Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-03-20
Chorzów: Obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów
Numer ogłoszenia: 60065 - 2014; data zamieszczenia: 20.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych, Rynek 1, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 32 2-411-261...9, faks 32 2-417-458 , strona internetowa www.chorzow.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia są kompleksowe usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunalami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
W związku z tym, że w dniu 31 marca 2014 r. wygasa umowa z dnia 08.03. 2013 r. na stałą obsługę prawną, stwierdza się, że występują okoliczności przemawiające za zasadnością kontynuowania współpracy z Konsorcjum firm: 1.Pawełczyk & Szura Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska, 40-096 Katowice, ul. 3 Maja 24/4 2.Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych G. Morawska-Stanecka, M. Stańko Spółka Partnerska, 40-057 Katowice, ul. PCK 10/14, świadczącym obsługę prawną od roku 2011 . Uzasadnia to przede wszystkim konieczność rozwiązania istniejących problemów prawnych co gwarantuje kontynuacja prowadzonej obsługi prawnej, znajomość działania jednostki , poza tym wysoka ilość aktualnie prowadzonych spraw sądowych. Aktualnie pozostają w toku 220 sprawy sądowe i 216 sprawy egzekucyjne. Zastosowanie w takiej sytuacji procedury wyboru obsługi prawnej w trybie otwartym i konkurencyjnym będzie ryzykowne, gdyż kontynuacja działań procesowych, znajomość spraw może mieć zasadnicze znaczenia dla powodzenia ich rozstrzygania. Zastosowanie trybu niekonkurencyjnego jest uzasadnione w stosunku do Konsorcjum ze względu na przesłankę zastosowania takiego trybu, wyspecyfikowaną w art. 5 ust.1a i w art. 5 ust.1b ustawy Pzp. , która tak reguluje kwestię m.in. trybu z wolnej ręki: Zgodnie z powołanym powyżej przepisem, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art.2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych, uzasadnionych przypadkach, niż określone odpowiednio w art. 62 ust.1. lub art.67 ust.1., w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań Zamawiającego, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Wykonawca od strony prawnej nadzoruje wiele bieżących działań Zamawiającego, które w bezpośredni sposób są lub mogą być związane z zakończonymi, bieżącymi lub mogącymi zaistnieć w przyszłości postępowaniami. Działania te muszą oznaczać się systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy. Oddzielenie usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i powierzenie tych zadań dwóm różnym podmiotom mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę jednostki, a przede wszystkim utrudniałoby terminowe załatwienie wielu spraw, jak również mogłoby powodować zwiększenie wydatków w związku z powielaniem się niektórych czynności wykonywanych niezależnie przez każdy z tych podmiotów. Mając powyższe na względzie połączenie usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego i usług prawniczych w zakresie bieżącej działalności jest racjonalne z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a więc dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 ustawy PZP. Poza powyższymi działaniami dotychczas wykonujący te usługi Wykonawca, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację szeregu procesów sądowych oraz innych działań w zakresie kompleksowej obsługi prawnej. Co więcej, udzielenie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy, w celu kontynuowania obsługi prawnej świadczonej od 2011 r. znajduje swe oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust.1 b ustawy: Cyt. -W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.-, z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego celu ochrony ważnych praw Zamawiającego jak i jest uzasadnione w rozumieniu art.5 ust.1a ustawy. Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się wprost na racjonalność wydatkowania środków na te usługi. Należy mieć na uwadze, że cena usługi została ustalona wskutek publicznego, otwartego i konkurencyjnego trybu przetargu nieograniczonego i nie ulegnie ona zmianie. Za racjonalnością kontynuowania współpracy z dotychczasowym Wykonawcą przemawia również fakt, iż jest on zaznajomiony z szeregiem postępowań sądowych i administracyjnych oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu spowodowałby konieczność kilkumiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego Wykonawcy w tematykę spraw, co mogłoby w wielu przypadkach doprowadzić do nieuzasadnionego przedłużania postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego oraz ponoszenia dodatkowych wydatków za czynności już wykonane. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie. Z kolei wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pracowników urzędu znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań, realizowanych przez Zamawiającego kosztem realizacji bieżących spraw. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnik obiektywny), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy stwierdzić, że Wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazał swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu Wykonawcy zmniejsza w sposób istotny potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia obsługi prawnej nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków przeznaczonych przez Zamawiającego na usługi prawnicze. W świetle powyższego zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne, dlatego też Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - Konsorcjum firm: 1.Pawełczyk & Szura Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska, 40-096 Katowice, ul. 3 Maja 24/4 2.Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych G. Morawska-Stanecka, M. Stańko Spółka Partnerska, 40-057 Katowice, ul. PCK 10/14.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych G. Morawska-Stanecka, M. Stańko Spółka Partnerska, ul. PCK 10/14, 40-057 Katowice, kraj/woj. śląskie.
Pawełczyk & Szura Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska, ul. 3 Maja 24/4, 40-096 Katowice, kraj/woj. śląskie.
INNE PRZETARGI Z CHORZOWA
- Świadczenie usług w zakresie konserwacji zieleni wysokiej
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Śląskiego Ogrodu Zoologicznego
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Przedszkola nr 24 w Chorzowie, ul. Lompy 16 - II/2024
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Przedszkola nr 27 w Chorzowie, ul. Wandy 34 - II/2024
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do III Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego w Chorzowie, ul. Farna 5-7 - II/2024
- Dostawa nowego samochodu osobowego o napędzie elektrycznym
więcej: przetargi w Chorzowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa prawna Gminy Miejskiej Łeba w latach 2025 - 2027
- Kompleksowa obsługa prawna Zamawiającego
- Kompleksowa usługa obsługi prawnej Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy
- Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej ZDW w Opolu w zakresie zadań i obowiązk. realizowanych przez zamawiając. w okresie 24 m-cy
- Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej dla SPZOZ w Choszcznie
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.