Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-02-15
Bieliny: Odbudowa wieży kościelnej na Świętym Krzyżu oraz remont i konserwacja wirydarza zabytkowego w ramach projektu Centrum Tradycji i Turystyki Gór Świętokrzyskich wraz z restauracją zabytków Świętego Krzyża -etap II
Numer ogłoszenia: 63054 - 2013; data zamieszczenia: 15.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bieliny , ul. Partyzantów 17, 26-004 Bieliny, woj. świętokrzyskie, faks 041 3026107.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bieliny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa wieży kościelnej na Świętym Krzyżu oraz remont i konserwacja wirydarza zabytkowego w ramach projektu Centrum Tradycji i Turystyki Gór Świętokrzyskich wraz z restauracją zabytków Świętego Krzyża -etap II.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbudowa wieży kościelnej na Świętym Krzyżu oraz remont i konserwacja wirydarza zabytkowego klasztoru na Świętym Krzyżu. W ramach zadania należy wykonać następujący zakres robót: Zadanie 1. Odbudowa wieży kościelnej na Świętym Krzyżu 1. Wyburzenia i demontaże: - demontaż kręconych metalowych schodów na poziom chóru, - demontaż pokrycia dachowego w części kryjącej podstawy wieży, orynnowania, blacharki, - demontaż drewnianej więźby dachowej w części jw. - wyburzenie sklepienia nad południowym przedsionkiem oraz sklepienie na poziomie chóru, - rozbiórka części podstawy wieży w celu uzyskania projektowanego poziomu posadowania wieży, - demontaż części kamieni elewacji frontowej funkcjonujących, jako tymczasowe zwieńczenie. 2. Roboty budowlane trzonu wieży: - wykonanie żelbetowych wieńców wg rys. przekrojów, - wykonanie żelbetowych stropów wg rys. projektu, - wykonanie ścian wieży z ciosów kamiennych na kotwy ze stali nierdzewnej i zaprawy, z elementów przygotowanych poza placem budowy, - gruntowanie kamienia, - osadzenie stolarki okiennej i żaluzji. 3. Roboty montażowe hełmu - skręcenie stalowych elementów konstrukcji przygotowanych poza placem budowy, - mocowanie krążyn, łaceń i deskowania impregnowanego pod krycie blachą miedzianą, - krycie blachą miedzianą hełmu i wykończenie blacharki, - montaż krzyża i kuli, - montaż odgromienia. 4. Roboty wykończeniowe: - montaż balustrad, żaluzji i stolarki, - wykonanie oświetlenia użytkowego we wnętrzach, - wykonanie oświetlenia przeszkodowego na wieży. m 5. Wewnętrzne roboty wykończeniowe. - uzupełnienie tynków, - montaż stalowych schodów, - wykończenie wewnętrznych ścian wydzielenia na poz. parteru, chóru oraz strychu, - osadzenie stolarki drzwiowej, - wykonanie warstw nawierzchniowych z gresu antypoślizgowego i mrozoodpornego na stropach betonowych i balkonie widokowym. Uwaga! Próbki stosowanych materiałów należy uzgadniać z nadzorem autorskim w celu ustalenia kolorystyki i struktury materiału. W trakcie przygotowywania elementów kamieniarki należy określić wybrać istniejące ciosy zburzonej wieży i przygotować do montażu. Materiał kamieniarski co do złoża, struktury i kolorystyki określić w kontekście pozostałości elementów kamieniarskich po zburzonej wieży. W trakcie przygotowania elementów kamieniarki należy wybrać istniejące ciosy zburzonej wieży i przygotować do montażu - po konserwacji. Zadanie 2. Remont i konserwacja wirydarza zabytkowego klasztoru na Świętym Krzyżu 1. Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe - wykonanie rusztowań i osiatkowań, - rozebranie obróbek blacharskich gzymsu pośredniego, parapetów okien piętra, - odbicie tynków zewnętrznych w miejscach odspojeń na ścianach i profilach ciągnionych, - rozkucie rys w gzymsach i przeszlifowanie, - wykucie zniszczonych fragmentów obramowań okiennych oraz kamiennych studni w celu rekonstrukcji, - demontaż okien pietra, - rozebranie istniejącej posadzki z kamienia, - wywóz gruzu. 2. Roboty budowlane, uzupełniające, renowacyjne, konserwatorskie. 2.1. Elewacje - wykonanie ubytków w tynku, - likwidacja pęknięć z uwzględnieniem siatki szerokości 20 cm, - reperacja profili ciągnionych gzymsów, - osadzenie nowej stolarki okiennej na piętrze, - oczyszczenie i konserwacja profili kamiennych obramień okiennych pietra oraz osadzenie nowych zrekonstruowanych części, - malowanie tynków farbami mineralnymi, - wykonanie i montaż obróbek blacharskich z blachy tytanowo - cynkowej gr. 0,7 mm parapetów na piętrze i gzymsu pośredniego. 2.2. Okna piętra - okna należy wykonać zgodnie z rysunkiem nr 8 po wcześniejszym obmiarze wielkości na budowie 2.3. Posadzka wirydarza - powierzchnia z płyt z kamienia łamanego lub piłowanego o krawędziach łupanych na chudym betonie; płyty układać szczelnie i fugować na gładko, - powierzchnia z kostki kwarcytowej o wymiarach ~ 6 x 6 x 6 cm - obszar wokół cisu obsypać korą. 2.4. Studnia kamienna - odczyszczenie i uzupełnienie elementów cembrowiny kamiennej - rekonstrukcja kołowrotu i pokrywy studni. 2.5. Studnia technologiczna. - wymiana części drewnianych i oblachowania na blachę tytanowo - cynkową W cenie oferty Wykonawca skalkuluje przeprowadzenie ratowniczych badań archeologicznych wirydarza według programu badań archeologicznych (załącznik NR 2.5 do SIWZ) zatwierdzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.24.00 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne 45.26.25.10 - Roboty kamieniarskie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 zł
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten będzie oceniony na podstawie złożonego oświadczenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli (z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców): - co najmniej 3 roboty budowlano - konserwatorskie na budynkach wpisanych do rejestru zabytków, przy czym wartość każdego zrealizowanego zamówienia powinna być nie mniejsza niż 4 000 000,00 zł netto. - co najmniej 3 roboty budowlane polegające na wykonaniu kamiennych detali architektonicznych takich jak: gzymsy, balustrady, portale itp. o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł netto każda.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten będzie oceniony na podstawie złożonego oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- co najmniej 1 osobą (prace remontowo - budowlane przy obiektach zabytkowych) posiadającą uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i posiadającą co najmniej 2 letnią praktykę zawodową zgodnie z § 24 ust. 2 Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, - co najmniej 1 osobą (kamieniarka ), która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków zgodnie z § 22 ust. 1 w/w rozporządzenia, - co najmniej 1 osobą (prace elektryczne) posiadającą uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Wymaga się, aby podczas prowadzonych prac na terenie budowy obecny był osobiście Kierownik budowy lub wyznaczony uprawniony zastępca Kierownika robót posiadający w/w uprawnienia. Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiada opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 2 000 000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z rozdziałem 15 pkt. 9 siwz
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: - klęski żywiołowe, - warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne; Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne; Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: - wstrzymanie robót przez Zamawiającego; - konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, zgodnie z przepisami odrębnymi; Zmiana sposobu spełnienia świadczenia, na skutek zmian technologicznych, spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiającego uzyskanie lepszej jakości robót; pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SIWZ np. kierownika budowy, inspektora nadzoru, Zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, nie wymaga aneksu do umowy, (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na proponowaną osobę); Siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; Zmiana obowiązującej stawki VAT Zamawiający udzieli dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających 50% zrealizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wykonawca zamówienie dodatkowe wykona po kosztach jednostkowych, które przedstawił w kosztorysie ofertowym.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bieliny.eobip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bieliny
ul. Partyzantów 17
26 - 004 Bieliny
pokój nr 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2013 godzina 10:15, miejsce: Urząd Gminy Bieliny ul. Partyzantów 17 26 - 004 Bieliny pokój nr 14.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środku Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 - 2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Wykonanie robót awaryjnych oraz innych robót wynikających z bieżących kontroli celem prawidłowego utrzymania obiektów - roboty wod.-kan. - paczka nr 2
- Remont ogrodzenia nieruchomości przy ul. Kozielskiej 16 - roboty budowlane (3)
- Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Dworcowej 12 we Wrocławiu
- Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji "Rozbudowa Szpitala Puckiego Sp. z o.o. o Blok Operacyjny, Aptekę, Dział Rehabilitacji i Pracownię Endoskopii"
więcej: Roboty w zakresie burzenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.