Ogłoszenie z dnia 2019-05-28
Ogłoszenie nr 560105354-N-2019 z dnia 28-05-2019 r.
Ruda Śląska: Rewitalizacja zabytkowej części Nowego Bytomia - przebudowa budynku "Willa Florianka" przy ulicy Niedurnego 73 w Rudzie Śląskiej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 603679-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500055688-N-2017, 500055688-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500024530-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Ruda Śląska, Krajowy numer identyfikacyjny 00051584000000,
ul. Plac Jana Pawła II
6,
41-709
Ruda Śląska, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
032 2486281 do 9; 2449094, e-mail
zamowienia@ruda-sl.pl, faks
032 248 7348.
Adres strony internetowej (url): www.rudaslaska.bip.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rewitalizacja zabytkowej części Nowego Bytomia - przebudowa budynku "Willa Florianka" przy ulicy Niedurnego 73 w Rudzie Śląskiej
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):AP.271.49.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Rewitalizacja zabytkowej części Nowego Bytomia - przebudowa budynku "Willa Florianka" przy ulicy Niedurnego 73 w Rudzie Śląskiej. Zakres robót obejmuje: - wymianę instalacji co, kotłowni z instalacją gazową, instalacji wentylacji i klimatyzacji, -wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożaru, - wymianę instalacji elektrycznej z instalacjami niskoprądowymi strukturalnymi i av, - wymianę instalacji wod-kan z dostawą urządzeń, - roboty zewnętrzne związane z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą, - wykonanie robót renowacyjnych ozdobnych elementów ornamentów, płaskorzeźb itp., - wykonanie robót konstrukcyjnych związanych z przebudową budynku, - wymianę pokrycia dachowego z elementami konstrukcji i obróbek blacharskich, - wymianę stolarki drzwiowej, podokienników, ościeżnic, okien i drzwi balkonowych, - naprawę schodów zewnętrznych i tarasu, - renowacja balustrad i zadaszeń nad wejściem, - dobudowę do konstrukcji budynku szybu windowego z dostawą windy osobowej, - naprawę lub wykonanie nowych posadzek wewnętrznych budynku, - wykonanie tynków wewnętrznych i okładzin ścian, - renowacja elewacji, - renowacja zewnętrznych ścian piwnicy, - pozostałe prace wstępne, pomocnicze i towarzyszące. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45453000-7,
45212350-4,
45212350-4,
45313100-5,
45320000-6,
45331000-6,
45333000-0
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 15 m-cy od przekazania terenu budowy.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/04/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
6) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W nawiązaniu do art. 144 ust. 1 pkt. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 1986, z późn.zm.) zwanej dalej "ustawą", stwierdza się zasadność wykonania robót dodatkowych w zakresie objętym protokołem konieczności z dnia 30 kwietnia 2019 r. Zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy realizującemu zadanie na podstawie przetargu nieograniczonego, które nieobjęte były zamówieniem podstawowym, a które to roboty stały się niezbędne aby prawidłowo zakończyć zadanie podstawowe. Ponadto spełnione są pozostałe przesłanki zawarte w w/w przepisie - zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów zarówno ekonomicznych, jak i technicznych, spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, a wartość dodatkowych robót nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Szczegóły uzasadnienia zawarcia aneksu do umowy przedstawiono poniżej.
Podczas realizacji zadania inwestycyjnego dotyczącego wykonania robót rewitalizacyjnych z przebudową budynku w Rudzie Śl. przy ulicy Niedurnego 73 stwierdzono, iż zachodzi konieczność:
- wykonania dodatkowych łazienek w związku ze zmianą przeznaczenia salki konferencyjnej na 2 pokoje hotelowe; w dokumentacji przewidziano 3 pokoje hotelowe, jednakże po analizie funkcjonalności budynku stwierdzono zasadność poszerzenia oferty noclegowej na terenie dzielnicy N. Bytom o kolejne 2 pokoje wobec istniejących obecnie wielu miejsc na terenie miasta gdzie można organizować eventy czy konferencje; powyższe rozstrzygnięcie wygenerowało roboty nieujęte w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ, ponadto zaistniała potrzeba przeprojektowania tej części obiektu i uzyskania dodatkowej opinii rzeczoznawcy p.poż.;
- wymiany poziomu kanalizacji sanitarnej w piwnicy budynku z jego zasypaniem; po wykonaniu robót odkrywkowych wymuszonych próbami drożności oraz koniecznością przyłączenia pionów sanitarnych okazało się, że żeliwne poziomy rozprowadzenia kanalizacji pod posadzką są w bardzo złym stanie technicznym (posiadają liczne nieszczelności, które powodują zawilgocenia ścian zewn. i posadzki piwnic). Wcześniejsze dogłębne rozpoznanie tego zagadnienia bez robót rozbiórkowych i skucia posadzek było niemożliwe; dokumentacja projektowa przewidywała jedynie wymianę pionów kanalizacyjnych wynikającą z braku dokładnej wiedzy o stanie technicznym poziomów kanalizacyjnych, zlecenie tego zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy jest technicznie uzasadnione. Należy dodać, iż pozostawienie kanalizacji w obecnym stanie technicznym i jej wymiana w późniejszym czasie, wiązałaby się z poniesieniem dodatkowych kosztów związanych z wyłonieniem nowego wykonawcy, rozbiórki wykonanej już posadzki, a następnie jej odtworzeniem. Ponadto doszłoby do ingerencji w wykonane wcześniej roboty budowlane, co spowodowałoby utratę uprawnień płynących z gwarancji udzielonej przez Wykonawcę umowy podstawowej;
- wykonanie zabezpieczenia niezinwentaryzowanych instalacji kanalizacji sanitarnych kolidujących z zaprojektowaną pochylnią od strony wschodniej budynku; zachodzi konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń nieujętych w dokumentacji podstawowej ze względu na brak namierzenia kanalizacji w terenie; podczas prowadzenia wykopów dla pochylni zostały odkryte niezinwentaryzowane sieci sanitarne, które należy odpowiednio zabezpieczyć tak aby w przyszłości był możliwy dostęp do kanalizacji bez konieczności rozbiórki pochylni dla osób niepełnosprawnych. Konieczność wykonania zabezpieczeń polega na zastosowaniu rur ochronnych zapewniających w przypadku awarii dostęp do kanalizacji oraz wymaga przeprojektowania ścianki zewn. pochylni dla osób niepełnosprawnych) Powoduje to konieczność opracowania dokumentacji zabezpieczeń i nie było ujęte w dokumentacji podstawowej ani w przedmiarze robót. Należy dodać, iż wykonanie robót podstawowych w ich obecnym kształcie bez dodatkowych zabezpieczeń i realizacji dodatkowych robót, a następnie ich realizacja w późniejszym czasie, wiązałaby się z poniesieniem dodatkowych kosztów związanych z wyłonieniem nowego wykonawcy oraz koniecznością urządzenia i utrzymywania kolejnego zaplecza budowy. Ponadto doszłoby do ingerencji w wykonane wcześniej roboty budowlane, co spowodowałoby utratę uprawnień płynących z gwarancji udzielonej przez Wykonawcę umowy podstawowej;
- przebudowy daszku nad wejściem głównym; w trakcie prowadzonych robót remontowych podczas odkrywania starych powłok pokrywczych okazało się, iż przekrycie z deskowaniem nad tą częścią budynku jest mocno zbutwiałe i należy dokonać jego odtworzenia. W związku z tym zaistniała konieczność wymiany elementów więźby, docieplenia i pokrycia daszku nową papą termozgrzewalną. Jako, że podstawowy projekt przewidywał remont dachu głównego (dachówkowego ) i nie była przewidywana ingerencja w konstrukcję zadaszenia nad wejściem głównym , czynności te noszą znamiona robót dodatkowych i zasadne jest aby roboty te wykonał dotychczasowy wykonawca;
- wykonanie dodatkowych robót elektrycznych - wykonanie robót elektroenergetycznych w związku ze zmianą systemu zasilania z TN-C na TN-S dokonaną przez gestora sieci zachodzi konieczność przebudowy przyłącza i wyprowadzenia złączy z budynku w granicę ogrodzenia, co wiąże się z wydaniem nowych warunków przyłączeniowych i doprowadzeniem zasilania od ogrodzenia do budynku oraz pozostałych robót towarzyszących co wykracza poza zamówienie podstawowe i projekt budowlany; na powyższe czynności należy opracować nową dokumentację projektową budowy przyłącza, uzgodnić ją z gestorem sieci i dopiero po dokonaniu tych czynności możliwe jest przebudowanie układów. Szacowany czas wykonania powyższych czynności wynosi ok. 4 miesiące.
- wykonania dodatkowych instalacji niskoprądowych, których nie zakładał projekt budowlany w zakresie monitoringu oraz systemu telewizji kablowej DVB a także wewnętrznej instalacji telefonicznej i WiFi komunikującej pokoje hotelowe z recepcją. Dokumentacja projektowa nie przewidywała tego typu zakresu robót, a z uwagi na przeznaczenie budynku zasadne jest wykonanie w/w instalacji niskoprądowych.
-w związku z rezygnacją z kotłowni gazowej na rzecz ciepła dostarczanego centralnie z sieci miejskiej zachodzi konieczność przeprojektowania instalacji c.o. która będzie dostarczać ciepło z poziomu piwnic, a nie jak zakładał projekt z kotłowni na poddaszu. Wymaga to opracowania projektu wymiennikowni i przebudowy instalacji co oraz częściowo instal. elektr. i wod-kan. Projekt podstawowy zakładał ogrzewanie budynku gazem, roboty te są bezspornie zamówieniem dodatkowym, które nie były objęte zamówieniem podstawowym.
1) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego oraz zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego
Z uwagi na technologiczne powiązanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym z robotami podstawowymi ich niewykonanie skutkowałoby niewykonaniem robót z zadania podstawowego. Ponadto ewentualna zmiana Wykonawcy pociągnęłaby za sobą nie tylko zwiększenie kosztów realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, ale również gwarantuje zachowanie pewnego układu estetycznego remontowanego budynku oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego Wykonawcę. Wprowadzenie nowego Wykonawcy, który na tym etapie miałby zaingerować w teren budowy i roboty wykonane przez dotychczasowego Wykonawcę spowodowałoby również spory co do zobowiązań gwarancyjnych w stosunku do wykonanych robót.
Ponadto ewentualna zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem części robót zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałoby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby także istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. Szacuje się, że wspomniane zwiększone koszty, to kwota około 72 000 zł netto (88 560 zł brutto).
2) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
Szacunkowy koszt wykonania robót wynosi ok. 589.023,52 zł netto (724.498,93 zł. brutto), co stanowi ok. 9,37% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
W tym miejscu należy podkreślić, iż tak niewielki wzrost wynagrodzenia Wykonawcy sprawia, iż łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy (tzw. kwota unijna) i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Oznacza to, iż w niniejszej sprawie zachodzi dodatkowa przesłanka do dokonania zmiany zawartej umowy w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy - tzw. zmiany de minimis.
Ponadto należy podkreślić, że Zamawiający w § 17 ust. 1 pkt 1 lit. c. umowy przewidział możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku ujawnienia robót nieobjętych zamówieniem podstawowym (umową podstawową), o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 lub pkt 3 ustawy Pzp). Potwierdza to dodatkowo możliwość zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego w opisywanej sprawie.
Mając powyższe na uwadze należy jednoznacznie stwierdzić, iż zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy tj. Konsorcjum firm: Dombud Anna Zadorożna i Ryszard Zadorożny Sp.j. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Chorzowskiej 64 oraz MIWA Sp. z o.o. spółka komandytowa z siedzibą w Zabrzu przy ulicy Wolności 68. Podstawą do zmiany umowy jest okoliczność opisana w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Zmiana umowy będzie polegała na realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie. Dodatkową przesłanką do zmiany umowy jest okoliczność opisana w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy.
Jednocześnie mając na uwadze zapisy § 17 ust. 1 pkt 2 lit. a i c umowy zachodzi konieczność zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana terminu podyktowana jest koniecznością realizacji dodatkowych robót budowlanych, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 lub pkt 3 ustawy Pzp, a które zostały opisane powyżej. Ponadto wykonanie części dodatkowych robót budowlanych związane jest z koniecznością opracowania nowego projektu budowlanego i wykonawczego, co wymusza wydłużenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia określonego w umowie podstawowej. Z uwagi na fakt, iż na wykonanie tych czynności potrzeba 4 miesiące, ustala się termin zakończenia realizacji robót na dzień 6.09.2019r. Termin ten wynika z konieczności wykonania i uzgodnienia dokumentacji projektowej oraz wykonania na jej podstawie wymienionych wyżej robót. Obydwie okoliczności odnoszące się do możliwości dokonywania zmian terminu realizacji przedmiotu zamówienia, zostały przez Zamawiającego jednoznacznie przewidziane w umowie.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- BAJTELPLAC - plac zabaw z duszą Śląska przy Szkole Podstawowej nr 30 w Rudzie Śląskiej - budowa placu zabaw
- Tartan Niebieskie Dachy - wymiana nawierzchni boiska do koszykówki
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Miejskiego Przedszkola nr 24 w Rudzie Śląskiej przy ul. Energetyków 9.
- Adm.261.1.2025-Całodobowa ochrona osób i mienia na rzecz Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej przy ul. Bukowej 5A
- Dostawa silników elektrycznych dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Halemba, nr grupy 311-1.
- Zakup i dostawa sprzętu medycznego - w ramach Projektu grantowego nr FENX.06.01-IP.03-0001/23 pod nazwą ,,Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)", realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - z podziałem na 3 pakiety: I Pakiet Zakup i dostawa Holtera EKG - w ilości 3 sztuk, Aparatu EKG - w ilości 3 sztuk II Pakiet Zakup i dostawa Spirometru - w ilości 1 sztuka III Pakiet Zakup i dostawa Systemu do prób wysiłkowych - w ilości 1 sztuka
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie środowiskowego domu samopomocy poprzez rozbiórkę, rozbudowę, przebudowę i adaptację budynku mieszczącego się pod adresem Zawoja 35A
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegających na: Część I - Przebudowie ściany frontowej, Część II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
- Remont łazienki w Dziale Żywienia w budynku SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
- Przybudowa sali gimnastycznej w SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Sopocie
- MODERNIZACJA KOTŁOWNI GAZOWYCH W BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 53 PRZY UL. SKOŚNEJ 8 W KRAKOWIE
- Przebudowa budynku inwentarskiego - owczarni w Złotnikach - Rolnicze Gospodarstwo Doświadczalne Swadzim
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.