Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-20
Gliwice: Sprzątanie obiektów PKM, Sp. z o.o. w Gliwicach.
(PN/TR/01/2014)
Numer ogłoszenia: 60002 - 2014; data zamieszczenia: 20.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. , ul. Chorzowska 150, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 33 04 600, faks 32 33 04 601.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkm-gliwice.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawna handlowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprzątanie obiektów PKM, Sp. z o.o. w Gliwicach. (PN/TR/01/2014).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na sprzątaniu obiektów znajdujących się na terenie PKM, Sp. z o.o. w Gliwicach przy ul. Chorzowskiej 150, wraz z czyszczeniem chemicznym i mechanicznym hali Stacji Obsługi Pojazdów. Rodzaj usługi lub zakres czynności: 1. Pomieszczenia biurowe: a) Mycie i czyszczenie powierzchni podłóg; b) Odkurzanie i mycie mebli biurowych, c) Odkurzanie urządzeń biurowych, aparatów telefonicznych, lamp, krzeseł; d) Opróżnianie i mycie koszy, popielniczek; e) Wymiana worków na śmieci. 2. Umywalnie, szatnie, jadalnie, natryski, toalety: a) Mycie podłóg, glazury, luster, drzwi, ścian; b) Czyszczenie i mycie urządzeń sanitarnych i armatury; c) Opróżnianie i mycie koszy, popielniczek; d) Dezynfekowanie środkami usuwającymi bakterie, grzyby, wirusy; e) Uzupełnianie mydła w płynie, ręczników papierowych, woreczków i papieru toaletowego w dozownikach. 3. Pomieszczenia ogólne (korytarze, hole, klatki schodowe): a) Czyszczenie podłóg; b) Mycie drzwi wejść głównych; c) Czyszczenie poręczy i okuć drzwiowych; d) Opróżnianie i mycie koszy, popielniczek. 4. Hala warsztatowa z kanałami naprawczymi (bez czyszczenia chemicznego): a) Utrzymanie w czystości posadzki hali i kanałów naprawczych; b) Opróżnianie i mycie koszy, popielniczek; c) Wymiana worków na śmieci; d) Odkurzanie i mycie trudnodostępnych części mebli, kaloryferów oraz zakamarków; e) Czyszczenie parapetów; f) Czyszczenie powierzchni szklanych wewnętrznych; g) Wycieranie luster, drzwi i okuć drzwiowych. 5. Hala warsztatowa z kanałami naprawczymi: a) Czyszczenie chemiczne: usunięcie zanieczyszczeń stałych; namoczenie powierzchni preparatem chemicznym; mechaniczne lub ręczne mycie powierzchni; spłukanie czyszczonej powierzchni; ściągnięcie nadmiaru wody; b) Czyszczenie mechaniczne: odkurzenie i umycie (z użyciem środków chemicznych lub pary wodnej) posadzki urządzeniem czyszczącym, miejsca niedostępne dla automatu należy umyć ręcznie. 6. Pozostałe prace: a) Mycie okien 2 x w roku; b) Usunięcie starego środka trwale nabłyszczającego i nałożenie nowego na powierzchnie podłóg w pomieszczeniach biurowych w budynku administracyjnym (przy użyciu specjalistycznych środków zatwierdzonych do użycia przez Zamawiającego) 1 x w roku. Dopuszcza się zastosowania urządzeń parowych zamiennie za czyszczenie chemiczne czy mechaniczne. Zakres i częstotliwość sprzątania wyszczególniona jest w załączniku nr 3 do wzoru umowy. Do wykonania usługi Wykonawca użyje profesjonalnego sprzętu oraz zastosuje środki posiadające wszelkie wymagane prawem atesty. Wykaz stosowanych środków wraz z uwierzytelnionymi kserokopiami atestów zostaną przedstawione Zamawiającemu, w celu ich akceptacji, przed podpisaniem umowy i później, przy każdej planowanej zmianie tych środków. Wykonawca wynajmie od Zamawiającego pomieszczenie przeznaczone na szatnię czy magazyn, na podstawie odrębnej umowy Wykonawca jest wytwórcą odpadów powstałych w wyniku świadczenia usługi sprzątania obiektów i w związku z tym: a) zobowiązany jest do zawarcia umowy z uprawnionym odbiorcą odpadów; b) zobowiązany jest do segregacji powstałych odpadów; c) ponosi pełną odpowiedzialność za przekazanie ich uprawnionemu odbiorcy; d) ponosi koszty związane z tą czynnością; e) co kwartał przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że odpady zostały zagospodarowane zgodnie z obowiązującym prawem; f) w przypadku nie wywiązania się z obowiązku nałożonego w pkt. 4.1.5, wytworzone w trakcie realizacji umowy odpady zostaną zagospodarowane przez Zamawiającego, a Wykonawca zostanie obciążony poniesionymi kosztami..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- 3.4. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, zgodnie z art.67 ust.1, pkt 6 ustawy Pzp.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00 - Usługi sprzątania 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków 90.91.13.00 - Usługi czyszczenia okien 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.91.91.00 - Usługi czyszczenia urządzeń biurowych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium. Zamawiający ustala je w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności, tj., prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą (wpis do KRS lub do ewidencji działalności gospodarczej, prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Należyte wykonanie co najmniej jednego zadania o charakterze, zakresie i wartości porównywalnej z niniejszym przedmiotem zamówienia wykonanego w ciągu ostatnich 3 latach, udokumentowanych za pomocą referencji jego należytego wykonania. (W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot lub wszystkie podmioty łącznie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Posiadanie opłaconej polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia równa co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). (W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek musi spełniać każdy z podmiotów). 2. Osiągnięcie w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, rocznych obrotów netto (bez VAT) ze sprzedaży wynoszących minimum równowartość kwoty 100 000,00 zł. 3. Posiadania środków finansowych wynoszących minimum równowartości kwoty 100 000,00 zł, lub zdolności kredytowej wynoszącej minimum równowartości kwoty 100 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkm-gliwice.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PKM, Sp. z o.o., ul. Chorzowska 150; 44-100 Gliwice, pokój 201.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2014 godzina 10:00, miejsce: PKM, Sp. z o.o., ul. Chorzowska 150; 44-100 Gliwice, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Organizacja pobytu uczestników XVII Międzynarodowej Konferencji Naukowej "TRANSPORT PROBLEMS" (ang. XVII International Scientific Conference "TRANSPORT PROBLEMS"). Znak sprawy: DZPZ.283.13.2025.TB.
- Świadczenie usług utrzymania zieleni i czystości terenów zielonych na terenie obiektu Gliwice Centrum Przesiadkowe
- 2025 - Utrzymanie czystości pomieszczeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla kompleksu budynków mieszkalnych przy ul. Kujawskiej etap I i II w Gliwicach. Pełna nazwa zamówienia znajduje się w dokumentacji postępowania
- 4WOG-1200.2712.9.2025 Usługa napraw i konserwacji komputerów, notebooków i komputerowych urządzeń peryferyjnych dla jednostek wojskowych/instytucji będących na zaopatrzeniu 4 WOG Gliwice
- Przedłużenie wsparcia technicznego dla sprzętu informatycznego produkcji Hewlett Packard Enterprise
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe sprzątanie w zakresie utrzymania czystości w obiektach Namysłowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Namysłowie.
- Sprzątanie miejsc noclegowych w Leśnym Ośrodku Edukacyjnym w Jedlni Letnisko w 2025 roku - II postępowanie
- Świadczenie usług utrzymania czystości w budynku i na terenie posesji Filharmonii Zielonogórskiej oraz pielęgnacji zieleni na posesji Filharmonii
- Świadczenie usługi kompleksowych prac porządkowych w zakresie stałego utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w trzech lokalizacjach biur WFOŚiGW w Gdańsku przez okres 12 m-cy
- Kompleksowa obsługa Kwatery Myśliwskiej w Borowcu oraz usługi cateringowe
- Utrzymanie czystości w pomieszczeniach Oddziału I, II,III oraz Oddziału V SP PZOL w Celejowie
więcej: Usługi sprzątania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.