eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławZadanie nr 04330 pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WROF - ZADANIE D"CZĘŚĆ NR 1 Przystanek Wrocław Wojnów WschodniBudowa drogi dojazdowej.



Ogłoszenie z dnia 2020-11-26

Ogłoszenie nr 560239002-N-2020 z dnia 26-11-2020 r.

Wrocław: Zadanie nr 04330 pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WROF - ZADANIE D"CZĘŚĆ NR 1 Przystanek Wrocław Wojnów Wschodni: Budowa drogi dojazdowej.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: RPO WD 2014-2020; Oś Priorytetowa 5 Transport, Działanie 5.2 System Transportu kolejowego, Poddziałanie 5.2.2. System Transportu kolejowego - ZIT WrOF umowa nr

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 616712-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510002914-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, w imieniu i na rzecz której działają Wrocławskie Inwestycje Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław na podstawie pełnomocnictwa nr 19/I/Z/19 Prezydenta Wrocławia z dnia 16.04.2019



I. 1) NAZWA I ADRES: Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 20568529000000, ul. ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 71 77 10 905, e-mail magdalena.swiatek@wi.wroc.pl, faks 71 77 10 904.
Adres strony internetowej (url): www.wi.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zadanie nr 04330 pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WROF - ZADANIE D"CZĘŚĆ NR 1 Przystanek Wrocław Wojnów Wschodni: Budowa drogi dojazdowej.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP/72/PN/2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Część nr 1: Przystanek Wrocław Wojnów Wschodni: Zadanie 1.2 Budowa drogi dojazdowej do parkingu od drogi powiatowej o długości ok. 170 mb wg standardów opisanych w wytycznych Gminy Wrocław oraz budową jednostronnego chodnika z kostki betonowej o szerokości 2.0m, wzdłuż tej drogi wraz z budową prostopadłych do jezdni miejsc postojowych na długości ok. 100 mb zawierających w końcowej części 10 dwustronnych stojaków rowerowych; Przedmiot zamówienia w zakresie Części 1 obejmuje: 1) wykonanie dokumentacji projektowej (koncepcja, projekt budowlany, projekt wykonawczy, STWiORB, przedmiar robót, kosztorysy w zakresie uzgodnionym przez Zamawiającego w celu właściwej ewidencji środków trwałych) niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia; 2) wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1, oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania powierzonego zamówienia oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych Prawem; 3) uzyskanie decyzji umożliwiającej realizację robót budowlanych w rozumieniu Prawa Budowlanego; 4) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie; 5) uruchomienie obiektu i przekazanie do eksploatacji Zamawiającego; 6)wykonanie tablic informacyjnych i pamiątkowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr 1, został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71000000-8,

71400000-2,

71320000-7,

71222000-6,

71248000-8,

45100000-8,

45111200-0,

45200000-9,

45231000-5,

45233200-1,

45232410-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Części 1: 1. Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie zrealizowany w terminie 10 miesięcy od daty podpisania umowy z zachowaniem następujących terminów przejściowych: 1.1. 5 miesięcy od dnia podpisania Umowy na zakończenie wszystkich prac projektowych wraz z uzyskaniem wymaganych prawem wszystkich decyzji administracyjnych, 1.2. 9 miesięcy od dnia podpisania Umowy - zakończenie prac budowlanych, 1.3. 10 miesięcy od dnia podpisania Umowy - uzyskanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego decyzji koniecznej do dopuszczenia do użytkowania lub decyzji warunkującej to dopuszczenie; jeśli zgodnie z przepisami jest wydawane pozwolenie na użytkowanie - to uzyskanie tego pozwolenia, a jeśli pozwolenie na użytkowanie nie jest wydawane - to zakończenie procedury zawiadomienia właściwego organu o zakończeniu robót. 2. Za datę zakończenia realizacji całego przedmiotu umowy uważa się datę podpisania protokołu odbioru ostatecznego bez wad i usterek, a jeżeli w protokole tym zostały wymienione wady oraz roboty do wykonania - to datę protokolarnego potwierdzenia usunięcia przez Wykonawcę wad i ukończenia robót stwierdzonych w tym protokole.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
23/10/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
wykonanie dodatkowych robót budowlanych dot. zmiany sposobu włączenia drogi dojazdowej w drogę powiatową

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Biorąc pod uwagę następujące okoliczności: Na etapie realizacji umowy pojawiła się konieczność wykonania dodatkowych prac projektowych oraz robót dodatkowych, nie ujętych w dokumentacji projektowej opisującej przedmiot zamówienia na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, w zakresie konieczności zmiany sposobu włączenia drogi dojazdowej w drogę powiatową, a to na skutek finalnych uzgodnień Gminy Wrocław ze Starostwem Powiatowym. Koniecznym okazała się zmiana geometrii drogi powiatowej w miejscu włączenia drogi dojazdowej, tak aby wprowadzić na drodze powiatowej elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zakres PFU przewidywał jedynie zaprojektowanie i wykonanie włączenia drogi dojazdowej w drogę powiatową, bez dodatkowych elementów w postaci wyspy (azylu), a w konsekwencji poszerzenia jezdni drogi powiatowej i przebudowy skrzyżowania drogi gminnej dojazdowej z drogą powiatową nr 1535D (ul. Strachocińska). Strony wprowadzają do umowy nr ZP/PN/04330/02/2019 z dnia 20.12.2019r na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych wykonanie dodatkowych robót w zamian za zapłatę na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości: 213 802,35 zł brutto (słownie: dwieście trzynaście tysięcy osiemset dwa złote 35/100), tj. 173 823,05 zł netto (słownie: sto siedemdziesiąt trzy tysiące osiemset dwadzieścia trzy złote 05/100) plus podatek VAT 23% w kwocie 39 979,30 zł. Podstawą prawną dokonania takiej zmiany w umowie jest art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym możliwa jest zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli: "3) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej." Przedmiotowe roboty budowlane wyniknęły w toku realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie miał możliwości przewidzenia konieczności wykonania tych robót, pomimo dołożenia wszelkich starań na etapie postępowania o udzielenie zamówienia. Przedmiotowa zmiana o wartości 173 823,05 zł netto jest pierwszą zmianą dokonywaną w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt. 3) ustawy PZP. Nie przekracza zatem 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie i wynoszącej 896 014,00 zł netto, co przy spełnieniu wyżej opisanych przesłanek umożliwia jego wprowadzenie do umowy w drodze Aneksu nr 1. Wprowadzenie przedmiotowej zmiany nie prowadzi w żaden sposób do zmiany charakteru umowy podstawowej. Wykonanie powyższych prac było konieczne i niezbędne dla wykonania zamówienia podstawowego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.