Ogłoszenie z dnia 2020-11-26
Ogłoszenie nr 560239002-N-2020 z dnia 26-11-2020 r.
Wrocław: Zadanie nr 04330 pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WROF - ZADANIE D"CZĘŚĆ NR 1 Przystanek Wrocław Wojnów Wschodni: Budowa drogi dojazdowej.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: RPO WD 2014-2020; Oś Priorytetowa 5 Transport, Działanie 5.2 System Transportu kolejowego, Poddziałanie 5.2.2. System Transportu kolejowego - ZIT WrOF umowa nr
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 616712-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510002914-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
tak
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, w
imieniu i na rzecz której działają Wrocławskie Inwestycje Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław na podstawie pełnomocnictwa nr 19/I/Z/19 Prezydenta Wrocławia z dnia 16.04.2019
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 20568529000000,
ul. ul. Ofiar Oświęcimskich
36,
50-059
Wrocław, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
71 77 10 905, e-mail
magdalena.swiatek@wi.wroc.pl, faks
71 77 10 904.
Adres strony internetowej (url): www.wi.wroc.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zadanie nr 04330 pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce - Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WROF - ZADANIE D"CZĘŚĆ NR 1 Przystanek Wrocław Wojnów Wschodni: Budowa drogi dojazdowej.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP/72/PN/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część nr 1: Przystanek Wrocław Wojnów Wschodni: Zadanie 1.2 Budowa drogi dojazdowej do parkingu od drogi powiatowej o długości ok. 170 mb wg standardów opisanych w wytycznych Gminy Wrocław oraz budową jednostronnego chodnika z kostki betonowej o szerokości 2.0m, wzdłuż tej drogi wraz z budową prostopadłych do jezdni miejsc postojowych na długości ok. 100 mb zawierających w końcowej części 10 dwustronnych stojaków rowerowych; Przedmiot zamówienia w zakresie Części 1 obejmuje: 1) wykonanie dokumentacji projektowej (koncepcja, projekt budowlany, projekt wykonawczy, STWiORB, przedmiar robót, kosztorysy w zakresie uzgodnionym przez Zamawiającego w celu właściwej ewidencji środków trwałych) niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia; 2) wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1, oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania powierzonego zamówienia oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych Prawem; 3) uzyskanie decyzji umożliwiającej realizację robót budowlanych w rozumieniu Prawa Budowlanego; 4) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie; 5) uruchomienie obiektu i przekazanie do eksploatacji Zamawiającego; 6)wykonanie tablic informacyjnych i pamiątkowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części nr 1, został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
71000000-8,
71400000-2,
71320000-7,
71222000-6,
71248000-8,
45100000-8,
45111200-0,
45200000-9,
45231000-5,
45233200-1,
45232410-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Części 1: 1. Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie zrealizowany w terminie 10 miesięcy od daty podpisania umowy z
zachowaniem następujących terminów przejściowych: 1.1. 5 miesięcy od dnia podpisania Umowy na zakończenie wszystkich prac projektowych wraz z uzyskaniem wymaganych prawem wszystkich decyzji administracyjnych, 1.2. 9 miesięcy od dnia podpisania Umowy - zakończenie prac budowlanych, 1.3. 10 miesięcy od dnia podpisania Umowy - uzyskanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego decyzji koniecznej do dopuszczenia do użytkowania lub decyzji warunkującej to dopuszczenie;
jeśli zgodnie z przepisami jest wydawane pozwolenie na użytkowanie - to uzyskanie tego pozwolenia, a jeśli pozwolenie na użytkowanie nie jest wydawane - to
zakończenie procedury zawiadomienia właściwego organu o zakończeniu robót. 2. Za datę zakończenia realizacji całego przedmiotu umowy uważa się datę podpisania
protokołu odbioru ostatecznego bez wad i usterek, a jeżeli w protokole tym zostały wymienione wady oraz roboty do wykonania - to datę protokolarnego potwierdzenia
usunięcia przez Wykonawcę wad i ukończenia robót stwierdzonych w tym protokole.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
23/10/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
wykonanie dodatkowych robót budowlanych dot. zmiany sposobu włączenia drogi dojazdowej w drogę powiatową
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Biorąc pod uwagę następujące okoliczności:
Na etapie realizacji umowy pojawiła się konieczność wykonania dodatkowych prac projektowych oraz robót dodatkowych, nie ujętych w dokumentacji projektowej opisującej przedmiot zamówienia na etapie postępowania o udzielenie zamówienia,
w zakresie konieczności zmiany sposobu włączenia drogi dojazdowej w drogę powiatową, a to na skutek finalnych uzgodnień Gminy Wrocław ze Starostwem Powiatowym.
Koniecznym okazała się zmiana geometrii drogi powiatowej w miejscu włączenia drogi dojazdowej, tak aby wprowadzić na drodze powiatowej elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zakres PFU przewidywał jedynie zaprojektowanie i wykonanie włączenia drogi dojazdowej w drogę powiatową, bez dodatkowych elementów w postaci wyspy (azylu), a w konsekwencji poszerzenia jezdni drogi powiatowej i przebudowy skrzyżowania drogi gminnej dojazdowej z drogą powiatową nr 1535D (ul. Strachocińska).
Strony wprowadzają do umowy nr ZP/PN/04330/02/2019 z dnia 20.12.2019r na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych wykonanie dodatkowych robót w zamian za zapłatę na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości: 213 802,35 zł brutto (słownie: dwieście trzynaście tysięcy osiemset dwa złote 35/100),
tj. 173 823,05 zł netto (słownie: sto siedemdziesiąt trzy tysiące osiemset dwadzieścia trzy złote 05/100) plus podatek VAT 23% w kwocie 39 979,30 zł. Podstawą prawną dokonania takiej zmiany w umowie jest art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym możliwa jest zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli:
"3) zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając
z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej."
Przedmiotowe roboty budowlane wyniknęły w toku realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie miał możliwości przewidzenia konieczności wykonania tych robót, pomimo dołożenia wszelkich starań na etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Przedmiotowa zmiana o wartości 173 823,05 zł netto jest pierwszą zmianą dokonywaną w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt. 3) ustawy PZP. Nie przekracza zatem 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie i wynoszącej 896 014,00 zł netto, co przy spełnieniu wyżej opisanych przesłanek umożliwia jego wprowadzenie do umowy w drodze Aneksu nr 1.
Wprowadzenie przedmiotowej zmiany nie prowadzi w żaden sposób do zmiany charakteru umowy podstawowej. Wykonanie powyższych prac było konieczne i niezbędne dla wykonania zamówienia podstawowego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- budowa nowego systemu grzewczo-chłodniczo-wentylacyjnego w hali nr 1/2 w miejsce istniejącego systemu HOVAL
- Usługa sadzenia drzew i krzewów wraz z trzyletnią pielęgnacją na terenach zarządzanych przez ZZK.
- Dostawa, montaż, instalacja, konfiguracja i uruchomienie 2 Książkomatów, integracja z systemem bibliotecznym, przeprowadzenie szkoleń, pomoc i asysta techniczna w dniu oddania urządzeń do użytkowania
- Remont i termomodernizacja dachu budynku Przedszkola nr 49 przy ul. Borowskiej 181 we Wrocławiu
- Dostawa i montaż mebli biurowych oraz krzeseł do pomieszczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego
- Przebudowa i remont dachów oraz elewacji budynków A i B wraz z tarasami Przedszkola nr 104 przy ul. Niedźwiedziej 26-28 we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie środowiskowego domu samopomocy poprzez rozbiórkę, rozbudowę, przebudowę i adaptację budynku mieszczącego się pod adresem Zawoja 35A
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegających na: Część I - Przebudowie ściany frontowej, Część II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
- Remont łazienki w Dziale Żywienia w budynku SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
- Przybudowa sali gimnastycznej w SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Sopocie
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Przebudowa drogi 1274K Proszowice - Koszyce w zakresie 0+000-19+000 km oraz pełnienie nadzoru autorskiego
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na potrzeby realizacji zadania pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Narew"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.