Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2018-06-07
Og³oszenie nr 569072-N-2018 z dnia 2018-06-07 r.
Miejskie Przedsiêbiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.: Budowa 7 kpl. kot³owni gazowych zlokalizowanych na terenie bazy JW3477 w Wyci±¿kowie k/Leszna
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiêbiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny
41002085000000, ul.
ul. Spó³dzielcza
12
,
64100
Leszno, woj.
wielkopolskie, pañstwo
Polska, tel.
655 256 000, e-mail
beata@mpec.leszno.pl, faks
655 256 073.
Adres strony internetowej (URL): www.mpec.leszno.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Zamawiaj±cy udzielaj±cy zamówieñ sektorowych
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.mpec.leszno.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
elektronicznie za po¶rednictwem Platformy zakupowej MPEC : https://platformazakupowa.pl/mpec_leszno
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r prawo pocztowe, osobi¶cie, lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
ul. Spó³dzielcza 12, 64-100 Leszno
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Budowa 7 kpl. kot³owni gazowych zlokalizowanych na terenie bazy JW3477 w Wyci±¿kowie k/Leszna
Numer referencyjny:
DI/18/2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
wszystkich czê¶ci
Zamawiaj±cy udzieli zamówienia jedemu Wykonawcy na wszystkie 7 kot³owni
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
7
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest budowa 7 kpl. kot³owni gazowych zlokalizowanych na terenie bazy JW3477 w Wyci±¿kowie k/Leszna: ? zadanie 1: kot³ownia gazowa K1 o mocy 2x230kW (kot³y z demonta¿u) wraz z budow± obiektu kontenerowego 9,16x3,16m, ? zadanie 2: kot³ownia gazowa K4 o mocy 45kW wraz z budow± obiektu kontenerowego 4,36x3,16m, ? zadanie 3: kot³ownia gazowa K5 o mocy 15kW w obiekcie istniej±cym, ? zadanie 4: kot³ownia gazowa K6 o mocy 2x115kW w obiekcie istniej±cym, ? zadanie 5: kot³ownia gazowa K7 o mocy 35kW w obiekcie istniej±cym, ? zadanie 6: kot³ownia gazowa K8 o mocy 15kW w obiekcie istniej±cym, ? zadanie 7: kot³ownia gazowa K9 o mocy 2x45kW w obiekcie istniej±cym Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa, STWiORB oraz wzór umowy, które stanowi± za³±czniki do SIWZ. Za³±czone przedmiary robót - s³u¿± do uzupe³nienia opisu przedmiotu zamówienia i nie s± podstaw± do wyliczenia ceny rycza³towej. Tam, gdzie w przedmiarze robót, lub dokumentacji zosta³o wskazane pochodzenie materia³ów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów lub rozwi±zañ równowa¿nych pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót oraz zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w wy¿ej wymienionych dokumentach. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Cechy techniczne i jako¶ciowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadaæ Polskim Normom przenosz±cym europejskie normy lub normy innych pañstw cz³onkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego
II.5) G³ówny kod CPV: 45331110-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45330000-9 |
45310000-3 |
45333000-0 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2018-11-30
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek, je¶li wyka¿e, ¿e:
- nie zalega z podatkami lokalnymi oraz do Urzêdu skarbowego,
- nie zalega ze sk³adkami na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne,
- posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej odpowiadaj±cej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (w zakresie robót budowlanych) na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 50 000 PLN
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
a) Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony o ile Wykonawca wyka¿e wykonanie co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie minimum dwóch technologii kot³owni gazowych (roboty w bran¿y sanitarnej, gazowej i elektrycznej) w tym przynajmniej jedna o mocy nie mniejszej ni¿ 100kW - w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. W przypadku z³o¿enia przez Wykonawców dokumentów zawieraj±cych dane przedstawione w walutach obcych, Zamawiaj±cy jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie ¶redni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
b) Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony o ile Wykonawca wyka¿e dysponowanie:
b1) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami instalacyjnymi w specjalno¶ci in¿ynieryjno-instalacyjnej, bez ograniczeñ dla osoby pe³ni±cej funkcjê kierownika budowy,
b2) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi dla osoby pe³ni±cej funkcjê kierownika robót budowlanych,
b3) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych dla osoby pe³ni±cej funkcjê kierownika robót elektrycznych
Wskazane osoby podczas realizacji robót budowlanych musz± posiadaæ wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2016 poz. 1725). Zamawiaj±cy informuje, ¿e posiadane przez osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagañ okre¶lonych w og³oszeniu i SIWZ powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (D z. U. z 2017 r., poz. 1332). Osoby, które posiadaj± uzyskane przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowa³y uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazuj± te dokumenty, jako obowi±zuj±ce. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ uznania uprawnieñ wynikaj±cych z innych ni¿ krajowe przepisów np. tre¶ci dyrektyw, zawartych umów miêdzynarodowych i innych przepisów, które potwierdz± spe³nianie warunku dotycz±cego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza, odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017r., poz. 1332) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
b) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia grupy 1 uprawniaj±ce do wykonania pracy na stanowisku eksploatacji urz±dzeñ, instalacji i sieci energetycznych do 1kV w zakresie obs³ugi, monta¿u i wykonywania czynno¶ci kontrolno-pomiarowych,
c) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia grupy 1 uprawniaj±ce do wykonania pracy na stanowisku dozoru urz±dzeñ, instalacji i sieci energetycznych do 1kV w zakresie obs³ugi, monta¿u i wykonywania czynno¶ci kontrolno-pomiarowych
d) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia grupy 3 uprawniaj±ce do wykonania pracy na stanowisku eksploatacji sieci, urz±dzeñ i instalacji gazowych s³u¿±cych do wytwarzania, przetwarzania, przesy³ania, magazynowania i zu¿ywaj±cych paliwa gazowe o ci¶nieniu nie wy¿szym ni¿ 5 kPa
e) co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia grupy 3 uprawniaj±ce do wykonania pracy na stanowisku dozoru sieci, urz±dzeñ i instalacji gazowych s³u¿±cych do wytwarzania, przetwarzania, przesy³ania, magazynowania i zu¿ywaj±cych paliwa gazowe o ci¶nieniu nie wy¿szym ni¿ 5 kPa
c) osobami posiadaj±cymi aktualne uprawnienia do wykonywania robót spawalniczych z minimum 2 letnim do¶wiadczeniem zawodowym.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, zostanie powiadomiony odrêbnym pismem o terminie i miejscu dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów tj.: 1) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika Urzêdu Skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców. 2) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego lub innego dokumentu potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne lub spo³eczne lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców. 3) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.5 pkt. 1 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców oddzielnie. 4) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 50 000 PLN. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców oddzielnie. 5) dokumentów dotycz±cych podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - je¿eli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. 2. Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w pkt 14 ust.3) ppkt 1-3, je¿eli zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenie lub dokumenty dotycz±ce tego wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016r. poz. 352). 3. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w §5 Rozporz±dzenia sk³ada: a) w przypadku dokumentu o którym mowa w pkt 3 - sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust.1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp; b) w przypadku dokumentów o których mowa w pkt 1-2 sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±cego odpowiednio, ¿e nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 4. Dokumenty o których mowa w § 7 ust. 1 i pkt 1 i pkt 2 lit. b) Rozporz±dzenia powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 lit. a Rozporz±dzenia powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 5. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa § 7 ust. 1 Rozporz±dzenia, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem, lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie, o którym mowa w ust. 3 powy¿ej stosuje siê odpowiednio. 6. Wykonawca maj±cy siedzibê na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby maj±cej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 Rozporz±dzenia, sk³ada dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 Rozporz±dzenia w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Je¿eli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie wydaje siê takich dokumentów, zastêpuje siê go dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie tej osoby z³o¿onym przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na miejsce zamieszkania tej. Osoby. Dokument ten powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, zostanie powiadomiony odrêbnym pismem o terminie i miejscu dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów tj.:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane oraz dokumentów (dowodów) okre¶laj±cych, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone.
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w tym zakresie
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej wraz za³±cznikami nale¿y z³o¿yæ w terminie okre¶lonym w art. 24 ust.11 tj. w terminie 3 dni od daty zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca obowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 14 300, 00z³ (s³ownie: czterna¶cie tysiêcy trzysta z³otych 00/100). Wadium nale¿y z³o¿yæ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium mo¿e byæ wniesione w: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r., poz. 359). W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu nale¿y dokonaæ wp³aty przelewem na rachunek Zamawiaj±cego w banku 24 1140 1124 0000 2402 1000 1003 w mBank SA. Zaleca siê, by wadium w formie porêczeñ lub gwarancji sk³adaæ w oryginale. Orygina³ dokumentu wadialnego nale¿y z³o¿yæ w kasie Zamawiaj±cego przy ul. Spó³dzielczej 12, natomiast jego kopiê nale¿y do³±czyæ do oferty. Nie jest wskazane trwa³e wpinanie orygina³u dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach okre¶lonych ustaw±. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzglêdniaæ wszystkie okoliczno¶ci jego zatrzymania przez zamawiaj±cego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ni± tj. 30 dni. Bieg terminu zwi±zania ofert± rozpoczyna siê od up³ywu terminu sk³adania ofert. Wykonawców, którzy nie wnie¶li wadium odpowiadaj±cego powy¿szym wymaganiom wyklucza siê. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
Termin p³atno¶ci | 15,00 |
d³ugo¶æ okresu gwarancji | 25,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
W szczególno¶ci Zamawiaj±cy, dopuszcza: 1.1. Zmianê terminu realizacji przedmiotu umowy w nastêpuj±cych przypadkach: 1) spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególno¶ci: a) klêski ¿ywio³owe, b) warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, c) odkrycia w trakcie robót budowlanych niewypa³ów i niewybuchów, d) odkrycia w trakcie robót budowlanych obiektów podziemnych wymagaj±cych wcze¶niejszej rozbiórki lub usuniêcia, e) odkrycia przedmiotu wzglêdem, którego powstanie przypuszczenie, ¿e jest on zabytkiem, co oznaczaæ bêdzie konieczno¶æ wstrzymania robót lub takiego ich wykonania, aby zabytek nie zosta³ zniszczony, ale zabezpieczony jako przedmiot archeologiczny i miejsce jego znaleziska, f) stwierdzenia innego usytuowania obiektów podziemnych lub podziemnych sieci uzbrojenia terenu ni¿ wynikaj±ce z ewidencji geodezyjnej, co bêdzie wymaga³o odpowiednich zmian w opracowaniach projektowych lub sposobie wykonania robót; 2) bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) nieterminowego przekazanie terenu budowy przez Zamawiaj±cego, b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; d) z braku dostêpu do miejsc, w których przewidziano prowadzenie prac; 3) z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci w przypadku okoliczno¶ci wyst±pienia si³y wy¿szej lub z powodu dzia³ania osób trzecich, które to przyczyny ka¿da ze Stron musi udokumentowaæ; 4) zw³oki w dzia³aniu instytucji opiniuj±cych, uzgadniaj±cych oraz wydaj±cych decyzje administracyjne ponad czas (termin) wynikaj±cy z przepisów prawa; 5) wej¶cie w ¿ycie nowych przepisów, Polskich Norm po up³ywie terminu sk³adania ofert, w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia, gdy ich wprowadzenie bêdzie powodowaæ wzrost pracoch³onno¶ci wykonania danych opracowañ lub projektów o wiêcej ni¿ 5%; 6) konieczno¶ci wykonania "dodatkowych robót budowlanych", nieobjêtych zamówieniem podstawowym, które sta³y siê niezbêdne, skutkuj±ce zmian± zakresu robót i/lub przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi byæ poprzedzone sporz±dzeniem protoko³u konieczno¶ci; 7) konieczno¶ci wykonania robót zamiennych, rozumianych w sposób jak ni¿ej: a) roboty zamienne polegaj± na tym, ¿e Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania zamówienia podstawowego w sposób odmienny od okre¶lonego w umowie, po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiajacego; b) roboty zamienne nie mog± spowodowaæ zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy; c) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych zachodzi miêdzy innymi w sytuacji, gdy: ? materia³y budowlane, rozwi±zania techniczne (technologia), osprzêt lub urz±dzenia przewidziane do wykonania zamówienia, wskazane w dokumentacji projektowej, nie mog± byæ u¿yte przy realizacji przedmiotu zamówienia z powodu ich niedostêpno¶ci poprzez zaprzestanie produkcji, lub wycofanie z rynku lub gdyby ich zastosowanie grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem inwestycji ? materia³y budowlane, rozwi±zania techniczne (technologia), osprzêt lub urz±dzenia przewidziane do wykonania zamówienia mo¿na zast±piæ innymi, lepszymi pozwalaj±cymi na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, ? w trakcie wykonania przedmiotu zamówienia nast±pi³a zmiana przepisów obowi±zuj±cego Prawa budowlanego, ? w czasie realizacji budowy zmieni± siê warunki techniczne wykonania przedmiotu zamówienia (np. Polska Norma), Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do wykonywania przedmiotu zamówienia, w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak, ni¿ o czas trwania okoliczno¶ci wymienionych powy¿ej. Zmiany wskazywane w pkt 1.1 ppkt 6) - 7) niniejszego paragrafu bêd± wprowadzane wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu zamówienia do u¿ytkowania. 1.2. Zmiany osobowe: 1) zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami budowlanymi, o których mowa w SIWZ oraz w ustawie Prawo budowlane. 2) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na innego, dysponuj±cego co najmniej porównywalnym do¶wiadczeniem, potencja³em technicznym i osobowym ni¿ podwykonawca wskazany w zawartej umowie; 3) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie podwykonawcy; 4) powierzenie podwykonawcom innej czê¶ci robót ni¿ wskazana w ofercie Wykonawcy; 5) rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji robót, 6) powierzenie czê¶ci zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia, pomimo niewskazania w postêpowaniu ¿adnej czê¶ci zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, o ile nie sprzeciwia siê to postanowieniom SIWZ. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia; 1.3. Pozosta³e zmiany: 1) Zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku obni¿enia stawki podatku VAT spowodowanego nowelizacj± ustawy o podatku od towarów i us³ug, o kwotê wynikaj±c± z tej zmiany; 2) Zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku wykonania robót zamiennych w sytuacji, gdy warto¶æ robót zamiennych jest ni¿sza od warto¶ci robót zamienianych, o kwotê wynikaj±c± z tej zmiany; 3) Rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu zamówienia, je¿eli: a) zrealizowanie przedmiotu umowy w ca³o¶ci nie bêdzie mo¿liwe w terminie okre¶lonym w § 2 ust. 1 niniejszej Umowy; b) zrealizowanie przedmiotu umowy w ca³o¶ci nie bêdzie mo¿liwe z przyczyn technicznych, albo na skutek zmiany przepisów prawnych np. p. po¿., bhp, norm technicznych; c) nast±pi³a zmiana technologii, sposobu wykonania robót, liczba lub asortyment dostarczonych urz±dzeñ. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami. Zmniejszenie wynagrodzenia nast±pi po wyliczeniu warto¶ci robót zamiennych i/lub niewykonanych robót i/lub niedostarczonych materia³ów. Wycena nast±pi przez Zamawiaj±cego na podstawie z³o¿onej przez Wykonawcê oferty a w przypadku braku odpowiednich pozycji - ¶rednich cen SEKOCENBUDU lub "Orgbud-Serwis" dla województwa wielkopolskiego z ostatniego kwarta³u poprzedzaj±cego powy¿sze rozliczenie. 4) zmiany formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 1.4. Zmianê umowy, gdy zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) zmiany dotycz± realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego, c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie; 2) zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie; 3) Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy Wykonawca: a) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, b) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego Podwykonawców 4) zmiany, niezale¿nie od ich warto¶ci, nie s± istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy. 5) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 2. Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, m. in.: 1) Zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzaj±cych uregulowanie p³atno¶ci wobec Podwykonawców). 2) Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy Stronami. 3. Warunki wprowadzenia zmiany do umowy: 1) Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ niniejszej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 1-4 niniejszego paragrafu. 2) wniosek o zmianê postanowieñ umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie. 3) warunkiem dokonania zmian jest z³o¿enie wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê, zawieraj±cego: a) opis propozycji zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) opis wp³ywu zmiany na termin realizacji umowy. 4) Zmiana umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci. 4. Wykonawca nie bêdzie uprawniony do ¿adnego przed³u¿enia terminu wykonania umowy i zwiêkszenia wynagrodzenia w zakresie, w jakim konieczno¶æ dokonania zmiany zosta³a spowodowana przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie ze strony Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikaj±cego z obowi±zków Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-06-22, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
I. Wyja¶nienie tre¶ci SIW: 1. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci SIWZ. Zamawiaj±cy jest obowi±zany udzieliæ wyja¶nieñ niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SIWZ wp³yn±³ do Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ do koñca dnia, w którym up³ywa po³owa wyznaczonego terminu sk³adania ofert. Je¿eli wniosek wp³yn±³ po up³ywie terminu sk³adania wniosku lub dotyczy udzielonych wyja¶nieñ, Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wyja¶nieñ albo pozostawiæ wniosek bez rozpoznania. Przed³u¿enie terminu sk³adania ofert nie wp³ywa na bieg terminu sk³adania wniosku. 2. Tre¶æ zapytañ wraz z wyja¶nieniami Zamawiaj±cy przekazuje wykonawcom, którym przekaza³ SIWZ bez ujawniania ¼ród³a zapytania, a tak¿e zamieszcza na stronie internetowej. Zamawiaj±cy zwo³uje zebranie wszystkich wykonawców na dzieñ 19 czerwca 2018r o godz. 11.00 w celu wspólnej wizji lokalnej. Miejscem spotkania jest siedziba Zamawiaj±cego, z której nast±pi wspólny wyjazd na teren bazy JW3477 w Wyci±¿kowie II. Oferta wspólna: 1. Wykonawcy ubiegaj±cy siê wspólnie o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa przed³o¿onego wraz z ofert±. Zaleca siê, aby Pe³nomocnikiem by³ jeden z Wykonawców wspólnie sk³adaj±cych ofertê. 2. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z Pe³nomocnikiem. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie musz± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± wszystkie warunki okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SIWZ wynikaj±ce z art. 22 Pzp, natomiast wymagania dotycz±ce niepodlegania wykluczeniu o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp musz± byæ spe³nione przez ka¿dego z Wykonawców z osobna. 4. W przypadku dokonania wyboru oferty wykonawcy wystêpuj±cego wspólnie, przed przyst±pieniem do zawarcia umowy o zamówienie publiczne, przed³o¿ona zostanie umowa reguluj±c± wspó³pracê wykonawców wystêpuj±cych wspólnie. Termin, na jaki zosta³a zawarta umowa wykonawców nie mo¿e byæ krótszy od terminu okre¶lonego na wykonanie zamówienia. III. Osoby uprawnione do porozumiewania siê z Wykonawcami: Zygmunt Maniaczyk - w zakresie przedmiotu zamówienia, Beata Raburska - w zakresie procedury przetargowej. IV. Informacje o formalno¶ciach jakie zostan± dope³nione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom okre¶lonym w ustawie Pzp oraz w niniejszej specyfikacji i zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w og³oszeniu o zamówieniu i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kryteria wyboru. 2. O odrzuceniu ofert(-y) oraz wyborze najkorzystniejszej oferty, zamawiaj±cy zawiadomi niezw³ocznie wykonawców, którzy z³o¿yli oferty w przedmiotowym postêpowaniu, podaj±c uzasadnienie faktyczne i prawne. 3. Niezw³ocznie po rozstrzygniêciu postêpowania przetargowego zamawiaj±cy zamie¶ci informacje, okre¶lone w art. 92 ust. 1 pkt 1 Pzp (zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty) oraz zamie¶ci na w³asnej na w³asnej stronie internetowej informacje o których mowa w art. 92 ust. 2 ustawy Pzp. 4. Zamawiaj±cy zawrze umowê w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty faksem lub drog± elektroniczn± albo 10 dni je¿eli zawiadomienie zosta³o przes³ane w inny sposób. 5. Zamawiaj±cy mo¿e zawrzeæ umowê w sprawie zamówienia publicznego przed up³ywem 5-dniowego terminu w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 2 Pzp. 6. W przypadku wyboru oferty z³o¿onej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy, przedstawienia umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców. Umowa taka winna okre¶laæ strony umowy, cel dzia³ania, sposób wspó³dzia³ania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez ka¿d± ze stron, solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmuj±cego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji, rêkojmi), wykluczenie mo¿liwo¶ci wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któr±kolwiek ze stron do czasu zakoñczenia zamówienia. 7. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany w wymaganym terminie zawrzeæ umowê i przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu wymagane zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 3% warto¶ci umowy brutto. 8. Je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana, uchyla siê od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, Zamawiaj±cy mo¿e wybraæ ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród pozosta³ych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 93 ust. 1 Ustawy. 9. Orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy musi byæ dostarczony do Zamawiaj±cego przed podpisaniem umowy. 10. Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu Wykonawca zobowi±zany bêdzie wnie¶æ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego. 11. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu, za zgod± Wykonawcy, kwota wadium mo¿e zostaæ zaliczona na poczet zabezpieczenia. 12. Zamawiaj±cy zwróci kwotê stanowi±c± 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. 13. Kwotê stanowi±c± 30% wysoko¶ci zabezpieczenia Zamawiaj±cy pozostawi na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi. 14. Kwota, o której mowa w pkt. 9 zostanie zwrócona nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady. V. Informacja na temat podwykonawstwa: 1. Zamawiaj±cy nie zastrzega ¿adnej czê¶ci jako zakazanej do powierzenia podwykonawcom. 2. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom, i podania przez wykonawcê firm podwykonawców. 6. Je¿eli Zamawiaj±cy stwierdzi, ¿e wobec danego podwykonawcy zachodz± podstawy wykluczenia, wykonawca obowi±zany jest zast±piæ tego podwykonawcê lub zrezygnowaæ z powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy. VI. Klauzula informacyjna RODO. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: ? administratorem danych osobowych jest: Miejskie Przedsiêbiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., ul. Spó³dzielcza 12, 64-100 Leszno, tel. 655256083; ? dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego sygn. nr DI/23/2018 pn. "Budowa siedmiu kot³owni gazowych na terenie bazy JW3477 w Wyci±¿kowie k/Leszna" prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; ? odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej "ustawa Pzp"; ? dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; ? obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ? informujemy, ¿e posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; ? informujemy, ¿e nie przys³uguje Pani/Panu: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z LESZNA
- Naprawy dróg gminnych o nawierzchni nieutwardzonej
- Us³uga szkoleniowa w zakresie nauki prawa jazdy kategorii B dla uczniów Zespo³u Szkó³ nr 4 w Lesznie
- ¦wiadczenie kompleksowej us³ugi sprz±tania w obiektach S±du Rejonowego i O¶rodku Kuratorskim
- Modernizacja bandy absorbuj±cej okalaj±cej tor ¿u¿lowy na stadionie im. Alfreda Smoczyka w Lesznie
- Dostawa chudego betonu do stabilizacji pod³o¿a o wytrz. 10 MPa
- Dostawa kruszywa granitowego ³amanego 0/31,5
wiêcej: przetargi w Lesznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie pomieszczeñ przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja, przebudowa i doposa¿enie SOR (...)".
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Dostawa i monta¿ systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Gospodarka wodno-¶ciekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodoci±gowej i kanalizacji sanitarnej
- Modernizacja istniej±cego o¶wietlenia na energooszczêdne w Gminie Miejskiej ¦widnik - etap II
- Remont pomieszczenia w budynku przy ul. Jana Nowaka Jeziorañskiego 53 w Kielcach
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.