Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-10-30
Ogłoszenie nr 604003-N-2020 z dnia 2020-10-30 r.
Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.: Zakup i dostawa elementów elektronicznych dla Startupu (3 części).
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Platformy Startowe Start In Podkarpackie" - współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, oś priorytetowa 1 Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działanie 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, poddziałanie 1.1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., krajowy numer identyfikacyjny
69026033085969, ul.
ul. Szopena
51
,
35-959
Rzeszów, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
017 86 76 200, 017 86 76 240, 017 86 76 239, , e-mail
zamowienia.publiczne@rarr.rzeszow.pl, , faks
178 520 611.
Adres strony internetowej (URL): www.rarr.rzeszow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny (proszę określić):
Spółka prawa handlowego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.rarr.rzeszow.pl Zakładka Zamówień Publiczne/Katalog 2020/Folder ZP 39/2020/DWP
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.rarr.rzeszow.pl Zakładka Zamówień Publiczne/Katalog 2020/Folder ZP 39/2020/DWP
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
wyłącznie w formie pisemnej na wskazany adres
Adres:
Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Szopena 51, 35-959 Rzeszów
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup i dostawa elementów elektronicznych dla Startupu (3 części).
Numer referencyjny:
ZP 39/2020/DWP
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zamawiający dzieli zamówienie na trzy odrębne części: Część I - Oświetlenie Przedmiotem zamówienia dla części I jest zakup i dostawa niżej wymienionych elementów: 1. Reflektor 18x3W - 18 szt. Pobór mocy: 60W Źródło światła: 18szt * 3W RGB Tryb sterowania: DMX512 Obsługa menu: Cyfrowy wyświetlacz Zasilanie: AC110V-250V Częstotliwość: 50-60 Hz 2. Sterownik DMX - 1 szt. Ilość kanałów: min 192 kanały Możliwość zapisu: min 200 scen Sterowanie urządzeń: możliwość sterowania 24 urządzeniami (na tym samym numerze DMX) Ilość programów: 6 programów z prędkością i dynamiką Wyjście: 3 pin DMX Zasilacz: w zestawie 3. Flower derby DMX - 4 szt. Zasilanie : 230-240 V ~AC 50 HZ DMX: tak, możliwość podpięcia pod sterownik dmx Pobór mocy: 30W Źródła światła : min. LED 6x3W red, green, blue, white, amber, violet Efekty: ruchome efekty flower derby 4. Kabel DMX o długości 10m - 6 szt. Długość: 5 m Impedancja: 110 Ohm Kolor: czarny Złącza: 3-pinowe 5. Kabel DMX o długości 5m - 10 szt. Długość: 5m Impedancja: 110 Ohm Kolor: czarny Złącza: 3-pinowe 6. Kabel DMX o długości 3m - 18 szt. Długość: 5m Impedancja: 110 Ohm Kolor: czarny Złącza: 3-pinowe 7. Kabel Mini Jack / Mini Jack - 6 szt. Złącza: Jack 3.5 mm, Jack 3.5 mm, Długość: 8 m Grubość przewodu: min.4 mm Ekranowanie: Pełne ekranowanie Gwarancja na wszystkie elementy objęte tą częścią zamówienia - min. 24 miesiące (zgodnie z ofertą). Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w/w sprzęt, objęty zamówieniem dla części I postępowania, na adres: Jasionka 954E, 36-002 Jasionka, woj. podkarpackie (budynek IT 4). Dostawa może się odbywać w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 14:00. Wykonawca winien termin dostawy ustalić z Zamawiającym oraz Startupem w formie mailowej, na minimalnie 1 dzień przed planowaną datą dostarczenia. Część II - Sprzęt multimedialny wraz z akcesoriami Przedmiotem zamówienia dla części II jest zakup i dostawa niżej wymienionych elementów: 1. Fabrycznie nowy tablet - 18 szt. Długość przekątnej ekranu - 26,7 cm (10.5") Rozdzielczość ekranu - min. 1920 x 1200 piksele Technologia dotyku - Multi-touch Typ ekranu dotykowego - Pojemnościowy Format obrazu - 16:10 Kolory wyświetlacza - 16.78 millionów kolorów Taktowanie procesora - min. 1,8 GHz Liczba rdzeni procesora - min. 8 Proces technologiczny procesora: - min 14-nanometrowy Pamięć RAM - min. 3 GB Pojemność pamięci wewnętrznej - min. 32 GB Karta graficzna - min. 650hz, DirectX 12.1 Rozdzielczość kamery tylna - 8 MP Sieć: - 3G, 4G, Bluetooth Standard Wi-Fi: - 802.11ac, 802.11a/b/g/n Wersja Bluetooth: - 4.2 Standardy 4G: - LTE Ilość portów USB 2.0 typu C: - 1 Zainstalowany system operacyjny: - Android 8.1 lub nowszy Pojemność baterii: - min.7300 mAh 2. Fabrycznie nowy monitor - 18 szt. Długość przekątnej ekranu: 18,5 cala Porty:: min 1 VGA (D-Sub) lub HDMI Rozdzielczość: min. 1366 x 768 piksele Natywne proporcje obrazu 16:9 Czas odpowiedzi (typowy) max. 5 ms Kształt ekranu Płaski Współczynnik kontrastu min. 50000000:1 Kąt widzenia (poziomy) min. 90° Kąt widzenia (pionowy) min. 65° Kolory wyświetlacza 16.78 millionów kolorów Kolor produktu Czarny Typ ekranu LED Mocowanie: Standard Vesa 75 x 75 3. Fabrycznie nowy monitor - 10 szt. Długość przekątnej ekranu 59,7 cm (23.5") Jasność wyświetlacza (typowa) 250 cd/m^2 Rozdzielczość min. 1920 x 1080 piksele Natywne proporcje obrazu 16:9 Technologia wyświetlacza LED Kształt ekranu Płaski Obsługiwane rozdzielczości grafiki 1920 x 1080 (HD 1080) Kolor produktu Czarny Ilość portów HDMI min. 1 Interfejs do montażu panela 75 x 75 4. Fabrycznie nowy soundbar z suboferem - 4 szt. Zawartość zestawu: soundbar + subofer Kanały wyjścia audio 2.1 Moc wyjściowa (RMS) 300 W Wbudowane dekodery dźwieku Dolby Digital DTS Digital Surround DTS Virtual:X Moc panelu głośnikowego (RMS) 100 W Łączność z subwooferem Bezprzewodowy Moc głośnika niskotonoweg RMS 220 W Kolor Czarny lub srebrny Montaż naścienny / rzutowanie na sufit Porty i interfejsy Przewodowy i Bezprzewodowy Bluetooth Bluetooth 4.0 Ilość portów min. HDMI 2szt. HDMI wejście (in) 1 szt. HDMI wyjście 1 szt. Wejście cyfrowe audio 1 szt Porty USB 1 szt. Łączność Połączenie USB 5. Zasilacz awaryjny - 1 szt. Moc pozorna: min 2000VA Moc: min 1200W Napięcie wejściowe: 220/230/240V Napięcie wyjściowe: 230V Częstotliwość wejściowa: 50/60 Hz Częstotliwość wyjściowa: 50Hz lub 60Hz (automatyczne wykrywanie) Gniazda: min 4x Schuko 6. Router bezprzewodowy - 4 szt. Częstotliwość Wi-Fi 2,4 GHz Podstawowy standard Wi-Fi Wi-Fi 4 (802.11n) WLAN wskaźnik przesyłu danych 300 Mbit/s Standardy Wi- Fi 802.11b/g/n Typ interfejsu Ethernet LAN Fast Ethernet Ilość portów min. Ethernet LAN (RJ-45) 4 porty Typ anteny Zewnętrzny 7. Rozdzielacz HDMI - 4 szt. HDMI in 1 szt. Liczba wyjść HDMI 4 szt. Wersja HDMI 1.4 Gniazdko wyjścia DC Tak Napięcie 5 V Prąd 1 A Min. Rozdzielczość: Full HD 8. Kabel MICRO USB - USB C - 18 szt. Złącze 1 USB-C Złącze 2 microUSB Rodzaje wtyków Wtyk - Wtyk Długość kabla [m] 1m Standard min. USB 2.0 Kompatybilność z Androidem Tak 9. Karta MICRO SD - 24 szt. Pojemność : min. 16 GB Adapter SD tak Typ karty flesza MicroSDHC Klasa pamięci flash min. Klasa 10 10. KABEL HDMI : HDMI - 27 szt. Długość kabla 1 m Złączka 1 HDMI Typu A (Standard) Złączka 2 HDMI Typu A (Standard) Złącze 1 Męska Złącze 2 Męska Kolor produktu Czarny Wersja HDMI 1.4 Obsługiwane rozdzielczości video min. 4096 x 2160 11. Kabel Micro HDMI : HDMI - 6 szt. Długość kabla 1 m Złączka 1 HDMI Typu D Micro Złączka 2 HDMI Typu A Męska Kolor produktu Czarny Min Rozdzielczość: Full HD 12. Lista antyprzepięciowa : 8 gniazd - 10 szt. Długość kabla: min 5m. Napięcie znamionowe urządzenia: 230 V Częstotliwość znamionowa: 50 Hz Prąd znamionowy obciążenia: 10A System ochrony ppoż: tak Ilość gniazd sieciowych: 8 Wyłącznik: wyłącznik podświetlany Obudowa: z tworzywa sztucznego samogasnącego 13. Lista antyprzepięciowa : 4 gniazda - 20 szt. Długość kabla min 4m Napięcie znamionowe 230 V Częstotliwość znamionowa 50 Hz System ochrony ppoż: tak Ilość gniazd sieciowych 4 szt. Rodzaj materiału obudowy: z tworzywa sztucznego samogasnącego 14. Kabel sieciowy - 12 szt. Długość: 1 m Rodzaj drutu: miedziany Wtyki: 2X RJ45 Typ połączenia: prosty 1:1 Kategoria: UTP Kat. 5e Osłona wtyku: fabrycznie zalewana 15. Adapter HDMI VGA - 18 szt. Złączka 1 HDMI Złączka 2 VGA Kierunek: z HDMI do VGA Obsługiwana rozdzielczość: min full hd 16. Przedłużacz 30m - 3 szt. długość: 30 metrów, typy wyjść: AC: Typ E / F Typ wtyczki zasilającej: F rodzaj kabla: polwinitowy H05VV-F, rodzaj gniazd: 4 x 16A 230V 2P+Z IP44, uziemienie: polskie- poprzez bolec. napięcie wejściowe: 230v Folded: 6 A / 1380 W Rolled out: 16 A / 3680 W Gwarancja na wszystkie elementy objęte tą częścią zamówienia - min. 24 miesiące (zgodnie z ofertą). Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w/w sprzęt, objęty zamówieniem dla części II postępowania, na adres: Jasionka 954E, 36-002 Jasionka, woj. podkarpackie (budynek IT 4). Dostawa może się odbywać w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 14:00. Wykonawca winien termin dostawy ustalić z Zamawiającym oraz Startupem w formie mailowej, na minimalnie 1 dzień przed planowaną datą dostarczenia. Część III - Mikrokomputery wraz z akcesoriami Przedmiotem zamówienia dla części III jest zakup i dostawa niżej wymienionych elementów: 1. Mikrokomputer w formie płytki rozwojowej - 8 SZT. Procesor: min. 4 rdzeniowy 64-bitowy Taktowanie procesora min. 1,5 GHz Ram: min. 4 GB RAM Gniazda hdmi: Dwa gniazda microHDMI Złącza usb: 4 złącza USB. Dwa w wersji 2.0 oraz dwa USB 3.0. Ethernet: Prędkość Ethernet do 1000 Mbit/s Interfejs Wifi: Dual Band 2,4 GHz i 5 GHz 802.11 b/g/n/ac Złącze zasilania: Złącze USB C Bluetooth: Bluetooth 5.0 Pamięć: karta micro SD 2. Zasilacz do ww. mikrokomputera - 8 szt. Złącze: wtyk USB C Napięcie wejściowe: AC od 100 V do 240 V / 50-60 Hz Napięcie wyjściowe: DC 5,1 V Prąd wyjściowy: do 3 A Kolor obudowy: czarny Długość przewodu: 1,5 m 3. Obudowa z wentylatorem do ww. mikrokomputera - 8 szt. Kolor: czarny Materiał: plastik Wentylator: 2 pin raster 2 mm Wentylator: 30 x 30 x 8 mm 4. Zestaw radiatorów do ww. mikrokomputera: 8 szt. materiał wykonania: miedź mocowanie: taśma samoprzylepna wymiary kostki: max 15 x 15 mm 5. Mikrokomputer w formie płytki - 18 SZT. Procesor: min. 64-bit, 1,4 GHz Ram: min. 1 GB, 900 MHz Gniazda hdmi: Dwa gniazda microHDMI Systemy operacyjne: Linux Raspbian Windows 10 loT Złącza usb: 4x USB 2.0 - gniazdo typ A Złączę hdmi: min. 1 hdmi Bluetooth Low Energy, BLE 4.1 Interfejs Wifi: Dual Band 2,4 GHz i 5 GHz 802.11 b/g/n/ac Pamięć: karta micro SD 6. Zasilacz do ww. mikrokomputera - 8 szt. Złącze: wtyk microUSB Napięcie wejściowe: AC od 100 do 240 V / 50 - 60 Hz Napięcie wyjściowe: DC 5 V / 2,5 A Prąd wyjściowy: do 2,5 A Długość przewodu: min. 1,2 m Kolor: czarny 7. Mikrokomputer w formie płytki - 18 szt. Napięcie zasilania: od 7 V do 12 V Mikrokontroler: ATmega32u4 Max fi zegara: 16 MHz Pamięć SRAM: 2,5 kB Pamięć Flash: 32 kB (4 kB zarezerwowane dla bootloadera) Pamięć EEPROM: 1 kB Porty I/O: 20 Wyjścia PWM: 7 Ilość wejść analogowych: 12 (kanały przetwornika A/C o rozdzielczości 10 bitów) Interfejsy szeregowe: UART, SPI, I2C, USB Dioda LED na pinie 13 Gniazdo microUSB do programowania Złącze DC 5,5 x 2,1 mm do zasilania 8. Przyciski z diodą led - 72 szt. (18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 żółtych, 18 zielonych) Wyprowadzenia przełącznik krańcowy z dwoma złączami Dioda led w zestawie Średnica zewnętrzna: 100 mm Wysokość: 90 mm Masa: 160 g Średnica otworu: 24 mm 9. Karta pamięci 32GB klasa 10 + system NOOBs - 8 szt. System Noobs odpowiedni dla mikrokomputerów w formie płytek Pojemność: 32 GB Prędkość pracy: min. 80MB/s klasa min. 10 Gwarancja na wszystkie elementy objęte tą częścią zamówienia - min. 24 miesiące (zgodnie z ofertą). Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w/w sprzęt, objęty zamówieniem dla części III postępowania, na adres: Jasionka 954E, 36-002 Jasionka, woj. podkarpackie (budynek IT 4). Dostawa może się odbywać w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 14:00. Wykonawca winien termin dostawy ustalić z Zamawiającym oraz Startupem w formie mailowej, na minimalnie 1 dzień przed planowaną datą dostarczenia.
II.5) Główny kod CPV: 44320000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
34991000-0 |
32572000-3 |
33195100-4 |
32581100-0 |
32413100-2 |
31712200-2 |
30237000-9 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach: 7
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
II.9) Informacje dodatkowe: DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI Maksymalny termin realizacji zamówienia to 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
1) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. (załącznik nr 4) UWAGA! Wykonawca składa powyższy dokument wraz z ofertą. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2) Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. UWAGA! Oświadczenie lub dowody wykonawca przekazuje zamawiającemu, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w zakresie dotyczącym: 1) zmiana wynagrodzenia jedynie w zakresie zmiany urzędowej stawki podatku VAT. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, odpowiedniej zmianie ulegnie wynagrodzenie brutto; 2) zmiany terminu realizacji: Termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku: a) decyzji administracyjnych (decyzje władz publicznych, zmiany obowiązującego prawa, oczekiwanie na nieprzewidziane wcześniej a konieczne wyniki ekspertyz, wyroki sądowe itp.); b) zaistnienia zdarzenia nieprzewidzianego lub zdarzeń losowych uniemożliwiających realizacje przedmiotu zamówienia w terminach wymienionych w siwz; c) zaistnienia siły wyższej w rozumieniu kodeksu cywilnego (klęska żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne itp.); d) opóźnień z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; e) Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia w przypadku przesunięcia środków na realizację zadania bądź tez zmiany harmonogramu realizacji projektu przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości; 3) zmiany terminu płatności: w przypadku ograniczenia finansowego po stronie Zamawiającego, z przyczyn od niego niezależnych. 2. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych w ust. 2 okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania. 3. Warunkiem dokonania zmian umowy jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę i jego akceptacja przez drugą stronę lub sporządzenie przez strony stosownego protokołu. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie umowy, Strony dokonają zmian niniejszej umowie w zakresie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. 5. Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-12, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
PONIŻSZE INFORMACJE DOTYCZĄ WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Oferta wspólna: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Każdy z wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia. Jeżeli oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Oferta musi zawierać następujące elementy: 1) Prawidłowo wypełniony formularz ofertowy, Załącznik nr 3 do siwz - w tym: - wynagrodzenie brutto oraz netto za wykonanie danej części zamówienia w całości - z rozbiciem cenowym za realizację poszczególnych elementów wchodzących w skład wybranej części dla której/których Wykonawca składa ofertę, - określenie okresu gwarancji dla sprzętu objętego daną częścią zamówienia jako deklaratywnego i obligatoryjnego, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (Załącznik nr 4 do siwz); 3) zobowiązania podmiotu trzeciego - jeśli dotyczy; 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w pkt 2; 5) Jeżeli jest to konieczne - pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem; 6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 7) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - odpowiedni dokument ustanawiający pełnomocnika (art. 23 Pzp); 8) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 9) Zamawiający prosi by w formularzu ofertowym wykonawca podał informację czy wykonawca jest mikro, małym, średnim lub dużym przedsiębiorstwem. Należy zaznaczyć odpowiednio. Brak takiej informacji nie będzie podstawą do odrzucenia oferty. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej, podpisanej odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta (Załącznik nr 3 do siwz) oraz wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru jako osoba upoważniona do reprezentacji, musi przedstawić pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej na druku stanowiącym Załącznik nr 3 do siwz lub na kserokopii sporządzonej z tego formularza. Oferta musi być podpisana. Formularz ofertowy (Załącznik nr 3 do siwz) należy wypełnić przy użyciu nośnika pisma nie ulegającego usunięciu bez pozostawienia śladu np.: komputerowo, długopisem, cienkopisem, piórem lub za pomocą maszyny do pisania. Wszelkie poprawki w ofercie winny być dokonywane poprzez skreślenie omyłki oraz postawienie obok korekty parafki osoby lub osób podpisujących ofertę. Nie dopuszcza się możliwości dokonywania poprawek omyłek w tekście oferty przy użyciu korektora lub odrębnymi pismami dołączonymi do oferty. W celu wyeliminowania ewentualnych wątpliwości co do treści oferty oraz zapewnienia jej czytelności i przejrzystości wskazane jest, by w przypadku wystąpienia omyłki, formularz oferty ponownie skopiować i wypełnić tak, aby nie było w nim jakichkolwiek poprawek, zmian, korekt itp. Nie dopuszcza się możliwości nanoszenia przez wykonawcę jakichkolwiek zmian merytorycznych na uprzednio przygotowaną treść oferty. Wykonawca może złożyć jedną ofertę (tylko z jedną ostateczną ceną); złożenie przez wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub wariantowe (w tym tzw. oferty wariantowej) - spowoduje odrzucenie oferty/ ofert złożonych przez tego wykonawcę. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają jedną wspólną ofertę. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z tym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do niej odpowiedni dokument potwierdzający ustanowienie lub ustanawiający pełnomocnika. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 listopada 2020 roku, o godzinie 10.30, w siedzibie zamawiającego tj. w Rzeszowie przy ul. Szopena 51 w pok. nr 302. Kryteria oceny ofert dla każdej części są takie same. Są one oparte są na systemie punktowym. Część I, II, III 1) Cena - znaczenie w ocenie 60 %. 2) Okres gwarancji - 40 % Ad 1) Kryterium: Cena - znaczenie w ocenie 60% Punkty zostaną przyznane wg wzoru: Najniższa cena spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/Cena badanej oferty brutto X 60 % x 100 = ...... pkt Ad 2) Kryterium: Okres gwarancji - znaczenie w ocenie 40%. Punkty w kryterium okres gwarancji zostaną przyznane w skali punktowej do 40 pkt, na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w formularzu ofertowym. Ilość punktów zostanie przyznana następująco: - 0 punktów za zadeklarowanie gwarancji 24 miesięcznej - 20 punktów za zadeklarowanie gwarancji 36 miesięcznej - 40 punktów za zadeklarowanie gwarancji 48 miesięcznej i więcej. Deklarowana gwarancja dotyczy wszystkich elementów, na które składa się poszczególna część zamówienia, w tym także akcesoriów. Minimalny wymagany okres gwarancji to 24 miesiące. Punkty w kryterium gwarancja zostaną przyznane tylko w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia, na podstawie którego będzie można przyznać punkty w tym kryterium. W przypadku nie złożenia oświadczenia lub zaznaczenia więcej niż jednego wariantu oferta otrzyma w tym kryterium 0 punktów, a Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował 24 miesięczny okres gwarancji tj. minimalny dopuszczony przez Zamawiającego. Nie będzie to jednak podstawą do odrzucenia oferty. Okres gwarancji należy podać w miesiącach. Zamawiający dzieli zamówienie na trzy części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej przez siebie części lub dwóch wybranych przez siebie części lub dla wszystkich trzech części zamówienia.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: | 1 | Nazwa: | Oświetlenie |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 44320000-9, 34991000-0, 32572000-3
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 7
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 2 | Nazwa: | Sprzęt multimedialny wraz z akcesoriami |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 44320000-9, 32572000-3, 33195100-4, 32581100-0, 32413100-2
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 7
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 3 | Nazwa: | Mikrokomputery wraz z akcesoriami |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 31712200-2, 30237000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 7
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Obsługa, konserwacja, utrzymanie sygnalizacji świetlnych oraz znaków aktywnych na ciągach DW administrowanych przez PZDW w Rzeszowie w okresie od daty podpisania umowy do 31.12.2025 - 5 zadań
- Przedłużenie ważności licencji Microsoft 365
- Odbiór, transport i zagospodarowanie ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego (kat. III) w 2025 roku z kuchni w kompleksach znajdujących się w rejonie działania 34. WOG Rzeszów
- Przeglądy konserwacyjne i serwis 5 dźwigów osobowych.
- Sprzedaż wraz dostarczeniem stołu antywibracyjnego granitowego
- Sprzedaż i dostawa odczynników do prowadzenia zajęć dydaktycznych dla Instytutu Nauk Medycznych
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego oraz pomocy dydaktycznych w ramach projektu "Rozwój edukacji na terenie gminy Hyżne"
- Zakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego
- DZP.261.60.2024 - dostawa monitorów, laptopów, klawiatur, myszek komputerowych i kamer internetowych.
- Dostawa z instalacją i uruchomieniem urządzeń do obróbki sygnału video na potrzeby realizacji obrazu w trakcie wydarzeń artystycznych
- Dostawa zasilaczy awaryjnych UPS, dysków do macierzy oraz routera w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Dostawa komputerów typu ALL in One wraz z akcesoriami dla Uzdrowiska Ciechocinek S.A.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.