Og³oszenie z dnia 2019-11-20
Og³oszenie nr 624942-N-2019 z dnia 2019-11-20 r.
Zamek Ksi±¿±t Pomorskich-Muzeum w Dar³owie: Odbudowa historycznej chaty szachulcowej na potrzeby stworzenia miejsca ekspozycji marynistycznych Zamku Ksi±¿±t Pomorskich - Muzeum w Dar³owie
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Zadanie dotyczy realizacji operacji p.n. "Ekspozycja morska i rybacka na Zamku w Dar³owie - odbudowa historycznej chaty szachulcowej na potrzeby stworzenia miejsca ekspozycji marynistycznych Zamku Ksi±¿±t Pomorskich - Muzeum w Dar³owie" w ramach dzia³ania "Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez spo³eczno¶æ" objêtego Priorytetem 4. Zwiêkszenie zatrudnienia i spójno¶ci terytorialnej, zawartym w Programie, w tym zwi±zane z realizacj± operacji w³asnych LGD, w ramach celu "Propagowanie dobrostanu spo³ecznego i dziedzictwa kulturowego na obszarach rybackich i obszarach akwakultury, w tym dziedzictwa kulturowego, rybo³ówstwa i akwakultury oraz morskiego dziedzictwa kulturowego", obejmuj±cej "Tworzenie, rozwój oraz wyposa¿enie infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej, przeznaczonej na u¿ytek publiczny, historycznie lub terytorialnie zwi±zanej z dzia³alno¶ci± ryback±". Umowa o dofinansowanie Nr 00203-6523.2-SW1610255/18/19 z dnia 16 kwietnia 2019r.
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zamek Ksi±¿±t Pomorskich-Muzeum w Dar³owie, krajowy numer identyfikacyjny
33032734000000, ul.
ul. Zamkowa
4
,
76-150
Dar³owo, woj.
zachodniopomorskie, pañstwo
Polska, tel.
0-94 3142351, , e-mail
biuro@muzeumdarlowo.pl, , faks
0-94 3142351.
Adres strony internetowej (URL): bip.zamekdarlowo.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Inny (proszê okre¶liæ):
Instytucja kultury
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
bip.zamekdarlowo.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.zamekdarlowo.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w wersji papierowej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z pó¼n. zm.), osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca.
Adres:
Zamek Ksi±¿±t Pomorskich - Muzeum w Dar³owie, ul. Zamkowa 4, 76-150 Dar³owo
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Odbudowa historycznej chaty szachulcowej na potrzeby stworzenia miejsca ekspozycji marynistycznych Zamku Ksi±¿±t Pomorskich - Muzeum w Dar³owie
Numer referencyjny:
DA.26.1.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1.2. Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane polegaj±ce na budowie budynku kasowo - ekspozycyjnego w ramach odbudowy historycznej chaty szachulcowej oraz prace konserwatorskie ¶ciany skrzyd³a po³udniowo-wschodniego oraz po³udniowo-zachodniej ¶ciany wie¿y przy Zamku Ksi±¿±t Pomorskich na dzia³kach 512/2, 516/3 i 517/1 w obrêbie ewidencyjnym 10 miasta Dar³owa, wed³ug opracowanej dokumentacji technicznej i wydanej decyzji nr 93/2019 z dnia 12 lutego 2019 r. o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowê. 1.2.1. Zakres robót przewidziany do wykonania w ramach odbudowy historycznej chaty szachulcowej na potrzeby stworzenia miejsca ekspozycji marynistycznych: - renowacja i konserwacja ¶cian zamku w obrêbie odbudowy chaty szachulcowej, - prace rozbiórkowe i ziemne nad istniej±cym podpiwniczeniem, - wykonanie nawierzchni tarasu na istniej±cym podpiwniczeniu, - wykonanie pod³óg wewnêtrznych w chacie, - monta¿ konstrukcji ¶cian zewnêtrznych, stropów wiê¼by dachowej, impregnacja bali, krawêdziaków, - wype³nienie fach, pod³ogi i izolacja stropu poddasza, - pokrycie, obróbki blacharskie i izolacja dachu, - ¶cianki dzia³owe wewnêtrzne, - monta¿ stolarki aluminiowej zewnêtrznej i wewnêtrznej, drzwi zewnêtrznych i wewnêtrznych drewnianych. 1.2.2. Budowa instalacji wody zimnej, kanalizacji, ciep³ej wody u¿ytkowej wraz z cyrkulacj± oraz centralnego ogrzewania w wykonaniu pod³ogowym w projektowanym budynku historycznej chaty szachulcowej. Instalacja zasilaæ bêdzie punkty poboru wody u¿ytkowej w sanitariatach oraz "punkcie kuchennym" oraz ogrzewaæ bêdzie przedmiotowy budynek. 1.2.3. Monta¿ instalacji elektrycznych nn-0,4 kV, wykonane przewodami kabelkowymi okr±g³ymi i p³askimi w bruzdach pod tynkiem i w tynku, w rurkach, w listwach. Przy wykonaniu instalacji wnêtrzowych, bez wzglêdu na rodzaj i sposobów ich monta¿u nale¿y przeprowadziæ nastêpuj±ce czynno¶ci podstawowe: trasowanie, przebicie przez ¶ciany i stropy, uk³adanie rur instalacyjnych sztywnych, w których bêd± prowadzone przewody, monta¿ instrukcji wsporczych i uchwytów, uk³adanie i ³±czenie przewodów, monta¿ osprzêtu. Do zasilania w/w chaty nale¿y przeprowadziæ zasilanie w rurach ochronnych piwnicami muzeum oraz poprzez wewnêtrzny dziedziniec. Na dziedziñcu nale¿y rozebraæ pas bruku szer. 0,5 m, wykonaæ wykop ziemny, u³o¿yæ rury ochronne a po u³o¿eniu kabla wykop zasypaæ z ubiciem warstwami i ponownie u³o¿yæ bruk. 1.2.4. Wykonanie instalacji sygnalizacji alarmu po¿aru SSP, instalacji sygnalizacji alarmu w³amania i napadu SSWN wraz z czujkami dymu, instalacji telewizji przemys³owej CCTV oraz instalacji telefoniczno-komputerowej w odbudowanej historycznej chacie szachulcowej. UWAGA !!! W przypadku gdy opisany przez Zamawiaj±cego przedmiot zamówienia w za³±czonych dokumentacjach projektowych oraz za³±czonej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wskazuje na materia³y opisane znakami towarowymi, nazwami producentów, norm, europejskich ocen technicznych dopuszcza siê zastosowanie materia³ów równowa¿nych. Ocena równowa¿no¶ci zastosowanych materia³ów dokonana zostanie przez Zamawiaj±cego po uzyskaniu opinii projektanta. Wykonawca wskazaæ bêdzie musia³, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ zamiany materia³ów w czasie realizacji zamówienia przy zachowaniu warunków odnosz±cych siê do dostarczenia materia³ów s³u¿±cych ocenie równowa¿no¶ci. UWAGA! W materia³ach przetargowych zamieszczonych na stronie www.bip.zamekdarlowo.pl - dla niniejszego postêpowania zamieszczone zosta³y pomocnicze przedmiary robót. Maj± one charakter orientacyjny i w ¿aden sposób nie determinuj± zakresu prac objêtych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia maj± zobrazowaæ skalê roboty budowlanej i pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego przedmiarowi robót mo¿na przypisaæ wy³±cznie charakter dokumentu pomocniczego. Podstaw± sporz±dzenia wyceny robót jest projekt budowlany. UWAGA! Wykonawca jest zobowi±zany: - po zakoñczeniu robót sporz±dziæ inwentaryzacjê geodezyjn±, zatwierdzon± przez odpowiedni z uwagi na lokalizacjê robót, Urz±d Geodezji i Kartografii i dostarczenie jej Zamawiaj±cemu w dniu odbioru, - dostarczyæ Zamawiaj±cemu wszelkie wymagane dokumenty umo¿liwiaj±ce uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie wybudowanej infrastruktury, w tym sporz±dziæ dokumentacjê powykonawcz± dla realizowanych robót.
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45210000-2 |
45110000-1 |
45200000-9 |
45430000-0 |
45421000-4 |
45410000-4 |
45442100-8 |
45443000-4 |
45330000-9 |
45400000-1 |
45310000-3 |
45311000-0 |
45314000-1 |
45312100-8 |
45312200-9 |
32323500-8 |
32240000-7 |
32412100-5 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2020-07-31
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie okre¶la wymagañ w zakresie warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ op³acon± polisê ubezpieczeniow± lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê ubezpieczenia nie mniejsz± ni¿ 200 000,00 z³ (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych). (Dz. U. z 2016r. poz. 1126 z pó¼n. zm)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
a) Wykonawca posiada do¶wiadczenie polegaj±ce na wykonaniu co najmniej 1 roboty budowlanej dotycz±cej budowy, przebudowy lub remontu budynku o powierzchni u¿ytkowej minimum 35 m^2 wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi, ¿e wymieniona robota budowlana zosta³a wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczona (referencje, po¶wiadczenia wykonawstwa robót, itp.).
b) Wykonawca przystêpuj±cy do wykonania przedmiotu zamówienia musi dysponowaæ ni¿ej wymienionymi osobami zdolnymi do wykonania zadania:
- Kierownik budowy (jedna osoba) - posiadaj±cy uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów - do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu funkcji kierownika budowy min. 5 lat od chwili uzyskania uprawnieñ oraz spe³nia wymagania okre¶lone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2018 r., poz. 2067);
- Kierownik robót bran¿y sanitarnej (jedna osoba) - posiadaj±cy uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów - do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu funkcji kierownika robót min. 2 lata od chwili uzyskania uprawnieñ;
- Kierownik robót bran¿y elektrycznej (jedna osoba) - posiadaj±cy uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów - do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu funkcji kierownika robót min. 2 lata od chwili uzyskania uprawnieñ.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
1) Potwierdzenie op³acenia aktualnej polisy, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ wskazana w pkt 6.3.2. niniejszej specyfikacji, 2) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust.1 pkt.21 ustawy Pzp wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert, 4) za¶wiadczenia w³a¶ciwego urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, 5) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.8.2. pkt. 3)-6) - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania , potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1 zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Wykaz robót budowlanych (co najmniej 1 roboty budowlanej dotycz±cej budowy, przebudowy lub remontu budynku o powierzchni u¿ytkowej minimum 35 m^2), wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Wykaz nale¿y sporz±dziæ na formularzu stanowi±cym za³. nr 4 do SIWZ.
Dowodami o których mowa powy¿ej s± po¶wiadczenia, referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
2) Wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz O¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia (wskazane w ww. wykazie) posiadaj± wymagane uprawnienia - na formularzu p.n.: "Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia" - wykaz nale¿y sporz±dziæ na formularzu stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SIWZ.
3) Je¿eli Wykonawca, który na podstawie art. 22a ustawy Pzp, w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, polega na zdolno¶ciach innych podmiotów, sk³ada na wezwanie Zamawiaj±cego dokumenty dotycz±ce tych podmiotów, wymienione w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Przedsiêbiorczo¶ci i Technologii z dnia 16 pa¼dziernika 2018r. zmieniaj±ce rozporz±dzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Formularz oferty; 2. Dowód wniesienia wadium;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci: 10.000,00z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych 00/100).
13.2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku formach okre¶lonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieni±dzu winno byæ wp³acone na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Ba³tycki Bank Spó³dzielczy w Dar³owie
76 85660003 0100 0390 2000 0132
Za datê wniesienia wadium wnoszonego w pieni±dzu uwa¿a siê uznanie rachunku bankowego Zamawiaj±cego. W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu, do oferty nale¿y za³±czyæ potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em kserokopiê dokonanego przelewu.
13.3. Je¿eli Wykonawca wnosi wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na obowi±zany jest za³±czyæ do oferty oryginalny dokument wadium, który winien zostaæ umieszczony w oddzielnej kopercie, aby umo¿liwiæ dostêp do dokumentu bez naruszania integralno¶ci oferty. W ka¿dym przypadku oferta powinna zawieraæ równie¿ potwierdzone za zgodno¶æ z orygina³em kserokopie z³o¿onych dokumentów oryginalnych dot. wadium.
13.4. Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie ni¿ pieni±dz mo¿e byæ wnoszone przez poszczególnych konsorcjantów. Ze z³o¿onych dokumentów musi wynikaæ, ¿e wadium zabezpiecza ofertê z³o¿on± przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
13.5. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
13.6. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium, w przypadkach i na zasadach okre¶lonych
w ustawie Pzp.
13.7. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiaj±cego w przypadkach gdy:
1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie
Wykonawcy.
13.8. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
13.9. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adnia ofert.
13.10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do up³ywu terminu sk³adania ofert lub wniesie wadium w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
okres skrócenia terminu wykonania ca³o¶ci zadania | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, w przypadku wyst±pienia ni¿ej wymienionych okoliczno¶ci, których Zamawiaj±cy nie by³ w stanie przewidzieæ przed publikacj± og³oszenia o przetargu: I. Zmiany Umowy bêd± mog³y byæ wprowadzane w zwi±zku z zaistnieniem okoliczno¶ci, których wyst±pienia Strony nie przewidywa³y w chwili zawierania Umowy, w tym m.in.: 1. Strony maj± prawo do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie tego terminu, w nastêpuj±cych sytuacjach: a) je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania placu budowy, uzyskania dodatkowych zgód, uzgodnieñ, zezwoleñ lub innych dokumentów obowi±zuj±cych przy realizacji procesu inwestycyjnego, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, b) gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne rozumiane jako: d³ugotrwa³e opady deszczu, ¶niegu, gradu, wystêpowanie wiatru, oblodzenia, wysokich i niskich temperatur trwaj±cych nieprzerwanie przez minimum 3 dni robocze, które uniemo¿liwiaj± prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonych: umow±, normami lub innymi przepisami, które wymagaj± konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ; w takim przypadku Strony ustal± w pierwszej kolejno¶ci faktyczny wp³yw powy¿szych zdarzeñ na realizowany harmonogram prac oraz na konieczno¶æ jego modyfikacji w wyniku niewykonania zak³adanych robót w pierwotnie zak³adanym terminie; w zakresie opó¼nienia spowodowanego ilo¶ci± dni z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi przyjmuje siê, ¿e umowa mo¿e zostaæ przed³u¿ona o tak± ilo¶æ dni, przez które nie by³o mo¿liwo¶ci realizacji; w przypadku wp³ywu przestoju na dalszy harmonogram robót przed³u¿enie terminu bêdzie wynikiem konsultacji stron w tej sprawie, c) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej oraz realizacji dodatkowych robót budowlanych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy, d) wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, e) opó¼nienia spowodowane uwarunkowaniami spo³ecznymi (protesty, listy, petycje, itp.), f) konieczno¶ci prowadzenia dodatkowych uzgodnieñ z w³a¶cicielami urz±dzeñ obcych lub w³a¶cicielami nieruchomo¶ci przyleg³ych do terenu budowy, g) wyst±pienia warunków geotechnicznych, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili udzielenia zamówienie, h) wyst±pienie wykopalisk, niewybuchów oraz okoliczno¶ci zwi±zanych z ochron± ¶rodowiska uniemo¿liwiaj±cych wykonanie robót. 2. Wykonawca jest uprawniony do ¿±dania zmiany umowy w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w nastêpuj±cych sytuacjach: a) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem umowy przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, b) konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego, wynikaj±cych z art. 36a ust. 1 Prawa Budowlanego, c) wyst±pienia warunków terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, d) konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, e) wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 3. Strony przewiduj± zmiany wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u realizacji umowy odpowiednio w przypadkach okre¶lonych w ust. 2 oraz w przypadku zmiany przepisów dot. obowi±zuj±cych stawek podatku VAT. 4. Zamawiaj±cy jest uprawniony do ¿±dania zmiany sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy w zwi±zku ze zmianami zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotycz±cych realizacji projektu. 5. Je¿eli Wykonawca uwa¿a siê za uprawnionego do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót na podstawie ust. 1, zmiany umowy w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy na podstawie ust. 2, zmiany umowy na innej podstawie wskazanej w niniejszej umowie, zobowi±zany jest do z³o¿enia Zamawiaj±cemu wniosku dotycz±cego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do ¿±dania takiej zmiany. 6. Wniosek, o którym mowa w ust. 5 powinien zostaæ przekazany niezw³ocznie, jednak¿e nie pó¼niej ni¿ w terminie 7 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedzia³ siê, lub powinien dowiedzieæ siê o danym zdarzeniu lub okoliczno¶ciach. 7. Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 4, wszelkich innych dokumentów wymaganych umow±, w tym propozycji rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady okre¶lone w § 4, informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany umowy, stosownie do zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê ¿±dania zmiany. 8. Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia bie¿±cej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia ¿±dania zmiany i przechowywania jej na terenie budowy. 9. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 5 Zamawiaj±cy jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadno¶ci, do kontroli dokumentacji, o której mowa w ust. 8 i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bie¿±cej uzasadniaj±cej ¿±danie zmiany. 10. Wykonawca jest zobowi±zany do okazania do wgl±du Zamawiaj±cemu dokumentacji, o której mowa w ust. 8 i przed³o¿enia na ¿±danie Zamawiaj±cego jej kopii. 11. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 5 wraz z propozycj± wyceny robót i informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany umowy Zamawiaj±cy zobowi±zany jest do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego ¿±dania zmiany umowy, i odpowiednio propozycji wyceny robót, i poinformowania Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji ¿±dania zmiany. 12. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania ¿±dania zmiany, Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o akceptacji ¿±dania zmiany umowy i terminie podpisania aneksu do umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 13. Wszelkie zmiany umowy s± dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci. 14. W razie w±tpliwo¶ci, przyjmuje siê, ¿e nie stanowi± zmiany umowy nastêpuj±ce zmiany: a) danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy, b) danych teleadresowych, c) danych rejestrowych, d) bêd±ce nastêpstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy. W sytuacjach okre¶lonych powy¿ej strony, maj±c na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równo¶ci stron oraz ekwiwalentno¶ci ¶wiadczeñ i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania przedmiotu umowy, okre¶l± w niezbêdnym zakresie wp³yw powy¿szych okoliczno¶ci na dotychczasowe prawa i obowi±zki. II. Niezale¿nie od postanowieñ wymienionych powy¿ej, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególno¶ci przyspieszaj±cych realizacjê, obni¿aj±cych koszt ponoszony przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie lub u¿ytkowanie przedmiotu umowy b±d¼ zwiêkszaj±cych u¿yteczno¶æ przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, strony wprowadz± do umowy stosowne zmiany weryfikuj±ce redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy b±d¼ wskazuj±ce nowe dane wynikaj±ce ze zmian w rejestrach publicznych albo te¿, kieruj±c siê poszanowaniem wzajemnych interesów, zasad± równo¶ci stron oraz ekwiwalentno¶ci ¶wiadczeñ i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, okre¶l± zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. III. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane bêd± z poszanowaniem obowi±zków wynikaj±cych z obowi±zuj±cego prawa oraz zasad ogólnych rz±dz±cych t± ustaw±.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-12-05, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
INFORMACJA DOTYCZ¡CA OCHRONY OSÓB FIZYCZNYCH W ZWI¡ZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH I W SPRAWIE SWOBODNEGO PRZEP£YWU TAKICH DANYCH (RODO) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", Administrator Danych przekazuje nastêpuj±c± informacjê: - Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Zamek Ksi±¿±t Pomorskich - Muzeum w Dar³owie danych osobowych jest Dyrektor Muzeum, z siedzib± w Dar³owie przy ul. Zamkowej 4. Aby skontaktowaæ siê z nami, wy¶lij wiadomo¶æ pod e-mail: biuro@zamekdarlowo.pl lub zadzwoñ pod numer tel. 94 314 23 51; - Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@zamekdarlowo.pl; - Przetwarzanie danych osobowych odbywa siê w celu realizacji ustawowo na³o¿onych zadañ publicznych wykonywanych przez Zamek Ksi±¿±t Pomorskich - Muzeum w Dar³owie, tj. wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów prawa - z zaznaczeniem, ¿e ilekroæ pozyskiwanie i przetwarzanie danych jest wyra¼nie uregulowane prawem nie zachodzi potrzeba realizacji obowi±zku wynikaj±cego z art. 14 ust 1 i 2 RODO; - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO oraz na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; - Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêdzie hostingodawca oraz osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843); - Zgodnie z art. 8 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa art. 10 RODO (przetwarzanie danych osobowych dotycz±cych wyroków skazuj±cych oraz naruszeñ prawa lub powi±zanych ¶rodków bezpieczeñstwa na podstawie art. 6 ust. 1), w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI, do up³ywu terminu do ich wniesienia. - Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres zgodny z zapisami ustawy Prawo zamówieñ publicznych lub przez okres zgodny z umow± o dofinansowanie projektu, w ramach którego prowadzone jest postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego; - Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; - W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - Posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-2 RODO, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 RODO, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego; c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; - Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego/organizacji; - Nie przys³uguje Pani/Panu: a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku uje¿d¿alni koni - etap pierwszy
- Remont pomieszczeñ w obiektach Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w ¦rodzie Wlkp. na ul. Lipowej 12 i ul. Szkolnej 2.
- "Prace remontowe w ZSCKR w Mieczys³awowie"
- Wykonanie konstrukcji betonowej bud/chatek dla nietoperzy z krêgów i pokryw ¿elbetowych w nadle¶nictwie Prudnik
- "Przebudowa drogi powiatowej nr 1139G na odcinku Damnica - G³ówczyce od km 4+400 do km 5+700 w miejscowo¶ci Wielka Wie¶ (gmina G³ówczyce)"
- Wyk. r. bud. w zakr. wym. win. wew. w bud. szpit. w Gr. ¦l., bud. win. zew. w bud. przych. w Lw. ¦l. w. z przeb. przy³. CO i CWU o. rem. i przeb. bud. szpit. i przych. w Lw. ¦l. d. P. C. Z. Sp. z o.o.
wiêcej: Kamery telewizyjne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.