Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-08-28
Ogłoszenie nr 590599-N-2019 z dnia 2019-08-28 r.
Gmina Chmielnik: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad projektami termomodernizacyjnymi realizowanymi przez Gminę Chmielnik
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 - 2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Chmielnik, krajowy numer identyfikacyjny
29100974500000, ul.
Plac Kościuszki
7
,
26-020
Chmielnik, woj.
świętokrzyskie, państwo
Polska, tel.
413 543 273, e-mail
inwestycje@chmielnik.com, faks
413 543 273.
Adres strony internetowej (URL): www.chmielnik.com
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.chmielnik.com
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.chmielnik.com
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty w formie pisemnej nalezy złozyć w siedzibie Zamawiającego osobiscie lub za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem kuriera
Adres:
Gmina Chmielnik Plac Kościuszki 7, 26-020 Chmielnik
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad projektami termomodernizacyjnymi realizowanymi przez Gminę Chmielnik
Numer referencyjny:
IPS.271.46.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad dwoma projektami inwestycyjnymi realizowanymi i planowanymi do realizacji przez Gminę Chmielnik: * Projekt pn. "Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik" planowany do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 3 - Efektywna i zielona energia, Działania 3.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym. * Projekt pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Chmielnik - etap II" realizowany w ramach Osi Priorytetowej 6 - Rozwój miast Działania 6.1 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym - ZIT KOF Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 Zamówienie prowadzone jest w 2 częściach, z następującym podziałem: * I część zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad projektem pn. "Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik", polegającego na wielobranżowym nadzorze inwestorskim w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej; - instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Nadzór inwestorski w ramach niniejszego projektu obejmuje następujące zadania: Zadanie 1: "Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik - Budynek Chmielnickiego Centrum Kultury" Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: Inwestycja obejmuje swym zakresem następujące rodzaje usprawnień i przedsięwzięć termomodernizacyjnych budynku Chmielnickiego Centrum Kultury w Chmielniku, ul. Starobuska 10: - Ocieplenie ścian - styropian grafitowy EPS gr. 15cm (l=0.032w/mK), - Ocieplenie ścian - wełna mineralna gr.15cm (l=0.032w/mK), - Ocieplenie stropu- styropianem EPS037gr. 22 cm (l=0.037 W/mK), - Ocieplenie ścian poniżej poziomu terenu - Polistyren ekstrudowany XPS gr. 12cm (l=0.032w/mK), - Wymiana stolarki okiennej na nowe okna z PCV, - Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej z PCV, - Wymiana pokrycia dachowego na nową papę termozgrzewalną, - Montaż nowych rynien i rur spustowych wykonanych z blachy stalowej, - Remont schodów przy wejściach do budynku polegający na wymianie kostki brukowej, - Wymiana uszkodzonych elementów drewnianych więźby dachowej, -Udrożnienie przewodów wentylacyjnych, - Ocieplenie istniejących kominów - Styropian EPS gr. 5cm (l=0.038W/mK), - Roboty związane z modernizacją kotłowni gazowej wraz z osprzętem o mocy 45kW: . Demontaż starego kotła wraz z armaturą i orurowaniem. . Montaż nowego kotła kondensacyjnego zasilanego gazem ziemnym wraz z osprzętem. . Montaż licznika ciepła. . Demontaż starego podgrzewacza pojemnościowego. Montaż nowego podgrzewacza wraz z podłączeniem do nowej kotłowni. . Demontaż / montaż instalacji gazu. - Wymiana istniejących instalacji elektrycznych: ? Instalacja oświetlenia ogólnego. ? Instalacja gniazd 230 V. ? Instalacja siłowa. ? Instalacja połączeń wyrównawczych. ? Instalacja odgromowa. ? Instalacja ochrony od porażeń - wymiana opraw oświetleniowych na LED. - inne określone w dokumentacji projektowej. Wartość robót budowlanych 864 622,61 zł. Zadanie 2: Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik - Budynek Szkoły Podstawowej w Suchowoli Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: Inwestycja obejmuje swym zakresem następujące rodzaje usprawnień i przedsięwzięć termomodernizacyjnych budynku Szkoły Podstawowej w Suchowoli nr 102: - Ocieplenie ścian zewnętrznych - Styropian EPS gr.15cm (l=0.032w/mK), - Ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu terenu- Polistyren ekstrudowany XPS gr. 15cm (l=0.037w/mK), - Wymiana stolarki okiennej na nowe okna z PCV, - Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na nowe z PCV, - Wymiana rynien i rur spustowych wykonanych z blachy stalowej, - Remont schodów przy wejściu głównym do budynku oraz balkonu od str. południowej polegający na pokryciu ich płytkami mrozoodpornymi. - Udrożnienie przewodów wentylacyjnych, - Ocieplenie istniejących kominów -Styropian EPS gr. 5cm (l=0.038W/mK), - wymianę istniejącego kotła na paliwo stałe, na kocioł na pellet, - nową instalację centralnego ogrzewania w całym budynku, - wymianę istniejących zasobników ciepłej wody na jeden nowy, - wymiana istniejących instalacji elektrycznych ? Instalacja oświetlenia ogólnego. ? Instalacja gniazd 230 V. ? Instalacja siłowa. ? Instalacja połączeń wyrównawczych. ? Instalacja odgromowa. ? Instalacja ochrony od porażeń. - wymiana opraw oświetleniowych na LED. - inne określone w dokumentacji projektowej Wartość robót budowlanych 720 488,01 zł. Zadanie 3: Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik - Budynek świetlicy wiejskiej w msc. Jasień Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: Inwestycja w zadaniu 3 obejmuje: 3.1 Przebudowę budynku świetlicy wiejskiej w Jasieniu: Przebudowa obejmuje swym zakresem wydzielenie nowych pomieszczeń, wykonanie nowych otworów okiennych i drzwiowych oraz przystosowanie wewnętrznych instalacji sanitarnych i elektrycznych. W ramach zadania należy wykonać roboty rozbiórkowe, murowe, tynkarskie, okładzinowe, posadzkarskie i malarskie oraz instalację kanalizacji sanitarnej wewnętrznej. Zakres prac określa dokumentacja projektowa. Wartość robót budowlanych 97 533,06 zł. 3.2 Termomodernizację budynku świetlicy wiejskiej w Jasieniu: Zamówienie polegające na termomodernizacji budynku świetlicy wiejskiej w Jasieniu, nie podpiwniczonego bez poddasza użytkowego. W budynku zostaną przeprowadzone prace termomodernizacyjne: - docieplenie ścian zewnętrznych budynku - styropian PS-E FS15 gr. 14 cm, - docieplenie stropu nad parterem: wełna mineralna gr 24 cm i posadzki na gruncie - styropian PS-E FS 100 - 14cm, - wymiana instalacji elektrycznej, - wymiana instalacji c.w.u, - wymiana okien - stolarka zewnętrzna PCV, szyby zespolone o współczynniku przenikania ciepła U=0,63 W/m^2K, - wymiana drzwi zewnętrznych, - wymiana instalacji sanitarnych wewnętrznych w obiekcie: * instalacje: z.w., c.w.u., * instalacja kanalizacji sanitarnej, * instalacje centralnego ogrzewania wraz z kotłownią na paliwo stałe (pellet), - inne określone w dokumentacji projektowej. Wartość robót budowlanych 295 523,56 zł. Postępowanie przetargowe na realizację rzeczową pn. Poprawa efektywności energetycznej budynków: ChCK, Szkoły Podstawowej w Suchowoli oraz świetlicy wiejskiej w Jasieniu (roboty budowlane) znak: IPS.271.41.2019 jest dostępne na stronie internetowej Zamawiającego, pod linkiem: https://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=chmielnik/&strona=submenu_aktualnosci.asp&typ=podmenu&menu=228&podmenu=228&str=1&id=3206 ......................... * II część zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad projektem pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Chmielnik - etap II", polegającego na wielobranżowym nadzorze inwestorskim w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej; - instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Nadzór inwestorski w ramach niniejszego projektu obejmuje następujące zadania: Zadanie 1: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej - Budynek MGOPS Środowiskowy Dom Samopomocy w Zreczu Dużym. Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: Inwestycja obejmuje swym zakresem następujące rodzaje usprawnień i przedsięwzięć termomodernizacyjnych budynku MGOPS - ŚDS i Świetlicy Wiejskiej w miejscowości Zrecze Duże: - Docieplenie ścian zewnętrznych (do poziomu gruntu) z wykorzystaniem płyt styropianowych o gr. 10 cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,032W/mK; - Docieplenie ścian zewnętrznych fundamentowych (powyżej poziomu gruntu) z wykorzystaniem płyt styropianowych o gr. 10cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,032W/mK; - Docieplenie ścian zewnętrznych fundamentowych (poniżej poziomu gruntu) z wykorzystaniem płyt styrodurowych o gr. 10cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,037W/mK; - Docieplenie stropu nad parterem z wykorzystaniem mat z wełny mineralnej o gr. 25 cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,040W/mK; - Docieplenie stropu nad piwnicą z wykorzystaniem mat z wełny mineralnej o gr.15 cm współczynniku przewodzenia ciepła l=0,040W/mK; - Wymiana stolarki okiennej na nowe okna PVC z nawiewnikami higrosterowanymi o współczynniku przenikania ciepła U=0,9 W/m2K w istniejących otworach okiennych. Współczynnik przewodzenia ciepła dla szkleń minimum: U=0,6 W/m2K; - Wymiana oraz montaż nowych drzwi zewnętrznych o współczynniku U=1,3 W/m2K w istniejących otworach; - Ocieplenie ościeży otworów okiennych i drzwiowych wykorzystaniem płyt styropianowych o gr. 3 cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,032W/mK; - Wymiana poszycia zadaszenia nad wejściem głównym i bocznym do budynku ze względu na zły stan techniczny ; - Wymiana oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne wg projektu branżowego; - Wymiana oświetlenia zewnętrznego wg projektu branżowego; - Wymiana obróbek blacharskich kominów; - Wykonanie orynnowania, obróbek blacharskich; - Wymiana instalacji c.o. wg projektu branżowego; - Wymiana podgrzewacza wody na nowy wg projektu branżowego; - Wymiana źródła ciepła, - Podłączenie go do nowego kotła gazowego i połączenie podgrzewacza z istniejącą instalacją cwu. - Wymiana rurociągów, - Wymiana grzejników z montażem głowic termostatycznych, - Inne niezbędne do prawidłowej realizacji prac termomodernizacyjnych określone w dokumentacji projektowej. Wartość robót budowlanych: 856 798,82 zł. Zadanie 2: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - Budynek OSP w Kotlicach Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: Inwestycja obejmuje swym zakresem następujące rodzaje usprawnień i przedsięwzięć termomodernizacyjnych budynku OSP w Kotlicach: - Docieplenie ścian zewnętrznych (powyżej poziomu gruntu) z wykorzystaniem płyt styropianowych o gr. 14 cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,032W/mK; - Docieplenie ścian zewnętrznych fundamentowych (poniżej poziomu gruntu) z wykorzystaniem płyt styrodurowych o gr. 14cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,037W/mK; - Docieplenie stropu nad piętrem z wykorzystaniem granulatu wełny mineralnej o gr. 25 cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,039W/mK; - Wymiana oraz montaż nowych drzwi zewnętrznych o współczynniku U=1,3 W/m2K w istniejących otworach; - Ocieplenie ościeży otworów okiennych i drzwiowych wykorzystaniem płyt styropianowych o gr. 3 cm i współczynniku przewodzenia ciepła l=0,032W/mK; - Wymiana oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne typu LDE wg projektu branżowego; - Wymiana oświetlenia zewnętrznego wg projektu branżowego; - Wykonanie orynnowania, obróbek blacharskich; - Wykonanie instalacji odgromowej; - Wykonanie nowego zadaszenia nad wejściem głównym z blachy trapezowej lub poliwęglanu na podkonstrukcji stalowej; - modernizację instalacji c.o. w zakresie: wymiana źródła ciepła, rozprowadzenie rurociągów, montaż grzejników z głowicami termostatycznymi z regulacją przepływu wg projektu branżowego;. - modernizacja instalacji c.w.u. polegająca na wymianie podgrzewacza pojemnościowego i podłączeniu go do nowego kotła wg projektu branżowego; - Wyczyszczenie i przygotowanie podłoża schodów wejściowych oraz wykonanie nowych okładzin poprzez obłożenie schodów i cokolików płytkami; - inne określone w dokumentacji projektowej. Wartość robót budowlanych: 336 166,12 zł. Postępowanie przetargowe na realizację rzeczową projektu Termomodernizacji budynków ŚDS w Zreczu Dużym oraz OSP w Kotlicach jest dostępne pod linkiem: https://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=chmielnik/&strona=submenu_aktualnosci.asp&typ=podmenu&menu=228&podmenu=228&str=2&id=3174 część 5 i 6 postępowania przetargowego pn. Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik znak: IPS.271.38.2019. Zadanie 3: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Chmielnik - Budynek UMIG / Straż Miejska Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: - ocieplenie ścian zewnętrznych wełną mineralną - ocieplenie stropu - płyty z wełny mineralnej - ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją (łącznik , część dobudowana piwnicy)- granulat z wełny mineralnej - izolacja budynku poniżej poziomu terenu oraz cokołu - wymiana stolarki okiennej oraz drzwiowej - ocieplenie kominów - obróbki blacharskie i orynnowanie -modernizacja instalacja wody i c.w.u; - modernizacja instalacji c.o. ( wymiana źródła ciepła) - wymiana grzejników - wymiana oświetlenia na energooszczędne - roboty towarzyszące Szacunkowa wartość robót budowlanych: 781 491,59 zł. ( Planowane ogłoszenie przetargu na realizację rzeczową, Zamawiający udostępni dokumentację projektową) 2.2. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego regulują zapisy SIWZ; Wzór umowy - załącznik nr 2 stanowiący integralną część SIWZ. Do obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego należeć będzie w szczególności nadzór nad realizacją i wykonywaniem wszelkich czynności związanych z Inwestycjami (roboty budowlane i montażowe) od rozpoczęcia prac przez głównego wykonawcę do zakończenia realizacji rzeczowej zadania: - Planowany termin zakończenia realizacji projektu Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik ( I część zamówienia) - 30.10.2020r. - Planowany termin zakończenia realizacji projektu Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Chmielnik - etap II (II część zamówienia) - 29.11.2019r. 2.3. Miejsce realizacji robót budowlanych związanych z projektem Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik: - Chmielnik ul. Starobuska 10, - Suchowola nr 102, - Jasień dz. nr 141 i 142. 2.4. Miejsce realizacji robót budowlanych związanych z projektem Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Chmielnik - etap II: - Zrecze Duże nr 22, - Kotlice nr 24, - Chmielnik, Pl. Kościelny 5. 2.5. Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór całego procesu inwestycyjnego dla robót w danej branży zgodnie z opracowaną dokumentacją; ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. 2016 poz. 290 ze zm.); Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 108, poz. 953 ze zm.) oraz umowy z wykonawcami robót budowlanych a w szczególności: 1) Reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem, warunkami pozwolenia na budowę, zgłoszeniem robót, umową, przepisami prawa, obowiązującymi normami państwowymi, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej, m.in. poprzez: - zatwierdzenie przed rozpoczęciem robót materiałów, urządzeń i elementów instalacji, które podlegać będą zabudowie w zakresie zgodności z SIWZ oraz oferty wykonawcy robót i kontrolowanie robót budowlanych w oparciu o elementy zatwierdzone. Zatwierdzenie następuje po przygotowaniu przez wykonawcę robót propozycji zestawienia tabelarycznego, katalogowych materiałów, urządzeń i elementów instalacji oraz zdjęć montowanych elementów przez Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego; - kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót dostaw, montaży, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, p.poż. i ochrony środowiska; - kontrola zgodności wykonania robót z umową zawartą z wykonawcą robót; - inspekcje będą prowadzone w szczególności w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót budowlanych, dostaw i montaży oraz zgodności wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami umowy z wykonawcą robót, dokumentacją projektową oraz z aktualną wiedzą techniczną, prawidłową praktyką inżynierską i sztuką budowlaną; - nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na terenie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą roboty lub mienia znajdującego się na tym terenie; - wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie; - wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innego środka odurzającego, nie używa wymaganych zabezpieczeń przewidzianych przepisami BHP; - pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych wraz z propozycją rozwiązań; - pisemne informowanie Zamawiającego o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy wraz z propozycją rozwiązań; - udzielania Zamawiającemu i wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji robót; - sprawdzenie czy roboty w obrębie nieruchomości wykonują osoby wskazane w ofercie wykonawcy robót; - zgłaszania Zamawiającemu przypadków, w których rozwiązania projektowe odbiegają od przyjętych rozwiązań stosowanych w praktyce, w wyniku których może dojść do pogorszenia uzyskania efektu ekologicznego i rzeczowego wraz z przedstawieniem propozycji rozstrzygnięcia. Analiza przypadków winna być prowadzona przez Inspektora na podstawie ustaleń wynikających z dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem robót; - weryfikacja przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów zgłaszających umowy z podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami w celu zapewnienia zgodności zatrudniania podwykonawców i dalszych podwykonawców z warunkami umowy z wykonawcą robót - w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia otrzymania ww. dokumentów; - kontrola rozliczeń wykonawcy robót z podwykonawcami oraz podwykonawców z dalszymi podwykonawcami w zakresie określonym w umowie z Wykonawcą Robót. 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania, m.in. poprzez: - sprawdzanie czy wykonano roboty przy użyciu materiałów i urządzeń wymienionych w zatwierdzonej przez Inspektora dokumentacji projektowej, SIWZ, umowie z Wykonawcą Robót oraz w ofercie Wykonawcy Robót. Brak wykonania jakiegokolwiek elementu wymienionego w dokumentacji projektowej bez uprzedniego uzgodnienia z Zamawiającym takiego działania na zasadach określonych w umowie z wykonawcą robót, niewłaściwe wykonanie robót stanowi podstawę odmowy odbioru robót przez Inspektora. Zła jakość wykonanych zdjęć przez Wykonawcę Robót (będących w jego zakresie) lub ich brak w dniu dbioru częściowego spowoduje odmowę odbioru robót. Brak protokołów prób i pomiarów podczas odbioru częściowego powoduje odmowę odbioru robót; - sprawdzanie jakości urządzeń, wykonywanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu urządzeń, materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i/lub nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (wyłącznie posiadające stosowne aprobaty, certyfikaty i atesty), - współdziałanie z wykonawcą robót i Zamawiającym w celu uzyskania najwyższych efektów w zakresie wykonywanych postanowień umowy z wykonawcą robót w tym jakości wykonanych prac i zamontowanych urządzeń; - sprawdzanie ilości i jakości robót w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu, wbudowywanych urządzeń, materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu urządzeń, materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; - sprawdzanie kompletności wykonanych robót budowlanych i montażowych, z uwzględnieniem wymagań dokumentacji projektowej, SIWZ, umowy z wykonawcą robót oraz zasad wiedzy technicznej; - nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez wykonawcę robót oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia; - pobieranie prób materiałów, urządzeń do badań weryfikujących ich jakość na zlecenie Zamawiającego. - zlecenie wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości; - zlecenie dokonania przez wykonawcę robót na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwości, w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem; - uczestniczenie przy przeprowadzeniu prób, pomiarów i sprawdzeń m.in. elektrycznych, w tym wszelkich tego rodzaju czynności wymienionych w dokumentacji projektowej, SIWZ i umowie z wykonawcą robót, w tym robót ulegających zakryciu; - podejmowanie w toku realizacji robót decyzji dotyczących zagadnień technicznych, ekonomicznych i użytkowych tej budowy, pod warunkiem uzyskania wyraźnej akceptacji Zamawiającego dla takiej decyzji. 3) sprawdzanie, odbiór (częściowy/końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych, przewodów kominowych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania, m.in. poprzez: - dokonywanie w imieniu Zamawiającego odbioru robót (częściowych i końcowych), w tym ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru; - sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych; - przygotowanie i wypełnienie protokołu odbioru zgodnego z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego. Protokół odbioru (częściowego, końcowego, po usunięciu wad) wypełnia Inspektor, odpowiadając w całości za poprawność danych oraz informacji w nich zawartych. Inspektor poświadcza prawidłowość wykonania robót podpisem oraz pieczęcią zawierającą informację: imię, nazwisko, rodzaj uprawnień; - sprawdzanie kompletności dokumentów przedłożonych przez wykonawcę robót do odbiorów częściowych, odbioru końcowego w tym dokumentacji fotograficznej sporządzonej przez Wykonawcę Robót w zakresie ujętym w umowie z wykonawcą robót; 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót oraz wytycznymi dotyczącymi rozliczania otrzymanych dofinansowań, m.in. poprzez: - prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową z wykonawcą robót oraz harmonogramem rzeczowo -finansowym z Wykonawcą robót, dokonanie analizy i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych; - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, usterek; - kontrola usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, uczestniczenie w przejęciu przez Zamawiającego od Wykonawcy robót usuniętych wad - potwierdzonych protokołem; - odpowiednio wyprzedzające informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenie jakości robót lub zwiększenie kosztów, oraz pomoc w inicjowaniu i podejmowaniu działań zapobiegawczych i naprawczych; - potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót, jako podstawy do fakturowania częściowego i końcowego, zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą robót; - przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową z wykonawcą robót, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur, raportów, sprawozdań itp. dokumentów związanych z rozliczeniem umowy z wykonawcą robót, podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami; - informowanie pisemne Zamawiającego o konieczności wykonania dodatkowej niezbędnej dokumentacji odbiorowej, powykonawczej. Brak wymienionych dokumentów w dacie odbioru częściowego powoduje odmowę odbioru; - przedstawienie Zamawiającemu propozycji rozstrzygnięcia wątpliwości natury technicznej, jakości wykonanych robót powstałych w toku prowadzonych prac jak i po ich zakończeniu, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu; - udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowego projektu; - uczestnictwo naradach dotyczących Projektu w celu podejmowania bieżących decyzji, odnośnie wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót, oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu; - sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych raportów z postępu realizowanych zadań z uwzględnieniem: ? szczegółowego opisu działań dot. realizowanego Projektu; ? opisu rzeczywistego postępu finansowego Projektu w porównaniu z planowanym; ? ogólnego opisu analizy ryzyka realizowanego Projektu oraz podjętych działań zaradczych; ? opisu trudności w realizacji Projektu przewidzianych w następnym okresie sprawozdawczym; ? ogólnego opisu o dalszych krokach/działaniach przewidywanych w kolejnym okresie sprawozdawczym. Raport winien zostać przekazany w ciągu 2 dni po zakończeniu danego miesiąca, będącego okresem sprawozdawczym, w wersji papierowej oraz w elektronicznej edytowalnej. - poświadczenia terminu zakończenia robót; - doradzania Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z wykonawcą robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót, a także jeśli to możliwe, zapobiegania potencjalnym roszczeniom Wykonawcy Robót, opóźnieniom w realizacji Projektu; - powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją projektową sporządzoną na zlecenie Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy, wraz z przedstawieniem propozycji możliwych rozwiązań zamiennych i kalkulacji ich ewentualnego wpływu na koszty robót lub weryfikacji analogicznych rozwiązań lub kalkulacji przedkładanych przez Wykonawcę robót; - sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej wykonawcy robót; - zweryfikowania i zatwierdzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie zapewnienie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym; - wydanie poleceń przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót -po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego; - opiniowanie, wskazywanie i nadzorowanie sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót, w uzgodnieniu z Zamawiającym, - regularne przekazywanie Zamawiającemu wszelkiej korespondencji związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy i robót w zakresie realizowanych robót; - dokonywanie w odpowiednich terminach i formach, o ile tego wymagają stosowne przepisy lub postanowienia umowne wynikające z zawartych umów przez Zamawiającego, a dotyczących realizowanego Projektu inwestycyjnego, rozliczeń częściowych lub okresowych, sprawozdawczości, monitoringu, ewaluacji przedmiotu Projektu; - w przypadku kontroli realizacji projektu przez uprawnione organy Nadzoru Budowlanego, instytucję finansującą projekt to jest w szczególności Instytucję Zarządzającą RPO WŚ na lata 2014-2020, Inspektor zobowiązany jest do natychmiastowego przedłożenia dokumentacji i stosownych rozliczeń do stanu faktycznego zaawansowania realizacji projektu; - zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych nieprawidłowości i wad w wykonywanych obiektach oraz proponowanie sposobu ich usunięcia; - sprawdzanie wykonanych robót i powiadamiania wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określanie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; - sprawdzanie zestawień ilości i wartości wykonanych robót, sprawdzanie protokołów odbioru częściowego wykonanych robót i ich zatwierdzanie; - dokonywanie wpisów w dzienniku budowy (w przypadku konieczności jego prowadzenia) lub zeszycie budowy oraz wydawanie kierownikowi budowy, kierownikom robót, kierownikom brygad i innym przedstawicielom Wykonawcy Robót (uzgodnionych z Zamawiającym) poleceń określonych przepisami Prawa budowlanego; - opracowywanie na wniosek Zamawiającego niezbędnych sprawozdań i udzielanie informacji z postępu robót składanych przedstawicielowi Zamawiającego; - sprawdzanie i opiniowanie wniosków wykonawcy robót, w sprawie zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej (roboty zamienne) oraz w sprawie ewentualnych robót uzupełniających czy dodatkowych, a w przypadku gdyby Zamawiający uznał potrzebę ich wykonania -także pomoc w ustaleniu sposobu wykonania tych robót; - kontrolowanie usunięcia przez wykonawcę robót wad i usterek stwierdzonych w czasie wykonywania robót i przy odbiorze robót oraz powiadamianie Zamawiającego o usunięciu wad i usterek; - nadzorowanie kompletności i poprawności sporządzenia przez kierownika budowy dokumentacji powykonawczej; - w przypadku nieterminowego usuwania przez Wykonawcę robót wad i usterek, przygotowanie Zamawiającemu danych, niezbędnych do zastosowania przez Zamawiającego dostępnych mu sankcji, w tym w zakresie naliczania kar umownych z tego tytułu; - nakazywania projektantowi sporządzania wszelkich zmian rysunków i specyfikacji, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy; - weryfikowania "rysunków powykonawczych" sporządzanych przez wykonawcę robót; - przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót; - rozpatrywanie roszczeń wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; - kompletowanie i przekazywanie Zamawiającemu dokumentacji dotyczącej realizacji projektu, w tym wszelkich notatek, poleceń, protokołów odbiorów, badań, prób, dokumentacji fotograficznej w celu zabezpieczenia interesów Zamawiającego, w szczególności w kwestiach, w których w trakcie realizacji Projektu wystąpią możliwe roszczenia Zamawiającego wobec Wykonawcy Robót związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Projektu; - w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a wykonawcą robót dotyczący realizacji projektu, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska wykonawcy robót co do przedmiotu sporu. 5) W trakcie realizacji umowy Inspektor będzie zobowiązany zapewnić wszelkie niezbędne urządzenia techniczne, wyposażenie biurowe, pojazdy, środki komunikacji elektronicznej, jakie mogą być potrzebne dla należytego wykonania obowiązków umownych. W szczególności powinien on posiadać dostępne dla wszystkich osób personelu urządzenia pozwalające m.in. na: - wykonanie inspekcji robót ulegających zakryciu; - wykonanie badania poprawności wykonania prac, - urządzenia winny zapewniać dokonanie wiarygodnego, dokładnego, prawidłowego pomiaru poprzez minimum bieżącą kalibrację i posiadanie odpowiednich atestów i dopuszczeń, jeżeli są one wymagane przez właściwe przepisy, instrukcje użytkowania itp. - kontrola właściwej realizacji umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych Wykonawcy robót; - prowadzenie w porozumieniu z Zamawiającym ewidencji wszystkich pracowników Wykonawcy robót, którym zostały powierzone dane beneficjentów; - Inspektor dostosuje swój czas pracy do czasu pracy wykonawcy robót w ten sposób aby nie następowały z jego winy opóźnienia w realizacji projektu. 6) Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z PN, przepisami BHP oraz ze sztuką budowlaną oraz przepisami szczegółowymi. 2.6. Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny oferty. 2.7. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą art. obowiązki wynikające z RODO ), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). 1) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Stosowne oświadczenie w swojej treści Formularz ofertowy stanowiący - Załącznik nr 1 do SIWZ. 2.8. Wykonawcy zobowiązani są do wypełnienia oświadczenia dotyczącego statusu przedsiębiorcy ( informacja o charakterze statystycznym wymagana do ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, publikowanego przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych) zamieszczonego w formularzu ofertowym - Załącznik nr 1 do SIWZ. Zgodnie z art. 105 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U. z 2016r. poz. 1829 z późn. zm.) za małego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro. Zgodnie z art. 106 ww. ustawy za średniego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 250 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro. 2.9. Wybrany w przetargu Wykonawca wraz z podpisana umową przedstawi Zamawiającemu harmonogram płatności zadania stanowiący załącznik nr 1 do umowy. 2.10. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", Zamawiający informuje, że: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Chmielnik z siedzibą w Chmielniku ( 26-020 ), Plac Kościuszki 7, tel. 41 354 32 73 b) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Chmielnik jest Pan Tomasz Biernacki, e-mail: rodo@chmielnik.com, tel. 41 354 32 73 wew. 118; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: IPS.271.46.2019 pn. "Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad projektami termomodernizacyjnymi realizowanymi przez Gminę Chmielnik" prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; c) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), dalej "ustawa Pzp"; d) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; e) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; f) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; g) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; h) nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
II.5) Główny kod CPV: 71520000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71247000-1 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2020-10-30
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a) Doświadczenie zawodowe
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego polegającą na pełnieniu funkcji inspektora:
* W odniesieniu do I części zamówienia: inspektora wielobranżowego w specjalnościach:
- konstrukcyjno-budowlanej;
- instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz nad robotami o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN brutto (słownie: jeden milion złotych brutto).
* W odniesieniu do II części zamówienia: inspektora wielobranżowego w specjalnościach:
- konstrukcyjno-budowlanej;
- instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz
nad robotami o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN brutto (słownie: jeden milion złotych brutto).
Na potwierdzenie w/w warunku należy złożyć: wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Wykaz usług stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ (wzór).
b) Potencjał techniczny
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
c) Kadra techniczna
1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał jako minimum dysponowanie osobami posiadającymi niżej wymienione kwalifikacje i doświadczenie, które będą wykonywać obowiązki:
* W odniesieniu do I i II części zamówienia:
a) inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
b) inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
c) inspektor nadzoru w specjalności elektrycznej posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie powiadomiony odrębnym pismem o terminie i miejscu dostarczenia: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy; Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w rozdziale VII ust. 2 pkt. 1 niniejszej specyfikacji składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument określony w pkt. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć , złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Ponadto w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - Załącznik nr 7 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale V. ust. 2 pkt. 2.3 a) - wzór Załącznik nr 4 do SIWZ.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale V. ust. 2 pkt. 2.3 c) - wzór Załącznik nr 5 do SIWZ.
3) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Załącznik nr 6 do SIWZ (wzór).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)a) Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ b) Dowod wniesienia wadium c) Zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( art.22a ust.2 ustawy) - jeżeli dotyczy d) Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:
- dla I części zamówienia - 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące PLN 00/100),
- dla II części zamówienia - 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące PLN 00/100),
które należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych tj:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w/w pkt.2 lit. b-e SIWZ ( art.45 ust.6 pkt.2-5) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji.
4. Wadium wniesione w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego:
BS Chmielnik 32 8483 0001 2001 0017 7441 0001
5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku Zamawiającego.
6. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy:
- załączyć do oferty w oryginale;
lub
- złożyć w pokoju nr 209 Urzędu Miasta i Gminy w Chmielniku, Plac Kościuszki 7 przed terminem składania ofert.
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy Prawo zamówień publicznych ( tj. jeżeli zajdą okoliczności wpływające na zatrzymanie wadium)
8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający zatrzyma wadium wraz
z odsetkami w przypadku gdy:
a) Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
c) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
d) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. Wadium wniesione w formie przelewu, będzie zwracane na konto z którego wpłynęło, o ile Wykonawca nie wskaże innego numeru konta. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego z zastrzeżeniem art. 148 ust. 4 Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Ilość inspekcji na budowie w ciagu tygodnia | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. Złożenie oferty jest równoznaczne z zaakceptowaniem umowy wg załączonego wzoru oraz akceptacją zawartych we wzorze umowy klauzul. 2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, za wyjątkiem okoliczności przewidzianych w niniejszej SIWZ. 3. Strony przewidują możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy: 3.1. Strony mogą dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w formie pisemnego aneksu, tylko i w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług - na zasadach i w sposób określony poniżej, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - na zasadach i w sposób określony poniżej, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - na zasadach i w sposób określony poniżej, jeżeli zmiany określone w lit. a) - c) będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. d) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. 3.2. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w pkt 3.1 lit. a) będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. W przypadku tej zmiany, wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 3.3 Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w pkt. 3.1 lit. b) będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. W przypadku tej zmiany, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników świadczących usługi do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników świadczących Usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. Waloryzacji o której mowa w art. 142 ust. 5 ustawy. Wzrost minimalnego wynagrodzenia i składek odprowadzanych na ZUS będzie dokonywana tylko w stosunku do osób zgłoszonych Zamawiającemu i będzie odnosiła się do osób których wynagrodzenie będzie mniejsze od kwoty minimalnego wynagrodzenia. Na rok 2018 należy uwzględnić w zaoferowanej cenie kwotę minimalnego wynagrodzenia gdyż jest znana. 3.4. W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 3.1 lit. c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikom świadczącym usługi. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 3.5. W celu zawarcia aneksu, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości kosztów wykonania umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Jeżeli z wnioskiem występuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać, w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania umowy, w szczególności: a) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi, wraz z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 3.1 lit. b) lub b) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących usługi, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, z określeniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa pkt 3.1 lit. c). Jeżeli z wnioskiem występuje Zamawiający, jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni roboczych, dokumentów, z których będzie wynikać w jakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeń, o którym mowa powyżej. 3.6. W terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania wniosku, o którym mowa powyżej, Strona, która otrzymała wniosek, przekaże drugiej Stronie informację o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcy powinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. W przypadku otrzymania przez Stronę informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowym zatwierdzeniu wniosku, Strona ta może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa powyżej. W takim przypadku powyższe zapisy stosuje się odpowiednio. 3.7 Zawarcie aneksu nastąpi nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 4. Zamawiający przewiduje zmianę terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem zapisów umownych, w sytuacji: a) zmiany ogólnie obowiązującego prawa - w zakresie wynikającym z tej zmiany, b) zmiany terminu zakończenia robót budowlanych / montażowych, z którym związany jest termin realizacji przedmiotu umowy - w zakresie wynikającym z tej zmiany terminu, c) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, d) działania organów administracji lub innych podmiotów, związane z przekroczeniem obowiązujących terminów wydania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, w przypadku wydłużenia terminu realizacji zadania, o taki sam okres ulegnie wydłużeniu okres nadzoru inwestorskiego. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych wyżej okoliczności, termin realizacji zamówienia ulega odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny na należyte spełnienie świadczenia, nie dłużej jednak niż czas trwania tych okoliczności. 5. Pozostałe zmiany: a) gdy wystąpi konieczność zmiany osób wskazanych do realizacji przedmiotu zamówienia w Umowie, odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu umowy po stronie Inspektora Nadzoru, posiadających wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje i uprawnienia. Wykonawca ma prawo do zastąpienia każdej z tych osób wymienionych w umowie, po uzyskaniu każdorazowo pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym nowa osoba musi mieć kwalifikacje, doświadczenie i uprawnienia nie mniejsze niż określone w SIWZ i przyjętej ofercie Wykonawcy; b) w przypadku konieczności zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; umowa może zostać zmieniona w zakresie dostosowania do zmienionej umowy lub wytycznych. c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia innych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, które nie prowadzą do rozszerzenia zakresu przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 140 ust. 1 ustawy ani nie skutkują koniecznością zapłaty dodatkowego wynagrodzenia, jeżeli konieczność wprowadzenia tych zmian pojawi się dopiero w trakcie realizacji umowy i wynika z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w momencie jej zawierania. d) Przewiduje się również możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w zakresie zmiany osoby Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp lub rezygnacji z tegoż podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. e) Przewiduje się możliwość zmiany w składzie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia. Wykonawca może dokonywać zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującą nową osobę. W przypadku zmiany osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, musi posiadać kwalifikacje i doświadczenie, jakie posiadają osoby wskazane w ofercie, spełniać wymagania określone w SIWZ oraz postanowieniach umowy, Wykonawca musi z własnej inicjatywy zaproponować zastępstwo w przypadku śmierci, choroby lub wypadku lub innej przyczyny wyłączającej możliwość pracy któregokolwiek z osób. Zamawiający może żądać zmiany, jeżeli w jego opinii osoba ta jest nieefektywna lub nie wywiązuje się z obowiązków wynikających z Umowy. f) Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji projektu. g) zmiany warunków realizacji zamówienia z przyczyn, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, wystąpienia w czasie realizacji i na terenie objętym czynnościami wykonawcy robót klęski żywiołowej oraz zmian w zasadach finansowania. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia tego terminu o okres niezbędny do realizacji tych robót. h) zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. i) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub osób trzecich (w tym również trudnej sytuacji finansowej Zamawiającego spowodowanej mniejszymi niż planowane dochodami budżetowymi); j) konieczności wykonania robót dodatkowych na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, k) opóźnień w realizacji zamówienia będących następstwem wad zawartych w dostarczonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, l) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych niż wskazane w ofercie , dokumentacji projektowej lub technicznej w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, m) możliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych niż wskazane w ofercie , dokumentacji projektowej lub technicznej w sytuacji gdyby zastosowanie ich przyczyniało się do osiągnięcia korzystniejszych efektów prac, n) zmiany terminu wykonania umowy lub sposobu wykonania umowy w sytuacji wystąpienia konieczności wykonania w trakcie realizacji umowy robót zamiennych lub robót dodatkowych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, o ile ma to wpływ na uzgodniony termin realizacji umowy, o) zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego skutkujące zmianą terminów umownych p) zmiany terminu lub sposobu wykonania przedmiotu zamówienia gdy zasadność takiej zmiany powstała na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikająca z podpisanych przez Zamawiającego umów, bądź przewidzianych do podpisania lub aneksowania umów z instytucjami zewnętrznymi q) zmiany terminu wykonania umowy z powodu okoliczności, za które strony nie ponoszą odpowiedzialności (np. siła wyższa) lub na skutek działania osób trzecich/podmiotów trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, o ile działania te mają wpływ na uzgodniony termin realizacji umowy, r) zmiany sposobu wykonania umowy w przypadku zaistnienia uzasadnionych przyczyn technologicznych lub funkcjonalnych w szczególności związanych z niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie lub dokumentacji projektowej, a także pojawieniem się na rynku nowych materiałów, urządzeń pozwalających na wykonanie przedmiotu umowy w lepszym niż przyjęty w projekcie standardzie, pozwalającym na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, lub w sytuacji gdyby realizacja przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu przewidzianych w dokumentacji rozwiązań groziłaby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, s) zmiany nazwy lub formy prawnej stron - w zakresie dostosowania umowy do tych zmian, t) wystąpienia siły wyższej (siła wyższa - zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych) - w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych, u) zmian w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia w tym zmiana Umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami, c) zmiana osób w zespole inspektorów i pozostałych osób nadzoru na zasadzie zastępstwa. Wykonawca musi zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyrażenie zgody na zastępstwo wraz z przedłożeniem dokumentów potwierdzających doświadczenie i kwalifikacje osoby zastępującej nie mniejsze niż wymagane na tym stanowisku. Zastępstwo wymaga pisemnej zgody Zamawiającego i nie wymaga zmiany postanowień umowy. 7. Wskazane powyżej zmiany mogą być wprowadzone, jedynie w przypadku jeżeli obydwie strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia. W/w zmiany wymagają sporządzenia i zawarcia aneksu do umowy. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-09-06, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: | 1 | Nazwa: | Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad projektem pn. "Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie miasta i gminy Chmielnik" |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71520000-9, 71247000-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-10-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Ilość inspekcji na budowie w ciagu tygodnia | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 2 | Nazwa: | Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad projektem pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Chmielnik - etap II" |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71520000-9, 71247000-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-11-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Ilość inspekcji na budowie w ciagu tygodnia | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI CHMIELNIK
- Dostawa średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Chmielnik
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia lokali i obiektów Zakładu Usług Komunalnych w Chmielniku Sp. z o.o. w okresie od 01.04.2025 do 30.09.2026 roku
- Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy i rozbudowy drogi wewn. w Piotrkowicach ul. Graniczka oraz ul. Kraśnik wraz ze świadczeniem nadzoru autorskiego przy realizacji zaprojektowanych robót
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Chmielnik oraz podległych obiektów i infrastruktury
- Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych na terenie Gminy Chmielnik w sezonie zimowym 2024/2025
więcej: przetargi CHMIELNIK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- PEŁNIENIE WIELOBRANŻOWEGO NADZORU AUTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ ZADANIA PN. MODERNIZACJA TEATRU POLSKIEGO WE WROCŁAWIU SCENA GŁÓWNA
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji zadania pod nazwą: "Budowa kompleksu przedszkolno - żłobkowego w Obrowie
- Usługa nadzoru inwestorskiego dla inwestycji PolFEL
- Sprawowanie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kompleksu sportowego w Gminie Rogów
- Nadzór i administracja kontraktami wraz z doradztwem w zarządzaniu projektem - "Rozbudowa Systemu Selektywnego Zbierania Odpadów w Gminie Skarbimierz"
- "Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w pełnym zakresie nad prawidłową realizacją zadania pod nazwą: Rozbudowa świetlicy wiejskiej w miejscowości Brzoza - ETAP II"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.