Ogłoszenie z dnia 2019-07-03
Ogłoszenie nr 560135349-N-2019 z dnia 03-07-2019 r.
Pilchowice: Rozbudowa przedszkola przy ul. Górniczej 2M w Żernicy
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 509004-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540031402-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510092699-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pilchowice, Krajowy numer identyfikacyjny 00068785300000,
ul. Damrota
6,
44-145
Pilchowice, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
32 235 65 21, e-mail
szczepanska.m@pilchowice.pl, kierownik.izp@pilchowice.pl, faks
32 235 69 38.
Adres strony internetowej (url): www.bip.pilchowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa przedszkola przy ul. Górniczej 2M w Żernicy
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IZP.271.9.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Publicznego Przedszkola w Żernicy - budowa drugiego skrzydła oraz budowa zewnętrznej i wewnętrznej instalacji gazowej dla potrzeb centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej oraz przygotowywania posiłków. Zaprojektowano rozbudowę przedszkola o 3 segmenty mieszczące (w każdym segmencie) salę zabaw, przedsionek z szatnią i sanitariat. Każdy segment w rozbudowywanej części przeznaczony będzie dla maksymalnie 25 dzieci. Czwarty segment wykorzystany zostanie na rozbudowę i przebudowę istniejącej kuchni kateringowej i stworzenie samodzielnej kuchni z częścią socjalną, magazynową i kuchenną, która będzie obsługiwać cały budynek przedszkola Inwestycja prowadzona będzie na działce nr 812/8, usytuowanej w Żernicy, na skrzyżowaniu ulic Szafranka i Górniczej. Roboty obejmować będą następujący zakres: 1. Kompleksowa budowa nowego skrzydła budynku w technologii żelbetowego szkieletu z wypełnieniem ścian z bloczków z betonu komórkowego, ze stropem w postaci płyty żelbetowej krzyżowo zbrojonej. Dach budynku w konstrukcji drewnianej w układzie płatwiowo-kleszczowym. Pokrycie dachu z dachówki ceramicznej. Posadowienie budynku na stopach fundamentowych na poziomie -0,50m poniżej obecnego poziomu terenu. Elewacje ocieplone styropianem, tynk cienkowarstwowy na podkładzie klejowym z siatką zbrojeniową. Stolarka okienna PCW, stolarka drzwiowa wewnętrzna - drewniana. Okna oraz drzwi zewnętrzne wyposażone w rolety. Rynny i obróbki blacharskie z blachy ocynkowanej. Budynek wyposażony będzie w instalację elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną i centralnego ogrzewania. Powyższe instalacje przyłączone zostaną do istniejących w budynku instalacji, z wykorzystaniem istniejących przyłączy. Przewiduje się odprowadzenie wód deszczowych do istniejącej kanalizacji deszczowej, którą na odcinku zlokalizowanym pod projektowanym budynkiem należy przebudować w sposób pokazany na projekcie zagospodarowania działki. Dodatkowo obiekt wyposażony będzie w instalację gazową umożliwiającą w późniejszym terminie podłączenia budynku do sieci gazowej. 2. Wykończenie wnętrz zgodnie z dokumentacją. 3. Wyposażenie pomieszczeń zgodnie z dokumentacją. 4. Zagospodarowanie terenu w tym: taras, zieleń niska, nawierzchnia utwardzona, ścianka oporowa. Wytyczne prac: Prace budowlane prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401 wraz z ewentualnymi zmianami) oraz stosownymi normatywami w tym zakresie Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia: a) W ramach wykonywanych robót Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich robót związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia wraz z robotami pośrednio lub bezpośrednio wynikającymi z zakresu prowadzonych prac. W zakresie prowadzonych prac Wykonawca wykona wszelką konieczną dokumentację powykonawczą realizowanych robót. b) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie, wyposażenie, prawa osób trzecich lub inwestora niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. c) W zakresie robót odtworzeniowych i naprawczych, Wykonawca wykona wszelkie roboty związane z naprawami po wykonywanych pracach i przywróceniem stanu sprzed realizacji prac. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ opracowanych przez biuro projektowe a.s.studio Adam Szwarc z siedzibą w 41-902 Bytom, ul. Ligęzy 12/7. 2. Powyższą dokumentację należy rozpatrywać wraz z rysunkami zamiennymi ze stycznia 2019 r. 3. Załączony projekt przewiduje zasilanie kotła gazowego oraz gazowych urządzeń kuchennych gazem ziemnym, jednak z uwagi na późniejszy termin podłączenia obiektu do sieci gazowej tj. po terminie oddania budynku do użytkowania, urządzenia te początkowo będą zasilane gazem propan - butan ze zbiornika usytuowanego w południowo-wschodniej części działki, w rejonie kotłowni. Instalację gazową zewnętrzną i wewnętrzną należy wykonać zgodnie z projektem natomiast urządzenia zostaną podłączone do zasilania gazem ziemnym po wykonaniu przyłącza przez Polską Spółkę Gazownictwa. 4. Z niniejszego zamówienia wyłączono dostawę i montaż kotła gazowego oraz podgrzewacza, które będą przedmiotem odrębnego zamówienia w terminie późniejszym tj. po rozbudowaniu sieci gazowej i wykonaniu przyłącza gazowego przez Polską Spółkę Gazownictwa. Do tego czasu centralne ogrzewanie budynku oraz c.w.u. będą zasilane z istniejącego kotła gazowego na gaz propan-butan. 5. Należy przewidzieć dostawę i montaż gazowych urządzeń kuchennych tj.: kuchni czteropłytowych, taboretów jednopalnikowych oraz patelni gazowej umożliwiających przestawienie rodzaju paliwa z gazu propan - butan na gaz ziemny, który docelowo będzie zasilał powyższe urządzenia. 6. Roboty budowlane będą prowadzone w czynnym obiekcie oświatowym w związku z czym Wykonawca musi zorganizować teren budowy w taki sposób by umożliwić jednostce prowadzenie swojej działalności. Jednocześnie Wykonawca zachowa wzmożoną kontrolę bezpieczeństwa oraz dostosuje harmonogram robót do pracy obiektu. 7. Prowadzenie robót wewnątrz budynku po godzinach pracy placówki i w dni wolne jest możliwe jedynie po przeprowadzeniu uzgodnień z umocowanym przedstawicielem Użytkownika i Inspektorem Nadzoru reprezentującego Zamawiającego oraz po uzyskaniu pisemnej zgody umocowanego przedstawiciela Użytkownika. 8. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. 9. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, określone w przedmiocie i zakresie zadania. 10. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zapewnia: - magazynowanie wszelkich materiałów potrzebnych do realizacji, - dostawę wszelkich materiałów potrzebnych do realizacji zamówienia na wskazane miejsce przez Zamawiającego, - wywóz i ewentualną utylizację materiałów powstałych przy realizacji zamówienia, - obsługę urządzeń potrzebnych przy realizacji zamówienia. 11. Warunkiem dokonania odbioru końcowego jest wcześniejsze dokonanie wszystkich odbiorów częściowych i uzyskanie przez Wykonawcę decyzji pozwolenia na użytkowanie. 12. Obowiązki stron: - Zamawiający nie ponosi kosztów magazynowania, transportu materiałów i urządzeń potrzebnych przy realizacji zamówienia, - Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, - Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków, wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia, - Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków, - Wykonawca zapewni szkolenia z obsługi urządzeń i systemów przyszłych użytkowników - Wykonawca opracuje instrukcję bezpieczeństwa pożarowego - Wykonawca opracuje i uzyska wszelką dokumentację niezbędną do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, - Zamawiający zastrzega, że zakres prac ma tylko charakter szacunkowy i może ulec zmianie. - Zamawiający przewiduje płatności częściowe, jednak nie więcej niż 600 000,00 zł brutto w roku 2019. Pozostała należność za wykonane zamówienie zostanie uiszczona w roku 2020. - Zamawiający nie dopuszcza fakturowania w 2019 r. wyłącznie dostawy materiałów i sprzętu. Inne wymagania: 1. Obowiązkowe jest prowadzenie dziennika budowy jako dokumentu budowy z realizacji zadania. 2. Wykonawca umieści na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. 3. Wykonawca uwzględni specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych i dostosuje do niej sposób realizacji robot budowlanych. 4. Wykonawca musi zorganizować teren budowy w taki sposób by umożliwić jednostce prowadzenie swojej działalności. Wykonawca robót jest zobowiązany do ogrodzenia terenu prowadzonych robót budowlanych. 5. Prace głośne, pylące itp. prace uciążliwe Wykonawca będzie wykonywać na terenie budowy po zakończeniu zajęć;
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45223500-1,
45262522-6,
45410000-4,
45442100-8,
45432100-5,
45431000-7,
45431200-9,
45421100-5,
45261000-4,
45450000-6,
45321000-3,
45233222-1,
45233140-2,
45112710-5,
45310000-3,
45332000-3,
45331100-7,
45111300-1,
45400000-1,
45200000-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do dnia 30.06.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
24/06/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Strony zmieniają zapisy Umowy nr IZP.26.2019 z dnia 26.04.2019 r. w zakresie wysokości wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy, w związku z czym zmianie ulega § 7 ust. 1 który otrzymuje brzmienie: "1.Wynagrodzenie ryczałtowe ustalone za realizację przedmiotu umowy ustala się na kwotę: brutto: 1 973 146,66 zł (słownie: jeden milion dziewięćset siedemdziesiąt trzy tysiące sto czterdzieści sześć złotych 66/100), w tym: wartość netto w kwocie: 1 604 184,28zł (słownie: jeden milion sześćset cztery tysiące sto osiemdziesiąt cztery złote 28/100), wartość podatku VAT w kwocie 368 962,38zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt osiem tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt dwa złote 38/100), z czego zapłata wynagrodzenia w 2019 r. w wysokości 600 000,00 zł brutto oraz 1 373 146,66 zł brutto w roku 2020."
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. W związku z wykonanymi wykopami w rejonie projektowanych fundamentów pod kolejne segmenty budynku przedszkola stwierdzono występowanie w miejscu projektowanych fundamentów gruntów nasypowych, nienośnych w związku z tym zachodzi konieczność wymiany gruntu wraz z jego zagęszczeniem. Wymianę gruntu wykonać do poziomu gruntu nośnego, tj. (wg oświadczenia Wykonawcy i Inspektora Nadzoru) ok. 0,5 - 1,0 m poniżej projektowanego poziomu posadowienia stóp fundamentowych. Wymianę gruntu wykonać z kruszywa kamiennego łamanego lub piasku żużlowego (utex 5). Wymianę gruntu wykonywać warstwami grubości nie większej niż 25 cm (w przypadku kruszywa kamiennego) lub nie większej niż 15 cm (w przypadku zastosowania piasku żużlowego). Każdą warstwę zagęścić mechanicznie do Is>0,9. Na tak wykonanej podbudowie wykonać chudy beton gr. min. 15 cm jako warstwę stabilizującą pod stopy fundamentowe. Wymianę gruntu wykonać pod każdą stopą fundamentową, pod którą występuje grunt nasypowy.
2. W trakcie prowadzenia robót budowlanych stwierdzono, że wody opadowe z rowu wzdłuż północnej granicy działki do rowu wzdłuż południowej granicy działki odprowadzane są przez przepust i dalej rurą PCW fi 600 przez teren działki Inwestora, na której zaprojektowano rozbudowę budynku przedszkola. Przepust i rura przepustowa została poprowadzona w miejscu projektowanej rozbudowy budynku przedszkola. Dokładna lokalizacja rury przepustowej została ustalona w trakcie prowadzenia robót ziemnych związanych z fundamentowaniem rozbudowywanej części budynku. Jako, że lokalizacja przepustu koliduje z projektowaną lokalizacją budynku przedszkola podjęto decyzję o konieczności wykonania obejścia przepustu poza obrys nowej części przedszkola.
3. Z uwagi na konieczność przesunięcia przepustu prowadzonego przez działkę, odprowadzającego wody opadowy z rowu wzdłuż północnej granicy działki do rowu wzdłuż południowej granicy działki należy:
a. wykonać nowy betonowy przyczółek przepustu
b. wykonać obejście od nowego przyczółka poprzez dwie studnie kierunkowe do istniejącej rury poza obrysem projektowanego budynku przedszkola
c. nową trasę przepustu ustalono pod chodnikiem przy zachodniej elewacji projektowanego budynku przedszkola
Istniejący przyczółek należy zdemontować, a wlot do rury zaślepić.
4. W związku z koniecznością wykonania przepustu pod projektowanym chodnikiem należy zmienić konstrukcję muru oporowego zaprojektowanego jako prosta, żelbetowa ściana na ścianę oporową ze stopą. Wykonawca otrzyma od projektanta nowy rysunek wykonawczy ściany oporowej ze stopą.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI PILCHOWICE
- Budowa kanalizacji na terenie gminy Pilchowice
- Rozbudowa instalacji fotowoltaicznej wraz z montażem magazynu energii i instalacji pompy ciepła na potrzeby Szpitala Chorób Płuc w Pilchowicach.
- Sporządzenie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Pilchowice
więcej: przetargi PILCHOWICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bezpłatne soboty na pływalni Anin oraz modernizacja zjeżdżalni wodnej
- REMONT NAWIERZCHNI UTWARDZONYCH PLACÓW PRZY BUDYNKU SĄDU APELACYJNEGO W RZESZOWIE - STRONA ZACHODNIA I PÓŁNOCNA
- Remont wewnętrznych traktów komunikacyjnych w Muzeum Budownictwa Ludowego - Parku Etnograficznym w Olsztynku - I etap
- Rozbudowa instalacji fotowoltaicznej wraz z montażem magazynu energii i instalacji pompy ciepła na potrzeby Szpitala Chorób Płuc w Pilchowicach.
- Docieplenie poddasza Muzeum Regionalnego Ziemi Limanowskiej w dworze Marsów w Limanowej - etap I
- Uporządkowanie gospodarki ściekowej w zlewni rzeki Baryczy - etap III" Część I: Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków w miejscowościach Sławoszowice i Duchowo, gm. Milicz
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.