eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zegrze PołudnioweWykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa i nadbudowa konstrukcji dachu - budynek nr 28 - WIŁ".



Ogłoszenie z dnia 2020-07-07

Ogłoszenie nr 560120796-N-2020 z dnia 07-07-2020 r.

Zegrze Południowe: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa i nadbudowa konstrukcji dachu - budynek nr 28 - WIŁ".
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 502976-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 540053140-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Wojskowy Instytut Łączności, Krajowy numer identyfikacyjny 10099060000000, ul. Warszawska 22A, 05-130 Zegrze Południowe, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 261 885 543, e-mail k.juras@wil.waw.pl, faks 227 822 134.
Adres strony internetowej (url): www.bip.wil.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa i nadbudowa konstrukcji dachu - budynek nr 28 - WIŁ".

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP-2-20-DTO

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie i nadbudowie dachu budynku nr 28 na terenie Wojskowego Instytutu Łączności w Zegrzu Południowym tj: a) robotach demontażowych: demontażu instalacji odgromowej, demontażu izolacji typu Roofmate o grubości 12 cm, demontażu obróbek blacharskich: pas pod i nadrynnowy, rynien, rur spustowych, rozbiórce czapek kominowych, częściowo kominów, zbicie tynków w całości, b) robotach budowlanych: wymurowanie kominów, zabezpieczenie siatką stalową otworów wentylacyjnych, wylanie i zazbrojenie siatką stalową czapek kominowych o grubości min. 7 cm, otynkowanie całości tynkiem cementowo-wapiennym, malowanie kominów, wymiana stalowych wywiewników sanitarnych na nowe, c) montażu więźby dachowej: przed rozpoczęciem montażu więźby dachowej należy ustalić położenie ścianek ażurowych podtrzymujących płyty korytkowe istniejącego dachu, montażu murłaty, belek podwalinowych, płatwi, słupów, mieczy i krokwi należy dokonywać ze szczególnością starannością i dokładnością, drewno należy zabezpieczyć środkami grzybobójczymi, d) pokryciu dachu: ułożenie foli paroizolacyjnej, a na niej należy ułożyć wełnę mineralną o grubości 20 cm, na krokwiach należy zamocować folię paroprzepuszczalną, a nad nią łaty oraz kontrłaty oraz płyty OSB impregnowane, ułożenie i mocowanie blachy powlekanej o grubości 0,55 mm na tzw. rąbek, e) wykonaniu obróbek blacharskich: mocowanie rynien oraz rur spustowych z PCV o śr. 15 cm, obróbki wykonać należy z blachy powlekanej, kołnierze kominów, pas pod i nadrynnowy, wiatrownice itp., f) instalacji odgromowej: każdy komin należy wyposażyć we sporniki pod przewody stalowe o średnicy 8 mm, które należy połączyć złączką z pokryciem dachowym, maszty z drutu ponad kominem powinny wznosić się min. 60 cm ponad powierzchnię czapki betonowej, blachę należy połączyć pod istniejące piony odgromowe budynku, po wykonaniu instalacji piorunochronnej wykonawca jest zobowiązany do dokonania niezbędnych pomiarów i dostarczenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, którą stanowią: metryka urządzenia piorunochronnego oraz protokół pomiarów instalacji odgromowej tj. pomiar rezystancji uziomów, pomiar całości instalacji, pomiar ciągłości instalacji oraz schemat ogólny, instalacja odgromowa powinna być wykonana przez firmę, która posiada odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje (zgodnie z Polską Normą PN-93/E-05009/443), zastosowane do pomiarów przyrządy pomiarowe podlegają prawnej kontroli metrologicznej, w związku z powyższym Wykonawca powinien przedstawić dokument potwierdzający aktualne świadectwo przeprowadzonej kontroli metrologicznej (wzorcowanie, kalibracja). g) robotach: drzwi wejściowe na dach oraz jedno z okien w pomieszczeniu socjalnym (przybudówka ponad dachem) należy zdemontować, w związku ze zmianą wysokości dachu należy domurować światło okienne oraz dostosować stolarkę okienną z PCV po wykonaniu dachu, drabinę wejściową na dach przybudówki należy odpowiednio skrócić dostosowując do parametrów nowego dachu, ślusarkę należy uzupełnić i oczyścić, zagruntować dwukrotnie pomalować farbą alkilową, dach przybudówki należy dodatkowo pokryć papą termozgrzewalną nawierzchniową, rynny i rury spustowe na dachu przybudówki należy zdemontować i wymienić na nowe. UWAGA: W trakcie robót demontażowych i montażowych dachu nie można dopuścić do zalania pomieszczeń budynku (pomieszczenia te są w ciągłej eksploatacji, przechowywany jest w nich m.in. sprzęt elektroniczny czuły na wilgoć). Roboty powinny odbywać się z podziałem na etapy/strefy, dach na czas robót musi zostać zabezpieczony przed czynnikami atmosferycznymi. Za wszystkie ewentualne zalania i pozostałe szkody związane z niewłaściwym prowadzeniem inwestycji odpowiada Wykonawca. Szczegółowy opis oraz zakres przedmiotu zamówienia określają Załączniki nr 4 do SIWZ - Przedmiar robót, Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt budowlany, Załącznik nr 8 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR). Wojskowy Instytut Łączności posiada pozwolenie na przebudowę i nadbudowę dachu budynku nr 28 w Wojskowym Instytucie Łączności na terenie działki nr ew. 126/100 położonej w miejscowości Zegrze Południowe Rybaki, gmina Nieporęt - Decyzja nr 1663/18 z dnia 01 października 2018 r. Starosty Legionowskiego. Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zgłosił zastrzeżeń pod względem konserwatorskim do planowanej inwestycji - znak sprawy WN.5183.222.2018AR z dnia 04.09.2018 r. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zastosowane do wykonania przedmiotu zamówienia materiały muszą być nowe, nieużywane, niebędące elementami powystawowymi, muszą mieć atesty, aprobaty techniczne z terminami ważności lub inne dokumenty potwierdzające jakość, które Wykonawca będzie musiał przedstawić przed spisaniem protokołu odbioru robót (powyższe dokumenty stanowić będą załącznik do protokołu odbioru robót). Jeżeli Wykonawca zastosuje materiały złej jakości lub data przydatności materiałów zostanie przekroczona, wówczas Wykonawca zostanie obciążony kosztami związanymi z wymianą tych elementów. Jeżeli dokumentacja wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie "produktów równoważnych". Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta/produktów, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania i ma wyłącznie charakter przykładowy. Wszystkie produkty zastosowane przez Wykonawcę muszą posiadać niezbędne, wymagane przez prawo deklaracje zgodności i jakości z europejskimi normami dotyczącymi określonej grupy produktów. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia min. należy dołączyć opis techniczny proponowanych rozwiązań oraz załączyć karty katalogowe. Będą one podlegały ocenie przez inspektora nadzoru budowlanego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji działającego w imieniu Zamawiającego o akceptacji "równoważników" lub odrzuceniu oferty z powodu ich "nierównoważności". W przypadku, gdy użyto w opisie przedmiotu zamówienia, w tym w załącznikach do SIWZ, normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ. Jeżeli wskazana jest w SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania "lub równoważna". Przed spisaniem protokołu odbioru robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację powykonawczą tj. obmiary powykonawcze, atesty i aprobaty techniczne na zastosowane materiały. Dokumentacja ta będzie stanowić załącznik do protokołu odbioru robót. W celu spisania protokołu Zamawiający powoła komisję. W skład komisji będzie wchodził Wykonawca, kierownik budowy i inspektor nadzoru budowlanego oraz pracownicy Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji budowy wraz z przedstawicielami Zamawiającego. Spotkania przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego powinny odbywać się min. raz w tygodniu w siedzibie WIŁ. Wykonawca na ww. spotkaniach (raz w tygodniu) powinien przedstawić zakres prac zrealizowanych (za poprzedni okres rozliczeniowy) oraz przedstawić zakres prac planowanych na podstawie przedłożonego harmonogramu do akceptacji przez Zamawiającego. Roboty budowlane będące przedmiotem umowy podlegają odbiorowi pogwarancyjnemu przed upływem okresu gwarancji zaproponowanego w ofercie przez Wykonawcę. W celu spisania protokołu Zamawiający powoła komisję i powiadomi Wykonawcę o planowanym odbiorze na 14 dni przed upływem okresu gwarancji. W skład komisji będzie wchodził Wykonawca, kierownik budowy i inspektor nadzoru budowlanego oraz pracownicy Zamawiającego. Wizja lokalna (art. 9a ustawy Pzp): Zamawiający, zaprasza Wykonawców do wzięcia udziału w wizji lokalnej budynku nr 28 znajdującego się na terenie Zamawiającego tj. Wojskowego Instytutu Łączności w Zegrzu Południowym. Dokonanie wizji lokalnej nie jest wymagane, ale wskazane dla rzetelnego przygotowania oferty. Zamawiający wyznacza jeden termin wizji lokalnej, na dzień 22.01.2020r. o godzinie 10:00 Miejsce zbiórki: Biuro przepustek Wojskowego Instytutu Łączności przy ul. Warszawskiej 22A, 05-130 Zegrze Południowe. Zamawiający nie przewiduje dodatkowych terminów na przeprowadzenie wizji lokalnej. Koszty uczestnictwa w wizji lokalnej Wykonawców ponoszą uczestnicy. Podczas wizji lokalnej Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania Wykonawców. Wszelkie wątpliwości i pytania, które pojawią się podczas wizji lokalnej, Wykonawcy zobowiązani będą do przesłania za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany w SIWZ. Osoby biorące udział w wizji lokalnej powinny posiadać obywatelstwo polskie. W przypadku braku polskiego obywatelstwa powinny posiadać pozwolenie jednorazowe uprawniające do wstępu obcokrajowców na teren instytucji wojskowej zgodnie z Decyzją Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Wymagania stawiane Wykonawcy: Wykonawca w trakcie przygotowania i realizacji zamówienia jest zobowiązany do przestrzegania przepisów ustawy - Prawo budowlane. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej - zgodnie z zapisami § 4 ust. 1 projektu umowy (Załącznik nr 6 do SIWZ). Podwykonawcy: Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia Podwykonawcom pod warunkiem, że posiadają oni kwalifikacje do ich wykonania. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania firm Podwykonawców (o ile są znani na tym etapie postępowania). W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca składa odpowiednie oświadczenie w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ w pkt 1). Brak takiej informacji rozumiany będzie jako realizacja zamówienia przez Wykonawcę we własnym zakresie. Wykonawca może wykonać przedmiot umowy przy udziale Podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej. Wszelkie formalności należące do Wykonawcy, w przypadku korzystania z Podwykonawców zostały opisane w §6 projektu umowy, stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Wymóg zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników fizycznych wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia bezpośrednio związanych z wykonaniem robót budowlanych szczegółowo opisanych w Przedmiarze robót oraz Projekcie budowlanym i STWiOR - Załącznik nr 4, nr 7 oraz nr 8 do SIWZ, w szczególności: robót rozbiórkowych, robót ogólnobudowlanych, robót związanych z branżą ciesielską, robót związanych z branżą dekarską. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W związku z powyższym, Wykonawca w trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności w zakresie wykonania robót budowlanych, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tj.: oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia ww. osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 12 ppkt 2) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy będącym Załącznikiem nr 6 do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 12 ppkt 2) czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wymagania dotyczące gwarancji \ rękojmi: Wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu umowy na okres wskazany w ofercie, nie krótszy jednak niż 36 miesięcy liczonych od daty odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia i podpisania protokołu odbioru bez uwag. Zamawiający informuje, że okres gwarancji stanowi także jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z SIWZ. Udzielona przez Wykonawcę gwarancja obejmuje również zakresy zamówienia wykonane przez Podwykonawców. Za spełnienie ewentualnych roszczeń Zamawiającego związanych z udzieloną gwarancją odpowiada Wykonawca solidarnie z Podwykonawcą. Wykonawca zawierając umowę z Podwykonawcą zobowiązany jest do ujęcia w umowie zapisu, iż Podwykonawca odpowiada solidarnie z Wykonawcą wobec Zamawiającego za przedmiot zamówienia, który Podwykonawca ma wykonać dla Zamawiającego. Uprawnienia z tytułu rękojmi wygasają po upływie 5 lat od terminu podpisania protokołu odbioru robót. Zamawiający jest uprawniony do wykonywania praw z tytułu udzielonej gwarancji niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi. Osoby biorące udział w realizacji zamówienia powinny posiadać obywatelstwo polskie. W przypadku braku polskiego obywatelstwa powinny one posiadać pozwolenie jednorazowe uprawniające do wstępu obcokrajowców na teren instytucji wojskowej zgodnie z Decyzją Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18).


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45210000-2,

45111200-0,

45261000-4,

45262100-2,

45262500-6,

45261000-4,

45421100-5,

45443000-4,

45400000-1,

45410000-4,

45442100-8,

45453000-7,

45312310-3,

45111220-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wykonawca zobowiązuje się zakończyć całość prac wymienionych w § 2 i szczegółowo opisanych w kosztorysie ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do umowy, w terminie 150 dni od dnia przekazania terenu budowy. Zamawiający wyznacza termin końcowy wykonania robót na dzień 30.10.2020 r. Zamawiający udostępnia teren budowy od dnia 01.04.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa i nadbudowa konstrukcji dachu - budynek nr 28 - WIŁ"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 23/03/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

MIRMEX Mirosław Klimkowski, oferty.mirmex@wp.pl, ul. Małachowskiego 4/25, 05-270, Marki, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 876776.34 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
26/06/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zamawiajający dopuścił odbiór etapowy (częściowy) robót. Zmianie uległa treść umowy: w § 2 ust. 1, w § 2 ust. 8, w § 9 ust. 3, w § 9 ust. 5, w § 9 ust. 7, w § 10 ust. 1, w § 12 ust. 1, w § 12 ust. 4, w § 12 ust. 5, w § 14, w Załączniku nr 2 do umowy w § 2. Okres gwarancji \ rękojmi ust. 2

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Z uwagi na treść art. 15r ust. 4 ustawy o COVID-19, na mocy którego zamawiający, po otrzymaniu wniosku od Wykonawcy i stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mogą wpłynąć na należyte wykonanie umowy w uzgodnieniu z Wykonawcą dokonuje zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. Zmianie ulega treść umowy: 1) § 2 ust. 1 na:1 "Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przebudowy i nadbudowy konstrukcji dachu - budynek nr 28 - WIŁ, zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), będącą Załącznikiem nr 5 do umowy. Zakres robót wyszczególniony jest w Załączniku nr 1 do umowy - kopia "kosztorysu ofertowego"/"Przedmiaru robót" Wykonawcy. Dopuszcza się odbiór etapowy (częściowy) robót." 2)§ 2 ust. 8 na: "Przed spisaniem Protokołu Końcowego Odbioru Robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację powykonawczą w tym kosztorys powykonawczy. Dokumentacja ta będzie stanowić załącznik do Protokołu Końcowego Odbioru Robót Przed spisaniem Protokołu Odbioru Etapu (części) Robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kosztorys powykonawczy. Dokumentacja ta będzie stanowić załącznik do Protokołu Odbioru Etapu (części) Robót." 3) § 9 ust. 3 na: "W dniu odbioru etapu (części) Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu odpowiednie dokumenty, w tym kosztorys powykonawczy, atesty lub certyfikaty na wbudowane materiały natomiast dokumentację powykonawczą w tym kosztorys powykonawczy, dokument gwarancyjny, pozostałe odpowiednie dokumenty, w tym atesty lub certyfikaty na wbudowane materiały i Wykonawca przedstawi w dniu odbioru końcowego. Dokumentacja ta będzie stanowić załącznik Protokołu Końcowego Odbioru Robót" 4) § 9 ust. 5 na: "Za datę zakończenia realizacji przedmiotu niniejszej umowy ustala się dzień podpisania Protokołu Końcowego Odbioru Robót bez uwag." 5) § 9 ust. 7 na: "Strony postanawiają, że z czynności odbioru robót będzie spisany Protokół Końcowy Odbioru Robót lub Protokół Odbioru Etapu (części) Robót, zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad." 6) § 10 ust. 1 na: "Wykonawca zgłosi zakończenie prac etapu (części) oraz zakończenie wszystkich prac w sposób określony przepisami. Wykonawca wspólnie z Zamawiającym są zobowiązani do przeprowadzenia odbioru wykonanych prac w terminie 7 dni liczonych od dnia zgłoszenia Zamawiającemu. Z czynności odbioru sporządza się Protokół Końcowy Odbioru Robót lub Protokół Odbioru Etapu (części) Robót, do którego wpisuje się wszelkie ustalenia poczynione w toku odbioru." 7) § 12 ust. 1 na: "Strony ustalają rozliczenie etapowe (częściowe). Za łączne wykonanie przedmiotu umowy, określonego w § 2 niniejszej umowy, Strony ustalają wstępne wynagrodzenie w wysokości: brutto: 1 078 434,90 zł słownie: jeden milion siedemdziesiąt osiem tysięcy czterysta trzydzieści cztery złote 90/100 w tym podatek VAT w wysokości 23 % co stanowi kwotę: 201 658,56 zł słownie: dwieście jeden tysięcy sześćset pięćdziesiąt osiem złotych 56/100 wartość robót bez podatku VAT (netto) wynosi: 876 776,34 zł słownie: osiemset siedemdziesiąt sześć tysięcy siedemset siedemdziesiąt sześć złotych 34/100. 8) § 12 ust. 4 na: "Rozliczanie robót ujętych w przedmiarach robót oraz robót dodatkowych odbędzie się fakturami: fakturą wystawioną po wykonaniu etapu (części) robót oraz fakturą końcową po wykonaniu wszystkich robót, które uregulowane będą w terminie do 21 dni roboczych od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT, Protokołu Końcowego Odbioru Robót lub Protokołu Odbioru Etapu (części) Robót oraz kosztorysu powykonawczego wykonanego w oparciu o następujące założenia: 3) ceny jednostkowe robót będą przyjmowane z kosztorysów ofertowych, a ilości wykonanych w tym okresie robót - z książki obmiaru. Jednak w ogólnym rozliczeniu (w odniesieniu do całości wykonanych robót) zmiana ustalonego w ust. 1 wynagrodzenia nastąpi jedynie w przypadku, gdy ilość faktycznie wykonanych robót będzie odbiegała od ilości przedstawionej w przedmiarze robót (a nie w kosztorysie ofertowym) - w takim przypadku wynagrodzenie określone w ust. 1 zostanie proporcjonalnie zmniejszone lub zwiększone przy zachowaniu cen jednostkowych, przedstawionych w kosztorysie ofertowym; 4) w przypadku, gdy wystąpią roboty innego rodzaju niż w przedmiarach robót (tzn. takie, których nie można rozliczyć zgodnie z ust. 4 niniejszego paragrafu), a konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia, roboty te rozliczone będą na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzonych przez inspektora nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą w oparciu o następujące założenia: d) ceny czynników produkcji (Rbg, M, S, Ko, Z) zostaną przyjęte z kosztorysów ofertowych złożonych przez Wykonawcę, e) w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy w ppkt 1, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów branżowych np. SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania, f) podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy zawarte w wyżej wskazanych kosztorysach, a w przypadku ich braku - odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych (KNR). W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR -ach, zastosowane zostaną Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego." 9) § 12 ust. 5 na: "Rozliczanie robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją odbędzie się fakturami: fakturą wystawioną po wykonaniu robót etapu oraz fakturą końcową po wykonaniu wszystkich robót, które uregulowane będą w terminie do 21 dni roboczych od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT, Protokołu Końcowego Odbioru Robót lub Protokołu Odbioru Etapu (części) Robót oraz kosztorysu zwanego "różnicowym" wykonanego w oparciu o następujące założenia: 5) należy wyliczyć cenę roboty "pierwotnej", a więc roboty która miała być pierwotnie wykonana; 6) należy wyliczyć cenę roboty "zamiennej"; 7) należy wyliczyć różnicę pomiędzy tymi cenami; 8) wyliczeń ww. cen ("pierwotnej" i "zamiennej") należy dokonać w oparciu o następujące założenia: e) ceny jednostkowe robót należy przyjąć z kosztorysów ofertowych; f) w przypadku, gdy wystąpią roboty, których nie można rozliczyć zgodnie z ww. podpunktem, ceny jednostkowe należy wyliczyć w oparciu o następujące założenia: ? ceny czynników produkcji (R, M, S, Ko, Z) należy przyjąć z kosztorysów opracowanych przez Wykonawcę metodą kalkulacji szczegółowej; ? podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy zawarte w wyżej wskazanych kosztorysach, a w przypadku ich braku - odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych (KNR). W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR - ach, zastosowane zostaną Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego. g) ilości robót, które miały być wykonane ("pierwotnych") należy przyjąć z kosztorysów opracowanych przez Wykonawcę metodą kalkulacji szczegółowej; h) ilości robót "zamiennych", należy przyjąć z książki obmiarów." 10) § 14 na: 1. Okres gwarancyjny na wykonany przedmiot umowy wynosi 60 miesięcy (zgodnie z ofertą), licząc od daty odbioru końcowego i podpisania Protokołu Końcowego Odbioru Robót bez uwag. 2. Uprawnienia z tytułu rękojmi wygasają po upływie 5 lat od terminu podpisania Protokołu Końcowego Odbioru Robót. 3. Zamawiający jest uprawniony do wykonywania praw z gwarancji niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi. 4. Zasady gwarancji/rękojmi określone zostały w Załączniku nr 2 do umowy - "Warunki Gwarancji/Rękojmi". 11) § 2. Okres gwarancji \ rękojmi ust. 2 na:"Uprawnienia z tytułu rękojmi wygasają po upływie 5 lat od terminu podpisania Protokołu Końcowego Odbioru Robót."

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.