To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-03-06
Zielona Góra: Budowa obejścia m. Nowy Kisielin łączącego
drogi woj. nr 279 i 282 - zadanie dofinasowane ze środków Lubuskiego Regionalnego Programu
Operacyjnego na lata 2007 - 2013.
Numer ogłoszenia: 68512 - 2012; data zamieszczenia: 06.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 60556 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Al. Niepodległości 32, 65-042 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3280300, faks 068 3280332.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa obejścia m. Nowy Kisielin łączącego drogi woj. nr 279 i 282 - zadanie dofinasowane ze środków Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wywiezienie gruntu nienośnego zalegającego w km 2+410 do 2+480 - zamówienie dodatkowe nr 1 do umowy nr ZDW-ZG-III/181/2011 z dnia 20.06.2011 r. zawartej z Wykonawcą: BUDIMEX S.A., 01-040 Warszawa, ul. Stawki 40. Zakres robót: 1. Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych - roboty pomiarowe syt.-wys. w terenie równinnym 2. Roboty ziemne - wykop i załadunek urobku na samochody - transport urobku na skłądowisko w m. Racula - koszt utylizacji..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 234779,99 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 288105,22
Oferta z najniższą ceną: 288105,22 / Oferta z najwyższą ceną: 288105,22
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W trakcie prowadzenia robót ziemnych wykonawca odkrył występowanie w pasie drogowym odpadów pochodzenia komunalnego. Wobec powyższego wszczęto procedurę wyjaśniającą zaleganie gruntu o nieznanym składzie. Obszar zalegania odpadów umiejscowiony jest na byłej działce gminnej nr 79/5, która została podzielona na działki nr 79/13 i 79/14 zgodnie z zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej. Zamawiający zwrócił się więc do Gminy Zielona Góra o wyjaśnienie zaistniałego faktu. Z informacji uzyskanych z Gminy ustalono, że jest to dawne wysypisko komunalne, które zostało legalnie zrekultywowane w 1997r. zgodnie z decyzją Urzędu Rejonowego w Zielonej Górze. Wysypisko o powierzchni 0,2 ha urządzono w 1986r. Obecnie część zrekultywowanego wysypiska znajduje się na działce gminnej nr 79/14. Projektant na etapie projektowania niestety nie miał żadnej informacji na temat lokalizacji powyższego wysypiska. Badania geotechniczne podłoża nie wykazały jego obecności, również wizualna lustracja terenu porośniętego trawą i krzewami tego nie zdradziła. Po wystąpieniu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp., otrzymano postanowienie z dnia 14.10.2011r., gdzie stwierdzono, że na podstawie uzyskanej dokumentacji załączonej do wniosku Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Zielonej Górze, brak jest dowodów świadczących o zanieczyszczeniu gleby. Zdaniem RDOŚ brak badań świadczących o zanieczyszczeniu gleby lub ziemi i przekroczeniu standardów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 09.09.2002r. w sprawie standardów jakości gleby oraz standardów jakości ziemi (Dz.U. z 2002r., Nr 165 poz.1359) nie stanowi dowodu, że zalegające odpady mogą powodować wystąpienie szkody w środowisku. W związku z powyższym Zamawiający zlecił wykonanie badań Laboratorium Zakładu Utylizacji odpadów w Gorzowie Wlkp. Przeprowadzono badania na obecność substancji niebezpiecznych i szkodliwych. W wyniku przeprowadzonej ekspertyzy ustalono, że zalegające odpady spełniają wymóg art.55 ust.1 pkt 1-4 ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz.U. z 2001r., Nr 62 poz.628 z późn. zm.). W wystawionej przez Laboratorium z Gorzowa Wlkp. karcie charakterystyki został ustalony kod odpadu na 17 05 04 - gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27.09.2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2001r, Nr 112 poz.1206). W związku z powyższym dla uzyskania odpowiedniej nośności pod konstrukcję drogi, Projektant zaproponował wzmocnienie podłoża pod nasyp drogowy za pomocą pali żelbetowych i płyty żelbetowej na odcinku zalegania zrekultywowanego urobku. Wiąże się to jednak z poniesieniem dodatkowych kosztów. Dlatego ZDW podjął decyzję o usunięciu zalegającego gruntu nienośnego z powierzchni pod konstrukcję drogi i wywiezieniu go na wysypisko śmieci. W rejonie występowania urobku projekt przewiduje wykonanie robót ziemnych, gdzie należy wykonać wykopy pod projektowaną rzędną niwelety. Biorąc pod uwagę założenia projektowe Wykonawca powinien dostosować ilości pozyskanego urobku do faktycznej wymaganej ilości, tj. takiej, która umożliwi przygotowanie podłoża pod konstrukcję drogi. Wywóz urobku wiązać się będzie z dowozem gruntu nośnego przez Wykonawcę, który należy uzupełnić celem uzyskania wymaganej nośności. Wykonanie nasypów jest przewidziany w przedmiarze robót. Mając na uwadze, że założenia projektowe nie uwzględniły powyższych prac, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych. Projekt budowlany nie przewidział problemu związanego z wywozem gruntu po rekultywacji wysypiska śmieci. W związku z tym zachodzi konieczność wykonania wykopów i utylizacji wydobytego urobku na wysypisko śmieci. Jest to niezbędne do prawidłowego wykonania trwającej inwestycji. Wykonanie dodatkowych robót, staje się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od wykonania zamówienia dodatkowego, ponadto z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów i uniemożliwiłoby odebranie całego zakresu robót ze względu na pozostawienie niewykonanego odcinka, mającego wpływ na osiągnięcie założonego produktu końcowego. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Zgodnie z Pzp roboty te spełniają przesłanki wskazane w art.67 ust.1 pkt. 5tj.: - wartość robót nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego, - wykonanie robót stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, - roboty te są niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego.
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Całodobowe żywienie pacjentów i dowóz posiłków do Hospicjum im. Lady Ryder of Warsaw w Zielonej Górze.
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów dla uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 8 im. Jana Brzechwy w Zielonej Górze
- Dostawa mikrokuwet do oznaczania hemoglobiny, krwi kontrolnej oraz akcesoriów do czyszczenia i konserwacji hemoglobinometrów.
- Opracowanie dok. projektowej na modern. komunalnego wielorodz. bud. mieszkaln. przy ul. Batorego 20 oraz ul. Batorego 38 w Z. Górze w ramach zad. pn.:Modernizacja budynków i lokali komunalnych-II etap
- Najem separatora komórkowego do pobierania płytek krwi z aferezy wraz z dostawą kompatybilnych zestawów.
- LI.262.13.2024 Zakup aspiratora ultradźwiękowego
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Przebudowa ul. Boh. Monte Cassino, ul. Wyszyńskiego i ul. Kołłątaja w Sokółce wraz z infrastrukturą towarzyszącą w formule zaprojektuj wybuduj
- Wykonanie doświetlenia przejść dla pieszych na terenie miasta Nowogard
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.