Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-04-04
Piekary Śląskie: Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku, materiałów diagnostycznych oraz rękawic medycznych dla Szpitala Miejskiego w Piekarach Śląskich..
Numer ogłoszenia: 68894 - 2008; data zamieszczenia: 04.04.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Miejski w Piekarach Śląskich, ul. Szpitalna 11, 41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie, tel. 032 3938152, fax 032 3938127.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.piekary.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku, materiałów diagnostycznych oraz rękawic medycznych dla Szpitala Miejskiego w Piekarach Śląskich...
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku, materiałów diagnostycznych oraz rękawic medycznych dla Szpitala Miejskiego w Piekarach Śląskich.1.Szczegółowy wykaz pakietów oraz asortymentu i ilości załączono do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pakiet nr 1A-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: igła, strzykawka, cewnik, itp. Pakiet nr 1B-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: wzierniki ginekologiczne, patyczki do wymazów ,itd. Pakiet nr 1C-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: szpatułki, pojemniki na kał i inne. Pakiet nr 1D-Sprzęt med. j. uż. - szczoteczki do wymazów cytologicznych. Pakiet nr 1E-Sprzęt med. j. uż. -adapter z filtrem Pakiet nr 1F-Sprzęt med. j. uż. - zestawy do drenażu Pakiet nr 1G- Sprzęt med. j. uż. - zestawu do drenażu po usunięciu tarczycy Pakiet nr 1H -Sprzęt medyczny j. uż. - ustniki jednorazowe do alkomatu Pakiet nr 1i-Sprzęt medyczny j. uż. - kaniule Pakiet nr 2A-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : rurki intubacyjne, filtry oddechowe. Pakiet nr 2B-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : igły PP Pakiet nr 2C-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : rurki intubacyjne Pakiet nr 3A-Błony oraz odczynniki RTG Pakiet nr 3B-Błony mammograficzne Pakiet nr 4-Materiały diagnostyczne - papiery rejestracyjne. Pakiet nr 5 -Materiały diagnostyczne -elektrody. Pakiet nr 6-Materiały diagnostyczne - żele. Pakiet nr 7-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku -dren Kehra. Pakiet nr 8-Rękawice medyczne Pakiet nr 9 -Odzież ochronna jednorazowego użytku
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 33.14.10.00 - Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.10.00 - Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne Oryginalny kod CPV: 33.14.14.20 - Rękawice chirurgiczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.14.14.20 - Rękawice chirurgiczne Oryginalny kod CPV: 33.12.41.30 - Wyroby diagnostyczne Kod CPV wg słownika 2008: 33.12.41.30 - Wyroby diagnostyczne Oryginalny kod CPV: 18.13.10.00 - Odzież ochronna i zabezpieczająca Kod CPV wg słownika 2008: 35.11.34.00 - Odzież ochronna i zabezpieczająca .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 20.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 i 2 oraz spełniający wymagania art.22 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r. ( tekst jednolity Dz.U.nr 223 poz 1655z 2007 r. ze zm. ), a także spełniający inne określone przez Zamawiającego w specyfikacji wymagania. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu i innych wymagań stawianych przez Zamawiającego nastąpi na podstawie wskazanych w specyfikacji i złożonych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń i wykazów, wg metody spełnia/nie spełnia.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) oświadczenie o spełnieniu warunków z art.22 ust.1 Prawa zamówień publicznych tj. Że Wykonawca : -posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, -posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie , oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, -znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia -nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówieniach publicznych. c)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat i składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał wymagana prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 9ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. g)wykaz dostaw (w ilości minimum trzech ) wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - odpowiadających swym rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie. 2.Ponadto Wykonawcy złożą: a) ofertę cenową na formularzu Oferta, b)oświadczenie o spełnieniu norm, c)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli ofertę podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie określającym status prawny wykonawcy, wypełniony formularz cenowy , d)w zakresie Pakietu nr 3 A i 3 B - karty charakterystyki produktów. e)w zakresie oferowanych produktów wykonawcy winni złożyć również dokumenty potwierdzające, że są one dopuszczone do obrotu w szczególności wpis ( lub zgłoszenie ) do rejestru wyrobów medycznych, deklaracje zgodności, certyfikat CE. W przypadku, gdy oferowany produkt nie podlega powyższym wymaganiom Wykonawca składa stosowne oświadczenie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.piekary.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Miejski w Piekarach Śląskich, ul.Szpitalna 11.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.04.2008 godzina 10:00, miejsce: sekretariat szpitala.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr 1A-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: igła, strzykawka, cewnik,itp..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1A-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: igła, strzykawka, cewnik, itp. .Szczegółowy opis zawiera SIWZ.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr 1B-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: wzierniki ginekologiczne, patyczki do wymazów , itd..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1B-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: wzierniki ginekologiczne, patyczki do wymazów , itd. Szczegołowy opis zawiera SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 1C-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: szpatułki, pojemniki na kał i inne..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1C-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku typu: szpatułki, pojemniki na kał i inne. Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr 1D-Sprzęt med. j. uż. - szczoteczki do wymazów cytologicznych..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1D-Sprzęt med. j. uż. - szczoteczki do wymazów cytologicznych. Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet nr 1E-Sprzęt med. j. uż. -adapter z filtrem.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1E-Sprzęt med. j. uż. -adapter z filtrem. Szczegoówy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet nr 1F-Sprzęt med. j. uż. - zestawy do drenażu.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1F-Sprzęt med. j. uż. - zestawy do drenażu. Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr 1G- Sprzęt med. j. uż. - zestawu do drenażu po usunięciu tarczycy.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1G- Sprzęt med. j. uż. - zestawu do drenażu po usunięciu tarczycy.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet nr 1H -Sprzęt medyczny j. uż. - ustniki jednorazowe do alkomatu.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1H -Sprzęt medyczny j. uż. - ustniki jednorazowe do alkomatu.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet nr 1i-Sprzęt medyczny j. uż. - kaniule.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 1i-Sprzęt medyczny j. uż. - kaniule.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet nr 2A-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : rurki intubacyjne, filtry oddechowe..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 2A-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : rurki intubacyjne, filtry oddechowe.Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Pakiet nr 2B-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : igły PP.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 2B-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : igły PP. Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Pakiet nr 2C-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : rurki intubacyjne.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 2C-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku : rurki intubacyjne.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Pakiet nr 3A-Błony oraz odczynniki RTG.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 3A-Błony oraz odczynniki RTG. Szczególowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Pakiet nr 3B-Błony mammograficzne.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 3B-Błony mammograficzne . Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Pakiet nr 4-Materiały diagnostyczne - papiery rejestracyjne..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 4-Materiały diagnostyczne - papiery rejestracyjne..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Pakiet nr 5 -Materiały diagnostyczne -elektrody..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 5 -Materiały diagnostyczne -elektrody. szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Pakiet nr 6-Materiały diagnostyczne - żele..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 6-Materiały diagnostyczne - żele.Szczegółowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.41.30-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Pakiet nr 7-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku -dren Kehra..
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 7-Sprzęt medyczny jednorazowego użytku -dren Kehra..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Pakiet nr 8-Rękawice medyczne.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 8-Rękawice medyczne.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Pakiet nr 9 -Odzież ochronna jednorazowego użytku.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr 9 -Odzież ochronna jednorazowego użytku . Szcególowy opis w SIWZ..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.13.10.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z PIEKAR ŚLĄSKICH
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Miejskiego Przedszkola Nr 7 w Piekarach Śląskich na rok 2025.
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 2 w Piekarach Śląskich
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych (owoce i warzywa) dla Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 5 w Piekarach Śląskich - II
- Dostawa produktów żywnościowych dla Miejskiego Przedszkola nr 3 w Piekarach Śląskich w 2025 roku
- Dostawa produktów żywnościowych dla Miejskiego Przedszkola nr 17 w Piekarach Śląskich
- Dostawa sprzętu IT składająca się z 2 części: Część 1 - Dostawa 3 sztuk urządzeń wielofunkcyjnych Część 2 - Dostawa 5 sztuk urządzeń wielofunkcyjnych
więcej: przetargi w Piekarach Śląskich »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sterylnego i niesterylnego sprzętu medycznego jednorazowego użytku
- Dostawa odzieży i obuwia dla pracowników SK MSWiA z WM C-O w Olsztynie
- ZAKUP WRAZ Z DOSTAWĄ OBŁOŻEŃ I ODZIEŻY JEDNORAZOWEGO UŻYTKU Z PODZIAŁEM NA 2 ZADANIA DLA POTRZEB SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W PUŁAWACH
- Zakup i dostawa produktów do sterylizacji wyrobów medycznych
- Dostawa materiałów jednorazowych do SPZOZ w Choszcznie - III.24
- Dostawa środków ochrony indywidualnej dla Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
więcej: Wyroby diagnostyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.