Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-03-01
Stary Dzierzgoń: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Stary Dzierzgoń oraz jednostek organizacyjnych Gminy Stary Dzierzgoń
Numer ogłoszenia: 63600 - 2012; data zamieszczenia: 01.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stary Dzierzgoń , Stary Dzierzgoń, 82-450 Stary Dzierzgoń, woj. pomorskie, tel. (055) 2761481.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.starydzierzgon.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Stary Dzierzgoń oraz jednostek organizacyjnych Gminy Stary Dzierzgoń.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie od 01.04.2012r. do 31.03.2015r. obsługi bankowej budżetu Gminy Stary Dzierzgoń i gminnych jednostek organizacyjnych: Urzędu Gminy Stary Dzierzgoń,Przedszkola Samorządowego w Starym Mieście, Publicznej Szkoły Podstawowej w Starym Dzierzgoniu, Publicznej Szkoły Podstawowej w Myślicach,Gminnej Biblioteki Publicznej w Starym Dzierzgoniu ,Gminnego Ośrodka Kultury w Starym Dzierzgoniu ,Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Dzierzgoniu,Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Starym Dzierzgoniu,i Gimnazjum Publicznego w Przezmarku w pełnym zakresie wynikającym z ustawy z 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych Dz. U. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.. Uwaga: umowy na obsługę bankową będą sporządzane i zawierane odrębnie z każdą jednostką organizacyjną po rozstrzygnięciu niniejszego zamówienia publicznego. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje otwarcie i prowadzenie oprocentowanego rachunku bieżącego i oprocentowanych rachunków pomocniczych obejmujących budżet Gminy Stary Dzierzgoń i jednostki organizacyjne Gminy,możliwość otwarcia i prowadzenia innych oprocentowanych rachunków bieżących i pomocniczych, których konieczność utworzenia powstanie po stronie zamawiającego,w trakcie obowiązywania umowy,potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych,realizację poleceń przelewów krajowych zarówno w formie papierowej jak i w formie systemu bankowości elektronicznej za pomocą Internetu,bezpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezpłatną realizację wypłat gotówkowych,sporządzanie dziennych wyciągów bankowych ze wszystkich prowadzonych rachunków i ich udostępnianie przez bank w wersji papierowej bądź równoważnej z nią. Wyciągi muszą identyfikować dokonane operacje i stwierdzać saldo otwarcia i zamknięcia rachunków,wydawanie czeków, na wniosek zamawiającego,wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych, na wniosek zamawiającego,i wydawanie historii rachunków, na wniosek zamawiającego, potwierdzanie sald rachunków bankowych,zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach, na wskazany przez zamawiającego rachunek bankowy,wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, udzielanie kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy do wysokości określonej corocznie w uchwałach budżetowych. Udzielenie niniejszego kredytu następować będzie po przedłożeniu przez zamawiającego wniosku wraz z dokumentami wymaganymi przez bank do oceny zdolności kredytowej. Bank udzieli zamawiającemu kredytu po pozytywnej ocenie jego zdolności kredytowej oraz po uzgodnieniu formy zabezpieczenia kredytu,prowadzenie rozliczeń w obrocie krajowym. 4. Warunki prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia: Wykonawcy , na dzień rozpoczęcia realizacji zamówienia , muszą posiadać w miejscowości Stary Dzierzgoń oddział, placówkę lub filię banku , gwarantujące wykonanie wszelkich czynności związanych z obsługą bankową Zamawiającego. Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do otwarcia i prowadzenia rachunków bankowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatną obsługę wpłat gotówkowych i wypłat gotówkowych dokonywanych przez zamawiającego oraz jego jednostki i na rachunki zamawiającego oraz jego jednostki,zamawiający zastrzega limity:dziennych wypłat gotówkowych w wysokości 10 000,00 zł.,dziennych wpłat gotówkowych bez ograniczeń kwotowych,bez wcześniejszego powiadamiania banku, limity dotyczą wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy, traktowanych jednostkowo,zamawiający wymaga, aby wykonawca zapewnił nieodpłatnie podłączenie do systemu elektronicznej obsługi bankowej, instalację niezbędnego oprogramowania i jego aktualizacji, świadczenie serwisu oprogramowania, a także przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie obsługi systemu. W przypadku awarii zamawiający wymaga bezzwłocznego podjęcia działań, w celu zapewnienia sprawnej obsługi, W ramach systemu elektronicznej obsługi bankowej Wykonawca zapewni Zamawiającemu w szczególności, bezpieczeństwo danych w w/w systemie,jednoczesne funkcjonowanie wszystkich stanowisk w tym samym czasie, z możliwością równoczesnego dokonywania operacji na tych samych lub różnych rachunkach bankowych,realizację zleceń płatniczych, ze wszystkich rachunków bankowych, w ramach dostępnych środków,składanie poleceń przelewu z datą przyszłą, z możliwością ich przeglądania, modyfikacji i usuwania przed wysłaniem do banku,możliwość uzyskania w czasie rzeczywistym pełnej informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bankowych zamawiającego,tworzenia zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych,przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach bankowych, tworzenie w systemie archiwum zrealizowanych zleceń płatniczych oraz wyciągów bankowych,generowanie potwierdzenia zrealizowanego przelewu oraz wyciągów bankowych, niewymagających uwierzytelnienia bankowego. wykonawca zapewni sprawne funkcjonowanie systemu elektronicznej obsługi bankowej, najpóźniej w dniu 02.04.2012r., Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych w innych bankach, niż bank wybrany w ramach przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ewentualne gromadzenie środków na lokatach terminowych odbywać się będzie według dyspozycji zamawiającego.Postanowienia dotyczące kredytu w rachunku bieżącym: wykonawca zobowiązuje się do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym do wysokości kwoty 400 000,00 zł słownie: czterysta tysięcy, 00 zgodnie z uchwałami budżetowymi w latach 2012-2015 . Kredyt zostanie przeznaczony na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy, oferta złożona w niniejszym postępowaniu w zakresie udzielenia kredytu w rachunku bieżącym będzie wiążąca dla wniosku o udzielenie przedmiotowego kredytu w 2012 r.,kredyt udostępniany będzie na wniosek zamawiającego o udzielenie kredytu w danym roku kalendarzowym, a uruchomienie następować będzie automatycznie do wysokości powstałego debetu na rachunku bieżącym, jednakże w kwocie nie wyżej niż określono we wniosku,oprocentowanie kredytu określone zostanie w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M, obowiązującą w dniu uruchomienia kredytu, powiększoną o marżę banku. Wysokość marży tj. oprocentowanie, prowizje i opłaty jest stała w okresie obowiązywania umowy WIBOR 1 M będzie wyliczany jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego uruchomienie kredytu. Bank będzie dokonywał aktualizacji danych procentowych 1 raz w miesiącu w dniu 1 dnia miesiąca, spłata kredytu następować będzie automatycznie, na koniec dnia, z bieżących wpływów na rachunek bieżący. Każda spłata całości lub części kredytu da zamawiającemu możliwość ponownego zadłużenia się w ciężar rachunku, do wysokości przyznanego limitu,odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą miesięcznie i będą należne bankowi w ostatnim dniu miesiąca,odsetki naliczane będą od rzeczywistego salda zadłużenia kredytowego, przy założeniu, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365 lub366 dni. Rzeczywiste saldo zadłużenia stanowi ujemne saldo na rachunku bieżącym budżetu Gminy,zamawiający dopuszcza zastosowanie prawnych zabezpieczeń spłaty udzielonego kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.20.00 - (3) Usługi depozytowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten uznaje się za spełniony, jeśli wykonawca przedstawi dokument wskazujący na upoważnienie banku do wykonywania czynności bankowych zezwolenie prezesa NBP lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe Dz. U. z 2002r., Nr 72, poz. 665 ze zmianami nakłada obowiązek posiadania zezwolenia na podjęcie działalności gospodarczej, w zakresie objętym zamówieniem. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku lub inny dokument upoważniający do wykonywania czynności bankowych. Powyższy warunek udziału w postępowaniu oceniany będzie według kryterium spełnia nie spełnia na podstawie analizy treści złożonych przez Wnioskodawcę dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony ,jezeli wykonawca wykaże , że w okresie ostatnich trzech lat liczac od dnia złożenia oferty, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy wtym okresie , prowadził lub prowadzi kompleksową obsługę budżetu gminy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ug.starydzierzgon.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Stary Dzierzgoń 71 82-450 Stary Dzierzgoń pokój nr 17.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Gmina Stary Dzierzgoń 71 82-450 Stary Dzierzgoń Sekretariat pokój nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 150 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek"
- OBSŁUGA BANKOWA GMINY MYSZKÓW I JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH GMINY MYSZKÓW
- "UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 3 500 000,00 PLN"
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.