Og³oszenie z dnia 2018-10-01
Og³oszenie nr 630269-N-2018 z dnia 2018-10-01 r.
Przedsiêbiorstwo Wodoci±gów i Kanalizacji Spó³ka z o.o.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Al. Niepodleg³o¶ci w Wo³ominie
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie nieobowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Projekt pn."Budowa i modernizacja urz±dzeñ wod- kan w Gminie Wo³omin", zrealizowany bêdzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko 2014-2020,Priorytet II "Ochrona ¦rodowiska ,w tym adaptacja do zmian klimatu,Dzia³anie 2.3 Gospodarka wodno - ¶ciekowa w aglomeracjach.Wiêcej informacji o Programie Operacyjnym pod adresem www.pois.gov.pl
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Przedsiêbiorstwo Wodoci±gów i Kanalizacji Spó³ka z o.o., krajowy numer identyfikacyjny
1728233000000, ul.
ul. Graniczna
1
,
05200
Wo³omin, woj.
mazowieckie, pañstwo
Polska, tel.
227 762 121, e-mail
e.placzek@pwik.wolomin.pl, faks
227 763 358.
Adres strony internetowej (URL): www.pwik.wolomin.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.pwik.wolomin.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
poczt± tradycyjn± na adres Zamawiaj±cego
Adres:
ul.Graniczna 1,05-200 Wo³omin,Polska
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Al. Niepodleg³o¶ci w Wo³ominie
Numer referencyjny:
DI/45/2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Al. Niepodleg³o¶ci w Wo³ominie. Roboty bêd±ce przedmiotem niniejszego Kontraktu bêd± wykonane zgodnie z "Warunkami kontraktowymi dla budowy dla robót in¿ynieryjno - budowlanych projektowanych przez zamawiaj±cego" - 4. Wydanie angielsko - polskie 2008 r. (t³umaczenie 1. wydania w jêzyku angielskim 1999 r.), przygotowane i opublikowane przez Miêdzynarodow± Federacjê In¿ynierów Konsultantów (Federation Internationale des Ingenieurs - Conselis - FIDIC).
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45100000-8 |
45231300-8 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2019-12-02
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
O¶wiadczenie Oferenta lub dokument potwierdzaj±cy, ¿e profil dzia³alno¶ci oferenta odpowiada przedmiotowi zamówienia oraz ¿e oferent jest uprawniony do wystêpowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi (aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru albo aktualne za¶wiadczenie o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej lub zg³oszenia do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania Ofert)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca musi wykazaæ, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê co najmniej 1 000 000,00 z³ netto (s³ownie: jeden milion z³).
W przypadku Wykonawców, którzy wyka¿± kwotê posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± w innej walucie ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przeliczy ich warto¶æ wed³ug ¶redniego kursu NBP z dnia wystawienia informacji potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków lub zdolno¶æ kredytow±.
Ocena spe³nienia warunku nast±pi na podstawie z³o¿onego dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia (Dodatek Nr 10 do SIWZ).
? dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca musi wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, legitymuj±cymi siê kwalifikacjami zawodowymi i do¶wiadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca przedstawi o¶wiadczenia o posiadaniu nastêpuj±cych osób:
SPECJALI¦CI KLUCZOWI
1) Przedstawiciel Wykonawcy (Kierownik Kontraktu)
Minimalne wymagania w stosunku do ww. osoby:
a) co najmniej 3 lata do¶wiadczenia w zarz±dzaniu kontraktami na roboty, jako kierownik projektu (lub równowa¿ne stanowisko obejmuj±ce zarz±dzanie kontraktem lub projektem, takie jak: Manager Projektu, Dyrektor Kontraktu itp.), w tym co najmniej 1 kontrakt o warto¶ci robót min. 1 000 000,00 PLN netto,
b) znajomo¶æ: Warunków Kontraktowych FIDIC lub równowa¿nych,
c) znajomo¶æ Ustawy Prawo budowlane,
d) ) znajomo¶æ jêzyka polskiego w stopniu umo¿liwiaj±cym swobodne porozumiewanie siê w mowie i pi¶mie. Zamawiaj±cy uzna, ¿e wymóg znajomo¶ci jêzyka polskiego zosta³ spe³niony, w przypadku zatrudnienia na w³asny koszt przez Wykonawcê t³umacza jêzyka polskiego, zapewniaj±cego sta³e i bieg³e t³umaczenie w kontaktach miêdzy Zamawiaj±cym, Przedstawicielem Wykonawcy (Kierownikiem Kontraktu ) i Jednostk± Realizuj±c± Projekt - JRP (funkcja pe³niona przez personel wyznaczony przez Zamawiaj±cego).
Uwaga:
Przez warunki kontraktowe równowa¿ne do FIDIC rozumie siê procedury prowadzenia inwestycji, które zak³adaj± udzia³ podmiotu zarz±dzaj±cego kontraktem oraz pe³ni±cego nadzór inwestorski.
Podmiot zarz±dzaj±cy zobowi±zany jest do:
a) rozliczania robót,
b) po¶wiadczania p³atno¶ci nale¿nych Wykonawcy,
c) dokonywania niezbêdnych ustaleñ w przypadku roszczeñ/sporów miêdzy stronami.
Przez warunki kontraktowe równowa¿ne do FIDIC na gruncie niniejszego zamówienia (postêpowania) rozumie siê w szczególno¶ci warunki powsta³e poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMB (Wielka Brytania) lub oparte o Umowy cywilno-prawne prawa polskiego w których okre¶lono warunki ogólne Umowy i szczególne.
2) Kierownik robót bran¿y instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ sanitarnych
Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa oraz aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego,
b) co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót bran¿y sanitarnej, liczone od daty uzyskania uprawnieñ zgodnych z powy¿szymi wymaganiami, odpowiadaj±ce przedmiotowi zamówienia.
3) Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych
Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych bez ograniczeñ, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa oraz aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego,
b) co najmniej 5 letnie do¶wiadczenie zawodowe przy kierowaniu robotami jako kierownik robót bran¿y elektrycznej, liczone od daty uzyskania uprawnieñ zgodnych z powy¿szymi wymaganiami, odpowiadaj±ce przedmiotowi zamówienia.
4) Kierownik robót bran¿y drogowej
Minimalne wymagania w stosunku do w/w osoby:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci drogowej oraz aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego,
b) co najmniej 5-letnie do¶wiadczenie w realizacji robót na stanowisku kierownika robót bran¿y drogowej, liczone od daty uzyskania uprawnieñ zgodnych z powy¿szymi wymaganiami.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Nie
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
a) Formularz Oferty (wzór formularza Oferty: dodatek nr 2 do SIWZ) - za³±cznik nr 1, b) O¶wiadczenie Oferenta lub dokument potwierdzaj±cy, ¿e profil dzia³alno¶ci oferenta odpowiada przedmiotowi zamówienia oraz ¿e oferent jest uprawniony do wystêpowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi (aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru albo aktualne za¶wiadczenie o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej lub zg³oszenia do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania Ofert) - za³±cznik nr 2, c) Umowy reguluj±ce wspó³pracê podmiotów wystêpuj±cych wspólnie lub o¶wiadczenie, ¿e podmiot wystêpuje samodzielnie - za³±cznik nr 3, d) Aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie analogicznym do okre¶lonego w art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo Zamówieñ Publicznych wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania Ofert - za³±cznik nr 4, e) Aktualne za¶wiadczenie z w³a¶ciwego urzêdu skarbowego o nie zaleganiu oferenta z uiszczaniem podatków, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania Ofert, - za³±cznik nr 5, f) Aktualne za¶wiadczenie z w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego o nie zaleganiu oferenta z uiszczaniem op³at i sk³adek, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania Ofert - za³±cznik nr 6, g) O¶wiadczenie Oferenta, ¿e zapozna³ siê ze specyfikacj± istotnych warunków zamówienia oraz opisem przedmiotu zamówienia i nie wnosi do tych dokumentów zastrze¿eñ, oraz uzyska³ konieczne informacje i wyja¶nienia do przygotowania Oferty (wzór o¶wiadczenia: dodatek nr 3 do SIWZ) - za³±cznik nr 7 , h) O¶wiadczenie Oferenta o braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu (wzór o¶wiadczenia: dodatek nr 4 do SIWZ) - za³±cznik nr 8, i) Podpisan± ostatni± stronê Umowy i parafowane wszystkie jej pozosta³e strony (wzór Umowy: dodatek nr 5 do SIWZ) - za³±cznik nr 9, j) Upowa¿nienie do podpisania Oferty, je¿eli Ofertê podpisuj± inne osoby ni¿ upowa¿nione do reprezentacji firmy w jej dokumentach (rejestrze lub ewidencji) (wzór upowa¿nienia: dodatek nr 6 do SIWZ) - za³±cznik nr 10 , k) Wykaz co najmniej 2 zrealizowanych robót budowlanych odpowiadaj±cych opisowi przedmiotu zamówienia w zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, t³ocznej wraz z przepompowni± ¶cieków o warto¶ci min. 1 000 000,00 PLN netto dla ka¿dej budowy w okresie ostatnim piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich warto¶ci oraz daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentów, referencji potwierdzaj±cych, ¿e roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie (dodatek nr 9 do SIWZ) O¶wiadczenie Oferenta o posiadaniu osoby z kwalifikacjami zawodowymi do wykonania przedmiotu zamówienia (dodatek nr 8 do SIWZ) - za³±cznik nr 11, l) Listê podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, albo informacjê, ¿e Wykonawca nie nale¿y do grupy kapita³owej (dodatek nr 7 do SIWZ)- za³±cznik nr 12, m) Dokument potwierdzaj±cy i¿ Wykonawca posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê co najmniej 1 000 000,00 z³ netto (s³ownie: jeden milion z³) - za³±cznik nr 13, n) wzór o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (dodatek nr 10 do SIWZ) - za³±cznik nr 14, o) kosztorys Ofertowy (stanowi±cy jedynie cze¶æ informacyjn± i pomocnicz±) opracowany na podstawie OPZ wraz z Za³±cznikami - za³±cznik nr 15, p) Informacja o odbyciu lub braku wizji lokalnej w obecno¶ci Inwestora przed z³o¿eniem Oferty - za³±cznik nr 16, q) Potwierdzenie wniesienia wadium - za³±cznik nr 17.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
I. Wadium
Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 50 000,00 z³.
Wadium obowi±zuje w okresie zwi±zania z Ofert±.
Oferta, która nie bêdzie zabezpieczona okre¶lon± kwot± wadium zostanie przez Zamawiaj±cego odrzucona.
II. Wadium mo¿e byæ wnoszone:
a) w pieni±dzu - przelewem na rachunek bankowy prowadzony przez Bank PKO BP SA numer: 30 1020 1026 0000 1402 0262 4336. W tytule przelewu nale¿y umie¶ciæ informacjê: "Wadium - przetarg - "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Al. Niepodleg³o¶ci w Wo³ominie". Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej uwa¿a siê za skutecznie wniesione, je¿eli przed up³ywem terminu sk³adania Ofert znajdzie siê ono na rachunku bankowym Zamawiaj±cego,
b) w porêczeniach lub w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych w oryginale z³o¿onych u G³ównego Ksiêgowego lub w Dziale Finansowo-Ksiêgowym, lub w sekretariacie w Przedsiêbiorstwie Wodoci±gów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Graniczna 1 w Wo³ominie.
W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie gwarancji lub porêczeñ, powinny byæ one bezwarunkowe, nieodwo³alne i p³atne w ci±gu 14 dni na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i winny zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
c) kwotê gwarancji/porêczenia,
d) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
e) zobowi±zanie gwaranta do: zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia w ci±gu 14 dni na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego zawieraj±ce o¶wiadczenie, i¿ Wykonawca, którego Ofertê wybrano:
? odmówi³ podpisania Umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie,
? nie wniós³ zabezpieczenia nale¿ytego wykonania Umowy,
? zawarcie Umowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy,
? nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w Rozdziale IX SIWZ, lub pe³nomocnictw, chyba ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn nie le¿±cych po jego stronie.
Do Oferty nale¿y do³±czyæ kserokopiê dokonania przelewu lub wniesienia wadium w innej formie.
1. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze Oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego Oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem pkt 4a.
1a. Wykonawcy, którego Oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium, niezw³ocznie po zawarciu Umowy zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania Umowy.
2. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ Ofertê przed up³ywem terminu sk³adania Ofert.
3. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego Oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego.
4. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z Umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
4a. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie z³o¿y³ wymaganych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania Oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej.
5. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego Oferta zosta³a wybrana:
1) odmówi³ podpisania Umowy w sprawie zamówienia na warunkach okre¶lonych w ofercie;
2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania Umowy;
3) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 90,00 |
gwarancja na roboty budowlane min 48 max 60 miesiêcy | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
7. Zakazuje siê istotnych zmian postanowieñ zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e zmiana bêdzie dotyczy³a nastêpuj±cych zdarzeñ: A. zmiany terminu spowodowanej: 1) przed³u¿aj±c± siê procedur± przetargow± na wybór Wykonawcy wynikaj±c± z przyczyn niezale¿nych od Zamawiaj±cego, 2) wstrzymaniem/zawieszeniem robót przez Zamawiaj±cego, z wyj±tkiem wstrzymania /zawieszenia Robót z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy w skutek nieprawid³owo prowadzonych robót, 3) odmow± wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 4) dzia³aniem si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki generalne lub lokalne), maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót, 5) wyst±pieniem okoliczno¶ci, których strony Umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, 6) dzia³aniem osób trzecich lub organów w³adzy publicznej, które spowoduj± przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, 7) w przypadku konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz, analiz itp., których strony Umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, 8) wyst±pieniem warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych, uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonywania obiorów ( to jest wyst±pienie warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót zgodnie z technologi±), 9) wyst±pieniem nieprzewidzianych warunków geologicznych odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej, archeologicznych, lub terenowych, w szczególno¶ci: niewypa³y i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, 10) opó¼nieniem w dostarczeniu przez Zamawiaj±cego jakichkolwiek rysunków lub instrukcji, 11) konieczno¶ci± wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; 12) uniemo¿liwienie dokonania prób tak, ¿e opó¼ni± siê one wiêcej ni¿ 14 dni z przyczyn, za które odpowiada Zamawiaj±cy, 13) Je¿eli uzna, ¿e Wykonawca jest uprawniony do przed³u¿enia czasu na Ukoñczenie ca³o¶ci robót lub jego czê¶ci, po konsultacji z Zamawiaj±cym i Wykonawca okre¶li czas przed³u¿enia, postêpuj±c analogicznie do procedury okre¶lonej w art. 144 Ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych. B. Innych, nastêpuj±cych przypadków: 1) zmiany technologiczne, w szczególno¶ci: a) niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej lub technicznej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ, b) pojawienie siê na rynku, czê¶ci, materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, c) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub technicznej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, d) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu wy¿sze o przyjêtych w projekcie) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu Umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, e) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, poziom wód podziemnych, istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, f) konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, g) konieczno¶æ zaspokojenia roszczeñ lub oczekiwañ osób trzecich - w tym grup spo³ecznych lub zawodowych nie artyku³owanych lub niemo¿liwych do jednoznacznego okre¶lania w chwili zawierania Umowy. Zmiany, o których mowa w pkt. B. 1) lit. a), b), f), nie mog± stanowiæ podstawy zwiêkszenia wynagrodzenia. Zmiany wskazane w pkt. B. 1) lit. c) d), e) bêd± wprowadzone wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu Umowy do u¿ytkowania, a Zamawiaj±cy mo¿e ponie¶æ ryzyko zwiêkszenia wynagrodzenia z tytu³u takich zmian wy³±cznie w kwocie równej zwiêkszonym z tego powodu kosztom. Zmiany, o których mowa w punkcie B.1) lit. c) d) i e) mog± byæ wprowadzone w sytuacjach odpowiadaj±cych przes³ankom do udzielenia zamówieñ dodatkowych. Zmiana w tym ewentualne zwiêkszenie kosztów w przypadkach, o których mowa w punkcie B. 1) lit. c), d) i e) nast±pi w oparciu o: * kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyj¶ciowych do kosztorysowania przyjêtych przez Wykonawcê do sporz±dzenia Oferty niniejszego zamówienia, ale nie wiêkszych ni¿ ostatnie aktualne (opublikowane w kwartale poprzedzaj±cym kwarta³ realizacji roboty) ¶rednie ceny publikowane w SEKOCENBUD. * w przypadku robót nie ujêtych w za³±czonym przez Wykonawcê do Umowy kosztorysie, w oparciu o nak³ady wyszczególnione w Katalogach Nak³adów Rzeczowych przy uwzglêdnieniu ¶rednich warto¶ci wska¼ników cenotwórczych oraz cen robocizny, materia³ów i sprzêtu opublikowanych w wydawnictwie "SEKOCENBUD" w kwartale poprzedzaj±cym kwarta³ realizacji roboty. * w przypadku robót dla których nie zosta³y okre¶lone stawki w SEKOCENBUD, obliczenie kosztów zmian odbêdzie siê zgodnie z klauzul± 12 [obmiary i wycena] Warunków Kontraktowych FIDIC. 2) zmiany obowi±zuj±cej stawki VAT; Je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zwiêkszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia wynagrodzenia o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku zap³aconego przez wykonawcê, 3) zmiany obowi±zuj±cej stawki VAT; Je¶li zmiana stawki VAT bêdzie powodowaæ zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmniejszenia wynagrodzenia o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku zap³aconego przez Wykonawcê, 4) zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiaj±cego Umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotycz±cych realizacji projektu, 5) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu Umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z Umowy planowanymi ¶wiadczeniami, 6) kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w Umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasad do udzielania zamówieñ dodatkowych, 7) zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami, o których mowa w art. 3571 KC z uwzglêdnieniem faktu, ¿e za ra¿±c± zostanie uznana strata w wysoko¶ci, o której mowa w art. 397 Ksh, 8) wyd³u¿eniem okresu zg³aszania wad lub rêkojmi, o dowolny okres, 9) wyst±pieniem zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, uchybieniem lub modyfikacj± istniej±cego prawa albo s±dowej lub oficjalnej rz±dowej interpretacji takiego prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu Umowy, 10) wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w Umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 11) w przypadku niewykonania przez Wykonawcê poleceñ Jednostki Realizuj±cej Projekt w zakresie koniecznych do wykonania robót lub stwierdzeniu wad w wykonanych robotach lub czê¶ci robót , gdy wady usun±æ siê nie dadz±, albo gdy z okoliczno¶ci wynika, ¿e Wykonawca nie zdo³a ich poprawiæ lub usun±æ w odpowiednim czasie, wynagrodzenie zostanie obni¿one w odpowiednim stosunku, 12) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót spowodowanych przez b³êdy w danych wyj¶ciowych, których do¶wiadczony wykonawca nie móg³ w racjonalny sposób wykryæ, ani unikn±æ zwi±zanego z tym opó¼nienia, 13) w przypadku opó¼nienia lub naprawy szkody w wyniku ryzyka Zamawiaj±cego odpowiedzialnego za personel Zamawiaj±cego lub zajêcie czê¶ci robót sta³ych, 14) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu realizacji Umowy, mimo, i¿ opó¼nienie w jej wykonaniu bêdzie nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiada Wykonawca, je¿eli ³±cznie zostan± spe³nione poni¿sze warunki: a) Wykonawca powiadomi Zamawiaj±cego najpó¼niej na 45 dni przed up³ywem terminu wykonania Umowy o niemo¿liwo¶ci ukoñczenia jej wykonywania w tym terminie; b) Wykonawca zaproponuje nowy termin zakoñczenia wykonania Umowy; c) Wykonawca zaproponuje Zamawiaj±cemu zrekompensowanie powsta³ego opó¼nienia, w tym przez przed³u¿enie okresu zg³aszania wad. W takim przypadku, na mocy odrêbnego pisemnego porozumienia, wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy mo¿e zostaæ obni¿ona o kwotê nie ni¿sz± ni¿ równowarto¶æ po³owy kar Umownych, które Wykonawca by³by zobowi±zany zap³aciæ Zamawiaj±cemu za takie opó¼nienie, lecz ni¿sz± ni¿ kwota tych kar. Podstawê obliczenia kosztów zmian dopuszczanych Umow± stanowi: * kosztorys opracowany na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyj¶ciowych do kosztorysowania przyjêtych przez Wykonawcê do sporz±dzenia Oferty niniejszego zamówienia, ale nie wiêkszych ni¿ ostatnie aktualne (opublikowane w kwartale poprzedzaj±cym kwarta³ realizacji roboty) ¶rednie ceny publikowane w SEKOCENBUD. * w przypadku robót nie ujêtych w za³±czonym przez Wykonawcê do Umowy kosztorysie, w oparciu o nak³ady wyszczególnione w Katalogach Nak³adów Rzeczowych przy uwzglêdnieniu ¶rednich warto¶ci wska¼ników cenotwórczych oraz cen robocizny, materia³ów i sprzêtu opublikowanych w wydawnictwie "SEKOCENBUD" w kwartale poprzedzaj±cym kwarta³ realizacji roboty. * W przypadku robót dla których nie zosta³y okre¶lone stawki w SEKOCENBUD, obliczenie kosztów zmian odbêdzie siê zgodnie z klauzul± 12 [obmiary i wycena] Warunków Kontraktowych FIDIC. Je¿eli zmiany, o których mowa powy¿ej wymagaj± zmiany dokumentacji projektowej, strona inicjuj±ca zmianê przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany - je¿eli wymagaj± tego przepisy prawa budowlanego) zawieraj±cy opis proponowanych zmian i niezbêdne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiaj±cego. Dokonanie zmian, o których mowa w A. i B. wymaga zawarcia aneksu do Umowy, w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. Zmiany, o których mowa w pkt. A. i B. mog± zostaæ dokonane, je¿eli zachodz± i s± ich uzasadnieniem ni¿ej wymienione okoliczno¶ci: 1) obni¿enie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (u¿ytkowania) obiektu, 2) poprawa warto¶ci lub podniesienie sprawno¶ci ukoñczonych robót budowlanych, 3) zmiany obowi±zuj±cych przepisów, 4) podniesienie wydajno¶ci urz±dzeñ, 5) podniesienie bezpieczeñstwa wykonywania robót, 6) usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeñstwa w trakcie u¿ytkowania obiektu, 7) konieczno¶æ wykonania robót wynikaj±cych z b³êdów w danych wyj¶ciowych, 8) opó¼nienia, utrudnienia, zawieszenia robót powsta³e w wyniku: a) przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, innego wykonawcy zatrudnionego na terenie placu budowy lub gestorów sieci infrastruktury technicznej, których dzia³ania s± niezbêdne do wykonania przedmiotu Umowy, b) wyst±pienia warunków pogodowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê Umowy zgodnie z przyjêt± technologi±, potwierdzonych przez inspektora nadzoru budowlanego poprzez odpowiedni wpis do Dziennika Budowy, c) realizacji robót powi±zanych z przedmiotem niniejszej Umowy, wymuszaj±cej konieczno¶æ skoordynowania robót i uwzglêdnienia wzajemnych powi±zañ, w tym udzielenie w trakcie realizacji Umowy zamówieñ dodatkowych, i/lub uzupe³niaj±cych, d) konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, e) dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe, strajki generalne lub lokalne) maj±ce bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonania robót, f) wyst±pienia okoliczno¶ci, których strony Umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, W takiej sytuacji minimalny okres przesuniêcia terminu zakoñczenia równy bêdzie okresowi przerwy lub postoju. 9) zaistnienie nieprzewidzialnych w Umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, a tak¿e innych przeszkód lub ska¿eñ uniemo¿liwiaj±cych kontynuowanie Umowy na przewidzianych w niej warunkach. Niezale¿nie od powy¿szych Umownych warunków zmiany, zmiana Umowy dopuszczalna jest w sytuacjach i w zakresie przewidzianym w powszechnie obowi±zuj±cych przepisach prawa, obowi±zuj±cych w chwili dokonania zmiany, w szczególno¶ci w art. 144 Pzp. Nie stanowi zmiany Umowy ustawy w szczególno¶ci: ? zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Umowy na inne osoby legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami. Zmiana taka jest mo¿liwa w przypadku: * wyst±pienia konieczno¶ci zmiany osób wskazanych w wykazie (¶mieræ, choroba, ustanie stosunku pracy, lub inne zdarzenia losowe i przyczyny niezale¿ne od Wykonawcy) przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Umowy. Przedmiotowa zmiana jest mo¿liwa pod warunkiem zaproponowania innych osób, spe³niaj±cych na dzieñ sk³adania Ofert warunki okre¶lone w SIWZ; * wyst±pienia konieczno¶ci zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiaj±cy uzna i udowodni, ¿e osoby te nie wykonuj± nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tych osób, na inne spe³niaj±ce na dzieñ sk³adania Ofert warunki okre¶lone w SIWZ, w terminie okre¶lonym we wniosku Zamawiaj±cego ? zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno- organizacyjn± Umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego) ? zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy Stronami, ? aktualizacja harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego wykonania robót, oraz planu p³atno¶ci Wykonawcy. ? zmiana podwykonawców, których udzia³ w realizacji przedmiotu Umowy zaakceptowa³ Zamawiaj±cy. Uwaga: Wszystkie powy¿sze postanowienia tworz± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody zarówno przez Zamawiaj±cego jak i przez Wykonawcê. Zakazuje siê zmiany Umowy, je¿eli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem Umowy przez Wykonawcê. W takim przypadku koszty dodatkowe zwi±zane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do odst±pienia od zawarcia Umowy w wyj±tkowych sytuacjach. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie Umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia Umowy, lub dalsze wykonywanie Umowy mo¿e zagroziæ istotnemu interesowi bezpieczeñstwa pañstwa lub bezpieczeñstwu publicznemu, zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od Umowy w terminie 30 dni od dnia powziêcia wiadomo¶ci o tych okoliczno¶ciach. W przypadku, o którym mowa wykonawca mo¿e ¿±daæ wy³±cznie wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u wykonania czê¶ci Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-11-06, godzina: 10:45,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zamawiaj±cy mo¿e uniewa¿niæ postêpowanie bez podania przyczyny zgodnie z art.70 ^1§ 3 KC. Zamawiaj±cy mo¿e odwo³aæ przetarg lub zmieniæ warunki przetargu - je¿eli przewidzi tak± opcjê w tre¶ci og³oszenia o przetargu.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z WO£OMINA
- ¦wiadczenie us³ug pocztowych
- "ZAKUP I DOSTAWA SPRZÊTU MEDYCZNEGO DLA MIEJSKIEGO SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAK£ADU OPIEKI ZDROWOTNEJ NR 2 W WO£OMINIE"
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na budowie drogi gminnej nr 431058W - ul. Kochanowskiego w miejscowo¶ci Czarna i Wo³omin w Gminie Wo³omin
- Przebudowa i modernizacja boiska sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" w Wo³ominie w ramach zadania: Modernizacja kompleksu sportowego - "Moje boisko- Orlik 2012" (...)
- "Utrzymanie czysto¶ci powierzchni wewnêtrznych i zewnêtrznych w budynku S±du Rejonowego w Wo³ominie przy ulicy Pr±dzyñskiego 3A"
wiêcej: przetargi w Wo³ominie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DZP.26.113.2025 zawarcie umowy ramowej na wykonanie robót zduñskich w lokalach wchodz±cych w sk³ad mieszkaniowego zasobu Miasta £odzi administrowanych przez Zarz±d Lokali Miejskich
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodoci±gowej na ul. Przedszkolnej i ul. Ks. A. Zarzyckiego w Opatowie
- Generalny remont szatni personelu i sanitariatów w piwnicach pawilonu M-5
- Budowa chodnika na ulicy Jankowskiego ( odcinek od ul. Strzeleckiej do ul. Jasnej) w Ostrowie Wielkopolskim
- Modernizacja kompleksu sportowego - Moje Boisko ORLIK 2012 wraz z zapleczem w Jod³owej
- Modernizacja POZ przy ul Mazurskiej 1 w Siedlcach oraz OZ w Kotuniu
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.