eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZabrzeTermomodernizacja Szko³y Podstawowej nr 22 w Zabrzu przy ul. Zamkowej 2

Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2019-12-23



Og³oszenie nr 637992-N-2019 z dnia 2019-12-23 r.

Miasto Zabrze: Termomodernizacja Szko³y Podstawowej nr 22 w Zabrzu przy ul. Zamkowej 2
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstañców ¦l±skich  5-7 , 41-800  Zabrze, woj. ¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (URL): www.zabrze.magistrat.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.zabrze.magistrat.pl zak³adka: Urz±d Miejski, zak³adka: zamówienia publiczne


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.zabrze.magistrat.pl zak³adka: Urz±d Miejski, zak³adka: zamówienia publiczne


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
oferty pod rygorem niewa¿no¶ci nale¿y z³o¿yæ w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami SIWZ
Adres:
Urz±d Miejski w Zabrzu, Biuro Zamówieñ Publicznych, ul. Powstañców ¦laskich 5-7, 41-800 Zabrze, II piêtro, pokój 219


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Termomodernizacja Szko³y Podstawowej nr 22 w Zabrzu przy ul. Zamkowej 2
Numer referencyjny: BZP.271.65.2019.MZ
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji obiektu w tym: a. ocieplenie ¶cian zewnêtrznych we³n± mineraln±/styropianem; b. ocieplenie dachu styropap±; c. wymiana okien i drzwi zewnêtrznych na okna i drzwi o lepszym wspó³czynniku przenikania ciep³a i podwy¿szonej szczelno¶ci, w tym stolarka o odporno¶ci ogniowej; d. modernizacja instalacji c.o., monta¿ grzejników, zaworów termostatycznych i odpowietrzaj±cych oraz wykonania os³on grzejników; e. zmiana sposobu przygotowania c.w.u. z sieci ciep³owniczej na elektryczne podgrzewacze przep³ywowe; f. wykonanie izolacji przeciwwilgociowej na ¶cianach przyziemia i piwnic; g. wykonanie instalacji odgromowej, systemu odwodnienia, przebudowy kominów z obróbkami blacharskimi oraz wymiany wszystkich czyszczaków, Geigerów z udro¿nieniem odp³ywów deszczowych; h. modernizacja instalacji o¶wietlenia: wymiana instalacji elektrycznej z monta¿em opraw o¶wietleniowych z ¼ród³ami LED, wymiana o¶wietlenia zewnêtrznego; i. wymiana parapetów okiennych. Odtworzenie okien piwnicznych wraz z o¶wietlaczami; j. wykonanie wyj¶cia ewakuacyjnego z klatki schodowej przy pomieszczeniach by³ej kot³owni z zabudow± drzwi w klasie odporno¶ci ogniowej EI60; k. przebudowa instalacji hydrantowej w zakresie wymiany odcinka rury doprowadzaj±cej wodê; l. malowanie ¶cian i sufitów po robotach zwi±zanych z wymian± instalacji c.o., instalacji elektrycznej i wymiana okien i drzwi wraz z uzupe³nieniem tynków lub przetarciem; m. remont lub wymiana na nowe istniej±cych krat zewnêtrznych w oknach oraz dodanie nowych krat okiennych zgodnie z wykazem; n. remont stref wej¶ciowych do budynku szko³y- wymiana nawierzchni betonowej na kostkê betonow±; o. zdiagnozowanie i usuniêcie przyczyny zalañ na kondygnacji piwnicy: - ¶cian i stropu w klatce schodowej, - posadzki w piwnicy na poz. -4,73m. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Czê¶æ IV SIWZ oraz n/w dokumentacja projektowa opracowana przez BIURO IN¯YNIERSKIE "HaS" s.c. S. Kaczorowski, H. Górczyñski, ul. Wolno¶ci 94, 41-800 Zabrze, obejmuj±ca n/w pozycje: ? Projekt robót budowlanych zatwierdzony zg³oszeniem nr WB.6743.1331.2018.MS z dn. 21.12.2018r. polegaj±cych na odtworzeniu wyj¶cia ewakuacyjnego w budynku Szko³y Podstawowej nr 22 przy ul. Zamkowej 2, w ramach zadania pn.: "Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 22 w Zabrzu przy ul. Zamkowej 2 wraz z remontem instalacji elektrycznej, c.o. i c.w.u. oraz przebudow± przy³±cza c.o. w pomieszczeniu piwnicy" na dz. nr 830/86 i 753/86; ? Projekt budowlany dla zadania pn.: "Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej nr 22 w Zabrzu przy ul. Zamkowej 2 wraz z remontem instalacji elektrycznej, c.o. i c.w.u. oraz przebudow± przy³±cza c.o. w pomieszczeniu piwnicy" na dz. nr 830/86 i 753/86; ? Projekty wykonawcze bran¿owe: - bran¿a architektoniczno-konstrukcyjna, - czê¶æ instalacyjna sanitarna, - bran¿a elektryczna. ? Przedmiary robót, ? Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.

II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45262300-4
45262310-7
45262500-6
45410000-4
45421100-5
45320000-6
45260000-7
45450000-6
45442100-8
45311100-1
45311200-2
45315600-4
45315700-5
45317300-5
45330000-9
45331100-7


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje udzielanie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 p.z.p. a) Informacja o przewidywanych zamówieniach: powtórzenie podobnych robót budowlanych - ujêtych w pkt 3.1 SIWZ, których potrzeba wyniknê³a na etapie realizacji inwestycji lub eksploatacji. Kod CPV: 45000000-7, 45111200-0, 45262300-4, 45262310-7, 45262500-6, 45410000-4, 45421100-5, 45320000-6, 45260000-7, 45450000-6, 45442100-8, 45311100-1, 45311200-2, 45315600-4, 45315700-5, 45317300-5, 45330000-9, 45331100-7. b) Okoliczno¶ci, po których zaistnieniu bêd± udzielane zamówienia - zamówienie mo¿e zostaæ udzielone na etapie realizacji lub eksploatacji obiektu w przypadku, gdy powtórzenie podobnego zakresu robót objêtego przedmiotem umowy wp³ywa na poprawê bezpieczeñstwa lub walorów u¿ytkowania obiektu lub wynika z aktualnych potrzeb U¿ytkownika. Procedura udzielania zamówienia uzupe³niaj±cego mo¿e zostaæ wszczêta na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiaj±cego protoko³u konieczno¶æ opisuj±cego zakres robót , potrzeby ich wykonania oraz po zabezpieczeniu odpowiednich ¶rodków finansowych.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2021-01-29

II.9) Informacje dodatkowe: Rozpoczêcie robót zgodnie z harmonogramem. Zakoñczenie robót i zg³oszenie gotowo¶ci do odbioru koñcowego zadania nast±pi do 29.01.2021r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Na potwierdzenie spe³nienia warunku zdolno¶ci technicznej i zawodowej Wykonawca jest zobowi±zany wykazaæ siê wykonan± robot±/wykonanymi robotami budowlanymi w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, polegaj±ce na budowie, przebudowie lub generalnym remoncie obiektu kubaturowego w zakres których wchodzi³y roboty budowlane termomodernizacyjne, instalacje c.o., wod-kan. oraz instalacje elektryczne o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 2 500.000 z³ brutto ³±cznie z podaniem rodzaju robót, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i odbiorcy, na rzecz którego zosta³a wykonana oraz za³±czyæ dowód w zakresie, o którym mowa wy¿ej. Powy¿szy zakres robót nie musi byæ wykonany równocze¶nie w ramach jednej inwestycji. Dodatkowo warunkiem jest, aby ani jedna spo¶ród wszystkich wykonanych robót budowlanych z okresu piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - z tego okresu, nie by³a niewykonana lub wykonana nienale¿ycie. W wykazie nale¿y wskazaæ zatem informacjê o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie w okresie piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - z tego okresu w celu zweryfikowania rzetelno¶ci, kwalifikacji, efektywno¶ci i do¶wiadczenia Wykonawcy. Je¶li Wykonawca nie wykona³ lub wykona³ nienale¿ycie jedn± lub wiêcej robót budowlanych, gdzie przez nienale¿yte wykonanie rozumie siê nieosi±gniêcie parametrów gwarantowanych i poniesienie z tego tytu³u kar umownych lub przekroczenie terminu realizacji o 30 dni w stosunku do uzgodnionego terminu zostanie wykluczony z postêpowania. Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia posiada³y nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe, do¶wiadczenie i wykszta³cenie oraz zakres wykonywanych czynno¶ci: Kierownik robót * kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z ustaw± Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w zakresie niezbêdnym do realizacji przedmiotu zamówienia. Kierownik robót instalacji sanitarnych * kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji c.o. i wod-kan. zgodnie z ustaw± Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w zakresie niezbêdnym do realizacji przedmiotu zamówienia. Kierownik robót elektrycznych * kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z ustaw± Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w zakresie niezbêdnym do realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, zostanie przez Zamawiaj±cego wezwany i przedstawi nastêpuj±ce dokumenty i o¶wiadczenia: A) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 p.z.p.; Zgodnie z art.26 ust.6 Pzp Zamawiaj±cy samodzielnie pobiera odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz.U. z 2017 poz. 570 ze zm.). B) o¶wiadczenie Wykonawcy o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu wykazania spe³niania warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, zostanie przez Zamawiaj±cego wezwany i przedstawi dokumenty i o¶wiadczenia: A) wykaz robót budowanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zosta³y wykonane, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym, czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Dowodami, o których mowa s± referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonane, a je¶li z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. Dodatkowo warunkiem jest, aby ani jedna spo¶ród wszystkich wykonanych robót budowlanych z okresu piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - z tego okresu, nie by³a niewykonana lub wykonana nienale¿ycie. W wykazie nale¿y wskazaæ zatem informacjê o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie w okresie piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - z tego okresu w celu zweryfikowania rzetelno¶ci, kwalifikacji, efektywno¶ci i do¶wiadczenia Wykonawcy. Je¶li Wykonawca nie wykona³ lub wykona³ nienale¿ycie jedn± lub wiêcej robót budowlanych, gdzie przez nienale¿yte wykonanie rozumie siê nieosi±gniêcie parametrów gwarantowanych i poniesienie z tego tytu³u kar umownych lub przekroczenie terminu realizacji o 30 dni w stosunku do uzgodnionego terminu zostanie wykluczony z postêpowania. B) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nich czynno¶ci oraz informacjê o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Dokumenty lub o¶wiadczenia o których mowa wy¿ej, sk³adane s± w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii o¶wiadczenia, sporz±dzonych w postaci papierowej, w³asnorêcznym podpisem. Za orygina³ uwa¿a siê o¶wiadczenie lub dokument z³o¿one w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio w³asnorêcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot , na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca - w zakresie dokumentów, lub o¶wiadczeñ , które ka¿dego z nich dotycz±. Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia, o której mowa powy¿ej, nastêpuje przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi wykazaæ np. w zobowi±zaniu (dokument ten nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±): - zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcê przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; -czy inne podmioty, na zdolno¶ci których Wykonawca powo³uje siê w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuj± roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13-22 i ust.5 pkt 1,2,4 p.z.p. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, podmiotu trzeciego, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: 1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; 2) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, jakie Zamawiaj±cy okre¶li³ w postêpowaniu. 5.2.4 Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu, o spe³nianiu warunków i braku podstaw do wykluczenia stwierdzaj±cym spe³nienie przez niego wymogów okre¶lonych w pkt 5.1 - 5.2.1. Informacje dotycz±ce wszystkich o¶wiadczeñ i dokumentów: 1.Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub brak podstaw wykluczenia, je¿eli Zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów, w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski wskazanych przez Wykonawcê i pobranych samodzielnie przez Zamawiaj±cego dokumentów, 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcê o¶wiadczeñ lub dokumentów, które znajduj± siê w posiadaniu Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych przez Zamawiaj±cego), korzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów, o ile s± one aktualne. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozporz±dzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy, okresu ich wa¿no¶ci oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane (Dz.U z 2016 r. poz.1126) sk³ada: A) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: - nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokumenty, sk³adane na potwierdzenie, ¿e wobec Wykonawcy nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 5.4.5 zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie, odpowiednio Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczeniem tych osób, z³o¿onym przed notariuszem lub przed w³a¶ciwym - ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego. Wa¿no¶æ dokumentu jak wy¿ej. Dokumenty lub o¶wiadczenia sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika -do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia - w tym z³o¿enia o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postêpowaniu - w tym z³o¿enia o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i braku podstaw do wykluczenia, w sytuacji gdy postêpowanie nie przekracza kwoty okre¶lonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p. sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia. Oferta musi byæ podpisana przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu Wykonawcy, tj.: 1) osoby uprawnione zgodnie z aktualnym odpisem z w³a¶ciwego rejestru lub wpisem do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, lub 2) osoby posiadaj±ce wa¿ne pe³nomocnictwo, którego orygina³, lub kopiê po¶wiadczon± notarialnie za zgodno¶æ z orygina³em, lub odpis albo wyci±g z dokumentu sporz±dzony przez notariusza -nale¿y za³±czyæ w ofercie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium w wysoko¶ci: 85 000,00 PLN (s³ownie: osiemdziesi±t piêæ tysiêcy z³otych) zabezpieczaj±cego ofertê na okres 30 dni


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
okres gwarancji i rêkojmi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ w zawartej umowie w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z ni¿ej wymienionych okoliczno¶ci. 2. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za zgod± obu Stron wyra¿on± w drodze aneksu do umowy pod rygorem niewa¿no¶ci, za wyj±tkiem sytuacji, dla których umowa dopuszcza inny sposób legalizacji. W przypadku, gdy zmiana dotyczyæ bêdzie podwy¿szenia wynagrodzenia Wykonawcy, Strony dokonaj± zmian po zabezpieczeniu przez Zamawiaj±cego ¶rodków finansowych w bud¿ecie miasta. 3. Podstaw± zmiany postanowieñ umowy jest pisemny wniosek Wykonawcy lub protokó³ konieczno¶ci, dokumentuj±ce zaistnienie okoliczno¶ci skutkuj±cych zmian± postanowieñ umowy. W przypadku zmiany wynagrodzenia nale¿y dodatkowo do³±czyæ kosztorys wykonany na zasadach opisanych w §7 i sprawdzony przez Inspektora Nadzoru. 4. Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce okoliczno¶ci zmiany postanowieñ umowy: a) terminy realizacji - mog± ulec zmianie tylko na podstawie n/w przes³anek zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego i w przypadku, gdy zmiana terminu nie zagra¿a realizacji umowy zawartej z instytucj± dofinansowuj±c± lub gdy zostanie spisany aneks terminowy do umów o dofinansowanie. Sprawa ka¿dorazowo bêdzie analizowana przez Zamawiaj±cego i Nadzór Inwestorski. ? wyst±pi± ¶rodki ochrony prawnej wg ustawy p.z.p., ? wyst±pi± opó¼nienia w przekazaniu terenu budowy wykonawcy robót z winy Zamawiaj±cego, ? wyst±pi± braki lub wady w dokumentacji projektowej lub w innych dokumentach dotycz±cych budowy, ? zostan± w trakcie realizacji odkryte elementy konstrukcyjne, pomieszczenia lub instalacje, które nie zosta³y zinwentaryzowane na etapie opracowania dokumentacji lub przyjêto w stosunku do nich w dokumentacji odmienne za³o¿enia ni¿ okaza³o siê w rzeczywisto¶ci a maj± one bezpo¶redni wp³yw na realizacjê zadania z uwagi na konieczno¶æ ich przebudowy, likwidacji lub zabezpieczenia, ? wyst±pi± warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce realizacjê zadania (w tym anomalia klimatyczne lub warunki uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót) i sytuacja taka trwa powy¿ej 21 dni, ? wyst±pi konieczno¶æ podjêcia dodatkowych dzia³añ przez organy administracji (z uwagi na konieczno¶æ zmiany pozwolenia na budowê, konieczno¶æ uzyskanie nowych lub aktualizacja posiadanych decyzji administracyjnych) lub wyst±pi konieczno¶æ uzyskania nowych uzgodnieñ ewentualnie aktualizacja uzgodnieñ poczynionych wcze¶niej przez projektanta, ? wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych niezbêdnych do zakoñczenia zakresu objêtego przedmiotem umowy, ? wyst±pi brak frontu robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy przez okres d³u¿szy ni¿ 21 dni, ? wyst±pi± opó¼nienia w rozpoczêciu czynno¶ci odbiorowych oraz prób koñcowych z powodów nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, ? wyst±pi± sytuacje nieprzewidziane - wyst±pienie si³y wy¿szej, zamieszki lub strajki, wykopanie niewybuchów, odkrycie wykopalisk archeologicznych, odkrycie uzbrojenia terenu niezinwentaryzowanego na mapach, ? gdy Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy wykonawca. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w niniejszym ustêpie terminy wykonania zastrze¿one w umowie mog± ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu o czas niezbêdny do prawid³owego ukoñczenia robót. b) wynagrodzenie Wykonawcy ? obni¿enie warto¶ci umowy w przypadku, gdy zakres prac opisany w SIWZ ze wzglêdów technicznych, ekonomicznych lub formalno - prawnych nie bêdzie konieczny do wykonania lub nie le¿y w interesie Zamawiaj±cego lub obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy wynika z ró¿nic obmiarowych zmiana nie wymaga spisania aneksu, ? podwy¿szenie wynagrodzenia w przypadku: * zwiêkszenia zakresu ilo¶ciowego wynikaj±cego z ró¿nicy pomiêdzy ilo¶ci± robót okre¶lon± przedmiarem robót planowanych do wykonania, a rzeczywistymi ilo¶ciami wynikaj±cymi z obmiaru robót wykonanych * zwiêkszenia zakresu w wyniku konieczno¶ci wykonania robót nie objêtych dokumentacj± projektow±, i nie ujêtych w przedmiarze robót - b³êdy projektowe ? w zwi±zku ze zmian± sposobu spe³nienia ¶wiadczenia - niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji (zaprzestanie produkcji, przej¶ciowy brak na rynku itp.), ? w zwi±zku z inn± technologii wykonania zaprojektowanych robót ? w przypadku konieczno¶ci zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych lub materia³owych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub jego czê¶ci ? w przypadku konieczno¶ci zrealizowania robót wg dokumentacji zamiennej zatwierdzonej przez Zamawiaj±cego ? gdy Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy wykonawca- w takim przypadku wysoko¶æ wynagrodzenia zostanie ustalona zgodnie z zapisami lit.g ? w przypadku zmian regulacji prawnych obowi±zuj±cych w dniu podpisania umowy np.: 1) stawki podatku od towarów i us³ug - na pisemny wniosek jednej ze Stron. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio skorygowane (+/-) od dnia wej¶cia w ¿ycie zmienionej stawki 2) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê z pó¼. zm., 3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne; 4) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych dla lit. 2, 3, 4 je¿eli Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wej¶cia przepisów dokonuj±cych tych zmian z³o¿y pisemny wniosek, a je¿eli z³o¿y po tym terminie - od chwili jego z³o¿enia, w którym Wykonawca wyka¿e ponad wszelk± w±tpliwo¶æ bezpo¶redni wp³yw tych zmian na koszty wykonania przedmiotu umowy, a Zamawiaj±cy uzna ten wniosek za zasadny. Jednocze¶nie Zamawiaj±cemu bêdzie przys³ugiwaæ prawo ¿±dania dalszych wyja¶nieñ wraz z przedstawieniem dalszych dokumentów celem stwierdzenia dopuszczalno¶ci zmiany cen za wykonanie zamówienia. c) zap³ata wynagrodzenia - w uzasadnionych przypadkach za zgod± Zamawiaj±cego i Wykonawcy mo¿liwa jest zmiana warunków zap³aty wynagrodzenia, a w tym miêdzy innymi: sposobu i formy p³atno¶ci, terminu p³atno¶ci oraz podzia³u ¶rodków na lata; d) nadzór nad wykonawstwem - zmiany osób pe³ni±cych samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub innych osób wyznaczonych do nadzorowania procesu inwestycyjnego ze strony Zamawiaj±cego i Wykonawcy s± dopuszczalne pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych kwalifikacji - nie wymaga spisania aneksu; e) wprowadzenie zmiany w danych Wykonawcy lub Zamawiaj±cego wynikaj±cych z dokumentów rejestrowych; f) zmiana, wprowadzenie lub rezygnacja podwykonawcy - w przypadkach uzasadnionych, za pisemn± zgod± Zamawiaj±cego, pod warunkiem spe³nienia wymagañ okre¶lonych w SIWZ; g) Zmiana Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia w przypadku, gdy obecny Wykonawca nie realizuje zadania zgodnie z zapisami umowy lub jego sytuacja prawna lub finansowa lub którego zasoby osobowe lub techniczne nie gwarantuj± terminowej lub prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia po wyczerpaniu ¶rodków przewidzianych w umowie, w przypadku widocznego braku poprawy sytuacji. Zmiana nast±pi na podstawie o¶wiadczenia przes³anego Wykonawcy. W takim przypadku Zamawiaj±cy mo¿e powierzyæ dalsze wykonanie przedmiotu zamówienia: ? partnerowi Konsorcjum, ? jednemu z Podwykonawców lub kilku Podwykonawcom na podstawie odrêbnych umów za ich zgod±, za kwotê wynagrodzenia zgodnego z kwot± umown± Wykonawcy za dany wykonywany zakres, na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy, pomniejszon± o koszt robót ju¿ wykonanych. Zmiana Wykonawcy na Podwykonawcê/Podwykonawców mo¿liwa bêdzie, gdy koszt robót ju¿ wykonanych zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nie bêdzie mniejszy ni¿ 50% warto¶ci umowy z Wykonawc±. Warunkiem powierzenia dalszego wykonania przedmiotu zamówienia Podwykonawcy/Podwykonawcom jest wykazanie przez nich braku podstaw do wykluczenia. ? Wykonawcy, którego oferta zajê³a drugie lub trzecie miejsce w ocenie ofert na etapie przetargu za jego zgod±. Wykonawca, którego oferta zajê³a 3 miejsce mo¿e zostaæ wybrany w przypadku gdy poprzednik nie wyrazi³ zgody. Warto¶æ umowy zosta³aby ustalona jako ró¿nica ceny ofertowej pomniejszona o warto¶ci brutto za pozycje ju¿ wykonane i powiêkszona o dodatek, za przejêcie budowy po poprzednim Wykonawcy i udzielenie gwarancji i rêkojmi na ca³y przedmiot umowy, w tym na roboty, materia³y i urz±dzenia wykonane i dostarczone przez pierwotnego Wykonawcê. Kwota brutto dodatku zosta³aby ustalona w drodze negocjacji i nie mog³aby przekraczaæ 50% ró¿nicy ceny podan± w ofercie Wykonawcy, z którym Zamawiaj±cy chce zawrzeæ umowê a cen± podan± w kolejnej ofercie. Wykonawca z którym mia³aby byæ podpisana umowa musi wykazaæ, ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu i nie podlega wykluczeniu. h) zmiana w obowi±zuj±cych przepisach - zmiana stanu prawnego, który bêdzie wnosi³ nowe wymagania, co do sposobu realizacji jakiegokolwiek tematu ujêtego przedmiotem zamówienia. i) w razie wyst±pienia nowych wymogów stawianych przez Europejski Bank Inwestycyjny, w zwi±zku z finansowaniem zadania z jego ¶rodków. ¯±danie wprowadzenia zmian w umowie zostanie sporz±dzone przez Zamawiaj±cego w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem i przes³ane do Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-01-15, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> oferta musi byæ z³o¿ona w jêzyku polskim
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zamawiaj±cy aplikuje o dofinansowanie projektu pn. "Kompleksowa termomodernizacja budynków u¿yteczno¶ci publicznej na terenie M. Zabrze"- Etap V ze ¶rodków zewnêtrznych. Na realizacjê zamówienia przeznacza w 2020 roku kwotê oko³o 2 900 000,00 z³ brutto. W przypadku gdy kwota oferty bêdzie mniejsza od kwoty zabezpieczonej przez Zamawiaj±cego na realizacjê zadania, podzia³ kwoty na lata 2020/2021 bêdzie proporcjonalny.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.