Ogłoszenie z dnia 2019-10-29
Ogłoszenie nr 560231106-N-2019 z dnia 29-10-2019 r.
Sandomierz: "Przebudowa ulicy Maciejowskiego i ulicy Cieśli w Sandomierzu"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 542179-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510105124-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sandomierz, Krajowy numer identyfikacyjny 83040992700000,
ul. Plac Poniatowskiego
3,
27-600
Sandomierz, woj.
świętokrzyskie, państwo
Polska, tel.
15 815 41 00, e-mail
przetargi@um.sandomierz.pl, faks
15 815 41 01.
Adres strony internetowej (url): www.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Przebudowa ulicy Maciejowskiego i ulicy Cieśli w Sandomierzu"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RZP.271.1.11.2019.JPA
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia dotyczy realizacji inwestycji polegającej na przebudowie ulic Cieśli i Maciejowskiego w Sandomierzu w zakresie jezdni, parkingów, chodników oraz oświetlenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: dokumentacja projektowa, specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, zawierające zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót - stanowiąca rozdział II SIWZ (dokumentacja techniczna) oraz rozdział III SIWZ (projekt umowy). Przedmiot umowy realizowany jest z Funduszu Dróg Samorządowych a wykonawca jest uczestnikiem ww. zadania. Dokumentacja składa się z projektów budowlano-wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót. Zestawienie głównych robót budowlanych podane zostało w przedmiarach robót. Ww. zestawienie (poszczególne pozycje przedmiarowe) mają charakter jedynie pomocniczy przy wycenie wartości robót przez Wykonawcę. Odpowiedzi udzielane na etapie postępowania przetargowego stanowią integralną część SIWZ. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające się. W ramach przedmiotu zamówienia należy: 1) wykonać również wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót, 2) wykonać również wszelkie inne prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji, 3) wykonać dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach. Wykaz głównych robót budowlanych objętych zadaniem: Zadanie inwestycyjne obejmuje przebudowę istniejących ulic Maciejowskiego i Cieśli w Sandomierzu na długości 0,69km. W stanie istniejącym w/w odcinek ulic Cieśli i Maciejowskiego stanowi jeden ciąg komunikacyjny. Ulice posiadają nawierzchnie bitumiczne o szerokości 5 do 6m oraz chodniki z kostki betonowej w złym stanie technicznym. Oświetlenie ulic jest mało wydajne, w złym stanie technicznym. Odwodnienie następuje poprzez system kanalizacji deszczowej. Na rozpatrywanym odcinku 0,69km, wzdłuż ulic zlokalizowane są zatoki parkingowe (9szt.) oraz zatoki autobusowe (2szt.). Przebudowa obejmuje wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej na obydwu ulicach, na odcinku 0,69km oraz wymianę krawężników i obrzeży chodnikowych. W ramach przebudowy wykonana zostanie ponadto regulacja i ujednolicenie szerokości jezdni na całym odcinku do 5,5m (2 pasy ruchu po 2,75m) a także regulacja szerokości chodników do wartości normatywnych. Nastąpi wykonanie nowej nawierzchni chodników oraz wykonanie nowej nawierzchni zatok parkingowych pozostających w złym stanie technicznym. Wymianie będą podlegać istniejące maszty i oprawy oświetleniowe na całym odcinku objętym przebudową. Istniejące wpusty deszczowe przewidziano do regulacji wysokościowej w ramach wymiany nawierzchni. Zmianie ulega lokalizacja zatoki autobusowej, wprowadzone zostaną również 2 nowe przystanki autobusowe. W ramach przebudowy wykonane zostanie nowe oznakowanie poziome i pionowe. Przewidziane roboty budowlane zmieniają parametry geometryczne ulic (szerokość, promień skrętu) w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego. Roboty budowlane konieczne do realizacji niniejszej inwestycji określa dokumentacja projektowa wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. UWAGA: Zamawiający zmienia rodzaj materiału krawężników, jakie należy zastosować w ramach realizowanej inwestycji - do wyceny i wbudowania na placu budowy należy przyjąć krawężniki betonowe. Wymiary i rodzaje pozostają jak w dokumentacji technicznej. Dokumentacja tj. projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - rozdz. II SIWZ. W ciągu 10 dni od zawarcia umowy Wykonawca przedłoży harmonogram rzeczowo- finansowy do zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności: - roboty budowlane, w tym m.in. brukarskie i związane z wykonywaniem nawierzchni z kostki betonowej; - roboty instalacyjne branży elektrycznej w zakresie budowy oświetlenia ulicznego; - roboty pomocnicze i porządkowe. Szczegóły określone są w § 7 projektu umowy - Rozdział III SIWZ. Wymagania Zamawiającego dotyczące podwykonawstwa: - Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. - Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, tj.: wykonanie prac w zakresie układania nawierzchni z kostki betonowej. - Zgodnie z art. 36 b Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. - Stosownie do treści art. 36b ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, iż jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 upzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. - Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenia o którym mowa w art. 25 a ust 1 upzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. - Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. - Szczegółowe wymagania Zamawiającego w zakresie ewentualnego podwykonawstwa określają postanowienia projekt umowy - stanowiącego rozdział III SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV:
45233330-1,
45233252-0,
45233340-4,
45233253-7,
45400000-1,
45231400-9,
45233290-8,
45112500-0
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji zadania :od dnia przekazania nieruchomości objętej robotami budowlanymi, które nastąpi w ciągu 10 dni od zawarcia Umowy do dnia 17.10.2019 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
16/10/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji zadania do dnia 28.10.2019
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji zadania do dnia 28.10.2019
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Opracowana dokumentacja techniczna, na podstawie której realizowane są roboty budowlane, przewidywała że krawężniki w ulicy Cieśli (od km 0+430 do km 0+535, przekrój poprzeczny D-D). przy parkingu zostaną częściowo zaasfaltowane. Wizualna ocena na etapie projektowania pozwalała założyć że są one w dobrym stanie - nie wykazywały zużycia. Jednak podczas przygotowywania krawężnika poprzez frezowanie przed układaniem nawierzchni asfaltobetonowej okazało się iż jego stan nie pozwala na wykonanie prac zgodnie z projektem. W trakcie frezowania ww. krawężniki uległy skruszeniu i spękaniu. Z uwagi na powyższe staje się zasadne zerwanie wszystkich krawężników na ww. odcinku. W zaistniałej sytuacji technologicznie najlepszym rozwiązaniem jest ułożenie w tym miejscu masy asfaltobetonowej. Zmiana technologii wymaga zatem wykonania robót rozbiórkowych oraz uzupełnienia powstałych ubytków, a w konsekwencji wydłużenia terminu realizacji zadania. Wnioskowane przez wykonawcę zmiany pozwolą w Jego ocenie na wykonanie robót budowlanych nawierzchniowych zgodnie ze sztuką budowlaną, a co za tym idzie w jakości, która pozwala Wykonawcy udzielić 5-letniego okresu gwarancji i pozbawi Wykonawcę konieczności ponoszenia kosztów napraw gwarancyjnych w przyszłości.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z SANDOMIERZA
- "Rozwój infrastruktury sportowej i drogowej oraz parkingów w Sandomierzu" z podziałem na 4 części (...)
- Dostawa wraz z montażem urządzenia myjącego na pojeździe Zamawiającego
- "Rozwój terenów inwestycyjnych poprzez poprawę warunków drogowych i budowę infrastruktury" z podziałem na 3 części:(...)
- Wykonanie usługi polegającej na "Utrzymaniu i konserwacji wyodrębnionych urządzeń oświetlenia ulic, placów, parkingów, parków, dróg, mostów stanowiących własność Gminy Sandomierz"
- Usługa zdrowotna: pielęgniarska domowa opieka długoterminowa dla uczestników projektu "Wsparcie osób niesamodzielnych w Gminie Sandomierz"
więcej: przetargi w Sandomierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont sieci wodno-kanalizacyjnej i częściowy remont szkoły"
- Budowa Parkingu Park&Ride w miejscowości Leszczyny w formule zaprojektuj i wybuduj
- ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA 2 PIĘTRA BUDYNKU OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO Z ZAMIESZKANIA ZBIOROWEGO (INTERNAT) NA SZKOŁĘ ORAZ ROZBUDOWA O WINDĘ
- Budowa Parkingu Park&Ride w miejscowości Górno w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa parkingu i drogi pożarowej na os. Pawlikowskiego 11 w Żorach oraz przebudowa oświetlenia ulicznego
- Przebudowa drogi gminnej nr 200527W w msc. Hołowczyce-Kolonia
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.