Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-17
Zawadzkie: Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji instalacji odpylania kotłów WR-4,5 i WR-3,5 w Ciepłowni Miejskiej w Zawadzkiem.
Numer ogłoszenia: 59068 - 2015; data zamieszczenia: 17.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej "ZAW-KOM" Sp. z o.o. , Ul. Świerklańska 2, 47-120 Zawadzkie, woj. opolskie, tel. (77) 46 22 200, faks (77) 46 33 504.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaw-kom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: komunalna spółka gminna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji instalacji odpylania kotłów WR-4,5 i WR-3,5 w Ciepłowni Miejskiej w Zawadzkiem..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: opracowanie dokumentacji technicznej oraz modernizacja dwóch układów odpylania spalin dla dwóch kotłów WR-4,5 nr 1 i WR-3,5 nr 2 w Ciepłowni Miejskiej w Zawadzkiem. Na przedmiot zamówienia składają się: Opracowanie dokumentacji technicznej oraz ewentualnie dokumentacji budowlanej docelowo na potrzeby otrzymania pozwolenia na budowę - zgłoszenia robót do właściwego urzędu, w przypadku, gdy będzie to wymagane. Dokumentacja musi być kompletna z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć tzn. przeprowadzenia procesu inwestycyjnego. W ramach dokumentacji należy przewidzieć: a) Modernizację istniejących układów odpylania zapewniającą spełnienie standardów emisyjnych obowiązujących po 01.01.2016 r. tj. poniżej 100 mg/m3 przy 6% zawartości tlenu w spalinach dla całego zakresu obciążeń kotła, b) instalacja odpylania spalin musi zapewnić prace w sytuacji awarii jednego z elementów instalacji c) zastosowane rozwiązania konstrukcyjne instalacji muszą zapewnić jej rozbudowę, tak aby w przyszłości spełnić ewentualne, zaostrzone rygory emisji pyłów. d) instalacja musi zapewnić ciągłą pracę instalacji podczas konserwacji filtrów (np. wymiana worków) lub w razie konieczności jego odcięcia w wypadku zagrożenia materiału worków np.: nagły wzrost temperatury ponad dopuszczalną. e) Instalacja powinna posiadać zabezpieczenie worków filtrujących przed ich zniszczeniem spowodowanym przekroczeniem dopuszczalnej temperatury (dla zastosowanych materiałów filtrujących), za pomocą przepustnic odcinających wlotowej i wylotowej z napędem elektrycznym sterowaniem za pomocą termostatu umieszczonego bezpośrednio przed komorą filtrów połączonym z systemem wizualizacji. Pożądane jest pozostawienie istniejących dróg komunikacyjnych wokół układów odpylania; zmodernizowane układy odpylania mają być wpięte w istniejący układ odprowadzania pyłów; g) Zamontowane urządzenia odpylające i kanały mają być izolowane wełną mineralną o grubości 100 mm i zabezpieczone blachą ocynkowaną kopertowaną o grubości 0,8 mm. Izolacja cieplna powinna zapobiegać kondensacji pary wodnej i powstawaniu kwasu siarkowego na wewnętrznych powierzchniach urządzenia; h) Konstrukcję wsporczą pod instalację jak i drabiny, przejścia zabezpieczyć antykorozyjnie malując farbą zestawem epoksydowym nakładając jedną warstwę farby podkładowej oraz jednokrotnie emalią nawierzchniową. Sumaryczna grubość powłoki minimum 150 mikronów. i) Zewnętrzna obudowa zmodernizowanych układów nie powinna wykazywać nieszczelności, j) Wymianie podlegają wentylatory wyciągowe wraz z silnikami - parametry nowych wentylatorów powinny być takie, aby pozwalały na pracę kotłów zgodną z parametrami DTR. Należy wykorzystać istniejące przetwornice częstotliwości wentylatorów wyciągowych. W przypadku zmiany silników wentylatorów na silniki o mocy powyżej 19 kW należy także wymienić i zamontować nową przetwornicę częstotliwości. k) Istniejące urządzenia współpracujące ze zmodernizowanymi układami w procesie odpylania mogą być zachowane, a ich parametry pracy podczas normalnej eksploatacji niepogorszone; l) W zmodernizowanych układach odpylania muszą być zaprojektowane odpowiednie punkty pomiarowe do pomiaru emisji pyłów i gazów zgodnie odpowiednimi normami. Montaż - za urządzeniami odpylającymi - króćców pomiarowych o średnicy M 64x4, zgodnie z wymogami PN-Z-04030-7 Badania zawartości pyłu. Pomiar stężenia i strumienia masy pyłu w gazach odlotowych metodą grawimetryczną - uzgodnione z WIOŚ; m) Należy zapewnić dostęp do wszystkich miejsc w układzie odpylania wymagających obsługi i konserwacji (armatura, króćce pomiarowe itd).; n) Montaż wszelkich niezbędnych urządzeń, przejść, drabin i pomostów roboczych z barierkami do obsługi instalacji odpylania, o) Instalacja technologiczna układów odpylania powinna spełniać wymagania zawarte w odpowiednich normach i spełniać przepisy BHP i p.poż w tym normy hałasu na stanowiskach pracy i do środowiska. p) Wykonanie wszelkich prac budowlanych zgodnie z Prawem Budowlanym (Dz. U. 1994 Nr.89 poz. 414) oraz innych robót bezpośrednio związanych z realizacją przedmiotowego zadania. Przed rozpoczęciem realizacji robót niezbędne jest uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla przyjętych rozwiązań projektowych. Wymagania dotyczące instalacji elektrycznej: a) Roboty elektryczne wykonać zgodnie aktualnymi przepisami i normami. b) Zakres robót obejmuje: - demontaż wentylatorów wyciągowych wraz z silnikami elektrycznymi - montaż i podłączenie nowych wentylatorów wraz z silnikami elektrycznymi, - połączenie i wysterowanie wentylatorów z istniejącymi przetwornicami częstotliwości. Po zakończeniu robót elektrycznych i wykonać protokoły kontroli, sprawdzenia oraz badania wszystkich maszyn, urządzeń i linii pomiarowych wchodzących w skład wyżej wymienionych robót, d) Wykorzystać istniejące układy sterowania, zabezpieczenia i wizualizacji kotła współpracujące z wentylatorami wyciągowymi spalin. Wszelkie zmiany w ich konfiguracji uzgadniać z Zamawiającym e) Dostosowanie infrastruktury elektroenergetycznej do wymagań zaproponowanego układu odpylania (szafy sterownicze, linie zasilające, układy pomiarowe, rozdzielni ); Opracowanie technologii montażu i wykonania: Kolejność wykonania montażu układów odpylania w kotłach należy uzgodnić z Zamawiającym. Wykonanie modernizacji układów odpylania wraz z dopuszczeniem do ruchu i ruchem próbnym. Dostawa i montaż urządzeń: a) Kompletacja i dostawa urządzeń powinna być realizowana w oparciu o dokumentację techniczną zgodnie z przedmiotem zamówienia oraz opracowanego harmonogramu wcześniej uzgodnionego z Zamawiającym; b) Dostawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego w terminie siedmiu dni roboczych o wszystkich odbiorach, próbach i montażach próbnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo udziału w nich; c) Wszystkie materiały i urządzenia muszą być nowe oraz posiadać znak CE i dokumenty pozwalające stwierdzić rok produkcji nie wcześniej niż w 2014 roku; d) Transport i montaż ma odbywać się staraniem i na koszt Wykonawcy; e) Sposób zamocowania poszczególnych elementów zmodernizowanych układów odpylania powinien umożliwiać łatwą ich wymianę i konserwację; f) Montaż zmodernizowanych układów odpylania z wentylatorami wyciągowymi powinien odbywać się zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną łącznie z: - wykonaniem niezbędnych prób i odbiorów; - wykonaniem rozruchu na zimno i gorąco; - wykonaniem rozruchu elektrycznego i AKPiA oraz instalacji sterowania i wizualizacji; - odtworzeniem zdemontowanych elementów budynku (ściany, podłogi) na koszt Wykonawcy. Materiały eksploatacyjne wymagane do pracy układów. Dostawca dostarczy na własny koszt niezbędne materiały eksploatacyjne wymagane do uruchomienia zgodne ze standardami i parametrami zawartymi w ofercie. Instalacja ma być zaprojektowana i wykonana z materiałów i urządzeń dobrej jakości i zapewniających długą żywotność i funkcjonalność. Zagospodarowanie powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia odpadów. a) gruz i zakwalifikowane odpady zagospodarować i przedstawić zamawiającemu karty przekazania odpadów. Koszty zagospodarowania odpadów pokrywa Wykonawca, b) odpady wymagające utylizacji utylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami. Koszt utylizacji pokrywa Wykonawca robót. c) złom pozostawić do dyspozycji Zamawiającego. Szkolenie w zakresie obsługi, najpóźniej w trakcie rozruchu próbnego. a) Zakres szkolenia: - eksploatacja układów; - przeglądy, remonty bieżące i konserwacje; - optymalizacja pracy układów; - zasady gwarancji; - sposób zgłoszenia awarii i usterek. b) Szkolenie obejmuje pracowników obsługi i nadzór kotłowni; c) Miejsce szkolenia: Ciepłownia w Zawadzkiem ul. Paderewskiego; d)Dostawca zapewni w okresie gwarancji pełny serwis informacyjny. Przekazanie kompletnej dokumentacji. Przed przystąpieniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże kompletną dokumentację powykonawczą instalacji odpylania spalin dla każdego kotła w części: technologicznej, elektrycznej wraz z rysunkami wykonawczymi w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na trwałym nośniku danych, instrukcję eksploatacji z obowiązującymi wymaganiami BHP i p.poż., skróconą instrukcję stanowiskową, wydrukowaną na tworzywie sztucznym, protokoły pomiarów elektrycznych i AKPiA, protokoły pomiarów stężenia pyłu w spalinach, protokoły pomiaru hałasu do otoczenia, ewentualnie - oryginał dziennika budowy, oryginał oświadczenia kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budolwanego z projektem technicznym i pozwoleniem na budowę oraz przepisami, karty gwarancyjne urządzeń, kody źródłowe do aplikacji, urządzeń AKPiA i inne. Inne:a) Ubezpieczenie i dozór placu budowy staraniem i na koszt Wykonawcy; b) Roboty demontażowe- demontaż ma odbywać się staraniem i na koszt Wykonawcy; c) Warunki odbiorów: 1. Warunkiem dopuszczenia układu odpylania do prób jest: - wykonanie robót montażowych zgodnie z dokumentacją potwierdzone protokołem odbioru; - odbiór w zakresie BHP i p.poż; - przekazanie dokumentacji powykonawczej; - szkolenie obsługi, potwierdzone protokółem; - rozliczenie z zagospodarowania odpadów 2) Warunkiem odbioru ostatecznego jest: - sprawdzenie emisji i skuteczności odpylania -odbędzie się staraniem i na koszt Zamawiającego, w przypadku, gdy pomiary nie potwierdzą parametrów wymaganych w SIWZ i ofercie kolejne odbywać się będą na koszt Wykonawcy; - pomiary będą wykonane przy mocy maksymalnej trwałej zgodnie z DTR kotła: - do pomiarów będzie użyte paliwo dostępne na placu opałowym o parametrach (miał zapewnia Zamawiający). d) Zakres i warunki gwarancji: - Wykonawca zapewni miesięczną gwarancję oraz szczegółowy zakres i warunki gwarancji przedmiotu zamówienia zgodnie ze złożoną ofertą; - Wykonawca określi zasady prowadzenia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. Wymagania stawiane urządzeniom stanowiącym przedmiot zamówienia: Zmodernizowane układy odpylania mają osiągać sprawność nie mniejszą niż wskazana w ofercie i spełniać wymogi stężenia pyłu w gazach odlotowych standardów emisyjnych obowiązujących po 1.01.2016 tj. poniżej 100 mg/m3u przy zawartości 6 % tlenu dla całego zakresu obciążeń kotła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 kwietnia 2011 r. w sprawie standardów emisyjnych z instalacji (Dz. U. 2011.95.558). Utrzymanie sprawności kotłów powyżej 80 %, Zmodernizowane układy odpylania nie mogą: - zmniejszać prędkości wylotu spalin z komina ani powodować większego obciążenia urządzeń współpracujących ponad dotychczas osiągane podczas normalnej eksploatacji; - powodować pogarszania parametrów pracy kotłów; - powodować zwiększonej korozji układów odprowadzania spalin i komina. Zapewnienie łatwego dostępu do urządzeń wymagających obsługi, konserwacji i regulacji oraz remontów. Koszty wszelkich dodatkowych prac i badań związanych z dostawą i montażem urządzeń pokrywa Wykonawca..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p., dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.12.00 - Roboty budowlane w zakresie ciepłowni 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.35.10.00 - Mechaniczne instalacje inżynieryjne 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 42.51.40.00 - Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania gazów 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 25.000,00 PLN słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 PLN. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz.275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem nr 09 8909 0006 2000 0000 6914 0009. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej Wykonawca winien złożyć w ofercie kserokopię dokumentu poświadczoną (za zgodność z oryginałem) przez Wykonawcę. W tym przypadku Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium, jeżeli oryginał dokumentu zostanie złożony w KASIE Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełnienie warunków w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował min. 3 zamówienia polegające na wykonaniu instalacji odpylania spalin dla kotłów w przedziale mocy od 3,5 do 5 MW. Minimalna wartość każdego z wykonanych zamówień nie powinna być mniejsza niż 200.000,00 zł brutto.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełnienie warunków w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następującymi osobami: a) projektant posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz m.in. 4 lata doświadczenia na stanowisku projektanta, b) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz min. 4 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru, c) kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i min. 4 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót lub inspektora nadzoru.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie znajdowania się w określonej sytuacji finansowej i ekonomicznej, Wykonawca musi wykazać, że: posiada wolne środki finansowe w wysokości co najmniej 500.000,00 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500.000,00 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- dowód wniesienia wadium, - pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawca ustanowił pełnomocnika, - pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum - obowiązkowe w przypadku oferty składanej przez konsorcjum. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu dokumenty dotyczące: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki łączy Wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty mogą dotyczyć: 1)przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem, że zmiana ta nie może powodować zmiany celu i istoty przedmiotu umowy, 2)któregokolwiek z terminów wskazanych w umowie, 3)zasad dotyczących odbiorów, 4)zmiany kierownika budowy, z zastrzeżeniem że warunkiem jest spełnianie przez osobę proponowaną na nowego kierownika budowy wszystkich wymagań przedstawionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie doświadczenia i uprawnień, 5)obowiązków Stron, 6)zasad dotyczących harmonogramu, 7)warunków płatności i zasad rozliczeń, 8)warunków gwarancji i rękojmi, 9)wartości umowy, 10)kwestii dotyczących podwykonawstwa, 11)kwestii dotyczących ubezpieczenia budowy, 12)zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zmiany umowy mogą nastąpić pod następującymi warunkami: 1) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę umowy, 2) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu, 3) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w ust. 5. Okoliczności uzasadniające zmianę umowy: 1) wystąpienie uzasadnionej konieczności zmiany któregokolwiek z terminów wskazanych w umowie, 2) dokonanie zmiany umowy jest korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności: a)może przyczynić się do podniesienia bezpieczeństwa wykonania przedmiotu umowy, b)może przyczynić się do podniesienia jakości wykonania przedmiotu umowy, 3) zmiany umowy dotyczą poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy, numeracji jednostek redakcyjnych, śródtytułów, lub uzupełnień treści niepowodujących zmiany celu i istoty umowy, 4) w przypadku uchwalenia (lub zmiany) powszechnie obowiązujących przepisów prawa krajowego lub wspólnotowego, których uchwalenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia umowy, a z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian umowy, 5) podczas wykonania przedmiotu umowy zaistnieje konieczność dokonania uszczegółowienia, wykładni lub doprecyzowania poszczególnych zapisów umowy, niepowodujących zmiany celu i istoty umowy, 6) w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony, 7) obiektywnie jest to niezbędne dla zachowania i realizacji celów umowy, dla których została ona zawarta, 8) w przypadku zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy, przy zachowaniu jej dotychczasowej treści, nie leży w interesie publicznym, 9) w przypadku zaistnienia innych okoliczności uzasadniających zmianę umowy, których wystąpienia nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy, w szczególności w przypadku wystąpienia siły wyższej. Zamawiający przewiduje także możliwość dokonania zmian i uzupełnień w umowie, które nie stanowią istotnej zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z tym zastrzeżeniem, iż zmiany te wymagają zgody Wykonawcy i nie mogą naruszać naczelnych zasad udzielania zamówień publicznych, a w szczególności uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz modyfikować zakresu i przedmiotu zamówienia oraz jego warunków i treść oferty. W takim przypadku mają odpowiednie zastosowanie postanowienia ust. 1 oraz ust. 4 pkt 1 i 2 niniejszego paragrafu. Ilekroć w treści umowy jest mowa o zmianach umowy, należy przez to rozumieć także jej uzupełnienia. Zmiany osób uprawnionych do reprezentacji Stron, a także zmiana siedziby lub nazwy Stron, nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu niniejszego paragrafu i nie wymagają aneksu, przy czym wymagane jest skuteczne doręczenie drugiej Stronie pisemnej informacji o dokonaniu zmiany, wraz z załącznikiem w postaci aktualnego odpisu z właściwego rejestru.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zaw-kom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej ZAW-KOM Sp. z o.o. 47-120 Zawadzkie ul. Świerklańska 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej ZAW-KOM Sp. z o.o. 47-120 Zawadzkie ul. Świerklańska 2, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- "Podłączenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szkoły Podstawowej w Stróży "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stróża Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
więcej: Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania gazów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.