uw dla okna referencyjnego 0,9. Uszczelki szare. Ramka dystan-sowa w pakiecie szybowym - polimerowa TGI. Okna musza być wyposażone w nawiewniki higrosterowalne min. po jednym na każde pomieszczenie 2) wykonanie docieplenia ścian fundamentowych styropianem ekstrudowanym, montaż na zaprawę klejowo szpachlową w kolorze białym z włók-nami polipropylenowymi. Zaprawa do przyklejania musi być przystosowana do przyklejania styropianów XPS zamiennie można zastosować klej z pistoletu. Tynk mozaikowy kolor szary o uziarnieniu 1,8mm na bazie barwionego piasku kwarco-wego ze spoiwem z żywicy syntetycznej, np. Baumit MosaikTop - kolor M330. 3) wykonanie projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych płytą styropianową EPS S gr. 15 cm, współczynnik przewodności cieplnej płyty: lambda 0,033, nałożenie warstw wykończeniowych elewacji: zaprawa klejowo-szpachlowa w kolo-rze białym z włóknami poli-propylenowymi np. Baumit Star Contact White, siatka z włókna szklanego alkalioodporna, do zbrojenia warstwy szpachlowej w systemie ociepleń, wielkość oczek: 4x4,5mm, gramatura 150 g m2, podkład gruntujący uni-wersalny, tynk mineralny strukturalny, samoczyszczący, gotowy do użycia, barwio-ny w masie, cienkowarstwowy, uziarnienie 1,5 mm. Tynk z efekt samoczyszczenia (fotokataliza) oraz odporny na porastanie alg glonów i pleśni, kolor jasny szary nr 0018, kolor szary nr 0014, kolor pomarańczowy nr 0482 w oparciu o wzornik firmy BAUMIT. W celu zminimalizowania mostków termicznych na ościeżach okien i drzwi zaprojektowano ocieplenie ościeży płytą termoizolacyjną z poliuretanu o gr 2 cm i współczynniku lambda 0,021 4) Docieplenie przestrzeni stropodachów (część budynku A i B): a) Ocieplenie przestrzeni stropodachu wentylowanego z warstwy granulatu z wełny mineralnej z zastosowaniem metody nadmuchowej. Projektuje się do-cieplenie istniejącego stropodachu warstwą granulowanej wełny mineralną o gr. 16 cm i o gęstości nasypowej 40 kg na m2, współczynniku lambda 0,040 b) Docieplenie stropodachu (sala gimnastyczna) Termomodernizację dachu sali gimnastycznej zaprojektowano od strony wewnętrznej. Poprzez montaż płyt z poliuretanu gr. 10 cm o wsp. Lambda 0,025, montaż za pomocą wkrętów samowiercących dł. Min. 120 mm do istniejącej blachy trapezowej, płyta poliuretanowa fabrycznie wykończona obustronnie warstwą aluminium, od strony pomieszczenia w kolorze białym c) W części budynku nad klatkami schodowymi zaprojektowano docieplenie w postaci rusztu stalowego z wełną mineralną gr 14 cm o wspł. lambda 0,040 rozprężną z okładziną z płyt gipsowo-kartonowych i paroizolacją. 5) Prace wykończeniowe a. Prace remontowe wewnętrzne związane z wymianą okien: po montażu okien należy obrobić otwory okienne gotową zaprawą tynkarską uzupełnić po-wierzchnię farbą emulsyjną w kolorze dopasowanym do istniejącej farby, za-chować istniejące parapety wewnętrzne. b. Obróbki blacharskie: z blachy stalowej powlekanej w kolorze grafitowym gr. rdzenia 0,6 mm. Szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłowe nachyle-nia daszków i zakończenie okapów, a ukształtowanie kapinosów powinno uniemożliwić ściekanie wody opadowej na elewacje. Szczelinę między gzymsem, a obróbką blacharską uzupełnić pianką poliuretanową z pistoletu. Po wykonaniu napraw, obróbkę blacharską należy uszczelnić na łączach. c. Rynny i rury spustowe: zaprojektowano nowe rynny 180mm i rury spustowe fi120mm z blachy stalowej powlekanej w kolorze grafitowym, np. system rynnowy 180 na 120 firmy ANN DACH. Do mocowania rur spustowych zasto-sować kołki do ścian ocieplonych. UWAGA:Docieplone przegrody zewnętrzne oraz wymieniona stolarka okienna i drzwiowa muszą spełniać wymagania WT na rok 2021. Stąd współczynniki przewodzenia ciepła i grubość materiałów izolacyjnych, oraz parametry okien i drzwi muszą być nie gorsze od wskazanych wyżej oraz w opisie technicznym do projektu wykonawczego. Parametry izolacyjne wskazane w dokumentacji rysunkowej z uwagi na czas powstania dokumentacji uległy dezaktualizacji. 2. Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia 2.1. Przed przystąpieniem do realizacji inwestycji wszelkiego rodzaju wątpliwości doty-czące wykonania przedmiotowego obiektu na podstawie dokumentacji technicznej należy wyjaśnić z projektantem. 2.2. Roboty budowlane i montażowe powinny być prowadzone z zachowaniem intere-su osób trzecich, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wymaganiami bezpie-czeństwa i higieny pracy, polskimi normami i przepisami pod nadzorem osób uprawnionych. Wszystkie rozwiązania techniczne związane z określoną technolo-gią należy wykonać dokładnie wg wytycznych i zaleceń producenta. 2.3. Materiały użyte do budowy powinny posiadać aktualne atesty i Aprobaty Tech-niczne ITB, znak B dopuszczający do obrotu materiałami budowlanymi. Wszelkie zastrzeżone nazwy i znaki towarowe należą do ich prawnych właścicieli i zostały wykorzystane wyłącznie w celach informacyjnych. 2.4. Wszelkie wymienione w projekcie materiały i technologie mogą być zamienione na inne przy zachowaniu tych samych lub lepszych parametrów technicznych i jako-ściowych. 2.5. Kolorystykę elewacji i stolarki okiennej należy przed zamówieniem i wykonaniem ustalić ostatecznie z Inwestorem i projektantem. 2.6. Wszystkie wymiary należy dokładnie ustalić na budowie. W przypadku wątpliwo-ści lub niejasności należy niezwłocznie zwrócić się z zapytaniem do projektanta lub/i do dostawcy określonego systemu/materiałów. Podane wymiary otworu w murze podano przy założeniach, że zostanie skuty tynk. 2.7. Ważne: przywołane nazwy własne produktów są przykładowe i dopuszcza się rozwiązania zamienne o porównywalnych parametrach lecz nie gorszych. 3. Ilekroć opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy pzp, lub przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy sformułowanie "lub równoważne". Dopuszcza się złożenie oferty równoważnej o parametrach i właściwościach takich samych bądź lepszych niż określono w SIWZ. Wszystkie wymienione wymagania techniczne należy traktować jako minimalne. Obowiązek wykazania, iż oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5. Wymóg dostosowania przedmiotu zamówienia do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych wynikający z art. 29 ust. 5 ustawy pzp, został określony w dokumentacji projektowej. 6. Warunki realizacji robót: 6.1. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia okoliczności prowadzenia robót na terenie czynnego obiektu, w którym prowadzone są zajęcia z udziałem dzieci - zobowiązany będzie do: 6.1.1. uzgadniania terminów realizacji poszczególnych etapów robót z Zamawiającym i użytkownikiem tj. reprezentantem Szkoły Podstawowej Nr 3 w Siemiatyczach, 6.1.2. zachowania najwyższej staranności przy zabezpieczaniu miejsca robót. 6.2. Koszty unieszkodliwiania odpadów powstałych podczas prac obciążają Wykonawcę. Wykonawca przejmuje na siebie obowiązki wytwórcy odpadów w rozumieniu ustawy z 14 grudnia 2012 o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
II.4) Główny kod CPV: 45214200-2
Dodatkowe kody CPV:
45443000-4,
45321000-3,
45453000-7,
45421130-4,
45420000-7,
45400000-1,
45261900-3,
45262100-2
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
12 miesięcy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach - termomodernizacja | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
18/10/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Sato Sp zoo,
sato@sato.com.pl ,
Ul. Zielna 31 W ,
15-339,
Białystok, kraj/woj.
podlaskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
08/04/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, ponieważ stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie warunki wskazane w art. 144 ust. 1 punkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843)
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Podczas realizacji pracy budowlanych przewidzianych w umowie podpisanej dnia 18.10.2019 r. Wykonawca - Sato Sp zoo napotkał trudności w wykonaniu prac związanych z ociepleniem dachu Sali gimnastycznej zgodnie z dokumemntacją projektową (jedynie od wewnątrz budynku). Podczas oględzin pokrycia dachowego stwierdzono zły stan techniczny pokrycia dachowego (zewn.): blacha trapezowa posiadała punktowe załamania, była pogięta, ponadrywana w mocowaniu - były to miejsca gdzie wody opadowe przenikały do wewnątrz budynku powodując liczne zacieki. Obróbki blacharskie i papowe kominów i ścian kolankowych wykazały słabą przyczepność do podłoży, tynki na kominach spękane odstawały od podłoży, występowały liczne ubytki. Nad częścią parterową, dydaktyczną budynku Szkoły na jednym segmentów stwierdzono liczne spękania warstwy izolacji z papy, pęcherze, zmarszczenia, odklejenia papy na kolejnych połączeniach i rozwarstwienie między warstwami podkładowymi. Obróbki blacharskie posiadały skorodowania na łączeniach. Dach jest wielowarstwowy, co powoduje nie kontrolowaną/regularną migrację wody przez i pomiędzy warstwami dachu i w końcu ujawnienie w innej lokalizacji na suficie wewnątrz pomieszczenia (potwierdzone w protokole konieczności podpisanym przez Kierownika Budowy, Inspektora Nadzoru, przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy dot. konieczności wykonania robót dodatkowych; z dnia 25.03.2020 r.).
2. Zakres robót powierzony do wykonania Wykonawcy w umowie podstawowej podpisanej 18.10.2019 r. nie obejmuje wykonania nowego ani też remontu pokrycia dachowego przedstawionego w punkcie 1.
3. Wykonanie robót polegających na wymianie pokrycia przedmiotowego dachu, wykonania na nowo obróbek blacharskich i remont kominów było niezbędne celem skutecznego wykonania zadania podstawowego tj. termomodernizacji tej części obiektu i zapobiegło dalszej dewastacji substancji dachu, czego efektem była by niewątpliwie destrukcja tej części wyremontowanego obiektu (poważne ryzyko dalszych przecieków powodujących zalewanie nowo wykonanych elementów termomodernizacji, ich korozję i grzybienie) należy stwierdzić, że wykonanie tego zakresu robót ma szereg czynności wspólnych i zależnych z Wykonawcą robót w zakresie termomodernizacji. Zaszła więc uzasadniona konieczność powierzenia zadania jednemu Wykonawcy. Zapobiegło to dezorganizacji harmonogramu robót pomiędzy wykonawcami, zapewniło zachowanie terminów wykonania zadania inwestycyjnego, wyeliminowało zależność pomiędzy nimi szczególnie w przypadku robót- czynności przenikających się z zakresem termomodernizacji; a także:
- umożliwiło scalenie prac wykończeniowych pokrycia dachowego (obróbki blacharskie) z zakresem prac termomodernizacji w szczególności połączenia obróbek attyki z obróbkami połaci dachowych,
- umożliwiło wykonanie właściwego orynnowania budynku dostosowując system rynien do technologii pokrycia,
- umożliwiło wykorzystanie wspólnych urządzeń i technologii np.: rusztowań, co nie podroży kosztów jakie pojawiły by się jako dodatkowe w przypadku wykonywania zamówienia przez innego wykonawcę.
Biorąc pod uwagę przedstawione okoliczności w zakresie planowanych prac, koniecznych do wykonania uznano, że uzasadnione będzie zlecenie wykonania robót dodatkowych Wykonawcy robót podstawowych.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Koszt wykonania robót dodatkowych ustalony został na podstawie: kosztorysu ofertowego Wykonawcy zatwierdzonego przez Inspektora Nadzoru oraz Zamawiającego i wyniósł: 313 008,13 złotych netto, (słownie: trzysta trzynaście tysięcy osiem złotych trzynaście groszy netto). System rozliczenia: po zakończeniu robót na podstawie protokołu odbioru końcowego robót dodatkowych. Uzgodniony termin wykonania robót dodatkowych do 01.09.2020r.
INNE PRZETARGI Z SIEMIATYCZ
- Opracowanie dokumentacji technicznej - przebudowa drogi powiatowej nr 1732B wraz z budową chodnika w miejscowości Turna Mała
- Zakup i dostawa sprzętu medycznego oraz komputerowego celem wparcia podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)
więcej: przetargi w Siemiatyczach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa modernizacja energetyczna komunalnych budynków mieszkalnych w Gminie Żnin: Część I Słębowo 17 Część II Paryż 26 Część III Podgórzyn 5 Część IV ul. Pocztowa 15
- Remont dachu, kominów oraz termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego w Trzebiatowie przy ul. Kilińskiego 90, wraz z robotami towarzyszącymi.
- REMONT ŁAZIENEK W INTERNACIE ZSOiT W LIPSKU
- Remont stolarki w trzech Urzędach Skarbowych podległych Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie
- Naprawa i wymiana elewacji hali gimnastycznej
- Termomodernizacja trzech osad służbowych na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie"
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.