eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańWykonanie robót związanych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-03-10

Poznań: Wykonanie robót związanych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1. - na bazie istniejących obiektów w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20
Numer ogłoszenia: 66670 - 2010; data zamieszczenia: 10.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Ochrony Roślin-Państwowy Instytut Badawczy , ul. Władysława Węgorka 20, 60-318 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8649000, faks 061 8676301.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ior.poznan.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka badawczo-rozwojowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót związanych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1. - na bazie istniejących obiektów w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wartość szacunkowa przedmiotu zamówienia: poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych (4845000 euro). Uwagi dotyczące sposobu realizacji zamówienia: Projekt pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki - jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Instytut Ochrony Roślin-PIB jest zobligowany do respektowania zwartej z MNiSW umowy, która ściśle określa warunki realizacji projektu. Warunki te będą również obowiązywały wykonawcę projektu. W szczególności dotyczyć to będzie harmonogramu, terminów wykonywania poszczególnych zadań-etapów, płatności. Wszelkie zmiany ww. umowy dotyczące realizacji projektu w części budowlanej muszą być respektowane przez wykonawcę. Postępowanie obejmuje realizację 4 zadań: 1. Modernizacja kompleksu szklarni Zakładu Wirusologii i Bakteriologii IOR-PIB. 2. Modernizacja kompleksu szklarni Zakładu Badania Środków Ochrony Roślin IOR-PIB. 3. Modernizacja laboratoriów przygotowawczych. 4. Modernizacja laboratoriów Zakładu Wirusologii i Bakteriologii IOR-PIB Zgodnie z harmonogramem: Realizacja zadania nr 1 ma nastąpić w terminie: od IV 2010 r. do 30 III 2012 r. Realizacja zadania nr 2 ma nastąpić w terminie: od IV 2010 r. do 30 III 2012 r. Realizacja zadania nr 3 ma nastąpić w terminie: od VII 2011 r do 31 XII 2012 r. Realizacja zadania nr 4 ma nastąpić w terminie: od VII 2011 r do 31 XII 2012 r. Opis przedmiotu zamówienia: A. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych związnych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1.- dla zadania Nr 1 p.n. Modernizacja kompleksu 4 szt. szklarni dla Zakładu Wirusologii i Bakteriologii oraz dla zadania Nr 2 p.n. Modernizacja kompleksu 4 szt. szklarni dla Zakładu Środków Ochrony Roślin na bazie istniejących obiektów w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20. Przedmiot zamówienia obejmuje nw branże: 1.Branża budowlana 2. Branża instalacyjna: - instalacja c.o. - instalacja wody - instalacja kanalizacyjna - instalacja klimatyzacyjno - wentylacyjna - instalacja elektryczna i automatyki Celem projektu jest wykonanie modernizacji szklarni na bazie istniejących obiektów oraz stworzenie szklarni o charakterze laboratorium naukowo - badawczego, w którym zastosowane rozwiązania techniczno - technologiczne, jak również rozwiązania funkcjonalno - przestrzenne stworzą odpowiednie warunki do prac badawczych oraz zajęć dydaktycznych. Stan istniejący: Obiekt do modernizacji to istniejące szklarnie połączone między sobą łącznikiem tworzące jedną bryłę. Dla zadania projektu Nr 1 oraz Nr 2 szklarnie posiadają następujące parametry; - ilość szklarni - 4 szt. - szerokość szklarni - 6,0m - długość szklarni - 24m - wysokość szklarni do okapu - 2,55m - ilość łączników 3 szt. - długość łącznika - 24,0m - wysokość łącznika do okapu - 2,55m Przy układzie zblokowanym bryła tworzy wymiar 28,0 x 24,0m w ilości 2 kpl. Segment 1 i segment 2) Wyposażenie istniejących szklarni; - wietrzenie linkowe - parapety stałe - instalacje; elektryczna, wodna, kanalizacyjna, i ciepłownicza - czopuchy i kraty wentylacyjne Program użytkowy. Projekt budowlany w poszczególnych branżach uwzględnia warunki układu funkcjonalno - przestrzennego z wprowadzeniem pełnej automatyki do regulacji parametrów danych kamer szklarni oraz zastosowanie nowych rozwiązań technologicznych. Modernizacja polega na wykonaniu: - wymiany istniejącej obudowy stalowej na obudowę aluminiową przygotowaną do szklenia podwójnego - ścianek działowych połączonych z cokołem i posadzką - wietrzenia sekcyjnego dla każdej kamery - przesłon termicznych wewnętrznych i zewnętrznych - parapetów aluminiowych na kołach - konstrukcji do płynnej regulacji wysokości lamp doświetlania asymilacyjnego - drzwi przesuwnych i rozwiernych - instalacji: 1.centralnego ogrzewania 2. wodną 3. kanalizacyjną 4. zamgławiania wysokociśnieniowego 5. klimatyzacji oraz wentylacji 6. elektryczną z automatyką i stacją METEO B. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych związnych z realizacją projektu pt.Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1.- w zakresie zadania Nr 3 Modernizacja laboratoriów przygotowawczych oraz dla zadania Nr 4 p.n. Modernizacja laboratoriów i głównych ciągów komunikacyjnych w Zakładzie Wirusologii i Bakteriologii w budynkach nr 6 i 7 w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20. Przedmiot zamówienia obejmuje nw branże: 1.Branża budowlana 2. Branża instalacyjna: - instalacja c.o. - instalacja wody - instalacja kanalizacyjna - instalacja wentylacyjna - instalacja elektryczna. Celem projektu jest wykonanie modernizacji pomieszczeń w celu dostosowania ich do prac laboratoryjnych o wysokim stopniu jakości. Zakres projektu: Projekt obejmuje: 1. projekt architektoniczno-budowlany przewiduje wykonanie prac ogólnobudowlanych i branżowych w celu przygotowania laboratoriów do prowadzenia prac o wysokim standardzie jakościowym 2. projekt instalacji sanitarnych: - przebudowa instalacji centralnego ogrzewania: wymiana grzejników, wymiana zaworów grzejnikowych, demontaż centralnego odpowietrzenia, montaż odpowietrzników automatycznych na pionach centralnego ogrzewania w budynku nr 7, - przebudowa węzła cieplnego: rozdział instalacji centralnego ogrzewania na potrzeby szklarni i na potrzeby budynku biurowego, - przebudowa instalacji przygotowania ciepłej wody użytkowej, - przebudowa instalacji wentylacji: dostosowanie wentylacji w poszczególnych pomieszczeniach tak, aby spełniały normy użytkowe w budynku nr 7, - przebudowa instalacji sanitarnych: pomieszczenie przed szklarnią - wykonanie podejść instalacji wody i kanalizacji, 3. projekt instalacji elektrycznych: - ułożenie linii kablowych zasilających wraz z modernizacją pola zasilającego w stacji transformatorowej i rozbudową złącz kablowych w budynkach, - wykonanie wewnętrznych linii zasilających, - montaż tablic głównych, na pierwszym piętrze i w piwnicy, - wykonanie instalacji elektrycznej w łącznikach, - wykonanie korytek dla instalacji elektrycznych wraz z oświetleniem podstawowym, awaryjnym i ewakuacyjnym w korytarzach w budynku nr 6..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.43.21.10 - Kładzenie podłóg 45.44.10.00 - Roboty szklarskie 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.33.12.20 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 250000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) 2. Uwaga - w przetargu ograniczonym wadium wnoszą wykonawcy zaproszeni do składania ofert, nie składa się go na etapie wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu. Szczegółowe informacje dot. wadium zawarte będą w SIWZ, która zostanie przekazana Wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionego warunku - Wykonawca dołączy do wniosku oświadczenie. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji na terenie Polski: a. 4 robót budowlanych stanowiących 4 odrębne zamówienia o wartości powyżej 1 mln złotych netto-każda- polegających na wykonaniu lub modernizacji szklarni specjalistycznych dla jednostek naukowo-badawczych, dydaktycznych (nie przeznaczonych do celów produkcyjnych-tylko do celów naukowych, badawczych, doświadczalnych itp.) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, oraz: b. 3 robót ogólnobudowlanych stanowiących 3 odrębne zamówienia o wartości powyżej 500 tys. zł netto-każda- o wysokim standardzie sanitarno-higienicznym wyposażonych w automatykę, klimatyzację (np. obiekty szpitalne, farmaceutyczne, laboratoria itp.) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zgodne z ww. opisem (lit. a i b) zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje). Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionego warunku - Wykonawca dołączy do wniosku oświadczenie. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (uprawnień), niezbędnych do wykonania zamówienia, a także z podaniem funkcji przy realizacji zamówienia. Wykonawca będzie zobowiązany wykazać min. 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia do pełnienia samodzielnych funkcji w kierowaniu robotami w każdej z nw specjalności: ogólnobudowlanej (kierownik budowy), elektrycznej, gazowej, sanitarnej (kierownicy robót branżowych) zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr. 156 poz. 1128 z późn zmianami). Do wykazu personelu kierowniczego należy dołączyć dokumenty potwierdzające przygotowanie zawodowe osób wskazanych w ww. wykazie, tj. uprawnienia budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia w specjalnościach ogólnobudowlanej, elektrycznej, gazowej, sanitarnej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr. 156 poz. 1128 z późn. zmianami) oraz aktualne na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z ustawą z 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - (Dz.U. z 2001 r nr 5 poz. 42 z późn. zmianami) - dla kierowników robót posiadających uprawnienia budowlane w każdej z w/w specjalności. Do wniosku muszą zostać załączone informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę: 1. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków. 2. zysku w wysokości nie mniejszej niż 500000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Potwierdzeniem spełniania warunku będzie sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części , a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za okres ostatniego roku obrotowego a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-za ten okres). 3.posiadania opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 5000000 zł (słownie: pięć milionów złotych) Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Nie dotyczy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest mniejsza lub równa 5 zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, zamawiający zaprosi do składania ofert pięciu wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu (największą liczbę punktów). Punktacja będzie przeprowadzona według następującej zasady: 1. 10 punktów za każdą z 4 wykazanych (w celu spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia) robót budowlanych o wartości powyżej 1 mln złotych netto-każda- polegających na wykonaniu lub modernizacji szklarni specjalistycznych dla jednostek naukowo-badawczych, dydaktycznych -które są wyposażone w pełną automatykę współpracującą ze stacją METEO w zakresie płynnej regulacji temperatury i wilgotności łącznie z archiwizacją danych w odniesieniu do funkcji: -wietrzenia górnego i bocznego - przesłon cieniujących - zamgławiania wysokociśnieniowego - temperatury urządzeń grzewczych - oświetlenia asymilacyjnego Brak któregokolwiek z ww. elementów automatyki powoduje nie przyznanie punktów. Za wykazane 4 roboty wg ww. parametrów można uzyskać maksymalnie 40 punktów. Zamawiający przyzna punkty na podstawie referencji wykonawców, z których powinny wynikać wprost dane niezbędne do oceny i punktacji. oraz 2. 10 punktów za wyposażenie szklarni w klimatyzację mechaniczną opartą na centrali wody lodowej współpracującej z pełną automatyką. Za wykazane 4 roboty wg ww. parametrów można uzyskać maksymalnie 40 punktów. Zamawiający przyzna punkty na podstawie referencji wykonawców, z których powinny wynikać wprost dane niezbędne do oceny i punktacji. 3. W przypadku uzyskania tej samej ilości punktów przez kilku Wykonawców, o kolejności ich kwalifikacji do następnego etapu, decydować będzie suma wartości netto wszystkich 4 wykonanych i wykazanych robót budowlanych, spełniających warunki określone w pkt III 3. 2. 1. lit. a

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: 1. Umowa Instytutu Ochrony Roślin-Państwowego Instytutu Badawczego z wykonawcą musi być zgodna z umową Instytutu Ochrony Roślin-Państwowego Instytutu Badawczego z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego określającą warunki realizacji projektu 2. Zaistnienie po zawarciu umowy przypadku siły wyższej ( w szczególności: powódź, pożar inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, skażenie. 3. Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, 4. Konieczność wykonania robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem i nie przekraczających 20% wartości realizowanego zamówienia), których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności 5. Powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji i jej zapisów przez strony, 6. Wystąpienie istotnych wad, braków dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień , jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji zamówienia-zmianie ulegnie odpowiednio termin zamówienia, harmonogram robót, 7. Gdy zaistnieje inna niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna , ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności , skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia-Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. Ww. zmiany mogą zostać wprowadzone aneksem do umowy- który może zostać podpisany jedynie po podpisaniu przez Zamawiającego aneksu w tej sprawie do umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego określającej warunki realizacji projektu. Uwagi dotyczące sposobu realizacji zamówienia: Projekt pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Instytut Ochrony Roślin-PIB jest zobligowany do respektowania zwartej z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego umowy, która ściśle określa warunki realizacji projektu. Warunki te będą również obowiązywały wykonawcę projektu. W szczególności dotyczyć to będzie harmonogramu, terminów wykonywania poszczególnych zadań-etapów, płatności. Wszelkie zmiany ww. umowy dotyczące realizacji projektu w części budowlanej muszą być respektowane przez wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Nie dotyczy
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nie dotyczy.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.03.2010 godzina 12:00, miejsce: siedziba zamawiającego: ul. Władysława Węgorka 20, 60-318 Poznań, budynek dyrekcyjny, pok. nr 11 na parterze.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. PROJEKT: MODERNIZACJA LABORATORIÓW DLA WZMOCNIENIA INNOWACYJNOŚCI BADAŃ W ZAKRESIE OCHRONY ROŚLIN I DZIAŁAŃ NA RZECZ GOSPODARKI- INSTYTUTU OCHRONY ROŚLIN-PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO JEST WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz kwalifikacja wykonawców do dalszego etapu postępowania nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń. 3. Wykonawca chcący uczestniczyć w niniejszym postępowaniu składa pisemny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 27 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informacja o złożeniu tego wniosku może być przekazana telefonicznie przed upływem terminu składania wniosków. Wniosek uważa się za złożony w terminie, jeżeli przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu został on wysłany w formie pisemnej a Zamawiający otrzyma go nie później niż w terminie 7 dni od dnia upływu terminu składania wniosków. 4. Osoby uprawnione do kontaktów z wykonawcami zainteresowanymi udziałem w postępowaniu: Janusz Domagała, tel.0 (61) 864-91-35, fax.0 (61) 867-63-01, e-mai j.domagala@ior.poznan.pl, w terminach: od poniedziałku do piątku w godz. pomiędzy 8.00 a 14.00 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum), w takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania: -Do podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne stosuje się te same przepisy co do pojedynczego wykonawcy, - W odniesieniu do wymagań podniesionych przez zamawiającego, każdy z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum musi oddzielnie udokumentować, iż posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 pkt 1-9 ustawy, - Przy ocenie spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2 -4 brany będzie pod uwagę łączny potencjał techniczny i kadrowy wykonawców, ich łączną wiedzę i doświadczenie oraz łączną sytuację ekonomiczną i finansową, - Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie, - Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego,; umocowanie może wynikać z treści umowy konsorcjum lub zostać przedłożone oddzielnie wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w przetargu. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.