eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CieszynDigitalizacja zbiorów Książnicy Cieszyńskiej. Etap drugi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-01

Cieszyn: Digitalizacja zbiorów Książnicy Cieszyńskiej. Etap drugi
Numer ogłoszenia: 70037 - 2014; data zamieszczenia: 01.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Książnica Cieszyńska , ul. Mennicza 46, 43-400 Cieszyn, woj. śląskie, tel. 033 8513840, faks 033 8513840.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kc-cieszyn.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: http://www.bip246.lo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Digitalizacja zbiorów Książnicy Cieszyńskiej. Etap drugi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest digitalizacja kolekcji gazet i czasopism wydawanych w latach 1851-1939 dostarczanych Wykonawcy sukcesywnie, a polegająca na: 1. Wykonaniu 81 850 plików skanów w formacie TIFF w siedzibie Zamawiającego, na sprzęcie Wykonawcy. Wymagania jakościowe dotyczące plików TIFF zostały zawarte w załączniku nr B1 do SIWZ. 2. Konwersji plików TIFF na mikrofilmy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dwukrotnego naświetlania poddawanych digitalizacji oryginałów, w związku z czym Wykonawca zobowiązany jest do wykonania klatek negatywowych mikrofilmu z wcześniej wykonanych i zaakceptowanych przez Zamawiającego plików TIFF, których kopie przed wykorzystaniem jako podstawy wykonania mikrofilmów należy w razie potrzeby poddać modyfikacjom graficznym podnoszącym czytelność i estetykę utrwalonego obrazu (kadrowanie, profile, kontrast etc.). Mikrofilmy należy dzielić na zwoje obejmujące logicznie wyodrębnioną liczbę kopii (z zachowaniem ciągłości roczników i numerów), uzgodnioną w odniesieniu do poszczególnych tytułów z Zamawiającym. 3. Konwersji plików TIFF do plików prezentacyjnych w formacie DjVu. Konwersja może być wykonana poza siedzibą Zamawiającego. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu konwersji do formatu prezentacyjnego oraz plików DjVu zostały zawarte w załączniku nr B2 do SIWZ. 4. Konwersji plików TIFF do plików prezentacyjnych w formacie PDF. Konwersja może być wykonana poza siedzibą Zamawiającego. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu konwersji do formatu prezentacyjnego oraz plików PDF zostały zawarte w załączniku nr B3 do SIWZ. 5.Rozpoznaniu tekstu na zdigitalizowanych stronach kolejnych obiektów bibliotecznych, osadzeniu go w plikach prezentacyjnych, które wyszczególniono w punktach 3 i 4 oraz zapisaniu w postaci tekstowych plików xml zgodnie z wymogami standardu ALTO v.2.0 (lub nowsza). Rozpoznanie tekstu może być wykonane poza siedzibą Zamawiającego. Wymagania jakościowe dotyczące właściwości oraz sposobu wykonania rozpoznania tekstu zawarte są w załącznikach nr B2, B3 i B4 do SIWZ. 6. Wykonaniu kompletu metadanych deskryptywnych opisujących każdy zdigitalizowany obiekt oraz kompletu metadanych administracyjno-technicznych i konserwatorskich opisujących każdą stronę każdego zdigitalizowanego obiektu. Wykonane metadane zostaną osadzone w plikach prezentacyjnych, które wyszczególniono w punktach 3 i 4 oraz w plikach macierzystych, które wyszczególniono w punkcie 1 pod postacią metadanych wewnętrznych jak i zapisane w postaci tekstowych plików xml zgodnie z wymogami standardów METS, MODS, DCMES, PREMIS i MIX. Wykonanie metadanych może być wykonane poza siedzibą Zamawiającego. Wymagania jakościowe dotyczące sposobu wykonania metadanych zawarte są w załączniku nr B4 do SIWZ. 7. Wykonaniu dla każdego zdigitalizowanego obiektu pliku metryczki oraz spisu treści. Wymagania jakościowe dotyczące wykonania pliku metryczki oraz spisów treści zawarte są w załączniku nr B5 do SIWZ. 8. Wykonaniu pliku zestawienia zbiorczego w formacie arkusza kalkulacyjnego. Sposób wykonania pliku zestawienia zbiorczego opisany jest w załączniku nr C1 do SIWZ. 9. Szczegółowy opis obiektów bibliotecznych przeznaczonych do zdigitalizowania oraz stan ich zachowania zawiera załącznik nr A1 do SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w postaci zlecenia usługi digitalizacji dodatkowych zbiorów w ilości do 16 000 skanów (stanowiących do 20% zamówienia podstawowego) na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.99.91.00 - Usługi skanowania 71.35.41.00 - Usługi odwzorowania cyfrowego 79.55.20.00 - Usługi przetwarzania tekstu 72.25.20.00 - Usługi komputerowe w zakresie archiwizowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia dotyczące wykonania z należytą starannością: co najmniej dwóch usług skanowania oryginałów papierowych (obiektów bibliotecznych) do kolekcji plików macierzystych w formacie TIFF, o łącznej ilości - co najmniej 500.000 (pięćset tysięcy) stron obiektów bibliotecznych, co najmniej dwóch usług konwersji plików macierzystych do formatu prezentacyjnego, o łącznej ilości - co najmniej 150.000 (sto pięćdziesiąt tysięcy) zdigitalizowanych stron obiektów bibliotecznych, co najmniej dwóch usług rozpoznania tekstu (OCR) zawartego na zdigitalizowanych stronach, o łącznej ilości - co najmniej 500.000 (pięćset tysięcy) zdigitalizowanych stron obiektów bibliotecznych, co najmniej dwóch usług wykonania metadanych dla publikacji cyfrowych w zakresie odpowiadającym wymogom niniejszego postępowania przetargowego (załącznik nr B4), o łącznej ilości - co najmniej 150.000 (sto pięćdziesiąt tysięcy) stron obiektów bibliotecznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia dotyczące dysponowania odpowiednim skanerem / skanerami o następujących minimalnych parametrach technicznych:- możliwość bezdotykowego skanowania obiektów o różnych formatach (od A1); - bezpieczne oświetlenie diodowe pozbawione promieniowania cieplnego, UV i IR, zapewniające jednolite oświetlenie skanowanych obiektów, w tym również krawędzi; - naświetlanie z indywidualnie dobranym minimalnym czasem, uaktualniane tylko podczas procesu skanowania; - tryb skanowania zapewniający uzyskiwanie kopii cyfrowych w trybie czarno-białym, w odcieniach szarości i w kolorze oraz w trybie 1, 8, 24/36 bitowym; - rozdzielczość optyczna skanera/ skanerów do książek i druków: minimum 600 dpi; - wyposażenie w stół szalkowy o regulowanym stopniu rozwarcia do bezpiecznego skanowania zbiorów oprawnych, zapewniający możliwość skanowania z szybą bez błysków lub bez niej (dla skanowania dzieła w zależności od jego stanu zachowania i grubości); - oprogramowanie wypłaszczające z funkcją zapisu metadanych, pozwalające m.in. na wyeliminowanie zniekształceń stron w okolicach grzbietu woluminu, oraz - dysponowanie licencjonowanym, legalnym oprogramowaniem gwarantującym realizację wszystkich etapów digitalizacji.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: minimum 3 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają minimum 3-letnie doświadczenie w zakresie digitalizacji zbiorów bibliotecznych i archiwalnych: - skanowania i obróbki plików - co najmniej 1 osoba; - wprowadzania zeskanowanych plików cyfrowych do bazy bibliotecznej - co najmniej 1 osoba; - katalogowania zbiorów ze szczególnym uwzględnieniem praktyki w katalogowaniu zbiorów cyfrowych w formacie Dublin Core - co najmniej 1 osoba.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski, zamiast dokumentów, o których mowa w części VI ust. 1 pkt 4 SIWZ, składa dokumenty wystawione w kraju siedziby lub miejsca zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju siedziby lub zamieszkania takich dokumentów nie wydaje się, zastępuje je stosowne oświadczenie Wykonawcy. W przypadku wątpliwości co do dokumentu, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów danego kraju z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach: 1) zmiany przepisów prawa mających istotny wpływ na realizację umowy, 2) zmian korzystnych dla Zamawiającego, 3) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, 4) wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy, w tym siły wyższej, 5) zmiany kwoty wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku VAT. 3. Wprowadzenie zmian, o których mowa w ust. 2 wymaga aneksu sporządzonego pisemnie pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip246.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Mennicza 46, 43-400 Cieszyn, biuro nr 06.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2014 godzina 11:00, miejsce: ul. Mennicza 46, 43-400 Cieszyn, biuro nr 06.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dofinansowano ze środków PW Kultura+.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.