Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-01-07
Suwałki: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: Prawo jazdy kat. B i Operator koparko - ładowarki
Numer ogłoszenia: 6216 - 2014; data zamieszczenia: 07.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Technicznych , ul. Sejneńska 33, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 0-87 565 36 30, faks 0-87 565 36 34.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zst.suwalki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: szkoła ponadgimnazjalna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów: Prawo jazdy kat. B i Operator koparko - ładowarki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Cześć 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Prawo jazdy kat. B dla 20 osób 1. Przedmiot zamówienia obejmie: a. wynajem sali szkoleniowej, b. wynajem placu manewrowego, c. zapewnienie uprawnionych wykładowców/instruktorów, d. zapewnienie min. 2 instruktorów do części praktycznej, e. eksploatację samochodów osobowych, w tym: zużycia paliwa, oleju i inne koszty związane z eksploatacją f. zajęcia z pierwszej pomocy przed lekarskiej, g. egzamin wewnętrzny, h. wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu. i. opłata za jeden egzamin państwowy na prawo jazdy w WORD dla każdego Uczestnika, 1. Liczba godzin kursu - - min. 60 godzin: tj - 30 godzin teoretycznych i 30 godzin praktycznych dla każdego uczestnika Godzina zajęć w zakresie części teoretycznej szkolenia równa się 45 minutom, a zajęć w zakresie części praktycznej szkolenia - 60 minutom. 2. Zajęcia teoretyczne mogą odbywać się w jednej grupie szkoleniowej składającej się z 20 uczestników 3. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę uczestników, którzy wezmą udział w przedmiotowym kursie. 4. Realizacja kursu musi być zgodna z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach - Dz. U. z dnia 14 września 2012 r. poz. 1019) 5. Obowiązki wykonawcy: 1) Ustalenie szczegółowego harmonogramu zajęć z Koordynatorem projektu. 2) Zajęcia będą mogły odbywać się również w dni wolne od nauki. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu nie później niż 4 dni przed rozpoczęciem kursu. Harmonogram może być aktualizowany przez Zamawiającego na wniosek Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy po ustaleniu z Koordynatorem projektu. Zmiana harmonogramu nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostosować się do zmian harmonogramu wprowadzonych przez Zamawiającego. Harmonogram zajęć praktycznych ustalany będzie indywidualnie z każdym uczestnikiem kursu. 3) Przeprowadzenie kursu na terenie Miasta Suwałki. Wykonawca wskaże dokładny adres miejsca przeprowadzania zajęć teoretycznych oraz placu manewrowego, na którym odbędzie się część zajęć praktycznych. 4) Do przeprowadzenia zajęć teoretycznych Wykonawca zapewni pomieszczenia spełniające wszelkie wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy: oświetlenie naturalne i sztuczne, odpowiednia temperatura, wentylacja zapewniająca prawidłową wymianę powietrza oraz prawidłowo zainstalowane urządzenia elektryczne. Sale przeznaczone na szkolenia mają spełniać wymogi sanitarnohigieniczne i zabezpieczeń przeciwpożarowych. Sale dydaktyczne muszą posiadać dostęp do sanitariatów wyposażonych w bieżącą wodę (ciepłą i zimną). 5) Wymagane jest, aby powierzchnia sal dydaktycznych, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne były dostosowane do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Sala w czasie prowadzonych zajęć nie może być udostępniana innym użytkownikom niż uczestnicy kursu, musi być przeznaczona na czas szkolenia tylko dla uczestników projektu. 6) Ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem wskazanych uczestników szkolenia i zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia nie później niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia szkolenia. 7) Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kursu. 8) Realizacja przedmiotu zamówienia w formie wykładów, pokazów oraz ćwiczeń i zadań praktycznych kształtujących i doskonalących nabyte umiejętności. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć metodą e-lerningową. 9) Zapewnienia materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia (przekazania bezpłatnie po jednym egzemplarzu materiałów dydaktycznych Zamawiającemu), 10) Zapewnienia sprzętu niezbędnego do należytej realizacji przedmiotu zamówienia spełniającego wymogi prawne w zakresie BHP i p.poż. oraz zapewnienia sali i placu manewrowego odpowiednio przystosowanego do przeprowadzenia zajęć, 7. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) Przeprowadzenia teoretycznego egzaminu wewnętrznego. 2) Opłaty za pierwszy pełny egzamin państwowy, 3) Oznaczenia miejsc realizacji zajęć oraz wszelkich materiałów powstających w ramach zajęć zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zatwierdzonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL oraz zasadami promocji Projektu. 4) Informowania uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 5) Prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć programu (zawierającą wymagane logotypy) w tym: w formie zdjęć, a po zakończeniu zajęć kursu wykonawca ma dostarczyć zamawiającemu pełną dokumentację tj.: 5) Prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć programu (zawierającą wymagane logotypy) w tym: w formie zdjęć, a po zakończeniu zajęć kursu wykonawca ma dostarczyć zamawiającemu pełną dokumentację tj.: tj. oryginał lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników zajęć, potwierdzenia odbioru materiałów edukacyjnych, kopię ankiet, inną dokumentację niezbędnej do rozliczenia kursu inną dokumentację niezbędną do rozliczenia kursu. 6) do egzaminów mogą przystąpić osoby, które nie opuściły więcej niż 20 % zajęć. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby podeszły do egzaminu, w związku z powyższym wykonawca musi zapewnić osobom, które będą miały więcej niż 20 % nieobecności odrobienie lub zaliczenie materiału, który umożliwi podejście do egzaminu. 7) Sprawowania opieki nad uczestnikami podczas zajęć i przerw między zajęciami. 8) Niezwłocznego poinformowania Zamawiającego - nie później niż w dniu następnym - o absencji uczestników zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie ich trwania, a także innych okolicznościach mających wpływ na realizację programu zajęć. 9) Poddania się kontroli dokonanej przez Zamawiającego oraz uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji umowy oraz zapewnienia kontrolującym prawa wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją zadania. 10) Pokrycie wszystkich strat wynikłych z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia. 11) Udostępnienie na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 8. Koszty badań lekarskich pokrywa Zamawiający Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Operator koparko - ładowarki dla 10 osób 1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) prowadzenie kursu na zasadach określonych w obowiązujących przepisach, a w szczególności w sposób zgodny z Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263) 2) wynagrodzenie wykładowców i instruktorów 3) koszty wynajmu sali wykładowej 4) koszty wynajmu placu manewrowego 5) koszty eksploatacji koparko-ładowarek 6) przeprowadzenie teoretycznych i praktycznych zajęć mających na celu przygotowanie uczestników kursu do egzaminu państwowego na operatora koparko-ładowarki. Wykonawca winien udostępnić uczestnikom kursu sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem umożliwiającym sprawdzenie nabytej wiedzy teoretycznej, a także zapewnić każdemu uczestnikowi kursu bezzwrotny egzemplarz podręcznika z płytą CD zawierającą aktualny zestawy pytań testowych. 7) opłatę - dla osób, które zakończyły program oraz zdały egzamin wewnętrzny -pierwszego egzaminu państwowego 8) ubezpieczenie NNW uczestników szkolenia na cały okres trwania kursu 9) wydanie zaświadczeń po ukończonym szkoleniu 10) Świadectwo potwierdzające pozytywny wynik egzaminu wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego 11) Wydanie każdemu uczestnikowi, który zdał egzamin Książki operatora maszyn roboczych 12) Gorący posiłek dla każdego uczestnika każdego dnia kursu. 2. Liczba godzin kursu - dla każdego uczestnika min. 202 godziny, w tym 116 godzin zajęć teoretycznych i min. 86 godzin zajęć praktycznych. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia uczestników kursu będących przedmiotem zamówienia do innych grup realizujących tożsame kursy prowadzone przez Wykonawcę, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym oraz pod warunkiem dołączenia całej grupy 10-cio osobowej. 4. Obowiązki wykonawcy: 1) Ustalenie szczegółowego harmonogramu zajęć z Koordynatorem projektu. Zajęcia będą mogły odbywać się również w dni wolne od nauki. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu nie później niż 4 dni przed rozpoczęciem kursu. Harmonogram może być aktualizowany przez Zamawiającego na wniosek Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy po ustaleniu z Koordynatorem projektu. Zmiana harmonogramu nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostosować się do zmian harmonogramu wprowadzonych przez Zamawiającego. 2) Przeprowadzenie kursu na terenie Miasta Suwałki. Wykonawca wskaże dokładny adres miejsca przeprowadzania zajęć teoretycznych oraz placu manewrowego, na którym odbędzie się część zajęć praktycznych. 3) Do przeprowadzenia zajęć teoretycznych Wykonawca zapewni pomieszczenia spełniające wszelkie wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy: oświetlenie naturalne i sztuczne, odpowiednia temperatura, wentylacja zapewniająca prawidłową wymianę powietrza oraz prawidłowo zainstalowane urządzenia elektryczne. Sale przeznaczone na szkolenia mają spełniać wymogi sanitarnohigieniczne i zabezpieczeń przeciwpożarowych. Sale dydaktyczne muszą posiadać dostęp do sanitariatów wyposażonych w bieżącą wodę (ciepłą i zimną). 4) Wymagane jest, aby powierzchnia sal dydaktycznych, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne były dostosowane do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Sala w czasie prowadzonych zajęć nie może być udostępniana innym użytkownikom niż uczestnicy kursu, musi być przeznaczona na czas szkolenia tylko dla uczestników projektu. 5) Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kursu. 6) Ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem wskazanych uczestników szkolenia i zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia nie później niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia szkolenia 7) Realizacja przedmiotu zamówienia w formie wykładów, pokazów oraz ćwiczeń i zadań praktycznych kształtujących i doskonalących nabyte umiejętności. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć metodą e-lerningową. 8) Zapewnienia materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia (przekazania bezpłatnie po jednym egzemplarzu materiałów dydaktycznych Zamawiającemu), 9) Zapewnienia sprzętu niezbędnego do należytej realizacji przedmiotu zamówienia spełniającego wymogi prawne w zakresie BHP i p.poż. oraz zapewnienia sali i placu manewrowego odpowiednio przystosowanego do przeprowadzenia zajęć, 4. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) Przeprowadzenia teoretycznego egzaminu wewnętrznego, 2) Opłaty za pierwszy pełny egzamin państwowy, 3) Oznaczenia miejsc realizacji zajęć oraz wszelkich materiałów powstających w ramach zajęć zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zatwierdzonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL oraz zasadami promocji Projektu. 4) Informowania uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 5) Prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć w tym w formie zdjęć, a po zakończeniu zajęć kursu wykonawca ma dostarczyć zamawiającemu pełną dokumentację programu tj. oryginał lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników zajęć, potwierdzenia odbioru materiałów edukacyjnych, kopię ankiet, inną dokumentację niezbędnej do rozliczenia kursu. 6) do egzaminów mogą przystąpić osoby, które nie opuściły więcej niż 20 % zajęć. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby podeszły do egzaminu, w związku z powyższym wykonawca musi zapewnić osobom, które będą miały więcej niż 20 % nieobecności odrobienie lub zaliczenie materiału, który umożliwi podejście do egzaminu. 7) Sprawowania opieki nad uczestnikami podczas zajęć i przerw między zajęciami. 8) Niezwłocznego poinformowania Zamawiającego - nie później niż w dniu następnym - o absencji uczestników zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie ich trwania, a także innych okolicznościach mających wpływ na realizację programu zajęć. 9) Poddania się kontroli dokonanej przez Zamawiającego oraz uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji umowy oraz zapewnienia kontrolującym prawa wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją zadania. 10) Udostępnienie na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 5. Koszty badań lekarskich pokrywa Zamawiający.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi polegające na przeprowadzeniu kursu : a). Prawo jazdy kat. B dla min. 20 osób jednocześnie - dla części I zamówienia b) Operator koparko - ładowarki dla min. 10 osób jednocześnie - dla II części zamówienia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży w ofercie oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2 b ustawy, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie musi być złożone w oryginale z zachowaniem formy pisemnej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony dopuszczają następujące zmiany umowy: 1) zmiany osób wyznaczonych do uzgodnień i koordynacji przedmiotu niniejszej umowy, 2) zmiany liczebności uczestników na mniejszą (w przypadku nie podjęcia szkolenia przez osobę skierowaną na szkolenie, rezygnacji kandydata/tki ze szkolenia mimo wcześniejszych deklaracji uczestnictwa w szkoleniu lub niestawienia się kandydata/tki na szkolenie pomimo wezwania Zamawiającego), 3) zmiany terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy, w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych. Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy. 4) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy; 5) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy; 6) w razie zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zst.suwalki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Technicznych
16-400 Suwałki
ul. Sejneńska 33.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.01.2014 godzina 15:00, miejsce: Zespół Szkół Technicznych 16-400 Suwałki ul. Sejneńska 33 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nauka w technikum - wysokie loty i pewna przyszłość projekt dofinansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Prawo jazdy kat. B dla 20 osób.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmie: a. wynajem sali szkoleniowej, b. wynajem placu manewrowego, c. zapewnienie uprawnionych wykładowców/instruktorów, d. zapewnienie min. 2 instruktorów do części praktycznej, e. eksploatację samochodów osobowych, w tym: zużycia paliwa, oleju i inne koszty związane z eksploatacją f. zajęcia z pierwszej pomocy przed lekarskiej, g. egzamin wewnętrzny, h. wydanie zaświadczeń o ukończeniu kursu. i. opłata za jeden egzamin państwowy na prawo jazdy w WORD dla każdego Uczestnika, 1. Liczba godzin kursu - - min. 60 godzin: tj - 30 godzin teoretycznych i 30 godzin praktycznych dla każdego uczestnika Godzina zajęć w zakresie części teoretycznej szkolenia równa się 45 minutom, a zajęć w zakresie części praktycznej szkolenia - 60 minutom. 2. Zajęcia teoretyczne mogą odbywać się w jednej grupie szkoleniowej składającej się z 20 uczestników 3. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę uczestników, którzy wezmą udział w przedmiotowym kursie. 4. Realizacja kursu musi być zgodna z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach - Dz. U. z dnia 14 września 2012 r. poz. 1019) 5. Obowiązki wykonawcy: 1) Ustalenie szczegółowego harmonogramu zajęć z Koordynatorem projektu. 2) Zajęcia będą mogły odbywać się również w dni wolne od nauki. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu nie później niż 4 dni przed rozpoczęciem kursu. Harmonogram może być aktualizowany przez Zamawiającego na wniosek Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy po ustaleniu z Koordynatorem projektu. Zmiana harmonogramu nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostosować się do zmian harmonogramu wprowadzonych przez Zamawiającego. Harmonogram zajęć praktycznych ustalany będzie indywidualnie z każdym uczestnikiem kursu. 3) Przeprowadzenie kursu na terenie Miasta Suwałki. Wykonawca wskaże dokładny adres miejsca przeprowadzania zajęć teoretycznych oraz placu manewrowego, na którym odbędzie się część zajęć praktycznych. 4) Do przeprowadzenia zajęć teoretycznych Wykonawca zapewni pomieszczenia spełniające wszelkie wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy: oświetlenie naturalne i sztuczne, odpowiednia temperatura, wentylacja zapewniająca prawidłową wymianę powietrza oraz prawidłowo zainstalowane urządzenia elektryczne. Sale przeznaczone na szkolenia mają spełniać wymogi sanitarnohigieniczne i zabezpieczeń przeciwpożarowych. Sale dydaktyczne muszą posiadać dostęp do sanitariatów wyposażonych w bieżącą wodę (ciepłą i zimną). 5) Wymagane jest, aby powierzchnia sal dydaktycznych, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne były dostosowane do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Sala w czasie prowadzonych zajęć nie może być udostępniana innym użytkownikom niż uczestnicy kursu, musi być przeznaczona na czas szkolenia tylko dla uczestników projektu. 6) Ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem wskazanych uczestników szkolenia i zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia nie później niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia szkolenia. 7) Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kursu. 8) Realizacja przedmiotu zamówienia w formie wykładów, pokazów oraz ćwiczeń i zadań praktycznych kształtujących i doskonalących nabyte umiejętności. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć metodą e-lerningową. 9) Zapewnienia materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia (przekazania bezpłatnie po jednym egzemplarzu materiałów dydaktycznych Zamawiającemu), 10) Zapewnienia sprzętu niezbędnego do należytej realizacji przedmiotu zamówienia spełniającego wymogi prawne w zakresie BHP i p.poż. oraz zapewnienia sali i placu manewrowego odpowiednio przystosowanego do przeprowadzenia zajęć, 7. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) Przeprowadzenia teoretycznego egzaminu wewnętrznego. 2) Opłaty za pierwszy pełny egzamin państwowy, 3) Oznaczenia miejsc realizacji zajęć oraz wszelkich materiałów powstających w ramach zajęć zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zatwierdzonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL oraz zasadami promocji Projektu. 4) Informowania uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 5) Prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć programu (zawierającą wymagane logotypy) w tym: w formie zdjęć, a po zakończeniu zajęć kursu wykonawca ma dostarczyć zamawiającemu pełną dokumentację tj.: tj. oryginał lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników zajęć, potwierdzenia odbioru materiałów edukacyjnych, kopię ankiet, inną dokumentację niezbędnej do rozliczenia kursu 6) do egzaminów mogą przystąpić osoby, które nie opuściły więcej niż 20 % zajęć. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby podeszły do egzaminu, w związku z powyższym wykonawca musi zapewnić osobom, które będą miały więcej niż 20 % nieobecności odrobienie lub zaliczenie materiału, który umożliwi podejście do egzaminu. 7) Sprawowania opieki nad uczestnikami podczas zajęć i przerw między zajęciami. 8) Niezwłocznego poinformowania Zamawiającego - nie później niż w dniu następnym - o absencji uczestników zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie ich trwania, a także innych okolicznościach mających wpływ na realizację programu zajęć. 9) Poddania się kontroli dokonanej przez Zamawiającego oraz uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji umowy oraz zapewnienia kontrolującym prawa wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją zadania. 10) Pokrycie wszystkich strat wynikłych z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia. 11) Udostępnienie na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 8. Koszty badań lekarskich pokrywa Zamawiający.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 40
- 2. wskaźnik zdawalności - 60
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Operator koparko - ładowarki dla 10 osób.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) prowadzenie kursu na zasadach określonych w obowiązujących przepisach, a w szczególności w sposób zgodny z Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263) 2) wynagrodzenie wykładowców i instruktorów 3) koszty wynajmu sali wykładowej 4) koszty wynajmu placu manewrowego 5) koszty eksploatacji koparko-ładowarek 6) przeprowadzenie teoretycznych i praktycznych zajęć mających na celu przygotowanie uczestników kursu do egzaminu państwowego na operatora koparko-ładowarki. Wykonawca winien udostępnić uczestnikom kursu sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem umożliwiającym sprawdzenie nabytej wiedzy teoretycznej, a także zapewnić każdemu uczestnikowi kursu bezzwrotny egzemplarz podręcznika z płytą CD zawierającą aktualny zestawy pytań testowych. 7) opłatę - dla osób, które zakończyły program oraz zdały egzamin wewnętrzny -pierwszego egzaminu państwowego 8) ubezpieczenie NNW uczestników szkolenia na cały okres trwania kursu 9) wydanie zaświadczeń po ukończonym szkoleniu 10) Świadectwo potwierdzające pozytywny wynik egzaminu wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego 11) Wydanie każdemu uczestnikowi, który zdał egzamin Książki operatora maszyn roboczych 12) Gorący posiłek dla każdego uczestnika każdego dnia kursu. 2. Liczba godzin kursu - dla każdego uczestnika min. 202 godziny, w tym 116 godzin zajęć teoretycznych i min. 86 godzin zajęć praktycznych. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia uczestników kursu będących przedmiotem zamówienia do innych grup realizujących tożsame kursy prowadzone przez Wykonawcę, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym oraz pod warunkiem dołączenia całej grupy 10-co osobowej. 4. Obowiązki wykonawcy: 1) Ustalenie szczegółowego harmonogramu zajęć z Koordynatorem projektu. Zajęcia będą mogły odbywać się również w dni wolne od nauki. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu nie później niż 4 dni przed rozpoczęciem kursu. Harmonogram może być aktualizowany przez Zamawiającego na wniosek Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy po ustaleniu z Koordynatorem projektu. Zmiana harmonogramu nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostosować się do zmian harmonogramu wprowadzonych przez Zamawiającego. 2) Przeprowadzenie kursu na terenie Miasta Suwałki. Wykonawca wskaże dokładny adres miejsca przeprowadzania zajęć teoretycznych oraz placu manewrowego, na którym odbędzie się część zajęć praktycznych. 3) Do przeprowadzenia zajęć teoretycznych Wykonawca zapewni pomieszczenia spełniające wszelkie wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy: oświetlenie naturalne i sztuczne, odpowiednia temperatura, wentylacja zapewniająca prawidłową wymianę powietrza oraz prawidłowo zainstalowane urządzenia elektryczne. Sale przeznaczone na szkolenia mają spełniać wymogi sanitarnohigieniczne i zabezpieczeń przeciwpożarowych. Sale dydaktyczne muszą posiadać dostęp do sanitariatów wyposażonych w bieżącą wodę (ciepłą i zimną). 4) Wymagane jest, aby powierzchnia sal dydaktycznych, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne były dostosowane do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Sala w czasie prowadzonych zajęć nie może być udostępniana innym użytkownikom niż uczestnicy kursu, musi być przeznaczona na czas szkolenia tylko dla uczestników projektu. 5) Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kursu. 6) Ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem wskazanych uczestników szkolenia i zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia nie później niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia szkolenia 7) Realizacja przedmiotu zamówienia w formie wykładów, pokazów oraz ćwiczeń i zadań praktycznych kształtujących i doskonalących nabyte umiejętności. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć metodą e-lerningową. 8) Zapewnienia materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia (przekazania bezpłatnie po jednym egzemplarzu materiałów dydaktycznych Zamawiającemu), 9) Zapewnienia sprzętu niezbędnego do należytej realizacji przedmiotu zamówienia spełniającego wymogi prawne w zakresie BHP i p.poż. oraz zapewnienia sali i placu manewrowego odpowiednio przystosowanego do przeprowadzenia zajęć, 4. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) Przeprowadzenia teoretycznego egzaminu wewnętrznego, 2) Opłaty za pierwszy pełny egzamin państwowy, 3) Oznaczenia miejsc realizacji zajęć oraz wszelkich materiałów powstających w ramach zajęć zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zatwierdzonymi przez Instytucję Zarządzającą POKL oraz zasadami promocji Projektu. 4) Informowania uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 5) Prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć w tym w formie zdjęć, a po zakończeniu zajęć kursu wykonawca ma dostarczyć zamawiającemu pełną dokumentację programu tj. oryginał lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników zajęć, potwierdzenia odbioru materiałów edukacyjnych, kopię ankiet, inną dokumentację niezbędnej do rozliczenia kursu. 6) do egzaminów mogą przystąpić osoby, które nie opuściły więcej niż 20 % zajęć. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby podeszły do egzaminu, w związku z powyższym wykonawca musi zapewnić osobom, które będą miały więcej niż 20 % nieobecności odrobienie lub zaliczenie materiału, który umożliwi podejście do egzaminu. 7) Sprawowania opieki nad uczestnikami podczas zajęć i przerw między zajęciami. 8) Niezwłocznego poinformowania Zamawiającego - nie później niż w dniu następnym - o absencji uczestników zajęć lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie ich trwania, a także innych okolicznościach mających wpływ na realizację programu zajęć. 9) Poddania się kontroli dokonanej przez Zamawiającego oraz uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji umowy oraz zapewnienia kontrolującym prawa wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją zadania. 10) Udostępnienie na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 5. Koszty badań lekarskich pokrywa Zamawiający.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- odśnieżanie dróg powiatowych i zwalczanie śliskości zimowej na terenie Powiatu Suwalskiego w sezonie zimowym 2024/2025
- Dostawa instrumentów - wiolonczele
- Dostawa instrumentów - akordeony
- Dostawa instrumentów - pianina
- Zakup i dostawa produktów mleczarskich i tłuszczy dla Domu Pomocy Społecznej "Kalina" w Suwałkach - 2025
- Dostawa energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne na potrzeby Agencji Rozwoju Regionalnego "ARES" S.A. w Suwałkach w okresie od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Energia kwalifikacji"
- "Usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych dla uczestników projektu "Aktywna szkoła zawodowa bez barier" nr FELD.08.08-IZ.00-0116/23
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Z certyfikatem w przyszłość" - z podziałem na II części
- Świadczenie usług szkoleniowych dla uczniów i nauczycieli w projekcie: "Kształcenie naszą przyszłością " nr FELD.08.08-IZ.00-0073/23 w podziale na 9 części.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń/kursów dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu "Działoszyn stawia na kształcenie zawodowe" nr FELD.08.08-IZ.00-0066/23 w podziale na 15 części.
- Przeprowadzenie kursu z obsługi programów graficznych Adobe - "Pakiet graficzny Adobe Illustrator" w ramach projektu pn.: "Atrakcyjne kształcenie zawodowe krokiem do przyszłości"
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.