Og³oszenie z dnia 2019-07-04
Og³oszenie nr 569069-N-2019 z dnia 2019-07-04 r.
Urz±d Miejski w Rad³owie: Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Rad³owie - w formule zaprojektuj i wybuduj
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Zadnie wspó³finansowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Ma³opolskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa 5, Dzia³anie 5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddzia³anie 5.5.2 Gospodarka odpadami - SPR Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urz±d Miejski w Rad³owie, krajowy numer identyfikacyjny
54565600000000, ul.
ul. Kolejowa
7
,
33-130
Rad³ów, woj.
ma³opolskie, pañstwo
Polska, tel.
146 782 044, e-mail
inwestycje@gminaradlow.pl, faks
146 782 818.
Adres strony internetowej (URL): www.gminaradlow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
https://bip.malopolska.pl/umradlow,m,313958,2019.html
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
https://bip.malopolska.pl/umradlow,m,313958,2019.html
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
W formie pisemnej
Adres:
Urz±d Miejski w Rad³owie ul. Kolejowa 7, 33-130 Rad³ów
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Rad³owie - w formule zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny:
PPI.271.11/2.19
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Rad³owie, wraz z kompletnym wyposa¿eniem, infrastruktur± towarzysz±c± oraz zagospodarowaniem terenu na dzia³ce ewidencyjnej nr 1320/6 w Rad³owie. 2. Zadnie wspó³finansowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Ma³opolskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa 5, Dzia³anie 5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddzia³anie 5.5.2 Gospodarka odpadami - SPR Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 3. Przedmiot zamówienia realizowany bêdzie w dwóch etapach: a) Etap I - obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla planowanej inwestycji oraz uzyskanie prawomocnej decyzji udzielaj±cej pozwolenia na budowê i zatwierdzaj±cej projekt budowlany oraz wszelkich innych niezbêdnych decyzji, opinii i uzgodnieñ niezbêdnych do prawid³owej realizacji inwestycji, b) Etap II - obejmuje kompleksowe wykonanie robót budowlanych i monta¿owych oraz dostawê niezbêdnego wyposa¿enia. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) W ramach Etapu I: 1) wykonanie Projektu budowlanego - pe³no bran¿owego, opracowanego w zakresie zgodnym z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane, wraz z innymi opracowaniami wymaganymi dla uzyskania decyzji zatwierdzaj±cej projekt budowlany i udzielaj±cej pozwolenia na budowê (w tym np. plan BIOZ, operat wodno-prawny itd.), 2) opracowanie, skompletowanie i z³o¿enie do w³a¶ciwego organu kompletnego Wniosku o Pozwolenie na Budowê (wraz z wszystkimi niezbêdnymi za³±cznikami), a nastêpnie pozyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiaj±cego Pozwolenia na Budowê. 3) opracowanie, skompletowanie i z³o¿enie do w³a¶ciwych organów wszystkich innych niezbêdnych wniosków o pozwolenia i decyzje wymagane do skompletowania Wniosku o Pozwolenie na Budowê, jak te¿ pozyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiaj±cego takich pozwoleñ i decyzji. Wykonawca wyst±pi i pozyska przy tym w imieniu i na rzecz Zamawiaj±cego wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim i UE opinie, ekspertyzy i uzgodnienia niezbêdne do uzyskania Pozwoleñ na Budowê oraz niezbêdne do uzyskania decyzji i pozwoleñ poprzedzaj±cych Pozwolenie na Budowê. 4) opracowanie i skompletowanie wniosków oraz pozyskanie przez Wykonawcê w imieniu i na rzecz Zamawiaj±cego wszelkich wymaganych zgodnie z prawem polskim i UE uzgodnieñ, opinii pozwoleñ, decyzji administracyjnych niezbêdnych do uruchomienia i eksploatacji Obiektu (PSZOK), w tym w szczególno¶ci pozwolenia na u¿ytkowanie. 5) wykonanie Dokumentacji wykonawczej (projekty wykonawcze) dla celów realizacji robót. Projekty techniczne wykonawcze, stanowiæ bêd± uszczegó³owienie dla potrzeb wykonawstwa Projektu budowlanego. Dokumentacja powinna byæ opracowana z uwzglêdnieniem warunków zatwierdzenia Projektu budowlanego oraz warunków okre¶lonych w opiniach i uzgodnieniach, jak równie¿ zgodnie wymaganiami Zamawiaj±cego. Wykonawca zobowi±zany bêdzie równie¿ do: a) Weryfikacji wszystkich danych niezbêdnych do prawid³owego zaprojektowania i wykonania przedmiotu zamówienia, b) Wykonania niezbêdnego rozpoznania geologicznego, je¶li uzna takie za konieczne, c) Wykonania inwentaryzacji istniej±cych obiektów, urz±dzeñ i sieci w zakresie potrzebnym dla sporz±dzenia projektu budowlano-wykonawczego, je¶li uzna to za konieczne, d) Wykonawca w ramach swoich obowi±zków zapewni sprawowania nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami ze strony projektanta. b) W ramach Etapu II: 1) Wykonanie prac przygotowawczych i pomocniczych: a) zagospodarowanie placu budowy, w tym zaplecza budowy, doprowadzenie mediów niezbêdnych na czas budowy (opomiarowanych w sposób umo¿liwiaj±cy ich rozliczenie z Zamawiaj±cym), ogrodzenia, dróg dojazdowych, urz±dzeñ p.po¿. i BHP. b) zapewnienie pe³nej obs³ugi geodezyjnej przed etapem wykonawstwa, na etapie wykonawstwa Robót i inwentaryzacji powykonawczej. c) prace wymagane do przygotowania terenu pod budowê PSZOK. 2) Wykonanie robót budowlanych oraz wykoñczeniowych PSZOK, w tym miêdzy innymi: a) Robót ziemnych, betonowych i ¿elbetowych: fundamenty obiektów budowlanych (w tym budynków), ewentualne fundamenty pod urz±dzenia, pod³o¿a itp. b) Budynków i budowli, w tym: ? wykonanie rampy roz³adowczej PSZOK (d³. 17 - 18 m, szer. 4,0 - 5,0 m, wys. 2,1 - 2,5m) w technologii ¿elbetonowej wylewanej "na mokro" lub z prefabrykatów, ? dostawa i ustawienie obiektu spe³niaj±cego funkcje biurowe, wykonanego w technologii kontenerowej i wyposa¿eniu odpowiedniego dla ca³odobowej pracy jednoosobowej obs³ugi PSZOK o pow. oko³o 20 m2 i wys. min. 2,6 m z odpowiedni± wentylacj±, ogrzewanej i klimatyzowanej z pe³nym wêz³em sanitarnym, ? dostawa i monta¿ pomieszczenia o powierzchni oko³o 30 m2 i wys. min. 2,6 m, jako kontenera przeznaczonego do sta³ego pobytu ludzi dla urz±dzenia warsztatu do napraw sprzêtu u¿ywanego. ? dostawa i monta¿ kontenera magazynowego o pow. 20 m2, przeznaczonego do przechowywania pojemników do gromadzenia i czasowego przechowywania odpadów niebezpiecznych i innych oraz narzêdzi do u¿ytku obs³ugi obiektu. ? budowa wiaty magazynowej (o pow. 70 m2) wykonanej w technologii stalowej przy u¿yciu profili zimnogiêtych w ca³o¶ci skrêcanych ze ¶cianami i dachem. ? wykonanie ¿elbetowego boksu lub z elementów systemowych przeznaczonych na gromadzenie odpadów zielonych o pow. min. 50 m2 i wys. min. 3m. ? wykonanie elementów systemowych lub ¿elbetowego boksu o pow. min. 10 m2 i wysoko¶ci ¶cian os³onowych 3m - przeznaczonego do mycia pojemników na odpady. ? dostawa i monta¿ gara¿u tzw. blaszaka z przeznaczeniem do parkowania samochodów osobowych lub dostawczych o dopuszczalnej masie ca³kowitej 3,5 Mg. Powierzchnia gara¿u 25m2. ? Wykonanie boksu przeznaczonego do mycia pojemników na odpady o pow. min. 10m2 i wysoko¶ci 3m wyposa¿onego w bie¿±c± wodê i kratkê ¶ciekow±. c) Demonta¿ i rozbiórka istniej±cych obiektów na terenie lokalizacji PSZOK, je¿eli bêd± takie obiekty i bêd± kolidowa³y z planowanymi obiektami. d) Wykonanie pozosta³ych robót budowlanych i wykoñczeniowych oraz zagospodarowanie terenu wraz z obiektami ma³ej architektury. 3) Wykonanie instalacji wewnêtrznych, niezbêdnych dla funkcjonowania Obiektów takich jak: a) Wentylacja w pomieszczeniach przewidzianych na pobyt ludzi. b) Instalacje grzewcze (elektryczne) w pomieszczeniach przewidzianych na pobyt ludzi. c) Instalacje wodoci±gowe (sanitarna, technologiczne, p.po¿) wraz z armatur± i urz±dzeniami. d) Instalacje kanalizacyjne (technologiczne, sanitarne, deszczowe) wraz z przyborami i urz±dzeniami. e) Instalacje elektroenergetyczne dla potrzeb u¿ytkowania PSZOK (o¶wietlenie i gniazda). f) Instalacje s³abopr±dowe (teletechniczna, alarmowa, itp.). g) Instalacje odgromowe. h) Instalacje systemu sterowania i wizualizacji oraz monitoringu za pomoc± kamer 4) Wykonanie placów, dróg, chodników - zapewniaj±cych dojazd, doj¶cie i mo¿liwo¶æ manewrowania na terenie Obiektu (PSZOK), w tym: a) placu komunikacji wewnêtrznej o pow. min. 1650m2 z nawierzchni betonowej lub asfaltowej o no¶no¶ci 10Mg na o¶ pojazdu z urz±dzeniem miejsc postojowych oraz b) ci±gów komunikacyjnych (pieszych i jezdnych) wraz z odwodnieniem powierzchni placu krytymi kana³ami deszczowymi zakoñczonymi separatorami b³ota, t³uszczy i substancji ropopochodnych. 5) Wykonanie zagospodarowania terenu, w tym: a) O¶wietlenie zewnêtrzne, b) Ogrodzenie, bramy wjazdowe, furtki, szlabany, ma³a architektura, c) Pozosta³e prace (m.in. obsadzenie skarp, urz±dzenie zieleni, w tym zieleñ izolacyjna). 6) Wykonanie przy³±czy i po³±czeñ komunikacyjnych PSZOK z obiektami zewnêtrznymi (drogowych, z sieci± elektroenergetyczn±, z sieci± wodoci±gow±, z sieci± kanalizacji sanitarnej, z odbiornikiem wód deszczowych, z innymi niezbêdnymi sieciami). 7) Wykonanie ¶cie¿ki edukacyjn± w formie skweru z zieleni± ozdobn±. Teren przeznaczony pod komunikacjê pomiêdzy poszczególnymi elementami skweru nie powinien przekroczyæ 130m2 i nale¿y go wykonaæ o nawierzchni naturalnej (drewno, kamieñ) umo¿liwiaj±cej poruszanie siê osób niepe³nosprawnych w tym na wózkach ko³owych. W ramach ¶cie¿ki nale¿y wykonaæ: a) 4 tablice informacyjne o wysoko¶ci max do 1,2 m, szeroko¶ci max do 2,0 m, zainstalowanych na wys. min. 0,6 m. b) 4 ³awki ustawione w rejonie tablic informacyjnych o szeroko¶ci max do 0,50m, d³ugo¶ci max do 2,0 m, wysoko¶ci oko³o 0,45 m. c) stojak na rowery o wysoko¶ci max do 0,75 m, szeroko¶ci min do 0,85 m. 8) Wyposa¿enie PSZOK: a) kontenery z uchylnym dachem zabezpieczone przed opadami atmosferycznymi i pojemniki s³u¿±ce do gromadzenia i czasowego magazynowania odpadów komunalnych: ? Kontenery o katalogowej pojemno¶ci. 33m3 - 2 szt. ? Kontenery o katalogowej pojemno¶ci. 30m3 - 10 szt. ? Kontener KP-30 na ¿u¿le i popio³y o poj.30 m3 - 1 szt. ? Kontener KP-16 o pojemno¶ci. 16m3 - 1 szt. ? Worek typu "big bag" - 3 szt. ? Pojemnik na przeterminowane leki i strzykawki - 1 szt. ? Pojemnik na chemikalia - 1 szt. ? Pojemnik na zu¿yte baterie i akumulatory - 1 szt. ? Pojemnik na ¶wietlówki - 1 szt. ? Pojemnik na tonery - 1 szt. b) waga samochodowa o d³. min 10 m i zakresie u¿ytkowym 40 Mg. 9. Wykonanie Dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacj± geodezyjn± wykonanych obiektów i infrastruktury technicznej. 10. Przekazanie instrukcji dotycz±cych poszczególnych instalacji, maszyn i urz±dzeñ. 11. Wykonanie kompletnej dokumentacji a tak¿e opracowanie, skompletowanie i z³o¿enie do w³a¶ciwego organu kompletnego Wniosku o Pozwolenie na u¿ytkowanie (wraz z wszystkimi niezbêdnymi za³±cznikami), a nastêpnie pozyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiaj±cego Pozwolenia na u¿ytkowanie. 12. W celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowê jak równie¿ decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie oraz wszelkich z tym zwi±zanych decyzji, uzgodnieñ, opinii itd. Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy stosownego pe³nomocnictwa. UWAGA: Je¿eli w jakimkolwiek miejscu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) lub w Za³±cznikach do SIWZ, wskazano konkretnego producenta, dostawcê lub nazwê w³asn± materia³ów, urz±dzeñ, sprzêtów, Zamawiaj±cy informuje, i¿ dodaje zapis "lub równowa¿ne o porównywalnych parametrach", zezwalaj±c na sk³adanie ofert równowa¿nych na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy pzp. Jedynym celem podania nazw w³asnych materia³ów, produktów lub producenta jest przedstawienie standardów jako¶ciowych oczekiwanych przez Zamawiaj±cego. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie siê z dokumentami przetargowymi. Zaleca siê dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na w³asn± odpowiedzialno¶æ kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mog± byæ niezbêdne do rzetelnego przygotowania oferty. 5. Ponadto szczegó³owy opis Przedmiotu zamówienia okre¶laj±: a) Program Funkcjonalno-U¿ytkowy (PFU)- stanowi±cy Za³±cznik 4 do siwz, b) Projekt umowy, stanowi±cy Za³±czniki nr 5 do siwz. 6. Przedmiot zamówienia Zamawiaj±cy opisuje Programem Funkcjonalno-U¿ytkowym. 7. Zamawiaj±cy oczekuje od Wykonawcy podania warto¶ci zamówienia jako ceny rycza³towej za wykonanie wszystkich elementów zamówienia opisanych w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym, ³±cznie z podatkiem VAT obowi±zuj±cym w dniu z³o¿enia oferty , z podzia³em na cenê za realizacjê Etapu I i Etapu II Przedmiotu zamówienia. 8. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 9. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6. 10. Zamówienie bêdzie realizowane na zasadach okre¶lonych w dokumentach wymienionych w ust. 2 oraz Rozdziale XVIII siwz. 11. Zamawiaj±cy: 1) wymaga aby oferta obejmowa³a realizacjê ca³o¶ci przedmiotu zamówienia; 2) wymaga udzielenia przez Wykonawcê rêkojmi i gwarancji jako¶ci na: a) wykonan± Dokumentacjê projektow± na okres 24 miesiêcy, oraz b) Roboty budowlane, na okres co najmniej 36 miesiêcy. D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na roboty budowlane okre¶lona zostanie w Formularzu ofertowym Wykonawcy; 3) wymaga akceptacji bez zastrze¿eñ warunków umowy, które okre¶lone zosta³y w za³±czonym do niniejszej SIWZ, projekcie umowy. 12. Zamawiaj±cy stosownie do tre¶ci art. 29 ust. 3a ustawy pzp wymaga zatrudnienia do wykonania zamówienia, przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê wszystkich osób wykonuj±cych czynno¶ci polegaj±ce na bezpo¶rednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych w zakresie: a) robót ogólnobudowlanych, b) robót instalacyjnych, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000, 1076, 1608 i 1629). 13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy lub podwykonawcy, odno¶nie spe³niania przez nich wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 11 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 14. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejsz±, najpó¼niej w dniu podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawi Zamawiaj±cemu w formie pisemnej stosowne o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 15. Nie spe³nienie powy¿szego warunku potraktowane zostanie jako uchylanie siê przez Wykonawcê od zawarcia umowy z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. Je¿eli Wykonawca bêdzie uchyla³ siê od przed³o¿enia wykazu, Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród pozosta³ych ofert zgodnie z art. 24 aa ust. 2 Pzp. 16. W przypadku przeprowadzenia kontroli zatrudnienia, trakcie realizacji zamówienia, na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przed³o¿y, zgodnie ¿±daniem Zamawiaj±cego, ka¿dy z osobna lub wszystkie razem ni¿ej wymienione dowody, w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê, osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 12 czynno¶ci, w trakcie realizacji zamówienia. Dowodami o których mowa powy¿ej s±: * po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopie umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy. Kopie umów powinny zostaæ zanonimizowane w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj wykonywanej pracy, rodzaj umowy i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; * za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê, sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia osób wykonuj±cych czynno¶ci wskazane w pkt. 12, na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; * po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopia dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracowników, wykonuj±cych czynno¶ci wskazane w pkt. 12, przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami. 17. Z tytu³u niespe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 12 czynno¶ci, Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej w § 10 projektu umowy stanowi±cego Za³±cznik Nr 7 SIWZ. Niez³o¿enie przez wykonawcê w wyznaczonym przez zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez niego dowodów, w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê, wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 12 czynno¶ci. 18. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. 19. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku ¿±da wskazania w formularzu ofertowym, czê¶ci zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom i podania firm podwykonawców. Wymagania dotycz±ce umowy o podwykonawstwo zawarte s± w projekcie umowy stanowi±cym Za³±cznik Nr 7 SIWZ.
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71220000-6 |
71221000-3 |
71242000-6 |
79421200-3 |
45222100-0 |
42923000-2 |
42923100-3 |
42923110-6 |
45111200-0 |
45111291-4 |
45112710-5 |
45200000-9 |
45222000-9 |
45231300-8 |
45232130-2 |
45232410-9 |
45233140-2 |
45311000-0 |
45315300-1 |
45330000-9 |
45331000-6 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2020-11-30
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli: * wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej 800.000,00 z³ (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych 00/100). W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli co najmniej 1 z wykonawców lub wszyscy ³±cznie wyka¿±, ¿e spe³niaj± w/w opisany warunek. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej o których mowa powy¿ej, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli: ? wyka¿e, ¿e wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³, nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie, rozbudowie lub przebudowie obiektu budowlanego, której warto¶æ wynios³a co najmniej 800.000,00 z³ brutto. Formularz wykaz wykonanych robót budowlanych stanowi Za³±cznik nr 6. ? Wyka¿e, ¿e dysponuje: * co najmniej 1 osob± , która pe³niæ bêdzie funkcjê Kierownika Zespo³u Projektowego (G³ównego Projektanta) posiadaj±c±: ? uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej bez ograniczeñ w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202) lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia w tej specjalno¶ci, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. ? co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie w projektowaniu oraz ? wpis na listê w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego * co najmniej jedn± osob±, która pe³niæ bêdzie funkcjê Kierownika budowy, posiadaj±c±: ? uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2018 r. poz. 1202), lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa ? co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniem robotami budowlanymi, ? wpis na listê w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego * co najmniej jedn± osob±, która pe³niæ bêdzie funkcjê Kierownika robót sanitarnych, posiadaj±c±: ? uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeñ w specjalno¶ci instancyjnej w zakresie siec, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2018 r. poz. 1202), lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa ? wpis na listê w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego * Co najmniej jedn± osob±, która pe³niæ bêdzie funkcjê Kierownika robót elektrycznych, posiadaj±c±: ? uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2018 r. poz. 1202), lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa, ? wpis na listê w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego. * Co najmniej jedn± osob±, która pe³niæ bêdzie funkcjê kierownika robót drogowych, posiadaj±c±: ? uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2018 r. poz. 1202), lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa. ? wpis na listê w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego. Zamawiaj±cy dopuszcza posiadanie przez w/w osoby, odpowiadaj±ce wskazanym powy¿ej uprawnieniom, uprawnienia budowlane wydane obywatelom innych pañstw Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej spe³niaj±ce wymogi okre¶lone w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2272). Osoby z poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej musz± legitymizowaæ siê decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzj± o prawie do ¶wiadczenia us³ug trans granicznych, wydanymi przez w³a¶ciwe rady izby in¿ynierów albo udokumentowaæ, ¿e zda³y egzamin na uprawnienia budowlane przed w³a¶ciwa izb±. W/w osoby Wykonawca wyka¿e w za³±czonym do oferty Wykazie osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 7, który okre¶la informacjê na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykszta³cenia, uprawnieñ, do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami W/w osoby musz± posiadaæ dokumenty potwierdzaj±ce uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie oraz potwierdzenie cz³onkostwa w odpowiednich izbach samorz±du zawodowego. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców, warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli co najmniej 1 z wykonawców, wszyscy lub kilku ³±cznie wyka¿±, ¿e spe³niaj± warunki okre¶lone w niniejszym punkcie.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Zamawiaj±cy zgodnie z art. 26 ust. 2 pzp, przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów: 1) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 2) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lubi wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 3) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy pzp; 4) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy pzp, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Zamawiaj±cy zgodnie z art. 26 ust. 2 pzp, przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów: 1) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego - zgodnie w wymogiem okre¶lonym w Rozdziale V ust. 1 pkt. 2. a) SIWZ; 2) wykazu robót budowlanych (wed³ug wzoru okre¶lonego w Za³±czniku 6 do siwz), wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty; - zgodnie w wymogiem okre¶lonym w Rozdziale V ust. 1 pkt. 2. b) SIWZ; 3) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia (Za³±cznik nr 6 do siwz), w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie w wymogiem okre¶lonym w Rozdziale V ust. 1 pkt. 2. b) SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)1. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (art.23 ust.1 pzp): 1) W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust.2 pzp). 2) Z³o¿enie w ofercie orygina³u pe³nomocnictwa wszystkich stron okre¶laj±ce w szczególno¶ci: okre¶lenie postêpowania którego dotyczy; listê wykonawców ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia; cel dzia³ania; sposób ich dzia³ania; sposób odpowiedzialno¶ci - zgodnie z art. 141 pzp wymaga siê solidarnej odpowiedzialno¶ci wykonawców za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; wskazanie pe³nomocnika do reprezentowania wykonawców; zakres umocowania pe³nomocnika, oznaczenia ¿e pe³nomocnictwo bêdzie wa¿ne co najmniej w terminie zwi±zania ofert±. Pe³nomocnictwo musi byæ podpisane przez wszystkich wykonawców w tym pe³nomocnika. 3.W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenia o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 siwz sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Dokumenty wymienione w Rozdziale VI ust.6 pkt 4-7 siwz musz± byæ z³o¿one przez ka¿dy podmiot. Pozosta³e dokumenty i o¶wiadczenia przez podmioty wspólnie wystêpuj±ce, a oferta musi byæ podpisana przez pe³nomocnika, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy pzp. 3. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniach o którym mowa w Rozdziale VI ust. 1 siwz dotycz±ce tych podmiotów. 4. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdziale VI ust. 6 pkt. 4-7 siwz. 5. Ka¿dy z Wykonawców, który z³o¿y³ ofertê, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej, informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 pzp, dostarczy Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 pzp (o¶wiadczenie jest sk³adane wy³±cznie w stosunku do wykonawców , którzy z³o¿yli oferty w postêpowaniu) - wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 8 do SIWZ. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. W/w o¶wiadczenie musi zostaæ dorêczone jest w oryginale. 6. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) zamiast dokumentów o których mowa w Rozdziale VI ust. 6 pkt. 4-6 SIWZ sk³ada odpowiednio dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2) zamiast dokumentów o których mowa w Rozdziale VI ust. 6 pkt. 7 siwz: a) sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy pzp, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 8. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI ust. 7 pkt. 1 i 2 siwz, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione odpowiednio w terminach okre¶lonych w Rozdziale VI ust. 7 pkt. 1 i 2 siwz. 9. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty: 1) wype³niony Formularz ofertowy, sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 1 do siwz; 2) o¶wiadczenia wymienione w Rozdziale VI ust.1-3 siwz - wzór okre¶lony w Za³±czniku Nr 2 do siwz oraz Za³±czniku Nr 3 do siwz; 3) pe³nomocnictwo - w przypadku podpisania oferty oraz po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em kopii dokumentów przez osobê niewymienion± w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, nale¿y do oferty do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w oryginale lub kopii po¶wiadczonej notarialnie, które w swej tre¶ci jednoznacznie wskazuje czynno¶ci do których pe³nomocnik jest umocowany, 4) Informacja nt. RODO sporz±dzone zgodnie z wzorem okre¶lonym w za³±czniku nr 9 do siwz. 5) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego do udostêpnienia zasobów dla Wykonawcy, sporz±dzone zgodnie ze wzorem okre¶lonym w Za³±czniku nr 3a. 10. Wykonawca zobowi±zany jest przed podpisaniem umowy do: ? dostarczenia do akceptacji projektu umowy z podwykonawc± lub dalszym podwykonawc± - w przypadku powierzenia czê¶ci zamówienia podwykonawcom; ? wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; ? dostarczenia O¶wiadczenia o zatrudnieniu osób o których mowa w Rozdziale III pkt. 12 siwz. 3. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dostarczenie umowy reguluj±cej wspó³pracê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (art. 23 ust. 4 pzp), odpowiednio umowa konsorcjum lub umowa spó³ki cywilnej, o ile nie zosta³a za³±czona do oferty; 4. W przypadku Spó³ki z o.o. gdy oferowana cena zamówienia wynosi powy¿ej dwukrotnej wysoko¶ci kapita³u zak³adowego, z³o¿enie o¶wiadczenia zgodnie z art. 230 Kodeksu spó³ek handlowych oraz dokumentu potwierdzaj±cego uprawnienie rozporz±dzania prawem lub zaci±gniêcia zobowi±zania do ¶wiadczenia w imieniu Spó³ki o warto¶ci dwukrotnie przewy¿szaj±cej wysoko¶æ kapita³u zak³adowego (wyci±g z umowy Spó³ki albo uchwa³ê wspólników).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystêpuj±cy do przetargu Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 30.000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci tysiêcy z³otych 00/100). 2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert tj. do dnia 19.07.2019 r. do godz. 1200. 3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku wymienionych poni¿ej formach: * pieni±dzu * porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym * gwarancjach bankowych * gwarancjach ubezpieczeniowych * porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 4. Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy w Banku Spó³dzielczym Rzemios³a Oddzia³ Rad³ów Nr 10858900060240000000260004 z dopiskiem "wp³ata wadium - sprawa nr PPI.271.11/2.19". Do oferty nale¿y do³±czyæ dowód wp³aty wadium. 5. Wadium wnoszone w formie porêczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej porêczeñ udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, Wykonawca winien z³o¿yæ w formie orygina³u w Kasie Urzêdu Miejskiego w Rad³owie lub za³±czyæ w formie orygina³u do oferty, w takich przypadkach oferta musi zawieraæ tak¿e kopiê tych dokumentów. Kasa Urzêdu Miejskiego w Rad³owie czynna jest w godzinach pracy Urzêdu. ZAMAWIAJ¡CY ODRZUCI OFERTÊ WYKONAWCY, JE¯ELI WADIUM NIE ZOSTA£O WNIESIONE LUB ZOSTA£O WNIESIONE W SPOSÓB NIEPRAWID£OWY. 6. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wyst±pi± przes³anki okre¶lone w art. 46 ust. 5 Pzp oraz je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej. Ponadto Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium, je¿eli Wykonawca: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 7. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
okres gwarancji jako¶ci na roboty budowlane | 20,00 |
termin wykonania | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Istotne dla stron postanowienia tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera projekt umowy - za³±cznik Nr 5, stanowi±cy integraln± czê¶æ siwz. 2. Postanowienia umowy ustalone w projekcie nie podlegaj± negocjacjom. 3. Przyjêcie przez Wykonawcê postanowieñ projektu umowy stanowi jeden z warunków wa¿no¶ci oferty. 4. Wykonawca akceptuje tre¶æ umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia, poprzez z³o¿enie w ofercie o¶wiadczenia o zapoznaniu siê z projektem umowy i jego akceptacji
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
1. Zamawiaj±cy (art. 147 ust. 1 pzp) ¿±da aby, Wykonawca którego oferta zostanie wybrana najpó¼niej w dniu podpisania umowy, wniós³ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w kwocie stanowi±cej równowarto¶æ 10 % ca³kowitej ceny ofertowej brutto (art.150 ust. 2 pzp). 2. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u nie wykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy. 3. Nie wniesienie zabezpieczenia w terminie, o jakim mowa w ust. 1 skutkowaæ bêdzie nieprzyst±pieniem podpisania umowy z winy Wykonawcy. 4. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wg wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku formach (art. 148 ust. 1 pzp). 5. Zamawiaj±cy dopuszcza wnoszenie zabezpieczenia w nastêpuj±cych formach: 1) w pieni±dzu - wp³acone przelewem na rachunek bankowy (konto depozytowe) Zamawiaj±cego w Banku Spó³dzielczym Rzemios³a w Krakowie oddzia³ Rad³ów Nr 10858900060240000000260004 z podaniem tytu³u: "Wp³ata zabezpieczenia - sprawa PPI.271.11/2.19". 2) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w porêczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dania 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci. 6. Z tre¶ci zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/porêczenia winno wynikaæ, ¿e bank, ubezpieczyciel, porêczyciel zap³aci, na rzecz Zamawiaj±cego w terminie maksymalnie 30 dni (od pisemnego ¿±dania) kwotê zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiaj±cego, bez odwo³ania, bez warunku, niezale¿nie od kwestionowania czy zastrze¿eñ Wykonawcy i bez dochodzenia czy wezwanie Zamawiaj±cego jest uzasadnione czy nie. 7. W przypadku, gdy zabezpieczenie, bêdzie wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu. 8. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody (art. 148 ust. 2 pzp) na wniesienie zabezpieczenia w wekslach z porêczeniem wekslowym banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, przez ustanowienie zastawu na papierach warto¶ciowych emitowanych przez skarb Pañstwa jednostkê samorz±du terytorialnego, przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach okre¶lonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 9. Zabezpieczenie zostanie zwrócone, w kwocie odpowiadaj±cej 70 % warto¶ci zabezpieczenia, w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia (zakoñczenie Etapu II) i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. 10. Pozosta³a czê¶æ zabezpieczenia która pozostawiona zosta³a na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady, zostanie zwrócona proporcjonalnie do warto¶ci zabezpieczenia, dla Etapu I i Etapu II nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi, ustalonego odpowiednio kolejno dla Etapu I i II. 11. Zwrot zabezpieczenia nast±pi w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wykonawcy. 12. W trakcie realizacji umowy wykonawca mo¿e dokonaæ zmiany formy zabezpieczenia na jedn± lub kilka form, o których mowa w ust. 5 powy¿ej.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy: 1) zmiany, których zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia - okre¶lone poni¿ej oraz w projekcie umowy stanowi±cym integraln± czê¶æ siwz- Za³±cznik Nr 5. I. W zakresie wykonania dokumentacji projektowej: a) niezgodno¶ci dokumentacji zgromadzonej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z rzeczywistym stanem faktycznym, który ujawni siê w toku realizacji przez Wykonawcê zamówienia publicznego, a jest wynikiem okoliczno¶ci niezawinionych przez Zamawiaj±cego, b) si³y wy¿szej, w wyniku, której nie jest mo¿liwe zachowanie przez Wykonawcê okre¶lonego umow± terminu realizacja zamówienia publicznego. c) w wyniku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT. Nale¿ny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowi±zuj±cym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objêcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie by³ p³atnikiem VAT, obowi±zkiem podatkowym. d) wyst±pienie zdarzeñ niezale¿nych od stron umowy, powoduj±cych potrzeb wprowadzenia do tre¶ci umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla zamawiaj±cego, bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia. e) gdy zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia f) zmiana podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy g) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy w nastêpuj±cych przypadkach: ? opó¼nieñ Zamawiaj±cego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów wymaganych przepisami, do których przekazania by³ zobowi±zany ? nie uzyskanie przez Wykonawcê niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia opinii i uzgodnieñ od instytucji, organów i osób nie bêd±cych stronami umowy w terminach umo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie przedmiotu zamówienia ? zmiany warunków projektowania przez jednostki opiniuj±ce, uzgadniaj±ce - przed³u¿enie terminu swoich czynno¶ci ponad przewidziane prawem terminy przez jednostki uzgadniaj±ce lub zatwierdzaj±ce ? konieczno¶ci przeprowadzenia ponownego uzgadniania, opiniowania ? wstrzymanie wykonania prac przez uprawnione organy ? zmiana prawa lub obowi±zuj±cych norm wywo³uj±cych konieczno¶æ zmiany zakresu lub harmonogramu pracy ? ponadprzeciêtny czas trwania procedur administracyjnych, maj±cych wp³yw na termin wykonania i niewynikaj±cych z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy: termin mo¿e ulec zmianie o okres odpowiadaj±cy wstrzymaniu lub opó¼nieniu prac z tego powodu, ? je¿eli przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci z uwzglêdnieniem profesjonalnego charakteru wykonawcy nie mo¿na by³o unikn±æ zmiany terminu. ? inne przyczyny le¿±ce po stronie Zamawiaj±cego lub organów administracji: termin mo¿e ulec zmianie o okres odpowiadaj±cy wstrzymaniu lub opó¼nieniu prac z tego powodu, ? dzia³ania lub zaniechania osób trzecich (np. organów administracji publicznej i innych podmiotów uczestnicz±cych w procedurze opiniowania i uchwalania), ? z³o¿enia skargi lub wniosku do w³a¶ciwych organów administracyjnych lub s±dowych lub odwo³ania od ich rozstrzygniêcia, o ile bêd± mog³y mieæ wp³yw na zmianê terminu realizacji ? ograniczenia w dostêpie do terenu objêtego przedmiotem zamówienia, ? zmiany uzbrojenia i naniesienie terenu w stosunku do danych w zasobach geodezyjnych ? zmiany przepisów zwi±zanych z przedmiotem zamówienia dokonane po podpisaniu umowy II. W zakresie wykonania robót budowlanych: 1) Mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej umowy, w szczególno¶ci w zakresie terminu jej realizacji, wysoko¶ci wynagrodzenia, w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, Zamawiaj±cy przewiduje tylko w nastêpuj±cych przypadkach: a. Zmiany danych teleadresowych, osób reprezentuj±cych firmê, kluczowych specjalistów (inspektorów nadzoru) przedstawionych w umowie na inne legitymuj±ce siê, co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy w postaci zgody Zamawiaj±cego wyra¿onej w formie pisemnej. b. Zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy- na wniosek Wykonawcy w postaci zgody Zamawiaj±cego wyra¿onej w formie pisemnej. c. Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy - na wniosek Wykonawcy w postaci zgody Zamawiaj±cego wyra¿onej w formie pisemnej. d. Niezgodno¶ci dokumentacji zgromadzonej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z rzeczywistym stanem faktycznym, który ujawni siê w toku realizacji przez Wykonawcê zamówienia publicznego, a jest wynikiem okoliczno¶ci niezawinionych przez Zamawiaj±cego. e. Zmiana danych podmiotowych dotycz±cych kierownika budowy i robót, oraz inspektora nadzoru (zmiana osób, przy pomocy, których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê, co najmniej takimi samymi uprawnieniami, jakie wymagane by³y w SIWZ). f. W wyniku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT. Nale¿ny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowi±zuj±cym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objêcia Wykonawcy, który po podpisaniu umowy nie by³ p³atnikiem VAT, obowi±zkiem podatkowym w zakresie tego. g. Zmiany terminu wykonania umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie wyst±pi lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadkach: i. zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, ii. szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, tj. wyst±pienia w szczególno¶ci warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych: prowadzenie zewnêtrznych robót budowlanych zgodnie z ich technologi± i warunkami technicznymi zapewniaj±cymi w³a¶ciw± jako¶æ wykonania, przeprowadzanie prób i rozruchów urz±dzeñ wed³ug wytycznych DTR producenta, dokonywanie odbiorów robót, w szczególno¶ci w przypadkach: temperatury powietrza poni¿ej "0 stopni Celsjusza", wiatru uniemo¿liwiaj±cego pracê urz±dzeñ, gwa³townych opadów deszczu, ¶niegu, gradobicia, burz z wy³adowaniami atmosferycznymi, itp. - fakt ten musi byæ udokumentowany pisemnie oraz musi byæ potwierdzony przez Inspektora Nadzoru, iii. wstrzymania robót przez w³a¶ciwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego, iv. niedotrzymania przez Zamawiaj±cego warunków umowy: opó¼nienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami daj±cymi siê przypisaæ Zamawiaj±cemu, v. konieczno¶ci wprowadzenia zmian na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezale¿nych od obu stron, vi. nastêpstwa wprowadzania zmian w obowi±zuj±cych przepisach prawnych maj±cych wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia, vii. nastêpstwa dzia³ania organów administracji lub innych podmiotów, zwi±zanych z przekroczeniem obowi±zuj±cych terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, viii. gdy zaistnieje inna, niemo¿liwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczno¶æ prawna, ekonomiczna lub techniczna, za któr± ¿adna ze Stron nie ponosi odpowiedzialno¶ci, skutkuj±ca brakiem mo¿liwo¶ci nale¿ytego wykonania umowy w terminie umownym, zgodnie ze specyfikacj± istotnych warunków zamówienia. ix. zaistnienia przeszkód w wykonywaniu robót powinno byæ potwierdzone pisemnie. x. zmian w dokumentacji dokonanych na wniosek Zamawiaj±cego, xi. opó¼nienia przekazania terenu realizacji robót, xii. zmiany terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie, xiii. odmiennych od przyjêtych warunków geologicznych, xiv. odmiennych od przyjêtych warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, xv. si³y wy¿szej, w wyniku, której nie jest mo¿liwe zachowanie przez Wykonawcê okre¶lonego umow± terminu realizacja zamówienia publicznego, tj. wyst±pienie wyj±tkowego zdarzenia lub okoliczno¶ci, warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych zachowanie technologii wykonania robót, xvi. w przypadku wyst±pienia robót dodatkowych, koniecznych do wykonania podstawowego, zakresu zadania oraz konieczno¶ci wprowadzenia zmian ilo¶ciowych do przedmiaru robót na skutek sytuacji niemo¿liwej wcze¶niej do przewidzenia, zmian technologii wykonania robót lub zmiany materia³ów, je¿eli nowe rozwi±zania bêd± korzystne dla zamawiaj±cego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jako¶ciowych, xvii. konieczno¶ci wykonania prac wynikaj±cych z zaleceñ organów administracji architektoniczno-budowlanej np.: Nadzoru Budowlanego, PIP, Konserwatora Zabytków itp. wydanych stosownie do ich w³a¶ciwo¶ci, xviii. przekroczenie ustawowych terminów wydania przez organ administracji lub innych instytucji bran¿owych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp., xix. odmowa wydania przez w/w organy wymaganych decyzji, uzgodnieñ, zezwoleñ itp., xx. opó¼nieñ Zamawiaj±cego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów wymaganych przepisami, do których przekazania by³ zobowi±zany, xxi. wstrzymanie wykonania prac przez uprawnione organy, xxii. zmiana prawa lub obowi±zuj±cych norm wywo³uj±cych konieczno¶æ zmiany zakresu lub harmonogramu pracy, xxiii. realizacji w drodze odrêbnej umowy prac powi±zanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszaj±cej konieczno¶æ skoordynowania prac, xxiv. wyst±pienia konieczno¶ci wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu art. 144 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy pzp, którego realizacja bêdzie mia³a wp³yw na termin wykonania robót objêtych niniejsz± umow±. xxv. gdy termin wykonania przedmiotu zamówienia ulega przesuniêciu o okres wynikaj±cy z przerw lub opó¼nieñ rozpoczêcia prac. Wykonawca nie bêdzie uprawniony do przed³u¿enia terminu wykonania umowy i zwiêkszenia wynagrodzenia, je¿eli konieczno¶æ dokonania zmiany zosta³a spowodowana przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie ze strony Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikaj±cego z obowi±zków Wykonawcy. h. zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, ewentualnie lub równocze¶nie zmiany terminu realizacji zamówienia czy wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, w postaci: i. konieczno¶ci realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia, ii. odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków geologicznych skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, iii. odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, iv. konieczno¶ci zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. Zmiany dokonane w granicach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane: ? wynikaj±ce z wprowadzenia uzgodnionych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zg³oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, ? gdy zmiany dokonane zosta³y podczas wykonywania robót i nie odstêpuj± w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowê w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane lub dokonane zosta³y zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy z zastrze¿eniem art. 57 ust. 2 tej¿e ustawy, ? wynikaj±ce z wad dokumentacji projektowej, - na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy (pod warunkiem pisemnej zgody Zamawiaj±cego) i) Zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia - na wskutek rezygnacji z wykonania czê¶ci robót wraz z okre¶leniem maksymalnej wielko¶ci tych robót i okre¶leniem kwoty nale¿nej za t± czê¶æ w granicach udokumentowanego interesu Zamawiaj±cego -na wniosek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego pod warunkiem pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego. Obni¿enia wynagrodzenia w przypadku niewykonania ca³ego zakresu przedmiotu umowy. j) Zmiany materia³ów zaoferowanych w ofercie, z powodu: i. niedostêpno¶ci na rynku materia³ów wskazanych w dokumentacji lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów, ii. pojawienia siê na rynku materia³ów nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umo¿liwiaj±cych uzyskanie lepszej jako¶ci robót. Ka¿dorazowo na tak± zmianê musi wyraziæ zgodê Inspektor Nadzoru. k) Konieczno¶ci zastosowania robót zamiennych z powodu: i. uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiaj±cego lub Wykonawcê, je¿eli zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego, oraz nie bêdzie skutkowaæ rozszerzeniem przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu okre¶lonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w ofercie Wykonawcy. ii. aktualizacji rozwi±zañ i wytycznych zawartych w dokumentacji, z uwagi na postêp technologiczny, iii. sytuacji gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Je¿eli zmiana umowy wymaga zmiany dokumentacji lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, strona inicjuj±ca zmianê przedstawia propozycjê zmian zawieraj±c± opis proponowanych zmian, kosztorys zamienny i niezbêdne rysunki. Propozycja taka wymaga zatwierdzenia do realizacji przez Inspektora Nadzoru. l) Zamawiaj±cy w uzgodnieniu z Wykonawc± mo¿e ograniczyæ zakres robót w stosunku do wykonywanego zakresu umowy, (roboty zaniechane), poprzez podpisanie stosownego aneksu do umowy, w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci wynikaj±cych z technologii lub funkcjonalno¶ci przedmiotu umowy lub na skutek sytuacji niemo¿liwych do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, m) Wyst±pienie zdarzeñ niezale¿nych od stron umowy, powoduj±cych potrzebê wprowadzenia do tre¶ci umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla zamawiaj±cego, bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia. n) Gdy zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-07-19, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI RAD£ÓW
- "Wyposa¿enie pe³nowymiarowej hali sportowej, etap II w ramach zadania budowa pe³nowymiarowej hali sportowej w Rad³owie" -
- Wykonanie 3 projektów technicznych likwidacji barier architektonicznych
wiêcej: przetargi RAD£ÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa trafostacji - rozdzielnic
- Budowa kanalizacji deszczowej w Wyganowie.
- Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Chynów
- "Adaptacja budynku internatu Pomorskiego O¶rodka Doradztwa Rolniczego w Lubaniu" - Etap I
- Wykonanie robót w systemie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonanie remontu balkonów budynku przy ul. Kleczkowskiej 17 oraz Glinianej 63 we Wroc³awiu
- "Przebudowa dróg gminnych ulicy Cmentarnej i czê¶ci ulicy Boles³awa Chrobrego w Z³otoryi".
wiêcej: Maszyny wa¿±ce i wagi »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.