Ogłoszenie z dnia 2020-06-23
Ogłoszenie nr 560110069-N-2020 z dnia 23-06-2020 r.
Łagów: Dowóz dzieci do szkół wraz z odwozem w roku szkolnym 2019/2020 w ramach zadania pn.: "Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Łagów"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 570912-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510181653-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Usług Wspólnych Gminy Łagów, Krajowy numer identyfikacyjny 36604477800000,
ul. Rynek
62,
26-025
Łagów, woj.
świętokrzyskie, państwo
Polska, tel.
41/3437054, e-mail
bos@lagowgmina.pl, faks
41/3437051.
Adres strony internetowej (url): www.lagowgmina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dowóz dzieci do szkół wraz z odwozem w roku szkolnym 2019/2020 w ramach zadania pn.: "Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Łagów"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):CUW.271.1.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz uczniów w roku szkolnym 2019/2020 w terminie od dnia 02 września 2019r. do dnia 27 czerwca 2020r., z wyłączeniem ferii oraz dni wolnych od zajęć dydaktycznych. Szacunkowa liczba uczniów: dowóz i odwóz do GZS w Łagowie - 162 osoby, dowóz i odwóz uczniów do SP w Starej Zbelutce - 58 osoby. Zamawiający zastrzega, iż po ustaleniu planu lekcyjnego będzie znana konkretna ilość osób dojeżdżających do SP w Zbelutce, ponieważ w przypadku konieczności uruchomienia 2 zmiany lekcyjnej, ilość osób dojeżdżających zmniejszy się o ok. 5 osób. Ilość osób odwożonych z SP w Zbelutce nie ulegnie zmianie. 2. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy z wykorzystaniem środków transportowych własnych lub Podwykonawców odpowiadających wymogom określonym w ustawie z dnia 06 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. 2019 poz. 58 z późn. zm.). 3. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportowymi przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 poz. 2022 z późn. zm.). 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował autobusami z ilością miejsc w pojazdach lub odpowiednią liczbą autobusów zapewniających dowóz i odwóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach. Pojazdy uczestniczące w realizacji usługi muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, muszą posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NNW oraz aktualne badania techniczne. Wykonawca musi dysponować ilością kierowców odpowiednią do realizacji zamówienia, przy czym kierowcy muszą posiadać wymagane przepisami uprawnienia. 5. W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewni zastępczy środek transportowy, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu i nie powodować nadmiernego (ponad limit miejsc siedzących) zwiększenia liczby przewożonych uczniów. Wykonawca winien posiadać poza środkami transportu świadczącymi usługi, dodatkowo 3 zapasowe środki transportu. 6. Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i odwozu i pozostających w związku z przewozem, posiada ważne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC i NNW. 7. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewożonym uczniom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny, tj.: a) utrzymanie w porządku i czystości pojazdu, b) przestrzeganie przepisów ppoż. i BHP, c) ubezpieczyć pojazdy i dzieci na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem zamówienia, d) oznakować pojazd na czas przewozu, że wykorzystywany jest do transportu dzieci. 8. Dowozy i odwozy uczniów odbywać się będą wg wykazu cen i tras, które stanowią załącznik nr 1 do Siwz. Orientacyjny przebieg tras został zaznaczony na mapie "Dowozy" oraz mapie "Odwozy" - Załącznik nr 11 do Siwz. 9. Harmonogramy określające godziny przewożenia uczniów do szkół oraz odwożenia po zajęciach będą opracowywane przez Dyrektorów Szkół i Wykonawcę do dnia 01 września 2019r. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany trasy, odległości, godzin przejazdów i odjazdów oraz liczby uczniów objętych dowozem, które mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz. Pozostałe warunki, w tym cena nie podlegają zmianie przez cały okres obowiązywania umowy. Nie można zmienić trasy autobusów bez wcześniejszego uzgodnienia z Zamawiającym. Samowolna zmiana trasy będzie skutkowała naliczeniem kar umownych. 11. Autobusy dowożące i odwożące powinny zatrzymywać się na przystankach w danej miejscowości i koło szkół. Zatrzymanie autobusu w wyjątkowych sytuacjach (choroba dziecka, itp.) powinno nastąpić również w miejscu wskazanym przez opiekuna o ile nie zabraniają tego przepisy ruchu drogowego w celu zabrania lub wysadzenia dziecka. 12. Do zapewnienia opieki nad dziećmi przewożonymi autobusami Zamawiający dodatkowo zatrudni opiekunów do dzieci, których zadaniem będzie dodatkowe czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci podczas wsiadania do autobusu, przejazdu oraz wysiadania i przeprowadzenia przez jezdnię w kierunku szkoły . 13. W przypadku jakiejkolwiek z w/w zmiany Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia i odwożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy. 14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. UWAGA: 15. Zajęcia szkolne w roku szkolnym 2019/2020 w Szkole Podstawowej w Starej Zbelutce oraz Gminnym Zespole Szkół w Łagowie rozpoczynają się o godz. 8.00. 16. Odwozy w roku szkolnym 2019/2020 odbędą się na trasach: - Gminny Zespół Szkół w Łagowie - zgodnie z załączoną mapą "Odwozy" po zakończeniu lekcji codziennie w godz. pomiędzy 13:40 - 14:00 (oprócz trasy 4) oraz w godzinach popołudniowych. Godziny będą znane po ustaleniu planu lekcyjnego. Godziny mogą być zróżnicowane w ciągu tygodnia. - SP w Starej Zbelutce - zgodnie z załączoną mapą "Odwozy" po zakończeniu lekcji codziennie w godz. pomiędzy 13:40 - 14:00 oraz w godzinach popołudniowych. Godziny będą znane po ustaleniu planu lekcyjnego. Godziny mogą być zróżnicowane w ciągu tygodnia. Dokładne godziny odwozów zostaną podane w harmonogramie godzin odwozów przygotowanym przez Dyrektorów Szkół. 17. Zamawiający wyraża zgodę na dowóz dzieci w komunikacji regularnej - z pierwszeństwem dla dzieci szkolnych. 18. Wykonawca zobowiązuje się przewozić opiekunów, których zapewni Zamawiający bezpłatnie w ramach przedmiotu zamówienia. 19. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonywujących czynności związane z realizacja zamówienia: a) Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1040) kierowców autobusów posiadających stosowne kwalifikacje do prowadzenia pojazdów w ramach świadczonej usługi. b) Wykonawca gwarantuje, że osoby, o których mowa w pkt. 19 lit. a) wykonujące czynności we wskazanym powyżej zakresie będą zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 - Kodeks Pracy (t.j. z 2019r. poz. 1040). c) Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. d) W terminie 7 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy Wykonawca lub Podwykonawca przedłoży oświadczenie w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 19 lit. a) czynności w trakcie realizacji zamówienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. e) W przypadku zmiany kierowcy, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o tym fakcie przed rozpoczęciem wykonywania przez nowego kierowcę czynności w ramach świadczonej usługi, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 19 lit. d). f) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 20 lit. a) czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10 ust. 2 lit. k) istotnych postanowień umowne - Załącznik nr 8 do Siwz. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 19 lit. a) czynności. g) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. h) Zamawiający ma prawo do zapoznania się z przebiegiem prac na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy, w tym zakresie Wykonawca ma obowiązek udzielania wyczerpujących informacji w przedmiocie sprawy oraz okazania wszelkich dokumentów na każde żądanie Zamawiającego. i) Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia na wykonanie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem osób wymienionych w art. 29 ust. 4 pkt. 1-4 ustawy Pzp. 21. Zamawiający nie określa wymogów zawartych w art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1986 z późn. zm.) dotyczących dostosowania autobusów w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, ponieważ w roku szkolnym 2019/2020 nie ma dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Dzieci z niepełnosprawnością umysłowa są dowożone przez rodziców indywidulanie lub pod opieka rodziców.
II.4) Główny kod CPV: 60100000-9
Dodatkowe kody CPV:
60112000-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 02 września 2019r. do dnia 26 czerwca 2020r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: - | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
28/08/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Ostrowcu Świętokrzyskim Spółka Akcyjna,
,
ul. Żabia 40,
27-400,
Ostrowiec Świętokrzyski, kraj/woj.
świętokrzyskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/05/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Termin wydłuzżenia umowy do dnia 30.11.2020r., zmiana zasad rozliczenia umowy za okres przestoju spowodowanego COVID-19 oraz wprowadzenie zapisów dotyczących trwania umowy powyzej 12 miesięcy.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Konieczność zmiany umowy spowodowana jest następującymi okolicznościami, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. Minister Edukacji Narodowej w dniu 11 marca 2020r. wydał Rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczeniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 poz. 410
z póżn. zm.) na okres od 12 marca do 25 marca 2020r., który z kilkudniowym wyprzedzeniem sukcesywnie został przedłużany, aż do dnia 24 maja 2020r. Wykonawca na podstawie złożonego zapotrzebowania przez Gminny Zespół Szkół w Łagowie wystawił w dniu 18 marca 2020r. fakturę VAT nr BM/9/03/2020 jednocześnie wystawiając w dniu 30.03.2020r. na Szkołę Podstawową w Zbelutce fakturę VAT nr BM/25/03/2020 za bilety szkolne. Wykonawca w tym okresie jedynie był w gotowości do świadczenia usługi. W dniach od 01.05.2020r. do 24.05.2020r. realizacja umowy będzie zawieszona.
W dniu 14 maja 2020r. zostało zmienione rozporządzanie Ministra Edukacji Narodowej
w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które umożliwia w okresie 25 maja 2020r. do dnia 07 czerwca 2020r. realizację kształcenia ogólnego w zakresie klas I-III oraz wychowania przedszkolnego, innych form wychowania przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych z możliwością dalszego przedłużenia w/w terminu.
W związku z powyższym następuje konieczność przedłużenia okresu świadczenia usługi na podstawie art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 z późn. zm.) do dnia 30.11.2020r. z powodu niepełnego wykonywania usługi przez Wykonawcę oraz braku informacji o ilości uczniów, którzy będą od 25 maja 2020r. uczęszczać do szkoły czy przedszkola. Wynagrodzenie w tym okresie nie może przekroczyć wynagrodzenia określonego w §4 ust. 1 w/w umowy.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI ŁAGÓW
więcej: przetargi ŁAGÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ Z TERENU GMINY KRZYNOWŁOGA MAŁA W 2025 ROKU
- "Kompleksowe wykonanie usługi w zakresie dowozu dzieci do placówek oświatowych Gminy Skąpe w 2025 roku"
- Przewóz seniorów - uczestników Klubu Senior+ oraz Dziennego Domu Senior + w Ćmielowie
- DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ PRZEWORSK DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WRAZ Z OPIEKĄ PODCZAS PRZEWOZU W 2025 ROKU Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- REGULARNY PRZEWÓZ OSÓB W PUBLICZNYM TRANSPORCIE ZBIOROWYM - OBSZAR ŻOŁYNIA
- Przewóz dzieci i ich opiekunów do szkół i przedszkoli na terenie gminy Cisek w formie zakupu biletów miesięcznych w 2025 roku
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.