Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-04-13
Ogłoszenie nr 66288 - 2017 z dnia 2017-04-13 r.
Wińsko: Świadcznie usługi oświetleniowej w zakresie rozszerzonym
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Usługi
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wińsko, krajowy numer identyfikacyjny
93193496300000, ul.
Plac Wolności
2,
56-160
Wińsko, państwo
Polska, woj.
dolnośląskie, tel.
713 898 186, faks
713 898 366, e-mail
inwestycje@ugwinsko.home.pl
Adres strony internetowej (URL): ugwinsko.bipgmina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA(jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadcznie usługi oświetleniowej w zakresie rozszerzonym
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi oświetleniowej na terenie Gminy Wińsko.
2. Wykaz miejscowości objętych umową wraz z ilością działających na ich obszarze punktów świetlnych zawiera zestawienie przedstawione w Załączniku nr 2. Zmiana ilości punktów świetlnych, dokonana przez Zamawiającego lub Wykonawcę za zgodą Zamawiającego, jest dopuszczalna.
3. Celem wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na:
1) prowadzeniu obsługi urządzeń oświetleniowych w sposób zapewniający sprawność techniczną zgodnie z Załącznikiem nr 1 oraz podniesienie standardu poprzez wykonanie prac zgodnie z zakresem rzeczowym prac, przedstawionym
w Załączniku nr 4;
2) całodobowej, ciągłej obsłudze umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i informacji
o nieprawidłowym działaniu infrastruktury oświetleniowej przez 7 dni tygodnia,
24 godziny na dobę;
3) bezzwłocznym podejmowaniu działań interwencyjnych w sytuacjach wyjątkowych, takich jak:
a) kolizja drogowa w wyniku której uszkodzeniu uległa sieć oświetleniowa,
b) stan infrastruktury oświetleniowej stwarzający zagrożenie dla otoczenia,
c) niesprawność fragmentów infrastruktury oświetleniowej stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowej SN/nN; świadczenie usług oświetleniowych w zakresie rozszerzonym - o podwyższonym standardzie na terenie Gminy Wińsko
4) strony ustalają, że zbiorcze zgłoszenia niesprawności punktów świetlnych dokonywane będzie przez Zamawiającego jeden raz w tygodniu, w ustalony dzień tygodnia. Wykonanie naprawy będzie zrealizowane w ciągu 10 dni roboczych.
5) usuwaniu na własny koszt usterek infrastruktury oświetleniowej, powstałych wskutek kolizji drogowych oraz działań żywiołów;
6) zawiadomieniu Zamawiającego o awariach infrastruktury oświetleniowej, których usunięcie w terminach określonych w ust.4 jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
7) Zgłaszaniu Zamawiającemu usunięcie niesprawności za pośrednictwem zawiadomienia pisemnego lub faksu, albo elektronicznie -e-mail;
8) Podniesieniu standardu obsługi urządzeń oświetleniowych poprzez wykonanie prac zgodnie z zakresem rzeczowym, przedstawionym w Załączniku nr 4.
4. Strony uzgadniają, że realizacja zadania wymieniona w ust. 1 pkt 8) nastąpi w terminie do 31.03.2018 r. i zakończona będzie protokółem odbioru końcowego podpisanym przez Wykonawcę i Zamawiającego.
II.5) Główny kod CPV): 50000000-5,
Dodatkowe kody CPV:
50232100-1,
50232110-4
II.6) Całkowita wartość zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 st.1 pkt 1lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zamówienie udzielone zostanie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) ustawy z dn. 29.01.2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 poz. 2164 ze zm.)
Uzasadnienie faktyczne
Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2015 poz. 942 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy oraz finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Art. 3 pkt 22 w/w ustawy zawiera definicję finansowania oświetlenia przez co należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Niezależnie od tego, kto jest właścicielem urządzeń oświetleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizując zadania własne jest zobowiązana do finansowania kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz kosztów ich utrzymania (eksploatacji) i konserwacji tych urządzeń. Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu nie wyraziła zgody na świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie gminy Wińsko urządzeniami oświetleniowymi będącymi ich własnością, przez podmioty trzecie wyłonione w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Brak zgody oznacza zatem dla gminy konieczność zawarcia umowy z właścicielem urządzeń oświetleniowych, ponieważ nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności Tauron Dystrybucja S.A w Krakowie. Jednocześnie zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Katowicach ( decyzja z dnia 14 lipca 2006 r., sygn. Akt RKT-411-25/06/MF) odmowa przedsiębiorstwa energetycznego udostępnienia swoich urządzeń do eksploatacji osobom trzecim, nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo jest właścicielem całości urządzeń, realizacja zadań w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg powinna nastąpić poprzez zlecenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu dysponującemu taką infrastrukturą. Zamówienie na świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie gminy Wińsko urządzeniami oświetleniowymi w porze od zmierzchu do świtu, Gmina zamierza udzielić w trybie z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych - prawa własności. Zgodnie z przepisami art. 67 ust 1 pkt 1 lit a) ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę utrzymania urządzeń oświetleniowych (eksploatację i konserwację urządzeń oświetlenia ulicznego) oraz podniesienie standardu poprzez wykonanie prac zgodnie z zakresem rzeczowym przedstawionym w załączniku nr 4 do projektu umowy. Operatorem sieci dystrybucyjnej, do której przyłączone są urządzenia oświetlenia ulicznego zlokalizowane na terenie gminy Wińsko jest Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu. Urządzenia oświetleniowe znajdujące się na terenie gminy Wińsko są w większości własnością Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu, która nie wyraża zgody na wykonywanie usług utrzymania urządzeń oświetlenia ulicznego stanowiącego ich własność. W związku z brakiem technicznej, a zarazem obiektywnej możliwości, aby inny podmiot na którego wybór nie ma żadnego wpływu właściciel urządzeń oświetleniowych mógł świadczyć usługę utrzymania urządzeń oświetlenia ulicznego na ich majątku, jedynym wykonawcą mogącym świadczyć usługi utrzymania urządzeń oświetlenia ulicznego jest Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu. Zgodnie z przepisami art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Na obszarze gminy Wińsko Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu jest właścicielem większości urządzeń oświetleniowych tj. właścicielem rozdzielni oświetleniowych, linii oświetleniowych kablowych i napowietrznych, słupów oraz właścicielem opraw oświetleniowych stanowiących ok. 99% wszystkich opraw oświetleniowych. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Zgodnie z treścią art 140 Kc, każdy właściciel może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 Kc i rodziło po stronie Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu w Sopocie roszczenie określone w art. 222 Kc. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1) lit. a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i lit. b) przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Gmina Wińsko nie ma możliwości wyboru innego Wykonawcy do realizacji ww. zadania. Jedynym wykonawcą mogącym świadczyć usługę utrzymania urządzeń oświetlenia ulicznego oraz usługę dystrybucji i dostawy energii elektrycznej na cele oświetlenia jest Tauron Dystrybucja Spółka Akcyjna Oddział we Wrocławiu
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Tauron Dystrybucja S.A. ,
,
ul.Jasnogórska 11,
31-358,
Kraków, kraj/woj.
małopolskie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.