eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SiemiatyczeBudowa systemu monitorowania wizyjnego na terenie Miasta Siemiatycze w ramach projektu pn. Rewitalizacja zdegradowanej części miasta Siemiatyczeamfiteatru i targowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utworzenie sieci monitoringu wizyjnego



Ogłoszenie z dnia 2020-09-24

Ogłoszenie nr 560184925-N-2020 z dnia 24-09-2020 r.

Siemiatycze: Budowa systemu monitorowania wizyjnego na terenie Miasta Siemiatycze w ramach projektu pn. Rewitalizacja zdegradowanej części miasta Siemiatycze: amfiteatru i targowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utworzenie sieci monitoringu wizyjnego
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Tytuł projektu: "Rewitalizacja zdegradowanej części miasta Siemiatycze: amfiteatru i targowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utworzenie sieci monitoringu wizyjnego" Nazwa programu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 567708-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540252110-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510015668-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Siemiatycze, Krajowy numer identyfikacyjny 50658953000000, ul. ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 85 6565800, 6565815, e-mail urzad@siemiatycze.eu, faks 856 565 803.
Adres strony internetowej (url):
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
https://siemiatycze.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa systemu monitorowania wizyjnego na terenie Miasta Siemiatycze w ramach projektu pn. Rewitalizacja zdegradowanej części miasta Siemiatycze: amfiteatru i targowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utworzenie sieci monitoringu wizyjnego

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IF.271.8.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest budowa systemu monitorowania wizyjnego na terenie Miasta Siemiatycze oraz zapewnienie możliwości nieprzerwanej obserwacji wskazanych newralgicznych punktów wraz z ciągłą automatyczną rejestracją obrazów ze wszystkich kamer, w pomieszczeniu budynku Urzędu Miasta Siemiatycze przy ul. Pałacowej 2, w ramach projektu "Rewitalizacja zdegradowanej części miasta: amfiteatru i targowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utworzenie sieci monitoringu wizyjnego." 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 2.1.1. budowę, konfigurację oraz uruchomienie 23 punktów kamerowych zlokalizowanych na terenie Miasta Siemiatycze na istniejących słupach lub budynkach, 2.1.2. instalację stanowiska dozoru, szafy RACK z rejestratorami, 2.1.3. montaż od 26 do 27 kamer, switchy na słupach oświetleniowych i energetycznych oraz elewacjach budynków, 2.1.4. prowadzenie instalacji sygnałowej, zasilania urządzeń 2.1.5. konfiguracja i uruchomienie systemu 2.1.6. zestawienie transmisji między punktami i stanowiskiem dozoru 2.1.7. świadczenie usług gwarancyjnych przez okres minimum 5 lat. 3. Celem zamówienia jest uruchomienie Systemu, który umożliwi monitorowanie wideo we wskazanych lokalizacjach. Projekt zakłada instalację wymienionej liczby kamer w miejscach uznawanych za niebezpieczne. Kamery będą działać zarówno w dzień, jak i w nocy i będą tworzyć sieć Systemu Monitoringu Miejskiego.


II.4) Główny kod CPV: 32234000-2
Dodatkowe kody CPV:

30200000-1,

32562000-0,

32400000-7,

45311100-1,

32420000-3,

32000000-3,

51511400-1,

45310000-3,

72000000-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
7 miesięcy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Budowa systemu monitorowania wizyjnego na terenie Miasta Siemiatycze w ramach projektu pn. Rewitalizacja zdegradowanej części miasta Siemiatycze: amfiteatru i targowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utworzenie sieci monitoringu wizyjnego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 27/01/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

BIT Spółka Akcyjna, przetargi@bit-sa.pl , Al. Jana Pawła II 23 , 00-854, Warszawa, kraj/woj. podlaskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 632300.00 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
W oparciu o postanowienia art. 15r ust. 4 pkt. 1 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 z późn. zm.) oraz w nawiązaniu do § 14 ust 1 punkt 1) litera b zawartej umowy - który odnosi się do art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), strony wprowadziły zmiany dotyczące terminu wykonania zamówienia. Termin zakończenia robót będących przedmiotem zamówienia strony ustaliły na 9 miesięcy od daty podpisania umowy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Umowa z Wykonawcą robót została podpisana 27 stycznia 2020 roku. 20 marca 2020 roku wprowadozno w Polsce stan pandemii utrudniający realizację zobowiązań. 24 marca Wykonawca w piśmie przesłanym do Zamawiającego wskazał na miożliwośc wystąpienia trudności w realizacji kontraktu. 24 sierpnia 2020 r. Wykonawca - BIT SA wystąpił do Zamawiającego z Wnioskiem w zakresie realizowanego zadania pn. "Budowa systemu monitorowania wizyjnego no terenie Miasta Siemiatycze w romach projektu pn. ,,Rewitalizacja zdegrodowanej części miasta Siemiatycze: amfiteatru i torgowiska miejskiego oraz poprawa bezpieczeństwa publicznego miasta poprzez utwonenie sieci monitoringu wizyjnego" umowa nr lF.272.3.20 z dnia 27.01.2020r. We wniosku Wykonawca wskazał, iż w związku z wystąpieniem okoliczności o których mowa w par 14 ust 1 pkt 1 powołanej na wstępie umowy tj. okoliczności i zdarzeń nadzwyczajnych niezależnych od Wykonawcy, które mają bezpośredni wpływ na termin realizacji części zadań będących przedmiotem umowy, Wykonawca wniósł o zmiany postanowienia art. 2 ust. 2 umowy w zakresie terminu wykonania robót określonego pierwotnie na 7 miesięcy od daty podpisania umowy. Wykonawca zawnioskował o przedlużenie terminu wykonania o 10 tygodni. Wniosek argumentował faktem, że wprowadzenie w całym kraju, a co za tym idzie również na terenie prowadzenia robót objętych przedmiotem umowy, stanu zagrożenia epidemicznego oraz ograniczeń z tym związanych miało bezpośredni wpływ na wykonanie przedmiotu umowy. W związku z wprowadzeniem konieczności stosowania wysokich rygorów sanitarnych i zaleceń epidemicznych Wykonawca napotkal na szereg trudności w zakresie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami państwowych jednostek administracyjnych i zarządców infrastruktury takich jak: PGE Dystrybucja, Zarząd Dróg Wojewódzkich, lnspektor Nadzoru lnwestorskiego oraz innych służb terenowych. Ponadto w zakładzie pracy Wykonawcy, w celu ograniczenia ryzyka i zminimalizowaniu zagrożenia epidemicznego, wprowadzono specjalny tryb pracy w postaci pracy zdalnej i pracy zmianowej oraz zalecono ograniczenie do niezbędnego minimum organizowanie wyjazdów i spotkań zewnętrznych. Wykonawca stoi na stanowisku, iż okoliczności te wpłynęły na terminowość i płynność realizacji części zadań związanych z wykonaniem przedmiotu umowy. W odpowiedzi na wniosek Wykonawcy Zamawiający wezwał wykonawcę do wyjaśnień/uzupełnień informując, iż zgodnie z zapisami art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych strony umowy w sprawie zamówienia mają obowiązek potwierdzić wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie umowy dołączając do informacji o owym wpływie, oświadczenia lub dokumenty, które mogą dotyczyć w szczególności: 1) nieobecności pracowników lub osób świadczących pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy, które uczestniczą lub mogłyby uczestniczyć w realizacji zamówienia; 2) decyzji wydanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego lub działającego z jego upoważnienia państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, w związku z przeciwdziałaniem COVID-19, nakładających na wykonawcę obowiązek podjęcia określonych czynności zapobiegawczych lub kontrolnych; 3) poleceń lub decyzji wydanych przez wojewodów, ministra właściwego do spraw zdrowia lub Prezesa Rady Ministrów, związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, o których mowa w art. 11 ust. 1-3 ustawy covid-19; 4) wstrzymania dostaw produktów, komponentów produktu lub materiałów, trudności w dostępie do sprzętu lub trudności w realizacji usług transportowych; 5) innych okoliczności, które uniemożliwiają bądź w istotnym stopniu ograniczają możliwość wykonania umowy; 6) okoliczności, o których mowa w pkt 1-5, w zakresie w jakim dotyczą one podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. W związku z przytoczonymi zapisami ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych Zamawiajćprosimy o przedłożenie konkretnych oświadczeń/dokumentów potwierdzających wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie umowy nr IF.272.3.2020. W dniu 04 września b.r. Wykonawca przedłożył do Zamawiającego dodatkowe wyjasnienia oraz zaświadczenie działu kadr o wprowadzeniu zmian w zakresie formy świadczenia pracy dla pracowników Wykonawcy, w tym osób które bezpośrednio zostały skierowane do realizacji tego zadania. Wykonawca zwrócił uwagę na fakt, iż w dniu 24 marca wprowadzono obostrzenia w zakresie przemieszczania się, zgromadzeń powyżej 2 osób, a w dniu 01 kwietnia wprowadzono bezwzględny zakaz przebywania w przestrzeniach publicznych takich jak parki, bulwary czy place. Zgodnie z zakresem przedmiotu umowy właśnie na tych terenach znajduje się znaczna większość punktów kamerowych, które wykonawca miał wykonać w ramach powierzonego zadania. Tym samym niemożliwym było prowadzenie jakichkolwiek prac i wizji lokalnych w tych lokalizacjach. Wykonawca zwrócił też uwagę na inne okoliczności, które miały bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zadań przewidzianych w umowie a związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 - do realizacji przedmiotu umowy konieczna była bowiem współpraca z szeregiem podmiotów i instytucji zewnętrznych, co było w znacznym stopniu utrudnione lub niemożliwe. Dotyczy to zarówno jednostek administracyjnych wydających zgody i decyzje jak i podmiotów trzecich, właścicieli i zarządców budynków, infrastruktury drogowej i energetycznej ale również przedstawicieli Zamawiającego i lnspektorów nadzoru. Ostatecznie, w odpowiedzi na wniosek z dnia 24 sierpnia 2020 roku dotyczący proponowanej zmiany terminu wykonania robót objętych umową nr IF.272.3.2020 oraz w nawiązaniu do uzupełnienia przesłanego wraz z pismem z 04.09.2020 r. Zamawiający potwierdził, że w jego opinii Wykonawca wykazał wpływ okoliczności, o których mowa w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 z późn. zm.), związanych z wystąpieniem COVID-19, na należyte wykonanie umowy nr IF.272.3.2020, w związku z czym wyraził pozytywne stanowisko w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia. Zawarto aneks w zakresie wydłużenia terminu realizacji umowy o 2 miesiące w stosunku do pierwotnie zaplanowanego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.