Ogłoszenie z dnia 2020-08-26
Ogłoszenie nr 560160412-N-2020 z dnia 26-08-2020 r.
Kraków: Zaprojektowanie i budowa trzech mostów w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi krajowej nr 75
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 541748-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500088229-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500133395-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzący postępowanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575000750,
ul. Mogilska
25,
31-542
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
+48 12 4172500; +48 12 4172511; +48 12 4114359, e-mail
sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl, faks
124 110 118.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie i budowa trzech mostów w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi krajowej nr 75
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):O.KR.D-3.2411.2.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i budowę trzech mostów, na przedmiot zamówienia składają się dwa etapy obejmujące w szczególności: Etap I - Projektowanie: - wykonanie trzech dokumentacji projektowych, dla każdej części zamówienia osobno, w zakresie zgodnym z wymaganiami określonymi w PFU wraz ze wszystkimi opracowaniami projektowymi i uzgodnieniami koniecznymi do wykonania tych dokumentacji; - uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, niezbędnych do wykonania robót budowlanych, osobno dla każdego obiektu, objętych niniejszą umową, w tym uzyskanie niezbędnych decyzji realizacyjnych, tj. prawomocnych decyzji o pozwoleniu na budowę lub ostatecznych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Etap II - Realizacja robót: - wykonanie robót budowlanych, dla każdej części zamówienia osobno, na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego dokumentacji projektowych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz przekazanie Zamawiającemu przedmiotów umów; - uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowych obiektów mostowych w imieniu i na rzecz Zamawiającego, dla każdej części zamówienia osobno; - sprawowanie nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlanych, dla każdej części zamówienia osobno, na podstawie opracowanych dokumentacji wykonawczych.
II.4) Główny kod CPV: 45221000-2
Dodatkowe kody CPV:
71322000-1,
45221111-3,
45111100-8,
45112000-5,
45233000-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
26 miesięcy od dnia podpisania umowy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: Zaprojektowanie i budowę mostu na potoku Kotowski w miejscowości Nowa Wieś w km 84+573 drogi krajowej nr 75 |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
12/06/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
REMOST s.c. BUDOWA i REMONTY MOSTÓW, PROJEKTY, EKSPERTYZY Marek Drygała, Jan Drygała, Adam Drygała,
,
ul. Tyniecka 3 ,
32-070,
Czernichów, kraj/woj.
małopolskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
12/08/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmianie uległ termin realizacji zamówienia. § 2 ust. 2. przedmiotowej umowy otrzymuje następujące brzmienie: "§ 2 ust. 2. Termin zakończenia realizacji przedmiotowej umowy określa się na 29.10.2020 r. w tym a) zakończenie Etapu I, tj. opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - w terminie do 25.02.2020 r. b) zakończenie Etapu II, tj. realizacja robót budowlanych obejmująca wykonanie całego zakresu robót budowlanych wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowego mostu w imieniu i na rzecz Zamawiającego - w terminie do 29.10.2020 r. "
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podstawą zmiany umowy są okoliczności, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, to jest:
- przedłużające się procedury administracyjne w pozyskiwaniu Pozwolenia na Budowę
- niekorzystne warunki pogodowe, które miały istotny wpływ na wykonanie robót szczególnie wrażliwych na warunki pogodowe.
Zmiany umowy dokonano na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 3 Prawa Zamówień Publicznych oraz art. 15r ust.4 pkt.1 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. dot. COVID-19 (Dz.U.2020.374z dnia 07.03.2020)
1. przedłużające się procedury administracyjne w pozyskiwaniu Decyzji o zatwierdzeniu Projektu Budowlanego i uzyskaniu pozwolenia na budowę obiektu. Chronologia zdarzeń w procesie pozyskania powyższej decyzji jest następująca: - 03.04.2019 (data wpływu do Starostwa Powiatowego) - wniosek Projektanta z dnia 02.04.2020 o zatwierdzenie projektu robót geologicznych - 17.04.2019 - wniosek o uzupełnienie braków przez Projektanta z powodu nie spełnienia wymogów formalno-prawnych - 02.05.2019 - przedłożenie przez Projektanta uzupełnionego i poprawionego wniosku z zachowaniem ustawowego terminu - 08.07.2019 - wydanie Decyzji o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych. Z powyższego zestawienia wynika, iż Decyzja została wydana po upływie 66 dni od złożenia przez Wykonawcę (Projektanta) kompletnego wniosku. Zgodnie z Art. 35 ust. 3 KPA (Dz.U.2020.0.256 t.j. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) o treści: "Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania" - w przedmiotowej sprawie decyzja winna być wydana nie później niż w ciągu miesiąca, tj. 01.06.2019. A zatem fakt, iż decyzja została wydana po upływie 66 dni od złożenia uzupełnionego wniosku i mając na względzie przywołany wyżej przepis Art. 35 ust. 3 KPA - można stwierdzić, iż Wykonawca z przyczyn od siebie niezależnych doznał opóźnień w pozyskaniu Decyzji o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych w liczbie 36 dni. To zaś wpłynęło na opóźnienie dalszych prac projektowych. Wykonawca ostatecznie uzyskał Decyzję o pozwoleniu na budowę nr 12/B/2020 w dniu 27.01.2020 r. Zgodnie z wydaną Decyzją, Stronom postępowania przysługuje 14 dni na odwołanie od decyzji Organu. Od Decyzji nie zostało złożone odwołanie, zatem Decyzja uprawomocniła się po 14 dniach. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie (MUW) zgłosił do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego ostateczną Decyzję o Pozwoleniu na Budowę w dniu 20.02.2020 r. datując jej ostateczność na 11.02.2020 r. W dniu 29.01.2020 r. Zamawiający wystąpił do MUW o wydanie dziennika budowy. W związku z wydaniem przez MUW dziennika budowy w dniu 25.02.2020 r. Wykonawca mógł przystąpić do robót z tym dniem. W ocenie Zamawiającego, mimo że przedłużenie czasu trwania procedury administracyjnej zdarza się często, to jednak w niniejszym przypadku winno być traktowane jako okoliczność, której nie można było przewidzieć na etapie przygotowania zamówienia. Biorąc pod uwagę wydanie przez MUW dziennika budowy w dniu 25.02.2020 r. Zamawiający uznaje za zasadne przyznanie dodatkowych 8 dni do czasu na ukończenie zadania, uwzględniając zaistniałą okoliczność, jako niezależną od Wykonawcy. Zamawiający uznaje zasadne przesunięcie terminu uzyskania ostateczności, a w związku z wydaniem dziennika budowy w dniu 25.02.2020 r. możliwość rozpoczęcia robót od tego dnia, jako wynikające z niezależnych od Wykonawcy okoliczności, jakim było zatwierdzenie projektu robót geologicznych, które przełożyło się na procedowanie Decyzji o Pozwoleniu na Budowę, bez uwzględnienia opóźnienia w pozyskiwaniu tej Decyzji. W związku z powyższym, zasadnym jest uznanie dodatkowych 44 dni kalendarzowych z tytułu opóźnień niezawinionych przez Wykonawcę, spowodowanych przekroczeniem terminu wydania przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu decyzji administracyjnej o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych oraz wydania dziennika budowy, jako okoliczności niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na końcowy termin wykonania robót. Zamawiający ani Wykonawca nie mógł przewidzieć tak znacznego przedłużenia się procedur administracyjnych. 2. Niekorzystne warunki pogodowe. Na terenie budowy w okresie maj - czerwiec 2020. występowały powtarzające się, bardzo intensywne opady deszczu, które często uniemożliwiały prowadzenie robót. Sam fakt wystąpienia w maju i czerwcu 2020 częstych i obfitych opadów deszczu nie jest zjawiskiem wyjątkowym w tej strefie klimatycznej, jednak częstotliwość i intensywność opadów które wystąpiły w okresie od 01.06.2020 do 08.07.2020 należy do sytuacji nietypowych. Potwierdzenie powyższego zawarto zarówno w dzienniku pogodowym Wykonawcy jak i zestawieniu dobowych sum opadów dla rejonu Łabowej pozyskany z IMGW. W tym właśnie okresie Wykonawca realizował roboty ziemne pod fundamenty obiektu. Wyjątkowość sytuacji, która wskazuje na szczególnie niekorzystne warunki dla prowadzenia robót ziemnych przy częstych, bardzo intensywnych opadach deszczu polegała na jednoczesnym wystąpieniu również innych okoliczności i zdarzeń, które uniemożliwiły terminowe prowadzenie robót. W szczególności są to następujące okoliczności: 1. Skarpa od strony Nowego Sącza po stronie prawej zlokalizowana była w obrębie "starego" rowu odwadniającego. W trakcie wystąpienia obfitych deszczów woda przedostała się starym ciekiem w obręb skarpy, co spowodowało utratę jej stateczności. 2. Z kolei po stronie lewej przedmiotowej skarpy nastąpiła utrata stateczności przy obfitych opadach deszczu spowodowana wodą przedostającą się poprzez zasypkę zlikwidowanej sieci gazowej. 3. przedmiotowa inwestycja jest zlokalizowana w rejonie aktywnego osuwiska nr 38657 (Decyzja zatwierdzająca PGE, str. 77 Projektu Budowlanego.) Intensywne, codzienne opady deszczu w okresie od 23 maja do 01 czerwca 2020 spowodowały ruch mas ziemnych na tyle agresywny, że zabezpieczenie ścian wykopu ściankami Larsena było nieskuteczne ( ścianki zostały wyłamane, napierające masy ziemi wdarły się do wykopu). Konieczne było zastosowanie specjalistycznego sprzętu (wiertnice). W wyniku utraty stateczności skarpy Wykonawca był zmuszony dodatkowo usunąć masy ziemne o objętości ok. 750m3 z wykopu i wywieźć na miejsce składowania. Z tytułu okoliczności opisanych jw. w pkt. 1,2,3, uznano za zasadne: o dodatkowe 8 dni roboczych na wywóz mas ziemnych o obj. ok. 750m3 (tj. dziennie ok. 100-120m3 za pomocą wozideł, transport mas ziemnych nie był możliwy pojazdami samowyładowczymi z uwagi na warunki terenowe). o dodatkowe 10 dni na odbudowę dodatkowej części nasypu (której nie przewidywał projekt) materiałem na zasypki, w korzystniejszych niż wywóz warunkach, lecz z koniecznością czasochłonnego, prawidłowego zagęszczenia poszczególnych warstw nasypu, zgodnie z technologią. Nie jest to duży zakres robót, ale jest utrudniony z uwagi na ograniczony dostęp. o dodatkowe 3 dni z tytułu wykonania stabilizacji skarpy wraz z dodatkowym zabezpieczeniem przez specjalistyczną firme Soley (odwierty i betonowanie) o dodatkowe 4 dni na dodatkowe zabezpieczenie skarpy przez Wykonawcę (kotwy, ruszty stalowe i dodatkowe ścianki Larsena). Łącznie - dodatkowy czas na wykonanie z tytułu szczególnie niekorzystnych okoliczności jw. w pkt. 1,2,3 wynosi: 8+10+3+4=25 dni roboczych. 4. W dniu 22 czerwca 2020 gwałtowna nawałnica (opad 57,5mm wg IMGW) spowodowała zalanie deskowania i zbrojenia ściany korpusu od strony Nowego Sącza. Wysoka woda spowodowała uszkodzenie deskowania i zalanie zbrojenia przygotowanego do betonowania. Wykonawca był zmuszony dokonać korekty deskowania oraz oczyścić zbrojenie z mułu i zanieczyszczeń, co spowodowało przesunięcie zaplanowanego uprzednio betonowania o 3 dni. o Z tytułu okoliczności opisanych jw. w pkt.4, uznaje się za zasadne dodatkowe 3 dni robocze na usuniecie powstałych szkód i ponowne przygotowanie korpusu do betonowania - jw. pkt.4. 5. Obfite opady deszczu w dniach od 25 czerwca 2020 do 02.lipca 2020 spowodowały zalanie materiału nieprzepuszczalnego zastosowanego zgodnie z projektem do budowy zasypek. Zalanie nastąpiło do wysokości warstwy odcinającej (pomimo zabezpieczeń z folii). Wykonawca był zmuszony wybrać część zasypek, które zamokły, zastosować technologię osuszającą pozostałą część materiału za pomocą wapna i cementu. o Z tytułu okoliczności opisanych jw. w pkt.5, uznaje się za zasadne dodatkowe 2 dni robocze na nieprzewidziane roboty naprawcze. Należy podkreślić, iż powyższe uznanie wynika z wyjątkowości sytuacji, w której przy częstych, bardzo intensywnych opadach deszczu jednocześnie wystąpiły inne okoliczności i zdarzenia, których Zamawiający nie mógł przewidzieć mimo należytej staranności. Z tytułu szczególnie niekorzystnych okoliczności wyszczególnionych powyżej zasadne jest przesunięcie terminu o dodatkowe 34 dni. Z uwagi na fakt, że konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, co wykazano powyżej, podstawą zmiany umowy jest art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy PZP. Należy wskazać, że powyższe zmiany nie powodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, tym samym wypełniona jest również przesłanka określona w art. 144 ust 1 pkt 3 lit b)
ustawy Pzp.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy worków i padów dla jednostek Uniwersytetu Jagiellońskiego (z wyłączeniem Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum)
- Regeneracja i naprawa dysku rozpyłowego zabudowanego w Zakładzie Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w budynkach przychodni zdrowia, w podziale na 3 części
- Sprzedaż i dostawa pianotwórczych środków gaśniczych.
- DOSTARCZENIE TESTERA BEZPIECZEŃSTWA ELEKTRYCZNEGO
- 78.2025 Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy, montażu, uruchomienia wraz z konfiguracją jednego (1) mobilnego zestawu mikrofonowego do dyskusji z dodatkowym wyposażeniem oraz szkoleniem dla WB UJ.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa drogi leśnej na odcinku 1,9 km w Nadleśnictwie Rokita, Leśnictwo Rokita
- PRZEBUDOWA PRZEPUSTU DROGOWEGO W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 494 W KM 26+680 W M. BRONIEC WRAZ Z DOJAZDAMI
- Przebudowa / rozbudowa odwodnienia w ciągu DW 780 Kaszów - Czułówek - opracowanie wielowariantowej koncepcji
- Wykonanie izolacji pionowej ścian piwnicznych głównego budynku szkoły wraz z remontem schodów wejściowych na plac apelowy i boisko w ZS nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu
- Budowa ulic: Letniej, Zimowej, Klonowej w Białymstoku wraz z budową/przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej.
- Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków w Pisanicy - z podziałem na V części.
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.