eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźWykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z dobudową sali koncertowej do istniejącego budynku wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, instalacjami i sieciami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz zagospodarowaniem terenu.



Ogłoszenie z dnia 2019-07-07

Ogłoszenie nr 560138245-N-2019 z dnia 07-07-2019 r.

Łódź: Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z dobudową sali koncertowej do istniejącego budynku wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, instalacjami i sieciami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz zagospodarowaniem terenu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Przebudowa i rozbudowa budynku Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi; Nr POIS.08.01.00-00-0038/16

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 534129-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500156845-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi, Krajowy numer identyfikacyjny 27694300000000, ul. ul. Rojna 20, 91-134 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 0-42 6110172, e-mail szkola@muzyczna.lodz.pl, faks 0-42 6110172.
Adres strony internetowej (url): www.muzyczna.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Szkoła publiczna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z dobudową sali koncertowej do istniejącego budynku wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, instalacjami i sieciami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz zagospodarowaniem terenu.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZSM.241.2.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia publicznego było wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z dobudową sali koncertowej do istniejącego budynku wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, instalacjami i sieciami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz zagospodarowaniem terenu. Zamówienie wykonywane będzie w ramach realizacji inwestycji pn.: "Przebudowa i rozbudowa budynku Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi". 2. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; projekt pn.: Przebudowa i rozbudowa budynku Zespołu Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi; Nr POIS.08.01.00-00-0038/16 (Dalej: "Projekt") 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz opis planowanej inwestycji zawierał Opis Przedmiotu Zamówienia (dalej: "OPZ") stanowiący załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej: "SIWZ")


II.4) Główny kod CPV: 45212300-9
Dodatkowe kody CPV:

45000000-7,

45100000-8,

45233200-1,

45111200-0,

45320000-6,

45443000-4,

45453000-7,

45223500-1,

45262210-6,

45262350-9,

45442120-4,

45410000-4,

45260000-7,

45262500-6,

45223100-7,

45262120-8,

45400000-1,

45450000-6,

45300000-0,

45220000-5,

45310000-3,

45343000-3,

45311100-1,

45311200-2,

45315700-5,

45332200-5,

45332400-7,

45332000-3,

45331100-7,

45331200-8,

45312000-7,

45314000-1,

45316000-5,

45331210-1,

45421146-9,

45316100-6,

45314320-0,

45314300-4,

45342000-6,

45312310-3,

45421000-4,

45432100-5,

45430000-0,

45431000-7,

45422100-2

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od podpisania umowy do 28.09.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z dobudową sali koncertowej do istniejącego budynku wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, instalacjami i sieciami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz zagospodarowaniem terenu.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 07/06/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Budowlane "Czestobud" Damian Świącik , , Al. Bohaterów Monte Cassino 40, 42-200, Częstochowa, kraj/woj. śląskie

Galeria Płytek "LUX-DOM" S.C., , al. Bohaterów Monte Cassino 40, 42-200, Częstochowa, kraj/woj. śląskie

Przedsiębiorstwo Budowlane "BUDOPOL" Sp. z o.o., , ul. Starowiejska 5, 42-244, Jaskrów, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 16659777.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/05/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniach 24 kwietnia 2019 roku oraz 6 maja 2019 roku lider konsorcjum realizującego zamówienie publiczne pn. Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych związanych z dobudową Sali koncertowej do istniejącego budynku wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, instalacjami i sieciami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz zagospodarowaniem terenu (dalej: "GW") - firma Przedsiębiorstwo Budowlane "Częstobud" Damian Świącik złożyła wnioski o zatwierdzenie następujących dodatkowych robót budowlanych: 1) Roboty dodatkowe w zakresie robót budowlanych żelbetowych i murowych - wartość wg. przedstawionych kosztorysów ofertowych: 179 452,44 zł netto (220 726,50 zł brutto), 2) Roboty dodatkowe w zakresie robót instalacyjnych sanitarnych - kanalizacja tłoczna, deszczowa, sanitarna - wartość wg. przedstawionych kosztorysów ofertowych: 28 798,43 zł netto (35 422,07 zł brutto), 3) Roboty dodatkowe w zakresie robót instalacyjnych sanitarnych dotyczących montażu zbiornika retencyjnego - wartość wg. przedstawionych kosztorysów ofertowych: 198 170,67 zł netto (243 749,92 zł brutto). Ad. 1 W związku z przekazaniem przez nadzór autorski dodatkowych wytycznych oraz rewizji do dokumentacji projektowej, niezbędnym stało się wykonanie dodatkowych robót budowlanych żelbetowych i murowych obejmujących dozbrojenie ścian, fundamentów, stropów żelbetowych prętami stalowymi oraz pogrubienie słupów, fundamentów i ścian. ścian żelbetowych i stropów. Wykonanie dodatkowych robót budowlanych jest niezbędne dla prawidłowego i zgodnego z umową wykonania przedmiotu zamówienia oraz umożliwić ma zachowanie pierwotnie zakładanych parametrów wytrzymałości budynku natomiast pominięcie wskazanych prac może skutkować osłabieniem jego konstrukcji. Dokumentacja projektowa nie obejmowała w/w robót i nie były one możliwe do przewidzenia na etapie projektowym oraz do wykrycia na dzień podpisania Umowy przez Wykonawcę działającego z należytą starannością. Wskazane roboty są nierozerwalnie związane z zamówieniem podstawowym i nie jest technologicznie możliwe wykonanie wskazanych prac dodatkowych przez innego wykonawcę niż GW. Technologia wykonania robót żelbetowych i murowych uniemożliwia ich realizację przez kilku wykonawców jednocześnie a dodatkowo takie działanie doprowadziłoby do rozmycia odpowiedzialności wykonawców w ramach gwarancji jakości i utrudniałoby lub zupełnie uniemożliwiło dochodzenie przez Zamawiającego praw związanych z egzekwowaniem usunięcia występujących awarii. Ad. 2 Zgodnie z decyzją nr TT.661.260.2018/T/EŁ Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. (dalej: "ZWiK") dokonano zmian pierwotnie zakładanych parametrów kanalizacji deszczowej, tłocznej oraz sanitarnej. Zmodyfikowana została średnica studni kanalizacji deszczowej z Dn 1000 na Dn 1200 oraz średnica rurociągu z Dn 200 na Dn 250. Dodatkowo zmieniono również średnicę separatora do Dn 2500. Wykonanie dodatkowych robót budowlanych jest niezbędne dla prawidłowego i zgodnego z umową wykonania przedmiotu zamówienia natomiast potrzeba jego wykonania nie była objęta dokumentacją projektową gdyż wynika z decyzji podmiotu trzeciego nadzorującego sposób realizacji przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej projektowanego budynku. Tym samym, mimo zlecenia w ramach zamówienia podstawowego instalacji sanitarnych i deszczowych, wskazane przez ZWiK parametry urządzeń nie były w nim przewidziane. Wskazane roboty dodatkowe nie były możliwe do określenia na etapie projektowym oraz do wykrycia na dzień podpisania Umowy przez Wykonawcę działającego z należytą starannością. Technologia realizacji robót dodatkowych zgodnie z wytycznymi ZWiK nie pozwala na oddzielenie ich od prac objętych zamówieniem podstawowym a dodatkowo takie działanie doprowadziłoby do rozmycia odpowiedzialności wykonawców w ramach gwarancji jakości i utrudniałoby lub zupełnie uniemożliwiło dochodzenie przez Zamawiającego praw związanych z egzekwowaniem usunięcia występujących awarii. Ad. 3 W związku z nowymi okolicznościami dotyczącymi zmian pierwotnie zakładanych parametrów kanalizacji deszczowej, tłocznej oraz sanitarnej, wprowadzonych zgodnie z pkt. 2 powyżej przez ZWIK, w zakresie zwiększenia objętości separatora do średnicy DN 2500 niezbędnym stało się wykonanie dodatkowych robót budowlanych w zakresie technologii wykonania wykopu zbiornika retencyjnego - separator powiązany jest technologicznie ze zbiornikiem retencyjnym i bezpośrednio przy nim usytuowany. Powyższe fakty, w tym oczekiwanie na decyzję ZWiK zadecydowały, że niezbędnym było przesunięciu terminu rozpoczęcia robót co bezpośrednio wpłynęło na konieczność zmiany technologii wykonania posadowienia zbiornika. Biorąc pod uwagę bliskie sąsiedztwo nowego budynku sali koncertowej, jedynym możliwym rozwiązaniem pozostało wykonanie wykopu wąskoprzestrzennego o ścianach pionowych z częściowym skarpowaniem, który musi być zabezpieczony grodzicami stalowymi typu Larsena. Jednocześnie należy stwierdzić, że zgodnie z badaniami geologicznymi poziom wód gruntowych powinien się znajdować na głębokości 3,5 - 4 m natomiast w trakcie prowadzenia prac poziom wody gruntowej stwierdzono na głębokości około 2 m. Wykryte występowanie wód gruntowych powyżej poziomu posadowienia zbiornika wywołało konieczność zastosowania sieci igłofiltrów do odprowadzenia i obniżenia poziomu zwierciadła wody. Podwyższony poziom wody gruntowej wpłynął na konieczność posadowienia zbiornika retencyjnego na warstwie odcinającej ze stabilizacji piaskowo-cementowej oraz warstwie tłucznia kamiennego gr. 20 cm, zgodnie z otrzymanymi przez Wykonawcę wytycznymi producenta w zakresie posadowienia zbiorników w takich warunkach. Technologia wykonania wykopu oraz napływające wody gruntowe spowodowały konieczność wynajęcia sprzętu kopiącego o większym zasięgu pracy ramienia oraz wydłużenie procesu realizacji danej czynności. Powyższe również wygenerowało koszty wyższe niż zakładane przez Wykonawcę. Dokumentacja projektowa nie obejmowała w/w robót i nie były one możliwe do przewidzenia na etapie projektowym oraz do wykrycia na dzień podpisania Umowy przez Wykonawcę działającego z należytą starannością. Zakres robót dodatkowych dotyczy sposobu wykonania wykopu, co bezpośrednio wpływa na brak możliwości technologicznego oddzielenia tej czynności od zamówienia podstawowego i zlecenia robót dodatkowych innemu wykonawcy. Wykonanie robót dodatkowych przez innego wykonawcę doprowadziłoby do rozmycia odpowiedzialności wykonawców w ramach gwarancji jakości i utrudniałoby lub zupełnie uniemożliwiło dochodzenie przez Zamawiającego praw związanych z egzekwowaniem usunięcia występujących awarii zbiornika, jego wadliwego montażu i działania Podjęcie przez Zamawiającego decyzji aby zlecić wskazane wyżej roboty dodatkowe innemu wykonawcy spowodowałoby objęcie przez potencjalnego wykonawcę w ramach oferty także kosztów ponownej organizacji placu budowy oraz zaplecza budowy. Tym samym oferta taka oprócz kosztów realizacji robót dodatkowych zawierałaby także inne koszty niezbędne do realizacji zamówienia a związane ze zorganizowaniem budowy. Powyższe wskazuje, iż udzielenie zamówienia innemu wykonawcy byłoby ekonomicznie nieuzasadnione i doprowadziłoby do znacznego zwiększenia kosztów realizacji inwestycji po stronie Zamawiającego. Zmiana wykonawcy spowodowałaby również istotną niedogodność techniczną i organizacyjną związaną z koordynacją działań wykonawców jednocześnie realizujących działania na placu budowy. Spowodowałoby to potrzebę oddelegowania dodatkowych pracowników zamawiającego do nadzoru nad procesem realizacji inwestycji. Czas postępowania przetargowego o wyłonienie nowego wykonawcy, sporządzenie szczegółowej inwentaryzacji wykonanych robót w celu ich rozliczenia z dotychczasowym wykonawcą i przekazania placu budowy nowemu wykonawcy jak również wskazana potrzeba koordynacji działań kilku wykonawców jednocześnie mogłyby również spowodować wydłużenie realizacji zamierzenia budowlanego. Działania te spowodowałby dodatkowe koszty zabezpieczenia już wykonanych robót, usunięcia rusztowań, placu budowy. Problemem było by również rozliczenie już zrealizowanych prac przez GW. Dodatkowo wskazać należy, iż poszczególne oszacowane wartości robót dodatkowych, określone powyżej, jak również ich łączna wartość wynosząca 406 421,54 zł netto (499 898,49 zł brutto) nie przekraczają 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie tj. kwoty 8 329 888,50 zł netto (10 245 762,85 zł brutto). Powyższe uzasadnia zmianę umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP, gdyż wskazane dodatkowe roboty budowlane nie były objęte zamówieniem podstawowym, stały się niezbędne do prawidłowej jego realizacji i zostały spełnione łącznie następujące warunki: 1. zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych oraz technicznych, 2. zmiana wykonawcy spowodowałaby istotne niedogodności organizacyjne oraz znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego 3. wartość każdej zmiany jak również ich łączna wartość nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, ? co wykazane zostało powyżej. Również umowa z GW umożliwiała zapisami §17 ust. 7 lit. a) zmianę umowy w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 144 ustawy PZP.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.