eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówZaprojektowanie i budowa trzech mostów w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi krajowej nr 75



Ogłoszenie z dnia 2020-08-26

Ogłoszenie nr 560160950-N-2020 z dnia 26-08-2020 r.

Kraków: Zaprojektowanie i budowa trzech mostów w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi krajowej nr 75
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 541748-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500088229-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500133395-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzący postępowanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575000750, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48 12 4172500; +48 12 4172511; +48 12 4114359, e-mail sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl, faks 124 110 118.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zaprojektowanie i budowa trzech mostów w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi krajowej nr 75

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

O.KR.D-3.2411.2.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i budowę trzech mostów, na przedmiot zamówienia składają się dwa etapy obejmujące w szczególności: Etap I - Projektowanie: - wykonanie trzech dokumentacji projektowych, dla każdej części zamówienia osobno, w zakresie zgodnym z wymaganiami określonymi w PFU wraz ze wszystkimi opracowaniami projektowymi i uzgodnieniami koniecznymi do wykonania tych dokumentacji; - uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, niezbędnych do wykonania robót budowlanych, osobno dla każdego obiektu, objętych niniejszą umową, w tym uzyskanie niezbędnych decyzji realizacyjnych, tj. prawomocnych decyzji o pozwoleniu na budowę lub ostatecznych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Etap II - Realizacja robót: - wykonanie robót budowlanych, dla każdej części zamówienia osobno, na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego dokumentacji projektowych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz przekazanie Zamawiającemu przedmiotów umów; - uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowych obiektów mostowych w imieniu i na rzecz Zamawiającego, dla każdej części zamówienia osobno; - sprawowanie nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlanych, dla każdej części zamówienia osobno, na podstawie opracowanych dokumentacji wykonawczych.


II.4) Główny kod CPV: 45221000-2
Dodatkowe kody CPV:

71322000-1,

45221111-3,

45111100-8,

45112000-5,

45233000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
26 miesięcy od dnia podpisania umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zaprojektowanie i budowa mostu na potoku Wiśnicz w miejscowości Nowa Wieś w km 85+875 drogi krajowej nr 75
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 12/06/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

REMOST s.c. BUDOWA i REMONTY MOSTÓW, PROJEKTY, EKSPERTYZY Marek Drygała, Jan Drygała, Adam Drygała , , ul. Tyniecka 3 , 32-070, Czernichów, kraj/woj.

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 2780000 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
12/08/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana polega na zmianie terminu realizacji zamówienia, określonego § 2 ust. 2 Umowy, który otrzymuje następujące brzmienie: "Termin zakończenia realizacji przedmiotowej umowy określa się na 05.10.2020 r. w tym a) zakończenie Etapu I, tj. opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - w terminie do 10.02.2020 r. b) zakończenie Etapu II, tj. realizacja robót budowlanych obejmująca wykonanie całego zakresu robót budowlanych wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowego mostu w imieniu i na rzecz Zamawiającego - w terminie do 05.10.2020 r."

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podstawą zmiany umowy są okoliczności, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, to jest: - przedłużające się procedury administracyjne w pozyskiwaniu Pozwolenia na Budowę; - niekorzystne warunki pogodowe, które miały istotny wpływ na wykonanie robót szczególnie wrażliwych na warunki pogodowe; - opóźnienie dostaw prefabrykatów zbrojarskich, wynikające ze szczególnego czasu epidemii koronowirusa. Zmiany umowy dokonano na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 3 Prawa Zamówień Publicznych oraz art. 15r ust.4 pkt.1 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. dot. COVID-19 (Dz.U.2020.374 z dnia 07.03.2020) 1. przedłużające się procedury administracyjne w pozyskiwaniu Decyzji o zatwierdzeniu Projektu Budowlanego i uzyskaniu pozwolenia na budowę obiektu. Chronologia zdarzeń w procesie pozyskania powyższej decyzji jest następująca: 1) 02.04.2020 - wniosek Projektanta o zatwierdzenie projektu robót geologicznych; 2) 17.04.2019 - wniosek Starostwa o uzupełnienie braków przez Projektanta z powodu nie spełnienia wymogów formalno-prawnych; 3) 02.05.2019 - przedłożenie przez Projektanta uzupełnionego i poprawionego wniosku z zachowaniem ustawowego terminu; 4) 08.07.2019 - wydanie Decyzji o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych ( Decyzja z dnia 08.07.2019, znak pisma: ORL-IV.6540.28.2019.). Z powyższego zestawienia wynika, iż Decyzja została wydana po upływie 66 dni od złożenia przez Wykonawcę (Projektanta) kompletnego wniosku. Zgodnie z Art. 35 ust. 3 KPA (Dz.U.2020.0.256 t.j. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) o treści: "Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania" - w przedmiotowej sprawie decyzja winna być wydana nie później niż w ciągu miesiąca, tj. 01.06.2019. A zatem fakt, iż decyzja została wydana po upływie 66 dni od złożenia uzupełnionego wniosku i mając na względzie przywołany wyżej przepis Art. 35 ust. 3 KPA - można stwierdzić, iż Wykonawca z przyczyn od siebie niezależnych doznał opóźnień w pozyskaniu Decyzji o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych w liczbie 36 dni. To zaś wpłynęło na opóźnienie dalszych prac projektowych. W związku z powyższym, zasadnym jest uznanie dodatkowych 36 kalendarzowych dni z tytułu opóźnień niezawinionych przez Wykonawcę, spowodowanych przekroczeniem terminu wydania przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu decyzji administracyjnej o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych, jako okoliczności niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na uzyskanie Pozwolenia na Budowę (PnB). Ponadto analiza dokumentów wykazała, iż w procesie pozyskania Decyzji o zatwierdzeniu dokumentacji geologiczno-inżynierskiej również wystąpiły przekroczenia terminów określonych w Art. 35 ust. 3 KPA. Chronologia zdarzeń jest następująca: 1) 08.11.2019. - złożenie wniosku o zatwierdzenie dokumentacji geologiczno- inżynierskiej 2) 18.12.2019. - wydanie Decyzji przez Starostwo Powiatowe w Krakowie o zatwierdzeniu dokumentacji geologiczno-inżynierskiej - znak pisma: ORL-4.6541.91.2019 Z powyższego wynika, iż przedmiotowa Decyzja została wydana po upływie 40 dni od złożenia uzupełnionego wniosku i mając na względzie przywołany wyżej przepis Art. 35 ust. 3 KPA - można stwierdzić, iż Wykonawca z przyczyn od siebie niezależnych doznał opóźnień w pozyskaniu Decyzji o zatwierdzeniu DGI w wysokości 10 dni. To zaś miało wpływ na opóźnienie wydania Decyzji o pozwoleniu na budowę i uzyskaniu jej prawomocności, co ostatecznie nastąpiło w dniu 31.01.2020. Tak znaczne przedłużenie się procedur administracyjnych należy do sytuacji których nie dało się przewidzieć. Wykonawca ostatecznie uzyskał Decyzję o pozwoleniu na budowę nr 12/B/2020 w dniu 10.01.2020 r. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie (MUW) zgłosił do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego ostateczną Decyzję o Pozwoleniu na Budowę w dniu 07.02.2020 r. datując jej ostateczność na 31.01.2020 r. W dniu 29.01.2020 r. Zamawiający wystąpił do MUW o wydanie dziennika budowy. W związku z wydaniem przez MUW dziennika budowy w dniu 10.02.2020 r. Wykonawca mógł przystąpić do robót z tym dniem. Mimo że przedłużenie czasu trwania procedury administracyjnej zdarza się często, to jednak w niniejszym przypadku winno być traktowane jako okoliczność, której nie można było przewidzieć na etapie przygotowania zamówienia. Mając na uwadze powyższe fakty, włącznie z terminem uzyskania ostateczności Decyzji PnB, zasadnym jest uznanie dodatkowych 29 dni kalendarzowych z tytułu opóźnień niezawinionych przez Wykonawcę, spowodowanych przekroczeniem terminu wydania przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu decyzji administracyjnej o zatwierdzeniu projektu robót geologicznych oraz dokumentacji geologiczno-inżynierskiej oraz wydania dziennika budowy jako okoliczności niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na końcowy termin wykonania robót. Są to okoliczności, których nie można było przewidzieć. Działając w zaufaniu do instytucji publicznych Zamawiający zakładał, że instytucje publiczne będą realizować swoje zadania w ustawowych terminach. 2 opóźnienie dostaw prefabrykatów zbrojarskich, wynikające ze szczególnego czasu epidemii coronowirusa. Prefabrykaty zbrojarskie zgodnie z dokumentacją winny być dostarczone na budowę w dniu 08.04.2020 r. (zlecenie z dnia 10.02.2020. na dostawę zbrojenia z terminem realizacji do 08.04.2020 - adresat: firma SAMBUD-2 Bielecki i Wspólnicy Sp.J. 30-969 Kraków, ul. Łowińskiego 9). Prefabrykaty zbrojarskie dostarczono na budowę w dniu 11.05.2020, a od dnia 12 maja 2020 Wykonawca rozpoczął montaż zbrojenia. Odbiór zbrojenia ławy fundamentowej od strony Krynicy nastąpił w dniu 19.05.2020. Z analizy harmonogramu robót wynika, że Wykonawca doznał opóźnienia w wykonaniu robót zbrojarskich z powodu braku dostawy zbrojenia w ilości 4 dni roboczych. Opóźnienia dostaw prefabrykatów zbrojarskich wynikały z wprowadzenia stanu epidemii w związku z pandemią koronawirusa. 2. Niekorzystne warunki pogodowe. Na terenie budowy w okresie maj - czerwiec 2020. występowały powtarzające się, bardzo intensywne opady deszczu, które często uniemożliwiały prowadzenie robót. Sam fakt wystąpienia w maju i czerwcu 2020 częstych i obfitych opadów deszczu nie jest zjawiskiem wyjątkowym w tej strefie klimatycznej, jednak częstotliwość i intensywność opadów które wystąpiły w okresie od 01.06.2020 do 08.07.2020 należy do sytuacji nietypowych. Potwierdzenie powyższego zawarto zarówno w dzienniku pogodowym Wykonawcy jak i zestawieniu dobowych sum opadów dla rejonu Łabowej pozyskany z IMGW. Wyjątkowość sytuacji, która wskazuje na szczególnie niekorzystne warunki dla prowadzenia robót ziemnych i fundamentowych przy częstych, bardzo intensywnych opadach deszczu polegała na jednoczesnym wystąpieniu również innych okoliczności i zdarzeń: W szczególności są to następujące okoliczności: 1. W wyniku nawałnicy jaka miała miejsce w nocy z 30.04./01.05.2020 został zalany wykop pod stopę fundamentową od strony Krynicy, podmycie skarpy, podmycie nasypu od strony Krynicy od strony górnej wody. 2. Obfite opady deszczu w dniach od 30-31.05.2020 spowodowały podwyższenie poziomu wody w potoku Wiśnicz skutkując przesunięciem deskowania oraz zamuleniem i zanieczyszczeniem wykonanego uprzednio zbrojenia korpusu ścian podpór. 3. Ulewne opady deszczu w dniu 02-03.07.2020 spowodowały zalanie materiału nieprzepuszczalnego zastosowanego zgodnie z projektem do budowy zasypek za podporami. 4. W dniach 19-25.06.2020 konieczne było całkowite wstrzymanie robót z powodu nawalnych deszczy oraz wysokiego stanu wody potoku Wiśnicz. Wg wykazu IMGW opad wody był wówczas największy i wynosił od 13,8 do 57,5mm. Taką sytuację należy uznać jako wyjątkową ze względu na ponadnormatywne natężenie opadów i ich długotrwałość (6 dni). Należy podkreślić, iż powyższe uznanie wynika z wyjątkowości sytuacji, w której przy częstych, bardzo intensywnych opadach deszczu jednocześnie wystąpiły inne okoliczności i zdarzenia, których Zamawiający ani Wykonawca nie mógł przewidzieć. Okoliczność taka nie była możliwa do przewidzenia na etapie postępowania przetargowego, zatem Zamawiający nie oczekiwał od Wykonawcy uwzględnienia jej w harmonogramie wykonania zadania. Z tytułu szczególnie niekorzystnych okoliczności wyszczególnionych powyżej przyznano dodatkowe 21 dni. Z uwagi na fakt, że konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, co wykazano powyżej, podstawą zmiany umowy jest art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy PZP. Należy wskazać, że powyższe zmiany nie powodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, tym samym wypełniona jest również przesłanka określona w art. 144 ust 1 pkt 3 lit b) ustawy Pzp.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.