eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź"Budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie (wlot północny ul. Malowniczej, wlot wschodni i zachodni ul. Rokicińskiej) do włączenia do zaprojektowanej drogi w ramach przebudowy ul. Rokicińskiej"



Ogłoszenie z dnia 2020-07-06

Ogłoszenie nr 560120518-N-2020 z dnia 06-07-2020 r.

Łódź: "Budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie (wlot północny ul. Malowniczej, wlot wschodni i zachodni ul. Rokicińskiej) do włączenia do zaprojektowanej drogi w ramach przebudowy ul. Rokicińskiej"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zawarcia umowy ramowej

zamówień objętych dynamicznym systemem zakupów

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 713 - dojazd do Autostrady A1 - Rozbudowa ul. Rokicińskiej od ul. Malowniczej do granic miasta"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510214954-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000, ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 272 62 80, e-mail zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks 42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie (wlot północny ul. Malowniczej, wlot wschodni i zachodni ul. Rokicińskiej) do włączenia do zaprojektowanej drogi w ramach przebudowy ul. Rokicińskiej"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZIM-DZ.2621.14.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia polega na powtórzeniu podobnych robót budowlanych co zamówienie podstawowe udzielone Wykonawcy w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr. ZIM-DZ.3322.41.2017 (umowa nr 333.19/DZ/2018) - Zadanie 1. 2.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej po stronie północnej na odcinku od ul. Malowniczej wraz z przejazdem przez skrzyżowanie do włączenia do zaprojektowanej drogi rowerowej w ramach rozbudowy ul. Rokicińskiej w zakresie: 1. budowa ścieżki rowerowej i chodnika 2. rozbudowa przepustu 3.budowa i przebudowa oświetlenia 4.budowa i przebudowa sygnalizacji świetlnej 5.budowa kanalizacji teletechnicznej


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45233252-0,

45112710-5,

45110000-1,

45231300-8,

45100000-8,

45231000-5,

45231100-6,

45231110-9,

45231400-9,

45316110-9,

45232300-5,

45231600-1,

32412100-5,

45232310-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji przedmiotu umowy: 30.06.2020r

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: 1
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 04/10/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o., , ul. Żelazna 3, 97-300, PIOTRKÓW TRYB., kraj/woj. łódzkie

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o., , ul. Południowa 17/19, 97-300, PIOTRKÓW TRYB., kraj/woj. łódzkie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1676854.80 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/06/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zamawiający zaakceptował kwotę wynagrodzenia zgodnie z Ofertą Wykonawcy,która wynosi: 1 762 552,16zł netto plus 405 386,99 (23 %) podatek, co łącznie stanowi brutto 2 167 939,15 zł przy czym: a) maksymalna płatność z tytułu wykonanego przedmiotu umowy nie może przekroczyć kwoty w 2019 r., 984 000,00 zł brutto b)pozostała kwota w 2020 r. Maksymalna Wartość Zobowiązania wynosi 103 %, kwoty brutto,co stanowi 2 232 977,32zł.W ramach wynagrodzenia zwiększonego Wykonawca zobowiązuje się wykonać dodatkowo prace opisane szczegółowo w:a)protokole konieczności nr 1/R/MAL/2020 z dnia 02.04.2020 r.wraz z załącznikami b)protokole konieczności nr 2/R/MAL/2020 z dnia 07.04.2020 r. wraz z załącznikami.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Roboty dodatkowe - Wymiana ram i pokryw górnych studni sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty nie ujęte w Dokumentacji Projektowej. - Protokół Konieczności nr 1/R/MAL/2020 z dnia 02.04.2020 r. Kwota zamówienia podstawowego zwiększy się o kwotę 15 346,80 zł netto tj. 18.876,56 zł brutto. 2. Roboty dodatkowe - Aktualizacja Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty drogowe nie ujęte w Dokumentacji Projektowej - Protokół Konieczności nr 2/R/MAL/2020 z dnia 07.04.2020 r. Kwota zamówienia podstawowego zwiększy się o kwotę 70 350,56 zł netto tj. 86 531,19 zł brutto. Kwota zamówienia podstawowego Aneksem nr 1 zwiększy się o łączną kwotę 85 697,36 zł netto tj. 105 407,75 zł brutto. Ad1. roboty dodatkowe polegające na wymianie ram i pokryw górnych studni sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty nie ujęte w Dokumentacji Projektowej. W trakcie analizy Dokumentacji Projektowej oraz rozpoznania w terenie stwierdzono konieczność wykonania robót nie ujętych w Dokumentacji Projektowej. Po geodezyjnym wyznaczeniu ciągów pieszo-jezdnych w rejonie skrzyżowania ul. Rokicińska/Malownicza/Józefiaka okazało się, że w śladzie nowo projektowanych ciągów znajdują się studzienki sygnalizacji świetlnej. W ocenie Wykonawcy 12 sztuk studzienek wymaga wymiany ramy oraz pokryw włazowych (zły stan techniczny) a także regulacji wysokościowej wymienionych ram. Wyżej wymienione roboty nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej ani w Przedmiarze który stanowi podstawę wykonania Kosztorysu Umownego przez Wykonawcę. Wykonawca w dniu 09.03.2020r. przedstawił Wystąpienie Wykonawcy nr MAL/4/2020 oraz kosztorys na roboty nieujęte w Dokumentacji Projektowej, które zostało zaakceptowane przez Zamawiającego - pismo znak ZIM-IK.5016.5.57.2020 z dnia 25.03.2020r. po uzyskaniu pozytywnej opinii Inżyniera Kontraktu - pismo znak IK/BUI/R/2020/03/162 z dnia 13.03.2020r. Zamawiający wydał polecenie przygotowania Protokołu Konieczności dla robót koniecznych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, które nie zostały uwzględnione w pierwotnej Dokumentacji Projektowej i Przedmiarze Robót na podstawie, którego Wykonawca złożył Ofertę. Zamawiający jednocześnie zaakceptował przedłożoną szacunkową kalkulację robót opracowaną przez Wykonawcę i zweryfikowaną przez Nadzór. Zaistniała uzasadniona konieczność wykonania robót teletechnicznych nie ujętych w DP. Roboty te stanowią zmianę nieistotną w rozumieniu Ustawy Prawo Budowalne. Roboty są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, wprowadzenie tych robót jest poprawne pod względem technicznym i technologicznym. Ad 2. Roboty dodatkowe polegające na aktualizacji Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka - roboty drogowe nie ujęte w Dokumentacji Projektowej. Wykonawca w trakcie wykonywania robót związanych z budową ciągów pieszo - rowerowych wokół skrzyżowania Malownicza - Rokicińska - Józefiaka oraz po otrzymaniu od Zamawiającego zaktualizowanego Projektu SOR, napotkał niżej opisane problemy wymagające dodatkowych rozwiązań technicznych nieujętych w Dokumentacji Projektowej: 1. Wzdłuż krawężnika na wlocie ul. Malowniczej do ul. Rokicińskiej w kierunku centrum miasta ustawiona była balustrada U-12a - siatki w ramach. Demontaż tej balustrady nie został ujęty w przedmiarze przedstawionym Wykonawcy do wyceny. Wykonawca przekazał tę informację Zamawiającemu ZIM i w dniu 04.02.2020 r. pismem ZIM-IK.5016.5.18.2020 otrzymał od Zamawiającego przedmiar uzupełniający brakujący zakres. 2. Teren parkingu przed Restauracją "Pepperoncino (posesja przy ul. Rokicińska 228/230) znajduje się ok. 40 cm niżej niż krawędź zaprojektowanego do wykonania ciągu pieszo - rowerowego (w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdu na tę posesję). Aby zapewnić stabilność konstrukcji ciągu pieszo - rowerowego należy wykonać na jej krawędzi palisadę betonową o wysokości 80 cm (zagłębienie w grunt 40 cm). Jednocześnie dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników ciągu pieszo - rowerowego Wykonawca proponuje ustawienie wzdłuż palisady balustrady U-12a (siatka w ramach) z wykorzystaniem materiału z rozbiórki opisanego w punkcie 1. 3. Na odcinku ul. Rokicińskiej przy wlocie z ul. Malowniczej zaprojektowany został zjazd na parking przy Restauracji "Pepperoncino" (Rokicińska 228/230). Aby wybudować zjazd o pochyleniu bezpiecznym dla użytkowników budowanego ciągu pieszo - rowerowego należy dokonać rozbiórki oraz odtworzenia ze zmianą wysokości istniejącej nawierzchni z kostki betonowej przyległej do zjazdu o powierzchni 42 m2. 4. Wykonawca otrzymał od Zamawiającego aktualizacje Projektu Stałej Organizacji Ruchu, w wyniku której zmienione zostały (w stosunku do pierwotnej Dokumentacji Projektowej) ilości i asortymenty oznakowania pionowego koniecznego do wykonania. 5. Na zaprojektowanej barierze ochronnej w rejonie przepustu na rzece Ner, zlokalizowanej na krawędzi zaprojektowanego ciągu pieszo - rowerowego (rejon żelbetowej ściany oporowej) brak jest poręczy zabezpieczającej pieszych i rowerzystów przed upadkiem z wysokości. Wykonawca przekazał tę informację Zamawiającemu ZIM i w dniu 04.02.2020 r. pismem ZIM-IK.5016.5.18.2020 otrzymał od Zamawiającego przedmiar uzupełniający brakujący zakres. 6. W przekazanej Wykonawcy aktualizacji Projektu Stałej Organizacji Ruchu znajduje się przejazd dla rowerzystów w km 0+242. Przejazd ten nie był przewidziany na etapie wykonywania robót, w związku z tym zachodzi konieczność dostosowania chodników w rejonie tego przejazdu do warunków określonych nową dokumentacją. 7. W trakcie analizy przekazanej aktualizacji projektu Stałej Organizacji Ruchu, stwierdzono konieczność wykonania w nawierzchni ścieralnej pętli indukcyjnych. Wykonanie nowych pętli w zmienionej lokalizacji konieczne jest ze względu na przesunięcie linii warunkowego zatrzymania w stosunku do aktualnie istniejącego oznakowania i uwidocznione jest na Planie Sytuacyjnym zamieszczonym w tym projekcie. W przedmiarze przekazanym Wykonawcy na etapie przetargu brak było pozycji do wyceny budowy pętli indukcyjnych. Wykonawca w dniu 26.03.2020r. przedstawił Wystąpienie Wykonawcy nr MAL/5/2020 oraz kosztorys na roboty nieujęte w Dokumentacji Projektowej, które zostało zaakceptowane przez Zamawiającego - pismo znak ZIM-IK.5016.5.58.2020 z dnia 01.04.2020r. po uzyskaniu pozytywnej opinii Inżyniera Kontraktu - pismo znak IK/BUI/R/2020/03/170 z dnia 31.03.2020r. Zamawiający wydał polecenie przygotowania Protokołu Konieczności dla robót koniecznych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, które nie zostały uwzględnione w pierwotnej Dokumentacji Projektowej i Przedmiarze Robót na podstawie, którego Wykonawca złożył Ofertę. Zamawiający jednocześnie zaakceptował przedłożoną szacunkową kalkulację robót opracowaną przez Wykonawcę i zweryfikowaną przez Nadzór. Roboty te stanowią zmianę nieistotną w rozumieniu Ustawy Prawo Budowalne.. Roboty są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, Zaistniała uzasadniona konieczność wykonania robót teletechnicznych nie ujętych w DP. 1. zmiana Wykonawcy robót nie może zostać dokonana z powodu realizacji robót wynikających z aktualizacji Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka takich jak: - demontaż balustrady U-12a, - wykonanie palisady betonowej o wysokości 80 cm i ustawienie wzdłuż palisady balustrady U-12a, - rozbiórka oraz odtworzenia ze zmianą wysokości istniejącej nawierzchni z kostki betonowej przyległej do zjazdu o powierzchni 42 m2, - wykonanie oznakowania pionowego, - montaż poręczy zabezpieczającej pieszych i rowerzystów przed upadkiem z wysokości, - wykonanie przejazdu dla rowerzystów w km 0+242, - budowa pętli indukcyjnych, pod względem: - technicznym i technologicznym - brak wykonania robót powyżej wymienionych związanych z aktualizacją Projektu Stałej Organizacji Ruchu skutkowałoby brakiem możliwości zrealizowania projektowanego układu drogowego. Mając na względzie sam proces wykonania robót drogowych związanych z aktualizacją Projektu Stałej Organizacji Ruchu winien zostać wykonany i dostosowany do realizacji poszczególnych robót drogowych przez jednego Wykonawcę, wypełniając tym samym wymagania jakościowe i projektowe. Realizacja dodatkowych robót przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wyłącza możliwości ewentualnych roszczeń wobec innych podmiotów w przypadku zlecenia przedmiotowych robót innemu Wykonawcy, w odniesieniu do odpowiedzialności realizacyjnej i gwarancyjnej za wykonane roboty i uzyskanie całościowego produktu, którym jest kompleksowa budowa drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ul. Rokicińskiej. Dokonanie zmian w Umowie jest możliwe, z uwagi na to, iż zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym. 2. Łączna wartość robót dodatkowych wynosi 86 531,19 brutto co stanowi 4,20 % wartości zamówienia podstawowego (2 062 531,40 zł brutto), czyli wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w Umowie. 3. Dla robót z punktu Ad. 1, Ad. 2 niniejszego uzasadnienia zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność gdyż wymusiłaby konieczność uruchomienia nowego postępowania przetargowego, które wpłynęłoby jednoznacznie na czasokres realizacji i termin zakończenia przedmiotu zamówienia. Wybór nowego Wykonawcy zwiększyłby ryzyko niezrealizowania Przedmiotu Zamówienia. Kolejnym istotnym aspektem, w odniesieniu do konieczności ograniczenia wpływu czasowego i podjęcia natychmiastowych działań jest fakt, że ul. Rokicińska jest jedną z głównych ulic w Łodzi, część trasy W-Z oraz drogi wojewódzkiej nr 713, łączącej Łódź z Januszewicami. Jest ważną arterią komunikacyjną dla łódzkich osiedli: Widzewa Wschodu, Olechowa i Andrzejowa. Zważywszy na ten fakt przedłużający się zastój na budowie na czas wyłonienia nowego Wykonawcy prac, spowodowałby duże utrudnienia w poruszaniu się po przedmiotowej ulicy, co więcej mogłoby stanowić zagrożenie życia. Ponadto wstrzymanie robót budowlanych na przedmiotowej ulicy skutkuje roszczeniami na rzecz Zamawiającego, z tytułu kosztów zapewnienia mobilizacji i utrzymania placu budowy ze strony Wykonawcy, jak również podmiotów zewnętrznych - lokalną społeczność (niezadowolenie społeczne). Łączna wartość wszystkich robót objętych Aneksem nr 1 wynosi 105 407,75 zł brutto co stanowi 5,11 % wartości zamówienia podstawowego (2 062 531,40 zł brutto), czyli wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonego pierwotnie w Umowie. Aneks do umowy zawierany jest w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego tj. Umowa nr 333.19/DZ/2018 z dnia 11.06.2018 r. Aneks zawierany jest z dotychczasowym Wykonawcą robót budowlanych tj. Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwem Robót Drogowo- Mostowych Sp. z o.o. wchodzących w skład konsorcjum firm, które reprezentuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum Roboty polegające na wymianie ram i pokryw górnych studni sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka oraz roboty związane z aktualizacją Projektu Stałej Organizacji Ruchu w obrębie skrzyżowania Rokicińska/Malownicza/Józefiaka to roboty powtarzające się z zamówienia podstawowego. Zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Biorąc pod uwagę powyższe konieczne jest zawarcie Aneksu nr 1 do Umowy 263.107/DZ/2019 z dnia 04.10.2019 r., udzielającego zamówienia na roboty dodatkowe powiększające wartość zamówienia podstawowego o kwotę 105 407,75 zł brutto, które wynikają z konieczności dokonania zmian projektowych i realizacyjnych. Powyższe roboty są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. A zatem zakres robót wyznaczonych do realizacji jest zakresem koniecznym do zrealizowania umowy podstawowej nr 263.107/DZ/2019z dnia 04.10.2019 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.