Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-04
Świecie nad Osą: Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś
Numer ogłoszenia: 5602 - 2013; data zamieszczenia: 04.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , 1, 86-341 Świecie nad Osą, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4661613, faks 056 4661621.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiecie.ug.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś. I. Dane ogólne Przedmiotem zamówienia jest stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo na działkach nr 20 (obręb Szarnoś) i 131/1, 133, 134, 136 (obręb Lisnowo). W chwili obecnej teren przyległy do jeziora Szańcowego jest łąka z dostępem do jeziora i z istniejącym pomostem, który nadaje się do remontu. Pomost przeznaczony do remontu posiada wymiary: 2,00m x22,40m. Niniejsze opracowanie ma na celu zagospodarowanie terenu na potrzeby mieszkańców Gminy Świecie nad Osą i przyjezdnych turystów. Teren zostanie podzielony na trzy strefy to jest: - miejsca postojowe na samochody i rowery, - plac zabaw dla najmłodszych i zaplecze sanitarne, - plażę z pomostem oraz placem na rekreacje. Jako dojazd do miejsca objętego opracowaniem projektuje się przebudowę nawierzchni istniejącej drogi, która obecnie jest o nawierzchni gruntowej. Plaża będzie czynna sezonowo w okresie od 01.06. do 31.08. każdego roku. Miejsce postojowe na samochody, rowery i kontenery sanitarne zostanie utwardzone płytami ażurowymi. Dla letników zaprojektowano pomost drewniany o długości łącznej 25,00m i szerokości 2,00m. Dodatkowo dla najmłodszych milusińskich zaprojektowano plac zabaw wyposażony w zabawki jako elementy małej architektury. Montaż elementów małej architektury wykona firma dostarczająca małą architekturę - warunek uzyskania gwarancji. Elementy montowane zgodnie z wewnętrznymi zasadami montażu dostawcy elementów. Elementy małej architektury muszą posiadać trzyletni okres gwarancji i stosowne certyfikaty wymagane przepisami prawa oraz muszą być zgodne z polskimi i europejskimi normami. Elementy małej architektury powinny występować w podanych ilościach i posiadać następujące parametry: - huśtawka wahadłowa podwójna z siedziskami prostym i typu pampers - 2 szt., Max. wysokość upadku - 1,35 m; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - 3,55 x 2,05 x 2,35 m; Powierzchnia zderzenia - 8,0 x 3,0 m; Pole powierzchni zderzenia - 24,0 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 22,0 m; Huśtawka wykonana z drewna bezrdzeniowego, o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm. Belki połączone ze sobą poprzez siodłowe zakończenie zabezpieczające przed obrotem wokół własnej osi i rozchwianiem. Nogi huśtawki pochylone w dwóch płaszczyznach. Łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej. Siedziska - metalowy stelaż w oprawie z tworzywa. - huśtawka wagowa - 2 szt., Max. wysokość upadku - 0,60 m; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - 3,05 x 0,15 x 1,00 m; Powierzchnia zderzenia - 4,95 x 2,15 m; Pole powierzchni zderzenia - 9,50 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 12,35 m; Ramię huśtawki wykonane z drewna klejonego o średnicy 100 mm, połączone z osią obrotu za pomocą dwustronnych, stalowych kształtowników malowanych proszkowo. Oś obrotu na czterech uszczelnionych łożyskach kulkowych. Stalowa noga zabetonowana bezpośrednio w gruncie. Uchwyty na dłonie wykonane z wysokoudarowego plastiku z szerokim (bezpiecznym) zakończeniem. Elementy nawiązujące kształtem do głowy zwierzęcia oraz siedziska wykonane z płyt. - sprężynowiec - 2 szt., Max. wysokość upadku - 0,55 m; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - max 0,95 x 0,25 x 0,95 m; Powierzchnia zderzenia - 3,0 m; Pole powierzchni zderzenia - 7,1 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 9,5 m; Korpus sprężynowca wykonany z płyty HDPE. Uchwyty na dłonie oraz oparcia na stopy wykonane z tworzywa wysokoudarowego z szerokim (bezpiecznym) zakończeniem, natomiast siedziska ze sklejki antypoślizgowej. Sprężyna stalowa malowana proszkowo. Urządzenie posadowione w gruncie za pomocą prefabrykowanego betonowego fundamentu. - karuzela - 1 szt., Max. wysokość upadku - nie dotyczy; Wymiary (dł. x szer. x wys.) - max 1,55 x 1,55 x 0,70 m; Powierzchnia zderzenia - 5,55 x 5,55 m; Pole powierzchni zderzenia - 24,20 m2; Obwód powierzchni zderzenia - 17,45 m; Ramiona karuzeli wykonane ze stali pomalowanej proszkowo. Talerz z granulatu gumowanego zespolonego klejem (bezpieczna nawierzchnia) - ławostół - 6 szt., Wymiary (dł. x szer.) - max 2,00 x 1,30 m; Wysokość siedziska - 0,40 m; Wysokość całkowita - 0,85 m; Belki o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, wykonane z drewna bezrdzeniowego powlekanego wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Słupy nośne oraz belki poziome połączone ze sobą prostopadle w jednej osi poprzez siodłowe zakończenie, zabezpieczające przed obrotem wokół własnej osi i rozchwianiem. Słupy nośne i belki poziome zakończone zaokrągleniem o promieniu 50 mm. - ławka wolnostojąca - 6 szt., Wymiary (dł. x szer.) - max 1,70 x 0,65 m; Wysokość siedziska - 0,40 m; Wysokość całkowita - 0,85 m; Belki o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, wykonane z drewna bezrdzeniowego powlekanego wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Siedzisko oraz oparcie wykonane z desek impregnowanych. - kosz na śmieci drewniany - 1 szt.,: Wymiary (śred. x wys.) - max 0,45 x 0,60 m; Wysokość całkowita - 0,80 m; Konstrukcja kosza z belek o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, powlekanych wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Belki zakończone zaokrągleniem o promieniu 50 mm. Kosz wykonany z półwałków 60 mm, wewnątrz wkład metalowy. - Tablica informacyjna - 1 szt., Wymiary (szer. x dł.) - max 0,30 x 1,00 m; Wysokość całkowita - 1,90 m; Belki o przekroju okrągłym i średnicy 100 mm, wykonane z drewna bezrdzeniowego powlekanego wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią. Daszek i tablica wykonane ze sklejki wodoodpornej. Na okres letni sezonowo od 01.06 do 31.08 zostaną wynajęte kabiny sanitarne tj.: - kontener sanitarny damski z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych - 1 szt., - kontener sanitarny męski - 1 szt., II. Dane konstrukcyjno - materiałowe: 2.1. Utwardzenie terenu - płyty ażurowe gr. 10 cm (620,00 m2) na podsypce z piasku i humusu gr. 5 cm zagęszczonej do Id=0,65. 2.2. Pomost drewniany - zaprojektowano z drewna klasy C33. Słupy o średnicy 300 mm będą wbite w grunt dna jeziora na głębokość 150 cm. Słupy należy ciśnieniowo zaimpregnować w tartaku solami, a potem w wysokiej temperaturze nasycić olejem lnianym. Najwrażliwszy na gnicie fragment podpór drewnianych znajduje się w pobliżu lustra wody należy go zabezpieczyć, zwęglając powierzchnie tego miejsca opalarką. Do słupów należy umocować oczepy o przekroju 18 x 18 cm, na których mocowane będą podwaliny o przekroju 18 x 18 cm. Ostatnim elementem będą deski grubości 50 mm mocowane do podwalin. Najpierw oczepy, podwaliny oraz deski należy zabezpieczyć rozpuszczalnikowym, głęboko penetrującym gruntem. Jest to impregnat, który skutecznie zabezpieczy drewno przed grzybami pleśniowymi, siniznowymi oraz owadami żerującymi w drewnie. Następnie na drewno należy położyć olej do drewna, który głęboko wniknie w drewno, zabezpieczając je przed niszczącym wpływem wody - hydrofobizacja. Nowo projektowany pomost będzie posiadał wymiary 2,00m x 25,00m. 2.3. Istniejący pomost do remontu - należy wymienić uszkodzone elementy drewniane, które należy zabezpieczyć rozpuszczalnikowym, głęboko penetrującym gruntem. Jest to impregnat, który skutecznie zabezpieczy drewno przed grzybami pleśniowymi, siniznowymi oraz owadami żerującymi w drewnie. Następnie na drewno należy położyć olej do drewna, który głęboko wniknie w drewno, zabezpieczając je przed niszczącym wpływem wody - hydrofobizacja. Elementy stalowe należy zabezpieczyć preparatem antykorozyjnym, po uprzednim ich oczyszczeniu z rdzy i starej farby, a następnie pomalować podwójnie farbą wierzchniego krycia. Istniejący pomost przeznaczony do remontu posiada wymiary 2,00m x 22,40m. 2.4. Miejsce pod rekreację - z całej działki tj. powierzchni 820,00 m2 należy zdjąć humus grubości około 40 cm, a następnie w jego miejsce należy nawieźć piasek drobnoziarnisty plażowy gr. 50 cm po zagęszczeniu. W związku z tym że jezioro nie ma nawierzchni piaszczystej na długości całej plaży około 45,0 m projektuje się nawiezienie piasku na szerokość pasa 18,50 m o grubości warstwy piasku średnio 50 cm po zagęszczeniu. Przedtem jednak należy wybagrować istniejącą trzcinę oraz zielsko na całej długości plaży około 45,00 mb i szerokości około 20,00m. 2.5. Zieleń - pozostały obszar działki o powierzchni 1335,00 m2 należy zrekultywować, wyrównać i obsiać trawą sportową. 2.6. Instalacje: Toalety przenośne posiadają swój zbiornik na wodę oraz swój zbiornik na fekalia w związku z czym nie zachodzi potrzeba rozbudowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na potrzeby planowanego przedsięwzięcia. Wody opadowe i pośniegowe zostaną odprowadzone powierzchownie po terenie działki Inwestora. 2.7. Droga dojazdowa 2.7.1. Zakres obejmuje wykonanie przebudowy nawierzchni drogi dojazdowej oraz miejsc postojowych do planowanego miejsca rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś. Przebudowa nawierzchni drogi polega na wykonaniu podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm, a następnie wykonaniu nawierzchni z płyt betonowych ażurowych. Zaprojektowano drogę szerokości 2,0 m i długości 200,00m ograniczoną korytkami ściekowymi płytkimi typu D. Na środkowym odcinku drogi - wykorzystując istniejące ukształtowanie terenu zaprojektowano mijankę. Trwała i bezpieczna droga, przejezdna przez cały rok dla wszelkich pojazdów, zapewni lepszą dostępność komunikacyjną terenów rekreacji nad jeziorem. Przebudowana nawierzchnia drogi poprawi zdecydowanie warunki bezpieczeństwa oraz walory użytkowe dla wszystkich jej użytkowników. Koszty utrzymania drogi ulegną zmniejszeniu (przy istniejącej obecnie nawierzchni gruntowej są znaczne, co wynika z wielokrotnych zabiegów utrzymaniowych - konieczność uzupełniania i naprawiania ulegających rozjeżdżeniu i rozmyciu poboczy). 2.7.2. Opis stanu istniejącego - na całym projektowanym odcinku droga gminna posiada przekrój szlakowy. Przebiega przez obszar upraw rolnych. Droga posiada nawierzchnię gruntową. Droga przebiega zgodnie z istniejącym ukształtowaniem terenu. Przebudowa nawierzchni drogi w ramach inwestycji zapewni zwiększenie jej trwałości na czynniki wynikające z warunków odbywającego się ruchu oraz oddziaływania czynników atmosferycznych. 2.7.3. Opis stanu projektowanego - projektowany odcinek przebudowywanej nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Lisnowo według klasyfikacji określonej w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Marskiej jest drogą klasy D. Droga obsługuje przyległy teren bez ograniczeń. Przy projektowaniu kierowano się następującymi przesłankami: - dostosowaniem parametrów technicznych drogi do przewidywanego ruchu wykorzystując granice istniejącego pasa drogowego; - dostosowaniem ukształtowania drogi w planie i przekroju podłużnym do konfiguracji terenu; - dostępnością materiałów miejscowych; - odwodnieniem powierzchniowym na przyległy teren. Głównym zadaniem drogi jest obsługa przyległego terenu, a przede wszystkim umożliwienie dogodnego dojazdu do projektowanego miejsca rekreacji i wypoczynku nad jeziorem. 2.7.4. Parametry techniczne drogi - na przebudowywanym odcinku projektuje się przekrój drogowy o nawierzchni z płyt ażurowych betonowych na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Podstawowe parametry drogi: - klasa drogi - D - szerokość nawierzchni jezdni - 2,0 m - długość drogi - 200,00m - spadek poprzeczny nawierzchni daszkowy - 2 % - spadek pobocza - 8 % - konstrukcja nawierzchni dla ruchu lekkiego - KR 1 2.7.5. Konstrukcja nawierzchni - projektuje się konstrukcję nawierzchni dla ruchu KR 1. Projektowana konstrukcja nawierzchni na poszerzeniach; - warstwa ścieralna - płyty ażurowe -10 cm - podsypka z piasku i humusu - 5 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm. Zjazd z drogi powiatowej - kostka betonowa gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5cm 2.7.6. Przekrój podłużny - niweletę nawierzchni drogi należy optymalnie dostosować do istniejącego ukształtowania terenu w taki sposób, aby utrzymać jednakową grubość układanych warstw nawierzchni i dowiązać się do istniejących wjazdów, zapewniając jednocześnie prawidłowe odwodnienie drogi. 2.7.7. Odwodnienie - odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy drogi będzie zapewnione poprzez zastosowanie odpowiednich pochyleń poprzecznych i podłużnych na przyległy teren. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w: 1) Dokumentacji technicznej wraz z opisem technicznym 2) Przedmiarze robót, 3) Specyfikacji wykonania i odbioru robót. Ponadto w drodze przetargu: Wykonawca zapewni pełną obsługę geodezyjną, sporządzi dokumentację powykonawczą, w tym dokumentację geodezyjną wykonawczą dla zrealizowanych robót - zgodnie z obowiązującymi przepisami, umożliwiającą naniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków i ewidencji sieci uzbrojenia terenu, oraz kopię mapy powstałej w oparciu o geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. Zamówienie należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami. Odbiory dokonywane będą zgodnie z przepisami prawa budowlanego i obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót określonych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.20.00 - Budowa infrastruktury wypoczynkowej na terenach nadwodnych 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 9000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) w terminie do 21 stycznia 2013r. do godz. 1000. Wadium należy wnieść w jednej z form zgodnych z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium w formie gotówki należy wpłacić w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek prowadzony w Banku Spółdzielczym w Łasinie na konto nr 92 9500 0008 0000 0752 2000 0053 z dopiskiem wadium do przetargu na: Stworzenie miejsc rekreacji i wypoczynku nad jeziorem w miejscowości Lisnowo i Szarnoś. Dokument potwierdzający wpłatę musi być dołączony do oferty.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający informuje, iż niniejsze zamówienie nie wymaga posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji. Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty według formuły spełnia-nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających typem i rodzajem przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorów. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.; protokoły odbioru lub inne dokumenty w tym zakresie). Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie jeżeli wykonał należycie co najmniej trzy roboty budowlane odpowiadające przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł ogółem. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty według formuły spełnia-nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty według formuły spełnia-nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającym uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (zgodnie z Prawem Budowlanym) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i drogowej. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty według formuły spełnia-nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, ze jest ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 400.000,00 złotych. Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty według formuły spełnia-nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszędzie tam gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych lub przedmiarach robót do opisu zastosowanych materiałów lub innej części zamówienia użyto nazwy marki/ producenta przyjmuje się, że mogą być zastosowane rozwiązania równoważne (nie gorsze). Wskazanie marki/producenta ma charakter jedynie przykładowy i użyte jest w celu określenia standardów jakościowych i klasy wymaganych w odniesieniu do stosowanych materiałów. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu spowodowaną: klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi (niewypały, wykopaliska archeologiczne)terminów przewidzianych w umowie w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, do zaistnienia których Zamawiający się nie przyczynił, których skutki uniemożliwiły wykonanie przedmiotowej umowy zgodnie z jej treścią. W przypadku gdy zmianie ulegnie termin wykonania umowy Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia płatności częściowych tj. po upływie pierwotnego terminu wykonania umowy zapłatę za zrealizowany zakres robót. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy w przypadku zaistnienia konieczności usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej zapobiegających powstaniu wad przedmiotu umowy, wprowadzenia nowych korzystnych rozwiązań projektowych, które nie wykraczają poza zakres przedmiotu zamówienia, Zamawiający z własnej inicjatywy lub z inicjatywy Wykonawcy dokona wprowadzenia tych zmian do projektu, a Wykonawca zobowiązuje się do ich wykonania. 4. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania materiałów zamiennych jeżeli jest to uzasadnione ze względów technologicznych lub innych ważnych powodów. 5. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany treści umowy w przypadku zmiany przepisów podatkowych, które będą powodowały zmianę stawki VAT. 6. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany co do osób reprezentujących strony w procesie budowlanym (kierownik budowy, kierownik robót, inspektor nadzoru, itp.).w przypadku gdy wskazana przez Wykonawcę osoba z ważnych powodów nie będzie mogła pełnić tej funkcji. Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę osoby tylko wtedy gdy wskazana przez Wykonawcę osoba będzie posiadała odpowiednie kwalifikacje, zgodnie z wymogami SIWZ. 7. Zamawiający przewiduje możliwość wykonania zamówień dodatkowych w przypadku spełnienia przesłanek określonych w art. 67 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wynagrodzenie za roboty dodatkowe będzie miało charakter wynagrodzenia kosztorysowego. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z wykonania części zakresu robót. Podstawą do ustalenia ewentualnej korekty będzie kosztorys ofertowy. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art.140 ust.3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca nie ma prawa do przelania, bez zgody Zamawiającego, wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swiecienadosa.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Świecie nad Osą
Świecie nad Osą 1
86-341 Świecie nad Osą
pok. nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Świecie nad Osą Świecie nad Osą 1 86-341 Świecie nad Osą pok. nr 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach środkach 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa objętego osią priorytetową 4 - Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa zawartą w Programie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 160051K Sokołowice Stara Wieś w miejscowości Sokołowice w km 0+000-0+398
- Remont drogi gminnej nr 110856L w miejscowości Potok Senderki od km 0+005,97 do km 0+984,29
- "Budowa drogi gminnej w m. Leopoldów"
- "Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 892 od skrzyżowania z DW897 do granicy państwa" w ramach zadania "Łączymy Pogranicze Karpat Wschodnich".
- Remont cząstkowy dróg gruntowych poprzez umocnienie płytami typu JOMB na terenie miasta i gminy Murowana Goślina w 2024 r.
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.