Ogłoszenie z dnia 2020-07-06
Ogłoszenie nr 560120518-N-2020 z dnia 06-07-2020 r.
Łódź: "Budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie (wlot
północny ul. Malowniczej, wlot wschodni i zachodni ul. Rokicińskiej) do włączenia do zaprojektowanej drogi w ramach przebudowy ul. Rokicińskiej"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zawarcia umowy ramowej
zamówień objętych dynamicznym systemem zakupów
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 713 - dojazd do Autostrady A1 - Rozbudowa ul. Rokicińskiej od ul. Malowniczej do granic miasta"
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510214954-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000,
ul. Piotrkowska
175,
90-447
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
42 272 62 80, e-mail
zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks
42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie (wlot północny ul. Malowniczej, wlot wschodni i zachodni ul. Rokicińskiej) do włączenia do zaprojektowanej drogi w ramach przebudowy ul. Rokicińskiej"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZIM-DZ.2621.14.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia polega na powtórzeniu podobnych robót budowlanych co zamówienie podstawowe udzielone Wykonawcy w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr. ZIM-DZ.3322.41.2017 (umowa nr 333.19/DZ/2018) - Zadanie 1. 2.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie do włączenia do zaprojektowanej drogi rowerowej w ramach rozbudowy ul. Rokicińskiej w zakresie: 1. budowa ścieżki rowerowej i chodnika 2. rozbudowa przepustu 3.budowa i przebudowa oświetlenia 4.budowa i przebudowa sygnalizacji świetlnej 5.budowa kanalizacji teletechnicznej
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233252-0,
45112710-5,
45110000-1,
45231300-8,
45100000-8,
45231000-5,
45231100-6,
45231110-9,
45231400-9,
45316110-9,
45232300-5,
45231600-1,
32412100-5,
45232310-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji przedmiotu umowy: 30.06.2020r
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: 1 | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
04/10/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o.,
,
ul. Żelazna 3,
97-300,
PIOTRKÓW TRYB., kraj/woj.
łódzkie
Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o.,
,
ul. Południowa 17/19,
97-300,
PIOTRKÓW TRYB., kraj/woj.
łódzkie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/06/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zamawiający zaakceptował kwotę wynagrodzenia zgodnie z Ofertą Wykonawcy,która wynosi: 1 762 552,16zł netto plus 405 386,99 (23 %) podatek, co łącznie stanowi brutto 2 167 939,15 zł przy czym: a) maksymalna płatność z tytułu wykonanego przedmiotu umowy nie może przekroczyć kwoty w 2019 r., 984 000,00 zł brutto b)pozostała kwota w 2020 r. Maksymalna Wartość Zobowiązania wynosi 103 %, kwoty brutto,co stanowi 2 232 977,32zł.W ramach wynagrodzenia zwiększonego Wykonawca zobowiązuje się wykonać dodatkowo prace opisane szczegółowo w:a)protokole konieczności nr 1/R/MAL/2020 z dnia 02.04.2020 r.wraz z załącznikami b)protokole konieczności nr 2/R/MAL/2020 z dnia 07.04.2020 r. wraz z załącznikami.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Roboty dodatkowe - Wymiana ram i pokryw górnych studni sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty nie ujęte w Dokumentacji Projektowej. - Protokół Konieczności nr 1/R/MAL/2020 z dnia 02.04.2020 r.
Kwota zamówienia podstawowego zwiększy się o kwotę 15 346,80 zł netto
tj. 18.876,56 zł brutto.
2. Roboty dodatkowe - Aktualizacja Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty drogowe nie ujęte w Dokumentacji Projektowej - Protokół Konieczności nr 2/R/MAL/2020 z dnia 07.04.2020 r.
Kwota zamówienia podstawowego zwiększy się o kwotę 70 350,56 zł netto
tj. 86 531,19 zł brutto.
Kwota zamówienia podstawowego Aneksem nr 1 zwiększy się o łączną kwotę 85 697,36 zł netto tj. 105 407,75 zł brutto.
Ad1. roboty dodatkowe polegające na wymianie ram i pokryw górnych studni sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty nie ujęte w Dokumentacji Projektowej.
W trakcie analizy Dokumentacji Projektowej oraz rozpoznania w terenie stwierdzono konieczność wykonania robót nie ujętych w Dokumentacji Projektowej. Po geodezyjnym wyznaczeniu ciągów pieszo-jezdnych w rejonie skrzyżowania ul. Rokicińska/Malownicza/Józefiaka okazało się, że w śladzie nowo projektowanych ciągów znajdują się studzienki sygnalizacji świetlnej. W ocenie Wykonawcy 12 sztuk studzienek wymaga wymiany ramy oraz pokryw włazowych (zły stan techniczny) a także regulacji wysokościowej wymienionych ram.
Wyżej wymienione roboty nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej ani w Przedmiarze który stanowi podstawę wykonania Kosztorysu Umownego przez Wykonawcę. Wykonawca w dniu 09.03.2020r. przedstawił Wystąpienie Wykonawcy nr MAL/4/2020 oraz kosztorys na roboty nieujęte w Dokumentacji Projektowej, które zostało zaakceptowane przez Zamawiającego - pismo znak ZIM-IK.5016.5.57.2020 z dnia 25.03.2020r. po uzyskaniu pozytywnej opinii Inżyniera Kontraktu - pismo znak IK/BUI/R/2020/03/162 z dnia 13.03.2020r.
Zamawiający wydał polecenie przygotowania Protokołu Konieczności dla robót koniecznych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, które nie zostały uwzględnione w pierwotnej Dokumentacji Projektowej i Przedmiarze Robót na podstawie, którego Wykonawca złożył Ofertę. Zamawiający jednocześnie zaakceptował przedłożoną szacunkową kalkulację robót opracowaną przez Wykonawcę i zweryfikowaną przez Nadzór. Zaistniała uzasadniona konieczność wykonania robót teletechnicznych nie ujętych w DP. Roboty te stanowią zmianę nieistotną w rozumieniu Ustawy Prawo Budowalne. Roboty są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, wprowadzenie tych robót jest poprawne pod względem technicznym i technologicznym.
Ad 2. Roboty dodatkowe polegające na aktualizacji Projektu Stałej Organizacji Ruchu
w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty drogowe nie ujęte
w Dokumentacji Projektowej.
Wykonawca w trakcie wykonywania robót związanych z budową ciągów pieszo - rowerowych wokół skrzyżowania Malownicza - Rokicińska - Józefiaka oraz po otrzymaniu od Zamawiającego zaktualizowanego Projektu SOR, napotkał niżej opisane problemy wymagające dodatkowych rozwiązań technicznych nieujętych w Dokumentacji Projektowej:
1. Wzdłuż krawężnika na wlocie ul. Malowniczej do ul. Rokicińskiej w kierunku centrum miasta ustawiona była balustrada U-12a - siatki w ramach. Demontaż tej balustrady nie został ujęty w przedmiarze przedstawionym Wykonawcy do wyceny. Wykonawca przekazał tę informację Zamawiającemu ZIM i w dniu 04.02.2020 r. pismem ZIM-IK.5016.5.18.2020 otrzymał od Zamawiającego przedmiar uzupełniający brakujący zakres.
2. Teren parkingu przed Restauracją "Pepperoncino (posesja przy ul. Rokicińska 228/230) znajduje się ok. 40 cm niżej niż krawędź zaprojektowanego do wykonania ciągu pieszo - rowerowego (w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdu na tę posesję). Aby zapewnić stabilność konstrukcji ciągu pieszo - rowerowego należy wykonać na jej krawędzi palisadę betonową o wysokości 80 cm (zagłębienie w grunt 40 cm). Jednocześnie dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników ciągu pieszo - rowerowego Wykonawca proponuje ustawienie wzdłuż palisady balustrady U-12a (siatka w ramach) z wykorzystaniem materiału z rozbiórki opisanego w punkcie 1.
3. Na odcinku ul. Rokicińskiej przy wlocie z ul. Malowniczej zaprojektowany został zjazd na parking przy Restauracji "Pepperoncino" (Rokicińska 228/230). Aby wybudować zjazd o pochyleniu bezpiecznym dla użytkowników budowanego ciągu pieszo - rowerowego należy dokonać rozbiórki oraz odtworzenia ze zmianą wysokości istniejącej nawierzchni z kostki betonowej przyległej do zjazdu o powierzchni 42 m2.
4. Wykonawca otrzymał od Zamawiającego aktualizacje Projektu Stałej Organizacji Ruchu, w wyniku której zmienione zostały (w stosunku do pierwotnej Dokumentacji Projektowej) ilości i asortymenty oznakowania pionowego koniecznego do wykonania.
5. Na zaprojektowanej barierze ochronnej w rejonie przepustu na rzece Ner, zlokalizowanej na krawędzi zaprojektowanego ciągu pieszo - rowerowego (rejon żelbetowej ściany oporowej) brak jest poręczy zabezpieczającej pieszych i rowerzystów przed upadkiem z wysokości. Wykonawca przekazał tę informację Zamawiającemu ZIM i w dniu 04.02.2020 r. pismem ZIM-IK.5016.5.18.2020 otrzymał od Zamawiającego przedmiar uzupełniający brakujący zakres.
6. W przekazanej Wykonawcy aktualizacji Projektu Stałej Organizacji Ruchu znajduje się przejazd dla rowerzystów w km 0+242. Przejazd ten nie był przewidziany na etapie wykonywania robót, w związku z tym zachodzi konieczność dostosowania chodników w rejonie tego przejazdu do warunków określonych nową dokumentacją.
7. W trakcie analizy przekazanej aktualizacji projektu Stałej Organizacji Ruchu, stwierdzono konieczność wykonania w nawierzchni ścieralnej pętli indukcyjnych. Wykonanie nowych pętli w zmienionej lokalizacji konieczne jest ze względu na przesunięcie linii warunkowego zatrzymania w stosunku do aktualnie istniejącego oznakowania i uwidocznione jest na Planie Sytuacyjnym zamieszczonym w tym projekcie. W przedmiarze przekazanym Wykonawcy na etapie przetargu brak było pozycji do wyceny budowy pętli indukcyjnych.
Wykonawca w dniu 26.03.2020r. przedstawił Wystąpienie Wykonawcy nr MAL/5/2020 oraz kosztorys na roboty nieujęte w Dokumentacji Projektowej, które zostało zaakceptowane przez Zamawiającego - pismo znak ZIM-IK.5016.5.58.2020 z dnia 01.04.2020r. po uzyskaniu pozytywnej opinii Inżyniera Kontraktu - pismo znak IK/BUI/R/2020/03/170 z dnia 31.03.2020r.
Zamawiający wydał polecenie przygotowania Protokołu Konieczności dla robót koniecznych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, które nie zostały uwzględnione w pierwotnej Dokumentacji Projektowej i Przedmiarze Robót na podstawie, którego Wykonawca złożył Ofertę. Zamawiający jednocześnie zaakceptował przedłożoną szacunkową kalkulację robót opracowaną przez Wykonawcę i zweryfikowaną przez Nadzór. Roboty te stanowią zmianę nieistotną w rozumieniu Ustawy Prawo Budowalne.. Roboty są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, Zaistniała uzasadniona konieczność wykonania robót teletechnicznych nie ujętych w DP.
1. zmiana Wykonawcy robót nie może zostać dokonana z powodu realizacji robót wynikających z aktualizacji Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka takich jak:
- demontaż balustrady U-12a,
- wykonanie palisady betonowej o wysokości 80 cm i ustawienie wzdłuż palisady balustrady U-12a,
- rozbiórka oraz odtworzenia ze zmianą wysokości istniejącej nawierzchni z kostki betonowej przyległej do zjazdu o powierzchni 42 m2,
- wykonanie oznakowania pionowego,
- montaż poręczy zabezpieczającej pieszych i rowerzystów przed upadkiem z wysokości,
- wykonanie przejazdu dla rowerzystów w km 0+242,
- budowa pętli indukcyjnych,
pod względem:
- technicznym i technologicznym - brak wykonania robót powyżej wymienionych związanych z aktualizacją Projektu Stałej Organizacji Ruchu skutkowałoby brakiem możliwości zrealizowania projektowanego układu drogowego. Mając na względzie sam proces wykonania robót drogowych związanych z aktualizacją Projektu Stałej Organizacji Ruchu winien zostać wykonany i dostosowany do realizacji poszczególnych robót drogowych przez jednego Wykonawcę, wypełniając tym samym wymagania jakościowe i projektowe. Realizacja dodatkowych robót przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wyłącza możliwości ewentualnych roszczeń wobec innych podmiotów w przypadku zlecenia przedmiotowych robót innemu Wykonawcy, w odniesieniu do odpowiedzialności realizacyjnej i gwarancyjnej za wykonane roboty i uzyskanie całościowego produktu, którym jest kompleksowa budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej. Dokonanie zmian w Umowie jest możliwe, z uwagi na to, iż zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym.
2. Łączna wartość robót dodatkowych wynosi 86 531,19 brutto co stanowi
4,20 % wartości zamówienia podstawowego (2 062 531,40 zł brutto), czyli wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w Umowie.
3. Dla robót z punktu Ad. 1, Ad. 2 niniejszego uzasadnienia zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność gdyż wymusiłaby konieczność uruchomienia nowego postępowania przetargowego, które wpłynęłoby jednoznacznie na czasokres realizacji i termin zakończenia przedmiotu zamówienia. Wybór nowego Wykonawcy zwiększyłby ryzyko niezrealizowania Przedmiotu Zamówienia. Kolejnym istotnym aspektem, w odniesieniu do konieczności ograniczenia wpływu czasowego i podjęcia natychmiastowych działań jest fakt, że ul. Rokicińska jest jedną z głównych ulic w Łodzi, część trasy W-Z oraz drogi wojewódzkiej nr 713, łączącej Łódź z Januszewicami. Jest ważną arterią komunikacyjną dla łódzkich osiedli: Widzewa Wschodu, Olechowa i Andrzejowa. Zważywszy na ten fakt przedłużający się zastój na budowie na czas wyłonienia nowego Wykonawcy prac, spowodowałby duże utrudnienia w poruszaniu się po przedmiotowej ulicy, co więcej mogłoby stanowić zagrożenie życia. Ponadto wstrzymanie robót budowlanych na przedmiotowej ulicy skutkuje roszczeniami na rzecz Zamawiającego, z tytułu kosztów zapewnienia mobilizacji i utrzymania placu budowy ze strony Wykonawcy, jak również podmiotów zewnętrznych - lokalną społeczność (niezadowolenie społeczne).
Łączna wartość wszystkich robót objętych Aneksem nr 1 wynosi 105 407,75 zł brutto co stanowi
5,11 % wartości zamówienia podstawowego (2 062 531,40 zł brutto), czyli wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonego pierwotnie w Umowie.
Aneks do umowy zawierany jest w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego tj. Umowa nr 333.19/DZ/2018 z dnia 11.06.2018 r.
Aneks zawierany jest z dotychczasowym Wykonawcą robót budowlanych tj. Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwem Robót Drogowo- Mostowych Sp. z o.o.
wchodzących w skład konsorcjum firm, które reprezentuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum
Roboty polegające na wymianie ram i pokryw górnych studni sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka oraz roboty związane z aktualizacją Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka to roboty powtarzające się z zamówienia podstawowego.
Zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem.
Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Biorąc pod uwagę powyższe konieczne jest zawarcie Aneksu nr 1 do Umowy
263.107/DZ/2019 z dnia 04.10.2019 r., udzielającego zamówienia na roboty dodatkowe powiększające wartość zamówienia podstawowego o kwotę 105 407,75 zł brutto, które wynikają z konieczności dokonania zmian projektowych i realizacyjnych. Powyższe roboty są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego.
A zatem zakres robót wyznaczonych do realizacji jest zakresem koniecznym do zrealizowania umowy podstawowej nr 263.107/DZ/2019z dnia 04.10.2019 r.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
- Świadczenie usługi związanej z utrzymaniem, asystą techniczną oraz aktualizacją Sytemu realizującego usługi elektroniczne dla mieszkańców w ramach projektu Inteligentna Polityka Społeczna (IPS)
- Kontrakt serwisowy urządzeń firmy Illumina sekwenatora NGS model NovaSeq 6000 i MiSeq
- Dostawa artykułów żywnościowych dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 7 w Łodzi
- ZP/40/2024 "Dostawy preparatów dezynfekcyjnych i antyseptycznych z podziałem na 14 części dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Pirogowa w Łodzi"
- Dostawa prasy dla Urzędu Miasta Łodzi w formie papierowej i elektronicznej w 2025 r.
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wieży Ariańskiej w Wojciechowie
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastrukturą techniczną dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół w Dąbrowie"
- Utrzymanie i remonty urządzeń drogowej sygnalizacji świetlnej wraz z systemem ITS GENEO-CONNECTOR na terenie miasta Włocławek w 2025 r.
- "Rozbudowa oraz zakup niezbędnego wyposażenia Przedszkola 112 "Mali Przyrodnicy" w Poznaniu"
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3718P w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów w Środzie Wielkopolskiej
- Przykrycie rowu wraz z utwardzeniem terenu przy Domu Kultury filia Wilkowyja w Rzeszowie przy ul. Jana Olbrachta 120
więcej: Sieć telekomunikacyjna »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.