eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › przedmiotem zamówienia jest - Przebudowa drogi ekspresowej S-8 Radzymin - Wyszków, odcinek

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-02-02

POZYCJA 6333

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Warszawa: przedmiotem zamówienia jest - Przebudowa drogi ekspresowej S-8 Radzymin - Wyszków, odcinek: Obwodnica Radzymina km 25+378 - km 33+349,5 Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do kontaktów: Beata Kozińska; Telefon: (+48 22) 375-87-89; Faks: (+48 22) 375-87-88; e-mail: bkozinska@gddkia.gov.pl, ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa, woj. mazowieckie, e-mail: edutkiewicz@gddkia.gov.pl, www.gddkia.gov.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1). 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel centralny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: wykonanie. 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przedmiotem zamówienia jest - Przebudowa drogi ekspresowej S-8 Radzymin - Wyszków, odcinek: Obwodnica Radzymina km 25+378 - km 33+349,5. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi ekspresowej S-8 Radzymin - Wyszków, odcinek: obwodnica Radzymina km 25+378 - km 33+349,5, obejmujące: - rekonstrukcję nawierzchni; - regulację barier drogowych; - regulację poboczy do podwyższonej niwelety drogi; - korektę odwodnienia itp. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Polska, województwo mazowieckie. Kod NUTS: PL12. 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Powyżej 5 000 000 EUR. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: nie dotyczy. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w miesiącach: 4;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: 500 000 PLN (pięćset tysięcy PLN). 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Warunki kontraktu oparte na procedurach: Warunków kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego. Tłumaczenie wydania FIDIC 1999. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: nie dotyczy. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2, spełniający wymogi art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r (Dz.U. z 9 lutego 2004 r. Nr 19, poz.177) oraz spełniający warunki dodatkowe określone poniżej: 1. Potencjał ekonomiczno - finansowy Wykonawca musi wykazać: a) średni roczny przychód za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za wszystkie pełne lata obrotowe (na podstawie Rachunku zysków i strat pozycja Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów lub Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi - w wysokości nie mniejszej niż 50 mln zł. b) płynność bieżącą [Xpb] w ostatnim roku obrotowym liczoną zgodnie ze wzorem: [Xpb = aktywa obrotowe / zobowiązania krótkoterminowe nie mniejszą niż 1]; [Xpb nie mniejsze niż 1]; c) dysponowanie własnymi środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu obrotowego lub innego o ile środki te nie są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu) lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 15 mln zł. d) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na wartość nie mniejszą niż 3 mln zł. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że: a) warunek określony w pkt III.2.1) 1. a) c) i d) spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy; b) warunek określony w pkt III.2.1) 1. b) spełnia każdy z Wykonawców; 1. Potencjał kadrowy Wykonawca musi mieć do dyspozycji przy wykonaniu niniejszego zamówienia osoby legitymujące się doświadczeniem oraz kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną tym osobom powierzone. Wykonawca przedstawi we wniosku kandydatów na każde niżej wymienione stanowisko: Lp./Stanowisko/Wymagana liczba osób/Minimalne doświadczenie w realizacji podobnych robót (w latach)/Minimalne doświadczenie w podobnych robotach (w latach): jako dyr. kontraktu lub z-ca dyr. kontraktu (poz. 1), jako kier. budowy lub z-ca kier. budowy (poz.2), jako kier. robót lub z-ca kier. robót (poz. 3); 1/Dyrektor Kontraktu (Przedstawiciel Wykonawcy)/1/7/4; 2/Kierownik Budowy/1/6/4; 3/Kierownik robót drogowych/1/5/3; Dla osób na stanowiskach wymienionych w pkt 2-3 wymagane są uprawnienia budowlane (bez ograniczeń) do kierowania robotami w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. UWAGA! Przez wymagane doświadczenie zawodowe (kolumna 4) rozumie się lata czynne zawodowo przepracowane w podobnych robotach na stanowiskach kierowniczych. Przez podobne roboty rozumie się prace związane z budową / przebudową / remontem dróg klasy A, S lub GP (także zlokalizowanych na obszarze zabudowy). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. Wykonawca składając wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym, zobowiązuje się w przypadku podpisania umowy do skierowania do wykonania zamówienia osób wskazanych w niniejszym wniosku. 2. Potencjał techniczny Wykonawca musi posiadać (w rozumieniu art. 336 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny) sprawne niżej wymienione jednostki sprzętu: Lp./Opis (minimalne parametry lub wymagany przedział parametrów)/Min. liczba jednostek; 1/WYTWÓRNIA ASFALTOBETONU 150 t/godz./1; 2/ROZŚCIELACZE DO ASFALTU:/; /A) o szer. układania min. 11 m/1; /B) o szer. układania min. 6 m /2; 3/SPRZĘT DO WAŁOWANIA:/; /A) WALCE ogumione - min. 12 ton/6; / B) WALCE stalowe gładkie wibracyjne - min. 12 ton/6; / C) Samojezdny jednobębnowy WALEC wibracyjny - 11-16 ton/2; 4/RÓWNIARKI min. 100 KM/2; 5/A) FREZARKA DO NAWIERZCHNI o szer. bębna min. 2000 mm/2; /B) FREZARKA DO NAWIERZCHNI o szer. bębna min. 1000 mm/1; 6/SKRAPIARKA SAMOCHODOWA poj. min. 5000 l/1; Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. 3. Doświadczenie Wykonawca musi wykazać, że w okresie 5 lat, poprzedzających datę składania wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym zrealizował (zakończył) co najmniej 2 zadania o wartości nie niższej niż 15 mln PLN każde, polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg klasy A, S lub GP (także zlokalizowanych na obszarze zabudowy). Wykonawca musi wykazać, że w ww. okresie zrealizował co najmniej jedno zadanie przebudowy lub remontu dróg ww. klas, o wartości co najmniej 10 mln PLN, na którym roboty prowadzone były pod ruchem (tj. bez przerywania ruchu pojazdów). Ponadto Wykonawca musi wykazać, że jako strona umowy (w ww. okresie) wykonał następujące rodzaje robót w ramach pojedynczego zadania: - min. 80 000 m2 nawierzchni bitumicznej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższe warunki. 4. Podwykonawstwo Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców w zakresie następujących rodzajów robót: - przygotowawcze (D.01.00.00); - wykończeniowe (D.06.00.00); - bezpieczeństwo ruchu (D.07.00.00); - elementy uliczne (D.08.00.00); 5. System punktacji Wykonawca musi spełnić każdy z warunków określonych w pkt III.2.1) ppkt od 1 do 4. Z uwagi na fakt, że Zamawiający przewiduje zaprosić do składania ofert 5 Wykonawców przy wstępnej kwalifikacji oceniany będzie doświadczenie wg poniższych kryteriów. L.p/Kryteria - ocena punktowa/Maksymalna liczba punktów; 1./doświadczenie /100; Szczegółowe zasady punktacji za doświadczenie: Uwaga: za ten sam kontrakt można uzyskać punkty w więcej niż jednej kategorii: - Liczba punktów za każdy (ponad wymóg minimalny) zrealizowany kontrakt (o charakterze określonym w pkt 4) powyżej 15 mln PLN- 2 pkt lecz nie więcej niż 20 pkt łącznie; - Liczba punktów za każdy (ponad wymóg minimalny) zrealizowany kontrakt (o charakterze określonym w pkt 4) o wartości co najmniej 10 mln PLN, na którym roboty prowadzone były pod ruchem (tj. bez przerywania ruchu pojazdów) - 3 pkt lecz nie więcej niż 30 pkt łącznie; - Liczba punktów za każdy (ponad wymóg minimalny) zrealizowany kontrakt (o charakterze określonym w pkt 4), w którym Wykonawca wykonał min. 80 000 m2 nawierzchni bitumicznej w ramach pojedynczego zadania - 5 pkt lecz nie więcej niż 50 pkt łącznie. Maksymalna ilość punktów jaka można uzyskać - 100 pkt. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp; 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków; 3. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosków; 4. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków; 5. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków; 6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 7. Pełnomocnictwo do podpisania wniosku, o ile prawo do podpisania wniosku nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z wnioskiem. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. III.2.1.1) 2, III.2.1.1) 4 i III.2.1.1) 5, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej i w pkt III.2.1.1) 3. należy je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych, dokumenty wymienione w punktach III.2.1.1) 1. - III.2.1.1) 5. winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: 1. Bilans i rachunek zysków i strat, a jeżeli podlegają one badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię o badanym bilansie i rachunku zysków i strat za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania bilansu i rachunku zysków i strat - inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za okres jak w zdaniu poprzednim. 2. Informacja banku, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca, że posiadane środki finansowe i/lub zdolność kredytowa Wykonawcy są nie mniejsze od określonych w pkt III.2.1) 1. c) niniejszego ogłoszenia. Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku. 3. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż określona w pkt III.2.1) 1. d) niniejszego ogłoszenia. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych dokumenty wymienione w III.2.1.2) 1. winien przedłożyć każdy z Wykonawców, zaś dokumenty wymienione w III.2.1.2) 2. i 3. winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, w stosunku do których niniejsze ogłoszenie wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania Ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego Zamówienia. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: 1. Informacja o osobach, które będą kierować wykonaniem zamówienia (Potencjał kadrowy). Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji wskazanych osób w kierowaniu budową/robotami potwierdzające spełnienie warunków określonych w pkt. III.2.1) 2. oraz kopie uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane wraz z dokumentami potwierdzającymi przynależność do Krajowej Izby Inżynierów Budownictwa. Informacja o doświadczeniu musi być podana w rozbiciu na poszczególne projekty, w ramach których dana osoba zdobywała swe kwalifikacje oraz zawierać dane dotyczące zajmowanego stanowiska, okresu zajmowania tego stanowiska, nazwy lub zakres projektu. 2. Informacja o posiadanym sprzęcie (Potencjał techniczny) wymaganym dla realizacji przedmiotu zamówienia potwierdzające spełnienie warunków określonych w pkt III.2.1)3. 3. Informacja o doświadczeniu Wykonawcy (Doświadczenie zawodowe). Do informacji winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione w informacji roboty zostały wykonane należycie (referencje) potwierdzające spełnienie warunków określonych w pkt III.2.1)4. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych dokumenty wymienione w III.2.1.3) winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, w stosunku do których niniejsze ogłoszenie wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. III.2.1.4) Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym Formularz Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami można odebrać w Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa, pokój 202. Dokumenty składane wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu inne niż pełnomocnictwo o których mowa w pkt III.2.1.1) mogą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: przetarg ograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 2005/S 45 - 43086 z dnia 04.03.2005. 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 5. 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: GDDKiA/BPU/2006/R/4/FS/WA. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 04.03.2006, cena - EUR. Warunki i sposób płatności: 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 06.03.2006 godzina 12:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 30.03.2006. 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 18.05.2006, godzina 12:30, GDDKiA ul. Żelazna 59 Warszawa sala 519.

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Tak, Fundusz Spójności Projekt nr 2004/PL/16/C/PT/002. 4) Informacje dodatkowe: II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4 licząc od daty rozpoczęcia robót Na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie przewiduje się udzielania żadnych wyjaśnień oraz odpowiedzi na zapytania. 5) Data wysłania ogłoszenia: 26.01.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.