Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-04-01
Stegna: Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie
Numer ogłoszenia: 69503 - 2014; data zamieszczenia: 01.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Komunalne "Mierzeja" Sp. z o.o. , ul. Gdańska 2, 82-103 Stegna, woj. pomorskie, tel. 55 247 84 63, faks 55 247 64 46.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkmierzeja.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka międzygminna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. Przedmiot zamówienia 1. Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać Roboty budowlane polegające na modernizacji i rozbudowie oczyszczalni ścieków w Stegnie z przepustowości Qśrd.=4.500 m3/d i 29 250 RLM do przepustowości Qśrd.=5.500 m3/d i 51 000 RLM ( w okresie letnim), co pozwoli na wyeliminowanie okresowych przekroczeń jakości ścieków oczyszczonych (odprowadzanych poprzez rzekę Wisłę Królewiecką do Zalewu Wiślanego) w wyniku sezonowego wzrostu ilości ścieków. 2. Zamawiający dysponuje dokumentacją budowlano- wykonawczą, dla której uzyskał pozwolenia na budowę Nr AB.6740.406.2013.MM z dnia 21 01 2014 dot. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie - etap I, na terenie działek nr 1247/7, nr 1247/8, nr 1247/9 przy ul. Gdańskiej w m. Stegna, gm. Stegna (kategoria ob. XXX). 3. W zakresie technologii oczyszczania ścieków, Zamawiający dopuszcza zaprojektowanie i wykonanie przez wykonawcę innego rozwiązania niż w dokumentacji projektowej Zamawiającego. W zakresie technologii oczyszczania ścieków ma zastosowanie procedura projektuj i buduj 4. Rozbudowana oczyszczalnia winna spełniać wymagania przepisów prawa w zakresie parametrów ścieków oczyszczonych oraz uzyskać przepustowość oczyszczalni w sezonie letnim i poza sezonem. 5. Zasadnicze elementy Robót obejmują: 1) Modernizację części mechanicznej oczyszczalni, w szczególności: 1. Wymianę kraty ręcznej na mechaniczną, 2. Wymianę systemu odbioru skratek, 3. Modernizację wiaty oraz konstrukcji betonowych w obrębie części mechanicznej, 4. Likwidacja istniejącego punktu zlewnego i zastąpienie kontenerowym punktem zlewnym, 5. Modernizację i przebudowę piaskownika. 2) Modernizację i rozbudowę układu odwadniania osadów, w szczególności: 1. Rozbudowę budynku poprzez dobudowę wiaty, 2. Wymianę prasy wraz z urządzeniami współpracującymi, 3. Modyfikację systemu podawania wapna, 4. Modernizację budynku odwadniania osadu. 3) Modernizację składowiska odwodnionego osadu, w szczególności: 1. Wyprofilowanie podłoża, 2. Budowę zadaszenia lekkiego nad częścią składowiska. 4) Modernizację i rozbudowę budynku technicznego w szczególności: 1. Rozbudowę pomieszczenia hali dmuchaw, 2. Wymianę dmuchaw (4 szt) w obudowie dźwiękoszczelnej, 3. Wymianę wentylacji, wymiana zasilania energetycznego i AKPiA w hali dmuchaw, 4. Modernizację pomieszczeń, w tym modernizacja dyspozytorni, 5. Przebudowę stacji transformatorowej w celu podłączenia agregatu prądotwórczego 100 kVA, 6. Termomodernizację budynku technicznego, wymiana w części pokrycia dachowego oraz modernizacja elewacji. 5) Rozbudowę części technologicznej oczyszczalni wg projektu własnego Wykonawcy lub z wykorzystaniem projektu Zamawiającego. 6) Modernizację pompowni głównej. 7) Przebudowę i modernizację dróg, chodników, zieleni (trawników). 8) Wymianę ogrodzenia i montaż bram. 9) Budowę stanowiska zrzutu ścieków dla autobusów. 10) Modernizację ujęcia wody technologicznej. 11) Przebudowę fragmentu sieci wodociągowej, budowę fragmentów sieci sanitarnej. 12) Wymianę oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne. 13) Budowę masztu radiowego z wyposażeniem. 14) Rozbudowę i modernizację sieci energetycznych i AKPIA. 15) Budowę systemu telewizji przemysłowej. 16) Dostawy sprzętu i urządzeń. 6. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (jeśli ma zastosowanie projektowanie Wykonawcy), w tym w szczególności: kompletnego projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej posadowienia budowli i budynków, projektów wykonawczych, dokumentacji i opracowań wymaganych przez prawo ochrony środowiska i prawo wodne oraz wszelkich innych dokumentów związanych z uzyskaniem zmiany pozwolenia na budowę. 7. Dokonanie w imieniu Zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień technicznych i formalno-prawnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zmiany pozwolenia na budowę (jeśli ma zastosowanie projektowanie Wykonawcy). 8. Opracowanie operatu wodno-prawnego oraz dokumentacji powykonawczej. 9. Roboty odtworzeniowe obejmujące uporządkowanie terenu, otworzenie dróg, placów, chodników oraz zadarnienie (trawniki) terenów naruszonych w wyniku realizacji robót. 10. Próby Końcowe (na które składają się próby przedrozruchowe, próby rozruchowe i ruch próbny), szkolenie personelu, nadzór nad Próbami Eksploatacyjnymi w okresie 4 miesięcy. Pierwsza próba w okresie 2 miesięcy, przy dużym obciążeniu oczyszczalni w okresie sezonu letniego (lipiec sierpień). Druga próba, w okresie 2 miesięcy, przy małym obciążeniu oczyszczalni po sezonie letnim. Próby te mogą być przeprowadzone w terminach odwrotnych w zależności od okresu zakończenia robót. 11. Usunięcie wszelkich wad w Robotach. 12. Wszelkie czynności niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie Robót od właściwych władz lokalnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Robót w sposób, który nie zakłóci normalnej pracy oczyszczalni ścieków. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Instytucją Zarządzającą jest Minister Infrastruktury i Rozwoju, Instytucją Pośredniczącą jest Minister Środowiska. Instytucją Wdrażającą dla Projektu jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Zamawiający może odstąpić w całości lub w części od umowy w przypadku, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. W takim przypadku Zamawiający dokona płatności tylko za tę część robót która została faktycznie wykonana. Szczegółowy zakres Robót opisano w Programie funkcjonalno-użytkowym zawierającym także Warunki Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz dokumentacji Zamawiającego, która jest częścią PFU, za wyjątkiem rozwiązań technologicznych w niej opisanych - załącznik nr 10. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami w szczególności: Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, Prawo wodne, ustawa o odpadach, ustawa o badaniach i certyfikacji i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. B. Wizja lokalna. 1. Wizja lokalna zostanie zorganizowana przez Zamawiającego w dniu 11 kwietnia 2014 r. o godz. 12.00 czasu lokalnego. Wizja lokalna nie jest obowiązkowa. Wizja może być zorganizowana w każdym innym terminie na wniosek Wykonawcy, po uprzednim ustaleniu terminu z Zamawiającym. 2. Wizja lokalna obejmie Teren Budowy i jego otoczenie w celu oszacowania przez Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania wynikającego z niej Umowy. 3. Wizja lokalna odbędzie się na terenie oczyszczalni ścieków w Stegnie. Osobą odpowiedzialną za zorganizowanie wizji lokalnej jest p. Tomasz Gajewski tel. nr (55) 247 84 63 w. 37; fax. nr (55) 247 64 46. Podczas wizji lokalnej nie będą przyjmowane żadne zapytania ani udzielane żadne wyjaśnienia dotyczące treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną i inspekcją Terenu Robót ponosi Wykonawca. Waluty obce Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Koszty udziału w postępowaniu Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Gwarancja i Rękojmia Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 3 letniej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia, na zasadach opisanych w umowie oraz 3 letniej rękojmi na zasadach wynikających z umowy i kodeksu cywilnego oraz gwarancji technologicznych opisanych w umowie. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania w wysokości: 5% ceny ofertowej przedstawionej przez Wykonawcę łącznie z podatkiem VAT..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających w wysokości do 10% zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.00 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45.21.13.50 - Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.21.52 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 48.15.00.00 - Pakiety oprogramowania do kontroli przemysłowej 42.90.00.00 - Różne maszyny ogólnego i specjalnego przeznaczenia .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100.000,00 zł, słownie: sto tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na konto: 79 8308 0001 0000 4284 2000 0010 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp. 7. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt.3b) do 3e), musi zawierać następujące elementy: a) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, b) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, c) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji, d) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, e) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji - Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 5 Pzp, f) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych, g) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, h) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, i) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 8. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
na podstawie oświadczenia z art. 22 ust 1 uPzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty polegające na budowie lub rozbudowie lub modernizacji co najmniej: - jednej oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum Q śr/d 4.000m3 o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł (netto). Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie powinno określać: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wymaganiami określonymi w SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki Wykonawca spełnił.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie określa się
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia: 1 osobą Kierownika budowy: - posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi. - posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 1 zadaniu inwestycyjnym związanym z budową lub rozbudową lub modernizacją oczyszczalni ścieków. 1 osobą Kierownika robót sanitarnych, - posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe , w tym pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 1 zadaniu inwestycyjnym związanym z budową lub rozbudową lub modernizacją oczyszczalni ścieków. 1 osobą Kierownika robót elektrycznych i AKPiA - posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe , w tym pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 1 zadaniu inwestycyjnym związanym z budową lub rozbudową lub modernizacją oczyszczalni ścieków. 1 osobą Kierownika robót drogowych - posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania drogowymi robotami budowlanymi, - pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 1 zadaniu inwestycyjnym. 1 osobą Technologa - posiadającą co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe, w tym pełniła funkcję technologa rozruchu (lub czynności równoważne) na co najmniej 2 oczyszczalniach ścieków, w tym co najmniej jedna o przepustowości nie mniejszej niż Q śr/d 4.000 m3. Uwaga: Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku Nr 63 poz.394); W przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład kadry kierowniczej, które nie znają języka polskiego, Wykonawca powinien zapewnić tłumacza. Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk: kierownika budowy i kierowników robót, jeżeli osoba będzie posiadała wymagane doświadczenie i kwalifikacje jak określa SIWZ. Wykonawca, który polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Przy ocenie spełniania warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnianiu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wymaganiami określonymi w SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki Wykonawca spełnił.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Wykonawca dysponuje środkami finansowymi w wysokości co najmniej 5 mln zł lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 mln zł. 2. Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 10 mln zł. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; b) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Przy ocenie spełniania warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnianiu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający sprawdzi prawidłowość złożonych dokumentów i zgodność z wymaganiami określonymi w SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki Wykonawca spełnił.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykaz cen - wzór załącznik nr 7- element oferty 2. Propozycja wykonawcy - obejmująca opis proponowanej technologii- zakres niezbędnych danych Propozycji wykonawcy stanowi załącznik nr 8 - element oferty. 3. Wykaz maszyn, urządzeń i wyposażenia - oferowanych przez Wykonawcę. - Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Oświadczenia należy składać w oryginale. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. - Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. - Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż PLN należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia, podając datę i kurs.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający określa warunki umowy na realizację zamówienia w niniejszym postępowaniu we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami opisanymi w SIWZ tj. we wzorze umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkmierzeja.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Komunalne Mierzeja Sp. z o.o.
82-103 STEGNA, ul. Gdańska 2
tel. 0 55 / 247 84 63, fax. 055 / 247 64 46
e-mail: modernizacja@pkmierzeja.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2014 godzina 12:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Komunalne Mierzeja Sp. z o.o. 82-103 STEGNA, ul. Gdańska 2 Sekretariat. Termin otwarcia ofert 22 04 2014 godz. 12:30 sala konferencyjna..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Instytucją Zarządzającą jest Minister Infrastruktury i Rozwoju, Instytucją Pośredniczącą jest Minister Środowiska. Instytucją Wdrażającą dla Projektu jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. 2. Zamawiający może odstąpić w całości lub w części od umowy w przypadku, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. W takim przypadku Zamawiający dokona płatności tylko za tę część robót która została faktycznie wykonana..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI STEGNA
- Zamiatanie jezdni i opróżnianie koszy ulicznych w gminie Stegna
- Utrzymanie czystości na terenie plaż - opróżnianie koszy, przesiewanie, bronowanie na terenie Gminy Stegna
- Modernizacja pomieszczeń biurowych z przystosowaniem na Centrum Zarządzania Kryzysowego Gminy Stegna
więcej: przetargi STEGNA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- wykonywanie usług w zakresie całodobowej obsługi technicznej zasobów TBS, zasobów własnych administrowanych przez Zarząd Budynków Miejskich I TBS Sp. z o.o. w Gliwicach
- wykonywanie usług w zakresie całodobowej obsługi technicznej zasobów komunalnych administrowanych przez Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Gliwicach
- Budowa zbiornika retencyjnego w Poświętnem
- Usługa wykonania projektu rozbudowy i przebudowy Górnego Internatu wraz z koncepcją zagospodarowania terenu zamawiającego - Jamrozowa Polana
- Wykonanie w formie leasingu operacyjnego dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. 20 Października 2 w Środzie Wielkopolskiej
- Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji "Rozbudowa Szpitala Puckiego Sp. z o.o. o Blok Operacyjny, Aptekę, Dział Rehabilitacji i Pracownię Endoskopii"
więcej: Różne maszyny ogólnego i specjalnego przeznaczenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.