Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-02-18
Dęblin: Wykonanie usługi szkolenia lotniczego: spadochronowego i szybowcowego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie - Nr 3/13/N
Numer ogłoszenia: 67578 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4929 , ul. Brygady Pościgowej, 08-521 Dęblin, woj. lubelskie, tel. 81 551 75 25, faks 81 551 95 36.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi szkolenia lotniczego: spadochronowego i szybowcowego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie - Nr 3/13/N.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia lotniczego - w zakresie teoretycznym i praktycznym dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie. Przedmiot zamówienia podzielony będzie na 5 części - grup: Grupa I - teoretyczne i praktyczne szkolenie spadochronowe dla maks. 54 uczniów Grupa II - teoretyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 50 uczniów Grupa III - praktyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 18 uczniów Grupa IV - praktyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 16 uczniów Grupa V - praktyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 16 uczniów Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub kilka grup określonych wyżej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w części III SIWZ oraz w załączniku nr 1 do SIWZ tj.: formularzu ofertowym. Wykonawca zobowiązuje się wystawić oddzielne faktury dla poszczególnych grup..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.20.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy: grupa I - są wpisani do rejestru podmiotów szkolących prowadzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, co uprawnia ich do przeprowadzenia szkolenia spadochronowego teoretycznego i praktycznego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego. grupa II - posiadają ważny na dzień otwarcia ofert certyfikat zezwalający na prowadzenie szkolenia szybowcowego wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, uprawniający do przeprowadzania teoretycznego szkolenia do licencji pilota szybowcowego - PL (G) Wybrany wykonawca musi posiadać certyfikat ważny przez cały okres realizacji umowy. grupa III, IV, V - posiadają ważny na dzień otwarcia ofert certyfikat zezwalający na prowadzenie szkolenia szybowcowego wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, uprawniający do przeprowadzania praktycznego szkolenia do licencji pilota szybowcowego - PL (G) Wybrany wykonawca musi posiadać certyfikat ważny przez cały okres realizacji umowy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy wykażą, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - należycie wykonali co najmniej 1 usługę w zakresie: grupa I - szkolenia spadochronowego - na kwotę minimum 50.000,00 zł brutto; grupa II - szkolenia szybowcowego - na kwotę minimum 15.000,00 zł brutto; grupa III - szkolenia szybowcowego - na kwotę minimum 45.000,00 zł brutto; grupa IV, V - szkolenia szybowcowego - na kwotę minimum 40.000,00 zł brutto dla każdej z grup; z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2 do siwz).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2 do siwz).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy złożą oświadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2 do siwz).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli wykonawca polega na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, to w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, przedstawiając w tym celu w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów 2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w części III. 4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin ważności dokumentów zawierających oświadczenie stosuje się odpowiednio jak wyżej
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
grupa I Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez ustawę Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba - w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków; 2) dopuszcza się dokonanie zmiany terminu szkolenia praktycznego spadochronowego, jeżeli z przyczyn od stron umowy niezależnych oraz niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia (np. niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie skoków spadochronowych), niemożliwe było przeprowadzenie szkolenia praktycznego w pierwotnym terminie. Powyższe zmiany nie będą powodowały naliczenia kar umownych dla Wykonawcy oraz nie będą stanowiły podstawy do jakichkolwiek innych roszczeń majątkowych ze strony Wykonawcy wobec Zamawiającego; 3) wartość umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT; 4) gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę tych wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych. grupa II Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez ustawę Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba - w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków; 2) wartość umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT; 3) gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę tych wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych. grupa: III, IV, V Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez ustawę Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba - w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków; 2) dopuszcza się dokonanie zmiany terminu praktycznego szkolenia szybowcowego, jeżeli z przyczyn od stron umowy niezależnych oraz niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia (np. niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie lotów szybowcowych i skoków spadochronowych), niemożliwe było przeprowadzenie szkolenia praktycznego w pierwotnym terminie. Powyższe zmiany nie będą powodowały naliczenia kar umownych dla Wykonawcy oraz nie będą stanowiły podstawy do jakichkolwiek innych roszczeń majątkowych ze strony Wykonawcy wobec Zamawiającego; 3) wartość umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT; 4) gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę tych wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.41blsz.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 41 Baza Lotn. Szkolnego (JW4929), 08-521 Dęblin, Lotnisko bud. 205 (sek. zamówień publ. pok. 304) w godz. 7.30-15.30 lub pocztą po wpłacie 19 zł na konto o numerze 24 1010 1339 0016 1622 3100 00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.02.2013 godzina 12:00, miejsce: 41 Baza lotnictwa Szkolnego (Jednostka Wojskowa Nr 4929), 08 - 521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej 5, budynek Nr 226, pokój nr 7 (Kancelaria Jawna)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Teoretyczne i praktyczne szkolenie spadochronowe dla maks. 54 uczniów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Szkolenie spadochronowe przeznaczone jest dla maksymalnie 54 uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie, po ukończeniu I klasy liceum. Szkolenie to wykonawca musi przeprowadzić zgodnie z programem szkolenia spadochronowego, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego, składające się z: - szkolenia teoretycznego - w wymiarze 20 godzin - kończącego się wewnętrznym egzaminem oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia spadochronowego: teoria teoretyczny kurs spadochronowy, uprawniającego do szkolenia praktycznego; - szkolenia praktycznego - obejmującego 5 skoków ze spadochronem metodą na linę desantową - od 1000 m 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczniów biorących udział w szkoleniu w wyniku wystąpienia okoliczności losowych, które pomimo zachowania należytej staranności, były niemożliwe do przewidzenia np. nieuzyskanie promocji do następnej klasy, choroba lub kontuzja ucznia uniemożliwiająca wzięcie udziału w szkoleniu lub jeżeli w wyniku rocznej klasyfikacji uczeń otrzymał ocenę z wychowania fizycznego niższą niż dostateczny. Z tego tytułu nie przysługują wykonawcy wobec zamawiającego żadne roszczenia, w tym w szczególności pieniężne. 3. W trakcie trwania szkolenia spadochronowego wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia całodobowej opieki wychowawczej i medycznej nad młodzieżą -minimum jeden opiekun dla każdej grupy uczniów, zagwarantuje ubezpieczenie NNW uczniów oraz ponosi koszty wydanych orzeczeń lotniczo-lekarskich zgodnie z JAR - FCL 3 lub równorzędnych. Wykonawca ponadto zapewni spełnienie wszelkich innych zabezpieczeń wymaganych przez nadzór lotniczy. 4. Zgodnie ze Statutem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego im. Żwirki i Wigury w Dęblinie zwanego zwanej dalej OLL, uczniowi OLL, który uczestniczy w szkoleniu lotniczym podczas wakacji przysługuje całodzienne wyżywienie, zakwaterowanie i opieka lekarska w zakresie i na zasadach określonych dla żołnierzy pełniących służbę wojskową w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych. 5. Szkolenie teoretyczne obywać się będzie przez okres ok. 2 dni około dwóch dni. Szkolenie teoretyczne musi odbyć się przed terminem rozpoczęcia szkolenia praktycznego. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia teoretycznego w salach wykładowych OLL w Dęblinie. W tym przypadku koszty zakwaterowania i wyżywienia uczniów biorących udział w szkoleniu teoretycznym ponosi zamawiający. Jeżeli wykonawca nie skorzysta z możliwości wykorzystania sal wykładowych OLL w Dęblinie - ponosi koszty zakwaterowania, wyżywienia uczestników szkolenia oraz koszty transportu uczniów z siedziby OLL w Dęblinie Dęblin-Lotnisko do miejsca zakwaterowania i z powrotem po zakończeniu szkolenia. Zakwaterowanie i wyżywienie - według zasad określonych w pkt. 9-13 poniżej. 6. Szkolenie praktyczne powinno odbyć się w 3 trzech grupach uczestników, po ok. 18 osób osiemnaście osób każda przez okres ok. 5 dni pięć dni dla każdej z grup - w przypadku sprzyjających warunków atmosferycznych. W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających przeprowadzenie szkolenia praktycznego w ciągu 5 dni, dopuszcza się możliwość wydłużenia trwania szkolenia praktycznego dla każdej z grup, jednak całość szkolenia praktycznego musi zakończyć się do dnia 31.07.2013 r. 7. Termin realizacji szkolenia spadochronowego teoretycznego, a następnie praktycznego: od 29.06.2013r. do 31.07.2013r. 8. Szkolenie praktyczne odbędzie się u Wykonawcy. Jeżeli planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia znajduje się poza Dęblinem, wykonawca ponosi koszty: zakwaterowania, wyżywienia uczestników szkolenia oraz koszty transportu uczniów z siedziby OLL w Dęblinie Dęblin-Lotnisko do miejsca zakwaterowania i z powrotem po zakończeniu szkolenia. Dowóz uczestników szkolenia z miejsca zakwaterowania na pas startowy lotniska lub lądowiska, wykonawca zobowiązuje się wykonać na swój koszt. Jeżeli planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia praktycznego znajduje się w Dęblinie - wyżywienie i zakwaterowanie zamawiający zapewnia we własnym zakresie. 9. Jeżeli planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia praktycznego i ewentualnie teoretycznego znajduje się poza Dęblinem, wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia i ich opiekunom zakwaterowanie w obiekcie spełniającym co najmniej wymagania dla schroniska młodzieżowego kategorii pierwszej określone w Załączniku Nr 5 do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie j. t. Dz. U. 2006 r., Nr 22, poz. 169, z późn. zm. Dla opiekuna grupy musi być zapewniony samodzielny pokój jednoosobowy. 10. W przypadku określonym w ustępie poprzednim, wykonawca zapewni całodzienne wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia, spełniające wymagania: posiłek całodzienny - min. 4288 kcal; białko - min. 146 g, w tym białko zwierzęce - min. 80 g; tłuszcze - min. 142 g, w tym roślinne - min. 46 g; węglowodany - min. 605 g; wapń - min. 1350 mg; żelazo - min. 32 mg; magnez - min. 66 mg; witamina A - min. 1299 mg; witamina C - min. 185 mg 11. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia wyżywienie składające się z następujących posiłków: śniadanie zawierające danie gorące, zimny bufet, dodatki: miód, dżem, masło pieczywo bułki, różne gatunki chleba itp. oraz napoje ciepłe: kawa, herbata; obiad składający się z dwóch dań zupa, danie główne z dodatkami i surówkami i napoju; kolacja zawierająca danie gorące i zimny bufet. 12. Godziny posiłków zostaną uzgodnione w kontaktach roboczych pomiędzy stronami. Zestawy obiadowe mogą się powtórzyć nie częściej niż jeden raz w tygodniu. 13. Jeżeli przewidywana temperatura powietrza na następny dzień szkoleniowy będzie wynosić powyżej 25 stopni C Wykonawca zapewni zimne napoje zaspokajające potrzeby osób szkolonych. 14. Podczas szkolenia praktycznego, w trakcie zajęć w powietrzu jak i na płycie lotniska wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników szkolenia. 15. Wykonawca przeprowadzający szkolenie musi przedstawić zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów szkolących wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego uprawniające do przeprowadzenia szkolenia spadochronowego teoretycznego i praktycznego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego oraz doświadczenie w zakresie szkolenia spadochronowego. 16. Wykonawca przygotuje i dostarczy Zamawiającemu zaświadczenia o ukończeniu szkolenia spadochronowego oraz certyfikaty potwierdzające uzyskane uprawnienia świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego dla każdego z uczestników szkolenia, jednocześnie, nie później niż do dnia 15.09.2013 r. 17. Wykonawca zobowiązuje się do systematycznego prowadzenia dokumentacji szkolenia w postaci list obecności na zajęciach, dzienników zajęć, protokołów egzaminacyjnych oraz książek przebiegu szkolenia spadochronowego uczestników. 18. Przed rozpoczęciem szkolenia teoretycznego wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia zamawiającemu kompletów materiałów szkoleniowych w formie drukowanej dla wszystkich uczestników szkolenia, zawierających niezbędną wiedzę z zakresu teoretycznego podstawowego szkolenia spadochronowego. 19. Wykonawca w trakcie trwania szkolenia zobowiązuje się do ścisłej współpracy z zamawiającym oraz przedstawicielem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie. W szczególności udzieli on informacji o stanie realizacji szkolenia przedmiotu umowy na każdy wniosek lub pytanie zamawiającego oraz umożliwi mu przeprowadzenie kontroli przebiegu szkolenia. 20. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie prowadzenia szkolenia. 21. Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz szkolenia praktycznego każdej grupy szkoleniowej Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania raportu zawierającego w szczególności: imienne wskazanie uczestników szkolenia wraz z liczbą wykonanych skoków; omówienie trudności, z jakimi spotkał się wykonawca przy realizacji umowy w odniesieniu również do każdego uczestnika szkolenia; uwagi zgłoszone przez uczestników szkolenia, co do treści szkolenia; wyniki egzaminów przeprowadzonych przez wykonawcę po części teoretycznej i praktycznej kursu. 22. Wymagania dodatkowe stawiane wykonawcy: należyta staranność przy realizacji umowy, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowanie oferty, sprawdzenie i zweryfikowanie dostarczonych materiałów, niezwłoczne informowanie Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. 23. Instruktorzy szkolenia spadochronowego muszą posiadać uprawnienia wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego licencje instruktora spadochronowego lub skoczka z uprawnieniami instruktora oraz min. 3-letnie doświadczenie w pracy instruktorskiej. Opiekunowie powinni posiadać przygotowanie pedagogiczne oraz doświadczenie w pracy z młodzieżą. Uczniowie objęci są całodobową opieką - jeden opiekun na daną grupę oraz całodobową opieką zdrowotną. Wykonawca powinien wykazać się dysponowaniem następującym potencjałem technicznym: lotnisko, spadochrony, samoloty w ilości niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami zamawiającego. 24. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 25. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia znajdują się także w ogólnych warunkach umowy załącznik Nr 5 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.20.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Teoretyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 50 uczniów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Teoretyczne szkolenie szybowcowe przeznaczone dla maksymalnie 50 uczniów II klasy liceum, zgodnie z programem szkolenia, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w wymiarze 60 godzin, kończącego się wewnętrznym egzaminem oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia lotniczego: teoria teoretyczny kurs szybowcowy, uprawniającego do szkolenia praktycznego. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczniów biorących udział w szkoleniu w wyniku wystąpienia okoliczności losowych, które pomimo zachowania należytej staranności, były niemożliwe do przewidzenia np. nieuzyskanie promocji do następnej klasy, choroba lub kontuzja ucznia uniemożliwiająca wzięcie udziału w szkoleniu lub jeżeli w wyniku rocznej klasyfikacji uczeń otrzymał ocenę z wychowania fizycznego niższą niż dostateczny. Z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy wobec Zamawiającego żadne roszczenia, w tym w szczególności pieniężne. 3. Zgodnie ze Statutem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego im. Żwirki i Wigury w Dęblinie, uczniowi OLL, który uczestniczy w szkoleniu lotniczym podczas wakacji przysługuje całodzienne wyżywienie, zakwaterowanie i opieka lekarska w zakresie i na zasadach określonych dla żołnierzy pełniących służbę wojskową w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych. Podczas szkolenia teoretycznego w salach wykładowych OLL koszty zakwaterowania i wyżywienia uczniów ponosi zamawiający. Jeśli szkolenie odbywać się będzie w czasie roku szkolnego - opiekę medyczną i wychowawczą nad uczniami zapewnia Ogólnokształcące Liceum Lotnicze, jeśli w czasie wakacji - wykonawca. 4. Szkolenie teoretyczne obywać się będzie przez okres ok. 9 dni około dziewięciu dni w salach wykładowych Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie. Szkolenie teoretyczne musi odbyć się przed terminem rozpoczęcia szkolenia praktycznego, tj. przed 01.07.2013 r., w dni wolne od zajęć szkolnych. Termin rozpoczęcia szkolenia teoretycznego: nie wcześniej niż 17.05.2013 roku. Szkolenie przeprowadzi wykonawca. 5. Wybrany wykonawca przeprowadzający szkolenie szybowcowe teoretyczne musi posiadać certyfikat zezwalający na prowadzenie szkolenia szybowcowego wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego uprawniający do przeprowadzania teoretycznego szkolenia do licencji pilota szybowcowego - PL (G), ważny przez cały okres realizacji umowy oraz doświadczenie w zakresie szkolenia szybowcowego. W przypadku, gdyby certyfikat ten stracił ważność w okresie obowiązywania umowy, wykonawca zobowiązany jest przedstawić nowy certyfikat w tym zakresie, nie później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowego. Jeżeli Wykonawca nie przedstawi tego dokumentu, stanowić to będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym. W takim przypadku wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązuje się do systematycznego prowadzenia dokumentacji szkolenia w postaci list obecności na zajęciach, dzienników zajęć, protokołów egzaminacyjnych oraz książek przebiegu szkolenia szybowcowego uczestników szkolenia. 7. Przed rozpoczęciem szkolenia teoretycznego wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu kompletów materiałów szkoleniowych w formie drukowanej dla wszystkich uczestników szkolenia, zawierających niezbędną wiedzę z zakresu teoretycznego podstawowego szkolenia szybowcowego. 8. Wykonawca w trakcie trwania szkolenia zobowiązuje się do ścisłej współpracy z zamawiającym oraz przedstawicielem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie. W szczególności udzieli on informacji o stanie realizacji szkolenia na każdy wniosek lub pytanie zamawiającego oraz umożliwi mu przeprowadzenie kontroli przebiegu szkolenia. 9. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie prowadzenia szkolenia. 10. Po zakończeniu szkolenia teoretycznego wykonawca zobowiązuje się do przygotowania raportu zawierającego w szczególności: imienne wskazanie uczestników szkolenia; omówienie trudności, z jakimi spotkał się wykonawca przy realizacji umowy w odniesieniu również do każdego uczestnika szkolenia; uwagi zgłoszone przez uczestników szkolenia, co do treści szkolenia; wyniki egzaminów przeprowadzonych przez wykonawcę po części teoretycznej; liczbę dni szkoleniowych 11. Wymagania dodatkowe stawiane wykonawcy: należyta staranność przy realizacji umowy, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowanie oferty, sprawdzenie i zweryfikowanie dostarczonych materiałów, niezwłoczne informowanie zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. 12. Instruktorzy szkolenia szybowcowego muszą posiadać uprawnienia wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego licencje pilota szybowcowego z uprawnieniami instruktora oraz min. 3-letnie doświadczenie w pracy instruktorskiej. 13. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 14. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia znajdują się także w ogólnych warunkach umowy załącznik Nr 6 do SIWZ) Grupa III - praktyczne szkolenie szybowcowe dla.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.20.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 17.05.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: praktyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 18 uczniów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia szybowcowego podstawowego Grupa III, IV, V dla maksimum 18 grupa III lub16 grupa IV lub V uczniów, po ukończeniu przez nich II klasy Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego, zgodnie z programem szkolenia, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do licencji pilota szybowcowego PL G, składającego się z: - szkolenia praktycznego - podstawowego, przeznaczonego do uzyskania III klasy pilota szybowcowego, przeprowadzanego za samolotem lub za samolotem i wyciągarką. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczniów biorących udział w szkoleniu w wyniku wystąpienia okoliczności losowych, które pomimo zachowania należytej staranności, były niemożliwe do przewidzenia np. nieuzyskanie promocji do następnej klasy, choroba lub kontuzja ucznia uniemożliwiająca wzięcie udziału w szkoleniu lub jeżeli w wyniku rocznej klasyfikacji uczeń otrzymał ocenę z wychowania fizycznego niższą niż dostateczny. Z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy wobec Zamawiającego żadne roszczenia, w tym w szczególności pieniężne. 3. Zgodnie ze Statutem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego im. Żwirki i Wigury w Dęblinie, uczniowi OLL, który uczestniczy w szkoleniu lotniczym podczas wakacji przysługuje całodzienne wyżywienie, zakwaterowanie i opieka lekarska w zakresie i na zasadach określonych dla żołnierzy pełniących służbę wojskową w charakterze kandydatów na żołnierzy zawodowych. Jeżeli planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia znajduje się poza Dęblinem, wykonawca ponosi koszty: zakwaterowania, wyżywienia uczestników szkolenia oraz koszty transportu uczniów z siedziby OLL w Dęblinie (Dęblin-Lotnisko) do miejsca zakwaterowania i z powrotem po zakończeniu szkolenia. Dowóz uczestników szkolenia z miejsca zakwaterowania na pas startowy lotniska lub lądowiska, wykonawca zobowiązuje się wykonać na swój koszt. Jeżeli planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia praktycznego znajduje się w Dęblinie - wyżywienie i zakwaterowanie zamawiający zapewnia we własnym zakresie. 4. W trakcie trwania szkolenia szybowcowego Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia całodobowej opieki wychowawczej i medycznej nad młodzieżą minimum jeden opiekun dla każdej grupy uczniów, zagwarantuje ubezpieczenie NNW uczniów oraz ponosi koszty wydanych orzeczeń lotniczo-lekarskich zgodnie z JAR - FCL 3 lub równorzędnych. Wykonawca ponadto zapewni spełnienie wszelkich innych zabezpieczeń wymaganych przez nadzór lotniczy. 5. Szkolenie praktyczne odbędzie się w 3 grupach uczestników - jedna grupa w liczebności maks. 18 osób grupa III, dwie grupy w liczebności maks. 16 osób grupa IV, V przez okres ok. 14 dni czternastu dni dla każdej z grup. 6. Szkolenie praktyczne szybowcowe odbędzie się w następujących terminach: - jeżeli oferta wykonawcy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w jednej z grup: III, IV, V - wykonawca zorganizuje i przeprowadzi szkolenie dla 18 grupa III lub 16 grupa IV lub V osób w terminie od dnia 01.07.2013 r. do dnia 31.07.2013 r.; - jeżeli oferta wykonawcy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w dwóch grupach z grup: III, IV, V - Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi szkolenie w 2 grupach dla 16 i 16 osób lub dla 16 i 18 osób - łącznie dla 32 lub 34 osób w terminie od dnia 01.07.2013 r. do dnia 15.08.2013 r.; - jeżeli oferta Wykonawcy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza we wszystkich trzech grupach III, IV, V - Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi szkolenie w 3 grupach dla 16, 16 i 18 osób)- łącznie dla 50 osób w terminie od dnia 01.07.2013 r. do dnia 31.08.2013 r. 7. Szkolenie praktyczne odbędzie się u wykonawcy. Jeżeli planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia przez wykonawcę znajduje się poza Dęblinem, Wykonawca ponosi koszty zakwaterowania, transportu i wyżywienia uczestników szkolenia. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia i ich opiekunom zakwaterowanie w obiekcie spełniającym co najmniej wymagania dla schroniska młodzieżowego kategorii pierwszej określone w Załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie t. j. Dz. U. z 2006 r., Nr 22, poz. 169, z późn. zm. 8. W przypadku określonym w punkcie 7 planowane miejsce przeprowadzenia szkolenia przez wykonawcę znajduje się poza Dęblinem, Wykonawca zapewni całodzienne wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia, spełniające wymagania: posiłek całodzienny - min. 4288 kcal; białko - min. 146 g, w tym białko zwierzęce - min. 80 g; tłuszcze - min. 142 g, w tym roślinne - min. 46 g; węglowodany - min. 605 g; wapń - min. 1350 mg; żelazo - min. 32 mg; magnez - min. 66 mg; witamina A - min. 1299 mg; witamina C - min. 185 mg 9. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia wyżywienie składające się z następujących posiłków: - śniadanie zawierające danie gorące, zimny bufet, dodatki: miód, dżem, masło pieczywo bułki, różne gatunki chleba) itp. oraz napoje ciepłe: kawa, herbata; obiad składający się z dwóh dań zupa, danie główne z dodatkami i surówkami i napoju;kolacja zawierająca danie gorące i zimny bufet. 10. Godziny posiłków zostaną uzgodnione w kontaktach roboczych pomiędzy stronami. Zestawy obiadowe mogą się powtórzyć nie częściej niż jeden raz w tygodniu. 11. Jeżeli przewidywana temperatura powietrza na następny dzień szkoleniowy będzie wynosić powyżej 25° C Wykonawca zapewni zimne napoje zaspokajające potrzeby osób szkolonych. 12. Podczas szkolenia praktycznego, w trakcie zajęć w powietrzu jak i na płycie lotniska Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczestników szkolenia. 13. Wybrany wykonawca przeprowadzający szkolenie szybowcowe praktyczne musi posiadać certyfikat zezwalający na prowadzenie szkolenia szybowcowego wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego uprawniający do przeprowadzania praktycznego szkolenia do licencji pilota szybowcowego - PL (G), ważny przez cały okres realizacji umowy oraz doświadczenie w zakresie szkolenia szybowcowego. W przypadku, gdyby certyfikat ten stracił ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nowy certyfikat w tym zakresie, nie później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowego. Jeżeli Wykonawca nie przedstawi tego dokumentu, stanowić to będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 14. Wykonawca przygotuje i dostarczy Zamawiającemu zaświadczenia o ukończeniu szkolenia szybowcowego oraz certyfikaty potwierdzające uzyskane uprawnienia dla każdego z uczestników szkolenia oraz krótką charakterystykę lotniczą dla każdego z uczniów, jednocześnie nie później niż do dnia 15.09.2013 r. 15. Wykonawca zobowiązuje się do systematycznego prowadzenia dokumentacji szkolenia w postaci list obecności na zajęciach, dzienników zajęć, protokołów egzaminacyjnych oraz książek przebiegu szkolenia szybowcowego uczestników szkolenia. 16. Wykonawca w trakcie trwania szkolenia zobowiązuje się do ścisłej współpracy z zamawiającym oraz przedstawicielem Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie. W szczególności udzieli on informacji o stanie realizacji szkolenia na każdy wniosek lub pytanie zamawiającego oraz umożliwi mu przeprowadzenie kontroli przebiegu szkolenia. 17. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie prowadzenia szkolenia. 18. Po zakończeniu szkolenia praktycznego każdej grupy szkoleniowej wykonawca zobowiązuje się do przygotowania raportu zawierającego w szczególności: imienne wskazanie uczestników szkolenia; omówienie trudności, z jakimi spotkał się wykonawca przy realizacji umowy w odniesieniu również do każdego uczestnika szkolenia; uwagi zgłoszone przez uczestników szkolenia, co do treści szkolenia; wyniki egzaminów przeprowadzonych przez wykonawcę po części praktycznej; liczbę dni szkoleniowych 19. Wymagania dodatkowe stawiane wykonawcy: należyta staranność przy realizacji umowy, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowanie oferty, sprawdzenie i zweryfikowanie dostarczonych materiałów, niezwłoczne informowanie zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. 20. Instruktorzy szkolenia szybowcowego muszą posiadać uprawnienia wydane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego licencje pilota szybowcowego z uprawnieniami instruktora oraz min. 3-letnie doświadczenie w pracy instruktorskiej. Opiekunowie powinni posiadać przygotowanie pedagogiczne oraz doświadczenie w pracy z młodzieżą. Uczniowie objęci są całodobową opieką - jeden opiekun na daną grupę oraz całodobową opieką zdrowotną. 21. Wykonawca powinien wykazać się dysponowaniem następującym potencjałem technicznym: lotnisko, szybowce, samolot holujący, wyciągarka, spadochrony ratownicze, radiostacje, samochód terenowy jako ściągarka w ilości niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami zamawiającego w zależności od wybranej metody szkolenia. 22. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 23. Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia znajdują się także w ogólnych warunkach umowy załącznik Nr 7 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.20.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: praktyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 16 uczniów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: opis jak dal części 3.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.20.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: praktyczne szkolenie szybowcowe dla maks. 16 uczniów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: opis jak dla części 3.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.20.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.07.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z DĘBLINA
- Dostawa krzeseł biurowych
- Dostawa akcesoriów elektrycznych oraz akcesoriów audiowizualnych, z podziałem na zadania.
- Przedłużenie gwarancji i wsparcia technicznego dla serwerów i przełączników, z podziałem na zadania
- Remont pomieszczeń socjalno-sanitarnych w budynku socjalno-biurowym
- Przebudowa budynku nr 235 - internat "Iskra"
więcej: przetargi w Dęblinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.