Ogłoszenie z dnia 2020-07-29
Ogłoszenie nr 560139245-N-2020 z dnia 29-07-2020 r.
Szczecin: Świadczenie przez Wykonawców usługi pośrednictwa finansowego polegającejna udzielaniu wsparcia w postaci produktu finansowego "Reporęczenie 1.2" dla MŚP
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 525402
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510087254
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. , Krajowy numer identyfikacyjny 81060341500000,
ul. Świętego Ducha
2,
70-205
Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
91 4882488, e-mail
zarzad@zarr.com.pl, faks
91 488 2626.
Adres strony internetowej (url): www.zarr.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka Akcyjna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie przez Wykonawców usługi pośrednictwa finansowego polegającejna udzielaniu wsparcia w postaci produktu finansowego "Reporęczenie 1.2" dla MŚP
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZFR/272/1485/AT/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawców usługi pośrednictwa finansowego polegającej na udzielaniu wsparcia w postaci produktu finansowego "Reporęczenie 1.2" dla MŚP. 2. Zamawiający reporęczy zarządzanymi przez siebie środkami zobowiązania Pośrednika Finansowego wynikające z udzielonych przez niego Jednostkowych Poręczeń dla Zobowiązań Finansowych(tj. Kredytów/ wystawionych Gwarancji/ Odnawialnej linii poręczeń wadialnych/ Limitu faktoringowego/ Poręczeń wadialnych) przyznanych Odbiorcom Ostatecznym przez Instytucje Finansowe/ udzielonych przez Pośrednika Finansowego, do Wartości Reporęczenia udostępnionej w ramach postępowania. 3. Pojęcia używane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) zostały zdefiniowane we Wzorze Umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) 4. Wartość przeznaczonej do udostępnienia Wartości Reporęczenia przez Zamawiającego na Reporęczenia Jednostkowych Poręczeń w ramach ogłoszonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wynosi 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100), - zamówienie podstawowe bez Prawa Opcji. UWAGA! Poręczanie wadiów przetargowych nie jest obligatoryjne dla Wykonawców. 5. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia podstawowego oraz ewentualnego zamówienia w ramach Prawa Opcji, zgodnie z dyspozycją art. 34 ust. 5 Ustawy Pzp. Wysokość środków udostępnianych Wykonawcy w ramach Prawa Opcji wynosi do 100% wysokości pierwotnego Zamówienia. Informacje dotyczące szczegółów zamówienia objętego Prawem Opcji, w tym zakres, termin skorzystania z tego uprawnienia przez Zamawiającego oraz zasady, na jakich będzie się to odbywało, zostały opisane w odpowiednich postanowieniach Umowy Operacyjnej I Stopnia, stanowiącej Załącznik nr 4 do SIWZ. 6. Prawo Opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach niniejszego zamówienia. Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu nieskierowania takiego żądania do Wykonawcy, a Wykonawcy z tytułu nie skorzystania z Prawa Opcji przez Zamawiającego nie przysługuje żadne roszczenie. 7. Zamawiający skorzysta z Prawa Opcji poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o woli wniesienia dodatkowego wkładu ze środków Zamawiającego wraz z określeniem jego wartości.
II.4) Główny kod CPV: 66.00.00.00 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
87 miesięcy od podpisania umowy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/06/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
§ 5 ust. 1 Umowy otrzymuje następujące brzmienie: "1. Termin wykonania Zamówienia do stycznia 2027 r., przy założeniu, że: 1) Okres Budowy Portfela wynosi 30 miesięcy od dnia zawarcia Umowy. 2) w ostatnim dniu Okresu Budowy Portfela udzielono poręczenia na okres 39 miesięcy (maksymalny możliwy termin Okresu Wygaszania Portfela)." 2. Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie o 6 miesięcy Umów Operacyjnych II Stopnia aktywnych na dzień 2 kwietnia 2020 r. 3. Wynagrodzenie za Świadczenie Usługi Pośrednictwa Finansowego za dodatkowy okres wykonania Zamówienia, tj. 6 miesięcy, będzie liczone na zasadach opisanych w § 9 ust. 2 pkt 2) Umowy.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Działając na podstawie art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020r. poz. 374 ze zm.), Strony wspólnie uzgadniają, co następuje:
1) W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną w kraju (epidemia COVID-19), która spowodowała wyjątkowe okoliczności wymagające pilnego wprowadzenia szczególnych środków i rozwiązań na rzecz zabezpieczenia płynności w przedsiębiorstwach, w szczególności MŚP, oraz utrzymania miejsc pracy, instytucje mające wpływ na politykę społeczno-gospodarczą w Polsce podjęły działania mające na celu ograniczenie potencjalnych negatywnych skutków gospodarczych epidemii COVID-19.
2) Decyzją Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 marca 2020 r., ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego w Polsce, następnie decyzją z dnia 20 marca 2020 r. wprowadzono stan epidemii i związanych z nim ograniczeń w gromadzeniu i przemieszczaniu się ludności oraz korzystaniu z usług, w celu maksymalnego ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Środki te mają bezpośredni wpływ zarówno na popyt, jak i podaż, i uderzają w szczególności w mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP).
3) W dniu 2 marca 2020 r. została uchwalona ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020r., ze zm.)
4) Szerzenie się COVID-19 oraz reakcja władz i społeczeństw zmierzająca w kierunku ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa, ochrony zdrowia publicznego oraz ograniczenia presji na służbę zdrowia, wywoła konsekwencje gospodarcze o wieloaspektowym charakterze, które w perspektywie najbliższych miesięcy wpłyną negatywnie na działalność firm we wszystkich regionach kraju, w tym poprzez:
a) spadek popytu na usługi i ograniczenie mobilności ludności,
b) ograniczenie podaży spowodowane zakłóceniem łańcuchów dostaw i nieobecnością pracowników w miejscu pracy,
c) niepewność co do dalszego rozwoju sytuacji, która przekłada się na ograniczenie planów inwestycyjnych przedsiębiorców,
d) znaczące ograniczenie płynności przedsiębiorstw,
e) trudności w utrzymaniu miejsc pracy.
5) Sytuacja nie była możliwa do przewidzenia w dniu zawarcia Umowy, ale istotnie zmienia uwarunkowania jej realizacji, co najmniej w 2020 r. (siła wyższa). W związku z tym Zamawiający zmuszony był do natychmiastowej reakcji, niezbędnej do ograniczenia bezpośrednich skutków epidemii w odniesieniu do firm korzystających z Jednostkowych Poręczeń.
6) Jako środki niwelujące niekorzystne skutki gospodarcze w związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną wprowadzone zostały konieczne zmiany w Umowie, które odzwierciedlone zostały w pkt. 1 Aneksu.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
1. Zmiany dotyczące warunków Jednostkowych Poręczeń wynikające z Załącznika nr 1 do Umowy - Metryka Produktu Finansowego Reporęczenie 1.2, opisane w pkt II ust. 3, obowiązują od 2 kwietnia 2020r. i obejmują zawarte Umowy Operacyjne II Stopnia. 2. Zmiany warunków w przypadku zawartych Umów Operacyjnych II Stopnia mogą nastąpić na wniosek Ostatecznego Odbiorcy i mogą być zastosowane pod warunkiem, że według oceny Pośrednika Finansowego Ostateczny Odbiorca wiarygodnie uzasadnił, że sytuacja związana z COVID-19 spowodowała problemy płynnościowe w czasie spłaty Kredytu lub generuje ryzyko wystąpienia takich problemów w przyszłości. 3. Pośrednik Finansowy uwzględnia konieczność odpowiedniego przeliczenia wartości udzielonej pomocy (jeśli dotyczy).
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Program modernizacji ulic ul. Filaretów - sięgacz"
- Doposażenie bazy ZCEMiP w projekcie pn. "Ścieżka ku ekologicznej wiedzy: program edukacyjny w dążeniu do zrównoważonego rozwoju wspierający dzieci i młodzież, lokalnych mieszkańców oraz przeds. GMS"
- Przebudowa kanalizacji deszczowej w ul. Siewnej w Szczecinie
- Dostawa nici chirurgicznych i innych wyrobów chirurgicznych.
- Obsługa administracyjna oraz eksploatacyjna infrastruktury serwerowej i sieci strukturalnej, telefonii cyfrowej VOIP, sieci bezprzewodowej WiFi.
- ZAKUP I DOSTAWA FABRYCZNIE NOWEGO SAMOCHODU OSOBOWEGO TYPU MIKROBUS 9 - OSOBOWY PRZYSTOSOWANY DO PRZEWOZU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, W TYM 2 OSOBY PORUSZAJĄCE SIĘ NA WÓZKU INWALIDZKIM
więcej: przetargi w Szczecinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.