Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2018-08-21
Og³oszenie nr 606440-N-2018 z dnia 2018-08-21 r.
Gmina Bielsk Podlaski: Przebudowa i rozbudowa ¶wietlicy wiejskiej we wsi Kot³y
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bielsk Podlaski, krajowy numer identyfikacyjny
5065900700000, ul.
ul. Mickiewicza
46
,
17100
Bielsk Podlaski, woj.
podlaskie, pañstwo
Polska, tel.
085 7306851, 7305031, e-mail
gmina@bielskpodlaski.pl, faks
857 302 015.
Adres strony internetowej (URL): www.bielskpodlaski.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
www.bielskpodlaski.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bielskpodlaski.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie papierowej z³o¿ona za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
Urz±d Gminy Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, Biuro Obs³ugi Klienta Urzêdu Gminy Bielsk Podlaski (parter)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Przebudowa i rozbudowa ¶wietlicy wiejskiej we wsi Kot³y
Numer referencyjny:
IGK.271.31.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku ¶wietlicy wiejskiej we wsi Kot³y, na dzia³ce o nr ew. 500. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w bran¿ach budowlanej, sanitarnej i elektrycznej oraz wykonanie robót budowlanych zwi±zanych z zagospodarowaniem terenu wokó³ budynku. 1.1. Zakres robót bran¿y budowlanej w szczególno¶ci obejmuje: 1.1.1 rozbiórkê pokrycia, konstrukcji dachu i stropu budynku, 1.1.2 rozbiórkê istniej±cego wiatro³apu, 1.1.3 rozbiórkê ¶cian szczytowych strychu nieu¿ytkowego, 1.1.4 wykucie i rozkucie otworów okiennych i drzwiowych, 1.1.5 rozebranie ¶cian dzia³owych, 1.1.6 rozebranie pod³ogi drewnianej, 1.1.7 skucie starych tynków i demonta¿ ok³adzin ¶ciennych, 1.1.8 wykonanie robót ziemnych, 1.1.9 wykonanie ³aw fundamentowych i izolacji przeciwwilgociowych, 1.1.10 wykonanie ¶cian, 1.1.11 wykonanie nadpro¿y, 1.1.12 monta¿ stolarki okiennej i drzwiowej, 1.1.13 wykonanie wieñca, 1.1.14 wykonanie stropu, 1.1.15 wykonanie konstrukcji dachu i u³o¿enie nowego poszycia, 1.1.16 dobudowa wiatro³apu, 1.1.17 budowa komina, 1.1.18 wykonanie posadzek betonowych, 1.1.19 wykonanie ¶cianek dzia³owych, 1.1.20 wykonanie tynków czê¶ciowo cementowo-wapiennych, czê¶ciowo suchych z p³yt GK na ruszcie stalowym, 1.1.21 wykonanie ok³adzin pod³ogowych i ¶ciennych oraz malowania, 1.1.22 wykonanie ocieplenia stropu z we³ny mineralnej i ¶cian budynku warstw± styropianu wykoñczonego tynkiem cienkowarstwowym, 1.1.23 wykonanie obróbek blacharskich i podokienników, 1.1.24 wykonanie ci±gu pieszo-jezdnego z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, 1.1.25 wykonanie chodnika, opaski odwadniaj±cej oraz tarasu z kostki brukowej betonowej o gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej, 1.1.26 wykonanie podjazdu dla osób niepe³nosprawnych, 1.1.27 wykonanie robót porz±dkowych (rêczne plantowanie powierzchni gruntu oraz obsianie ich traw±. 1.2 Zakres robót bran¿y sanitarnej w szczególno¶ci obejmuje: 1.2.1 wykonanie nowego przy³±cza wodoci±gowego, 1.2.2 wykonanie kanalizacji sanitarnej (przy³±cza) do bezodp³ywowego zbiornika na nieczysto¶ci ciek³e, 1.2.3 wykonanie wewnêtrznej instalacji wody zimnej, 1.2.4 wykonanie wewnêtrznej instalacji kanalizacyjnej, 1.2.5 monta¿ urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, 1.2.6 monta¿ urz±dzeñ sanitarnych (monta¿ umywalek porcelanowych, zlewozmywaka stalowego na szafce, baterii umywalkowych i zlewozmywakowych, ustêpów pojedynczych z p³uczkami, przep³ywowych podgrzewaczy wody u¿ytkowej). 1.3 Zakres robót bran¿y elektrycznej w szczególno¶ci obejmuje: 1.3.1 wykonanie wewnêtrznej instalacji elektrycznej, 1.3.2 monta¿ opraw o¶wietleniowych, 1.3.3 wykonanie ogrzewania elektrycznego, 1.3.4 wykonanie instalacji odgromowej, 1.3.5 wykonanie badañ odbiorczych i pomiarów. 2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia i jego zakres okre¶lony jest w bran¿owej dokumentacji projektowej, bran¿owych przedmiarach robót oraz bran¿owych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Standardy jako¶ciowe zamówienia zosta³y opisane w bran¿owych dokumentacjach projektowych oraz bran¿owych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. 3. Je¿eli Zamawiaj±cy w opisie przedmiotu zamówienia wskaza³ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie w zwi±zku ze specyfik± przedmiotu zamówienia to wskazaniu takiemu towarzysz± wyrazy lub równowa¿ny. 4. Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wyst±pienia do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równowa¿no¶ci. 5. Stosownie do tre¶ci art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê, osób fizycznych wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia: a) wykonanie robót budowlanych (prace murarskie, elewacyjne, malowanie, szpachlowanie), b) wykonanie robót instalacji sanitarnych, c) wykonanie robót instalacji elektrycznej, 6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane wy¿ej czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 7. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane wy¿ej czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) O¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy w/w o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania, c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 8. Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 5 czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez Wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy - za³±cznik nr 2 do SIWZ. Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez Zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 5 czynno¶ci. 9. Z tytu³u niezatrudnienia osób na umowê o pracê oraz niez³o¿enia wymaganych dokumentów okre¶lonych w dziale III pkt 7 a)-d) SIWZ Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu tytu³em kary umownej 1000,00 z³ za ka¿dy taki przypadek. Osoba niezatrudniona na umowê o pracê bêdzie musia³a opu¶ciæ plac budowy. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostaæ potwierdzony pisemn± notatk± sporz±dzon± przez przedstawicieli (personel) Zamawiaj±cego. Notatka nie musi byæ podpisana przez Wykonawcê. 10. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez nie czynno¶ci. Kontrola mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy. 11. Umowa o pracê mo¿e zawieraæ równie¿ inne dane, które podlegaj± anonimizacji. Ka¿da przedk³adana Zamawiaj±cemu umowa powinna zostaæ przeanalizowana przez Wykonawcê lub Podwykonawcê pod k±tem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zakres anonimizacji umowy musi byæ zgodny z przepisami w/w ustawy. 12. Stosownie do tre¶ci art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy informuje, ¿e wymagania o których mowa w przywo³anym przepisie, Zamawiaj±cy okre¶li³ dokumentacji projektowej stanowi±cej za³±cznik nr 9 do SIWZ. 13. Przedmiot zamówienia obejmuje wymagania okre¶lone w art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych tj. zapewnia mo¿liwo¶æ korzystania osobom fizycznym, w tym pracownikom Zamawiaj±cego oraz spe³nia wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych.
II.5) G³ówny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45453000-7 |
45111300-1 |
45410000-4 |
45442100-8 |
45443000-4 |
45421146-9 |
45331200-8 |
45330000-9 |
45310000-3 |
45320000-6 |
45421000-4 |
45261000-4 |
45112710-5 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2019-06-28
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia w tym zakresie warunku do spe³nienia przez Wykonawcê.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
1)Wykonawca spe³ni ten warunek je¿eli wyka¿e posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê minimum 450 000,00 z³otych (s³ownie: czterysta piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
2)Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy sytuacji ekonomicznej i finansowej, musi byæ spe³niony:
a) przez Wykonawcê samodzielnie, lub
b) przez minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy w/w zasób samodzielnie
c) a w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa - o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e:
1) posiadaj± niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie wykonali w sposób nale¿yty, zgodnie z zasadami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczyli 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub nadbudowie lub remoncie budynku o kubaturze minimum 450 m3 wraz z wykonaniem instalacji sanitarnej wewnêtrznej i zewnêtrznej oraz instalacji elektrycznej o ³±cznej warto¶ci robót co najmniej 450 000,00 z³ brutto.
W przypadku robót, których warto¶æ zosta³a wyra¿ona w umowie w innej walucie ni¿ PLN nale¿y dokonaæ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzieñ zakoñczenia robót (w przypadku robót rozliczanych wy³±cznie w walutach innych ni¿ PLN).
2) dysponuj± osobami, które bêd± odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, legitymuj±cymi siê kwalifikacjami zawodowymi, do¶wiadczeniem i wykszta³ceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostan± im powierzone, a niezbêdnymi do wykonania zamówienia tj.:
jedn± osob± z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustaw± Prawo budowlane - kierownika budowy posiadaj±cego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce jej uprawnienia nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, b±d¼ osoby których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych w szczególno¶ci ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65), do¶wiadczenia w kierowaniu robotami, nie krótszego ni¿ 3 lata od daty uzyskania uprawnieñ.
Jedn± osob± z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustaw± Prawo budowlane - posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych lub odpowiadaj±ce jej uprawnienia nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, b±d¼ osoby których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych w szczególno¶ci ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65), do¶wiadczenia w kierowaniu robotami, nie krótszego ni¿ 3 lata od daty uzyskania uprawnieñ.
Jedn± osob± z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustaw± Prawo budowlane - posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadaj±ce im uprawnienia nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, b±d¼ osoby których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych w szczególno¶ci ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65), do¶wiadczenia w kierowaniu robotami, nie krótszego ni¿ 3 lata od daty uzyskania uprawnieñ.
3) Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, musi byæ spe³niony:
a) przez Wykonawcê samodzielnie, lub
b) przez minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy w/w zasób samodzielnie,
c) a w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Dokumenty powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 1) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 2) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. (W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców musz± byæ z³o¿one przedmiotowe dokumenty dla ka¿dego z nich).
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane z wykorzystaniem za³±cznika nr 6 do SIWZ.
(Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± winni z³o¿yæ jeden wspólny wykaz).
Dowody okre¶laj±ce czy roboty budowlane zamieszczone w Wykazie robót budowlanych zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacja o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone.
Dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami z wykorzystaniem za³±cznika nr 5 do SIWZ.
(Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± winni z³o¿yæ jeden wspólny wykaz).
Dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± minimum 450 000,00 z³.
Dokumenty dotycz±ce podmiotu trzeciego w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spe³nienia w zakresie w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby warunków udzia³u w postêpowaniu - je¿eli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
wype³niony formularz OFERTA-za³. nr 1 do SIWZ wraz z kosztorysami ofertowymi za³. nr 1A, 1B,1C do SIWZ. Pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie (je¿eli dotyczy). W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru - pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówieñ publicznych). Pe³nomocnictwo w formie pisemnej (orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza) nale¿y do³±czyæ do oferty. Zobowi±zanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem za³±cznika nr 7 do SIWZ (je¿eli dotyczy). O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci Wykonawcy do tej samej grupy kapita³owej - za³ nr 8 do SIWZ. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. Na ¿±danie Zamawiaj±cego, Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zobowi±zany bêdzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów o¶wiadczeñ o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c wraz z ofert± Zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem za³±cznika nr 7 do SIWZ. Tre¶æ zobowi±zania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywaæ na zakres zobowi±zania innego podmiotu, okre¶laæ czego dotyczy zobowi±zanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie bêdzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostêpnienia s± zasoby nierozerwalnie zwi±zane z podmiotem ich udzielaj±cym, niemo¿liwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaanga¿owania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (w szczególno¶ci wiedza, do¶wiadczenie), taki dokument powinien zawieraæ wyra¼ne nawi±zanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako Podwykonawcy. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: 1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn± odpowiednio innych podmiotów lub w³asne. Z zobowi±zania lub innych dokumentów potwierdzaj±cych udostêpnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikaæ w szczególno¶ci: 1) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakter stosunku, jaki bêdzie ³±czy³ podmiot udostêpniaj±cy zasób z Wykonawc± 4) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Prawo zamówieñ publicznych, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1-9 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia tj. odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
gwarancja jako¶ci | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, poza wypadkami okre¶lonymi w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 oraz poza wypadkami ni¿ej wymienionymi: 1) je¿eli Wykonawca dozna uszczerbku przez opó¼nienie lub poniesie koszt w wyniku uchybienia Zamawiaj±cego, który dostarczy instrukcje dotycz±ce realizacji zamówienia i o których braku zosta³ wcze¶niej przez Wykonawcê powiadomiony, chyba ¿e, uchybienie Zamawiaj±cego by³o spowodowane przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie ze strony Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu Wykonawcy. 2) je¿eli Wykonawca doznaje opó¼nienia lub ponosi koszt na skutek tego, ¿e Zamawiaj±cy w ustalonym w umowie terminie nie udostêpni³ mu terenu budowy, to Wykonawca po powiadomieniu Zamawiaj±cego bêdzie uprawniony do przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia, je¶li zakoñczenie jest lub przewiduje siê, ¿e bêdzie opó¼nione. Zmiana umowy nie wchodzi w rachubê wtedy gdy zaniedbanie Zamawiaj±cego by³o spowodowane przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie Wykonawcy, w³±cznie z b³êdem w którymkolwiek z dokumentów Wykonawcy lub opó¼nieniem w jego przed³o¿eniu. 3) je¿eli zakoñczenie robót jest, lub przewiduje siê, ¿e bêdzie, opó¼nione ze wzglêdu na przyczyny spowodowane si³± wy¿sz±, w szczególno¶ci niesprzyjaj±ce warunki klimatyczne (opady lub zaleganie warstwy ¶niegu, mróz) lub te¿ jakiekolwiek opó¼nienie, utrudnienie lub uniemo¿liwienie, spowodowane przez Zamawiaj±cego. 4) w przypadku, gdy po zawarciu umowy oka¿e siê, ¿e dokumentacja lub teren budowy nie nadaj± siê do prawid³owego wykonania robót albo, ¿e wyst±pi³y inne okoliczno¶ci, które mog± przeszkodziæ prawid³owemu wykonaniu robót, o ile zmiana ta nie wykracza poza przedmiot zamówienia okre¶lony w SIWZ. 5) stwierdzenia wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót. 6) zmianie uleg³y przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy. 7) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy bêd±cej nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, b) zaistnienia konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. c) wyst±pienia zmian bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji, a w szczególno¶ci przekroczenia terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp., d) wyst±pienia innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac. e) zaistnienia potrzeby dochodzenia zmiany sposobu spe³nienia ¶wiadczenia. 8) zmian technologicznych, w szczególno¶ci: a) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub SST, b) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. 9) wyst±pienia zmian osobowych: a) zmiana przedstawicieli stron - kierownika budowy, kierowników robót, inspektorów nadzoru - w przypadku niemo¿no¶ci pe³nienia przez nich powierzonych funkcji np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja z pe³nienia powierzonych obowi±zków. Zmiana osób, powinna byæ dokonana na osoby posiadaj±ce równowa¿ne uprawnienia i kwalifikacje. 10) wyst±pienia pozosta³ych zmian: a) zmiana wynagrodzenia w zwi±zku ze zmian± obowi±zuj±cej stawki podatku VAT, b) konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych i niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, i których realizacja wi±¿e siê z potrzeb± zmiany terminu wykonania, c) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty robotami, O konieczno¶ci wprowadzenia zmian do umowy powiadamia strona, która powziê³a wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach j.w. Strony uzgadniaj± szczegó³owe warunki zmiany umowy, w szczególno¶ci ustal± nowe terminy realizacji w tym, ¿e maksymalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia nie powinien byæ d³u¿szy ni¿ okres przerwy w realizacji umowy spowodowanych tymi okoliczno¶ciami. Zmiana postanowieñ zawartej umowy nast±pi za zgod± obu stron w formie pisemnego aneksu. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem w/w przepisów jest niewa¿na.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-09-10, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z BIELSKA PODLASKIEGO
- Odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych
- ¦wiadczenie us³ug ochronnych osób i mienia w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej w obiektach S±du Rejonowego w Bielsku Podlaskim.
- Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1741B od skrzy¿owania z drog± powiatow± Nr 1740B do skrzy¿owania z drog± gminn± do miejscowo¶ci Bystre ³±cznie z przebudow± mostu
- Kanalizacja sanitarna w ul. 11-go Listopada.
wiêcej: przetargi w Bielsku Podlaskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont sal konferencyjnych w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Wzmocnienie skarp sk³adowiska odpadów
- Remont sanitariatów i instalacji wodno-kanalizacyjnej w budynku VII Liceum Ogólnokszta³c±cego im. D±brówki w Poznaniu
- Modernizacja sali konferencyjnej PBP przy ulicy Przemys³owej 7
- Modernizacja Wiejskiego Domu Kultury w Domanicach w ramach programu wsparcia "Mazowsze dla lokalnych centrów integracyjnych 2025" - postêpowanie drugie
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodoci±gowej na terenie Miasta i Gminy Sanniki
wiêcej: Roboty rozbiórkowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.