eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeszówPRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ WISŁA W MIEJSCOWOŚCI NAGNAJÓW, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 9 RADOM - BARWINEK, KM 126+729

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-11-30

POZYCJA 60669

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Rzeszów: PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ WISŁA W MIEJSCOWOŚCI NAGNAJÓW, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 9 RADOM - BARWINEK, KM 126+729 Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, do kontaktów: inż. Marta Charchut - Naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Zamówień Publicznych, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8534071, fax 017 8623915, e-mail: biuro@rzeszow.gddkia.gov.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.rzeszow.gddkia.gov.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja rządowa centralna; Inne:zarządzanie drogami krajowymi. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ WISŁA W MIEJSCOWOŚCI NAGNAJÓW, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 9 RADOM - BARWINEK, KM 126+729. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: M. NAGNAJÓW, DROGA KRAJOWA NR 9 RADOM - BARWINEK, KM 126+729. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ WISŁA W MIEJSCOWOŚCI NAGNAJÓW, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 9 RADOM - BARWINEK, KM 126+729. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: nie dotyczy 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów Kod CPV wg słownika 2008: 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ WISŁA W MIEJSCOWOŚCI NAGNAJÓW, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 9 RADOM - BARWINEK, KM 126+729. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 30.07.2008

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 300.000,00zł. (słownie: trzysta tysiecy złotych) 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: 1. POTENCJAŁ EKONOMICZNO - FINANSOWY 1.1. Wykonawca musi wykazać: 1) średni przychód za ostatnie trzy lata obrotowe (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za wszystkie pełne lata obrotowe) określony na podstawie *Rachunku zysków i strat* (pozycja *Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów* lub *Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi*) w wysokości nie mniejszej niż równowartość 30.000.000,00 PLN 2) dysponowanie własnymi środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu obrotowego lub innego o ile środki te nie są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu) lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż równowartość 1.500.000,00 PLN. 3) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia. Wykonawca powinien załączyć niniejsze ubezpieczenie do składanej oferty. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana prze Zamawiającego jako najkorzystniejsza powinien przedłożyć ubezpieczenie na niniejszą budowę, obejmujące okres trwania budowy. Minimalne warunki ubezpieczenia ustala się następująco : *Minimalne ubezpieczenie robót oraz bazy i materiałów równe wartości robót wg Oferty (Cenie Ofertowej) bez podatku VAT, *Minimalne ubezpieczenie z tytułu utraty lub uszkodzenia sprzętu wynosi 2 mln PLN , *Minimalne ubezpieczenie własności (innego mienia) 2 mln PLN, *Minimalne ubezpieczenie z tytułu śmierci lub kalectwa 3 mln PLN od każdego zdarzenia. Okres ubezpieczenia - na czas trwania budowy. Zakres ubezpieczenia - ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy(CAR) +OC Ubezpieczenie powinno potwierdzać, że ubezpieczonymi są: A) WYKONAWCA B) ZAMAWIAJĄCY, tj. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, C) PODWYKONAWCY i inne firmy formalnie zatrudnione na budowie. Wykonawca robót powinien przedłożyć ubezpieczenie zawarte na powyższych warunkach, najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy. 1.1.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że: a) warunek określony w pkt 1.1. 1) i 2) spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy; b) warunek określony w pkt 1.1. 3) (posiadanie ubezpieczenia) spełnia każdy z Wykonawców. 2. POTENCJAŁ KADROWY 2.1. Wykonawca musi mieć do dyspozycji przy wykonywaniu niniejszego zamówienia osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone w dwuzmianowym systemie ich prowadzenia. Wykonawca przedstawi we Wniosku kandydatów na każde stanowisko wymienione poniżej. 1. Kierownik budowy (min. 1 osoba): Minimalne doświadczenie w realizacji podobnych robót- 5 lat; Minimalne doświadczenie na podobnych stanowiskach przy realizacji podobnych robót- 5 lat. 2. Kierownik robót mostowych (*) (min. 2 osoby): Minimalne doświadczenie w realizacji podobnych robót- 2 lata; Minimalne doświadczenie na podobnych stanowiskach przy realizacji podobnych robót- 2 lata. 3. Kierownik robót drogowych (**) (min. 1 osoba): Minimalne doświadczenie w realizacji podobnych robót- 2 lata; Minimalne doświadczenie na podobnych stanowiskach przy realizacji podobnych robót- 2 lata. 4. Specjalista ds. rozliczeń (min. 1 osoba): Minimalne doświadczenie w realizacji podobnych robót- 2 lata; Minimalne doświadczenie na podobnych stanowiskach przy realizacji podobnych robót- 2 lata. (*) po jednej osobie dla każdej zmiany (przy czym funkcję Kierownika robót mostowych dla jednej ze zmian może pełnić Kierownik budowy). (**) dopuszcza się łączenie funkcji w branży drogowej Kierownika Budowy z funkcją Kierownika Robót drogowych pod warunkiem posiadania przez w/w osobę stosownych uprawnień budowlanych w branży drogowej. Uwaga: 1. Od osób na stanowiskach od 1 do 3 wymagane są uprawnienia budowlane bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą - Prawo budowlane w specjalności mostowej (poz. 1 i 2), w specjalności drogowej (poz. 3), lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. 2. Przez minimalne doświadczenie rozumie się ogólny staż pracy przy realizacji podobnych robót. 3. Przez podobne stanowisko rozumie się stanowisko Kierownika lub Z-cy Kierownika Budowy (poz.1), Kierownika lub Z-cy Kierownika Budowy oraz Kierownika lub Z-cy Kierownika Robót (poz. 2 i poz. 3). 4. Przez podobne robot rozumie się prace polegające na budowie lub przebudowie mostów (wiaduktów, estakad) - poz. 1 i 2, oraz prace polegające na budowie, przebudowie (remontach, modernizacji) oraz odnowach dróg klasy G - poz. 3. 5. Wykonawca składający Wniosek zobowiązuje się w przypadku podpisania umowy do skierowania do pracy osób wskazanych we wniosku. 6. Poprzez sformułowanie \Specjalista ds. rozliczeń\ należy rozumieć osobę posiadającą doświadczenie zawodowe w rozliczaniu budów. Od osób wskazanych na to stanowisko nie wymaga się, aby posiadały uprawnienia budowlane. 2.1.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 2.1. 3. POTENCJAŁ TECHNICZNY 3.1. Wykonawca musi posiadać jednostki sprzętu i środki transportu, wymienione poniżej. Sprzęt: -Koparko - ładowarka kołowa o poj. łyżki 0,60 m3- 1 szt. .-Koparka gąsienicowa o poj. łyżki 0,60 m3- 1 szt -Spycharka gąsienicowa 74 kW (100 KM) - 1 szt. -Walec statyczny samojezdny stalowy 10 Mg - 1 szt. -Walec wibracyjny - 1 szt. -Zagęszczarka spalinowa 70-90 m3/h - 1 szt. -Wibrator pogrążany - 1 szt. -Frezarka mechaniczna do nawierzchni drogowych o szer. frez. 2 m - 1 szt. -Wytwórnia mas bitumicznych - 1 szt. -Rozkładarka mas bitumicznych - 1 szt. -Żuraw samochodowy 6 t - 1 szt. -Zestaw komputerowy z drukarką (na budowie) - 1 szt. -Fax na miejscu budowy - 1 szt. Środki transportu: -Samochód samowyładowczy pow. 10 t z przykryciem brezentowym - 2 szt. -Samochód samowyładowczy 5-10 t - 2 szt. 3.1.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 3.1 4. DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE 4.1. Wymagane doświadczenie zawodowe Wykonawca musi wykazać, że w okresie 5 lat poprzedzających datę składania ofert zrealizował (zakończył) co najmniej 2 zadania o zakresie i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego przetargu. 1. Przez zadanie porównywalne z przedmiotem zamówienia w zakresie mostów należy rozumieć odpowiednio: *wykonanie budowy [przebudowy] mostu stalowego, żelbetowego, sprężonego o długości min. 100 m - dwa kontrakty; 2. Przez zadanie porównywalne z przedmiotem zamówienia w zakresie dróg należy rozumieć wykonanie [budowy lub przebudowy] drogi klasy min. G o nawierzchni z mas bitumicznych w ilości nie mniejszej niż 2.000 m2 - 2 kontrakty. 4.1.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w pkt 4.1. 5. PODWYKONAWCY Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców w zakresie następujących rodzajów robót: *przygotowawcze; *roboty drogowe; *zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej; *oznakowanie drogi i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. 6. LABORATORIUM Wykonawca winien posiadać własne zaplecze laboratoryjne lub mieć dostęp do usług Laboratorium wyposażonego w sprzęt do przeprowadzania badań w trakcie realizacji zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: KRYTERIA OCENY - SZCZEGÓŁOWE ZASADY PUNKTACJI Wykonawca musi spełnić każdy z warunków wyznaczonych w pkt. 1 - 4 i 6 Ze względu na fakt, że Zamawiający przewiduje zaprosić do składania ofert po 5 Wykonawców, przy wstępnej kwalifikacji oceniane będzie Doświadczenie i Potencjał kadrowy wg poniższych kryteriów. Kryteria - ocena punktowa: 1. Doświadczenie - maksymalna liczba punktów: 50 2. Potencjał kadrowy - maksymalna liczba punktów: 50 Szczegółowe zasady punktacji za doświadczenie: Liczba punktów za każde (ponad wymóg minimalny) zrealizowane zadanie: * wykonanie budowy [przebudowy] mostu stalowego, żelbetowego, sprężonego o długości min. 100 m każdy - 5 pkt. lecz nie więcej niż 50 pkt. łącznie Maksymalna ilość punktów jaką można uzyskać - 50 pkt. Szczegółowe zasady punktacji za Potencjał kadrowy: Kierownik Budowy: * za każdy rok pracy (ponad wymóg minimalny) jako Kierownik Budowy lub Zastępca Kierownika Budowy w podobnych robotach określonych w pkt. 2.1. - 5 punktów, lecz nie więcej niż 50 pkt. łącznie. Maksymalna ilość punktów jaką można uzyskać - 50 pkt. Maksymalna ilość punktów jaką można uzyskać łącznie za Doświadczenie i Potencjał kadrowy - 100 pkt. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. WYMAGANE DOKUMENTY 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych, w art. 22 ust. 1 ustawy, Pzp 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Wniosków; 3) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Wniosków; 4) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Wniosków; 5) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Wniosków; 6) Rachunek zysków i strat za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania bilansu i rachunku zysków i strat - inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za okres jak w zdaniu poprzednim. 7) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą, że wysokość posiadanych środków finansowych i/lub zdolność kredytowa Wykonawcy są nie mniejsze od określonych w ogłoszeniu o przetargu. Dokument ten musi być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 8) Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia, jaki będzie wykonywał w ramach niniejszego projektu. 9) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (Potencjał kadrowy) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nich czynności Wykaz musi zawierać dane potwierdzające spełnienie postawionego w tym zakresie warunku, kopie uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane i aktualne dokumenty potwierdzające przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa; 10) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje Wykonawca (Potencjał techniczny). Wykaz musi potwierdzać spełnienie postawionego w tym zakresie warunku. 11) Informację wykonanych robót budowlanych (Doświadczenie zawodowe) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Wykaz musi zawierać dane potwierdzające spełnienie postawionego w tym zakresie warunku -wraz z dokumentami potwierdzającymi, że wymienione w informacji zadania i roboty zostały wykonane należycie. 12) Informację na temat Podwykonawców (Podwykonawcy), przy udziale których Wykonawca zamierza wykonać zamówienie. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1.2), 1.4) i 1.5) winien przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 1.3) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia, albo zamieszkania osoby, której dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w tym punkcie, Wykonawca winien je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Powyższe dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii wraz z tłumaczeniem na język polski; kserokopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty i oświadczenia wymienione w tym punkcie winny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wymienionych w pkt. 1.2), 1.3), 1.4) i 1.5).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2006 godzina 16:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 12.01.2007, godzina 11:10, siedziba Zamawiającego, pok. nr 7.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 24.11.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.