Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-04-01
Bystrzyca Kłodzka: 1) Rewitalizacja ul. Rycerskiej, Placu Wolności i ul. Kościelnej - budowa, remont, modernizacja drobnej infrastruktury przestrzeni publicznej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania obszarów wsparcia - II Etap: Plac Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej; 2) Rewitalizacja ul. Rycerskiej, Placu Wolności i ul. Kościelnej - budowa i modernizacja drogi (jezdnia + chodnik) mająca na celu poprawę dostępności do miejsc atrakcyjnych turystycznie o zasięgu regionalnym lub ponadregionalnym wraz z budową infrastruktury towarzyszącej (kan. deszcz. sieć wod.-kan.) - II Etap: Plac Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej
Numer ogłoszenia: 61938 - 2011; data zamieszczenia: 01.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bystrzycaklodzka.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 1) Rewitalizacja ul. Rycerskiej, Placu Wolności i ul. Kościelnej - budowa, remont, modernizacja drobnej infrastruktury przestrzeni publicznej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania obszarów wsparcia - II Etap: Plac Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej; 2) Rewitalizacja ul. Rycerskiej, Placu Wolności i ul. Kościelnej - budowa i modernizacja drogi (jezdnia + chodnik) mająca na celu poprawę dostępności do miejsc atrakcyjnych turystycznie o zasięgu regionalnym lub ponadregionalnym wraz z budową infrastruktury towarzyszącej (kan. deszcz. sieć wod.-kan.) - II Etap: Plac Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy rewitalizacji Placu Wolności. Ulica Rycerska jest obecnie realizowana, natomiast ul. Kościelna będzie realizowana w 2012 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej w dalszej części zamówienia SIWZ, a w nim: a) Projekt budowlany wraz z planem zagospodarowania terenu Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - branża architektoniczno - budowlana; b) Projekt budowlano - wykonawczy zagospodarowania terenu Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - branża architektoniczno - konstrukcyjna; c) Projekt wykonawczy Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - branża: sieci elektryczne; d) Projekt wykonawczy Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - branża: drogowa; e) Projekt budowlany Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - Docelowy projekt organizacji ruchu - branża: organizacja ruchu (Wykonawca musi wykonać wszystkie znaki drogowe - nowe); f) Projekt budowlano - wykonawczy Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - sieci kanalizacji deszczowej uzbrojenia terenu; g) Projekt budowlano - wykonawczy Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - sieci wodociągowe uzbrojenia terenu; h) Projekt budowlano - wykonawczy Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - sieci kanalizacji sanitarnej uzbrojenia terenu; i) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - roboty elektryczne; j) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - roboty drogowe; k) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - sieci kanalizacji deszczowej; l) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - sieci kanalizacji sanitarnej; ł) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Rewitalizacja Placu Wolności, ul. Kościelnej i ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej - sieci wodociągowe (podejścia tylko do ścian budynków); m) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - branża: sieci elektryczne; n) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - prace w zakresie wyposażenia w elementy małej architektury; o) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - przebudowa galerii; p) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - roboty drogowe - jezdnia + chodnik; r) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - roboty drogowe - ciągi piesze; s) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - kanalizacja deszczowa (czysta i zanieczyszczona); t) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - kanalizacja sanitarna; u) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - sieć wodociągowa; w) Kalkulacja Wykonawcy Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - Opłaty za umieszczenie odpadów na wysypisku odpadów (kwalifikowalne i niekwalifikowalne); y) Decyzja nr 644/08 z dnia 12.11.2008 r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu ul. Zamkowa 3, 58 - 300 Wałbrzych. Dokumentacja techniczna załączona do niniejszej SIWZ i wymieniona powyżej w punktach: od a) do y) sporządzona została dla zakresu większego niż zakres przedmiotowego zamówienia publicznego. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyłącznie Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej. W związku z powyższym dokumentację techniczną załączoną do SIWZ i wymienioną w punktach od a) do y) należy traktować jako opis zamówienia wyłącznie w części dotyczącej Rewitalizacji Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej. 3.3. Zamówienie obejmuje wykonanie niżej wymienionych robót w ciągu Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej. 3.3.1. Zakres robót wchodzących w skład zadania: Zadanie Nr 1 pn. Rewitalizacja ul. Rycerskiej, Placu Wolności i ul. Kościelnej - budowa, remont, modernizacja drobnej infrastruktury przestrzeni publicznej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania obszarów wsparcia - II Etap: Plac Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej: a) Wykonanie oświetlenia ulicznego, iluminacyjnego wieży Ratusza i Figury Wotywnej: - roboty ziemne; - montaż szafki sterowniczej nr 2 (przy podwyższeniu); - układanie rur ochronnych AROT DVK 110 w wykopie - 90 m; - układanie kabli YAKY 5x10 w rurach AROT DVK 110 mm - 90m; - układanie kabli wielożyłowych - 900m; - ustawienie słupów oświetleniowych dwuramiennych o wysokości 8m, na fundamencie - 2 szt., - ustawienie słupów oświetleniowych jednoramiennych o wysokości 4 m, na fundamencie - 4 szt. - montaż wysięgników naściennych Art. Metal R47 lub równoważnych (kolor, materiał, parametry techniczne, estetyka, wygląd ozdobny zgodny z załączonym rysunkiem) - 6 szt. (w załączeniu rysunek); - montaż uchwytu R47 na słupach o wysokości 8 m i 4m - 8 szt.; - montaż opraw sodowych Art. Metal 06 ANDROMEDA (soda żółta jasna ale nie biała) lub równoważnych (kolor, materiał, parametry techniczne, estetyka, wygląd ozdobny zgodny z załączonym rysunkiem) - 14 szt. (w załączeniu rysunek); - demontaż istniejącego oświetlenia - 1 szt.; - demontaż i ponowny montaż 4 lamp słupowych: słupy K7/06 - 4 szt., wsporniki - 16 szt., oprawy oświetleniowe - 16 szt. (przestawienie istniejących stylowych lamp w nowe miejsce); - montaż projektowanej iluminacji wieży Ratusza - 2 szt. po 1000 W i 1 szt. po 2000 W; - montaż oświetlenia iluminacyjnego montowanego wokół Figury Wotywnej - 4 szt. - dokonanie pomiarów; Zaprojektowane oświetlenie jest kontynuacją wykonanego oświetlenia ozdobnego na Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej i musi odpowiadać estetyką, kolorystyką i zgodnością materiału istniejącemu oświetleniu ozdobnemu. b) Zakup i montaż elementów małej architektury: - dostarczenie i montaż ławek ośmiokątnych - 2 kpl.; - dostarczenie i montaż ławek podwójnych - 12 kpl.; - dostarczenie i montaż ławek ze skrzynią - 12 kpl.; - dostarczenie i montaż tablic informacyjnych - 1 kpl. - dostarczenie i montaż masztów flagowych - 3 kpl.; - dostarczenie i montaż koszy na śmieci - 7 kpl.; - dostarczenie i montaż stojaka na rowery - 1 kpl. - dostarczenie i montaż krat okołodrzewnych - 8 kpl.; - wyposażenie fontanny (pompa, filtr, oświetlenie, dysze, okablowanie i sterowanie) - 1 kpl.; - znaki drogowe - 21 kpl.; - słupki ograniczające wjazd na placu z łańcuchami - 18 kpl.; - słupki na zakrętach drogi o wys. 110 cm - 38 kpl; - dopłata do hydrantów - nadziemne żeliwne hydranty ozdobne - 2 kpl. c) Przebudowa galerii: - roboty rozbiórkowe; - wykonanie nowego muru oporowego - 241,30 m2; - wykonanie dwóch ciągów schodów terenowych; - licowanie ścian galerii wykonanych z kamienia; - wykonanie i montaż balustrady kutej - 59,24 m; 3.3.2. Zakres robót wchodzących w skład zadania: Zadanie Nr 2 pn. Rewitalizacja ul. Rycerskiej, Placu Wolności i ul. Kościelnej - budowa i modernizacja drogi (jezdnia + chodnik) mająca na celu poprawę dostępności do miejsc atrakcyjnych turystycznie o zasięgu regionalnym lub ponadregionalnym wraz z budową infrastruktury towarzyszącej (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna) - II Etap: Plac Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej: a) Wykonanie robót drogowych na Placu Wolności: Zakres robót obejmuje wykonanie robót drogowych wg następujących przedmiarów: 1) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - roboty drogowe - jezdnia + chodnik (obejmuje koszty kwalifikowalne dla Zamawiającego); 2) Przedmiar robót Rewitalizacja Placu Wolności w Bystrzycy Kłodzkiej - roboty drogowe - ciągi piesze (obejmuje koszty niekwalifikowalne dla Zamawiającego); Wykonawca musi wykonać 2 oddzielne kosztorysy ofertowe na roboty drogowe, wg powyższych przedmiarów. Roboty do wykonania: - roboty rozbiórkowe; - roboty ziemne; - podbudowa; - krawężniki kamienne granitowe układane na ławie betonowej - 658 m (łącznie); - ścieki uliczne z kostki kamiennej - 516 m (łącznie); - nawierzchnia z kostki kamiennej, granitowej i bazaltowej oraz płyt granitowych - 4 736 m2 (łącznie); - schody terenowe; - regulacja urządzeń podziemnych (studzienki itp.); - wykonanie studzienek okien piwnicznych; Uwaga: nawierzchnię Placu Wolności należy wykonać z kostki granitowej i bazaltowej oraz płyt granitowych. Zastosowana kostka granitowa ma różne wymiary i różny kolor. Zaprojektowano kostkę granitową: szarą i czerwoną oraz kostkę bazaltową: czarną. Na Placu Wolności zaprojektowano także płyty granitowe płomieniowane - czerwone, o wymiarze: 40cm x 40cm oraz wymiarze 50cm x 50cm. Nawierzchnia Placu Wolności obejmuje także wykonanie nawierzchni chodnika galerii. Szczegółowy sposób układania kostki i płyt granitowych zawiera dokumentacja techniczna: 1) Projekt budowlano - wykonawczy, branża architektoniczno - konstrukcyjna 2) Projekt budowlany z planem zagospodarowania terenu, branża architektoniczno - budowlana; 3) Projekt wykonawczy, branża drogowa . Kostka granitowa i płyty granitowe układane są w powtarzalne kolorowe wzory. Dokumentacja techniczna zawiera szczegóły obrazujące sposób ułożenia kostki (szczegóły: pole powtarzalne do ułożenia A, B, C, D, E, F, G). Zamawiający wymaga takiego ułożenia kostki i płyt jak w w/w dokumentacji technicznej. Przed budynkiem Ratusza należy ułożyć z kostki granitowej herb miasta Bystrzyca Kłodzka (lew z dwoma ogonami) oraz wygrawerować na płycie granitowej napis, wg projektu. Uwaga: przed ułożeniem kamiennych elementów drogowych j.w. Wykonawca musi uzgodnić ostateczny odcień koloru granitu z Zamawiającym. b) wykonanie kanalizacji deszczowej Placu Wolności (czysta i zanieczyszczona): - roboty ziemne; - umocnienia wykopów; - układanie przewodów z rur PVC o średnicy: od O 300mm do O 400 mm; - układanie przewodów z rur PVC o średnicy: od O 110mm do O 200mm; - wykonanie studni rewizyjnych z kręgów betonowych o średnicy: O 1000 mm wraz z włazami żeliwnymi O 600 mm - 25 szt.; - wykonanie studni rewizyjnych z kręgów betonowych o średnicy: O 1200 mm wraz z włazami żeliwnymi O 600 mm - 4 szt.; - wykonanie studni kanalizacyjnych systemowych VAWIN o średnicy: O 600 mm lub TEGRA o średnicy: O 600 mm - 13 szt.; - wykonanie studni deszczowych systemowych VAWIN o średnicy O 600 mm - 21 szt. - obsypka rurociągów, zasypka wykopów; - wykonanie przyłącza do fontanny; - wykonanie prób szczelności; Kanalizacja deszczowa (czysta i zanieczyszczona) budowana jest w obrębie Placu Wolności Łączna długość kanalizacji deszczowej wynosi 903 mb. Kanalizacja deszczowa jest siecią prowadzoną przez teren Gminy (Plac Wolności). Gmina nie pobiera opłat za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych przy realizacji własnych zadań inwestycyjnych. Na włazach żeliwnych należy wykonać herb miasta Bystrzyca Kłodzka, wraz z napisem: Bystrzyca Kłodzka, na wzór istniejących włazów wykonanych w ciągu ul. Rycerskiej. c) Wykonanie sieci wodociągowej wraz z podejściami tylko do ścian budynków: - roboty ziemne; - umocnienia wykopów; - układanie sieci wodociągowej z rur PE 100 SDR 17 o średnicy: O 160 mm wraz z montażem zasów - 312 m; - układanie sieci wodociągowej z rur PE 100 SDR 17 o średnicy: O 90 mm wraz z montażem zasów - 54,46 m; - układanie sieci wodociągowej z rur PE 100 SDR 17 o średnicy: O 40 mm - 93,20 m; - układanie sieci wodociągowej z rur PE 100 SDR 17 o średnicy: O 63 mm - 10 m; - układanie sieci wodociągowej z rur PE 100 SDR 17 o średnicy: O 125 mm - 22,30 m; - obsypka rurociągów, zasypka wykopów; - dezynfekcja sieci i płukanie sieci oraz przyłączy; - wykonanie prób szczelności; - montaż hydrantów pożarowych naziemnych - 2 kpl; - wykonanie przyłącza do istniejącej fontanny - 3m; Łączna długość sieci wodociągowej wynosi 492m. d) wykonanie kanalizacji sanitarnej z przyłączami: - roboty ziemne; - umocnienia wykopów; - obsypki i zasypki wykopów; - układanie sieci kanalizacyjnej z rur PVC o średnicy: od O 200 mm do O 250 mm - 345m; - wykonanie studni rewizyjnych z kręgów betonowych o średnicy: O 1000 mm wraz z włazami żeliwnymi O 600 mm - 13 szt.; - wykonanie studni kanalizacyjnych systemowych VAWIN o średnicy O 600 mm - 7 szt. - robot pomocnicze; - wykonanie prób szczelności; Uwaga: zgodnie z dokumentacją techniczną załączoną do SIWZ włazy typu ciężkiego muszą mieć herb miasta Bystrzyca Kłodzka oraz napis: Bystrzyca Kłodzka, wykonany na wzór istniejących włazów wykonanych w ciągu ul. Rycerskiej; e) dokonanie opłat za umieszczenie odpadów na wysypisku odpadów. Koszty Wykonawcy: Zamówienie obejmuje również wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej dla inwestycji rewitalizacji Placu Wolności, tj. wytyczenie przedmiotu zamówienia, tzn. droga, chodniki, sieci z podejściami (wod.-kan., kan. deszczowa, zasilanie energetyczne oświetlenia ulicznego oraz punkty oświetleniowe) oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 (trzech) egzemplarzach, zatwierdzonej przez odpowiedni Urząd Geodezji i Kartografii. Zamówienie obejmuje również wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej w 3 (trzech) egzemplarzach, w tym: operatu kolaudacyjnego w 3 (trzech) egzemplarzach, zawierającego m.in. sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, rozliczenie końcowe, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo budowlane - art. 57..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.23 - Wymiana nawierzchni drogowej 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.22.00 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 140 000,00 PLN. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w pok. 22, a kserokopię dokumentu dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty .
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi załączyć do oferty: - aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach. Nie załączenie w/w dokumentu, w przypadku jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie - zrealizował min. 4 (cztery) następujące roboty budowlane: - przynajmniej 2 (dwie) roboty budowlane, polegające na wykonaniu dróg, parkingów, chodników o nawierzchni z kostki kamiennej, o powierzchni min. 3 500 m2 dla każdej z dwóch wykonanych robót; - przynajmniej 1 (jedno) oświetlenie drogowe, o wartości min. 100 000 zł. brutto, - przynajmniej jedną robotę budolwaną polegającą na wykonaniu sieci wod.-kan. lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 2 000 000 zł. brutto. Wykaz wykonanych robót należy sporządzić według wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do tego wykazu dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (tj. referencje lub protokoły odbioru robót bez usterek i wad): - min. 2 szt. referencji lub 2 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad dla dwóch robót budowlanych, polegających na wykonaniu dróg, parkingów, chodników z kostki kamiennej, o powierzchni min. 3 500 m2 dla każdej z dwóch wykonanych robót; - min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednego wykonanego oświetlenia drogowego, o wartości min. 100 000 zł. brutto; - min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednej roboty polegającej na wykonaniu sieci wod. - kan.lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 2 000 000 zł. brutto. Referencje lub protokoły odbioru robót muszą potwierdzać zakres wykonanych przez Wykonawcę robót, termin wykonania tych robót, wartość tych robót, nazwę zadania, muszą być podpisane przez Zamawiającego/ Inwestora robót oraz muszą potwierdzać, że roboty zostały wykonane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w postępowaniu w zakresie potencjału technicznego.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia i posiadają wymagane doświadczenie i uprawnienia, w szczególności: 1) Kierownik robót drogowych = Kierownik budowy: - posiada doświadczenie (liczy się cały okres pracy zawodowej) w pełnieniu funkcji kierownika robót/budowy na min. 1 (jednym) zadaniu, obejmującym wykonanie nawierzchni (np. drogi, chodnika, parkingu) z kostki kamiennej, przy czym wartość tego zadania musi wynosić min. 700 000,00 zł. brutto - posiada aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń; - przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. Ponadto zgodnie z Decyzją nr 644/08 z 12.11.2008 r. wydaną przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu -- Kierownik budowy, w całym swoim okresie zawodowym, musi wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych (przez zabytek nieruchomy rozumie się obiekt wpisany do rejestru zabytków nieruchomych). Okresy odbytych praktyk nie mogą nakładać się w czasie (każdy miesiąc liczony jest tylko raz) Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ, do którego należy dołączyć min. 1 szt. referencji lub min. 1 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad, którymi kierował wymieniony Kierownik budowy (załączone referencje lub protokoły odbioru muszą dotyczyć robót wymienionych w Załączniku nr 7 do SIWZ). Zamawiający załącza do SIWZ kserokopię Decyzji nr 644/08 z dnia 12.11.2008 r. wydanej przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu, ul. Zamkowa 3, 58-300 Wałbrzych. 2) Kierownik robót sanitarnych (wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej): - posiada doświadczenie (liczy się cały okres pracy zawodowej) w pełnieniu funkcji kierownika robót/budowy na min. 1 (jednym) zadaniu, obejmującym budowę/przebudowę sieci kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub sieci wodociągowej, przy czym wartość tego zadania musi wynosić min. 1 000 000,00 zł. brutto - posiada aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; - przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 3) Kierownik robót elektroenergetycznych: - posiada aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; - przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia oryginału lub kserokopii w/w uprawnień Kierownika budowy i Kierowników robót oraz oryginału lub kserokopii zaświadczeń o przynależności tych osoby do właściwej izby samorządu zawodowego a także oryginału lub kserokopii opłaconego ubezpieczenia tych osób, jeżeli nie wynika ono z zaświadczenia o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego. Kserokopie tych dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą te dokumenty (w przypadku gdy dokumenty dotyczą podmiotów, z zasobów których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na podstawie art. 26 ust 2b P.z.p.).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu spełnienia warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę: 1 500 000 zł. (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych), W tym celu Wykonawca musi załączyć do oferty: - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę: 1 500 000 zł. (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych), dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie. . Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy P.z.p., że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. 2) Parafowane na każdej stronie przez Wykonawcę wzory Umów, stanowiące Załącznik Nr 11 i 12 do SIWZ. 3) Kosztorysy ofertowe i Kalkulacje Wykonawcy (oryginały, podpisane przez Wykonawcę), których wartości (netto, VAT, brutto) muszą być zgodne z wartościami podanymi w ofercie. 4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 5) Pełnomocnictwo/ upoważnienie dla osoby uprawnionej do podpisania oferty, w przypadku, gdy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności z odpisu z właściwego rejestru - wzór upoważnienia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. 6) Pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji nizbędnych zasobów na okers korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia. a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa. b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego i wyraża na to zgodę Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków. c) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót. d) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. 2. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 3. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. 4.1. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 4.2. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. 4.3. Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 5. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pok. Nr 22 lub 21 w godz.: 7:30 - 15:30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.04.2011 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 9 (Sekretariat). Otwarcie ofert nastąpi 20.04.2011 r.w UMiG w By-cy Kł. w pok. Nr 12, o godz. 11:00.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadania będące przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego współfinansowane są z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013, priorytet nr 9 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta) Działania nr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BYSTRZYCY KŁODZKIEJ
- Świadczenie usług w zakresie przewozu uczniów niepełnosprawnych z Gminy Bystrzyca Kłodzka do placówek oświatowych w 2025 r.
- Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia drogowego, parkowego i iluminacyjnego na terenie miasta i gminy Bystrzyca Kłodzka w 2025 roku.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla osób zamieszkujących na terenie miasta i gminy Bystrzyca Kłodzka w okresie 01.01.2025 r. - 31.12.2025 r.
- Zakup i dostawa elementów sortów mundurowych
- Zakup i dostawa elementów sortów mundurowych
- Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji dla zadania pn. Przebudowa ul. 1-go Maja w Bystrzycy Kłodzkiej.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie dokumentacji projektowej, dostawa wraz z montażem stacji ładowania pojazdów elektrycznych, budowę infrastruktury kablowej oraz kanałowej w Oddziałach Wojewódzkich NFZ
- BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
- "Rozbudowa kanalizacji przy ul. Kopernika i ul. Reymonta"
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Leśniowice
- Remont dr. woj. 544 na wybranych odcinkach: od km 73+713 (75+599) do km 74+351 (76+237), od km 85+746 (87+650) do km 86+896 (88+800), od km 110+009 (111+954) do km 110+597 (112+542)-nr postęp. 262/24
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.