Ogłoszenie z dnia 2020-10-14
Ogłoszenie nr 560200755-N-2020 z dnia 14-10-2020 r.
Szczekociny: Montaż odnawialnych źródeł energii na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczekociny
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Priorytet IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii, Poddziałanie 4.1.1. Odnawialne źródła energii - ZIT.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 529158-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540067052-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510105262-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach, Krajowy numer identyfikacyjny 15139873500000,
ul. ul. Senatorska
2,
42-445
Szczekociny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
343 557 050, e-mail
inwestycje@szczekociny.pl, faks
343 557 165.
Adres strony internetowej (url): https://szczekociny.finn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Montaż odnawialnych źródeł energii na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczekociny
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RR.271.1.4.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie tj. opracowanie i sporządzenie kompleksowej dokumentacji projektowej oraz wykonanie na jej podstawie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ramach zadania pn. Montaż odnawialnych źródeł energii na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczekociny. 2. Zamówienie składa się z dwóch części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej wybranych części (także na całość zamówienia). Wybór oferty najkorzystniejszej nastąpi oddzielnie dla każdej części zamówienia. Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: Część 1 - Montaż odnawialnych źródeł energii na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczekociny - część dotycząca instalacji fotowoltaicznych i solarnych 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, roboty budowlane instalacyjne, uruchomienie i przeprowadzenie procedury włączenia do sieci OSD mikroinstalacji fotowoltaicznych, a także zaprojektowanie i montaż instalacji solarnej na budynkach użyteczności publicznej na terenie Gminy Szczekociny. 2. Założono a. montaż instalacji fotowoltaicznych na 6 budynkach użyteczności publicznej: - Budynek administracyjny Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny, ul. Senatorska 2, Szczekociny; moc instalacji 31,0 kWp; liczba paneli 110; moc inwentera 30 kW; - Dział Pomocy Doraźnej w Szczekocinach, ul. Jana Pawła II 6, Szczekociny; moc instalacji 9,84 kWp; liczba paneli 34; moc inwentera 10 kW; - Przedszkole w Szczekocinach, ul. Jana Pawła II 3, Szczekociny; moc instalacji 15,66 kWp; liczba paneli 54; moc inwentera 15 kW; - Społeczna Szkoła Podstawowa im. 8 Pułku Ułanów księcia Józefa Poniatowskiego, ul. Śląska 86, Szczekociny; moc instalacji 9,84 kWp; liczba paneli 34; moc inwentera 10 kW; - Zespół Szkół Społecznych w Goleniowach, ul. T. Kościuszki 20, Goleniowy; moc instalacji 22,04 kWp; liczba paneli 76; moc inwentera 20 kW; - Zespół Szkół Społecznych im. Jana Pawła II w Rokitnie, Rokitno 34; moc instalacji 16,24 kWp; liczba paneli 56; moc inwentera 15 kW. b. Na budynku Działu Pomocy Doraźnej zamontowane zostaną kolektory słoneczne do podgrzewania ciepłej wody użytkowej; moc instalacji 11,9 kW, liczba paneli 8. 3. Montaż paneli fotowoltaicznych przewidziany jest przede wszystkim na dachach budynków. Dopiero po wykluczeniu możliwości montażu na dachach, możliwie jest ewentualne usytuowanie paneli na elewacji budynku. Montaż kolektorów przewidziany jest na dachu budynku Działu Pomocy Doraźnej. Dopiero po wykluczeniu możliwości montażu na dachu możliwe jest ewentualne usytuowanie paneli na elewacji budynku, balkonie, tarasie. W przypadku konieczności zmiany lokalizacji instalacji oze wymagana jest każdorazowa pisemna zgoda Zamawiającego. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak również opis sposobu wykonania zamówienia określa Program Funkcjonalno Użytkowy sporządzony przez Biuro Doradcze ALTIMA S.C. Małgorzata Grabowska i Paweł Syrek ul. Żeliwna 38, 40-599 Katowice stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ. Część 2 - Montaż odnawialnych źródeł energii na budynkach użyteczności publicznej w Gminie Szczekociny - modernizacja kotłowni przedszkola 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające modernizacji wbudowanej kotłowni wraz z wykonaniem koniecznych opracowań projektowych oraz uzyskaniem wszelkich pozwoleń, dla kotłowni wbudowanej w budynku Gminnego Przedszkola w Szczekocinach. 2. Zamówienie obejmuje: a. sporządzenie projektów w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót; b. sporządzeniu projektów wykonawczych; c. sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; d. wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów; e. przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskaniem odbiorów robót i przygotowaniem dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych instalacji i kotłowni po robotach remontowych i modernizacyjnych; f. opracowanie instrukcji obsługi i konserwacji kotłowni w języku polskim oraz przeszkolenie personelu odpowiedzialnego za eksploatację kotłowni w zakresie prowadzenia obsługi, konserwacji i serwisowania obiektu kotłowni. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak również opis sposobu wykonania zamówienia określa Program Funkcjonalno Użytkowy sporządzony przez Biuro Doradcze ALTIMA S.C. Małgorzata Grabowska i Paweł Syrek ul. Żeliwna 38, 40-599 Katowice stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ. 4.Wszystkie elementy i materiały pochodzące z rozbiórek stają się własnością Wykonawcy i powinny być usunięte z terenu budowy w sposób i w terminie niekolidującym z wykonaniem innych robót. Koszt związany z rozbiórką, transportem, zwałką (utylizacją) ww. materiałów Wykonawca winien zawrzeć w cenie ofertowej. Wszelkie koszty jak i pożytki dla Wykonawcy z tytułu ww. czynności przyjmuje się, że są one zbilansowane i tym samym uwzględnione w ostatecznej cenie ofertowej. Wykonawca winien na etapie przygotowania oferty ustalić rzeczywiste odległości odwozu materiałów przeznaczonych do utylizacji i uwzględnić to w cenie ofertowej. Materiały z rozbiórki Wykonawca usunie poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów ustawy o odpadach. Wykonawca we własnym zakresie zapozna się z przyszłym terenem budowy, miejscami składowania materiałów i utylizacji odpadów. 3. Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 4. Wymagany okres gwarancji na wykonane prace projektowe liczony od daty podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru dokumentacji projektowej (bez uwag) wynosi 10 lat. Okres rękojmi na prace projektowe jest równy okresowy gwarancji. 5. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty oraz na zainstalowane urządzenia liczony od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego (bez uwag) - wynosi co najmniej: 1. W ramach części nr 1: a) Panele fotowoltaiczne i solarne - 10 lat, b) Inwerter - 8 lat, c) Wykonane roboty budowlane - 5 lat, d) na zbiorniki c.w.u. i naczynia wzbiorcze - 8 lat, e) na pompy, zawory, sterowniki, armaturę - 3 lata. 2. W ramach części nr 2 - 3 lata. 3. Wyłączenie zobowiązań wynikających z gwarancji jakości nie może obejmować zwolnienia Wykonawcy z gwarancji w przypadku wad powstałych na skutek: a) zaników napięcia w sieci, b) obciążenia śniegiem, c) gradobicia, d) braku odbioru ciepła w sezonie urlopowym (przy włączonym programie urlop), e) skoków napięcia w sieci budynku. Wymagany termin rękojmi jest równy okresowi gwarancji. 6. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę: 1. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywać w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia czynności polegające na wykonaniu robót przygotowawczych oraz robót budowlano - montażowych określonych w Programie Funkcjonalno - Użytkowym pkt 7.2.3 (str. 8) oraz pkt. 7.2.4 (str. 10,11) programu funkcjonalno-użytkowego - część nr 1 oraz robót z zakresu modernizacji kotłowni pkt 7.2.3.1 (str. 6,7) programu funkcjonalno-użytkowego - część nr 2, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście wskazane roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. 2. Mając na względzie treść Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/28/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych (...) oraz ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 261), zwanej dalej ustawą oze, Zamawiający wymaga, aby instalator systemów fotowoltaicznych, słonecznych systemów grzewczych oraz kotłów i pieców na biomasę posiadał stosowny certyfikat, o którym mowa w art. 139 ust. 2 lub art. 145 ustawy oze. 7. Rozwiązania równoważne: 1. Tam gdzie w SIWZ, w tym w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU), został wskazany znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań "równoważnych" pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z PFU oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ w tym PFU. 2. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia poprzez odesłanie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. W przypadku wymaganego w PFU oznakowania i certyfikatów, Zamawiający akceptuje oznakowania i certyfikaty równoważne. 5. Ilekroć w PFU mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 6. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 8. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Priorytet IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii, Poddziałanie 4.1.1. Odnawialne źródła energii - ZIT.
II.4) Główny kod CPV: 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 10.06.2020 r. do dnia 30.09.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/09/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana terminu wykonania robót budowlano-montażowych z 30.09.2020 r. na 20.10.2020 r.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana terminu wykonania zamówienia z 30.09.2020 r. na 20.10.2020 r. spowodowana jest przedłużającą się procedurą przetargową. Zmiana terminu wykonania robót budowlano-montażowych może nastąpić ponad w sytuacji, gdy procedura udzielenia zamówienia ulegnie przedłużeniu ponad pierwotnie ustalony termin związania ofertą.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI SZCZEKOCINY
- "Bezgotówkowy zakup paliw płynnych na potrzeby pojazdów oraz urządzeń eksploatowanych przez Komunalny Zakład Budżetowy w 2025 roku".
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Szczekociny
więcej: przetargi SZCZEKOCINY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. 20 Października 2 w Środzie Wielkopolskiej
- Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji "Rozbudowa Szpitala Puckiego Sp. z o.o. o Blok Operacyjny, Aptekę, Dział Rehabilitacji i Pracownię Endoskopii"
- DZP.26.227.2024 Umowa ramowa na roboty budowlano-instalacyjne w branży instalacyjnej w budynkach administrowanych przez ZLM w Łodzi w podziale na 5 części.
- Dostosowanie dwóch klatek Budynku Rotacyjnego do wymogów ekspertyzy PPOŻ oraz ich remont wraz z wymianą balustrad.
- Remont i modernizacja zabytkowych budynków: LO Nr 1 im. mjra H. Sucharskiego w Kępnie i Oddziału Leczniczo-Rehabilitacyjnego w Grębaninie
- Roboty remontowe w gminnych lokalach mieszkalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych we Wrocławiu - 2 ZADANIA.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.