Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2019-07-19
Og³oszenie nr 576272-N-2019 z dnia 2019-07-19 r.
Gmina Miasto £êczyca: Budowa budynku na potrzeby ¦rodowiskowego Domu Samopomocy w £êczycy przy ul. S³owackiego
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto £êczyca, krajowy numer identyfikacyjny
61101547700000, ul.
ul. Marii Konopnickiej
14
,
99-100
£êczyca, woj.
³ódzkie, pañstwo
Polska, tel.
(024) 721 03 00, e-mail
wydzialrozwoju@wp.pl, faks
(024) 721 03 01.
Adres strony internetowej (URL): www.leczyca.info.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
www.bip.leczyca.info.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.leczyca.info.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
ul. M. Konopnickiej 14, 99-100 £êczyca
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Budowa budynku na potrzeby ¦rodowiskowego Domu Samopomocy w £êczycy przy ul. S³owackiego
Numer referencyjny:
ZP.271.2.9.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest : "Budowa budynku na potrzeby ¦rodowiskowego Domu Samopomocy w £êczycy przy ul. S³owackiego". Na zadanie, bêd±ce przedmiotem zamówienia, przyznano dotacjê z rezerwy celowej województwa ³ódzkiego na rok 2019. W ramach przedmiotowego zamówienia zostan± wykonane: a) Dostawa i monta¿ ¿aluzji elewacyjnych listwowych. Komplet wraz z automatyk± pogodow± i sterowaniem. b) Roboty wykoñczeniowe zewnêtrzne c) Pod³ogi i posadzki d) Roboty wykoñczeniowe wewnêtrzne e) Stolarka drzwiowa wewnêtrzna f) Wyposa¿enie obiektu g) Monta¿ dolnego ¼ród³a pompy ciep³a h) instalacje ¼ród³a ciep³a , pompy ciep³a, c.o. i c.t i) instalacje wod - kan j) instalacje wentylacji k) instalacje elektryczne l) wyposa¿enie wnêtrz Przedmiot zamówienia ma zostaæ wykonany w technologii i jako¶ci wykonania umo¿liwiaj±cej uzyskanie parametrów spe³niaj±cych wymogi budynku pasywnego. Budynek, którego zrealizowanie stanowi przedmiot zamówienia - zosta³ zaprojektowany jako budynek pasywny. Zamawiaj±cy podkre¶la, ¿e budynek pasywny to budynek o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energiê do celów grzewczych. Wykonawca ma uzyskaæ w ramach umowy certyfikat potwierdzaj±cy jego pasywno¶æ wystawiony przez Polski Instytut Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej lub innej niezale¿nej instytucji posiadaj±cej akredytacjê do przeprowadzania certyfikacji budynków pasywnych w Europie. Wykonawca winien tak¿e uzyskaæ na rzecz Zamawiaj±cego decyzjê administracyjn± o pozwoleniu na u¿ytkowanie. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót zawieraj±: 1) projekty budowlane wykonawcze, stanowi±ce za³±cznik nr 6 do SIWZ, 2) przedmiary robót - stanowi±ce za³±cznik nr 7 do SIWZ, 3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowi±ce za³±cznik nr 8 do SIWZ, 4) o¶wiadczenie Polskiego Instytutu Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej - za³±cznik nr 9 do SIWZ. Prace towarzysz±ce, oraz roboty tymczasowe nie objête dokumentacj± projektow± konieczne do uwzglêdnienia: 1) pe³na obs³uga geodezyjna w trakcie realizacji zadania; 2) organizacja i zabezpieczenie placu budowy; 3) uporz±dkowanie terenu po budowie oraz wszelkie inne prace nie objête w SIWZ, a konieczne do wykonania ze wzglêdu na sztukê budowlan±. 4) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie, 5) uzyskanie certyfikatu potwierdzaj±cego jego pasywno¶æ wystawiony przez Polski Instytut Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej lub innej niezale¿nej instytucji posiadaj±cej akredytacjê do przeprowadzania certyfikacji budynków pasywnych w Europie UWAGA 1 - Roboty budowalne bêd±ce przedmiotem postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego s± elementem szerszego przedsiêwziêcia inwestycyjnego i objête s± projektem budowlanym wykonawczym (za³±cznik nr 6 do SIWZ), który dotyczy tak¿e pozosta³ych elementów tego przedsiêwziêcia. Zakres zamówienia wyznaczaj± przedmiary robót stanowi±ce za³±cznik nr 7 do SIWZ. Ponadto w ofercie nale¿y przewidzieæ, roboty które nie s± objête zamieszczonymi przedmiarami: a) Kamerowanie kana³ów gruntowego wymiennika ciep³a. b) Przeprojektowanie i wykonanie uk³adu co. na zasilanie z rozdzia³em górnym Ponadto Zamawiaj±cy informuje, ¿e zakresem zamówienia nie s± objête roboty zwi±zane z zagospodarowaniem terenu. UWAGA 2: Zamawiaj±cy informuje, ¿e: w latach 2015, 2016, 2018 wykonana zosta³a czê¶æ robót budowlanych objêtych za³±czon± dokumentacja projektow±. Zakres zrealizowanych: - w roku 2015 robót budowlanych znajduje siê na stronie internetowej: http://biparch.leczyca.info.pl/tender_det_634.html - w roku 2016 robót budowlanych znajduje siê na stronie internetowej: http://biparch.leczyca.info.pl/tender_det_686.html - w roku 2018 robót budowlanych znajduje siê na stronie internetowej: http://bip.leczyca.info.pl/index.php?a=1371 2. Opis czê¶ci zamówienia, je¿eli zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert czê¶ciowych Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych. 3. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim musz± odpowiadaæ oferty wariantowe, je¿eli zamawiaj±cy dopuszcza ich sk³adanie Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych. 4. Ogólne wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia na czas realizacji robót istniej±cego uzbrojenia w obrêbie wykonywanych wykopów. 2) Wykonawca zobowi±zany jest przed wbudowaniem materia³ów uzyskaæ od nadzoru inwestorskiego zatwierdzenie zastosowania tych materia³ów, przedk³adaj±c w tym celu dokumenty wymagane ustaw± o wyrobach budowlanych i wymogami specyfikacji technicznych, a w uzasadnionych przypadkach, na ¿±danie nadzoru inwestorskiego, tak¿e próbki tych materia³ów. 3) Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia robót w sposób taki, by nie wyst±pi³y ¿adne uszkodzenia istniej±cych obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniej±cej (nadziemnej i podziemnej), zlokalizowanych na terenie placu budowy i jego otoczeniu, poza obiektami które s± przewidziane do remontu lub wymiany; w przypadku wyst±pienia uszkodzeñ tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowi±zany jest do naprawy uszkodzeñ lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury. 4) Zamawiaj±cy nie zapewnia terenu na czasowy odk³ad mas ziemnych. 5) planowania, koordynacji i zarz±dzania sprawami zwi±zanymi z realizacj± Inwestycji oraz sprawami administracyjnymi zwi±zanymi z realizacj± Inwestycji; 6) prawid³owej organizacji terenu budowy, zachowania ³adu i porz±dku, prowadzenia robót zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, w tym równie¿ zgodnie z przepisami bezpieczeñstwa i higieny pracy, przeciwpo¿arowymi oraz zasadami ochrony ¶rodowiska. Zamawiaj±cy oraz jego przedstawiciele zastrzegaj± sobie prawo do wgl±du w dokumentacjê BHP Wykonawcy; w przypadku stwierdzenia braków w dokumentacji lub nieprzestrzegania zasad BHP w prowadzeniu robót, Zamawiaj±cy oraz jego przedstawiciele mog± wstrzymaæ wykonywanie robót do czasu usuniêcia zaniedbañ z zastosowaniem wszelkich konsekwencji prawnych i finansowych wynikaj±cych z umowy, 7) dostarczenia na dzieñ przekazania terenu budowy Planu Bezpieczeñstwa i Ochrony Zdrowia wraz z planem sytuacyjnym zagospodarowania placu budowy, 8) wykonania umowy zgodnie z jej zakresem, 9) zapewnienia nadzoru na budowie przez kierowników robót posiadaj±cych uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji w budownictwie zgodnie z Prawem budowlanym, 10) wykonania tymczasowych przy³±czy mediów we w³asnym zakresie i na swój koszt w obrêbie terenu budowy lub poza nim. Wykonawca bêdzie ponosi³ m.in. koszty zu¿ycia wody i energii elektrycznej, koszty po³±czeñ telefonicznych z terenu budowy, zwi±zanych wy³±cznie z realizacj± zakresu umowy i zawrze w zwi±zku z tym z firmami zajmuj±cymi siê dostaw± tych mediów osobne umowy, 11) prowadzenia dziennika budowy, który winien nieprzerwanie znajdowaæ siê na terenie budowy i byæ w tym czasie do pe³nej dyspozycji Zamawiaj±cego, Inspektorów Nadzoru, b±d¼ te¿ wskazanych przez nich innych osób trzecich lub podmiotów, 12) zapewnienia w³a¶ciwych warunków bezpieczeñstwa i higieny pracy oraz ochrony ¶rodowiska w miejscu robót i jego otoczeniu, 13) zapewnienia dojazdów i doj¶æ do posesji na czas prowadzenia robót. 14) uzgodnienia z Zarz±dcami terenów, sposobów i organizacji realizacji prac, uzyskania wszelkich decyzji i uzgodnieñ w zakresie realizacji inwestycji, wymaganych przepisami prawa i poniesienie wszelkich op³at z tego tytu³u, 15) wykonanie kontrolnych wykopów w celu zidentyfikowania podziemnej instalacji, ka¿dorazowo przed przyst±pieniem do wykonywania robót ziemnych, 16) wykonania dokumentacji powykonawczej zgodnie z ustaw± z dn. 07.07.1994r.Prawo Budowlane, 17) doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego i przekazanie go w³a¶cicielom lub w³adaj±cym, na odcinkach poza pasem robót drogowych, 18) Wykonawca deklaruje, ¿e s± mu znane warunki wodne i gruntowe oraz ¿e ponosi wszelkie ryzyko w razie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczno¶ci w tym zakresie, z w³±czeniem natrafienia na znaleziska archeologiczne, niewybuchy oraz inne nie zinwentaryzowane kable, rury i przewody podziemne, 19) koszty zwi±zane z zapewnieniem prawid³owej organizacji ruchu w czasie trwania robót ujête s± w wynagrodzeniu Wykonawcy, 20) sporz±dzania i przedstawiania do zatwierdzenia Zamawiaj±cemu wszelkich niezbêdnych, posiadaj±cych odpowiednie uzgodnienia, projektów technologicznych robót towarzysz±cych wymaganych przepisami, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 21) zapewnienia sta³ego utrzymania porz±dku i czysto¶ci wewn±trz i bezpo¶rednio na zewn±trz terenu robót oraz utrzymania w stanie estetycznym ogrodzeñ i obiektów tymczasowych robót, 22) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za utrzymywanie porz±dku na terenie budowy oraz za natychmiastowe usuwanie odpadów i niewykorzystanych materia³ów, a tak¿e za usuniêcie wszelkiego typu baraków i innych budowli tymczasowych. 23) utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych i prywatnych, chodników, krawê¿ników itp. znajduj±cych siê w otoczeniu terenu budowy dojazd do terenu budowy winien byæ pozbawiony resztek materia³ów, b³ota i gruzu. Wykonawca bêdzie zobowi±zany naprawiaæ na swój koszt wszelkie wyrz±dzone szkody, jak równie¿ ponosiæ wszelkie zwi±zane z tym koszty, op³aty, jak i ewentualne kary na³o¿one przez Policjê, Stra¿ Miejsk± i inne s³u¿by publiczne, je¿eli powsta³y one z winy Wykonawcy, 24) w przypadku nienale¿ytego utrzymywania porz±dku na terenie budowy lub te¿ w jego otoczeniu (w tym dróg dojazdowych) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo jego uporz±dkowania lub otoczenia w³asnym staraniem i obci±¿enia jego kosztami Wykonawcê, po wcze¶niejszym jednorazowym wezwaniu Wykonawcy do utrzymywania porz±dku i nie zastosowaniu siê przez Wykonawcê do wezwania w ci±gu 2 dni roboczych, 25) zabezpieczenia robót przed skutkami warunków atmosferycznych, za wyj±tkiem dzia³ania Si³y Wy¿szej, 26) zabezpieczania i chronienia swojego mienia na w³asny koszt, 27) wykonywania wszelkich czynno¶ci dodatkowych wynikaj±cych z przyjêtej technologii wykonania robót oraz wynikaj±cych z dostêpu do miejsca robót, 28) pokrycia wszelkich kosztów prac projektowych zwi±zanych z wprowadzaniem na jego wniosek zamiennych rozwi±zañ projektowych w stosunku do dokumentacji projektowej i innych, 29) w przypadku sporz±dzenia przez Wykonawcê zamiennych projektów wykonawczych, Wykonawca ma obowi±zek uzgodnienia i skoordynowania wy¿ej wymienionych projektów z Projektantem i Zamawiaj±cym, 30) w przypadku wyst±pienia takiej konieczno¶ci, zapewnienia pracy w godzinach popo³udniowych, w soboty, niedziele i ¶wiêta. 31) przyjêcia na siebie obowi±zków wytwórcy odpadów i prowadzenie gospodarki odpadami zgodnie z ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, a w szczególno¶ci prowadzenie kart ewidencji odpadu oraz przekazania odpadu do uprawnionego odbiorcy i dostarczenie ich kopii do Zamawiaj±cego. Wykonawca zobowi±zuje siê ponadto do usuniêcia zbêdnych odpadów powsta³ych w trakcie realizacji zamówienia poza teren robót zgodnie z zasadami utylizacji i sk³adowania materia³ów odpadowych okre¶lonych ustaw± o odpadach oraz zapisami Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 32) zapewnienia wysypiska i tymczasowego sk³adowiska odpadów, w tym zapewnienia miejsca wywiezienia gruzu asfaltowego, betonowego i innego pochodz±cego z rozbiórki oraz sk³adników nasypu (grunt lub inne), pochodz±ce z demonta¿u materia³y, Wykonawca usunie z terenu budowy na w³asny koszt (w tym koszt ewentualnej utylizacji). 33) zapewnienia odpowiednio wykwalifikowanych osób do wykonania zamówienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane, 34) powiadomienia poszczególnych gestorów sieci infrastruktury technicznej o zamierzonym terminie rozpoczêcia robót budowlanych (zgodnie z wymogami podanymi w uzgodnieniach dokumentacji ) w imieniu Zamawiaj±cego, 35) posiadania wykazu u¿ywanych substancji i preparatów niebezpiecznych oraz stosowanie ich zgodnie z do³±czonymi do nich kartami chemicznymi, 36) utrzymania w czasie realizacji zadania terenu robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz zapewnienia usuniêcia i sk³adowania wszelkich urz±dzeñ pomocniczych i zbêdnych materia³ów, odpadów i ¶mieci oraz niepotrzebnych urz±dzeñ prowizorycznych, 37) umo¿liwienia wstêpu na teren robót pracownikom organów pañstwowego nadzoru budowlanego, do których nale¿y wykonywanie zadañ okre¶lonych ustaw± - Prawo budowlane oraz do udostêpniania im danych i informacji wymaganych ustaw±, 38) uporz±dkowania terenu i przekazania go Zamawiaj±cemu w dniu zg³oszenia przez Wykonawcê gotowo¶ci do odbioru, 39) do zapewnienia uczestnictwa Kierownika Budowy Wykonawcy w spotkaniach koordynacyjnych, prowadzonych z Zamawiaj±cym, 40) do zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich informacjach przekazywanych pomiêdzy Wykonawc± i Projektantem, 41) do naprawienia na swój koszt wszelkich spowodowanych przez siebie szkód oraz ponoszenia wszelkich zwi±zanych z tym kosztów i op³at, 42) wbudowywania materia³ów odpowiadaj±cych, co do jako¶ci wymaganiom okre¶lonym ustaw± z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom okre¶lonym w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Na potwierdzenie powy¿szego Kierownik budowy zobowi±zany jest przechowywaæ na budowie dokumenty potwierdzaj±ce zgodno¶æ wbudowanych materia³ów z ustaw±, dokumentacj± projektow± i specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych. Wszystkie g³ówne materia³y niezbêdne do wykonani przedmiotu umowy przed ich dostarczeniem na teren budowy, musz± uzyskaæ akceptacjê inspektora nadzoru. Dostarczenie na teren budowy materia³ów nie zatwierdzonych stanowi ryzyko Wykonawcy; 43) do uczestniczenia w odbiorze robót wraz z Zamawiaj±cym; 6. Równowa¿no¶æ: 1) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert równowa¿nych w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego czê¶ci) przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê. 2) Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne w przypadkach opisu przedmiotu zamówienia (lub jego czê¶ci) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. 3) Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne w zakresie opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. 4) Za równowa¿ne Zamawiaj±cy uzna oferty lub rozwi±zania umo¿liwiaj±ce uzyskanie rezultatu za³o¿onego przez Zamawiaj±cego; spe³niaj±ce wymagania w stopniu nie gorszym, ni¿ wynikaj±cy z opisu przedmiotu zamówienia, jak w pkt. 1 lub 2, w zakresie cech, parametrów i w³a¶ciwo¶ci odnosz±cych siê bezpo¶rednio do funkcji (maj±ce na nie wp³yw) jakie to zamówienie, po zrealizowaniu - winno pe³niæ. 5) Zamawiaj±cy wymaga wykazania przez Wykonawców, dowodami przedstawionymi w formie pisemnej - faktu, i¿ zaoferowana oferta lub rozwi±zanie s± istotnie równowa¿ne. 7. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracê 1) Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia: bezpo¶rednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie czynno¶ci polegaj±cych na pracach: monta¿u ¿aluzji elewacyjnych listwowych, robotach wykoñczeniowych zewnêtrznych, robotach wykoñczeniowych wewnêtrznych, monta¿u dolnego ¼ród³a pompy ciep³a, instalacji c.o. i c.t, instalacji wod - kan, instalacji wentylacji i elektrycznych. Zamawiaj±cy zobowi±zuje Wykonawcê lub Podwykonawcê do przedstawienia najpó¼niej w dniu podpisania umowy na realizacjê zamówienia oraz na ka¿dym etapie realizacji zamówienia - aktualnego wykazu tych czynno¶ci i liczby podporz±dkowanych im etatów. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci - bezpo¶rednie wykonywanie robót budowlanych ogólnobudowlanych oraz pracowników budowlanych wykonuj±cych prace sanitarne lub elektryczne. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000), w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników . Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych . 4) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez Wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5) W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy.
II.5) G³ówny kod CPV: 45215000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45232460-4 |
45311200-2 |
39100000-3 |
39110000-6 |
39130000-2 |
39141000-2 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2019-12-06 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
a) w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zawodowego:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, nale¿ycie wykona³ (zakoñczy³) roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu (najwa¿niejsze roboty). Przez roboty budowlane w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku zdolno¶ci technicznej i zawodowej nale¿y rozumieæ nale¿yt± realizacjê minimum jednej roboty budowlanej, której przedmiotem by³a budowa lub/i przebudowa, lub/i remont budynku kubaturowego. Warto¶æ brutto wykonanych robót nie by³a mniejsza ni¿ 350.000,00 PLN .
Nale¿yta realizacja minimum jednej roboty ma wynikaæ ze z³o¿onego wykazu robót budowlanych (za³±cznik nr 5 do SIWZ) oraz z za³±czonych dowodów okre¶laj±cych czy wykazane roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone.
Uwaga: Je¿eli Wykonawca przedstawi dokumenty, w których warto¶æ podana bêdzie w innej walucie ni¿ PLN, to dla potwierdzenia spe³nienia warunku Zamawiaj±cy dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg ¶redniego bie¿±cego kursu wyliczonego i og³oszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. W przypadku publikacji og³oszenia w sobotê Zamawiaj±cy dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg ¶redniego bie¿±cego kursu wyliczonego i og³oszonego przez Narodowy Bank Polski z pierwszego dnia roboczego poprzedzaj±cego dzieñ opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
Kursy walut dostêpne s± pod nastêpuj±cym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
b) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu, je¶li wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej:
a) kierownikiem budowy posiadaj±cym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ oraz posiada min. 3 letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika budowy obejmuj±cej swoim zakresem roboty konstrukcyjno - budowlane,
b) kierownikiem robót posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ oraz min. 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi obejmuj±cymi swym zakresem instalacje i urz±dzenia cieplne oraz wodoci±gowe i kanalizacyjne
c) kierownikiem robót posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych bez ograniczeñ oraz min. 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi obejmuj±cymi swym zakresem instalacje i urz±dzenia elektryczne.
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek dotycz±cy dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, je¿eli przed³o¿y wype³niony za³±cznik nr 5a do SIWZ.
Osoba, która bêdzie uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia musi posiadaæ wymagane uprawnienia do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w odpowiedniej specjalno¶ci, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w ustawie z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290), rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie przepisów prawa.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r., poz. 65).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
1) Za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 2) Za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 3) Odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp 4) O¶wiadczenia wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1445);Powy¿sze dokumenty sk³adane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, winien z³o¿yæ oprócz Wykonawcy równie¿ tzw. "Inny Podmiot", na którego zasobach polega Wykonawca udostêpniaj±cy zdolno¶ci w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu (zgodnie z §9 ust. 2 rozporz±dzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia). Wykonawcy zagraniczni 1) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymaganych od podmiotów krajowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 2) Dokument, o którym mowa w ppkt 1) lit. a powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 1) lit. b powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa pkt. 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 2 stosuje siê. 4) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia spe³nienia warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy: - Wykazu robót budowlanych (za³±cznik nr 5 do SIWZ) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y "wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone". Dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez Podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. - wykazu osób (za³±cznik nr 5a do SIWZ), skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; W sytuacji, w której Wykonawca polega w ww. zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji innego podmiotu, Zamawiaj±cy wymaga, by do wykazu robót za³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy roboty budowlane, zrealizowane prze inny podmiot, zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y "wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone". Dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez Podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. W sytuacji, o której mowa w art. 22 ust.2 ustawy Pzp, Wykonawca sk³ada dokumenty potwierdzaj±ce dysponowanie niezbêdnymi zasobami innych podmiotów, w szczególno¶ci zobowi±zanie innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega Zamawiaj±cy, do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokumenty, w szczególno¶ci zobowi±zanie innego podmiotu, musi okre¶laæ zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Inne o¶wiadczenia i dokumenty niezbêdne do przeprowadzenia postêpowania, które sk³ada wykonawca: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, wed³ug wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Ww. o¶wiadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca sk³ada w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiaj±cego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. 1) pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postêpowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych). Pe³nomocnictwo musi byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy (podpisy i pieczêcie oryginalne) lub mieæ postaæ notarialnie potwierdzonej kopii; 2) dowód wniesienia wadium. Wadium wnoszone w gwarancjach lub/i porêczeniach nale¿y sk³adaæ w formie orygina³u. Wysoko¶æ wadium zosta³a okre¶lona w rozdziale XI SIWZ. Orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium mo¿na do³±czyæ do oferty lub z³o¿yæ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w Urzêdzie Miejskim w £êczycy, ul.M. Konopnickiej 14, lub do³±czyæ np. w koszulce do wierzchniej strony koperty zawieraj±cej ofertê. 3) formularz oferty stanowi±cy za³±cznik nr 1 do SIWZ; 4) wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom. Wykonawca okre¶li w formularzu ofertowym, jaki zakres zamówienia wykona si³ami w³asnymi, a jaki przy pomocy podwykonawców podaj±c ich firmy. Umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo winny byæ zawierane zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy Pzp, w szczególno¶ci - zgodnie z przepisami art.: 36a - 36b i 143a - 143d tej ustawy. Szczegó³owe przepisy dotycz±ce zawierania umów podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo zosta³y przytoczone we wzorze umowy. UWAGA: Formularz ofertowy, pe³nomocnictwo, dowód wniesienia wadium to dokumenty sk³adane razem z o¶wiadczeniami sk³adanymi przez Wykonawcê w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e nie podlega on wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Ka¿da oferta musi byæ zabezpieczona wadium na ca³y okres zwi±zania ofert±,
w wysoko¶ci 15.000 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych).
2. Z postêpowania o udzielenie zamówienia zostanie wykluczony wykonawca, który nie wniesie wadium.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wnosi siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego w SIWZ.
5. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. Wadium w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ na konto zamawiaj±cego:
Nr 90 1240 2539 1111 0010 6102 1434 z podaniem numeru przetargu
Wadium wniesione przelewem na konto Zamawiaj±cego uznane bêdzie za wniesione
w terminie, je¿eli przed up³ywem terminu sk³adania ofert konto zamawiaj±cego bêdzie uznane kwot± wadium.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej mo¿e byæ wystawione przez bank krajowy lub zagraniczny.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
gwarancja | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakazuje siê istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e Zamawiaj±cy przewidzia³ mo¿liwo¶æ dokonania takiej zmiany w og³oszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz okre¶li³ warunki takiej zmiany. Przez zmiany istotne umowy uzasadniaj±ce prawo zmiany umowy, strony rozumiej±, w szczególno¶ci: 1.1. zmianê terminu realizacji przedmiotu zamówienia spowodowane okoliczno¶ciami le¿±cymi po stronie Zamawiaj±cego lub okoliczno¶ciami niezale¿nymi od Zamawiaj±cego jak i od Wykonawcy w postaci: a) udzielenie zamówieñ dodatkowych wstrzymuj±cych lub opó¼niaj±cych realizacjê robót bêd±cych przedmiotem umowy tylko o niezbêdny okres wynikaj±cy z wykonywania tych robót, b) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego - tylko o okres wstrzymania robót, c) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i tylko w sytuacji i w zakresie koniecznym do przesuniêcia terminu realizacji umowy lub jej etapów, d) gdy pomimo wyst±pienia Wykonawcy lub Zamawiaj±cego o wydanie decyzji administracyjnej lub warunków technicznych lub innego dokumentu niezbêdnego do prawid³owej realizacji przedmiotu umowy, w terminie ustawowo przewidzianym dla danej czynno¶ci organ administracji publicznej lub inna upowa¿niona instytucja nie wyda³a stosowanego dokumentu lub decyzji - tylko w zakresie przed³u¿enia terminu realizacji inwestycji i tylko o okres trwania tych czynno¶ci organów administracji publicznej lub instytucji przekraczaj±cy termin ustawowo przewidziany dla danej czynno¶ci, e) zaistnienie okoliczno¶ci w trakcie realizacji przedmiotu umowy warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych, kolizji z sieciami infrastruktury, niewypa³y, niewybuchy utrudniaj±ce lub uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Zmiana terminu mo¿e nast±piæ tylko o okres trwania tych okoliczno¶ci i z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, f) gdy nast±pi d³ugotrwa³e pozyskiwanie stosownych uzgodnieñ z gestorami sieci, z innymi podmiotami lub osobami, których opinia lub zgoda bêdzie wymagana przepisami prawa - tylko w zakresie przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia i tylko o okres trwania tych czynno¶ci przekraczaj±cy termin zwyczajowo przyjêty dla danej czynno¶ci, g) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku wyst±pienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji i konieczno¶ci koordynacji robót z tymi wykonawcami, h) wyst±pienie robót dodatkowych oraz robót zamiennych, przy czym zmiana terminów musi byæ udokumentowana, a pisemny wniosek o jej dokonanie Strona wystêpuj±ca zobowi±zana jest z³o¿yæ w terminie 7 dni od daty powziêcia wiadomo¶ci o takiej okoliczno¶ci, potwierdzonej wpisem w dziennik budowy (obowi±zek wpisu do dziennika budowy nie dotyczy terminu przekazania placu budowy). Przed³u¿enie terminu nast±pi o okres proporcjonalny do czasu, jaki wynika z okoliczno¶ci uzasadniaj±cych przed³u¿enie terminu. W przypadku, gdy Strona wystêpuj±ca nie dochowa w/w terminu, nie bêdzie uprawniona do wyst±pienia z wnioskiem o zmianê terminów umownych, i) gdy nast±pi d³ugotrwa³e pozyskiwanie stosownych uzgodnieñ, pozwoleñ, postanowieñ i decyzji wydanych przez organy administracyjne, konieczno¶æ uzyskania nowych decyzji lub uzgodnieñ, odmowa udostêpnienia przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci do celów realizacji inwestycji. 1.2. zmianê technologii wykonania danego zakresu robót oraz gdy bêdzie to konieczne ze wzglêdu na powy¿sz± zmianê technologii i tylko w zakresie niezbêdnym oraz w wyniku zmiany tej¿e technologii, zmianê terminu wykonania umowy, wynagrodzenia umownego, zakresu robót okre¶lonego w §1, przy czym w/w zmiana technologii musi byæ spowodowana okoliczno¶ciami zaistnia³ymi w trakcie realizacji zakresu robót okre¶lonego w §1 umowy w postaci konieczno¶ci zmiany dokumentacji projektowej lub zaistnienia warunków faktycznych na terenie budowy, wp³ywaj±cych na zakres lub sposób (technologiê) wykonania zakresu robót, 1.3 zmianê wynagrodzenia, w wyniku: a) robót zamiennych i/lub zmiany technologii - roboty zamienne i/lub zmiana technologii rozliczane bêd± na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcê i zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiaj±cego. Kosztorysy te bêd± opracowane w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: a. ceny jednostkowe na roboty tego samego rodzaju co w zamówieniu podstawowym zostan± ustalone w oparciu o zapisy przyjête z kosztorysu z³o¿onego przez Wykonawcê w dacie podpisania umowy, b. w przypadku robót niezbêdnych do wykonania zamówienia podstawowego, ale nie przewidzianych w dokumentacji projektowej, ich ceny jednostkowe zostan± okre¶lone na podstawie czynników produkcji nie wy¿szych, ni¿ ¶rednie notowania krajowe z publikacji SECOCENBUD dla kwarta³u poprzedzaj±cego wyst±pienie konieczno¶ci wykonania tych robot. Nie przewiduje siê mo¿liwo¶ci wzrostu cen jednostkowych, jak równie¿ sk³adników cenotwórczych podanych w kosztorysie ofertowym. c. zwiêkszeniu lub zmniejszeniu stawki podatku VAT, je¿eli zmiana taka wynikaæ bêdzie ze zmiany przepisów - w takiej sytuacji ulegnie zmianie wysoko¶æ wynagrodzenia brutto Wykonawcy; 1.4. zmianê zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w nastêpstwie przed³u¿enia terminu realizacji umowy, 1.5. gdy nast±pi zmiana obowi±zuj±cych przepisów - w tym przypadku Zamawiaj±cy bêdzie uprawniony do zmiany umowy tylko w tym zakresie, w jakim zmiana przepisów prawa wp³ywa na prawa i obowi±zki stron umowy, 1.6. zmiany zakresu czê¶ci zamówienia powierzonej Podwykonawcom, 1.7. zmiany Kierownika budowy - na wniosek Wykonawcy po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiaj±cego lub na wniosek Zamawiaj±cego, je¿eli Zamawiaj±cy uzna, ¿e kierownik budowy nie wykonuje swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy lub wykonuje je nienale¿ycie. Wykonawca dokona zmiany w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego we wniosku. Nowa osoba wskazana przez Wykonawcê na stanowisko kierownika budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone dla kierownika budowy przedstawione w SIWZ, 2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 musz± zostaæ udokumentowane i mog± nast±piæ tylko z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê. Zmiana terminu mo¿e nast±piæ tylko o okres trwania okoliczno¶ci uzasadniaj±cej zmianê. Pismo (wniosek) dotycz±ce w/w zmian wraz z uzasadnieniem, strona wystêpuj±ca z wnioskiem zobowi±zana jest z³o¿yæ drugiej stronie w terminie 7 dni od daty powziêcia wiadomo¶ci o takiej okoliczno¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-08-05, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z £ÊCZYCY
- "Likwidacja barier transportowych - zakup samochodu zwanego mikrobusem, s³u¿±cy do przewozu osób niepe³nosprawnych dla Zespo³u Placówek Edukacyjno - Wychowawczych w £êczycy"
- "Dostawa tablic rejestracyjnych dla Starostwa Powiatowego w £êczycy".
- "Dostawa wyposa¿enia informatycznego dla ZSP Nr 1 w £êczycy"
wiêcej: przetargi w £êczycy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przedszkole nr 9 w Rybniku przy ul. Henryka Wieniawskiego 9, dzielnica ¦ródmie¶cie - termomodernizacja budynku wraz z robotami towarzysz±cymi.
- Odnawialne ¼ród³a energii w budynkach u¿yteczno¶ci publicznej Powiatu Zduñskowolskiego w zakresie instalacji fotowoltaicznej
- Przebudowa budynku pod potrzeby Samorz±dowego Centrum Kulturalno-Spo³ecznego w Jab³onnie Lackiej
- Termomodernizacja krytej p³ywalni "S³owianka" w Jaworze.
- Zakup i dostawa mebli biurowych i krzese³ dla SP ZOZ MSWiA w Koszalinie
- DOSTAWA I MONTA¯ WYPOSA¯ENIA DLA HALI SPORTOWEJ
wiêcej: Meble »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.