eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jab³onkaKonserwacja o¶wietlenia ulicznego na terenie gminy Jab³onka w 2021 roku.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-11-06



Og³oszenie nr 607372-N-2020 z dnia 2020-11-06 r.

Gmina Jab³onka: Konserwacja o¶wietlenia ulicznego na terenie gminy Jab³onka w 2021 roku.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jab³onka, krajowy numer identyfikacyjny 54325500000000, ul. ul. 3 Maja  1 , 34-480  Jab³onka, woj. ma³opolskie, pañstwo Polska, tel. 182 611 146, e-mail zpubliczne@jablonka.ug.gov.pl, faks 182 652 468.
Adres strony internetowej (URL): www.jablonka.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie
www.jablonka.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.jablonka.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertê nale¿y z³o¿yæ w formie pisemnej w trwale zamkniêtej kopercie lub opakowaniu, za po¶rednictwem operatora pocztowego, osobi¶cie lub z po¶rednictwem pos³añca.
Adres:
Urz±d Gminy Jab³onka ul. 3 Maja 1, 34-480 Jab³onka, pokój nr 1 (sekretariat) lub pokój nr 6 (dziennik podawczy).


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Konserwacja o¶wietlenia ulicznego na terenie gminy Jab³onka w 2021 roku.
Numer referencyjny: RINT.271.1.26.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: I. Informacje ogólne. O¶wietlenie uliczne na terenie Gminy Jab³onka jest jej w³asno¶ci±. Lampy o¶wietlenia ulicznego umieszczone s± na s³upach bêd±cych w³asno¶ci± Zak³adu Energetycznego oraz s³upach bêd±cych w³asno¶ci± Gminy Jab³onka. Konserwacja o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Jab³onka obejmuje na dzieñ od 01.01.2021 r., 1963 lampy (oprawy rtêciowe, sodowe, ledowe) do 23.06.2021 r., dalej od 24.06.2021 r. do 29.08.2021 r. - 1970 (umowa nr RIO¦.272.25.14.2016 z dnia 14.06.2016 roku) a od 30.08.2021 r. do 31.12.2021 r. - 2089 (umowa RIO¦.272.25.7.2016 z dnia 21.04.2016 roku) oraz 95 szaf steruj±cych o¶wietleniem. Sieæ zasilaj±ca o¶wietlenie, kablowo-napowietrzna, podlegaj±ca konserwacji wynosi ok.100 km. II. Opis szczegó³owy przedmiotu zamówienia-obowi±zki wykonawcy 1. Przedmiotem zamówienia jest konserwacja o¶wietlenia ulicznego w Gminie Jab³onka w okresie od 01.01.2021 do 31.12.2021 roku. 2. Wykonawca wybrany w drodze przetargu nieograniczonego na konserwatora urz±dzeñ o¶wietlenia ulicznego na terenie gminy Jab³onka, odpowiedzialny jest za stan techniczny i bezpieczne funkcjonowanie wszystkich urz±dzeñ o¶wietleniowych zainstalowanych na tym obszarze i ponosi wszelkie konsekwencje z tytu³u niespe³nienia powy¿szych wymagañ, w tym tak¿e konsekwencje prawne w przypadkach, kiedy niew³a¶ciwe prowadzenie konserwacji stwarza zagro¿enie dla zdrowia i ¿ycia ludzkiego lub spowoduje zaistnienie wypadku. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do wykonywania us³ugi w zakresie konserwacji i eksploatacji urz±dzeñ o¶wietlenia ulicznego w nale¿ytym stanie technicznym, a tak¿e wype³niania formalno¶ci zwi±zanych z wykonywaniem ni¿ej wymienionych czynno¶ci; 3. Osoby wykonuj±ce przedmiot zamówienia z ramienia Wykonawcy, musz± posiadaæ kwalifikacje do konserwacji o¶wietlenia ulicznego, zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo³ecznej z dnia 28 kwietnia 2003 roku, w sprawie szczegó³owych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmuj±ce siê eksploatacj± urz±dzeñ i instalacji w sieci (Dz. U. nr 89 poz. 828 z pó¼niejszymi zmianami) posiadaæ znajomo¶æ uk³adu zasilania i sterowania konserwowanych obwodów o¶wietlenia oraz znajomo¶ci z zakresu obowi±zków i sposobu prowadzenia prac konserwacyjnych ze szczególnym uwzglêdnieniem zasad bezpieczeñstwa pracy. 4. Konserwacja o¶wietlenia ulicznego w gminie Jab³onka obejmuje obecnie 1963 punkty ¶wietlne (oprawy sodowe i rtêciowe), dalej od 24.06.2021 r. do 29.08.2021 r. - 1970 a od 30.08.2021 do 31.12.2021 r. - 2089 szt. oraz 95 szaf steruj±cych o¶wietleniem i ok. 100 km sieci kablowo-napowietrznej. 5. Sieæ zasilaj±ca o¶wietlenie, kablowo-napowietrzna, podlegaj±ca konserwacji wynosi ok.100 km. 6. Wszelkie niezbêdne materia³y s³u¿±ce do likwidacji powsta³ych awarii i innych nieprawid³owo¶ci w funkcjonowaniu o¶wietlenia zapewnia Wykonawca konserwacji. 7. Wymiana urz±dzeñ uszkodzonych przez osoby trzecie i czynniki zewnêtrzne, np. w wyniku kolizji drogowych (s³upów o¶wietlenia, latarñ, opraw, kloszy, szaf o¶wietleniowych, kabli itp.) 3 sztuki. W przypadku przekroczenia wskazanej ilo¶ci, Zamawiaj±cy zleci wykonanie zadania na podstawie zaakceptowanego kosztorysu wykonanego przez Wykonawcê. Na podstawie zaakceptowanego kosztorysu przez Zamawiaj±cego Wykonawca wykona zadanie a Zamawiaj±cy dokona zap³aty. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zlecenia wykonania us³ugi innemu podmiotowi. 8. Wykonawca winien stosowaæ tylko fabrycznie nowe urz±dzenia i materia³y posiadaj±ce wymagane atesty i certyfikaty 9. Wykonawca winien zapewniæ: 9.1. Bie¿±ce odbieranie zg³oszeñ o usterkach i awariach od pracowników Zamawiaj±cego oraz odwrotne potwierdzenie Zamawiaj±cemu zaraz po ich usuniêciu, na adres e-mail srodowisko@jablonka.pl 9.2. utrzymania s³u¿b konserwacyjnych w 24-godzinnej gotowo¶ci do przyjmowania i rejestrowania zg³oszeñ oraz dysponowania brygadami interwencyjnymi kontroluj±cymi stan o¶wietlenia, wyposa¿onymi w ¶rodki ³±czno¶ci, ¶rodki transportu i odpowiedni sprzêt specjalistyczny, umo¿liwiaj±cy natychmiastow± reakcjê na zg³oszone awarie. 9.3. Wszystkie zg³oszone awarie Wykonawca musi rejestrowaæ, a informacje o dacie i godzinie zg³oszenia awarii, dacie i godzinie podjêcia dzia³añ naprawczych przez Wykonawcê oraz dacie usuniêcia awarii bêd± przes³ane, po zakoñczeniu ka¿dego miesi±ca, drog± elektroniczn± do Zamawiaj±cego na adres: srodowisko@jablonka.pl 9.4. Informowanie TAURON Dystrybucja S.A. Oddzia³ w Krakowie (Rejon Nowy Targ) i Zamawiaj±cego o awariach sieci zasilaj±cej i urz±dzeñ sterowniczych powoduj±cych czasowe zaciemnienie ulic, 9.5. Podjêcie dzia³añ w zakresie likwidacji zagro¿eñ dla osób postronnych, wynik³ych ze zdarzeñ losowych (wypadek drogowy, wichura, akty wandalizmu itp.), uszkodzeñ urz±dzeñ o¶wietleniowych (np. z³amany pochylony lub rozbity s³up, z³amany lub przekrêcony wysiêgnik, zwisaj±cy klosz lub ca³a oprawa itp.) w czasie maksymalnie 4 godzin od momentu otrzymania zg³oszenia o takim zagro¿eniu wraz ze zwrotnym potwierdzeniem ich usuniêcia Zamawiaj±cemu. W przypadku, kiedy usterka zagra¿a zdrowiu i ¿yciu ludzi, Wykonawca jest zobowi±zany do podjêcia natychmiastowych dzia³añ. Je¶li usterka nie mo¿e zostaæ usuniêta z powodów niele¿±cych po stronie Wykonawcy, Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia i oznakowanie terenu zagro¿enia oraz powiadomienia Policji, Stra¿y Po¿arnej, Pogotowia Ratunkowego i innych s³u¿b odpowiadaj±cych za zdrowie i ¿ycie obywateli. 9.6. Likwidacjê zagro¿eñ dla osób postronnych, wynikaj±cych z otwartej lub rozbitej szafy o¶wietleniowej, otwartej lub uszkodzonej wnêki bezpiecznikowej w czasie maksymalnie 4 godzin od momentu otrzymania zg³oszenia o takim zagro¿eniu wraz ze zwrotnym potwierdzeniem ich usuniêcia Zamawiaj±cemu 9.7. Usuniêcie w czasie maksymalnie 2 godzin od momentu otrzymania zg³oszenia wraz ze zwrotnym potwierdzeniem ich usuniêcia Zamawiaj±cemu przypadków ¶wiecenia lamp poza ustalonymi godzinami, z wyj±tkiem sytuacji, gdy ¶wiecenie to uzgodnione jest z Zamawiaj±cym, W³±czenie o¶wietlenia poza ustalonym programem urz±dzeñ steruj±cych (w ci±gu dnia) mo¿e nast±piæ w przypadkach przegl±dów i napraw sieci o¶wietleniowej, po uprzednim powiadomieniu Zamawiaj±cego z okre¶leniem przewidywanego czasu za³±czeñ i wyszczególnieniem za³±czonych obiektów. Czas reakcji na usuniêcie awarii zgodnie z o¶wiadczeniem z³o¿onym w ofercie. 9.8. Zamawiaj±cy wymaga aby wykonawca okre¶li³ czas reakcji na usuniêcie awarii maksymalnie do 72 godzin, minimalnie do 24 godzin. UWAGA!!! Zamawiaj±cy informuje, ¿e czas reakcji na usuniêcie awarii stanowi kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej o wadze 40 %. Wykonawca który zaproponuje najkrótszy czas reakcji ale nie krótszy ni¿ 24 godziny otrzyma maksymalnie 40 pkt. natomiast wykonawca który zaproponuje wymagany czas reakcji (72 godziny) otrzyma 0 pkt. 9.9. Tauron Dystrybucja Oddzia³ w Krakowie, Rejon Dystrybucji w Nowym Targu jest w³a¶cicielem 1285 s³upów, na których zamontowane s± lampy o¶wietlenia ulicznego bêd±ce w³asno¶ci± gminy Jab³onka. 9.10. Przekazanie urz±dzeñ bêd±cych przedmiotem konserwacji nast±pi przed rozpoczêciem us³ugi oraz po zakoñczeniu us³ugi protoko³em przyjêcia-przekazania, Zamawiaj±cego i wy³onionemu Wykonawcy. 9.11. Gdy niezbêdnym jest wy³±czenie linii energetycznej, Wykonawca pisemnie na 7 dni roboczych przed planowanym wy³±czeniem wyst±pi do Tauron Dystrybucja Rejon w Nowym Targu o wydanie pisemnego polecenia na pracê. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ do Rejonu Energetycznego w Nowym Targu op³atê za wy³±czenie i dopuszczenie do pracy zgodnie z obowi±zuj±c± taryf±, 9.12. Wykonawca wnosi aktualnie obowi±zuj±ca op³atê w Rejonie Dystrybucji w Nowym Targu za nadzór pe³niony nad pracami wykonywanymi przez konserwatora na urz±dzeniach elektroenergetycznych bêd±cych jego w³asno¶ci± (stacje transformatorowe, w których znajduj± siê uk³ady steruj±ce o¶wietleniem ulicznym). 9.13. Wykonawca jest zobowi±zany prowadziæ ewidencjê konserwowanego o¶wietlenia, która bêdzie do wgl±du Zamawiaj±cego (nale¿yte prowadzenie dokumentacji wykonywanej us³ugi zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa). Do obowi±zków Wykonawcy nale¿y skompletowanie i przedstawienie Zamawiaj±cemu wszystkich dokumentów pozwalaj±cych na ocenê prawid³owego wykonania przedmiotu odbioru tj. comiesiêcznego raportu z wykonanych us³ug oraz kwartalnych raportów z przegl±dów/kontroli funkcjonowania o¶wietlenia. 9.14. W celu prawid³owego sporz±dzenia oferty Wykonawca powinien dokonaæ wizji terenu prac i jego otoczenia, oraz uzyskaæ wszelkie niezbêdne informacje co do ryzyka, trudno¶ci i wszelkich innych okoliczno¶ci jakie mog± wyst±piæ w trakcie realizacji umowy. 9.15. Warto¶æ brutto oferty nale¿y wyliczyæ z podaniem jej wielko¶ci w okresie miesiêcznym. Podstaw± do wyliczenia powy¿szego jest u¶redniona stawka brutto za konserwacjê 1 lampy w okresie miesiêcznym pomno¿ona przez ilo¶æ lamp. P³atno¶æ 14 dni po wystawieniu faktury przez Wykonawcê i jej zatwierdzeniu przez Zamawiaj±cego. III. Wykaz wszystkich punktów poboru o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Jab³onka Punkty poboru o¶wietlenia ulicznego objête konserwacj±: od 01.01.2021 r. do 23.06.2021 r. 2043 lampy, od 24.06.2021 r. do 29.08.2021 r. - 2050 lampy, od 30.08.2021 r. do 31.12.2021 r. - 2169 lampy. Wykaz wszystkich punktów poboru o¶wietlenia ulicznego (punkty ¶wietlne na gwarancji + konserwacja) na terenie gminy Jab³onka Miejscowo¶æ OUR OUS LED PARK Razem So³ectwo Bory 28 83 44 - 165 Chy¿ne 18 123 - _ 141 Jab³onka 91 555 69 56 771 Lipnica Ma³a 154 205 - 5 414 Orawka 44 180 _ _ 234 Podwilk 68 127 13 _ 218 Zubrzyca Dolna 48 98 33 _ 179 Zubrzyca Górna 11 286 6 _ 303 Ogó³em 462 1657 165 61 2425 IV. Szczegó³owy zakres prac konserwacyjnych o¶wietlenia ulicznego na terenie gminy Jab³onka. 1. W ramach zadania pod nazw± "Konserwacja o¶wietlenia ulicznego na terenie gminy Jab³onka nale¿y wykonywaæ nastêpuj±cy zakres prac: 1.1. Bie¿±ca konserwacja o¶wietlenia ulicznego, 1.2. Wymiana uszkodzonych ¼róde³ ¶wiat³a, opraw, uszkodzonych kloszy, d³awików w oprawach, kondensatorów w oprawach o¶wietleniowych, uk³adów zap³onowych, oprawek, przewodów w latarniach, wk³adek topikowych w s³upach, g³ówek bezpiecznikowych w s³upach, podstaw bezpiecznikowych, bezpieczników mocy w skrzyniach pomiarowo-sterowniczych znajduj±cych siê na stacji TRAFO, podstaw bezpiecznikowych na linii napowietrznej, styczników na tablicach o¶wietlenia ulicznego, elementów zabezpieczeñ, wszystkich innych elementów osprzêtu o¶wietlenia sieci napowietrznej i kablowej, uszkodzonych odcinków przewodów kablowej sieci o¶wietleniowej, 1.3. Wymiana uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupe³nianie obejm i innych elementów s³upów, 1.4. Bie¿±ce naprawy szaf o¶wietlenia ulicznego, 1.5. Wszelkie niezbêdne materia³y s³u¿±ce do likwidacji powsta³ych awarii i innych nieprawid³owo¶ci w funkcjonowaniu o¶wietlenia zapewnia Wykonawca konserwacji. 1.6 kontroli, co najmniej raz na kwarta³, funkcjonowania ca³o¶ci o¶wietlenia, podczas której Wykonawca zobowi±zany jest dokonywaæ oceny technicznego stanu urz±dzeñ oraz z³o¿enia Zamawiaj±cemu protoko³u z przeprowadzonej kontroli dotycz±cej: a) stanu widocznych czê¶ci przewodów elektrycznych, ich po³±czeñ oraz zastosowanego osprzêtu; b) stanu czysto¶ci opraw i ¼róde³ ¶wiat³a; c) stanu ochrony przeciwpora¿eniowej i przeciwpo¿arowej; d) stanu urz±dzeñ zabezpieczaj±cych i steruj±cych; e) stanu napisów informacyjnych i ostrzegawczych; f) stanu rezystancji izolacji. Obowi±zkiem Wykonawcy bêdzie ka¿dorazowe sporz±dzenie protoko³u z przeprowadzonego przegl±du i przes³anianie do Zamawiaj±cego w terminie do 7 dni roboczych miesi±ca nastêpuj±cego po kwartale, w którym zosta³a przeprowadzona kontrola. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli konieczno¶ci podjêcia przez Wykonawcê dzia³añ wykraczaj±cych poza czynno¶ci konserwacyjne, Wykonawca przedstawi Zamawiaj±cemu pisemne wnioski dotycz±ce sposobu rozwi±zania problemu. 1.7. Wymiana uszkodzonych odcinków przewodów kablowej sieci o¶wietleniowej, 1.8. Wymiana nie sprawnych zegarów steruj±cych, 1.9. Mycie kloszy, opraw o¶wietleniowych: (indywidualne w przypadku ka¿dej naprawy oraz na polecenie zamawiaj±cego. 1.10. Prostowanie pokrzywionych wysiêgników wraz z oprawami, 1.11. Regulacja wysiêgników do pozycji zapewniaj±cej w³a¶ciwe o¶wietlenie, 1.12. Pionowanie skrzywionych s³upów sieci o¶wietleniowej bêd±cych w³asno¶ci± Gminy Jab³onka, 1.13. Lokalizacja uszkodzeñ w napowietrznej sieci o¶wietleniowej, 1.14. Lokalizacja uszkodzeñ w kablowej sieci o¶wietleniowej, 1.15. Naprawa uszkodzeñ w napowietrznej sieci o¶wietleniowej, 1.16. Naprawa uszkodzeñ w kablowej sieci o¶wietleniowej, 1.17. Przestawianie stref czasowych zegarów steruj±cych prac± o¶wietlenia ulicznego na polecenie Zamawiaj±cego (wykonywanie nastawieñ urz±dzeñ steruj±cych o¶wietleniem), 1.19. Pomiar skuteczno¶ci ochrony przeciwpo¿arowej, 1.20. Pomiar napiêæ i obci±¿eñ, 1.21. Przygotowanie miejsc pracy i dopuszczenia do pracy, 1.22. Uzupe³nienie braków w sieci o¶wietlenia ulicznego spowodowanych przez warunki atmosferyczne i akty wandalizmu, 1.23. Przycinanie ga³êzi drzew zas³aniaj±cych oprawy o¶wietleniowe, po uprzednio uzyskanej zgodzie na tê czynno¶æ od w³a¶ciciela drzewa, 1.24. Inne prace nie wymienione wy¿ej lub zlecone przez Zamawiaj±cego, niezbêdne do prawid³owego funkcjonowania o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Jab³onka. 1.25. Utylizacja wyeksploatowanych ¼róde³ ¶wiat³a i innych zdemontowanych elementów sieci o¶wietlenia ulicznego, sk³adowanie urz±dzeñ i materia³ów niezbêdnych do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z wymogami wynikaj±cymi z przepisów dotycz±cych ochrony p. po¿. i bhp; 1.26. zapewnienie wykonania przedmiotu umowy przez osoby, których kwalifikacje i stan zdrowia pozwalaj± na wykonanie us³ug zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowi±zuj±cym prawem i przepisami, a w szczególno¶ci zapewnienie wykonania przedmiotu umowy przez osoby maj±ce wymagane przez prawo uprawnienia 1.27. zapewnienie warunków bezpieczeñstwa zgodnie z odpowiednimi wymogami prawa; 1.28. Przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych, Wykonawca zobowi±zany jest posiadaæ w ca³ym okresie trwania Umowy wa¿nego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej (polisy OC) w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na oraz przekazania Zamawiaj±cemu kopii polisy w wyznaczonym terminie. Na czas ¶wiadczonej us³ugi, Wykonawca zobowi±zany jest do posiadania zezwolenia na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych, m. in. lamp o¶wietleniowych, materia³ów i urz±dzeñ zwi±zanych z realizacj± przedmiotu umowy, zgodnie z powszechnie obowi±zuj±cymi przepisami prawa. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do posiadania sta³ej umowy, wa¿nej na okres wykonywania us³ugi, na utylizacjê zu¿ytych lamp o¶wietleniowych i innych materia³ów i urz±dzeñ z podmiotem posiadaj±cym odpowiednie uprawnienia do prowadzenia takiej dzia³alno¶ci. Na czas ¶wiadczonej us³ugi, Wykonawca zobowi±zany jest do posiadania zezwolenia na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych, m. in. lamp o¶wietleniowych, materia³ów i urz±dzeñ zwi±zanych z realizacj± przedmiotu umowy, zgodnie z powszechnie obowi±zuj±cymi przepisami prawa. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do posiadania sta³ej umowy, wa¿nej na okres wykonywania us³ugi, na utylizacjê zu¿ytych lamp o¶wietleniowych i innych materia³ów i urz±dzeñ z podmiotem posiadaj±cym odpowiednie uprawnienia do prowadzenia takiej dzia³alno¶ci. V. CPV G³ówny przedmiot: 50.23.21.00-1 Us³ugi w zakresie konserwacji i o¶wietlenia ulicznego 50232110-4 Obs³uga instalacji o¶wietlenia publicznego VI. Obowi±zkiem Wykonawcy realizuj±cego zamówienie jest wykonanie us³ug zgodnie obowi±zuj±cymi przepisami prawa m.in.: 1) ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 755 z pó¼n. zm.) wraz z aktami wykonawczymi; 2) ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186z pó¼n. zm.); 3) Rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo³ecznej z dnia 28 kwietnia 2003 w sprawie szczegó³owych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmuj±ce siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci (Dz. U. 2003 r. Nr 89, poz. 828 z pó¼n. zm.) oraz ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2272 z pó¼n. zm.); 4) o ochronie przeciwpora¿eniowej, dozorze technicznym, bhp; ustaw± z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z pó¼n. zm.); VII. Zatrudnienie przez wykonawcê lub podwykonawcê osób na podstawie umowy o pracê, 1. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê osób na podstawie umowy o pracê, je¿eli osoby te wykonuj± czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). 1.1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci wymienione w Rozdz. II niniejszej SIWZ w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracê, je¿eli wykonywanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 §1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. 2018 poz. 917.). *Przez nawi±zanie stosunku pracy pracownik zobowi±zuje siê do wykonywania pracy okre¶lonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu wyznaczonym przez pracodawcê, a pracodawca - do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. Uwaga: Wymóg nie dotyczy osób kieruj±cych budow±, robotami, wykonuj±cych us³ugi dostaw materia³ów budowlanych, us³ugi transportowe, sprzêtowe i podobne, us³ugi geodezyjne itp. Nie dotyczy równie¿ osób odno¶nie których Wykonawca wyka¿e, ¿e czynno¶ci okre¶lone powy¿ej, nie bêd± przez nie wykonywane w ¿adnym zakresie pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez Wykonawcê lub Podwykonawcê. 1.2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 1.1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: - ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogu i dokonywania jego oceny, - ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogu, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania robót objêtych zamówieniem. 1.3) W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 1.1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: - o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego, przy czym o¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy i/lub - po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony), przy czym kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r., o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci adresów, nr PESEL pracowników), jednak¿e informacje takie jak: imiê i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania i/lub - po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 1.4) W przypadku niespe³nienia przez Wykonawcê wymogu wskazanego w punkcie 1.1., a w szczególno¶ci w przypadku odmowy przed³o¿enia Zamawiaj±cemu do wgl±du lub nieprzed³o¿enia w terminie do wgl±du któregokolwiek z dowodów okre¶lonych 1.3., Zamawiaj±cy przewiduje sankcje okre¶lone w projekcie umowy stanowi±cym za³±cznik nr 9 do SIWZ, a tak¿e bêdzie podstaw± do zawiadomienia Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art.22§1 ustawy Kodeks pracy, umow± cywilnoprawn±. 5. Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ o których mowa w art. 29 ust 4 ustawy Pzp (tj. wymagañ które obejmuj± aspekty gospodarcze, ¶rodowiskowe, spo³eczne, zwi±zane z innowacyjno¶ci± lub zatrudnienia - w szczególno¶ci bezrobotnych, m³odocianych osób niepe³nosprawnych). 6. Zamawiaj±cy mo¿e, w postêpowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokonaæ oceny ofert, a nastêpnie zbadaæ, czy wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu (art. 24aa ustawy Pzp).

II.5) G³ówny kod CPV: 50232100-1
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
50232110-4


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: 2021-01-01   lub zakoñczenia: 2021-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 2.3.1. Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e: Zamawiaj±cy w zakresie warunku okre¶la nastêpuj±ce minimalne poziomy zdolno¶ci. Wykonawca, który we¼mie udzia³ w postêpowaniu winien dysponowaæ osobami zdolnymi do wykonania/realizacji zamówienia tj. Zamawiaj±cy w zakresie warunku okre¶la nastêpuj±ce minimalne poziomy zdolno¶ci. Wykonawca spe³ni warunek je¶li wyka¿e, ¿e: ? dysponuj± co najmniej jednym podno¶nikiem hydraulicznym z koszem na podwoziu samochodowym oraz co najmniej jednym lokalizatorem awarii urz±dzeñ kablowych; (za³±cznik nr 7 do SIWZ); 2.3.2. Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e: dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia: ? jedn± osob± posiadaj±c± aktualne ¦wiadectwo Kwalifikacyjne D uprawniaj±ce do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci na stanowisku Dozoru; ? jedn± osob± posiadaj±c± aktualne ¦wiadectwo Kwalifikacyjne E uprawniaj±ce do zajmowania siê eksploatacj± urz±dzeñ, instalacji i sieci na stanowisku Eksploatacji Wystawione przez uprawniony organ (instytucjê); (za³±cznik nr 8 do SIWZ).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej sk³ada dokumenty zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. 2016.1126 z pó¼n. zm.). 1. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów: 1) o których mowa w Rozdziale 11 ust 3 pkt 3.2, ppkt 1 niniejszej SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci; Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. 2. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych przed³o¿onego dokumentu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
3.1. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - Za³±cznik nr 7 (orygina³) - o¶wiadczenie, na temat wykszta³cenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy; - Wykonawca w przedmiotowym wykazie wska¿e sprzêt w zakresie okre¶lonym w warunku w rozdz. 10 ust. 2 pkt. 2.3.1 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnieñ do kierowania robotami budowlanymi) i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - Za³±cznik nr 8 (orygina³) - Wykonawca w przedmiotowym wykazie wska¿e osoby w zakresie okre¶lonym w warunku w rozdz. 10 ust. 2 pkt. 2.3.2.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) Formularz oferty przetargowej (wed³ug Za³±cznika nr 1 do SIWZ). 2) Wraz z ofert± wykonawca winien z³o¿yæ O¶wiadczenie aktualne na dzieñ sk³adania ofert o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu i braku podstaw do wykluczenia - Za³±cznik nr 2 i Za³±cznik nr 3 do SIWZ. 3) Pe³nomocnictwo - W przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje Pe³nomocnik wraz z ofert± winno byæ z³o¿one pe³nomocnictwo dla tej osoby okre¶laj±ce jego zakres. Pe³nomocnictwo winno byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie pe³nomocnictwa winny byæ za³±czone do oferty w formie orygina³u lub urzêdowo po¶wiadczonego odpisu pe³nomocnictwa (notarialnie - art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1794 z pó¼niejszymi zmianami). 4) Zobowi±zanie innego podmiotu - Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - art. 22a ust. 2 ustawy Pzp (wed³ug wzoru Za³±cznika nr 5 do SIWZ). Zamawiaj±cy wymaga aby dokument, z którego bêdzie wynikaæ zobowi±zanie podmiotu trzeciego wyra¿a³ w sposób wyra¼ny i jednoznaczn± wolê udzielenia Wykonawcy ubiegaj±cemu siê o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywaæ: a) jaki jest zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) w jaki sposób zostan± wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcê przy wykonywaniu zamówienia; c) jakiego charakteru stosunki bêd± ³±czyæ Wykonawcê z innym podmiotem; d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot bêdzie bra³ udzia³ przy wykonywaniu zamówienia Dokument ma byæ z³o¿ony wraz z ofert± (je¿eli dotyczy) 5)O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej - W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postêpowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie, o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiaj±cy zaznacza, i¿ podziela rekomendacjê opublikowan± na stronie internetowej UZP o nastêpuj±cej tre¶ci: "(...) O¶wiadczenie o braku przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej z³o¿one wraz z ofert±, niezale¿nie od ilo¶ci ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, równie¿ potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postêpowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Nale¿y jednak w tym przypadku pamiêtaæ, ¿e jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postêpowania (w³±czenie do grupy kapita³owej) bêdzie powodowa³a obowi±zek aktualizacji takiego o¶wiadczenia po stronie wykonawcy". Dlatego te¿, Zamawiaj±cy podkre¶la, i¿ Wykonawca który nie nale¿y do ¿adnej grupy kapita³owej (po zaznaczeniu odpowiednio miejsca w o¶wiadczeniu), mo¿e z³o¿yæ takie o¶wiadczenie wraz z ofert±. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 4 do SIWZ i zamieszczony zostanie przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej www.jablonka.pl wraz w informacj± z otwarcia ofert. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie, o którym mowa powy¿ej sk³ada ka¿dy z Wykonawców. 6) Uwaga: wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 3 pkt. 3.1 i pkt. 3.2, je¿eli (art. 26 ust 6 ustawy Pzp) 1) Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 stawy Pzp, je¿eli Zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. Dotyczy to w szczególno¶ci informacji odpowiadaj±cej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiêbiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r o Krajowym Rejestrze S±dowym (tj. Dz.U. z 2007 r Nr 168, poz. 1186) oraz wydruków Z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy o swobodzie dzia³alno¶ci gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (tj. Dz. U. z 2015r, poz. 584 z pó¼n. zm.) 2) W przypadku wskazania przez Wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 11 SIWZ ust. 2, 3 pkt 3.1, pkt 3.2 oraz rozdziale 12 ust. 1 SIWZ, które znajduj± siê w posiadaniu Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, zamawiaj±cy w celu potwierdzenia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, korzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o ile s± one aktualne. 3) Je¿eli wykonawca nie z³o¿y³ o¶wiadczenia, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 niniejszej SIWZ, o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbêdnych do przeprowadzenia postêpowania, o¶wiadczenia lub dokumenty s± niekompletne, zawieraj± b³êdy lub budz± wskazane przez zamawiaj±cego w±tpliwo¶ci, zamawiaj±cy wezwie do ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub do udzielenia wyja¶nieñ w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub udzielenia wyja¶nieñ oferta wykonawcy podlega³aby odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania (art. 26 ust 3, 4 ustawy Pzp). 3a) Je¿eli wykonawca nie z³o¿y³ wymaganych pe³nomocnictw albo z³o¿y³ wadliwe pe³nomocnictwa, zamawiaj±cy wezwie do ich z³o¿enia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia oferta wykonawcy podlega³aby odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania (art. 26 ust 3a ustawy Pzp).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena (Kc)60,00
Czas reakcji na usuniêcie awarii (Kcz)40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Strony zastrzegaj± mo¿liwo¶æ zmiany niniejszej umowy w przypadkach zaistnienia poni¿ej wymienionych okoliczno¶ci: a) Zmiany danych objêtych faktur±, w szczególno¶ci NIP-u, adresu, nazwy lub rachunku bankowego Wykonawcy, b) Zmiany osób odpowiedzialnych za prowadzenie us³ugi z ramienia ka¿dej ze stron, c) Zmiany za³±cznika Nr 1 do niniejszej umowy Wykaz punktów zapalania (sterowania) oraz ilo¶ci punktów ¶wietlnych (ilo¶ci punktów ¶wietlnych - nowo wybudowane lub dobudowane) zostan± w³±czone do konserwacji po up³ywie terminu gwarancji udzielonego przez wykonawcê tych robót. d) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (zwiêkszenia lub zmniejszenia) w zwi±zku z aktualizacj± za³±cznika Nr 1 do umowy. e) Zmiany terminu realizacji umowy - skrócenie terminu zakoñczenia umowy w przypadku wykonania przez Zamawiaj±cego modernizacji o¶wietlenia ulicznego (wymiana opraw, ¼róde³ ¶wiat³a, uk³adów sterowania) w okresie obowi±zywania niniejszej umowy i objêcie zmodernizowanego o¶wietlenia gwarancj± udzielon± przez Wykonawcê tych robót. W przypadku sukcesywnej modernizacji o¶wietlenia ulicznego - na poszczególnych obwodach sterowania (wymiana opraw, ¼róde³ ¶wiat³a, uk³adów sterowania) w okresie obowi±zywania niniejszej umowy i objêcie zmodernizowanego o¶wietlenia gwarancj± udzielon± przez Wykonawcê tych robót - punkty ¶wietlne na tych obwodach zostan± wyprowadzone z za³±cznika Nr 1 do umowy (zmniejszenie liczby punktów ¶wietlnych objêtych konserwacj± a w konsekwencji zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy). 2. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 1 wymaga podpisania aneksu do niniejszej umowy. Warunki zmiany ceny, przedmiotu zamówienia lub umówionego terminu wykonania zadania, jakie w umowie dopuszcza Zamawiaj±cy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy informuje, ¿e zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach: 2.1 niezgodno¶ci dokumentacji zgromadzonej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z rzeczywistym stanem faktycznym, który ujawni siê w toku realizacji przez Wykonawcê zamówienia publicznego, a jest wynikiem okoliczno¶ci niezawinionych przez Zamawiaj±cego; 2.2 zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: - zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególno¶ci: a) klêski ¿ywio³owe; b) warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie prac, przeprowadzania prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci: temperatury powietrza poni¿ej 0 st. C, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, gwa³towne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi; - inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac, a w szczególno¶ci brak mo¿liwo¶ci dojazdu lub transportu materia³ów spowodowanych awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych; - si³y wy¿szej, w wyniku, której nie jest mo¿liwe zachowanie przez Wykonawcê okre¶lonego umow± terminu realizacja zamówienia publicznego; 2.3 zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia - zmiany technologiczne, w szczególno¶ci: - niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ; - pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; - pojawienie siê nowszej technologii wykonania prac pozwalaj±cej na zaoszczêdzeniu czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; - konieczno¶æ zrealizowania prac przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych /technologicznych lub materia³owych ni¿ wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem prac; - konieczno¶æ zrealizowania prac przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa 2.4 zmiany osobowe: - zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiotu umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami,; - zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; - rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy. Zmiana ta nie mo¿e dotyczyæ czynno¶ci, które zgodnie z SIWZ musz± byæ wykonane przez Wykonawcê osobi¶cie. 2.5 pozosta³e zmiany - zmiana stawki podatku VAT w przypadku zmiany dokonanej przez w³adzê ustawodawcz± w trakcie trwania umowy, wynikaj±cej ze zmiany ustaw o podatku od towarów i us³ug oraz o podatku akcyzowym - wyst±pienie zdarzeñ niezale¿nych od stron umowy, powoduj±cych potrzebê wprowadzenia do tre¶ci umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla zamawiaj±cego, bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia. - gdy zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia - zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu; - rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy - w tym przypadku Wykonawca mo¿e ¿±daæ wy³±cznie wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u wykonania czê¶ci umowy -zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami o których mowa a art. 357.1 kc z uwzglêdnieniem faktu, ¿e za ra¿±c± zostanie uznana strata w wysoko¶ci, o której mowa w art. 397ksh - inna ni¿ wymienione "si³a wy¿sza" (zdarzenie zewnêtrzne, niemo¿liwe do przewidzenia i do zapobie¿enia) uniemo¿liwiaj±ce wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacj± - zmiany przepisów prawna istotnych dla realizacji przedmiotu zamówienia - utraty przez Wykonawcê uprawnieñ niezbêdnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 2.6 Zastrzega siê mo¿liwo¶æ rozszerzenia (zmiany) ilo¶ci konserwowanych punktów o¶wietlenia ulicznego z uwagi na up³yniêcie okresu gwarancyjnego, nie wiêcej ni¿ 10% od liczby wyj¶ciowej wynikaj±cej z Za³±cznika nr 1 do niniejszej umowy - Zestawienie punktów ¶wietlnych. 2.7 pozosta³e zmiany okre¶lone w umowie 2.8 w przypadkach zmiany: a) stawki podatku od towarów i us³ug b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne (zgodnie z art. 142 ust. 5 Pzp gdy umowa zostaje zawarta na okres d³u¿szy ni¿ 12 miesiêcy). Je¿eli Wykonawca z³o¿y wniosek w terminie do 30 dni od daty wyst±pienia zmiany wy¿ej wskazanych przepisów to zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia obowi±zywaæ bêdzie od dnia wej¶cia w ¿ycie zmian o których mowa w pkt. 2.8. Je¿eli Wykonawca z³o¿y wniosek po up³ywie 30 dni od daty wej¶cia w ¿ycie wy¿ej wskazanych przepisów to zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia obowi±zywaæ bêdzie od dnia z³o¿enia wniosku. W wypadku zmiany, o której mowa w pkt. 2.8 a) warto¶æ netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni siê, a okre¶lona w aneksie warto¶æ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. W przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 2.8 b) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. W przypadku zmiany, o którym mowa w pkt. 2.8 c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie na rzecz Zamawiaj±cego. Za wyj±tkiem sytuacji o której mowa w pkt. 2.8 a) wprowadzenie zmian wysoko¶ci wynagrodzenia wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê oprócz wniosku tak¿e dokumentów uzasadniaj±cych wnioskowan± wysoko¶æ dodatkowych koszów wynikaj±cych z wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt. 2.8 b) i w pkt. 2.8 c). Zamawiaj±cy w terminie 7 dni od daty ich otrzymania, zobowi±zany jest do dokonania ich oceny pod k±tem czy potwierdzaj± wnioskowan± zmianê wynagrodzenia. 2.9 Wyst±pienie zdarzeñ niezale¿nych od stron umowy, powoduj±cych potrzeb wprowadzenia do tre¶ci umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla zamawiaj±cego, bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia. 2.10 Gdy zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia 2.11 pozosta³e zmiany okre¶lone w umowie 3. Zmiany do umowy mo¿e inicjowaæ Wykonawca lub Zamawiaj±cy sk³adaj±c pisemny wniosek do drugiej strony. 4. Wniosek o dokonanie zmiany w umowie w przypadkach okre¶lonych w ust. 2 - ma zawieraæ: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany zawieraj±ce m.in. korzy¶ci wynikaj±ce z wnioskowanej zmiany, c) czas wykonania zmiany oraz wp³yw zmiany na termin zakoñczenia umowy. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Ustawy zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana konta bankowego). 6. Zmiana mo¿e dotyczyæ tylko tych postanowieñ umowy, na których tre¶æ maj± wp³yw okoliczno¶ci okre¶lone w opisanych powy¿ej przypadkach. 7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy bêd± odbywa³y siê za zgod± obydwu Stron, na pi¶mie - pod rygorem niewa¿no¶ci 8. Dopuszcza siê wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, ¿e wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postêpowania o zamówienie nie wp³ynê³aby na kr±g podmiotów ubiegaj±cych siê o zamówienie ani na wynik postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Umowê mo¿na zmieniæ w nastêpuj±cych przypadkach: 1) Zmiany przepisów prawna istotnych dla realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Utraty przez Wykonawcê uprawnieñ niezbêdnych do realizacji przedmiotu zamówienia. 10. Zastrzega siê mo¿liwo¶æ rozszerzenia (zmiany) ilo¶ci konserwowanych punktów o¶wietlenia ulicznego z uwagi na up³yniêcie okresu gwarancyjnego, nie wiêcej ni¿ 10% od liczby wyj¶ciowej wynikaj±cej z Za³±cznika nr 1 do niniejszej umowy - Zestawienie punktów ¶wietlnych. Warunki dokonywania zmian: a) Inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego. b) Uzasadnienie zmiany prawid³ow± realizacj± przedmiotu umowy. c) Dokonanie zmiany za zgod± Zamawiaj±cego. d) Forma pisemna w postaci aneksu do umowy pod rygorem niewa¿no¶ci umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-11-16, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> j. polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Otwarcie ofert nast±pi w siedzibie Zamawiaj±cego, ul. 3 Maja 1, 34-480 Jab³onka, pok. 110 (sala obrad) dnia 16.11.2020 roku, godz. 12.05.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.