Og³oszenie z dnia 2018-06-20
Og³oszenie nr 575845-N-2018 z dnia 2018-06-20 r.
Gmina Ziêbice: PRZEBUDOWA UL. POCZTOWEJ WRAZ Z CI¡GIEM KOMUNIKACYJNYM ORAZ O¦WIETLENIEM W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO "PRZEBUDOWA ULICY BROWARNEJ I PODWALE"
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Ziêbice, krajowy numer identyfikacyjny
89071847800000, ul.
ul. Przemys³owa
10
,
57-220
Ziêbice, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
74 8163870, e-mail
sekretariat@ziebice.pl, faks
74 8191212.
Adres strony internetowej (URL): http://www.ziebice.biuletyn.net
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
http://www.ziebice.biuletyn.net
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.ziebice.biuletyn.net
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Drog± pisemn± za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobi¶cie, za po¶rednictwem pos³añca.
Adres:
Urz±d Miejski w Ziêbicach, ul. Przemys³owa 10, 57-220 Ziêbice, sekretariat (I piêtro - pokój nr 10)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
PRZEBUDOWA UL. POCZTOWEJ WRAZ Z CI¡GIEM KOMUNIKACYJNYM ORAZ O¦WIETLENIEM W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO "PRZEBUDOWA ULICY BROWARNEJ I PODWALE"
Numer referencyjny:
ZP.271.1.7.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa ul. Pocztowej wraz z ci±giem komunikacyjnym oraz o¶wietleniem w ramach zadania inwestycyjnego "Przebudowa ulicy Browarnej i Podwale". Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pierwszego etapu zadania (okre¶lonego w za³±czonym projekcie budowlanym) t.j. przebudowy ulicy Pocztowej wraz z ci±giem pieszym oraz monta¿em 3 punktów o¶wietleniowych. Zakres zadania zosta³ zaznaczony na planie zagospodarowania stanowi±cym za³. nr 1 do SIWZ. 1) Zakres robót obejmuje w szczególno¶ci: a) Roboty ziemne i przygotowawcze; b) Wykonanie podbudowy drogi; c) Wykonanie nawierzchni drogowych z kostki kamiennej ok. 500 m2; d) Monta¿ krawê¿ników oraz obrze¿y kamiennych ok. 180 m; e) Monta¿ latarni typu parkowego 3 szt.; f) Wykonanie nowej instalacji o¶wietleniowej oraz elektrycznej; 2) Wykonawca zobowi±zany jest do: a) przed³o¿enia aktualnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialno¶ci cywilnej; b) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia; c) prowadzenia na bie¿±co dziennika budowy; d) zapewnienia objêcia funkcji kierowników robót przez osoby posiadaj±ce uprawnienia w specjalno¶ciach drogowych i elektrycznych); e) zapewnienia osoby do kierowania badaniami archeologicznymi tj. spe³niaj±cej wymogi, o których mowa w art. 37e ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2014 r., poz. 1446 z pó¼n. zm.), f) zapewnienia objêcia funkcji kierownika budowy przez osobê posiadaj±c± uprawnienia w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej; g) dopuszcza siê po³±czenie osoby kierownika budowy z osob± kierownika robót drogowych; h) pe³nej obs³ugê geodezyjn± wykonania robót, udokumentowan± stosowanymi szkicami powykonawczymi oraz wpisami do dziennika budowy; i) opracowanie wszystkich projektów warsztatowych zgodnie z wytycznymi wynikaj±cymi z projektu budowlanego; j) zabezpieczeniu placu budowy przed dostêpem osób postronnych, k) zagospodarowania placu budowy polegaj±cym na zorganizowaniu zaplecza budowy, w tym czê¶ci magazynowej, które powinno byæ usytuowane na terenie placu budowy, zgodnie z projektem organizacji placu budowy, oznakowania terenu budowy tablic± informacyjn±, tablice musz± byæ w stanie dobrym i czytelnym do koñca realizacji zadania; l) wykonania robót porz±dkowo - czysto¶ciowych po zakoñczeniu ka¿dego etapu robót zarówno przedmiotowego zakresu jak i terenu budowy wraz z zapleczem; m) niezw³ocznego usuniêcia wad, je¿eli zostan± one stwierdzone podczas czynno¶ci odbiorowych w uzgodnionym przez strony terminie. 3) Wykonawca powinien przewidzieæ przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu realizacji robót w celu oszacowania na w³asn± odpowiedzialno¶æ kosztów i ryzyka oraz uzyskania wszelkich danych, jakie mog± byæ niezbêdne w przygotowaniu oferty. 4) Wykonawca zrealizuje roboty bêd±ce przedmiotem umowy z materia³ów w³asnych (zakupionych przez siebie). 5) Teren nieruchomo¶ci przeznaczonej pod inwestycjê znajduje siê w Ziêbicach przy ul. Pocztowej oraz Podwale, pomiêdzy ul. Browarn± a Wa³ow± na dzia³kach nr 644, 655, 674, które stanowi± w³asno¶æ Gminy Ziêbice. 6) Przedmiotowa inwestycja bêdzie realizowana w oparciu o: a) decyzjê ostateczn± pozwolenia na budowê nr 144/2018 z dnia 18.04.2018 r. wydan± przez Starostê Z±bkowickiego (za³±cznik nr 15 do SIWZ) b) dokumentacjê projektow± opracowan± przez Us³ugi Projektowe mgr in¿. Robert Szczepanek, ul. Serbska 25, 58-100 ¦widnica. 7) Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcy dziennik budowy i dokumentacjê projektow± w dniu umowy. 8) Teren objêty inwestycj± le¿y w obrêbie ochrony konserwatorskiej. Wykonawca zobowi±zany jest do przestrzegania warunków wynikaj±cych z decyzji Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków tj.: a) prowadzenia robót budowlanych przy zabytku wynikaj±cych z Decyzji Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wroc³awiu 384/2018 z dnia 28.03.2018 r. (za³±cznik nr 17 do SIWZ); b) poinformowania Zamawiaj±cego z odpowiednim wyprzedzeniem o planowanym rozpoczêciu i zakoñczeniu robót budowlanych (w odbiorze koñcowym bierze udzia³ przedstawiciel Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, którego Zamawiaj±cy winien poinformowaæ o odbiorze z 14 dniowym wyprzedzeniem); c) prowadzenia badañ archeologicznych w miejscu budowy oraz pozosta³ych warunków wynikaj±cych z Decyzji nr 449/2018 z dn. 12.04.2018 r. (za³±cznik nr 16 do SIWZ); Zamawiaj±cy nie narzuca wykonawcy osoby, która kierowaæ bêdzie badaniami archeologicznymi. Wykonawca sam zdecyduje, czy chce zatrudniæ archeologa wymienionego w tre¶ci decyzji Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wroc³awiu tj. Decyzji Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wroc³awiu nr 449/2018 z dnia 12.04.2018r., czy te¿ inn± osobê posiadaj±c± stosowne uprawnienia. Je¿eli wykonawca zdecyduje o zmianie archeologa, po stronie Wykonawcy bêdzie wyst±pienie do Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wroc³awiu Delegatura w Wa³brzychu z wnioskiem o zmianê tre¶ci decyzji - pozwolenia na prowadzenie badañ archeologicznych i ustanowieniu osoby wskazanej przez wykonawcê jako osobê kieruj±c± badaniami. Zamawiaj±cy udzieli wykonawcy pe³nomocnictwa do reprezentowania go w zwi±zku z procedur± zmiany przedmiotowej decyzji. Wszelkie koszty zwi±zane ze zmian± przedmiotowej decyzji obci±¿aæ bêd± wykonawcê. Koszty zwi±zane w wykonaniem badañ archeologicznych obci±¿aæ bêd± wykonawcê. d) wziêcia udzia³u w spotkaniu z udzia³em przedstawiciela Dolno¶l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 9) Wykonawca jest zobowi±zany do zg³aszania robót zanikaj±cych i ulegaj±cych zakryciu wpisem do dziennika budowy z jednoczesnym pisemnym i telefonicznym powiadomieniem inspektora nadzoru. Inspektor nadzoru dokona odbioru tych robót w ci±gu 3 dni roboczych od daty pozyskania informacji. 10) W przypadku ewentualnych rozbie¿no¶ci miêdzy dokumentacj± techniczn± np. projektem budowlanym a np. specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych tj. ró¿nych parametrów danego urz±dzenia - materia³u nale¿y wyceniæ i przyj±æ do realizacja warto¶æ lepsz± - wy¿sz± tzn. daj±c± wiêksze bezpieczeñstwo, wytrzyma³o¶æ, trwa³o¶æ itd.; Wskazanie równowa¿no¶ci zaoferowanego rozwi±zania spoczywa na Wykonawcy na etapie wykonywania robót. 11) Zamawiaj±cy zabezpieczy we w³asnym zakresie nadzór inwestorski oraz w razie potrzeby nadzór autorski. Zamawiaj±cy wymaga aby wykonawca wspó³pracowa³ ze s³u¿bami nadzoru w celu prawid³owej realizacji zadania; 12) Kierownicy budowy oraz odpowiedni kierownicy robót s± zobowi±zani do uczestniczenia w naradach koordynacyjnych do których zwo³ywania uprawniony jest Inspektor nadzoru. 13) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: a) projekcie budowlanym - za³±cznik nr 12 do SIWZ b) STWiORB - za³±cznik nr 13 do SIWZ c) przedmiarze robót - za³±cznik nr 14 do SIWZ Zamawiaj±cy wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres minimum 36 miesiêcy. Okres udzielonej gwarancji zale¿y od Wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Ewentualne podane w opisach nazwy w³asne nie maj± na celu naruszenie art. 29-30 i 7 ustawy Pzp, a maj± jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwañ jako¶ciowych i technologicznych Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne pod warunkiem spe³nienia tego samego poziomu technologicznego, wydajno¶ciowego i funkcjonalnego za³o¿onego w projekcie. Przyjêcie rozwi±zañ równowa¿nych powoduj±ce konieczno¶æ ingerencji w dokumentacjê projektow± i wydane decyzje administracyjne wymagaj± ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty zwi±zane z konieczno¶ci± zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych le¿± po stronie Wykonawcy. Termin wykonania ca³o¶ci przedmiotu zamówienia musi uwzglêdniaæ czas niezbêdny na wykonanie ewentualnych zmian. 3. Rodzaj czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia; 1) Zamawiaj±cy zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. wskazuje, ¿e dla czynno¶ci, polegaj±cych na: rozbiórkowych, ziemno-drogowych, brukarskich, elektrycznych, okre¶la wymóg zatrudnienia osób wykonuj±cych te czynno¶ci na umowê o pracê zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy, przy wynagrodzeniu nie mniejszym ni¿ minimalne wynagrodzenie za pracê, zgodnie z Rozporz±dzeniem Rady Ministrów z dnia 12 wrze¶nia 2017 r. w sprawie wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za prace w 2018r. 2) Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e przed rozpoczêciem wykonywania przedmiotu Umowy Pracownicy zostan± przeszkoleni w zakresie przepisów BHP i przepisów przeciwpo¿arowych oraz przepisów o ochronie danych osobowych. 3) Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e Pracownicy bêd± posiadaæ odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i umiejêtno¶ci w zakresie wykonywanych czynno¶ci. 4) Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e Pracownicy ¶wiadcz±cy czynno¶ci wskazane w SIWZ bêd± posiadali aktualne badania lekarskie, niezbêdne do wykonania powierzonych im obowi±zków. 5) Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia Pracownikom odzie¿y ochronnej, odzie¿y roboczej i ¶rodków ochrony osobistej zgodnie z przepisami i zasadami BHP. 6) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za prawid³owe wyposa¿enie Pracowników oraz za ich bezpieczeñstwo w trakcie wykonywania przedmiotu Umowy. 4. Sposób dokumentowania zatrudnienia, osób o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1) W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 3 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, o których mowa w pkt 3. Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê, wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy. d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ , zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; 2) Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê, w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie, dowodów o których mowa w pkt 4 ppkt 1lit a-d w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê bêdzie traktowane jako niewype³nienie przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, o których mowa w pkt 3 ppkt 1. 5. Uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ. 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w pkt 3 ppkt 1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonania ¶wiadczenia. 2) W przypadku niezatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych okre¶lone czynno¶ci w pkt 3 ppkt 1 Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo do odst±pienia od umowy zgodnie z postanowieniami okre¶lonymi we wzorze umowy. 3) W przypadku nie dochowania któregokolwiek z terminów okre¶lonych przez Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy obci±¿y Wykonawcê karami umownymi okre¶lonymi w umowie. 4) W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy.
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45233120-6 |
45233140-2 |
45111200-0 |
45233220-7 |
45233161-5 |
45231000-5 |
34928530-2 |
45232200-4 |
45232000-2 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówienia w trybie z wolnej rêki na podstawie odrêbnej umowy zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp. zamówienia mog± zostaæ udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 50 % warto¶ci zamówienia podstawowego i polegaj±cych na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2018-10-15
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie precyzuje warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie precyzuje warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
ZDOLNO¦Æ ZAWODOWA
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ wykona³ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie:
1) co najmniej jedn± robotê budowlan± o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 150.000,00 z³ brutto, w sk³ad której wchodzi³a budowa nawierzchni utwardzonych,
2) budowê nawierzchni utwardzonych z kostki granitowej o powierzchni co najmniej 500 m^2 ³±cznie;
3) budowê sieci elektrycznych ³±cznie z o¶wietleniem terenu.
W przypadku Wykonawców, którzy wyka¿± roboty budowlane w innych walutach ni¿ z³oty polski Zamawiaj±cy przeliczy podane kwoty po ¶rednim kursie NBP z dnia ukazania siê og³oszenia o zamówieniu.
ZDOLNO¦Æ TECHNICZNA
- osoby skierowane do realizacji zamówienia:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, i¿ dysponuje:
1) co najmniej jedn± osob± do kierowania robotami drogowymi, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej;
2) co najmniej jedna osoba do kierowania robotami elektrycznymi instalacyjnymi w zakresie instalacji i sieci elektrycznych, posiadaj±c± uprawnienia budowlane w zakresie sieci, instalacji i sieci elektrycznych;
3) co najmniej jedn± osob± spe³niaj±c± wymogi o których mowa w art. 37e ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2014 r., poz. 1446 z pó¼n. zm.).
Jednocze¶nie osoby spe³niaj±ce powy¿szy warunek to równie¿ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych (podstawa prawna art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017, poz.1332 z pó¼n. zm.)
Ocena spe³nienia ww. warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie przed³o¿onych przez Wykonawcê o¶wiadczeñ wg zasady spe³nia/ nie spe³nia.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
1) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1; Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentu, o którym mowa powy¿ej, je¿eli Zamawiaj±cy posiada dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).W takiej sytuacji Wykonawca winien wskazaæ w ofercie dane umo¿liwiaj±ce zlokalizowanie stosownych dokumentów. Zamawiaj±cy samodzielnie pobierze z tej bazy danych wskazany przez Wykonawcê dokument. 2) o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wg wzoru za³±cznika nr 5 do SIWZ albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci; Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp. przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2 ppkt 1-2. Zamawiaj±cy nie ¿±da od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 2 ppkt 1-2 dotycz±cych podwykonawcy, któremu zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy. 3. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt 2: a) ppkt 1 sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: - nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, 2) Dokumenty, o których mowa w pkt 3 ppkt 1) lit. a), tiret pierwszy powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 3 ppkt 1), zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie ppkt 2 stosuje siê. 4) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u
w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ nastêpuj±cych dokumentów:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich
5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (czyt. punkt V.1 ppkt 2 lit. c niniejszej SIWZ - informacja dot. Warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej), wg wzoru za³±cznika nr 6 do SIWZ z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie,
w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest
w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru za³±cznika nr 7 do SIWZ;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
ZAMAWIAJ¡CY NIE PRECYZUJE WARUNKU.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)1) Formularz ofertowy - zgodnie z wzorem za³±cznika nr 2 do SIWZ. 2) Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium. 3) Pe³nomocnictwo w oryginale b±d¼ kopii potwierdzonej notarialnie do reprezentowania, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik, 4) Wymagania dotycz±ce mo¿liwo¶ci korzystania przez Wykonawcê ze zdolno¶ci technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów: a) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. b) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wzór o¶wiadczenia do zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 9 do SIWZ c) Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1. d) W celu oceny, czy wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp., bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, zamawiaj±cy ¿±da dokumentów, które okre¶laj± w szczególno¶ci: - zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. e) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. f) Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, podmiotu o którym mowa w lit. a) nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: - zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub - zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, o których mowa w lit. a); 5) W przypadku zlecenia czê¶ci zamówienia podwykonawcy - informacja, które czê¶ci zamówienia maj± byæ zlecone Podwykonawcy, wg wzoru za³±cznika nr 10 do SIWZ; 6) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. - wg wzoru za³±cznika nr 8 do SIWZ. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. (Uwaga: wykonawca mo¿e z³o¿yæ o¶wiadczenie razem z ofert±, ale z o¶wiadczenia musi jednoznacznie wynikaæ, ¿e nie nale¿y do ¿adnej grupy kapita³owej. Wykonawca przygotowuje o¶wiadczenie we w³asnym zakresie. Wzór o¶wiadczenia za³±cznik nr 8 przygotowany przez Zamawiaj±cego dotyczy przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej). 7) 2. ¦rodki naprawcze (self- cleaning): Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 ustawy Pzp oraz pkt 16-20 ustawy Pzp. (obligatoryjne przes³anki wy³±czenia) lub ust. 5 pkt 1 mo¿e na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp. przedstawiæ dowody na to, ¿e podjête przez niego ¶rodki s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, w szczególno¶ci udowodniæ naprawienie szkody wyrz±dzonej przestêpstwem lub przestêpstwem skarbowym, zado¶æuczynienie pieniê¿ne za doznan± krzywdê lub naprawienie szkody, wyczerpuj±ce wyja¶nienie stanu faktycznego oraz wspó³pracê z organami ¶cigania oraz podjêcie konkretnych ¶rodków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które s± odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwom lub przestêpstwom skarbowym lub nieprawid³owemu postêpowaniu Wykonawcy. Zastosowanie ¶rodków naprawczych nie bêdzie mia³o miejsca w stosunku do Wykonawcy bêd±cego podmiotem zbiorowym, Wykonawcy, wobec którego orzeczono prawomocnym wyrokiem s±du zakaz ubiegania siê o udzielenie zamówienia oraz wobec którego nie up³yn±³ jeszcze okre¶lony w tym wyroku okres obowi±zywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, je¿eli Zamawiaj±cy, uwzglêdniaj±c wagê i szczególne okoliczno¶ci czynu Wykonawcy uzna za wystarczaj±ce przedstawione przez niego dowody. W przypadku nieuwzglêdnienia przedstawionych dowodów Zamawiaj±cy mo¿e wykluczyæ Wykonawcê na ka¿dym etapie postêpowania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium w wysoko¶ci: 5 000,00 z³ (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych 00/100).
2. Okres wa¿no¶ci wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertê wadium na okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna siê wraz z dniem wskazanym, jako termin sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu
2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2016 r., poz. 359 z pó¼n. zm.).
4. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w nastêpuj±cy sposób:
1) w przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu
a) wykonawca wp³aca wadium w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy Gospodarczy Bank Spó³dzielczy w Strzelinie Nr 36 9588 0004 0000 5555 2000 0050, jako termin wniesienia wadium przyjêty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiaj±cego,
b) zaleca siê w tytule przelewu wpisaæ "wadium na zabezpieczenie oferty wykonawcy ............, dotycz±cej zamówienia p.n. Przebudowa ul. Pocztowej wraz z ci±giem komunikacyjnym oraz o¶wietleniem w ramach zadania inwestycyjnego "Przebudowa ulicy Browarnej i Podwale"
2) w przypadku gwarancji i porêczeñ nale¿y orygina³ dokumentu do³±czyæ do oferty osobno, jako niewpiêty dokument i z³o¿yæ w jednej kopercie z ofert± (w sposób umo¿liwiaj±cy zwrot wadium)- dokument powinien okre¶laæ:
a) zamawiaj±cego - poprzez wskazanie zamawiaj±cego, jako podmiotu uprawnionego do wykonywania uprawnieñ wynikaj±cych z gwarancji,
b) charakter gwarancji - poprzez stwierdzenie, ¿e okre¶lona kwota pieniê¿na stanowi zabezpieczenie niezbêdne do wziêcia udzia³u przez Wykonawcê X w konkretnym postêpowaniu o udzielenie okre¶lonego zamówienia publicznego (podaæ nazwê),
c) bezwarunkowe, nieodwo³alne na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp,
d) termin obowi±zywania gwarancji, porêczenia nie krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
5. Zamawiaj±cy odrzuca ofertê, je¿eli wadium nie zosta³o wniesione lub zosta³o wniesione
w sposób nieprawid³owy.
6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem pkt 11.
7. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano.
8. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
9. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6 je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego.
10. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie,
nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa
w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej.
12. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie;
2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia, co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej: 1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy, a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemo¿liwiaj±cymi prowadzenie robót, w szczególno¶ci d³ugotrwa³e opady deszczu/¶niegu, roztopy, nawodnienie gruntu; b) zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi a w szczególno¶ci: - niewybuchy i niewypa³y; - wykopaliska archeologiczne nie przewidziane w SIWZ; - odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; c) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego a w szczególno¶ci: - wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego; - konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; - konieczno¶æ udzielenia zamówieñ o których mowa w art. 67 ust. 6 ustawy Pzp; d) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci: - wstrzymanie prac przez organ konserwatorski; - przekroczenie terminów wydanych decyzji, zezwoleñ, itp.; - odmowa wydania przez organy administracji wymaganych uzgodnieñ na skutek b³êdów w dokumentacji projektowej; w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w literach a-d termin umowy mo¿e ulec zmianie o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci. 2) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT: a) je¿eli zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zwiêkszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia wynagrodzenia o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku VAT zap³aconego przez Wykonawcê; b) je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmniejszenia wynagrodzenia o kwotê stanowi±c± ró¿nicê podatku VAT do zap³acenia przez Wykonawcê; 3) rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami, 4) je¿eli inny podmiot rozpocznie inwestycjê na terenie objêtym przedmiotem zamówienia i wyst±pi± jakiekolwiek kolizje, w takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie kolizji. 5) zmiany w zakresie Podwykonawcy, na którego zasoby powo³ywa³ siê Wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp: a) Je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowi±zany wykazaæ zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia, 6) zmiana Podwykonawcy w przypadkach innych ni¿ okre¶lone w ppkt 5: a) zmiana polegaj±ca na wskazaniu innych Podwykonawców; b) zmiana w zakresie rezygnacji z Podwykonawców; c) zmiana polegaj±ca na wskazaniu innego zakresu (czê¶ci) podwykonawstwa; d) zmiana polegaj±ca na wykonaniu zamówienia przy pomocy Podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie ¿adnej czê¶ci zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa; 7) zmianê osób odpowiedzialnych za: a) kierowanie robotami budowlanymi ze strony Wykonawcy (kierownik budowy) zgodnie z warunkami zawartymi w SIWZ, tj. kierownik budowy bêdzie posiada³ uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci okre¶lonej w SIWZ, które uprawniaj± do pe³nienia funkcji kierownika budowy, odpowiadaj±cym przedmiotowi zamówienia, Wykonawca zobowi±zuje siê do przed³o¿enia, zgodnie z umow± dokumentu potwierdzaj±cego kwalifikacje kierownika budowy oraz aktualnego wpisu na listê w³a¶ciwej Izby Samorz±du Zawodowego lub dokumenty, które potwierdzaj± odpowiednie kwalifikacje i zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych (podstawa prawna art. 12a ustawy Prawo budowlane); b) nadzór inwestorski ze strony Zamawiaj±cego (inspektora nadzoru inwestorskiego). Powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgod± drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-07-05, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Oferta wraz z za³±cznikami musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim. Ka¿dy dokument sk³adaj±cy siê na ofertê sporz±dzony w innym jêzyku ni¿ jêzyk polski winien byæ z³o¿ony wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. W razie w±tpliwo¶ci uznaje siê, i¿ wersja polskojêzyczna jest wersj± wi±¿±c±.
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiaj±cych w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Miejski w Ziêbicach, adres: 57-220 Ziêbice, ul. Przemys³owa 10, tel. centrala: 74 81 63 870 fax.: 74 81 91 212, e-mail: urzad@ziebice.pl; - inspektorem ochrony danych osobowych w /nazwa zamawiaj±cego/ jest Pan Tomsz Koptyra; e-mail: iod@koptyra.pl; 6. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przebudowa ul. Pocztowej wraz z ci±giem komunikacyjnym oraz o¶wietleniem w ramach zadania inwestycyjnego "Przebudowa ulicy Browarnej i Podwale", nr ZP.271.1.7.2018 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; - odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej "ustawa Pzp"; - Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; - obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; - nie przys³uguje Pani/Panu: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ______________________ * Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników. *** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci kanalizacyjnej na terenie Gminy Szyd³owo (Szyd³owo i Dobrzyca)
- Modernizacja Zak³adu Opiekuñczo-Leczniczego obejmuj±cy przebudowê i adaptacjê pomieszczeñ oraz dostawê wyposa¿enia medycznego i niemedycznego.
- Adaptacja lokalu u¿ytkowego na Lokalny Klub Rodzinny w budynku Centrum Us³ug Spo³ecznych w Goleniowie
- Naprawy i remonty w ramach bie¿±cego utrzymania dróg gruntowych na terenie Gminy Kobylanka.
- Wykonanie remontu balkonów w budynku Towarzystwa Budownictwa Spo³ecznego Warszawa Po³udnie Sp. z o.o. przy ul. S±chockiej 7 w Warszawie.
- Budowa Park&Ride w Bogumi³owicach na terenie gminy Wierzchos³awice
wiêcej: Latarnie uliczne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.