Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-27
Chojnice: Sukcesywna dostawa pojemników i kontenerów na odpady
Numer ogłoszenia: 59201 - 2015; data zamieszczenia: 27.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o.o. , Nowy Dwór 35, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 52 39 87 846, 52 33 55 062, faks 52 33 55 061.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzonowydwor.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego Sp. z o. o..
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywna dostawa pojemników i kontenerów na odpady.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa nowych pojemników i kontenerów na odpady do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o. o. w gminie Chojnice. W ramach niniejszego zamówienia przewidziano realizację niezależnych Zamówień Częściowych: Część I - sukcesywna dostawa nowych plastikowych pojemników na odpady Część II - sukcesywna dostawa nowych metalowych kontenerów na odpady Wykonawca może złożyć ofertę na część I albo część II lub na obie części łącznie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Część I - Sukcesywna dostawa fabrycznie nowych plastikowych pojemników na odpady, odpornych na mróz, nagrzewanie, chemikalia, z płaską pokrywą, z kółkami, zamykanych uchylną klapą mocowaną na zawiasie posiadającą uchwyt do otwierania, gwarancja minimum 12 miesięcy, o pojemności: - 120 l, koloru żółtego, w ilości 2 szt. - 120 l, koloru czarnego, w ilości 51 szt. - 240 l, koloru żółtego, w ilości 68 szt. - 240 l, koloru czarnego, w ilości 7 szt. - 240 l, koloru zielonego, w ilości 16 szt. - 360 l, koloru żółtego, w ilości 6 szt. - 360 l, koloru zielonego, w ilości 3 szt. - 1100 l, koloru żółtego, wyposażone w uchwyty boczne, w ilości 50 szt. - 1100 l, koloru czarnego, wyposażone w uchwyty boczne, w ilości 5 szt. - 1100 l, koloru zielonego, wyposażone w uchwyty boczne, w ilości 7 szt. Część II - Sukcesywna dostawa fabrycznie nowych metalowych kontenerów na odpady, przystosowanych do obsługi przez pojazdy hakowe i bramowe, gwarancja minimum 12 miesięcy, klapa tylna uchylna do opróżniania odpadów zamontowana na górnym zawiasie, przystosowanych do mechanicznego opróżniania przy użyciu śmieciarki, posiadających gwarancję bezpieczeństwa dla obsługi podczas opróżniania i dla gromadzących odpady oraz gwarancję długotrwałego użytkowania, spełniających wymagania dla Polskich Norm, odpornych na korozję, o pojemności: - 7500 l (KP 7), zamknięte od góry posiadające sześć otworów wrzutowych zamykanych pokrywami, koloru RAL 9005, wyposażone w uchwyty boczne i rolki jezdne, w ilości 7 szt. - 7500 l (KP 7), otwarte, koloru RAL 9005, wyposażone w uchwyty boczne i rolki jezdne, w ilości 6 szt. - ok. 36 m 3 , koloru zielonego RAL 6016 wykonany wg normy DIN 30722, wymiary wewnętrzne: długość 6500 mm x szerokość 2350 mm x wysokość 2400 mm, odbiór: hakowy 1570 mm, haczyki: zamontowane na obwodzie kontenera, stopnie: na ścianie bocznej, drzwi: podwójne, wzmocnione rolki na poliamidzie, w ilości 2 szt. Pozostałe informacje dla obu Części zamówienia: - Podane ilości pojemników i kontenerów na odpady mają charakter szacunkowy i są uzależnione od ilości udzielonych Zamawiającemu przez inne podmioty zamówień oraz potrzeb Zamawiającego. - Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości bez zmiany cen jednostkowych. Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń z tytułu zmniejszenia wynagrodzenia. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie ustalone na podstawie faktycznie dostarczonej ilości i cen jednostkowych z oferty. - Zaoferowana cena za przedmiot zamówienia musi uwzględniać koszty dostawy i transportu na miejsce wskazane przez Zamawiającego tj.: Zakład Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o.o., Nowy Dwór 35, 89-620 Chojnice oraz wszelkie inne koszty związane z realizacją zamówienia - Pojemniki i/lub kontenery dostarczane będą sukcesywnie przez Wykonawców w ciągu 7 dni kalendarzowych od zgłoszenia przekazanego faksem lub wiadomością e-mail.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.92.84.80-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości (dla każdej części zamówienia odrębnie): - Część I - 1.000 zł (słownie: tysiąc złotych) - Część II - 1.500 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych) 2.Zgodnie z art. 45 ust. 3 Ustawy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdz. XII SIWZ. 3.Zabezpieczenie wadialne może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu - przelewem na rachunek Zamawiającego: 95113011210007843008200001 W przypadku wniesienia zabezpieczenia wadialnego przelewem w pieniądzu, decyduje data i godzina uznania kwotą wadium rachunku Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4.Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 3 pkt 2) -5), musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym: 1)w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich, 2)dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, 3)dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 5.Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 Ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. Spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. PZP (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.), dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku dla części I oraz części II
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. Spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. PZP (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.), dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku dla części I oraz części II
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. Spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. PZP (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.), dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny). Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku dla części I oraz części II
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. Spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. PZP (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.), dotyczące dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał). Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku dla części I oraz części II
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. Spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. PZP (tekst jedn. Dz. U. z 2013 poz. 907 ze zm.), dotyczące posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie niniejszego zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku). Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku dla części I oraz części II
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji na dostarczone pojemniki i kontenery - 10
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzonowydwor.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o. o., Nowy Dwór 35, 89 - 620 Chojnice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.05.2015 godzina 11:30, miejsce: Zakład Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o. o., Nowy Dwór 35, 89 - 620 Chojnice, sekretariat zakładu II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Sukcesywna dostawa nowych plastikowych pojemników na odpady.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sukcesywna dostawa fabrycznie nowych plastikowych pojemników na odpady, odpornych na mróz, nagrzewanie, chemikalia, z płaską pokrywą, z kółkami, zamykanych uchylną klapą mocowaną na zawiasie posiadającą uchwyt do otwierania, gwarancja minimum 12 miesięcy, o pojemności: - 120 l, koloru żółtego, w ilości 2 szt. - 120 l, koloru czarnego, w ilości 51 szt. - 240 l, koloru żółtego, w ilości 68 szt. - 240 l, koloru czarnego, w ilości 7 szt. - 240 l, koloru zielonego, w ilości 16 szt. - 360 l, koloru żółtego, w ilości 6 szt. - 360 l, koloru zielonego, w ilości 3 szt. - 1100 l, koloru żółtego, wyposażone w uchwyty boczne, w ilości 50 szt. - 1100 l, koloru czarnego, wyposażone w uchwyty boczne, w ilości 5 szt. - 1100 l, koloru zielonego, wyposażone w uchwyty boczne, w ilości 7 szt..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.92.84.80-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Okres gwarancji na dostarczone pojemniki i kontenery - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Sukcesywna dostawa nowych metalowych kontenerów na odpady.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sukcesywna dostawa fabrycznie nowych metalowych kontenerów na odpady, przystosowanych do obsługi przez pojazdy hakowe i bramowe, gwarancja minimum 12 miesięcy, klapa tylna uchylna do opróżniania odpadów zamontowana na górnym zawiasie, przystosowanych do mechanicznego opróżniania przy użyciu śmieciarki, posiadających gwarancję bezpieczeństwa dla obsługi podczas opróżniania i dla gromadzących odpady oraz gwarancję długotrwałego użytkowania, spełniających wymagania dla Polskich Norm, odpornych na korozję, o pojemności: - 7500 l (KP 7), zamknięte od góry posiadające sześć otworów wrzutowych zamykanych pokrywami, koloru RAL 9005, wyposażone w uchwyty boczne i rolki jezdne, w ilości 7 szt. - 7500 l (KP 7), otwarte, koloru RAL 9005, wyposażone w uchwyty boczne i rolki jezdne, w ilości 6 szt. - ok. 36 m 3 , koloru zielonego RAL 6016 wykonany wg normy DIN 30722, wymiary wewnętrzne: długość 6500 mm x szerokość 2350 mm x wysokość 2400 mm, odbiór: hakowy 1570 mm, haczyki: zamontowane na obwodzie kontenera, stopnie: na ścianie bocznej, drzwi: podwójne, wzmocnione rolki na poliamidzie, w ilości 2 szt..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.92.84.80-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
INNE PRZETARGI Z CHOJNIC
- Sukcesywna usługa cateringowa w zakresie przygotowywania i dostawy dziennych zestawów posiłków dla dzieci uczęszczających do Żłobka Miejskiego Nr 2 w Chojnicach
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: "Projekt budowy kanalizacji deszczowej w ul. Borówkowej, Jaśminowej i Jagodowej w Chojnicach"
- Bieżące utrzymanie rowów melioracyjnych i zbiorników retencyjnych w granicach administracyjnych miasta Chojnice
- Dostawa samochodu osobowego na potrzeby Urzędu Gminy w Chojnicach
- Dostawa bielizny jednorazowego użytku
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 2616G Krzyż - Stodółki w km 4+237 do 4+770
więcej: przetargi w Chojnicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- SVA/4620-105/2025: Zagospodarowanie odpadów budowlanych z terenu budowy zad. 43445.
- ZAKUP WRAZ Z DOSTAWĄ FABRYCZNIE NOWYCH STALOWYCH POJEMNIKÓW NA ODZIEŻ DLA ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z O.O. W ZIELONEJ GÓRZE
- "Dostawa środków gospodarczych i czystości oraz sprzętu do sprzątania na potrzeby "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o.o."
- Zakup i dostawa fabrycznie nowych kontenerów i pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych
- Dostawa środków i akcesoriów do utrzymania czystości na potrzeby 1WSzKzP SPZOZ w Lublinie Filii w Ełku.
- Dostawa pojemników służących do gromadzenia odpadów komunalnych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.