Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-03-21
Osiek Jasielski: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu gminy i jednostek podległych Gminy Osiek Jasielski
Numer ogłoszenia: 63702 - 2016; data zamieszczenia: 21.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Osiek Jasielski , Osiek Jasielski 112, 38-223 Osiek Jasielski, woj. podkarpackie, tel. 013 4420005, faks (013) 442 00 05.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.osiekjasielski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa obsługa bankowa budżetu gminy i jednostek podległych Gminy Osiek Jasielski.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu gminy i jednostek podległych Gminie Osiek Jasielski. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia obsługiwanych rachunków bankowych, bez konieczności zmiany umowy. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Obsługę bankową w zakresie rachunków: 1) W zakresie budżetu Gminy Osiek Jasielski: a) rachunek bieżący - podstawowy, b) rachunek Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, c) rachunek sum depozytowych, d) rachunki pomocnicze - w zależności od potrzeb. 2) W zakresie jednostek budżetowych Gminy Osiek Jasielski: a) rachunki bieżące: - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku Jasielskim, - Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Osieku Jasielskim, - Zespołu Szkół Integracyjnych w Osieku Jasielskim, - Zespołu Szkół Integracyjnych w Samoklęskach, - Zespołu Szkół w Zawadce Osieckiej, - Szkoły Podstawowej w Pielgrzymce, - Szkoły Podstawowej w Mrukowej, - Szkoły Podstawowej w Świerchowej, - Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Załężu, - Gimnazjum Integracyjnego im. króla Kazimierza Wielkiego w Osieku Jasielskim. b) rachunek Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Osieku Jasielskim, c) rachunki pomocnicze - w zależności od potrzeb. 3) W zakresie pozostałych jednostek podległych Gminy Osiek Jasielski: a) rachunki bieżące: - Gminnej Biblioteki Publicznej w Osieku Jasielskim, - Gminnego Ośrodka Kultury w Osieku Jasielskim, - Gminnego Zakładu Komunalnego w Osieku Jasielskim, b) rachunki pomocnicze - w zależności od potrzeb. Obsługa bankowa musi obejmować następujące czynności: - otwarcie, obsługę i prowadzenie rachunków w złotych polskich; - otwieranie, obsługę i prowadzenie nowych rachunków bankowych - w zależności od potrzeb; - wpłatę gotówki przez zamawiającego i jednostki organizacyjne na rachunki bieżące i pomocnicze; - wypłatę gotówki przez zamawiającego i jednostki podległe z rachunków bieżących i pomocniczych; - przyjmowanie na rachunki bankowe Urzędu Gminy i jednostek podległych od osób trzecich: podatków, opłat i innych należności w kasie banku; - uruchomienie i świadczenie usług płatności masowych (identyfikacja i przetwarzanie płatności masowych na podstawie rachunku wirtualnego, udostępnienie pliku wyjściowego za pośrednictwem bankowości elektronicznej) - zapewnienie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków, spełniającego standardy bezpiecznej komunikacji oraz jego wdrożenie połączone z przeszkoleniem pracowników, zapewniającego co najmniej dokonywanie operacji przelewów z wykorzystaniem systemu elektronicznego środków w ramach banku oraz na rachunki innych banków (w tym przelewów masowych); - umożliwienie stosowania podpisu elektronicznego w ramach systemu bankowości elektronicznej, - dokonywanie przelewów papierowych - w przypadku zaistnienia takiej potrzeby, - sporządzanie wyciągów bankowych oraz wtórników do wyciągów bankowych; - wydawanie zaświadczeń i opinii bankowych, druki czeków gotówkowych; Bank za obsługę bankową w zakresie prowadzenia i obsługi wszystkich rachunków będzie pobierał zryczałtowaną opłatę miesięczną z rachunku wskazanego przez Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia. Wynagrodzenie jest ostateczne i nie podlega zmianie w trakcie realizacji umowy. Uwaga !!! Bank zapewni obsługę kasową (przez posiadanie siedziby/oddziału/filii/punktu kasowego) w tej samej miejscowości w której znajduje się siedziba Zamawiającego, we własnym zakresie, na własny koszt, odpowiedzialność i ryzyko - w celu umożliwienia pobierania/odprowadzania gotówki z kasy Urzędu Gminy w Osieku Jasielskim oraz dokonywania wpłat na rachunki bankowe Urzędu i jednostek podległych od osób trzecich: podatków, opłat i innych należności w kasie banku; Obsługa kasowa banku będzie świadczona w Osieku Jasielskim i zostanie zapewniona w terminie nie przekraczającym daty rozpoczęcia realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia. Za każdy dzień zwłoki w spełnieniu tego wymogu będzie naliczana kara umowna w wysokości 1.000,00 zł - za każdy dzień opóźnienia. 2. Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych: 1) Oprocentowanie obejmuje środki zgromadzone na wszystkich prowadzonych rachunkach bankowych. 2) Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane według zmiennej stopy procentowej ustalonej na bazie stawki WIBID 1M skorygowanej o wskaźnik banku określony w ofercie. Stawka WIBID 1M będzie liczona jako średnia arytmetyczna dziennych stanów stawki WIBID 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego. Oprocentowanie będzie wyrażone jako iloczyn stawki WIBID 1M i stałego przez cały okres realizacji umowy wskaźnika korekty. 3) Zmiana oprocentowania następować będzie co miesiąc, począwszy od pierwszego dnia każdego miesiąca kalendarzowego, odpowiednio do zmiany średniomiesięcznej stawki WIBID 1M. 4) Odsetki naliczone od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach będą dopisywane do kapitału w okresach miesięcznych, na koniec każdego miesiąca kalendarzowego, na rachunek bankowy wskazany przez Gminę. 3. Udzielenie kredytu w rachunku podstawowym budżetu Gminy: 1) Bank udzieli Gminie Osiek Jasielski kredytu na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu /kwota corocznie określana w uchwale budżetowej na dany rok, dla roku 2016 - 1.000.000,00. 2) Kredyt w następnych latach objętych umową może ulec zmianie w przypadku, gdy uchwała na dany rok budżetowy określać będzie niższą lub wyższą wartość kredytu. 3) Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym nie będzie pobierana prowizja przygotowawcza oraz inne opłaty. 4) Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym zmienne. Oprocentowanie stanowić będzie suma stawki WIBOR 1M (stawka liczona jako średnia arytmetyczna dziennych stanów stawki WIBOR 1M z miesiąca poprzedniego) i stałej w trakcie trwania umowy marży banku, w której Wykonawca uwzględni wszelkie koszty finansowe wynikające z zaciągniętego kredytu. 5) Jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od wysokości rzeczywiście wykorzystanego kredytu. Odsetki liczone będą od realnego zadłużenia za rzeczywiste dni jego występowania. 6) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, odpowiednio do zmiany średniomiesięcznej stawki WIBOR 1M. Zmiana oprocentowania następować będzie co miesiąc, począwszy od pierwszego dnia każdego miesiąca kalendarzowego. 7) Odsetki od kredytu będą podlegać spłacie ostatniego dnia każdego kolejnego miesiąca kalendarzowego oraz w dniu ostatecznej spłaty kredytu, na podstawie dyspozycji Banku, przez obciążenie rachunku bieżącego. 8) Na uruchomienie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Zamawiający podpisze odrębną umowę kredytową i dokona wszystkich czynności bankowych związanych z uruchomieniem kredytu. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2020.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 128 z późn. zm.) wykonawcami ubiegającymi się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego mogą być tylko banki - utworzone zgodnie z przepisami ustaw i działające na podstawie zezwoleń uprawniających do wykonywania czynności bankowych. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.- Zał. Nr 2 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca składając ofertę wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę polegającą na obsłudze budżetu jednostki samorządu terytorialnego w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy - Zał. Nr 3 do SIWZ wraz z załączeniem dowodów czy usługa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie oraz złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - Zał. Nr 2 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (zakończone), lecz także wykonywane.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy Pzp. - Zał. nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy Pzp. - Zał. nr 2 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy Pzp. - Zał. nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy; Zobowiązanie podmiotów trzecich - jeżeli dotyczy; Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 50
- 2 - Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych - 25
- 3 - Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym - 25
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się zmianę umowy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: - zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących, które będą miały wpływ na realizację umowy, - aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu materiałów lub urządzeń), - w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona, - gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego, - nałożenia na Zamawiającego dodatkowych zadań lub zmiany jego struktury organizacyjnej, - pojawienia się nowych produktów bankowych lub rozwiązań organizacyjnych, których wykorzystanie będzie korzystne dla Zamawiającego; - zmiany terminów płatności; - wystąpienia siły wyższej. Przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: zmiany formalno-organizacyjne, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną, zmiany danych teleadresowych. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności za zgodą obu stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osiekjasielski.ires.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Osieku Jasielskim, 38-223 Osiek Jasielski 112, Referat Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, pokój nr 2..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2016 godzina 08:30, miejsce: Urząd Gminy w Osieku Jasielskim, 38-223 Osiek Jasielski 112, Sekretariat (pokój nr 8).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI OSIEK JASIELSKI
- Zakup i dostawa sprzętu w ramach realizowanego projektu Poprawa cyberbezpieczeństwa Gminy Osiek Jasielski
- Zakup i dostawa wyposażenia do biura projektu
- Zakup i dostawa komputerów do Urzędu Gminy w Osieku Jasielskim
- Zakup sprzętu do prowadzenia zajęć z programowania i robotyki w ramach realizowanego projektu ,,Poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie gminy Osiek Jasielski"
więcej: przetargi OSIEK JASIELSKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wyłonienie banku do udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego o wartości 5.068.027,42 PLN Gminie Bielawy, na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2024 oraz spłatę wcześniej ..."
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.100.000,- zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz zobowiązań planowanych w rozchodach budżetu w 2024 r.
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2 750 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu
- Udzielenie Gminie Kaźmierz i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 990.000,00 zł
- Udzielenie Gminie Siepraw kredytu długoterminowego w kwocie do 2.000.000,00 zł.
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.