Ogłoszenie z dnia 2020-06-30
Ogłoszenie nr 560115915-N-2020 z dnia 30-06-2020 r.
Kraków: Zaprojektowanie i budowa sieci wodociągowej w celu zapewnienia dostawy wody do MOP-u Zbójecka Góra oraz do gospodarstw, które w wyniku prowadzonych robót przy budowie drogi krajowej S7 utraciły wodę w studniach kopanych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 563403-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510167265-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzący postępowanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575000750,
ul. Mogilska
25,
31-542
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
+48 12 4172500; +48 12 4172511; +48 12 4114359, e-mail
sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl, faks
124 110 118.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie i budowa sieci wodociągowej w celu zapewnienia dostawy wody do MOP-u Zbójecka Góra oraz do gospodarstw, które w wyniku prowadzonych robót przy budowie drogi krajowej S7 utraciły wodę w studniach kopanych
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):O.KR.D-3.2411.13.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie w szczególności do: a)opracowania dokumentacji projektowej w zakresie zgodnym z wymaganiami określonymi w Programie funkcjonalno-użytkowym wraz ze wszystkimi opracowaniami projektowymi i uzgodnieniami koniecznymi do wykonania tej dokumentacji, b)uzyskania wymaganych prawem decyzji administracyjnych, uzgodnień i pozwoleń, niezbędnych do wykonania robót budowlanych objętych niniejszą umową, c)sprawowania nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji wykonawczej, d)wykonania robót budowlanych na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego, a także przekazania Zamawiającemu przedmiotu umowy.
II.4) Główny kod CPV: 45231300-8
Dodatkowe kody CPV:
45232100-3,
71320000-7,
71330000-0,
45300000-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
10 miesiecy od podpisania umowy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
09/06/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zwiększenie terminu wykonania zamówienia o 165 dni
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po przystąpieniu Wykonawcy do wykonania mapy do celów projektowych i do prac geodezyjnych stwierdzono:
- otrzymanie od PODGiK niewłaściwej ewidencji gruntów, która nie uwzględniała podziałów dokonanych w drodze uzyskania Decyzji ZRID dla budowy Drogi Ekspresowej S7 - co spowodowało ponowne projektowanie.
- opracowując projekt na skorygowanych już mapach zauważono rozbieżności w przebiegu granic obrębów i działek Skawa i Rabka Zdrój (wykazana na podstawie obowiązujących map ewidencyjnych - analogowa mapa obrębu Skawa oraz numeryczna dla obrębu Rabka Zdrój), w wyniku których zauważono nakładanie się części działek z obu obrębów na mapie do celów projektowych. Wobec braku możliwości urzędowego ustalenia granic obrębów oraz z uwagi na czas jaki jest potrzebny na przeprowadzenie takiej procedury (szacowanej na minimum 1 rok) , zdecydowano przeprojektować sieć wodociągową tak, aby w jak najmniejszym zakresie przebiegała przez teren nachodzących na siebie obrębów. Powyższa okoliczność wstrzymywała kontrole i proces wydania klauzuli mapy do celów projektowych do momentu ustalenia sposobu załatwienia powyższej sprawy.
- urząd w trakcie kontroli mapy zażądał wniesienia inwentaryzacji powykonawczej elementów, które były realizowane w trakcie wykonania mapy. Na materiałach pobranych z PODGiK nie mogło ich być ponieważ fizycznie nie były jeszcze wykonane i nie została wykonana dla nich inwentaryzacja geodezyjna. Kontrola taka jest okolicznością niezależną, której nie dało się przewidzieć oraz nie wynika z winy żadnej ze stron umowy.
- ujawnienie się właściciela działki, na której miał być zbiornik wyrównawczy. W dniu 20.02.2020 r. ujawnił się właściciel działki nr 5610 , która w zasobach geodezyjnych pobranych z PODGiK widniała jako dz.ew. nr. 1120/3 (własność GDDKiA). Koniecznym zatem stało się uzyskanie zgody tego właściciela na sprzedaż działki, bądź znalezienie nowej lokalizacji zbiornika wyrównawczego, a w ślad za tym korekty wniosku o wydanie decyzji ULICP poprzez ograniczenie jej zakresu do etapu I i II. Natomiast dla etapu III koniecznym staje się wystąpienie z nowym wnioskiem o wydanie decyzji ULICP uwzględniającym ewentualną nową lokalizacją zbiornika i niezbędną w tej sytuacji korektę trasy, bądź wykup terenu od właściciela działki .
Sytuacja, w której materiały geodezyjne znajdujące się w zasobach PODGiK są nieprawidłowe oraz że zawierają błędy jest okolicznością, której nie dało się przewidzieć i nie wynika ona z winy żadnej ze stron umowy. Działając w zaufaniu do instytucji publicznych strony zakładały, że materiały tam się znajdujące są aktualne i poprawne, a sytuacja, w której mapy nie odpowiadają rzeczywistości nie jest powszechna. Należy wziąć pod uwagę, że powyższe okoliczności niezależne od Wykonawcy występowały w znacznej części jako współistniejące , wobec czego całkowite opóźnienie spowoduje wydłużenie procesu projektowania a następnie realizacji etapu I i II o 165 dni kalendarzowych. Jest to związane w szczególności z pozyskaniem zaklauzulowanej mapy do celów projektowych dopiero w dniu 23.03.2020r., zamiast zakładanego w Harmonogramie terminu 09.10.2019r. Niniejsza zmiana umowy jest wyłącznie zmianą terminową i nie zwiększa wartości umowy.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- "Dostawa jednorazowych, pediatrycznych zestawów angiograficznych"
- Usługi PPOŻ w obiektach Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie.
- DOSTARCZANIE LEKÓW RÓŻNYCH WG 10 PAKIETÓW
- Prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
- 490.2024 wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy pojazdu typu pick-up wraz z akcesoriami na potrzeby Uniwersytetu Jagiellońskiego
- "Wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego w Pawilonie "B", "C", "E" na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przy ul. Rakowickiej 27"
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej zespołu budynków jednorodzinnych dwulokalowych w zabudowie szeregowej w miejscowości Twardogóra.
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ OBIEKTÓW KUBATUROWYCH W OSTRÓDZIE
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.