Ogłoszenie z dnia 2017-12-12
Ogłoszenie nr 631236-N-2017 z dnia 2017-12-12 r.
Urząd Gminy Czernichów z/s w Tresnej: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernichów w roku 2018
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Czernichów z/s w Tresnej, krajowy numer identyfikacyjny
55316852690000, ul.
ul. Żywiecka
2
,
34311
Czernichów, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
338 661 325, e-mail
gmina@czernichow.com.pl, faks
338 661 287.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.czernichow.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.czernichow.com.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty w formie pisemnej należy złożyć za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku-Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Gminy Czernichów z siedzibą w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernichów w roku 2018
Numer referencyjny:
ZP.271.13.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest : a) wykonanie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na stałe oraz z nieruchomości zamieszkałych okresowo (nieruchomości wykorzystywane do celów rekreacyjno - wypoczynkowych) z terenu gminy Czernichów; b) sprzątanie i zagospodarowanie odpadów z przystanków, placów, parkingów, innych miejsc publicznych wymienionych w "wykazie obiektów komunalnych, miejsc, placów publicznych" oraz likwidacja "dzikich składowisk"; c) odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu cmentarzy komunalnych; d) odbiór i zagospodarowanie odpadów z obiektów będących własnością gminy, zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ. 2. Wykaz obiektów komunalnych placów publicznych objętych odbiorem i zagospodarowaniem odpadów, rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów, ilość nieruchomości okresowo zamieszkałych, ilość mieszkańców oraz częstotliwość odbioru stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Powierzchnia gminy wynosi 5626 ha. W jej skład wchodzą 4 sołectwa: Czernichów, Tresna, Międzybrodzie Żywieckie, Międzybrodzie Bialskie. Liczba ludności w 2017 roku wynosiła ok. 6498 mieszkańców. Liczba osób objętych systemem zagospodarowania odpadami komunalnymi wynosiła 5923 mieszkańców (stan na dzień: 8.12.2017r.) Na terenie gminy znajduje się ok.2830 budynków zamieszkałych stale i ok. 1780 nieruchomości zamieszkałych okresowo. Czernichów jest gminą wiejską o zabudowie rozproszonej. Dostęp do niektórych nieruchomości może być utrudniony z uwagi na: niewystarczającą szerokość niektórych dróg dojazdowych do nieruchomości, rodzaj nawierzchni niektórych dróg dojazdowych, ukształtowanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych ulic, dróg dojazdowych. 3. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które winny być odebrane i zagospodarowane, szacuje się na około 2000 Mg/rok 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: ? Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2017 r. poz.1289) ? Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2016 poz. 672), ? Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21), ? Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) ? Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.( Dz. U. z 2012 r. poz. 645) w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, ? Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. (Dz. U. 2012 r. poz. 676) w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, ? Planem Gospodarki Odpadami - Uchwałą Nr 2656/160/V/2016 z dnia 23.12.2016 r Sejmiku Województwa Śląskiego w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego 2016-2022 -- Uchwałą nr XXVIII/141/2016 Rady Gminy Czernichów z dnia 9 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, ? Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czernichów, przyjętym uchwałą Rady Gminy Czernichów nr XXIII/193/2017 5. Częstotliwość wykonywania usługi z nieruchomości zamieszkałych stale i okresowo: 5.1. Nieruchomości zamieszkałe stale: a) Odpady zmieszane (balast) - 2 razy w miesiącu, dodatkowy odbiór na zgłoszenie telefoniczne w dniu wyznaczonym w harmonogramie. b) Odpady segregowane (szkło, papier tektura, tworzywo sztuczne, metale) - 2 razy w miesiącu zgodnie z harmonogramem. c) Odpady ulegające biodegradacji - odpady kuchenne 2 razy w miesiącu w dniach wyznaczonych w harmonogramie, natomiast odpady ogrodowe na zgłoszenie telefoniczne przez właściciela nieruchomości bezpośrednio Wykonawcy. Odbiór w terminie wyznaczonym w harmonogramie przez Wykonawcę. d) Żużel z pieców w okresie grzewczym tj. od 1 października do 30 kwietnia - 2 razy w miesiącu zgodnie z harmonogramem, od 1 maja do 30 września 1 raz w miesiącu. 5.2. Nieruchomości zamieszkałe okresowo: Odpady wymienione w pkt. 5.1 zgodnie z terminem wyznaczonym w harmonogramie oraz od 1 maja do 30 września w każdy poniedziałek po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym do Wykonawcy. 6. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 6.1. Odbieranie od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Czernichów następujących rodzajów odpadów: a) papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, b) szkło (bezbarwne i kolorowe) i odpady opakowaniowe ze szkła, c) odpady organiczne: zielone d) odpady organiczne: kuchenne e) żużel z kotłów c.o., f) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, h) meble i inne odpady wielkogabarytowe, i) zużyte opony, j) odpady remontowo-budowlane i rozbiórkowe, k) zużyte baterie i akumulatory, l) leki inne niż wymienione w 200131. 6.2. Akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego oraz zużytych opon oraz odpadów remontowo-budowlanych i rozbiórkowych: Przeprowadzenie dwóch zbiórek w czasie trwania umowy (w miesiącu kwietniu oraz październiku) z terenów nieruchomości zamieszkałych na stałe oraz nieruchomości okresowo zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych w tym mebli, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon oraz odpadów remontowo-budowlane i rozbiórkowych na zgłoszenie Zamawiającego w terminie z nim ustalonym. Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. 6.3. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywało się w następujący sposób: 6.3.1. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV lub jeśli RIPOK odmówi, to zgodnie z art. 20 ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r o odpadach. 6.3.2. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, o której mowa w art.20 ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r o odpadach zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. 6.4. Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), musi być zlokalizowany na terenie gminy Czernichów lub w odległości nie większej niż 30 km od najdalej położonej od punktu (PSZOK) granicy gminy, umożliwiającego przyjmowanie odpadów, których mowa w części III SIWZ pkt. 6 ppkt. 6.1. 6.4.1. Punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powinien przyjmować odpady od mieszkańców gminy przez cały czas obowiązywania umowy. Punkt selektywnej zbiórki odpadów powinien być czynny w dni robocze, minimalnie 25 godzin w ciągu tygodnia. Wykonawca określi terminy otwarcia punktu i umieści na tablicy informacyjnej oraz poda do publicznej informacji w terminie 7 dni od zawarcia umowy. 6.4.2. Wymagania dotyczące prowadzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: a) teren musi być wyposażony w niezbędnej ilości urządzenia (pojemniki i kontenery lub wydzielone segmenty) umożliwiające prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczonych odpadów; b) teren musi być utwardzony, ogrodzony, oświetlony i zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych, spełniający wymagania prawne dotyczące emisji hałasu i zanieczyszczeń, warunków sanitarnych i budowlanych; c) na terenie PSZOK znajdować się musi, w miejscu ogólnie dostępnym, tablica informacyjna zawierająca dane Wykonawcy (pełna nazwa, adres i nr telefonu), wykaz rodzajów przyjmowanych odpadów komunalnych, dni i godziny pracy PSZOK; d) odpady zebrane w PSZOK będą przekazywane do podmiotów uprawnionych do ich odzysku lub unieszkodliwiania; e) odpady zielone przyjmowane na PSZOK będą przekazywane bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; f) wyposażenie PSZOK w wagi z ważnymi świadectwami zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar; g) miejsca magazynowania zebranych odpadów komunalnych będą zabezpieczone przed emisja zanieczyszczeń do gruntu oraz chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych; h) prowadzący PSZOK będzie zobowiązany do nieodpłatnego przyjmowania od mieszkańców i właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Czernichów rodzajów odpadów wskazanych w części III SIWZ pkt 6.1.; i) Wykonawca ma zadbać o czystość i porządek na terenie PSZOK. 6.4.3. Wykonawca w ramach prowadzonego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych a) Prowadzenia ewidencji ilościowej i jakościowej oraz ze wskazaniem konkretnego adresu nieruchomości, z której przyjmowane są odpady, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21) b) Sporządzania miesięcznych sprawozdań zawierających: - rejestr nieruchomości, z których dostarczono odpady; - ilość przyjętych odpadów; 6.5. Działania informacyjne: Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie Czernichów. Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamieści "Harmonogram odbioru odpadów", "Harmonogramy odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon oraz odpadów remontowo-budowlane i rozbiórkowych". 7. Wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 7.1.Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 7.1.1. Sporządzanie dla Zamawiającego kwartalnych sprawozdań (w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy) zawierających: a) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: ? przekazanych do składowania na składowisku odpadów, ? nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. 7.1.2. Wraz z kolejnymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano oraz wykaz nieruchomości, od których zaprzestano odbierać odpady komunalne. 7.1.3. Do sprawozdania należy przedłożyć informację o odebranych odpadach wielkogabarytowych, zużytych oponach, zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz odpadach remontowo - budowlanych podczas prowadzonej akcji, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania. 7.1.4. Przekazywanie dla Zamawiającego wraz z fakturami kart przekazania odpadów lub karty ewidencji odpadów poszczególnych odpadów w danym miesiącu potwierdzonych przez instalację przyjmującą odpady. 7.1.5. W/w sprawozdania i raporty muszą być przekazywane Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej (w formacie Excel lub Word). 7.2.W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 7.2.1. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne na podstawie harmonogramu odbioru odpadów. Harmonogram obejmie okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku. 7.2.2. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia "Harmonogramu odbioru odpadów" na własnej stronie internetowej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy oraz eksponowania go przez cały okres, na jaki został przygotowany. Zamawiający umieści także Harmonogram na własnej stronie internetowej. 7.2.3. Wszelkie zmiany Harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 7.2.4. Wykonawca poinformuje mieszkańców (w sposób zwyczajowo przyjęty) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru jeżeli takie wystąpią. 7.2.5. Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi oraz nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia. 7.3. W zakresie pojemników na odpady komunalne zmieszane i pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: 7.3.1. Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości zakup lub dzierżawę pojemników do zbierania odpadów komunalnych. Koszty zakupu czy dzierżawy pojemników przez mieszkańców stałych i właścicieli nieruchomości okresowo zamieszkałych nie mogą być wliczone w koszt usługi. 7.3.2. Wykonawca zaopatrzy bezpłatnie właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane oraz zmieszane "balast", a także popiół i bioodpady. W celu pobrania pierwszej partii worków Wykonawca w każdym sołectwie utworzy punkt poboru worków. Kolejne worki będą dostarczane w systemie: za każdy odebrany worek Wykonawca pozostawia na posesji worek nowy. 7.3.3. Worki do segregacji muszą posiadać następujące parametry: a) Worki do segregacji muszą posiadać następujące parametry papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma) - worek w kolorze niebieskim z napisem "MAKULATURA/PAPIER"; b) szkło (bezbarwne i kolorowe) i odpady opakowaniowe ze szkła - worek w kolorze zielonym z napisem "SZKŁO"; c) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe oraz metal - worek w kolorze żółtym z napisem "PLASTIK METAL" d) odpady zielone ulegające biodegradacji powstające w wyniku pielęgnacji upraw ogrodów i terenów zielonych worek lub pojemnik w kolorze białym e) odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym odpady kuchenne oraz opakowania ulegające biodegradacji worek koloru brązowego z napisem "BIO" f) worki muszą wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy. g) worki muszą być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości minimum 0,02 mm; h) W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady ma obowiązek zostawienia źle wysegregowane odpady na nieruchomości z pisemną informacją dla właściciela o konieczności ich posegregowania. Każda taka sytuacją powinna być udokumentowana w formie dokumentacji fotograficznej z datą wykonania, w sposób niebudzący wątpliwości w zakresie przypisania odpadów do konkretnej nieruchomości, przez pracownika przedsiębiorstwa. W razie trzykrotnego powtórzenia się sytuacji, sporządzona dokumentacja fotograficzna będzie podstawą do wydania decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty przez Urząd Gminy. 7.4.W zakresie transportu odpadów komunalnych: 7.4.1. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 7.4.2. Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 7.4.3. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 7.4.4. Wykonawca ma obowiązek tak zorganizować transport odpadów, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego. 7.4.5. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 7.5.Inne obowiązki Wykonawcy: 7.5.1. Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczenie niedogodności dla mieszkańców Gminy Czernichów do niezbędnego minimum. 7.5.2. Garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej. 7.5.3. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo Wykonawcy. 7.5.4. Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, złych warunków atmosferycznych; 7.5.5. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w szczególności z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czernichów. 7.5.6. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 7.5.7. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 7.5.8. Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (np. uszkodzenie chodnika, pojemnika na odpady itp.) 7.5.9. Prowadzenie kampanii informacyjnej (ogłoszenia na tablicach informacyjnych, strona internetowa Wykonawcy, informacja na stronę Zamawiającego) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni świątecznych. 7.5.10. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (sesjach Rady Gminy, Komisjach Gminnych, Radach Sołeckich, zebraniach wiejskich itp.) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, a na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3-dniowym. 7.5.11. Umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 7.5.12. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie trwania umowy do przestrzegania ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922). 7.5.13. Odbiór odpadów z wszystkich bez wyjątku nieruchomości zamieszkiwanych stale oraz okresowo zlokalizowanych na terenie gminy Czernichów, w tym z wszystkich miejsc trudnodostępnych, górskich, do których prowadzą tylko wąskie drogi z małym polem manewru. W przypadku trudnych warunków atmosferycznych lub braku możliwości dojazdu pracownicy Wykonawcy będą zobowiązani do podejścia do nieruchomości położonej w trudnodostępnym miejscu w celu opróżnienia pojemników lub odbioru worków z odpadami. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 7.5.14. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wszystkich nowych nieruchomości zgłaszanych przez Zamawiającego- zarówno zamieszkałych stale jak i okresowo. W takim przypadku Wykonawca będzie odbierał odpady z tych nieruchomości począwszy od pierwszego określonego w harmonogramie terminu odbioru odpadów, przypadającego po zgłoszeniu. Wykonawca zaopatrzy przedmiotowe nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów, bądź pojemniki do zbierania odpadów zgodnie z pkt. 7.3.2. 7.5.15. Wykazanie, w dniu podpisania umowy, gotowości funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego na terenie gminy Czernichów lub w odległości nie większej niż 20 km od granic gminy. 7.6. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: 7.6.1. Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych pracownicy Wykonawcy mają obowiązek natychmiast usunąć. 7.6.2. Jeżeli miejscem opróżniania pojemników na odpady stałe nie jest miejscem ich ustawienia, to zachowanie porządku i czystości w takim miejscu należy do Wykonawcy. 7.6.3. W przypadku nieterminowego wywozu odpadów, jeśli dojdzie do ich nadmiernego nagromadzenia również poza pojemnikami, uprzątnięcie miejsca ustawienia pojemników należy do Wykonawcy. 7.6.4. Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu należy do Wykonawcy. 7.6.5. Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu) winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej), w szczególności §4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
90512000-9 |
90513100-7 |
90511300-5 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach | Okres w dniach | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
2018-01-01 | 2018-12-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże, że posiada:
a) wpis do Rejestru działalności regulowanej prowadzonej na podstawie art.9b-9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2017 poz. 1289) w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Czernichów,
b) zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz.1987 ze zm.) wydany przez właściwy organ,
c) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
Informacje dodatkowe
Wykonawca musi zapewnić posiadanie uprawnień wynikających z odpowiednich zezwoleń oraz wpisów do właściwych rejestrów przez cały okres realizacji zamówienia.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancją nie mniejszą niż 300 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową:
a) Jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje co najmniej jedną usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilości co najmniej 1000 Mg z zabudowy mieszkaniowej, przyjmując okres świadczenia usług nie dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy oraz załączy dowody, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
b) Dysponuje stosownym potencjałem technicznym w postaci pojazdów, w ilości:
? co najmniej jeden pojazd z napędem 4x4 przystosowany do odbierania odpadów komunalnych,
? co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
? co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
? co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić szczegółowe wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122).
Konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady oraz wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.
Wykonawca w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy wyposaży pojazdy w system:
? monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz
? czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych;
W przypadku awarii urządzenia GPS Wykonawca zobowiązany jest zastąpić sprzęt, który uległ awarii sprawnym sprzętem GPS zainstalowanym w centralnym systemie Zamawiającego. Zainstalowany sprzęt GPS w czasie trwania umowy będzie konserwowany i w razie potrzeby niezwłocznie naprawiany przez Wykonawcę. Po wykonaniu umowy sprzęt podlega zwrotowi Wykonawcy.
c) dysponuje bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy Czernichów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Czernichów, do którego posiada tytuł prawny, spełniająca wymagania określone w Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013 r. poz. 122),
d) Zapewni w dniu zawarcia umowy, stacjonarnym obiektem który spełnia funkcję punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) a ponadto:
? jest zlokalizowany na terenie Gminy Czernichów lub w odległości nie większej niż 20 km od najdalej położonej od punktu (PSZOK) granicy gminy, a Wykonawca posiada tytuł prawny do dysponowania tą nieruchomością;
? jest wyposażony w kontenery/pojemniki lub wydzielone segmenty do oddzielnego gromadzenia każdego rodzaju selektywnie zbieranych odpadów, wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar, w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków pochodzących z terenu PSZOK, stanowisko do mycia pojazdów i sprzętu podłączone do kanalizacji sanitarnej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy Wykonawca. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII ust. 1 niniejszego rozdziału SIWZ . składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: ? nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9, zstępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie tych osoby, której dokument miał dotyczyć, złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu ma siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia dotyczące terminów określonych w pkt. 9 stosuje się odpowiednio. Zamawiający zastrzega, że jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie mógł na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli będą zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. W zakresie nie uregulowanym niniejszej SIWZ mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich można żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Czernichów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na podstawie art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy Wykonawca.
2. Aktualnego zezwolenia na transport odpadów, wydane przez właściwy organ na podstawie przepisów ustawy o odpadach
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy Wykonawca.
3. Wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy Wykonawca.
4. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000,00 złotych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców
5. Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykaz narzędzi należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do siwz.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
6. Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz usług należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do siwz.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
7. Oświadczenie że dysponuje lub będzie dysponował w dniu zawarcia umowy, stacjonarnym obiektem który spełnia funkcję punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do siwz.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
8. Oświadczenie o dysponowaniu bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Czernichów lub w odległości nie większej niż 60 km od jego granicy; do której posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do siwz.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oprócz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty: a) Dokumenty, z których będzie wynikało, że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki itp.), b) Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu, należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Wykonawca przekazuje, stosowne do treści art. 24 ust. 11 Prawa zamówień publicznych - w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy Wykonawca.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 8 500,00 zł (słownie złotych: osiem tysięcy pięćset złotych 00/100)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Porąbce nr 68 8124 0009 2001 0000 0172 0003.
Kserokopię dowodu wpłaty wadium (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy Czernichów z/s w Tresnej, ul. Żywiecka 2 , 34-311 Czernichów w pok. 22, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunki bankowym.
8. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium jeżeli zajdą przesłanki określone w art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust.2 ustawy Pzp.
9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zastanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1; oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw, nie wyraził zgody na poprawienie pomyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
? odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
? nie wniósł wymaganego zabezpieczenia wykonania umowy,
? zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
termin płatności faktur | 30,00 |
przeprowadzenie akcji promującejselektywną zbiórkę odpadów | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-12-21, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
INNE PRZETARGI CZERNICHÓW
więcej: przetargi CZERNICHÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- USŁUGA WYNAJMU KOMPAKTORA DEDYKOWANEGO NA SKŁADOWISKO ODPADÓW WRAZ Z OBSŁUGĄ I PALIWEM DLA M.P.G.O. MUNDO SP. Z O.O. W LUBINIE
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów i obiektów zarządzanych przez Głogowskie Obiekty Usługowe w Głogowie".
- Transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych do Instalacji
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wierzbno w 2025 r.
- Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Abramów
- Sukcesywny odbiór i zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.