eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławOdnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK z podziałem na zadania. CPV 45233221-4

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-16

Wrocław: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK z podziałem na zadania. CPV 45233221-4
Numer ogłoszenia: 61627 - 2012; data zamieszczenia: 16.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu , ul. Krakowska 28, 50-425 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 39 17 103, 39 17 104, faks 071 3917105.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dsdik.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa jednostki samorządu terytorialnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK z podziałem na zadania. CPV 45233221-4.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK z podziałem na 4 zadania. Malowanie oznakowania poziomego obejmuje roboty przygotowawcze (tyczenie/przedznakowanie, frezowanie/usuwanie zbędnego oznakowania), malowanie linii krawędziowych, linii segregacyjnych, symboli, strzałek, przejść dla pieszych, malowanie oznakowania na skrzyżowaniach takich jak linie zatrzymań, strzałek i wysepek, malowanie piktogramów. Szczegółowy opis i zakres zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 06.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: Zadanie nr 1 - 3.600,00 zł (słownie: trzy tysiące sześćset złotych 00/100-), Zadanie nr 2 - 3.600,00 zł (słownie: trzy tysiące sześćset złotych 00/100-), Zadanie nr 3 - 4.400,00 zł (słownie: cztery tysiące czterysta złotych 00/100-), Zadanie nr 4 - 1.400,00 zł (słownie: jeden tysiąc czterysta złotych 00/100-), w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) w pieniądzu; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 2. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, wadium należy wnieść przelewem na konto w Banku Zachodnim WBK S.A. I O/Wrocław nr 37 1090 2398 0000 0001 0089 7540. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. 3. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w kasie DSDiK. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt. 4. 4. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie oryginał dowodu wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A. Zadanie Nr 1 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 2.1) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał min. 2 zadania w zakresie wykonania i/lub odnowy oznakowania poziomego dróg w ilości min. 25.000 m2 malowanej powierzchni każde zadanie, 2.2) udokumentuje, że wykazane zadania zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. B. Zadanie Nr 2 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 2.1) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał min. 2 zadania w zakresie wykonania i/lub odnowy oznakowania poziomego dróg w ilości min. 20.000 m2 malowanej powierzchni każde zadanie, 2.2) udokumentuje, że wykazane zadania zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. C. Zadanie Nr 3 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 2.1) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał min. 2 zadania w zakresie wykonania i/lub odnowy oznakowania poziomego dróg w ilości min. 30.000 m2 malowanej powierzchni każde zadanie, 2.2) udokumentuje, że wykazane zadania zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. D. Zadanie Nr 4 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 2.1) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał min. 2 zadania w zakresie wykonania i/lub odnowy oznakowania poziomego dróg w ilości min. 10.000 m2 malowanej powierzchni każde zadanie, 2.2) udokumentuje, że wykazane zadania zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwa i więcej zadań, Zamawiający uzna spełnienie warunków w zadaniach Nr 1- 4 przy wykazaniu wykonania tych samych robót, o ile spełnione będą minimalne wymagania dotyczące malowanej powierzchni określonej dla poszczególnych zadań.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A. Zadanie Nr 1 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 3.1) wykaże, że dysponuje niżej wymienionym sprzętem: a) minimum 1 samojezdną maszynę do wykonywania linii segregacyjnych oznakowania cienkowarstwowego, b) minimum 1 stacjonarną maszynę do wykonywania linii przejść dla pieszych, pól martwych i innych drobnych elementów oznakowania poziomego cienkowarstwowego, c) minimum 1 frezarkę lub urządzenie do piaskowania, d) minimum 1 układarkę mas termoplastycznych. 3.2) wskaże podstawę do dysponowania tymi zasobami. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. B. Zadanie Nr 2 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 3.1) wykaże, że dysponuje niżej wymienionym sprzętem: a) minimum 1 samojezdną maszynę do wykonywania linii segregacyjnych oznakowania cienkowarstwowego, b) minimum 1 stacjonarną maszynę do wykonywania linii przejść dla pieszych, pól martwych i innych drobnych elementów oznakowania poziomego cienkowarstwowego, c) minimum 1 frezarkę lub urządzenie do piaskowania, d) minimum 1 układarkę mas termoplastycznych. 3.2) wskaże podstawę do dysponowania tymi zasobami. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. C. Zadanie Nr 3 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 3.1) wykaże, że dysponuje niżej wymienionym sprzętem: a) minimum 1 samojezdną maszynę do wykonywania linii segregacyjnych oznakowania cienkowarstwowego, b) minimum 1 stacjonarną maszynę do wykonywania linii przejść dla pieszych, pól martwych i innych drobnych elementów oznakowania poziomego cienkowarstwowego, c) minimum 1 frezarkę lub urządzenie do piaskowania, d) minimum 1 układarkę mas termoplastycznych. 3.2) wskaże podstawę do dysponowania tymi zasobami. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. D. Zadanie Nr 4 Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca: 3.1) wykaże, że dysponuje niżej wymienionym sprzętem: a) minimum 1 samojezdną maszynę do wykonywania linii segregacyjnych oznakowania cienkowarstwowego, b) minimum 1 stacjonarną maszynę do wykonywania linii przejść dla pieszych, pól martwych i innych drobnych elementów oznakowania poziomego cienkowarstwowego, c) minimum 1 frezarkę lub urządzenie do piaskowania, d) minimum 1 układarkę mas termoplastycznych. 3.2) wskaże podstawę do dysponowania tymi zasobami. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwa i więcej zadań, Zamawiający uzna spełnienie warunków w zadaniach Nr 1- 4 przy wykazaniu dysponowaniem w/w sprzętem dla każdego zadania odrębnie. Nie dopuszcza się wykazania tych samych jednostek sprzętowych w kilku zadaniach. Zastosowane malowarki muszą zapewnić pełną jednorodność nanoszonego materiału (równomierne rozłożenie i kulek szklanych na całej znakowanej powierzchni), dozowanie wymaganej ilości materiałów, zachowanie i ostrość krawędzi oznakowania.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik nr 1. b) Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy - Załącznik nr 2A i/lub 2B i/lub 2C i/lub 2D. c) Zaakceptowany wzór umowy - Załącznik nr 8. d) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. e) Dokument, z którego wynika upoważnienie osoby/osób do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez notariusza, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę. f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy dostarczyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Zamawiający dopuszcza złożenie przedmiotowego dokumentu w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez notariusza. g) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1) , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy zgodnie z zapisami w § 15 wzoru umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dsdik.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację można uzyskać w siedzibie Zamawiającego w Jeleniej Górze przy ul. Dworcowej 26, pokój Nr 8 lub za zaliczeniem pocztowym.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.04.2012 godzina 09:30, miejsce: siedziba Placówki Terenowej w Jeleniej Górze przy ul. Dworcowa 26, pokój nr 8. Otwarcie ofert nastąpi dnia 02.04.2012 r. o godz. 10:00 w Placówce Terenowej w Jeleniej Górze, ul. Dworcowa 26, pok. Nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie Nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK - Zadanie nr 1 - odnowa oznakowania poziomego na terenie działania Służby Utrzymaniowo-Remontowej Jelenia Góra. Szczegółowy opis i zakres zadania zawiera SIWZ i STWiORB.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 06.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie Nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK - Zadanie nr 2 - odnowa oznakowania poziomego na terenie działania Służby Utrzymaniowo-Remontowej Legnica. Szczegółowy opis i zakres zadania zawiera SIWZ i STWiORB.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 06.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie Nr 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK - Zadanie nr 3 - odnowa oznakowania poziomego na terenie działania Służby Utrzymaniowo-Remontowej Wałbrzych. Szczegółowy opis i zakres zadania zawiera SIWZ i STWiORB.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 06.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie Nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odnowa oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich będących w zarządzie DSDiK - Zadanie nr 4 - odnowa oznakowania poziomego na terenie działania Służby Utrzymaniowo-Remontowej Wrocław. Szczegółowy opis i zakres zadania zawiera SIWZ i STWiORB.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 06.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.