eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Namys³ówPrzebudowa zagospodarowania terenu pa³acowo-parkowego O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-07-29



Og³oszenie nr 567712-N-2020 z dnia 2020-07-29 r.

O¶rodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych: Przebudowa zagospodarowania terenu pa³acowo-parkowego O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014 - 2020, Dzia³anie 5.1 Ochrona ró¿norodno¶ci biologicznej

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: O¶rodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych, krajowy numer identyfikacyjny 29089000000000, ul. Woskowice Ma³e  15 , 46-100  Namys³ów, woj. opolskie, pañstwo Polska, tel. 774 196 555, e-mail olo.sekretariat@wp.pl, faks 774 196 522.
Adres strony internetowej (URL): www.olo.biuletyn.info.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny (proszê okre¶liæ):
Samodzielny Publiczny Zak³ad Opieki Zdrowotnej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.olo.biuletyn.info.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.olo.biuletyn.info.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
w formie pisemnej (orygina³)
Adres:
O¶rodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych, ul. Pa³acowa 15, Woskowice Ma³e, 46-100 Namys³ów, Sekretariat


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa zagospodarowania terenu pa³acowo-parkowego O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych
Numer referencyjny: 3/ZP/2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia: Przebudowa zagospodarowania terenu pa³acowo-parkowego O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych w ramach projektu "Ochrona i promocja ró¿norodno¶ci biologicznej obszaru chronionego krajobrazu na terenie Gminy Domaszowice, Nadle¶nictwa Namys³ów oraz obszarów parkowych i wodnych na przyk³adzie OLO w Woskowicach Ma³ych" realizowanego w ramach osi Priorytetowej V Ochrona ¶rodowiska, dziedzictwa kulturowego i kultury, Dzia³anie 5.1 Ochrona ró¿norodno¶ci biologicznej. Zakres prac: I. Nawierzchnie: - demonta¿ istniej±cych nawierzchni, - budowa alejek parkowych z nawierzchni mineralnej z obrze¿ami z kostki granitowej, - budowa "dzikiej ¶cie¿ki" z p³askich kamieni przero¶niêtych traw±. II. Ma³a architektura: - usuniêcie istniej±cych elementów ma³ej architektury, które s± w z³ym stanie technicznym, - dostawa i monta¿ ³awek parkowych, koszy na odpadki oraz tablic informacyjnych, - wykonanie p³yty fundamentowej pod altanê, - wykonanie altany parkowej. III. Umocnienie brzegu zbiornika wodnego. IV. Roboty przygotowawcze pod nasadzenia: - ¶cinka drzew, - mechaniczne karczowanie pni, - wywo¿enie d³u¿yc, karpiny i ga³êzi, - oczyszczenie terenu po karczowaniu, - dowóz i rozrzucenie ziemi kompostowej, - rêczne przekopanie gleby, - wy¶cie³anie terenu do nasadzeñ agrotkanin±, - zabezpieczenie drzew o ¶rednicy do 30 cm na okres wykonywania robót ziemnych. V. Nasadzenia - sadzenie drzew li¶ciastych, krzewów iglastych i li¶ciastych, krzewów ró¿ i traw ozdobnych, - zabezpieczenie nasadzonych drzew palikami, - monta¿ obrze¿y trawnikowych, - mulczowanie kor±, - wype³nienie przestrzeni miêdzy ro¶linami kruszywem granitowym - grysem, - odm³adzanie starszych drzew VI. Wykonanie trawników. VII. Pielêgnacja w okresie gwarancyjnym. 2. Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, Specyfikacj± Istotnych Warunków Zamówienia, projektem budowlanym, przedmiarem robót, Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), decyzj± nr AB.6740.321.350.2019 z dnia 26.11.2019 r. zatwierdzaj±c± projekt budowlany i udzielaj±c± pozwolenia na budowê, pozwoleniem nr 620/N/2017 z dnia 02.08.2017 r. Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniem nr 741/N/2019 z dnia 08.08.2019 r. Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków opracowanymi na potrzeby niniejszego zamówienia oraz zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i normami, sztuk± budowlan±, zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej zapewniaj±c bezpieczne i higieniczne warunki pracy. 3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w za³±czniku nr 1 do SIWZ. 4. Nale¿y wykonaæ odpowiednie dokumenty porealizacyjne: a) dokumentacjê powykonawcz± z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, b) geodezyjny operat powykonawczy, c) kompletny wniosek o uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie / zg³oszenie zakoñczenia robót przez Zamawiaj±cego. 5. Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV): G³ówny kod CPV: 45233262-3 Roboty budowlane w zakresie stref ruchu pieszego Dodatkowe kody CPV: 45112711-2 Roboty w zakresie kszta³towania parków 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojonego 45223220-4 Roboty zadaszeniowe 45421160-3 Instalowanie wyrobów metalowych 45243300-5 Roboty budowlane w zakresie opaski brzegowej 77310000-6 Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych. 6. Wykonawca zobowi±zany jest we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zabezpieczyæ odpowiedni sprzêt i materia³y do wykonywania przedmiotu zamówienia. 7. Sk³adaj±cy oferty Wykonawcy zobowi±zani s± do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami, które w jakikolwiek sposób mog± wp³ywaæ lub odnosiæ siê do dzia³añ podejmowanych w zwi±zku z przetargiem i w nastêpstwie podpisania umowy. 8. Wykonawcy s± odpowiedzialni za staranne zaznajomienie siê ze SIWZ wraz z jej dodatkami, w tym równie¿ przedmiarami robót (elementy pomocnicze), dokumentacj± techniczno-budowlan±, specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót, wszelkimi zmianami do SIWZ sporz±dzonymi w okresie przetargowym oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotycz±cych poszczególnych warunków i obowi±zków, które mog± w jakikolwiek sposób oddzia³ywaæ na sumê czy istotê oferty lub na wykonanie robót - wskazana wizyta w miejscu realizacji robót. 9. Wymagany przez Zamawiaj±cego min. okres gwarancji - 60 miesiêcy. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy ni¿ 60 miesiêcy, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SIWZ. 10. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SIWZ i ofercie. 11. Nie dopuszcza siê sk³adania ofert czê¶ciowych. Oferty, które nie bêd± obejmowa³y wszystkich elementów sk³adowych przedmiotu zamówienia zostan± odrzucone. 12. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 13. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67, ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. 14. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonanie czê¶ci zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia. 15. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 36b ustawy ¿±da podania przez Wykonawcê w formularzu oferty czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ Podwykonawcom i podania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania czê¶ci przedmiotu zamówienia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez któr± nale¿y rozumieæ umowê w formie pisemnej o charakterze odp³atnym, której przedmiotem s± dostawy lub us³ugi stanowi±ce czê¶æ zamówienia publicznego, zawart± pomiêdzy wybranym przez Zamawiaj±cego Wykonawc± a innym podmiotem (Podwykonawc±), a w przypadku zamówieñ publicznych na roboty budowlane tak¿e miêdzy Podwykonawc± a dalszym Podwykonawc± lub dalszymi Podwykonawcami. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywaæ zamówienia przy udziale Podwykonawców, nale¿y wpisaæ w formularzu oferty "nie dotyczy" lub inne sformu³owanie. Je¿eli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wype³niony Zamawiaj±cy uzna, i¿ zamówienie zostanie wykonane si³ami w³asnymi, bez udzia³u Podwykonawcy. 16. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp), osób realizuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, tj.: osoby wykonuj±ce wskazane poni¿ej czynno¶ci/prace fizyczne, operatorzy sprzêtu, maszyn i urz±dzeñ, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z pó¼n. zm.) na okres co najmniej równy okresowi realizacji przedmiotu umowy, tj. od daty rozpoczêcia robót do dnia ich zakoñczenia. Zakres czynno¶ci zwi±zanych z przedmiotem/realizacj± zamówienia obejmuje czynno¶ci polegaj±ce w szczególno¶ci na: I. Nawierzchnie: - demonta¿ istniej±cych nawierzchni, - budowa alejek parkowych z nawierzchni mineralnej z obrze¿ami z kostki granitowej, - budowa "dzikiej ¶cie¿ki" z p³askich kamieni przero¶niêtych traw±. II. Ma³a architektura: - usuniêcie istniej±cych elementów ma³ej architektury, które s± w z³ym stanie technicznym, - dostawa i monta¿ ³awek parkowych, koszy na odpadki oraz tablic informacyjnych, - wykonanie p³yty fundamentowej pod altanê, - wykonanie altany parkowej. III. Umocnienie brzegu zbiornika wodnego. IV. Roboty przygotowawcze pod nasadzenia: - ¶cinka drzew, - mechaniczne karczowanie pni, - wywo¿enie d³u¿yc, karpiny i ga³êzi, - oczyszczenie terenu po karczowaniu, - dowóz i rozrzucenie ziemi kompostowej, - rêczne przekopanie gleby, - wy¶cie³anie terenu do nasadzeñ agrotkanin±, - zabezpieczenie drzew o ¶rednicy do 30 cm na okres wykonywania robót ziemnych. V. Nasadzenia - sadzenie drzew li¶ciastych, krzewów iglastych i li¶ciastych, krzewów ró¿ i traw ozdobnych, - zabezpieczenie nasadzonych drzew palikami, - monta¿ obrze¿y trawnikowych, - mulczowanie kor±, - wype³nienie przestrzeni miêdzy ro¶linami kruszywem granitowym - grysem, - odm³adzanie starszych drzew VI. Wykonanie trawników. VII. Pielêgnacja w okresie gwarancyjnym. Czynno¶ci wykonywane przez osoby pe³ni±ce samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane nie polegaj± na wykonaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Wymagania okre¶laj±ce w szczególno¶ci sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶la wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SIWZ. 17. Informacja o mo¿liwo¶ci udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na podstawie art. 151a ustawy: Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. 18. Miejsce realizacji zamówienia: Woskowice Ma³e - dzia³ka nr 26/45. 19. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne: 1) Je¿eli w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWiORB lub przedmiarze robót znajduj± siê wskazania przyk³adowych systemów czy typów rozwi±zañ materia³owych lub produktów nale¿y przyj±æ ¿e Zamawiaj±cy podaj±c taki opis, dopuszcza zastosowanie innych produktów/materia³ów, które posiadaj± parametry techniczne i jako¶ciowe równowa¿ne ze wskazanymi w dokumentacji, 2) Je¿eli SIWZ, dokumentacja projektowa, STWiORB lub przedmiar robót wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych systemów, technologii, materia³ów/produktów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie systemów, technologii, materia³ów/produktów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Ewentualne podane w opisach nazwy w³asne nie maj± na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy Pzp, a maj± jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwañ estetycznych, jako¶ciowych i technologicznych Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne pod warunkiem spe³nienia tego samego poziomu estetycznego, technologicznego, wydajno¶ciowego i funkcjonalnego za³o¿onego w ww. dokumentach. Wszystkie ewentualne nazwy w³asne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, technologii, materia³ów/produktów i urz±dzeñ zawarte w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWiORB lub przedmiarze robót, zosta³y u¿yte w celu sprecyzowania oczekiwañ estetycznych, jako¶ciowych i technologicznych Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dopuszcza sk³adanie ofert, w których poszczególne systemy, technologie, urz±dzenia b±d¼ materia³y/produkty wymienione w powy¿szych dokumentach mog± byæ zast±pione systemami, technologiami, urz±dzeniami b±d¼ materia³ami/produktami równowa¿nymi. Poprzez pojêcie równowa¿ny nale¿y rozumieæ systemy, technologie, urz±dzenia b±d¼ materia³y/produkty gwarantuj±ce realizacjê robót zgodnie z ww. dokumentami oraz zapewniaj±ce uzyskanie parametrów estetycznych i technicznych nie gorszych od za³o¿onych w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWiORB oraz przedmiarze robót. Równowa¿ne systemy, technologie, produkty/materia³y i urz±dzenia musz± byæ dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowi±zuj±cym prawem. Wykonawca, który zaoferuje technologie, systemy, produkty/materia³y oraz urz±dzenia równowa¿ne wymagaj±ce zmiany posiadanych decyzji, bêdzie musia³ w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiaj±cego, uzyskaæ wymagane decyzje w³asnym staraniem i kosztem, gwarantuj±c jednocze¶nie wykonanie zamówienia w terminie wynikaj±cym z SIWZ. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisane przez Zamawiaj±cego, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. 3) Zgodnie z art. 30 ust 4. Ustawy Pzp Zamawiaj±cy opisuj±c przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp wskazuje, i¿ dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Ilekroæ w opisie przedmiotu zamówienia pos³u¿ono siê wskazanymi odniesieniami Zamawiaj±cy po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformu³owanie "lub równowa¿ny" 4) Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zanie równowa¿ne opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ze oferowane rozwi±zania spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego poprzez z³o¿enie stosownych dokumentów. 5) Obowi±zek Wykonawcy wykazania równowa¿no¶ci produktu jest obowi±zkiem wynikaj±cym z ustawy, który mo¿e byæ spe³niony w jakikolwiek sposób pozwalaj±cy Zamawiaj±cemu jednoznacznie stwierdziæ zgodno¶æ oferowanych w ofercie systemów, technologii, materia³ów/produktów lub urz±dzeñ z wymaganiami okre¶lonymi w SIWZ, co winno zostaæ wykazane na etapie sk³adnia ofert zawieraj±cych produkty równowa¿ne. 6) W przypadku nie do³±czenia dokumentów uwiarygadniaj±cych zastosowanie technologii, systemów, urz±dzeñ i/lub materia³ów/produktów równowa¿nych Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca przedstawi³ w ofercie systemy, technologie, urz±dzenia i materia³y/produkty opisane w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWiORB i przedmiarze robót.

II.5) G³ówny kod CPV: 45233262-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45112711-2
45111200-0
45223500-1
45223220-4
45421160-3
45243300-5
77310000-6


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 1179636,21
Waluta:

pln
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2021-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych warunków, których spe³nienia Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e: - dokument potwierdzaj±cy, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci co najmniej 1 000 000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e: - w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie Wykona³ co najmniej 1 robotê budowlan± obejmuj±c± swoim zakresem zarówno budowê alejek z nawierzchni mineralnej o warto¶ci co najmniej 100 000 z³ oraz ¶cinkê drzew o warto¶ci co najmniej 50 000 z³ lub Wykonanie co najmniej 2 robót budowlanych, w tym: - co najmniej jedna robota obejmuj±ca swoim zakresem budowê alejek z nawierzchni mineralnej o warto¶ci co najmniej 100 000 z³ brutto oraz - co najmniej jedna robota obejmuj±ca swoim zakresem ¶cinkê drzew o warto¶ci co najmniej 50 000 z³ brutto. Do przeliczenia warto¶ci okre¶lonej w niniejszym punkcie, a wystêpuj±cej w innej walucie ni¿ z³oty (PLN), Zamawiaj±cy zastosuje ¶redni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Wykonawca powinien za³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacje o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia Wykonawcy mog± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± powy¿szy warunek. - bêdzie dysponowaæ osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.: a) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci architektonicznej, jak równie¿ b) co najmniej jedn± osob± do kierowania lub samodzielnego wykonywania prac konserwatorskich przez osoby spe³niaj±ce wymagania do kierowania pracami przy zabytkach bêd±cych parkami oraz do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych, o których mowa w art. 37b i 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282). Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji osób zdolnych do wykonania zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania siê Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia Wykonawcy mog± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± powy¿szy warunek. Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wyka¿e: ¿e bêdzie dysponowaæ co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci architektonicznej, jak równie¿ co najmniej jedn± osob± do kierowania lub samodzielnego wykonywania prac konserwatorskich przez osoby spe³niaj±ce wymagania do kierowania pracami przy zabytkach bêd±cych parkami oraz do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych, w kraju siedziby lub zamieszkania, je¶li takie obowi±zuj± w danym kraju. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia funkcji osób zdolnych do wykonania zamówienia. Przez uprawnienia budowlane Zamawiaj±cy rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z pó¼n. zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220). Osoby wskazane jako osoby uczestnicz±ce w realizacji zamówienia musz± posiadaæ bieg³± znajomo¶æ jêzyka polskiego. W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadaj± bieg³ej znajomo¶ci jêzyka polskiego Wykonawca jest zobowi±zany zapewniæ t³umacza(y) jêzyka polskiego, zapewniaj±cego sta³e, bieg³e i fachowe t³umaczenie w kontaktach miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, b) o¶wiadczenie Wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu - Wykonawca samodzielnie dostarcza Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie zgodnie z zapisami pkt 6.3 SIWZ. 6.3 Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. W/w o¶wiadczenie stanowiæ bêdzie za³±cznik nr 3 do oferty. 6.9 Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w pkt 6.7.2a sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: - nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci (zamiast odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej). 6.10 Dokument wymieniony w pkt. 6.9 powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 6.11 Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 6.9 SIWZ, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 6.10 siwz stosuje siê. 6.12 W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
- dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci co najmniej 1 000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych), ? wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. - wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Formularz oferty. 2. Pe³nomocnictwo, w przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik, posiadaj±ce zakres i podpisane przez osoby reprezentuj±ce Wykonawcê. 3. Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¿eli dotyczy). 4. Dokumenty rozwi±zañ równowa¿nych - je¿eli dotyczy. 5. Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawia dokumenty wymienione w pkt 6.7.2 a) SIWZ dotycz±ce Podwykonawcy, któremu zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp. 6. Na wezwanie Zamawiaj±cego Wykonawca,który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowi±zany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.7.2 a) SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
8.1 Wysoko¶æ i okres wa¿no¶ci wadium. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci: 15.000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych i 00/100). Okres wa¿no¶ci wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±. 8.2 Forma wadium: 1) wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299), 2) w przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji, gwarancja ta musi byæ sporz±dzona zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i musi zawieraæ w szczególno¶ci nastêpuj±ce elementy: a) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib. b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±, c) kwotê gwarancji, d) termin wa¿no¶ci gwarancji, e) zobowi±zanie gwaranta do: "zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego zawieraj±ce o¶wiadczenie, i¿ Wykonawca, którego ofertê wybrano: ? odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie, ? zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, ? nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy", f) zobowi±zanie gwaranta do: "zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego zawieraj±ce o¶wiadczenie, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej". g) gwarancja winna byæ nieodwo³alna i bezwarunkowa h) wszelkie spory dotycz±ce gwarancji podlegaj± rozstrzygniêciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegaj± kompetencji s±du w³a¶ciwego dla siedziby Zamawiaj±cego. 3) Postanowienia wskazane powy¿ej stosuje siê odpowiednio do porêczeñ. 8.3 Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium. Wadium nale¿y wnie¶æ do dnia 14.08.2020 r. do godz. 9.00 Wadium wnoszone w pieni±dzu powinno zostaæ wp³acone na konto O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych, SANTANDER BANK POLSKA S.A. 92 1090 2196 0000 0005 6804 0025 z adnotacj± wadium - nr sprawy 3/ZP/2020 Wadium wnoszone w innych ni¿ pieni±dz formach, nale¿y z³o¿yæ w oryginale poprzez do³±czenie do oferty lub z³o¿yæ w Dziale Finansowo-Ksiêgowym O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych ul. Pa³acowa 15, 46-100 Namys³ów - budynek g³ówny - pa³ac. W przypadku wp³aty wadium w pieni±dzu nale¿y do oferty za³±czyæ kopiê wniesienia wadium. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert, tj. do dnia 14.08.2020 r. do godz. 9.00 przy czym wniesienie wadium w pieni±dzu za pomoc± przelewu bankowego, Zamawiaj±cy bêdzie uwa¿a³ za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadz±cy rachunek Zamawiaj±cego otrzyma³ taki przelew przed up³ywem terminu sk³adania ofert. We wskazanym wy¿ej przypadku do³±czenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcê jest niewystarczaj±ce do stwierdzenia przez Zamawiaj±cego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcê. 8.4 Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postêpowania, je¿eli jego oferta do up³ywu terminu sk³adania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysoko¶ci i formie. 8.5 Zwrot wadium. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium wed³ug zasad okre¶lonych w art. 46 ustawy Pzp z zastrze¿eniem pkt 8.6 i 8.7. Zamawiaj±cy za¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 8.6 Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 8.7 Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:


Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena 60,00
gwarancja40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Formularz umowy stanowi integraln± czê¶æ SIWZ - za³±cznik nr 2 do SIWZ. I. Zmiana postanowieñ umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu Stron, wyra¿on± na pi¶mie w drodze aneksu do niniejszej umowy, nie naruszaj±c ustawy. Niedopuszczalna jest jednak pod rygorem niewa¿no¶ci zmiana istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e Zamawiaj±cy przewidzia³ mo¿liwo¶æ dokonania takiej zmiany w og³oszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowieñ umowych, które okre¶laj± ich zakres, w szczególno¶ci mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian. Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: TAK. Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian: W nastêpuj±cych przypadkach: 1. Zmiana terminu realizacji umowy: 1) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu przed³u¿aj±cej siê procedury wyboru najkorzystniejszej oferty, 2) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu z³o¿enia odwo³ania, 3) je¿eli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia w zak³adanym terminie, 4) je¿eli zmiana (przed³u¿enie terminu wykonania zamówienia) jest konieczna z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych dla robót zwi±zanych z robotami izolacyjnymi, robotami ziemnymi. 5) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu dzia³ania si³y wy¿szej, 6) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji przetargowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.) uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy, 7) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji przetargowej warunki terenowe w szczególno¶ci podziemne sieci, instalacje, urz±dzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp. uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy, 8) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy, 9) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji przetargowej lub technicznej, opó¼nienie w udostêpnieniu obiektu, konstrukcji lub innego elementu udostêpnianego przez Zamawiaj±cego, 10) je¿eli wyst±pi konieczno¶æ dokonania zamiennych robót lub ich czê¶ci, wyst±pienia robót dodatkowych, od wykonania których uzale¿nione jest wykonanie zamówienia podstawowego - je¿eli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu umownego, 11) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem dzia³ania podmiotów bêd±cych eksploatatorami infrastruktury, 12) je¿eli zmiany bêd± nastêpstwem dzia³ania organów s±dowych lub administracyjnych, w szczególno¶ci dotycz±cych: - przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ itp., - odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów w dokumentacji projektowej, - wydania postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z pó¼n. zm.), - konieczno¶ci uzyskania wyroku s±dowego lub innego orzeczenia s±du lub organu administracyjnego, którego konieczno¶ci nie przewidziano przy zawieraniu umowy, - konieczno¶ci zaspokojenia roszczeñ osób trzecich - w tym grup spo³ecznych lub zawodowych nie artyku³owanych lub nie mo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy. 13) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa , wydania przez w³adze zarz±dzeñ , decyzji lub innych aktów skutkuj±cych obowi±zkiem wstrzymania , zaniechania lub ograniczenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w ca³o¶ci lub w czê¶ci na czas okre¶lony lub nieokre¶lony jak równie¿ wprowadzenia zakazu lub ograniczeñ w korzystaniu z lokali nale¿±cych do Wykonawcy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z w/w okoliczno¶ci wymienionych termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. Pod pojêciem si³y wy¿szej Strony rozumiej± nadzwyczajne niezale¿ne od woli Stron zdarzenia, których wyst±pieniu nie mo¿na by³o zapobiec, w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar, huragan, trzêsienie ziemi, epidemie, decyzje i zarz±dzenia w³adz wprowadzaj±ce ograniczenia i restrykcje, w tym stany epidemii, kwarantanny, stany klêski ¿ywio³owej, stany wyj±tkowe, zamieszki. Je¿eli jakiekolwiek opó¼nienie spowodowane na skutek przyczyn okre¶lonych wy¿ej wyst±pi lub bêdzie przewidywane, Strona opó¼niona lub przewiduj±ca opó¼nienie powiadomi bezzw³ocznie Stronê drug± na pi¶mie o zaistnia³ym lub spodziewanym opó¼nieniu oraz o jego przyczynach i przewidywanym okresie trwania. Na wy¿ej wymienione zmiany Zamawiaj±cy musi wyraziæ zgodê. 2. Zmiana sposobu wykonania umowy: 1) zmiany technologiczne wywo³ane w szczególno¶ci: - niedostêpno¶ci± na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w ofercie, dokumentacji przetargowej lub technicznej spowodowan± zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ, - pojawieniem siê na rynku nowych materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, - konieczno¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w ofercie, dokumentacji przetargowej lub technicznej w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, - wyst±pieniem znacz±co odmiennych od przyjêtych w dokumentacji przetargowej warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka itp.) skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, - konieczno¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, - konieczno¶ci± wykonania robót zamiennych w miejsce robót, które s± ujête w dokumentacji przetargowej, a okaza³y siê zbêdne i nie wp³ywaj± na pogorszenie wykonania przedmiotu umowy, - konieczno¶æ zmian technologicznych prowadz±cych do obni¿enia kosztów u¿ytkowania obiektu czy eksploatacji urz±dzeñ (przy niezmiennym wynagrodzeniu Wykonawcy), - konieczno¶æ zmian technologicznych prowadz±cych do podniesienia wydajno¶ci urz±dzeñ, podniesienia bezpieczeñstwa, usprawnieñ w trakcie u¿ytkowania obiektu (przy niezmiennym wynagrodzeniu Wykonawcy), 2) zmiany zakresu: - konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w miejsce robót, które s± ujête w ofercie, a okaza³y siê zbêdne i nie wp³ywaj± na pogorszenie wykonania przedmiotu umowy, - rezygnacja z czê¶ci robót w sytuacji gdy nie zachodzi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych z jednoczesnym obni¿eniem wynagrodzenia proporcjonalnie do zaniechanego zakresu robót, 3) zmiany osób i podmiotów: - konieczno¶æ zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w prawie budowlanym oraz ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - konieczno¶æ zmiany Podwykonawcy lub rezygnacja z udzia³u Podwykonawcy albo konieczno¶æ wprowadzenia Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia (na pisemny i uzasadniony wniosek Wykonawcy wraz z o¶wiadczeniem Podwykonawcy, który zostaje zmieniony lub zrezygnowano z jego us³ug o uregulowaniu wobec niego zobowi±zañ wynikaj±cych z realizowanej umowy), oznacza to, ¿e Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia mo¿e: * powierzyæ realizacjê czê¶ci zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej czê¶ci do powierzenia Podwykonawcom, * wskazaæ inny zakres podwykonawstwa, ni¿ przedstawiony w z³o¿onej ofercie, * wskazaæ innych Podwykonawców ni¿ przedstawieni w z³o¿onej ofercie, * zrezygnowaæ z podwykonawstwa. W przypadku, gdy zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Na wy¿ej wymienione zmiany Zamawiaj±cy musi wyraziæ zgodê. 3. Zmiany terminów i warunków p³atno¶ci: 1) bêd±ce nastêpstwem wszelkich zmian wprowadzanych przez strony do umowy, 2) bêd±ce nastêpstwem korzystnych dla Zamawiaj±cego rozwi±zañ zaproponowanych przez Wykonawcê, 3) konieczno¶æ zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek nieprzewidzianych wcze¶niej okoliczno¶ci lub inne zmiany bêd±ce nastêpstwem zmian umowy o dofinansowanie i wytycznych dotycz±cych realizacji zamówienia lub umowy kredytowej lub innych dokumentów okre¶laj±cych ¼ród³a finansowania zamówienia. Na wy¿ej wymienione zmiany Zamawiaj±cy musi wyraziæ zgodê. 4. Pozosta³e zmiany: 1) rezygnacja z czê¶ci robót w sytuacji, gdy nie zachodzi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych z jednoczesnym obni¿eniem wynagrodzenia proporcjonalnie do zaniechanego zakresu robót, 2) zmiana ustawowej stawki podatku VAT. W takim przypadku obni¿enie lub podwy¿szenie wynagrodzenia jest mo¿liwe w wysoko¶ci odpowiadaj±cej zmianie podatku, 3) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ i ofert±, 4) zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego, 5) zmiany dotycz±ce nazwy i siedziby Wykonawcy, jego formy organizacyjnoprawnej, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych w trakcie trwania umowy lub nastêpstwo prawne, 6) zmiany maj±ce na celu poprawê oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w umowie, 7) wyd³u¿enie okresu gwarancji o dowolny okres. Na wy¿ej wymienione zmiany Zamawiaj±cy musi wyraziæ zgodê. II. 1. Zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, ¿e zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) zmiany dotycz± realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego, c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; 2) zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie; 3) Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy Wykonawca: a) na podstawie postanowieñ umownych, b) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, c) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego Podwykonawców; 4) zmiany, niezale¿nie od ich warto¶ci, nie s± istotne w rozumieniu ust. 2; 5) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 uPzp i jest mniejsza od 10% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówieñ na us³ugi lub dostawy albo w przypadku zamówieñ na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 2. Zmianê postanowieñ zawartych w umowie uznaje siê za istotn±, je¿eli: 1) zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy lub umowy ramowej w pierwotnym brzmieniu; 2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby by³y postawione w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postêpowaniu wziêliby lub mogliby wzi±æ udzia³ inni Wykonawcy lub przyjêto by oferty innej tre¶ci, b) zmiana narusza równowagê ekonomiczn± umowy na korzy¶æ Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie lub umowie ramowej, c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres ¶wiadczeñ i zobowi±zañ wynikaj±cy z umowy, d) polega na zast±pieniu Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, nowym Wykonawc±, w przypadkach innych ni¿ wymienione w ust. 1 pkt 3.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-08-14, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest O¶rodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych, ul. Pa³acowa 15, Woskowice Ma³e, 46-100 Namys³ów, tel. 77 419 65 22, 77 419 65 55 ? inspektorem ochrony danych osobowych w O¶rodku Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych jest Agata Fabian iod@olowoskowice.pl, tel. 77 419 65 22, 77 419 65 55 ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikuj±ce postêpowanie: "Przebudowa zagospodarowania terenu pa³acowo-parkowego O¶rodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Ma³ych" prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, nr 3/ZP/2020. ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z pó¼n. zm.); ? Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbêdny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej ni¿ okres wskazany w przepisach o archiwizacji; ? obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników); ? na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego); ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; ? nie przys³uguje Pani/Panu: ? w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Informacja o ograniczeniach danych osobowych: - w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu, - wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu, - w przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia (dotyczy przechowania protoko³u wraz z za³±cznikami).

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.