Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-04-01
Będzin: Wykonanie operatów szacunkowych
Numer ogłoszenia: 61688 - 2011; data zamieszczenia: 01.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 267-35-16, faks (032) 267 62 19.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie operatów szacunkowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Wykonywanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości: a) nieruchomości, składających się z jednej działki - 10 szt. b) nieruchomości, składających się z wielu działek - 5 szt. c) wielu działek, stanowiących odrębne nieruchomości, przeznaczonych do indywidualnego obrotu - 5 szt. d) nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości sąsiedniej - 8 szt. 2.Wykonywanie operatów szacunkowych wartości gruntu nieruchomości, przeznaczonych do zamiany - 2 szt. 3.Wykonywanie operatów szacunkowych wysokości rozliczeń związanych z nabywaniem gruntu na własność przez użytkownika wieczystego - 3 szt. 4.Wykonywanie operatów szacunkowych wysokości rozliczeń, związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - 40 szt. 5.Wykonywanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości w celu ustalenia wysokości pierwszej opłaty z tytułu wieczystego użytkowania, która podlega uiszczeniu w przypadku sprzedaży tego prawa przed upływem 10 lat od jego ustanowienia na rzecz spółdzielni, związku spółdzielczego oraz innych osób prawnych na mocy art.204 pkt1 ustawy o gospodarce nieruchomościami ( tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz. 651 z późniejszymi zmianami ) - 2 szt. 6.Wykonywanie operatów szacunkowych nieruchomości wraz z wyceną składnika budowlanego - 3 szt. 7.Wykonywanie operatów szacunkowych wyceny składnika budowlanego - urządzenia i budowle - 3 szt. 8.Wykonywanie operatów szacunkowych określających wartość służebności gruntowych - 3 szt. 9. Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość służebności przesyłu- 3 szt. 10.Wykonanie operatów szacunkowych dotyczących wyceny lokali użytkowych wraz z określeniem wartości przynależnego gruntu - 2 szt. 11.Wykonywanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości w związku z toczącym się postępowaniem o jej zwrot - 5 szt. 12.Wykonywanie operatów szacunkowych nieruchomości z uwzględnieniem wartości poniesionych nakładów na tej nieruchomości - 2 szt. 13. Wykonanie analizy - w formie tekstowej i graficznej - cen nieruchomości gruntowych w poszczególnych dzielnicach miasta z uwzględnieniem funkcji wyznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Będzina. Analiza ma zostać wykonana w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. 14.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość jednostkową nieruchomości położonych w kompleksie składającym się z max. 6 działek. W związku z nabyciem ich do zasobu komunalnego -5 szt. 15.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości składającej się z jednej działki, w związku z nabyciem do zasobu komunalnego - 6 szt. 16.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości gruntowych przeznaczonych do zamiany -2 szt. 17.Wykonanie operatów szacunkowych określających wysokość odszkodowania w przypadku postępowania wywłaszczeniowego - 1 szt. 18.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości wraz ze znajdującym się na niej składnikiem roślinnym - 10 szt. 19.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość jednostkową nieruchomości położonych w kompleksie składającym się z max. 6 działek wraz ze znajdującym się na nich składnikiem roślinnym - 5 szt. 20.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości wraz ze znajdującymi się na niej nakładami - 4 szt. 21.Wykonanie operatów szacunkowych określających wartość nieruchomości w celu ustalenia wysokości odszkodowania za działki wydzielone pod drogi publiczne - 6 szt. Ilość opracowań w poszczególnych grupach nie przekroczy ilości podanych powyżej. Operaty winny być opracowane zgodnie z obowiązującymi standardami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego ( Dz.U. z 2004r. Nr 207, poz .2109 ze zm.), oraz standardami zawodowymi oraz ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tej czynności. Poprzez standardy zawodowe ( do wyboru przez autora wyceny ) rozumiane są w szczególności: -Powszechne Krajowe Zasady Wyceny , wydane przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, -Międzynarodowe Standardy Wyceny , wydane przez International Valuation Standards Comittee, -Europejskie Standardy Wyceny, wydane przez Europejska Grupę Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych TEGoVA -Standardy innych , uznanych organizacji zawodowych rzeczoznawców majątkowych. Sporządzenie operatów szacunkowych bez uwzględnienia standardów zawodowych jako podstawy wyceny uznane będzie jako nienależyte wykonanie warunków umowy. Operaty szacunkowe w szczególności powinny zawierać: 1)opis i określenie stanu nieruchomości - położenie nieruchomości - stan prawny nieruchomości - przeznaczenie nieruchomości w m.p.z.p. 2)określenie wartości nieruchomości z zastosowaniem metody i podejścia adekwatnych do rodzaju określonej wartości i celu wyceny oraz - określenie terminu ważności wyceny - określenie potencjału nieruchomości oraz ocena alternatywnych sposobów użytkowania - opis zastosowanej metody i podejścia wraz z uzasadnieniem 3) przedstawienie analizy i charakterystyki rynku nieruchomości, 4) protokół z wizji lokalnej oględzin nieruchomości..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00 - Usługi w zakresie nieruchomości .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymaga się wykazania usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Wymaga się wykazania 1 usługi obejmującej wykonanie operatów wyceny nieruchomości o wartości usługi min. 80 000 zł brutto. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymaga się wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Warunek dysponowania zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: - min. 3 osoby posiadające uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości wydane na podstawie ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 102 poz. 651 z późniejszymi zmianami ) oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu operatów. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp na druku lub według druku stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2.Wypełniony czytelnie, podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy na druku lub według druku stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ UWAGA ! Na formularzu ofertowym należy ujawnić wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem np. konsorcjum. 3. Pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, w tym wynikające z art. 23 ust.2ustawy Pzp. 4. Zestawienie cen na druku lub według druku stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w umowie w przypadkach i na warunkach jak niżej: 1.1 Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku opóźnień wynikających z: -przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, -działania siły wyższej ( np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, zjawiska gospodarcze lub pogodowe) w pełni niezależnej od Stron umowy, mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania robót, -przeszkód technicznych w pełni niezależnych od Stron umowy, mających bezpośredni wpływ na termin wykonania robót, -wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 1.2.Zmiana osób uczestniczących w realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku: -utraty uprawnień, -długotrwałej choroby lub nieobecności, -ustanie stosunku prawnego łączącego Wykonawcę z ww. osobami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Będzinie
Biuro Zamówień Publicznych pok.117
42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20
tel.fax 32 267 91 34.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BĘDZINA
- Ochrona Targowiska Miejskiego w Będzinie przy ul. Gzichowskiej.
- MODERNIZACJA WEWNĘTRZNEJ INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ NA KORYTARZACH WRAZ Z WYMIANĄ OŚWIETLENIA W II LO IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W BĘDZINIE
więcej: przetargi w Będzinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac geodezyjnych część 11
- Sporządzanie w latach 2024 - 2027 operatów szacunkowych, opracowań i ekspertyz nieruchomości rolnych i leśnych, zadrzewień, budynków i budowli na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego
- "Wykonanie prac geodezyjnych w procedurze scalenia i podziału nieruchomości położonych na terenie wsi Żabia Wola w Gminie Głusk"
- świadczenie usług komunalnych.
- Wieloletnie zarządzanie oraz realizacja inwestycji budowlanych w komunalnym zasobie lokalowym Gminy Murowana Goślina.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.